[Ανακοίνωση] Ἀρχεῖο Κοργιαλενείου Ἰδρύματος

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#41
Κωδικός : ΧΦ22
Τίτλος : Εκκλησιαστικό ανθολόγιον. Περιέχει διαφόρους ύμνους των θεομιτορικών εορτών και άλλων εορταζομένων Αγίων.
Ποιηθέν παρά Γερασίμου Ιωάννου Δαμουλιάνου, Κεφαλληναίου εν έτη 1877 Απριλίου 10 / Γεράσιμος Ι. Δαμουλιάνος (ιερεύς)
Έτος : 1877
Φύλλα :121 φ.

Στη σελίδα 44 του χειρογράφου (σ.47 στο PDF) υπάρχει το οκτάηχο δοξαστικό «Ευχαρίστω πνεύματι...» του Αγίου Γερασίμου, το οποίο είναι διαφορετική μελοποίηση απ' αυτήν του Γ. Σαρανταεκκλησιώτου που περιέχεται στο βιβλίο «Εν Άνθος Εκκλησιαστικής Μουσικής» του Αγαθ. Κυριαζίδου.
Στη σελίδα 102 του χειρογράφου (σ.106 στο PDF) υπάρχει το οκτάηχο δοξαστικό «Θεαρχίω πνεύματι...» του Αγίου Σπυρίδωνος.
Και τα δύο κατά μίμηση του αντιστοίχου δοξαστικού της Κοιμήσεως της Θεοτόκου.
 

Attachments

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#42
Κωδικός : ΧΦ25
Τίτλος : Κεφαλληνιακή εκκλησιαστική μουσικη. Εξέλιξις του Κεφαλληνιακού εκκλησιαστικού μουσικού ιδιώματος. Τόμος Α'. Διάφορα μουσικά μαθήματα, μελοποιηθέντα κατά το Κεφαλληνιακόν μουσικόν ιδίωμα και τάξιν αρχαιότητος.(Διαφόρων συνθετών)
Έτος : 1955
Φύλλα :305 φ. (πρόκειται για λάθος, γιατί σχεδόν όλες οι σελίδες υπάρχουν αναρτημένες εις διπλούν).
 

Attachments

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#43
Κωδικός : ΧΦ26
Τίτλος : [Κεφαλληνιακή εκκλησιαστική μουσικη. Εξέλιξις του Κεφαλληνιακού εκκλησιαστικού μουσικού ιδιώματος. / Μιχαήλ Ανδρέου Ραζής. Τόμος Β'. Διάφορα μουσικά μαθήματα, μελοποιηθέντα κατά το Κεφαλληνιακόν μουσικόν ιδίωμα παρά Μιχαήλ Ανδρέου Ραζή εξ Αργοστολίου της Κεφαλληνίας.]
Λανθασμένος τίτλος διότι πρόκειται για το Ειρμολόγιον Καταβασιών Πέτρου Βυζαντίου
Φύλλα :251 σελ.

ΥΓ. Όποιος εντοπίσει τον πραγματικό Β΄τόμο (ο Α΄τόμος ανέβηκε πιο πάνω), ας ειδοποιήσει.
 

Attachments

Panagiotis

Γενικός συντονιστής
#44
Κωδικός : ΧΦ22
Τίτλος : Εκκλησιαστικό ανθολόγιον. Περιέχει διαφόρους ύμνους των θεομιτορικών εορτών και άλλων εορταζομένων Αγίων.
Ποιηθέν παρά Γερασίμου Ιωάννου Δαμουλιάνου, Κεφαλληναίου εν έτη 1877 Απριλίου 10 / Γεράσιμος Ι. Δαμουλιάνος (ιερεύς)
Έτος : 1877
Φύλλα :121 φ.

Στη σελίδα 44 του χειρογράφου (σ.47 στο PDF) υπάρχει το οκτάηχο δοξαστικό «Ευχαρίστω πνεύματι...» του Αγίου Γερασίμου, το οποίο είναι διαφορετική μελοποίηση απ' αυτήν του Γ. Σαρανταεκκλησιώτου που περιέχεται στο βιβλίο «Εν Άνθος Εκκλησιαστικής Μουσικής» του Αγαθ. Κυριαζίδου.
Στη σελίδα 102 του χειρογράφου (σ.106 στο PDF) υπάρχει το οκτάηχο δοξαστικό «Θεαρχίω πνεύματι...» του Αγίου Σπυρίδωνος.
Και τα δύο κατά μίμηση του αντιστοίχου δοξαστικού της Κοιμήσεως της Θεοτόκου.
Ενδιαφέρον το "μεικτό" ρεπερτόριο των συνθέσεων: αργά προσόμοια και δοξαστικά αλλά και αρμονική δοξολογία. Επίσης εντυπωσιακή η πολύ αναλυτική γραφή. Και εντυπωσιακά τα αργά κοντάκια των αγίων και εορτών.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#45
Κωδικός : ΧΦΠ73
Τίτλος : Λειτουργική Κυψέλη. Εις το παρόν βιβλίον συνελέχθησαν, αντεγράφησαν και εταξινομήθησαν παραλειφθέντων πολλών τα εις την Λειτουργίαν από του έτους 1875 έως σήμερον / Χαράλαμπος Μοσχόπουλος
Έτος : 1898
Φύλλα :257φ.
 

Attachments

E

emakris

Guest
#46
Και εντυπωσιακά τα αργά κοντάκια των αγίων και εορτών.
Βεβαίως. Και ψάλλονταν πολυφωνικά (τραβούσε μπροστά ο πρωτοψάλτης και οι βοηθοί συμπλήρωναν την αρμονία με το αυτί).
Κοιτάξτε και το Φως ιλαρόν σε αυτό το χειρόγραφο, σελ. 163 (166 του pdf). Ξεκινάει με μια πολύ ενδιαφέρουσα σύντομη εκδοχή του μέλους (ίσως να είναι σύντμηση ανάλογης συνθέσεως του Γ. Μαντζαβίνου), ενώ στην τελευταία γραμμή της σελίδας ("υμνούμεν") ο Δι γίνεται Γα και συνεχίζει σε γ΄ ήχο. Ξέρετε γιατί; Γιατί από εκεί και πέρα το ίσον μετατρέπεται σε αρμονική συνοδεία! Οι ίδιοι βοηθοί που ισοκρατούσαν, τώρα κάνουν σεκόντο, βαρύτονο και μπάσο. Στο "αισίαις" επανέρχεται στον β΄ ήχο. Αυτό είναι το "μικτό" κεφαλληνιακό ιδίωμα, το οποίο θα έπρεπε να διατηρείται ως κόρη οφθαλμού από τους ντόπιους. Όταν, όμως, οι ψάλτες είναι πλέον δυσεύρετοι, αυτά είναι "ψιλά γράμματα"...
 
Last edited:

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#49
Κωδικός : ΧΦΠ63
Τίτλος : Τετράδιον περιέχον κεκραγάρια, κατευθυνθήτω, δοξαστικά, πασαπνοάρια και εωθινά των οκτώ ήχων
Συγγραφεύς : Χαράλαμπος Μοσχόπουλος
Έτος : 1892
 

Attachments

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#51
Κωδικός : ΧΦ33
Τίτλος : Τω Μακαριωτάτω Αρχιεπισκόπω Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. ΔΩΡΟΘΕΟ. Υπολήψεως, Σεβασμού και Ευγνωμοσύνης ένεκεν ταπεινός ικέτης Μιχαήλ Ραζής. 33 ; Άξιον Εστί (73 σύμφωνα με το χειρόγραφο)
Συγγραφεύς : Μιχαήλ Ραζής
Έτος : 1928 ;(1956 σύμφωνα με το χειρόγραφο)
 

Attachments

Panagiotis

Γενικός συντονιστής
#52
Κωδικός : ΧΦΠ65
Τίτλος : Τετράδιον περιέχον τα εις την εορτήν του Ακαθίστου 'Υμνου
Συγγραφεύς : Χαράλαμπος Μοσχόπουλος
Έτος : 1896
Ψαλλόμενον μετ' όρθρου κατά την παράδοσιν Κεφαλληνίας και Ζακύνθου! :)
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#55

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#59
Μερικά ακόμη χειρόγραφα του Μιχαήλ Ραζή-Μαράτου:

1) ΒΙΒΛΙΟΝ Γ΄περιέχον διάφορα μαθήματα μελοποιηθέντα παρά Μιχαήλ Ραζή Μαράτου, χρονολογούμενα από 3 Οκτωβρίου 1927 έως τέλους Δεκεμβρίου 1929.

2) Σύντομον Δοξαστάριον του αοιδίμου Πέτρου Λαμπαδαρίου του Πελοποννησίου Τόμος Α΄(αντιγραφή από την έκδοση του 1820, περιέχει και άλλα μαθήματα στο τέλος)

3) Σύντομον Δοξαστάριον του αοιδίμου Πέτρου Λαμπαδαρίου του Πελοποννησίου Τόμος Β΄(αντιγραφή από την έκδοση του 1820)

4) ΒΙΒΛΙΟΝ Β΄ περιέχον τα δοξαστικά και ιδιόμελα των κυριοτέρων εορτών του ενιαυτού. (από Σεπτέμβριο μέχρι Δεκέμβριο)

5) Δοξαστάριον Νέον μελοποιηθέν παρά Μιχαήλ Α.Ραζή Μαράτου 1933 & 1957 (πλήρες)
 
Last edited:

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#60
Ανεβάζω ακόμη ένα "περίεργο χειρόγραφο, το ΧΦ31.
Έχει ως τίτλο "Μουσικόν (Αναστασιματάριον) της κοινής μουσικής σχολής μελοποιηθέν παρά Πέτρου Λαμπαδαρίου του Πελοποννησίου / Πέτρος Λαμπαδάριος Πελοποννήσιος" και ημερομηνία 1901. Στην πράξη περιέχονται
1) Αναστασιματάριον του Πέτρου Πελοποννησίου, χειρόγραφο που σταματά στην στιχολογία του "Κύριε εκέκραξα" του πλ.α΄ήχου.
2) Παλαιό χειρόγραφο Αναστασιματάριο του Πέτρου Πελοποννησίου, πλήρες
3) Απόσπασμα Ανθολογίας διαφόρων ύμνων, με αρίθμηση φύλλων από 177 έως 215, και χρονολογία 1901.
 
Top