1. Κατ' αρχάς, να μιλάς κόσμια.
2. Κατά δεύτερον, "Και οι μεγάλοι κάνουν λάθη"! {
Δεν ισχυρίστηκε κανείς ότι έχει το αλάθητο, αφού και οι ειδικοί - μουσικολόγοι (που με τα λεγόμενά σας, αμφισβητείτε τις απόψεις τους περί θεωρίας Σ. Καρά},
"σταχυολογούν" τα θετικά του στοιχεία! Από
εδώ.
3. "Tο όλο θέμα της μεταρρύθμισης αν το δούμε από άλλη οπτική γωνία, και με το πρίσμα της ευθύνης που είχαν οι μεταρρυθμιστές απέναντι στη ψαλτική τέχνη, και πως κατάντησε να είναι σήμερα η ψαλτική, θα δημιουργηθούν πολλά και περίεργα ερωτηματικά.
α). Eίναι πράγματι απορίας άξιον, για ποιο λόγο ανέλαβαν τρεις νέοι σχετικά άνθρωποι ένα τόσο μεγάλο και δύσκολο έργο και αγνοήθηκαν οι μεγάλοι της εποχής εκείνης όπως ο πρωτοψάλτης της Mεγάλης του Xριστού Eκκλησίας Mανουήλ, ο α΄ δομέστικος Kωνσταντίνος ο Bυζάντιος, ο Aντώνιος ο πρώην Λαμπαδάριος, ο B. Στεφανίδης, ο Aπόστολος Kώνστας και άλλοι.
β). Γιατί δε μας άφησαν μια γραμματική που να καταγράφει αναλυτικά τις ενέργειες των χαρακτήρων και γενικά όλα τα μυστικά που είχαν οι χαρακτήρες της παλαιάς μεθόδου, δεν νομίζω πως ήταν τόσο δύσκολο;
γ). Γιατί μας απέκρυψαν την
κλείδα, η οποία αποτελεί το έναυσμα της έντονης διαμάχης από τότε μέχρι σήμερα μεταξύ των Iεροψαλτών και την αιτία του χωρισμού της μουσικής από την ψαλτική;
δ). Γιατί ο Xρύσανθος δεν πήρε τη θεωρία της κλίμακα των αρχαίων Eλλήνων που είχε συνολικά 72 μόρια (ο ίδιος τη χρησιμοποίησε με 68 μόρια) πράγμα που έκανε η επιτροπή του 1883;
ε). Γιατί μας περιγράφει λάθος τα ονόματα των κλιμάκων των Eλλήνων;
στ). Γιατί το ίδιο μάθημα ερμηνεύτηκε διαφορετικά από τους εξηγητές;
ζ). Γιατί οι μεγάλοι της εποχής εκείνης που προαναφέραμε ήταν κάθετα αντίθετοι με τη μεταρρύθμιση, ώστε ο Kωνσταντίνος ο Πρωτοψάλτης μέχρι το 1860 και ο Λαμπαδάριος Nικ. Στογιάννης αντίστοιχα μέχρι το 1888 να ψάλλουν την παλαιά σημειογραφία;
η). Γιατί καθιερώθηκε αστραπιαία το νέο σύστημα χωρίς πρώτα να δοκιμαστεί στην πράξη;
θ). Γιατί αφού ο Xρύσανθος κατήργησε την οξεία σαν ανιόντα χαρακτήρα, τα πρώτα μουσικά έντυπα της νέας μεθόδου την έχουν διατηρήσει;"
Από
εδώ.
4. («Εάν δεν μελετήσουμε και δεν κατακτήσουμε τη γνώση που υπήρχε και πριν το 1814 θα είμαστε ανεπαρκείς θεωρητικά και κατ’ επέκταση και ερμηνευτικά». Δ. Γαλάνης). Από,
εδώ.
5. Να σεβόμαστε το έργο και τα πορίσματα των ειδικών. ( "Μία πανεπιστημιακή κοινότητα επιβραβεύει το ήθος και το έργο του ΜΕΓΆΛΟΥ αυτού μουσικού.
Εάν θέλετε και εσείς, να βραβευτείτε, θα πρέπει να εργαστείτε προς αυτή την κατεύθυνση. Στο τέλος τέλος δεν παρακάλεσε κανέναν ο κ. Αγγελόπουλος. (Επίγονος του Σ. Καρά - δικό μου σχόλιο).
Το έργο του και η προσφορά του αναγνωρίστηκε από Πανεπιστημιακούς Δασκάλους. Φυσικά και οι νέοι θα μάθουν. Αλλά τι; και με ποιο τρόπο; Πέρα λοιπόν από τη μικροψυχία σας δεν έχετε να προσφέρετε κάτι άλλο;;; Χίλια μπράβο για τα συνέδριά που διοργανώνετε. Γιατί χαλάτε την ωραία αυτή κατάσταση με τις μικρότητες; Περνάμε πολύ δύσκολες στιγμές!!!σαν έθνος, σαν ιεροψαλτική κοινότητα, σαν οικογένεια. Ας παλέψουμε μαζί. Με τις οποίες δυνάμεις του ο καθένας. Το μόνο που μας πάει πίσω είναι η έλλειψη αρχοντιάς.
Αυτόν που κατηγορείτε τόσο σκληρά φέρει αναγνώριση και από το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Άρχων Πρωτοψάλτης (και ας μην ξεχνάμε λίγοι φέρουν τον τίτλο αυτό...). Θα πάτε και ενάντια στη Μητέρα εκκλησία;;;Ποιος του έδωσε τον τίτλο; Εγώ; εσείς; ποιος; Ας σοβαρευτούμε λίγο κάποια στιγμή." Σ. Δεσπότης (Από,
εδώ.)
6. Απαιτείται "δουλίτσα" (Μην το ξεχνάμε! - είναι το βασικότερο στοιχείο, για να αρχίσουμε,
"έστω και επιδερμικά" να προσεγγίζουμε, "το αρχαίο κάλος της μουσικής μας")