Προέλευση και σημασία των απηχημάτων

Γιώργος Μ.

Παλαιόν μέλος
#41
και γενικά, πιστεύω ότι είναι έξω από την λογική της Εκκλησίας για χάρη της όποιας παράδοσης και της όποιας ανθρώπινης τέχνης να ζημιώνουμε τις ψυχές μας.
Δεν αφορά τον φίλο μου τον Νικόλαο βέβαια και μάλλον ούτε έχει θέση στο post αυτό, αλλά αφού το βλέπω δεν μπορώ να μη συμφωνήσω απόλυτα, γιατί κι εμένα αυτός είναι ο καημός μου: ότι η λατρεία σώζει τις ψυχές μας, κι εμείς για να την υπηρετήσουμε τάχα όσο γίνεται πιο σωστά τις χάνουμε... Και το ίδιο βέβαια ισχύει για οποιαδήποτε άλλη ιδεολογική εμμονή εκπορεύεται από την επιθυμία μας να διαφυλάξουμε ή να βελτιώσουμε τη λατρεία. Ενώ, μπροστά στο ότι είμαστε ένα σώμα εν Χριστώ όλες οι "τεχνικές" διαφορές θα έπρεπε να ήταν διαχειριστικές λεπτομέρειες. Μπράβο, Κωνσταντίνε!

ΥΓ Συχωρέσετε μου το άκαιρον...
 
#42
Λάθος!
Υπάρχει το συντομότατο απήχημα Νε(Βου)α(Γα)νες(Δι) που αναφέρει ο ίδιος ο Χρύσανθος, το οποίο δείχνει είδος μελοποιΐας (μέλος σύντομο του τύπου των Καθισμάτων του Β΄ ήχου), διαστήματα, και ρυθμό του επερχόμενου (μέλος συλλαβικό).
Υπάρχει και η άλλη άποψη....!!!!:wink::wink::wink: που αναφέρει ο Γ.Ραιδεστινός :mad:. Σίγουρα όταν τα έγραφε αυτά ….!!! (τον πρόλογο του πεντηκοσταρίου) είχε υπόψη του τα πολυσύλλαβα απηχήματα και πολλά άλλα…… ; όπως....στροφούλες ,καθίσματα, λυγίσματα και τσακίσματα…..!!!:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

http://www.psaltologion.com/showthread.php?t=11737
 
Last edited:
#43
Εχω την αισθηση οτι διυλιζουμε τον κωνωπα και ειλικρινα θλιβομαι.
δεν αναφερομαι προσωπικα σε καποιον,αλλα εκφραζω μια αισθηση που μου δημιουργειται απο οσα διαβαζω.
Μηπως,αντι να στεναχωριομαστε προκαταβολικα,για το αν καποιος αρχαριος και με πολυ ζηλο,διαβασει αυτα που γραφουμε και τα λαβει τοις μετρητοις και πει αργο απηχημα του β' ηχου,πριν απο το "ειδομεν το φως",πρεπει να αρχισει να μας απασχολει και κυριως να μας προβληματιζει ολους το τι εντυπωση θα προκαλεσουμε σε οποιονδηποτε φιλομουσο και φιλοτιμο αναζητητη,πεσει πανω στην παρεα μας???ειναι δυνατον,να λεγομαστε "υμνωδοι του υψιστου" και να μαλλιοτραβιομαστε με την πρωτη ευκαιρια και να ετικεταρουμε οι μεν τους δε,σε πατριαρχικους και σε καραικους???
οποιος δηλαδη εμαθε μουσικη στον αγγελοπουλο,ειτε απο τυχη,ειτε απο επιλογη,πρεπει αυτοματως να ανηκει σε καποιο στρατοπεδο????η απαγορευεται να θαυμαζει τον στανιτσα και τον ταλιαδωρο???
και οποιος εμαθε μουσικη στον χατζηνικολαου (τα ονοματα ειναι τυχαια φυσικα),σημαινει οτι ανηκει σε μια παραταξη που θεωρει τους αλλους αιρετικους???
μα τι μεσαιωνας ειναι αυτος????
ασχετως του ποσο μεγαλου βεληνεκους ειναι ενας ψαλτης και ειτε λεγεται στανιτσας,ειτε καρας,ειτε βασιλικος,ειτε αγγελοπουλος,οφειλει να ψελνει με εκκλησιαστικο υφος (με τροπο που να δημιουργει συνθηκες προσευχης και οχι συναυλιακης επιδειξης φωνητικου ταλεντου) και να κανει υπακοη στην εκκλησια!!!!!!νομιζω οτι οι πατερες ειναι σαφεις στο πως πρεπει να ψελνουμε!!!το αν εμεις το ξεχναμε,το σχετικοποιουμε και το κοβουμε και το ραβουμε στα μετρα μας,ειναι δικο μας προβλημα και θα δωσουμε λογο.(αν πιστευουμε στον θεο)
συγχωρεστε μου το εντονο υφος,αλλα επειδη εχω κανει μια εγχειρηση στο γονατο και ειμαι σε ενα κρεβατι εδω και ενα μηνα,εχω περασει ατελειωτες ωρες διαβαζοντας τις συζητησεις για διαφορα θεματα εδω στο ψαλτολογιο και ειλικρινα τραβαω τα μαλλια μου με την πηγαια αναβλυζουσα διαθεση να παρεξηγουμαστε ακομα και για τα πιο απλα και την απουσα διαθεση αλληλοκαταννοησης...(ας μη μιλησω για εν χριστω αγαπη)....
θα πω ενα απλο παραδειγμα....
οταν διαβασα την τοποθετηση του βασιλη του ζαχαρη για τα απηχηματα,χαρηκα ειλικρινα,γιατι η πρωτη σκεψη που εκανα,ηταν:"τουλαχιστον τωρα,δε θα διαφωνησει κανεις,ουτε θα σφαχτουμε."
υπεθεσα οτι ολοι θα συμφωνουσαμε τουλαχιστον με τον κυριο κορμο της σκεψης του.(το αν καποιος θα προτιμησει τα μονοσυλλαβα η τα πολυσυλλαβα απηχηματα δε το θεωρησα μειζον ζητημα).
ελα ομως,που επεσα εξω και αρχισαν τα παρατραγουδα......
1.
δεν ειναι κοινος τοπος,αυτο που ευστοχα επισημαινει ο βασιλης,για τον ρολο του ψαλτη ως προεκταση του στοματος του λαου????αν συμφωνουμε ολοι σε αυτο,τοτε με πιο δικαιωμα,κακοποιουμε το αμην που ειναι η αμεση απαντηση του λαου δια στοματος μας στον ιερουργο και προς τον θεο???με πιο δικαιωμα μετα το "και εις στους αιωνας των αιωνων" του ιερεα,εγω θα σηκωθω απο το στασιδι,θα φτιαξω λιγο το ρασο,θα φτιαξω και το μικροφωνο,θα χτυπησω και το διαπασων και αφου εχουν περασει 3,4'',θα ακουστει ενα ξεκαρφωτο "αμην" αντι απηχημα του λεγετου,η του βαρεως???και μη μου πειτε οτι το σκηνικο που περιγραφω,δε το εχετε δει ποτε....
2.
ο βασιλης,δεν υποστηριξε τα πολυσυλλαβα απηχηματα,αλλα τα απηχηματα γενικα και εξηγησε σαφως τους λογους.το οτι η προσωπικη επιλογη ειναι τα πολυσυλλαβα ως πιο αρχαια και περισσοτερο βοηθητικα για αυτον,ειναι δικαιωμα του.
3.
το παραδειγμα με το παιδι που θα μας διαβασει και θα ψαλει απηχημα β' ηχου πριν το "ειδομεν" το θεωρω τραβηγμενο απο τα μαλλια.για να μην πω ξεριζωμενο....τα απηχηματα δεν ειναι ψωμοτυρι,αλλα μια συντομη εισαγωγη στον ηχο για τον ψαλτη και το εκκλησιασμα.δε λεγεται ουτε πριν απο καθε "κυριε ελεησον",ουτε πριν απο ενα απλο τροπαριο...π.χ. ειναι προφανες οτι μετα απο την μικρη εισοδο,δε θα πεις απηχημα για καθε απολυτικιο...
προσωπικα,στην θ.λειτουργια,λεω στο χερουβικο και στο κοινωνικο.(αν ελεγα τρισαγιο σε διαφορετικο ηχο απο τον β' μαλλον θα ελεγα και εκει).στα κλασικα μελη της θ.λειτουργιας,(στιχοι αντιφωνων,τρισαγιο,δευτε προσκυνησωμεν,ειδομεν το φως,ειη το ονομα κυριου,κτλ λαμβανω την εκφωνηση του ιερεα ως δι,λεω το αμην στην ιδια τονικοτητα και αμεσως λεω το ψαλλομενο κομματι.)δεν ειναι απλα τα πραγματα????
και τελος,μια γενικοτερη παρατηρηση.
το να χρησιμοποιουμε τους γιγαντες του αναλογιου και την ταξη που αυτοι ακολουθουσαν για να στηριξουμε τις αποψεις μας σε οποιοδηποτε ζητημα λειτουργικης,τυπικου,η μουσικης,νομιζω οτι προσβαλλει την μνημη τους,διοτι τους αντιμετωπιζουμε ως απολυτες αυθεντιες ...και αυτο αγγιζει τα ορια της προσωποληψιας και της ειδωλοποιησης.....το οτι π.χ. ο στανιτσας και ο πριγγος,δεν ελεγαν πολυσυλλαβα απηχηματα,το μονο που αποδεικνυει,ειναι οτι η χρηση τους,σταδιακα ατονισε.αυτο ομως δεν καθιστα αιρετικο και καινοτομο (με την αρνητικη εννοια) οποιον τα χρησιμοποιει.ουτε το οτι καποιοι τα χρησιμοποιουν ως μοδα,ειναι επιχειρημα για την μη χρηση τους.το οτι ας πουμε ο πατριαρχης αθηναγορας επεβαλε το "φως ιλαρον" του σακελλαριδη στον πατριαρχικο ναο και πλεον εχει ιστορια 50 ετων το καθιστα "παραδοση"???μονο και μονο επειδη λεγοταν στην κων/πολη??
υπαρχουν απειρα τετοια παραδειγματα που μας οδηγουν στο συμπερασμα,οτι καλυτερα ειναι να λειτουργουμε σαν τις μελισσες και να ρουφαμε απο καθε τι ο,τι μπορει να μας εξελιξει....το να φανατιζομαστε και να θετουμε εαυτους και αλληλους σε στρατοπεδα,δε νομιζω οτι οδηγει καπου....
συγχωρεστε με για την πολυλογια...
 
#44
Επιτρέψτε μου να εκθέσω σκέψεις αλλά και βιώματα επί του θέματος των απηχημάτων...
Με τη νέα μέθοδο αντικαταστάθηκαν οι πολυσύλλαβοι φθόγγοι με τους μονοσύλλαβους! Σωστά; Ως εκ τούτου οι βάσεις των ήχων εκφράζονται με το μονοσύλλαβο φθογγο επί του οποίου καταλήγουν (όχι πάντα στις τελικές προς παύση καταλήξεις). Και πολύ σωστά με τη νέα μέθοδο αντικαταστάθηκαν και τα πολυσύλλαβα απηχήματα με τα μονοσύλλαβα, αλλά όχι και μονόφθογγα! Έτσι το Νε π.χ του πρώτου ήχου διαφέρει από αυτό των άλλων ήχων.
Αν σκεφτούμε την δομή των μελών και τη χρονική τους αγωγή, πώς θα γίνει μετά από τα Ειρηνικά του όρθρου να πούμε "Αμήν" και μετά το ανανές για το Θεός Κύριος; Και γιατί είναι σφάλμα η αντικατάσταση του ανανες με το Αμήν ιδιαίτερα δε όταν είναι στην ίδια τονικότητα με την εκφώνηση του ιερέως;
Ο αείμνηστος δάσκαλος Θρ. Στανίτσας πολυσύλλαβα (ή και πολύφθογγα) απηχήματα έκανε αποκλειστικά και μόνο στα παπαδικά μέλη Άγια στον Δ' νεχεανες στον πλ του Β' ενώ στους άλλους ήχους πολύφθογγα Νεεεεεε! στον πλ του Α' και στον Βαρύ ενώ στον στον Β' Νε (Διιιι γα βου γα διιιι) ενώ στον τρίτο και στον πλ του Δ' μονοσύλλαβο, μονόφθογγο Νε παρατεταμένο (και εμπέδωση της βάσης από τους ισοκράτες).
Και ένα ερώτημα: Τον τέταρτο στιχηραρικό ήχο (π.χ. Πασαπνοάριο) θα τον απηχήσουμε Άγια με κατάληξη στον ΠΑ; (Έχει ακουστεί κι αυτό)
(Αφού Άγια = Δι)
Πέραν αυτών, στους κλάδους των ήχων πχ χρωματικά καθίσματα απολυτίκια πώς θα απηχήσουμε; Νεανές για τον Τάφον σου Σωτήρ, Το φαιδρόν της Αναστάσεως κήρυγμα και το Αγγελικαί δυνάμεις;
Ή θα επιβάλλουμε προ του Τρσιαγίου ύμνου το Αμήν στο ίσο του παπά και Νεανές για το άγιος ο Θεός. Ας μή διυλίζουμε λοιπόν τον κώνωπα!
Το Αμήν στο ίσο του παπά και στη συνέχεια πολυσύλλαβο ή πολύφθογγο απήχημα μόνο στα ΠΑΠΑΔΙΚΑ μέλη!
Ευχαριστώ
 
Last edited:

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#45
Έχει πραγματικά σημασία ποιος είπε τι; Μόνο υποθέσεις μπορώ να κάνω για την χρήση που είχαν παλιά (εννοώ σε περιόδους άλλων μορφών μουσικης γραφής) αλλά το σίγουρο για μένα είναι ότι τα απηχήματα έστω και ως η τελευταία υπενθύμιση του πως ονοματίζονταν οι ήχοι παλαιότερα, τα καθιστά ακόμη και σήμερα αναγκαία στην εκπαίδευση, άσχετα αν οι όποιοι μαθητές δεν τα ψάλλουν ποτέ στο αναλόγιο.

Πάντως φανταστείτε το πόσο απαραίτητα θα ήταν σε μία μουσική στενογραφία τεραστίων σε έκταση συνθέσεων π.χ. του παλαιού στιχηραρίου, όπου ο ένας χορός άκουγε για κάμποση ώρα από τον απέναντι π.χ. πρώτο ήχο με τις συνεχώς επαναλαμβανόμενες μουσικές του θέσεις και έπρεπε να απαντήσει σε πλάγιο του δευτέρου. Υποθέτω ότι για τις εποχές αυτές αποτελούσε μία λύση και ίσως απαραίτητη. Σήμερα που τα μέλη είναι κατά πολύ μικρότερα και που οι φθορές δίνουν μασημένη τροφή όσον αφορά στην κλίμακα που θα ακολουθήσουμε, ας αναλογιστούμε πόση ανάγκη έχουμε την πρακτική βοήθεια των απηχημάτων...

... Δεν ξέρω, προσωπικά αν και εντελώς άπειρος, δεν αντιμετωπίζω προβλήματα ως προς την αλλαγή ή εισαγωγή του κάθε ήχου στη σημερινή μουσική πραγματικότητα χωρίς την συχνή χρήση απηχημάτων, πόσο μάλλον ένας πραγματικά έμπειρος.


Χωρίς ίχνος προσωπολατρείας, παραθέτω ένα απήχημα από τον Ιάκωβο Ναυπλιώτη, μιας και είχα ακούσει παλιότερα ότι οι ψάλτες της εποχής αυτής έλεγαν μόνο μονοσύλλαβα απηχήματα...
 

Attachments

farlekas 1980

Παλαιό Μέλος
#47
Για το αληθες των λογων του κ.Γιαννου :) ! Ο Αρχοντας το γραφει και το ελεγε στον πλβ το απηχημα ! Φυσικα εκανε και το ωραιοτερο απηχημα (πολυφθογγο) που εχω ακουσει , στον Βαρυ διατονικο !

Υ.Γ Μη βιαστει καποιος να πει κατι για το βαρυ , οτι ετσι λεγεται (πολυφθογγα δηλαδη) και αλλα παρομοια , γιατι ο Αρχων Καραμανης τον απηχει Πα-Νη-Ζω .
 

Attachments

Last edited:
#48
Έχει πραγματικά σημασία ποιος είπε τι; .
Συγγνώμη! Φίλε Χρήστο,
Έχει και παρα-έχει σημασία....
Ένα πράγμα θα σου πω: Ο μακαρίτης ο πατέρας μου, που ήταν και μεγάλη ... φίρμα (πειράζει;:D) στη ... Σάμο, έλεγε «Άγια» προ του Χερουβικού σε όλους τους ήχους,
γιατί γινόταν η είσοδος των ... Αγίων Δώρων.
Όταν όμως το ακούς από έναν Στανίτσα που κουβαλούσε στην πλάτη του την παράδοση από τον πρώτο Ναό της Ορθοδοξίας είτε ήξερε τα ανανες, νεανες, νανα (Μούσχουρη:D) κ.δ.σ. (=και δεν συμμαζεύεται:D) είτε όχι, (ΤΑ ΗΞΕΡΕ!) καθόλου έως λίγο με ενδιαφέρει, τη στιγμή που έχουν καθιερωθεί τα μονοσύλλαβα!
Για ιστορικούς και μόνο λόγους θεωρείται επιβεβλημένη η γνώση τους και η με μέτρο χρησιμοποίησή τους.
Ν
 
Last edited:
#49
Δηλαδή κ. Γιάννου, χωρίς κανένα υφάκι στο γράψιμό μου, αν πω Ανανές (νη-πα-πα) αντί για Νε-εε (νη-πα(-πα)) πριν από Χερουβικό του α΄ ποιό είναι το κακό;
 
K

konman

Guest
#50
Τα πραγματα ειναι απλα,

ασφαλως και πρεπει να γνωριζουμε και να χρησιμοποιουμε τα απηχηματα κυριως για λογους διδακτικους τα αργοσυντομα για τα αργα μελη και τα συντομα για τα ειρμολογικα.

(Κανονικως υπαρχουν τα αργα για τα μελη της παπαδικης, τα αργοσυντομα για τα στηχηραρικα κ.τ.λ και τα συντομα για τα ειρμολογικα.)

Μπορουμε να πουμε ενα αργο(η αργοσυντομο) πριν το χερουβικο και να μπουμε ομορφα κι ωραια σε ισοκρατημα και να περασουμε στο μελος, τι πιο ωραιο.

Πρεπει να χρησιμοποιουμε τουλαχιστον τα αργοσυντομα και κυριως τα συντομα αλλα ο χ ι καθε τρεις και λιγο, ισως δυο τρεις φορες σε ολη την λειτουργια αναλογα οπου κρινεται απαραιτητο χωρις να "χαλασει"τον παλμο και την ομοιομορφη συνεχη διαδοχη των ψαλλομενων μελων.(εκει θελει λιγο προσοχη).

Π.χ. στο σημειο πριν του "Ειδομεν το φως" ασφαλως κατευθειαν στην τονικοτητα του Ιερεως(χμμ) θα συνεχισουμε το μελος.


Υ.Γ
Φανταστειτε να κοβαμε τα ..ταξιμακια πριν απ τα αγαπημενα μας τραγουδια..:D δεν γινονται αυτα, ολα χρειαζονται.
 
Last edited:

Shota

Παλαιό Μέλος
#51
Είναι εξοργιστικό να ακούω κάποιον πριν από χερουβικό του Στανίτσα να λέει ανεανες.
Αυτοί που λένε ανεανες συνήθως κλασσικά χερουβικά ψάλλουν. Άρα δεν υπάρχει πρόβλημα; :D
 
#52
Δηλαδή κ. Γιάννου, χωρίς κανένα υφάκι στο γράψιμό μου, αν πω Ανανές (νη-πα-πα) αντί για Νε-εε (νη-πα(-πα)) πριν από Χερουβικό του α΄ ποιό είναι το κακό;
Δεν είπα ότι είναι κακό! Απλά είναι σαν να φοράμε σακάκι πουκάμισο γραβάτα, με ... φουστανέλλα τσαρούχ' φούντα φέσ'!:D
Ωραία τα νενανώ!

Konman Υ.ΓΦανταστειτε να κοβαμε τα ..ταξιμακια πριν απ τα αγαπημενα μας τραγουδια.. δεν γινονται αυτα said:
Έτερον, εκάτερον
 
#53
Δεν είπα ότι είναι κακό! Απλά είναι σαν να φοράμε σακάκι πουκάμισο γραβάτα, με ... φουστανέλλα τσαρούχ' φούντα φέσ'!:D
Τί να σας πω; Εγώ προσωπικά δεν το βλέπω έτσι, τόσο αταίριαστο, και πιστεύω ότι είναι θέμα των βιωμάτων του καθενός και της συνήθειας. Εσείς απ' ό,τι καταλαβαίνω έτσι μάθατε κοντά στον Στανίτσα και λογικό είναι να το βλέπετε μ' αυτήν την οπτική. Εγώ, πάλι, που άκουγα τα απηχήματα από μικρός, όχι σε τραγικό βαθμό ποτέ, αλλά τα είχα στ' αυτιά μου, τα συνήθισα και ακόμα και Σακελλαρίδη μπορεί να πω με απήχημα, όπως σχολίασε και ο κ. γενικός κάπου:D, και ούτε με χαλάει, ούτε με ξενίζει. Απλώς ρώτησα ειδικά για το Χερουβικό γιατί είπατε ότι εκεί ταιριάζουν αλλά μόνο σε συγκεκριμένους ήχους.
Το παράδοξο είναι ότι ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ Ο ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΔΗΣ έχει απήχημα στο Χερουβικό του σε Άγια!!! Δεν μπορεί να είναι τυχαίο!

Ευχαριστώ!
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
#54
Εκεί που θέλει προσοχή με τα παλαιά απηχήματα, είναι προ των Κοινωνικών του Ι.Σ. γιατί μπορεί το απήχημα να είναι πιο μεγάλο και από το Κοινωνικό το ίδιο... :D Βέβαια, δεν είναι απαραίτητα κακό αυτό, γλιτώνουμε και τις επαναλήψεις... Αν και πάντα υπάρχει και το "Πού πορευθώ" :rolleyes: :p
 
#55
Εκεί που θέλει προσοχή με τα παλαιά απηχήματα, είναι προ των Κοινωνικών του Ι.Σ. γιατί μπορεί το απήχημα να είναι πιο μεγάλο και από το Κοινωνικό το ίδιο... :D Βέβαια, δεν είναι απαραίτητα κακό αυτό, γλιτώνουμε και τις επαναλήψεις... Αν και πάντα υπάρχει και το "Πού πορευθώ" :rolleyes: :p
Οι επαναλήψεις δεν είναι απευκταίες στα συγκεκριμένα μέλη, είναι ο σκοπός τους, "ίνα και ο ακροατής οικοδομήται ακούων τας λέξεις επαναλαμβανομένας". Ίσως στον Σακελλαρίδη ανήκει στη σύγχρονη εποχή η ιδέα του σύντομου επαναλαμβανόμενου κοινωνικού. Αλλά πράγματι υπάρχει και το "Πού πορευθώ":)
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
#56
Οι επαναλήψεις δεν είναι απευκταίες στα συγκεκριμένα μέλη, είναι ο σκοπός τους, "ίνα και ο ακροατής οικοδομήται ακούων τας λέξεις επαναλαμβανομένας".
Κρίμα που δεν επεκράτησαν αυτά τα μέλη τότε. Χάσαμε την ευκαιρία να... οικοδομηθούν οι "ακροατές" σε "εκκλησιαζόμενους", "πιστούς" ή ακόμα και πιο πάνω... :D
 

Shota

Παλαιό Μέλος
#57
Εκεί που θέλει προσοχή με τα παλαιά απηχήματα, είναι προ των Κοινωνικών του Ι.Σ. γιατί μπορεί το απήχημα να είναι πιο μεγάλο και από το Κοινωνικό το ίδιο... :D
Γίνεται κράτημα εν αρχή του κομμάτι δηλαδή. Αυτό κατά τους Βυζαντινούς πρόλογος λέγεται.
 
#58
Κρίμα που δεν επεκράτησαν αυτά τα μέλη τότε. Χάσαμε την ευκαιρία να... οικοδομηθούν οι "ακροατές" σε "εκκλησιαζόμενους", "πιστούς" ή ακόμα και πιο πάνω... :D
Ποτέ δεν είναι αργά, πίστεψέ με!
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
#59
Το πρόβλημα είναι τα πολυσύλλαβα η τα πολύφθογγα? Και επίσης είναι το ίδιο αν πω ένα χερουβικό εντελώς μόνος μου η αν το πω και με άλλα άτομα?

Υ.Γ.στο "Είδομεν το φως" ούτε στην Αγ.Ειρήνη δεν κάνουν απήχημα...το παράδειγμα ήταν off...:rolleyes:
 

farlekas 1980

Παλαιό Μέλος
#60
Δηλαδή κ. Γιάννου, χωρίς κανένα υφάκι στο γράψιμό μου, αν πω Ανανές (νη-πα-πα) αντί για Νε-εε (νη-πα(-πα)) πριν από Χερουβικό του α΄
ποιό είναι το κακό
;
Φιλε μου , οπως σου ειπε και ο κ.Γιαννου , δεν υπαρχει κανενα κακο ! Εγω ομως επειδη το βλεπω απο αλλη οπτικη γωνια , ρωταω ποιο ειναι το καλο ;



Υ.Γ Αναμφιβολως ειναι "εφφετζιδικα":rolleyes: !
 
Last edited:
Top