Να θέσω και μία παρεμφερή ερώτηση. Τα Τυπικά του Χουρμουζίου σε Βαρύ (στην Ανθολογία του, τόμος Β') πώς πρέπει να λέγονται; Σε Μπεστενγκιάρ (ΓΑ φυσικό) ή σε Τετράφωνο (ΓΑ δίεση); Οι μαρτυρίες του ΓΑ είναι φυσικές.
Επίσης ποιά η γνώμη σας για τον πολυέλαιο Λόγον Αγαθόν του Κρητός σε Βαρύ (πάλι μαρτυρίες ΓΑ φυσικού και κανένα σημείο τετραφωνίας στην Πανδέκτη, ούτε και στην Ανθολογία του Εφεσίου). Στην κατάβαση μάλιστα το ΓΑ συχνά (όχι πάντα) σημειώνεται εν διέσει, δείτε παραδείγματα στη σελίδα στο Αναλόγιον, συμφωνώντας με την περιγραφή του Μπεστενγκιάρ από το Στέφανο Λαμπαδάριο (ΓΑ φυσικό, ΓΑ δίεση στην κατάβαση σε κάποιες θέσεις Βαρέως).
Ο Ψάχος (Οκτάηχο σύστημα) δεν φαίνεται να ξεχωρίζει τον Τετράφωνο από τον Μπεστενγκιάρ παρά λέει (σελ 133).
"Όταν εκ του βασίμου φθόγγου ΖΩ δεικνύεται ο ΓΑ, περί τούτου δε στρέφεται το μέλος, τότε ο ΓΑ είναι οξύτερος" και παρουσιάζει ειδική μαρτυρία διατονικού ΓΑ με δίεση από πάνω για να το παραστήσει. Δίνει και παράδειγμα μελωδίας σε ανάβαση από το ΖΩ στο ΓΑ με το ΓΑ δίεση.
και πιο κάτω
"Αλλ'όταν επικρατούντος του ΠΑ, το μέλος ανέρχηται εις τον ΓΑ και περί τούτον ενδιατρίβη, τότε ο ΓΑ είναι φυσικός".
Σχόλια;