[Ανακοίνωση] Ἀρχεῖο Κοργιαλενείου Ἰδρύματος

Laosynaktis

Παλαιό Μέλος
#21
Βέβαια, το γεγονός ότι αυτά τα χειρόγραφα βρίσκονται σήμερα στην συλλογή αυτή, δεν σημαίνει κατ᾿ ανάγκην ότι γράφτηκαν ή χρησιμοποιήθηκαν ευρέως στην Κεφαλλονιά.
Για την ψαλτική παράδοση της τελευταίας πολλά μπορεί να πει κανείς. Όσον αφορά όμως συγκεκριμένα στον 20ο αιώνα, συστήνω το γλαφυρότατο βιβλίο του Δημ. Λουκάτου, Κεφαλονίτικη λατρεία, Αθήνα 1946.
Μανώλη, το είχες ανεβάσει αυτό εδώ ή κάνω λάθος; (δεν είμαι καλός στο search στο Ψ)
Γιατί το έχω κι εγώ και θα μπορούσα ίσως κάποια στιγμή να το δώσω για ψηφιοποίηση.

[και μετά να το κρύψω, Χα χα χα :D:) ]
 
#22
Όχι, δεν το έχω ανεβάσει. Το έχω σε φωτοτυπία. Εάν μπορείς να το ανεβάσεις καλό θα ήταν. Ελπίζω ότι δεν θα υπάρχει πρόβλημα δικαιωμάτων.
 

Laosynaktis

Παλαιό Μέλος
#23
Όχι, δεν το έχω ανεβάσει. Το έχω σε φωτοτυπία. Εάν μπορείς να το ανεβάσεις καλό θα ήταν. Ελπίζω ότι δεν θα υπάρχει πρόβλημα δικαιωμάτων.
Τότε όμως (αν είναι σε λυτά φύλλα ή σπιράλ) θα είναι ευκολότερο και φθηνότερο να το δώσεις εσύ σε ένα φωτοτυπάδικο να το κάνουν αυτόματα pdf, διότι εγώ το έχω σε βιβλίο. Αν δεν μπορείς, θα δώ τί θα κάνω, αν μπορέσω.
 
#25
Τότε όμως (αν είναι σε λυτά φύλλα ή σπιράλ) θα είναι ευκολότερο και φθηνότερο να το δώσεις εσύ σε ένα φωτοτυπάδικο να το κάνουν αυτόματα pdf, διότι εγώ το έχω σε βιβλίο. Αν δεν μπορείς, θα δώ τί θα κάνω, αν μπορέσω.
Αυτό που έχω είναι δεμένες φωτοτυπίες και πρέπει να καταστρέψω την ράχη και πάλι δεν θα περνάνε από το μηχάνημα. Δύσκολο μου φαίνεται. Εάν βρω χρόνο θα ρωτήσω.
 

Laosynaktis

Παλαιό Μέλος
#26
Αυτό που έχω είναι δεμένες φωτοτυπίες και πρέπει να καταστρέψω την ράχη και πάλι δεν θα περνάνε από το μηχάνημα. Δύσκολο μου φαίνεται. Εάν βρω χρόνο θα ρωτήσω.
ΟΚ, άστο. Δεν χρειάζεται να το χαλάσεις. Το βιβλίο που έχω θα ανοίγει και ευκολότερα για καλύτερο σκανάρισμα.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#27
Ακόμη ένα : ΧΦ 81
«Μουσικόν [ανοιξαντάριον - συντετμημένα εκ των παλαιών παρά Χουρμουζίου του Χαρτοφυλάκου, το παρόν Ιωάννου του Κουκουζέλη]»
Όπως θα παρατηρήσατε, παρότι όλα τα περιεχόμενα είναι ελεύθερα προσβάσιμα από όλους, για κάποιο ακατανόητο (σε μένα) λόγο, είναι αναρτημένα κατά τέτοιο τρόπο ώστε να είναι εξαιρετικά κοπιαστικό το να κατεβάσει κανείς ένα ολόκληρο βιβλίο, σελίδα-σελίδα. Είναι ακόμη δύσκολο να τα κατεβάσει κανείς μαζικά με ένα download manager (batch download), γιατί τα links των σελίδων (pdf αρχείων) δεν έχουν μόνο μία μεταβλητή (π.χ. ένα αριθμό που αυξάνει συνεχώς), που τότε θα μπορούσε να γίνει αυτόματα, αλλά τρεις (!) μεταβλητές (δύο αριθμούς και ένα γράμμα). Είναι σαν να σου βγάζουν τη γλώσσα, και να σου λένε, «είδες, δεν μπορείς! Παιδέψου τώρα.»
Παρακάλεσα λοιπόν το γιο μου και με ένα απλό προγραμματάκι δημιούργησε ένα αρχείο κειμένου που περιέχει τα links των σελίδων, τα οποία μετά αντέγραψε όλα μαζί και τα τοποθέτησε σε ένα πρόγραμμα download manager. Έτσι κατέβηκαν όλες οι σελίδες με τη μία. Ακολούθως δημιουργήθηκε το ενιαίο pdf, με συνένωση των επιμέρους. Το επισυνάπτω. Σιγά-σιγά θα ακολουθήσουν και άλλα από τα βιβλία του Κοργιαλενείου που αναφέρθηκαν πιο πάνω. Όσο και να προσπαθήσουν, δεν θα μας σταματήσουν.
 

Attachments

E

emakris

Guest
#28
Μη λέτε τέτοια, αγαπητέ μου, και το δυσκολέψουν περισσότερο!
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#29
Συνεχίζω ανεβάζοντας ακόμη ένα χειρόγραφο.
Ανθολογία Στιχηραρίου ήτοι Σύντομον Δοξαστάριον Πέτρου Λαμπαδαρίου 1853
http://www.corgialenios.gr/library/media.asp?aid=704
Στον κατάλογο της βιβλιοθήκης αναφέρεται ως :
αρ.62
Τίτλος: Μουσικόν [Ανθολογία]
Φύλλα:367
Έτος:1853
Κατάσταση:κολοβό

Πρώτη παρατήρηση: Δεν πρόκειται για ένα βιβλίο αλλά για τρία. Μία «Ανθολογία Στιχηραρίου ήτοι Σύντομον Δοξαστάριον» όπως αναφέρθηκε, μία ανθολογία Εσπερινού-Όρθρου-Θ.Λειτουργίας και ένα συμπίλημα διαφόρων μελών, ανακατεμένα. Οι γραφείς είναι διαφορετικοί. Για τις ημερομηνίες δεν ξέρω κάτι. Η προτεινόμενη ημερομηνία (1853) υπάρχει σε μία σελίδα, δεν ξέρω όμως σε ποιο από τα τρία χειρόγραφα ανήκει. Ίσως να αναφέρεται στον συνολικό τόμο, στην περίπτωση που είναι δεμένα μαζί.

Δεύτερη παρατήρηση: Στην ιστοσελίδα όπου αναρτάται το χειρόγραφο είτε με όλες τις σελίδες σε μικρογραφία είτε σε μεγέθυνση μία-μία, οι σελίδες δεν είναι με τη σειρά αλλά ανακατεμένες. Μόνο όταν τις κατεβάσεις όλες μπορείς να τις βάλεις στη σειρά. Προφανώς δεν μπορείς να μελετήσεις το χειρόγραφο on-line. Οι κρίσεις δικές σας.
 

Attachments

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#30
1. Εντοπίζουμε ένα χειρόγραφο που μας ενδιαφέρει π.χ. από εδώ το «Δοξαστάριον Πέτρου Λαμπαδαρίου του Πελοποννησίου Τόμος Β΄»

2. Ανοίγουμε τον σύνδεσμο με τον τίτλο <αναλυτικά> που μας οδηγεί στην κυρίως σελίδα του χειρογράφου, όπου βρίσκονται όλες οι σελίδες του σε μικρογραφία.

3. (Το παρακάτω ισχύει για το Firefox)
Με δεξί κλικ σε μία από τις μικρογραφίες επιλέγουμε <Προβολή πληροφοριών σελίδας>. Αυτό ανοίγει σε νέο παράθυρο

4. Σε ένα χώρο του παραθύρου εμφανίζονται όλες οι εικόνες κάτω από τον τίτλο <Διεύθυνση>. Επιλέγουμε όλες τις διευθύνσεις που αντιστοιχούν στις εικόνες που μας ενδιαφέρουν (αρχίζουν από http://www.corgialenios.gr/files/low/............jpg) κάνουμε αντιγραφή και μετά επικόλληση σε ένα αρχείο κειμένου.

5. Με την εντολή αντικατάσταση, αντικαθιστούμε στα ονόματα όλων των συνδέσμων τη λέξη <low> με τη λέξη <medium> και την επέκταση <jpg> με <pdf>.

6. Κάνουμε αντιγραφή όλων των διορθωμένων συνδέσμων και τους μεταφέρουμε σε ένα πρόγραμμα download manager. Εγώ χρησιμοποίησα το FDM όπου γίνεται με την εντολή <File> --> <Import> --> <Import list of URLs from clipboard>.

7. Δίνουμε εντολή για μαζικό κατέβασμα όλων των συνδέσμων. Όταν αυτό τελειώσει, με κάποιο άλλο πρόγραμμα ενώνουμε τα επιμέρους PDF σε ένα αρχείο, με αλφαβητική σειρά. Εγώ χρησιμοποίησα το Adobe Acrobat Pro.

_____________________________________

ΥΓ. Τα παραπάνω βήματα δεν τα ανακάλυψα μόνος μου, παρόλο που είχα παιδευτεί αρκετά. Ο γιος είναι ο υπεύθυνος. Ας κάνουν και τα παιδιά κάτι χρήσιμο με τον υπολογιστή εκτός από το να παίζουν video games!
 
Last edited:

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#31

Attachments

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#32
Αργά Δογματικά Θεοτοκία και Εωθινά και Παλαιό Στιχηράριο 1820
(κωδικογράφος Γεώργιος αναγνώστης Χωραφάς Ρακαντζής)
http://www.corgialenios.gr/library/media.asp?aid=729
Κωδικός : ΧΦ87
Τίτλος :«Μουσικόν [Στιχηράριον] / Γεώργιος αναγνώστης Χωραφάς Ρακαντζής»
Φύλλα : 133φ.
 

Attachments

#33
Εντάξει πιο σωστά "εξωπαραδοσιακές", αν θεωρήσουμε ως παράδοση τη Μεγάλη Εκκλησία.
http://publiclibs.ypepth.gr/appdata/documents/argostoli/manuscripts.pdf
Ε!Νομίζω δεν είναι ακριβώς έτσι..!Τα Χερουβικά του Πρίγγου ας πούμε δεν ακολουθούν την λογική των παλαιών.. Σίγουρα έχετε δίκαιο όμως κάποια έχουν όντως κάποιο ιδιαίτερο ύφος, κάτι όμως φυσιολογικό για τον χώρο αυτόν. Βασικά όμως δεν ήθελα να έρθω σε αντίθεση με τα λεγόμενά σας γιατί όλοι καταλαβαίνουμε τι εννοείτε και είναι όντως σωστό. Ήθελα να τονίσω πως αν κάποιος ψάξει με αγάπη να θυρεύσει κάποιο καλό και παραδοσιακό όπως θέλουμε να λέμε κείμενο.. νομίζω θα βρει πολλά πολύ όμορφα κείμενα!!Κάποια ίσως με μια μικρή επεξεργασία πάλι έρχονται πολύ εύκολα σε μορφή κατανοητή κατά τα παραδεδομένα και είναι πολύ καλές συνθέσεις+τέλος νομίζω πως σε σύγκριση με νέες μελοποιήσεις από εκεί μπορεί κανείς να αντλήσει μεγάλο πλούτο+ίσως σε κάποιες περιπτώσεις όπως είπα και παραπάνω με μια μικρή επεξεργασία να φέρει στο φως πολύ καλές συνθέσεις.. νομίζω είναι ένδειξη αγάπης να δίνει κάποιος φωνή σε μελωδίες που βρίσκονται θαμμένες.. αν κανείς δεν το κάνει είναι σαν να μην υπάρχουν!!:wink::)
 
#34
Ε!Νομίζω δεν είναι ακριβώς έτσι..!Τα Χερουβικά του Πρίγγου ας πούμε δεν ακολουθούν την λογική των παλαιών.. Σίγουρα έχετε δίκαιο όμως κάποια έχουν όντως κάποιο ιδιαίτερο ύφος, κάτι όμως φυσιολογικό για τον χώρο αυτόν. Βασικά όμως δεν ήθελα να έρθω σε αντίθεση με τα λεγόμενά σας γιατί όλοι καταλαβαίνουμε τι εννοείτε και είναι όντως σωστό. Ήθελα να τονίσω πως αν κάποιος ψάξει με αγάπη να θυρεύσει κάποιο καλό και παραδοσιακό όπως θέλουμε να λέμε κείμενο.. νομίζω θα βρει πολλά πολύ όμορφα κείμενα!!Κάποια ίσως με μια μικρή επεξεργασία πάλι έρχονται πολύ εύκολα σε μορφή κατανοητή κατά τα παραδεδομένα και είναι πολύ καλές συνθέσεις+τέλος νομίζω πως σε σύγκριση με νέες μελοποιήσεις από εκεί μπορεί κανείς να αντλήσει μεγάλο πλούτο+ίσως σε κάποιες περιπτώσεις όπως είπα και παραπάνω με μια μικρή επεξεργασία να φέρει στο φως πολύ καλές συνθέσεις.. νομίζω είναι ένδειξη αγάπης να δίνει κάποιος φωνή σε μελωδίες που βρίσκονται θαμμένες.. αν κανείς δεν το κάνει είναι σαν να μην υπάρχουν!!:wink::)
Αγαπητέ δε μπορεί να γίνει σύγκριση των χερουβικών του Πρίγγου με τα επτανησιακά μαθήματα, ως προς την ίδια αυθεντική μορφή παράδοσης, των "παλαιών" όπως την ονομάζετε. Το ένα είναι εξέλιξη πάνω στη βάση, το άλλο είναι κάτι διαφορετικό.
Γενικώς συμφωνώ με το πνεύμα των λόγων σας.
Υγεία!
 
#35
Σύντομος Ιστορική Επισκόπησις της των αρχαίων προγόνων και μέχρι την καθ' ημάς χρόνων μουσικής εκκλησιαστικής. Τευχίδια. / Χαράλαμπος Μοσχόπουλος

Διάφορα Ιστορικά Τευχίδια αρκετά αξιόλογα, όπου αναλύει και τη διαφορά μεταξύ της "εν Κεφαλληνία εκκλησιαστικής μουσικής και της λεγόμενης βυζαντινής"!!!

Πατήστε στη Λέξη-Κλειδί στην Αναζήτηση: Σύντομος Ιστορική Επισκόπησις
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#36

Attachments

Last edited:

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#39
Κωδικός : ΧΦ44
Τίτλος : Άξιον Εστί (66) Μεγαλυνάρια, Δεσποτικών και Θεομητορικών εορτών. Επί σοι χαίρει. Εις τας προηγιασμένας αντί χερουβικού και Κοινωνικού, Τη Αγία και Μεγάλη Πέμπτη αντί χερουβικού και Κοινωνικού, Τω Αγίω και Μεγάλω Σαββάτω αντί χερουβικού. Κοινωνικόν (Μιχαήλ Ραζή)
Έτος : 1937
Φύλλα :150 φ.
 

Attachments

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#40
Κωδικός : ΧΦΠ55-Π56Α-Π56Β-Π56Γ-Π56Δ
Τίτλος : Ανοιξαντάρια / Χαράλαμπου Μοσχόπουλου
Έτος : 1892, 1898, 1899
 

Attachments

Top