Να τους στείλεις σε μένα! Τι στο καλό... Μόνο στο ποδόσφαιρο θα γίνονται μεταγραφές!!!
Θέλεις?!?!?!?! Αυτό μόνο πες μου, τέλος!!!!!
Να τους στείλεις σε μένα! Τι στο καλό... Μόνο στο ποδόσφαιρο θα γίνονται μεταγραφές!!!
Δηλαδή, φίλε Σταύρο, στην 4η τάξη άλλο χερουβικό διδασκε σε σένα κ άλλο στους υπόλοιπους ο δάσκαλος;;; μάλλον όχι.
δεν είμαι κατά των οιωνδήποτε δασκάλων κ συνθετών, απλά όταν έχεις χορωδία, αν είναι λίγο πεπαιδευμένη, προσπάθησε να την κάνεις καλή. αν είναι καλή ψάλε ό,τι θέλεις. όμως με την αναβροχιά που υπάρχει, θα χρειαστεί πολύς κόπος να γίνει αυτό.
για να μην πλατιάζουμε... περι κανταδας
στις σχολές μουσικής χερουβικά απο που μάθατε;;; μάλλον από τα χαμηλής ποιότητας κ επιπέδου βιβλία της ΖΩΗΣ.
Εννοείται. Όταν πιο πάνω ανέφερα "χαμηλότερο επίπεδο" εννοούσα ότι είναι πιο απλά σαν εκτελέσεις. Βέβαια ο καθένας μπορεί να το μεταφράσει κατά το δοκούν όπως πάντα. Καλές λοιπόν είναι οι διευκρινίσεις και πολύ σε ευχαριστώ που μου έδωσες την ευκαιρία.Δεν νομίζω να είναι και τόοοσο χαμηλής ποιότητας...
Και στην Κερατέα θα φτάσουν αυτοί άμα βρουν φωλίτσα !Μα και βέβαια! Δεν ξέρω όμως πώς θα έρχονται Περιστέρι...
Καλέ μου, δεν το έχω τραβήξει εγώ από τα μαλλιά και το έχω φτάσει στην Κόρινθο. Απλά αρνείσαι να δεχτείς ότι ο καθένας έχει μια άποψη, ένα προσωπικό στυλ και μια δική του προσέγγιση όσον αφορά στο θέμα "χορωδία". Εσύ μπορεί να θες να απλοποιήσεις τα μέλη σου προς χάριν δημιουργίας χορού., Σεβαστό. Εγώ δεν θέλω. Και δεν έχω καν μέλη χορωδίας στο ναό, όχι εξαιτίας της νοοτροπίας μου αλλά γιατί πολύ απλά ΔΕΝ υπάρχουν!!!! Μη μου ξαναπείς όπως σε άλλη συζήτηση να φτιάξω γιατί θα αυτοπυροβοληθώ και δεν έχω και κανέναν να μαζέψει το χάλι μετά...
Όσο για το Δάσκαλό μου, η απάντηση στην απορία σου, είναι πολύ απλή Φέρναμε διάφορα Χερουβικά και τα κάναμε μάθημα. So simple!
Περί καντάδας....??????
Αυτοπυροβολήσου.....
ΔΕΝ ΜΙΛΗΣΑ ΓΙΑ ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΕΙΣ. ελληνικά μιλάω.
αφού δεν υπάρχει άλλος ψάλλε ό,τι θες.
εγώ σε καταλαβαίνω, εσύ δεν καταλαβαίνεις αυτά που λέω, αλλά δε σε παρεξηγώ, διότι αυτού του είδους η επικοινωνία είναι ελλειπής κ παρεξηγήσιμη, λόγω μη προσωπικής επαφής...καλέ μου.
[Σημείωμα συντονιστή] Κύριοι, όπως σωστά παρατηρεί και ο π. Μάξιμος απαντήσεις επί του θέματος και μόνο στο εξής. Ευχαριστώ.
Προσωπικά δεν επιθυμώ για το χατίρι καμιάς χορωδίας να παλινδρομήσω. Αν ήταν έτσι θα το είχα κάνει ήδη και θα έψαλλα Σακελλαρίδη και θα είχα 3-4 από τους "βοηθούς" του προκατόχου μου. Μέχρι να βρω τα άτομα που θα έρχουν τις κατάλληλες ικανότητες και δεν θα χρειαστεί να απλοποιήσω τπτ, μόνος. Αν με το καλό έρθουν, τότε βλέπουμε. Έως τότε, εις μάτην εστί το ορθρίζειν
η κουβέντα έφτασε ως εκεί από την εξεύρεση αιτιών για τις κανταδες....
. Από τη μια η τεράστια αυτή κληρονομιά και τα ακούσματα απο τους μεγάλους δασκάλους που είναι ως επί το πλείστον μονωδιακά και τα οποία πρέπει να διασωθούν και από την άλλη μέχρι ποιού σημείου πρέπει να απλοποιηθεί το μέλος για να μπορεί να εκτελείται χορωδιακά.
Παιδιά δεν σχολίασε κανείς το εξής του μηνύματος #46 από την Εγκύκλιο του μ. Χριστόδουλου "Προς Ιεροψάλτας Α`" (19/2/2001).
"Σέ ωρισμένα ιεροψαλτικά Στασίδια δέν υπάρχει ούτε ένας βοηθός. Όταν ρώτησα νά μου δώσουν απάντηση γιατί αυτή η φτώχεια μου είπαν ότι δέν προσφέρεται κανείς. Δέν τό πιστεύω. Εγώ αποδίδω τό φαινόμενο αυτό είτε σέ απροθυμία, είτε σέ ανικανότητα του ιεροψάλτη νά προσελκύσει βοηθούς στό Ψαλτήρι του. Υπάρχουν περιπτώσεις πού ο ιεροψάλτης δέν θέλει νά έχει βοηθούς καί όταν ευρεθεί κάποιος τόν εκδιώκει, μέ τόν τρόπο του βέβαια. Είμαι βέβαιος ότι αν υπήρχε από όλους καλή διάθεση πολλά προβλήματα θά ελύονταν. Η κακοδαιμονία εκτρέφει τή φτώχεια. Αν θέλετε νά αποκτήσετε χορόν, θά πρέπει νά διαθέτετε τά εξής προσόντα: α) Μεράκι καί αγάπη γιά τή βυζ. μουσική, β) Διδασκαλία των αρχαρίων ώστε νά μάθουν νά συμψάλλουν, γ) Καλόπιασμά των ώστε νά μή εγκαταλείψουν τήν προσπάθεια στήν πρώτη δυσκολία, δ) αναζήτηση συνεχώς νέων ανθρώπων πού θά πλαισιώνουν τό Στασίδι".
Ο προβληματισμός εξακολουθεί να υπάρχει. Από τη μια η τεράστια αυτή κληρονομιά και τα ακούσματα απο τους μεγάλους δασκάλους που είναι ως επί το πλείστον μονωδιακά και τα οποία πρέπει να διασωθούν και από την άλλη μέχρι ποιού σημείου πρέπει να απλοποιηθεί το μέλος για να μπορεί να εκτελείται χορωδιακά.
Ως τέτοια αιτία στις ήδη αναφερθείσες να προσθέσω και την ευκολία "συνεργασίας" τέτοιων χορωδιών σε λειτουργίες με πολλούς κληρικούς, εξ ων οι περισσότεροι παντελώς άμουσοι. Με ένα ματζοράκι όλα τακτοποιούνται.
Δυστυχώς (και αυτό έχει γίνει στο συγκεκριμένο ναό για τη συγκεκριμένη εορτή) κάποιος ικανός ψάλτης ίσως να επέμενε να ψάλλει πλ. β΄ επτάφωνο χωρίς να λαμβάνει υπόψη του τις ικανότητες των κληρικών...
Καλά τα έλεγε ο μακαριστός, όμως δεν είπε και το άλλο... Κίνητρα... Πόροι, προκειμένου κάποιοι να ενδιαφερθούν να έρθουν και να μάθουν... Με το να κερνάμε καφέδες όπως έγραφε αλλού, δουλειά δεν γίνεται...
Όσο για το δίλημμα πιστεύω όπως έγραψα και αλλού ότι όλα βολεύονται. Οι εναλλαγές μονωδίας/χορωδίας είναι μια καλή λύση. Όπου βέβεια υπάρχει διάθεση για δουλειά, η εκμάθηση των νέων μελών με λίγο κόπο έρχεται από μόνη της.
Υπάρχουν περιπτώσεις πού ο ιεροψάλτης δέν θέλει νά έχει βοηθούς καί όταν ευρεθεί κάποιος τόν εκδιώκει, μέ τόν τρόπο του βέβαια. Είμαι βέβαιος ότι αν υπήρχε από όλους καλή διάθεση πολλά προβλήματα θά ελύονταν. Η κακοδαιμονία εκτρέφει τή φτώχεια.
εχεις δίκιο. εμεις ψάλλουμε μόνο για τα λεφτα. χωρίς αυτά δεν πάμε σε χορωδία όπου θα πληρωνεται ένας.
αυτα για σημερα. αυριο πάλι.