Στέφανε έχεις άδικο. Ο πρώτος είναι ο ίδιος ο Καράς! Τι "μούφα" Καραϊκοί... Και μάλιστα από την ηχογράφηση της Merlie. (track 16-Μακάριος Ανήρ)
Καλά, δεν τον ήξερα τον άνθρωπο.
Εγώ πάντως το έχω διδαχθεί ψηλό το Πα...
Στέφανε έχεις άδικο. Ο πρώτος είναι ο ίδιος ο Καράς! Τι "μούφα" Καραϊκοί... Και μάλιστα από την ηχογράφηση της Merlie. (track 16-Μακάριος Ανήρ)
Μα κι αυτός ψηλά το κάνει. Να μην πω ότι το παρακάνει κιόλας! Άκου ξανά το δεύτερο Πα του απηχήματος! Το πρώτο δεν κάνει ψηλά, και ορθώς.Καλά, δεν τον ήξερα τον άνθρωπο.
Εγώ πάντως το έχω διδαχθεί ψηλό το Πα...
..Απορώ πως βγάλατε τον ίδιο τον Καρά "μούφα-Καραϊκό"!!!
Εσύ ρε Βαγγελάκο αν θυμάμαι καλά (που θυμάμαι) μιμόσουν και στην φωνή τον Καρά (έναν καιρό τουλάχιστον-τώρα φυσικά έχω χρόνια να σ' ακούσω) και δεν τον αναγνώρισες;
...
Ήμαρτον ρε παιδιά! Μα καλά μόνο εγώ το ακούω; Κάνει μικρή έλξη στο Νη-Πα-ΠΑ->ΒΟΥ;;Εγώ γιατί ακούω να του αλλάζει τα φώτα;; Η πιο μεγάλη από τις έλξεις που ακούγονται στην ηχογράφηση μου φαίνεται!Στις ηχογραφήσεις αυτές ο Καράς απ'ό τι ακούτε δεν κάνει τις ίδιες έλξεις και το Νη-Πα είναι αρκετά μικρό![]()
Κάνει μικρή έλξη στο Νη-Πα-ΠΑ->ΒΟΥ;;
Ακριβώς. Αφού κάθετε δύο χρόνους στον Πα και μετά ξαναπατάει στον Πα, από ποίον φθόγγο να έλκεται; Από τον εαυτό του;Βασίλη, νομίζω πως αυτό που ρωτούν τα παιδιά είναι γιατί οι άλλοι πατούν κατευθείαν ψηλό το Πα και χρησιμοποιούν αυτό ως λόγο για να θεωρήσουν το διάστημα ψηλό. Μήπως η διαφορά έγκειται στο γεγονός ότι το απήχημα του Καρά κρατάει πολύ ώρα στο Πα οπότε δικαιολογείται να το κρατήσει και λίγο φυσικό πριν κινηθεί προς το Βου;
Με νεάγιε;;;Έχουμε απόσπασμα από άλλους ψάλτες σε παρόμοιο κομμάτι;
Η πρώτη για την ακρίβεια. 1930...Πάντως, για να δικαιολογηθώ και λίγο, η ηχογράφηση του Καρά δε θυμίζει καθόλου όσα αποσπάσματα έχω ακούσει στο παρελθόν. Μάλλον είναι παλαιότερη...
Ακριβώς. Αφού κάθετε δύο χρόνους στον Πα και μετά ξαναπατάει στον Πα, από ποίον φθόγγο να έλκεται; Από τον εαυτό του;
...
Ρε Βαγγελάκο, βάλτα κάτω. Γιατί μόνο στον ΝΗ-ΠΑ του πλ.Δ' και στον ΔΙ-ΚΕ του Άγια; Συνδύασέ τα λιγάκι... Δεν είναι και τόσο επιστήμη!Αυτό λεμε Βασίλη το πρώτο πα είναι μεγαλύτερο. Αν παρατηρήσεις ειδικά ο Φιρφιρής κάνει αρκετές φορές μεγάλο νη- πα ή δι-κε χωρίς να έλκεται από κάποιον.
Βασίλη δεν καταλαβαίνεις, ή έχεις κολλήσει ή δεν διαβάζεις αυτά που γράφω:...Λανθασμένα; Δεν θέλω να το δω έτσι. Είναι ισχυρή έλξη και προφανώς μένει το άκουσμα εκεί. (και μ' αρέχει προσωπικά) Αλλά δεν συμβαίνει σ' όλους τους μείζονες τόνους, προς Θεού!
Μείζωνες τόνοι στην μαλακή διατονική κλίμακα δεν είναι μόνο ο επόγδοος(8/9) αλλά μπορεί να είναι επίσης ο επέβδομος (7/9) ή ακόμα κι ο "επέκτος" (6/7,τρίτη ελάσσων εναρμόνιος).
Μπορεί ρε Βαγγέλα να μην τα πιάνω κι όλα. Μπορεί. Τι να σου πω. Όσο μπορώ καταλαβαίνω. Δεν είμαι ούτε παντογνώστης, ούτε τα καταλαβαίνω όλα. Ιδίως όταν αρχίζεις τα αρχαιοελληνικά...Βασίλη δεν καταλαβαίνεις, ή έχεις κολλήσει ή δεν διαβάζεις αυτά που γράφω:
Σχετικά με αυτό τώρα.σε καταλαβαίνω πως σκέπτεσαι αλλά κι εσύ αδελφάκι μου δεν το παίρνεις και λίγο αλλιώς.. Ειπα εγώ ότι όλοι οι μείζωνες τόνοι είναι μόνο έτσι; Επαναλαμβάνω ότι και στο 35 μήνυμα μου, δεν καταργώ τον επόγδοο αλλά: ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΙ ΑΛΛΟΙ ΜΕΙΖΩΝΕΣ ΤΟΝΟΙ ΣΤΗΝ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΑΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΛΟΓΩ ΕΛΞΗΣ ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΦΥΣΗ ΤΟΥΣ!!!!
Πρώτα να παραπέμψω σε αυτά που γράφει ο Χρύσανθος. Βάζω από την έκδοση του αυτογράφου-εντύπου, γιατί έχει κάποιες αλλαγές-επεξηγήσεις στο έντυπο. (συγνώμη για τις υπογραμμίσεις-τα γράφω πολύ τα βιβλία μου...)Στη 267 παράγραφο του θεωρητικού του ο Χρύσανθος εξηγεί αναλυτικά την διάταξη των φιαστημάτων στο τετράχορδο το οποίο θεωρεί με 60 τμήματα και μεταξύ άλλων λέει:
Μαλακό διάτονο 12+18+30=60
Σύντονο διάτονο 12+24+24=60
Βλέπουμε ότι ο μείζων τόνος στο μαλακό διάτονο είναι μεγαλύτερος από τον μείζονα τόνο στο σύντονο (σκληρό) διάτονο. Σε κλίμακα 72 τμημάτων αυτό μεταφράζεται σε
Μαλακό διάτονο 6+9+15=30
Σύντονο διάτονο 6+12+12=30
Βλέπουμε εδώ ξεκάθαρα πόσο πιο μεγάλος είναι ο μείζων τόνος του μαλακού διατόνου, ΝΗ-ΠΑ. Το λάθος της τρέχουσας διδασκαλίας είναι ότι αντί να λέμε 15/72, τόνο μείζονα δηλαδή του μαλακού διατόνου, λέμε 12/72, τόνο δηλαδή μείζονα του συντόνου διατόνου και του πιάνου! Να λοιπόν άλλο ένα σημείο στο θεωρητικό που αποδεικνύει ότι είμαστε φάλτσοι ...
Που ακριβώς είδες ότι στο μαλακό διάτονο κάποιο από αυτά τα νούμερα 12+18+30 είναι μείζων τόνος;Μαλακό διάτονο 12+18+30=60
Σύντονο διάτονο 12+24+24=60
Βλέπουμε ότι ο μείζων τόνος στο μαλακό διάτονο είναι μεγαλύτερος από τον μείζονα τόνο στο σύντονο (σκληρό) διάτονο.
...Που ακριβώς είδες ότι στο μαλακό διάτονο κάποιο από αυτά τα νούμερα 12+18+30 είναι μείζων τόνος;
Εγώ γιατί διαβάζω να γράφει επι λέξη (οι παρενθέσεις δικές μου): "...σύγκειται μεν εξ ημιτονίου (12 αφού ο τόνος είναι 24), και τριών διέσεων (6+6+6=18), και λοιπών πέντε (διέσεων εννοεί διότι 5x6=30)" Που λοιπόν είδες εδώ μέσα τον μείζονα τόνο; Μάλλον εγώ δεν καταλαβαίνω;
Στο σύντονο διάτονο πάλι το 24άρι το χαρακτηρίζει τόνο!
Και πρόσεξε και κάτι ακόμα! Αυτό δεν είναι ακριβώς το δικό μας μαλακό διάτονο! Το γράφει στην υποσημείωση του εντύπου. Αυτό είναι "εγγύς". Μιλάει για την διαίρεση των παλαιών.
Λοιπόν;
Τίνος μαλακού διατόνου; Του δικού μας; Δεν νομίζω. Αυτό το μαλακό διάτονο μοιάζει με το δικό μας. Δεν είναι το δικό μας!O 30 είναι ο μείζων τόνος του Μαλακού διατόνου και σου λέει ότι αποτελείται από 5 διέσεις (δίεση μας λέει ο Αριστίδης Κοιντλιανός είναι το 1/4 του επογδόου τόνου 3/4:7/9=33/32 ), κατα τους αρχαίους, το οποίο λέει μοιάζει με το δικό μας.
Για μισό λεπτό...Σε καμια περίπτωση δεν υιοθετώ αυτήν την κλίμακα ότι είναι ακριβώς η σημερινή του μαλακού διατόνου άλλωστε ο Χρύσανθος είναι ξεκάθαρος.
Απλά θέλω να καταλάβετε ότι
ΣΤΗΝ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΑΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΙ ΑΛΛΟΙ ΜΕΙΖΩΝΕΣ ΤΟΝΟΙ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΛΟΓΩ ΕΛΞΗΣ ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΦΥΣΗ ΤΟΥΣ!!!!
Και τώρα μου λες:Ο Χρύσανθος πάλι στο κεφάλαιο των χροών γράφει για το τετράχορδο του μαλακού διατόνου και βάζει τον μείζωνα τόνο στα 15!
Εμένα γιατί μου φαίνεται ότι φάσκεις κι αντιφάσκεις;Σε καμια περίπτωση δεν υιοθετώ αυτήν την κλίμακα ότι είναι ακριβώς η σημερινή του μαλακού διατόνου άλλωστε ο Χρύσανθος είναι ξεκάθαρος.
..
Ο μείζων τόνος αποτελείται από 4 τεταρτημόριες διέσεις κι όχι από πέντε! (όπως βλέπεις μας το λέει ο Κοϊντιλιανός ξεκάθαρα-1/4 λέει όχι 1/5...)
...
&ΣΤΗΝ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΑΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΙ ΑΛΛΟΙ ΜΕΙΖΩΝΕΣ ΤΟΝΟΙ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΛΟΓΩ ΕΛΞΗΣ ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΦΥΣΗ ΤΟΥΣ!!!!
Σε ποιο σημείο του Θεωρητικού του Χρυσάνθου είδες να χρησιμοποιείται για την δική μας μουσική και όχι για την αρχαιοελληνική (από την οποία έχουμε μεν τις ρίζες αλλά και αλλαγές) άλλος τόνος πέραν του επόγδοου (9/8) για να χαρακτηρίσει τον μείζονα τόνο; Εγώ μέχρι τώρα δεν έχω δει πουθενά.Ποιός μείζων έχει 4 διαίσεις ρε Βασίλη ;; ο επόγδοος! ο ε π ό γ δ ο ο ς
ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙΣ; ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΟΙ ΜΕΙΖΩΝΕΣ ΛΕΜΕ!!!
Μείζων Τονος μαλακού διατόνου =15/12
Κλασικός Μείζων (Επόγδοος)=12/12
Κουράστηκα, κάτσε και μελέτησε τα, σκέψου τα κιόλας για να τα καταλάβεις.
Τα λέμε αύριο πάω για καφεδάκι bb
Με νεάγιε;;;
Δύσκολο...
Στέφανε έχεις άδικο. Ο πρώτος είναι ο ίδιος ο Καράς! Τι "μούφα" Καραϊκοί... Και μάλιστα από την ηχογράφηση της Merlie. (track 16-Μακάριος Ανήρ)
Άρα η Επιτροπή δίνει πολύ μεγαλύτερο διάστημα από αυτό που πιστεύετε εσείς πως έπρεπε να είναι ο μείζων τόνος. Και το δίνει μόνο σε δύο περιπτώσεις. Στον πλ.δ' Νη-Πα και στον Άγια Δι-Κε; Ξαναρωτάω, τυχαία πιστεύεις;
Γιατί μας "τσουβαλιάζεις"; Ο καθένας μιλάει για τον εαυτό του. Μπορώ ν' απολογηθώ εγώ για κανένα άλλον πλην του εαυτού μου; Τον κ.Κων/νου τον έχεις ακούσει να ψάλλει και κάνει ημίτονο την έλξη αυτή; Εμένα μ' έχεις ακούσει και κάνω ημίτονο την έλξη αυτή; Μην μας βάζεις όλους στο ίδιο σακί, είναι άδικο.
Δεν γνωρίζω ακριβώς το ύφος του Καραμάνη. Αλλά από 1-2 Θεσσαλονικιούς που έχω ακούσει, προτιμώ τα "τριγωνάκια πανοράματος" από τα "μινοράκια πανοράματος". Αστειεύομαι βέβαια![]()
Δεν ξέρω αν ο Αγγελόπουλος έχει ή είχε κάτι προσωπικό με τον Καραμάνη. Είναι όμως γενικά αντίθετος με οποιαδήποτε νέα σύνθεση όταν υπάρχουν αντίστοιχες παλαιές. Γι' αυτό και ο ίδιος δεν έχει γράψει κανένα βιβλίο...
Και καλά εγώ, είμαι γνωστό κουφάλογο, μπας και θέλετε κι άλλοι!
Και πρόσεξε και κάτι ακόμα! Αυτό δεν είναι ακριβώς το δικό μας μαλακό διάτονο! Το γράφει στην υποσημείωση του εντύπου. Αυτό είναι "εγγύς". Μιλάει για την διαίρεση των παλαιών.
Λοιπόν;
...ένα-ένα μου έρχονται...είπαμε! δεν μου κόβει και πολύ...
...πάει χάλασε κι ο παπα-Θωμάς...
Στην περίπτωση της σχολής μας (είμαι κι εγώ "σιμονοκαραϊτης"![]()
Στον Λέγετο δεν συναντούμε το φαινόμενο το ΠΑ να είναι υψωμένο προς τον ΒΟΥ ακόμα και στην κατάβαση? Θα ήταν λοιπόν αυτό (μιλάω μόνο για το συγκεκριμένο) να αποτελέσει από κάποιους απόδειξη ότι είναι μεγαλύτερο το ΝΗ-ΠΑ? Ας βρούμε λοιπόν παραδείγματα του ίδιου φαινομένου ΚΑΙ ΣΤΟΝ Α' ΗΧΟ και τότε το ξανασυζητάμε...αλλιώς η περίπτωση του να υφίσταται ΜΟΝΟ στον πλ.δ' και στον Λέγετο σε εμένα προσωπικά (χωρίς να εκφράζω "Σιμωνοκαραϊτες" και τέτοιες αηδίες) μόνο ως φαινόμενο έλξης και ύφους μπορεί να ερμηνευθεί...ΟΧΙ, η μελωδική φράση δεν πηγαίνει πάντα προς τον ΒΟΥ: αν παρατηρήσεις το Φιρφιρή, το μεγάλο διάστημα ΝΗ-ΠΑ είναι στην κάθοδο και όχι στην άνοδο, όπως γράφεις.
Ας μην το σχολιάσω αυτό καλύτερα, διότι δεν ξεχνώ ότι εκκρεμούν κάποια "θεματάκια" σε εμάς τους δύο...επικαλείσαι αρχαίους, αλλά αν σε πούμε περί λειμμάτων και αποτομών...τότε μας λες ότι ασχολούμαστε με "ψύλλους στα άχυρα", συγχέοντας (κατά τα άλλα "άλλοι" είναι οι "ευρωπαϊστές" στα διαστήματα) αυτά τα δύο ημιτόνια με το συγκερασμένο ημιτόνιο του πιάνου...αλλά ας μην κουράζουμε και τους υπόλοιπους...θα τα πούμε αυτά μόνοι μας...Μη μου κάνεις τα ίδια αριθμητικά κόλπα που κάνει και ο Χριστάκης στα διαστήματα του τουρκικού χουζάμ:
Καλά βρε μην παίρνεις και όρκο....σε πιάνω λιγάκι ανημέρωτο...Δεν σου κάνει εντύπωση το γεγονός ότι τόσα χρόνια μετά την έκδοση του θεωρητικού του Καρά (1982) κανένας μαθητής του Καρά ή του Αγγελόπουλου δεν έχει ανακοινώσει επίσημα έστω κι ένα λάθος;