Περί αναγραφής και εκτέλεσης των μελωδικών έλξεων

konstantinou

Γιώργος Ν. Κωνσταντίνου
Υ.Γ. Τι τα θέλω και μπλέκω ρε να πάρει η ευχή;;; Να πεις ότι διαφωνώ π.χ. με τον Κωνσταντίνου, πάει στο κομμάτια. Να χαλάω όμως χρόνο και φαιά ουσία για να διαφωνήσω με το... Συμεωνίδη (!) δε μου πάει..
Δεύτερο "φωναχτό" σου λάθος. Δεν πρέπει να τριτώσει:D.

Καλή συνέχεια στην κουβέντα σας.
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Γιατί, τι θα γίνει τότε; Θα χαθεί σε μια στιγμή, η αξιοπρέπεια που χρειάστηκε χρόνια για να κερδηθεί;;; :D:D:p:D:D
Ή μήπως θα καθαιρεθούν από το θρόνο οι δυνάστες;;;
 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
Γιατί, τι θα γίνει τότε; Θα χαθεί σε μια στιγμή, η αξιοπρέπεια που χρειάστηκε χρόνια για να κερδηθεί;;; :D:D:p:D:D
Ή μήπως θα καθαιρεθούν από το θρόνο οι δυνάστες;;;
Πάντως οι έλξεις όταν δεν γίνονται καλά παύουν να είναι έλξεις...!


Δ.
Άρα, φταίει ο Καράς!
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Διακρίνω υπερβολική και συστηματική εκτέλεση έλξεων παρελθόντων ημερών :)

(τα ελκτικά και λεκτικά φαινόμενα που αναγράφονται συστηματικά και καθ᾿ υπερβολήν τελευταία στο θέμα αφήνονται στην ικανή κρίση του συντονιστή ενότητας :rolleyes:)
Το μυστικό για τις σωστές έλξεις είναι να τις ακολουθούν πάντα προσεγμένες διατάσεις (εξ ων το διατονικό γένος και το λεγόμενο φαινόμενο του όγκου... :wink: )

ΥΓ Μην πάτε και σβήνετε κάτι τέτοιους διάλογους ευτράπελους δίνουν νοστιμιά στο θέμα. Μην είμαστε τόσο σκληροπυρηνικοί
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
[Σημείωμα συντονιστή (ΔΚ)] Μεταφέρθηκε μαζί με τα επόμενα μηνύματα από το θέμα «Tης Μετανοίας» Ήχος Β' Θ.Φωκαέως.


Και ο ήχος του κομματιού από τον κ.Μαφίδη:
http://www.psaltologion.com/attachment.php?attachmentid=23066&d=1263931600
Ευχαριστίες για την επισήμανση, Βασίλη!

Ο ΓΑ του κ. Μαφίδη διδάσκει (;) πολλά!!!
 
Last edited by a moderator:

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
Καλά Βασίλη δε σε περίμενα και πνευματομάχο!
...είδες άμα σου βγει το όνομα ("αιρετικός")...
Βάλε και τη συνέχεια...!
Ε, ας την ακούσει όποιος θέλει στο κυρίως αρχείο, εγώ ήθελα απλά να δείξω την υποδειγματική εκτέλεση της έλξης του Γα προς τον Δι από τον κ.Μαφίδη σε αυτό το σημείο (και ιδίως στο "...και Υιώ..."), η οποία όπως σωστά πρώτος επισήμανες:
Ο ΓΑ του κ. Μαφίδη διδάσκει (;) πολλά!!!
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
...είδες άμα σου βγει το όνομα ("αιρετικός")...
Ε, ας την ακούσει όποιος θέλει στο κυρίως αρχείο, εγώ ήθελα απλά να δείξω την υποδειγματική εκτέλεση της έλξης του Γα προς τον Δι από τον κ.Μαφίδη σε αυτό το σημείο (και ιδίως στο "...και Υιώ..."), η οποία όπως σωστά πρώτος επισήμανες:
ναι αλλά στο πνε-ε-ευματι τί (δε) γίνεται;;
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
Γίνεται (έτσι ακούω εγώ-το κολλάει με το "...πνευ-μα..." το οποίο και τραβάει) με μικρότερη ποσότητα. Άλλος θα μπορούσε να την κάνει και μεγαλύτερη.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Γίνεται (έτσι ακούω εγώ-το κολλάει με το "...πνευ-μα..." το οποίο και τραβάει) με μικρότερη ποσότητα. Άλλος θα μπορούσε να την κάνει και μεγαλύτερη.
Βασίλη, συμπάθα με αλλά size does matter εδώ!!!!
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
Διαφωνώ (όχι απόλυτα όμως). Κυρίως ο τρόπος που θα "το φέρεις" μετράει. Και το μέγεθος μετράει-αλλά περισσότερο ο τρόπος. (κατα την γνώμη μου)
Τι μέγεθος κάνει στο "...και Υιώ...";
Είναι λάθος;

Υ.Γ.
...πάμε full για εκτός θέματος...
 
Last edited:

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Διαφωνώ (όχι απόλυτα όμως). Κυρίως ο τρόπος που θα "το φέρεις" μετράει. Και το μέγεθος μετράει-αλλά περισσότερο ο τρόπος. (κατα την γνώμη μου)
Τι μέγεθος κάνει στο "...και Υιώ...";
Είναι λάθος;

Υ.Γ.
...πάμε full για εκτός θέματος...
είναι κ ο τίτλος που απαγορεύει συζητήσεις περί τρόπου και μεγέθους ( μετανοίας..

Δ.
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
Καλά σε ποιό θέμα είαστε ρε παιδιά; Όλα τα θέματα στις έλξεις καταλήγουν;;;:D

Πάντως, σε σχέση με το "Δόξα" του Μαφίδη, η "υποδειγματική" εκτέλεση ΓΑ-ΔΙ περιλαμβάνει στο Πα α α τρί διαστήματα περίπου Πα 9 α 10 τρί (!!!, εκτελεί το πρώτο ΓΑ-Δι μικρότερο από το δεύτερο = αντιέλξη :p) και στο

και Υι ι ι ώ εκτελεί Υι 9 ι 1 ώ, ήγουν στο δεύτερο υποτιθέμενο ΓΑ-ΔΙ εδώ, εκτελεί περίπου ταυτοφωνία! Για την ακρίβεια, μάλλον μόνο ΔΙ με απλή είναι, κι ένα μικρό ποίκιλμα στον δεύτερο χρόνο! Είναι ένα είδος εφέ, που το ακούμε πότε πότε (κυρίως από παρδοσιακούς), δίνει ιδιαίτερο άκουσμα και ποικιλία, αλλά δύσκολα θα το ενέτασσε κανείς στις έλξεις! Και πιο δύσκολα ακόμα, θα το παρασήμαινε έτσι!

Χάρης
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
Καλά σε ποιό θέμα είαστε ρε παιδιά; Όλα τα θέματα στις έλξεις καταλήγουν;;;:D
...κι αλήθεια λες... (στο είπα Σκρέκα-άκου τα τώρα)
Πάντως, σε σχέση με το "Δόξα" του Μαφίδη, η "υποδειγματική" εκτέλεση ΓΑ-ΔΙ περιλαμβάνει στο Πα α α τρί διαστήματα περίπου Πα 9 α 10 τρί (!!!, εκτελεί το πρώτο ΓΑ-Δι μικρότερο από το δεύτερο = αντιέλξη :p)
Στις ακριβείς ποσότητες έχω "αλλεργία" και δεν μπορώ να επιβεβαιώσω, αλλά σίγουρα δεν εκτελεί φυσικό Γα-Δι (12 μορίων).
και στο και Υι ι ι ώ εκτελεί Υι 9 ι 1 ώ, ήγουν στο δεύτερο υποτιθέμενο ΓΑ-ΔΙ εδώ, εκτελεί περίπου ταυτοφωνία!
Ακριβώς αυτό λέω. (στο πόσο ακριβώς είναι η έλξη επίσης δεν μ' ενδιαφέρει)
Για την ακρίβεια, μάλλον μόνο ΔΙ με απλή είναι, κι ένα μικρό ποίκιλμα στον δεύτερο χρόνο! Είναι ένα είδος εφέ, που το ακούμε πότε πότε (κυρίως από παρδοσιακούς), δίνει ιδιαίτερο άκουσμα και ποικιλία, αλλά δύσκολα θα το ενέτασσε κανείς στις έλξεις!
Διαφωνώ, είναι χαρακτηριστική περίπτωση έλξης που συναντάται σε πολλές ίδιες περιπτώσεις.
Και πιο δύσκολα ακόμα, θα το παρασήμαινε έτσι!
Υπάρχουν πολλές ανάλογες περιπτώσεις που παρασημαίνεται έτσι (Γα-Δι-Γα-Δι), αλλά εκτελείται με ταυτοφωνία.
 

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
...Πάντως, σε σχέση με το "Δόξα" του Μαφίδη, η "υποδειγματική" εκτέλεση ΓΑ-ΔΙ περιλαμβάνει στο Πα α α τρί διαστήματα περίπου Πα 9 α 10 τρί (!!!, εκτελεί το πρώτο ΓΑ-Δι μικρότερο από το δεύτερο = αντιέλξη :p) και στο

και Υι ι ι ώ εκτελεί Υι 9 ι 1 ώ, ήγουν στο δεύτερο υποτιθέμενο ΓΑ-ΔΙ εδώ, εκτελεί περίπου ταυτοφωνία! Για την ακρίβεια, μάλλον μόνο ΔΙ με απλή είναι, κι ένα μικρό ποίκιλμα στον δεύτερο χρόνο! Είναι ένα είδος εφέ, που το ακούμε πότε πότε (κυρίως από παραδοσιακούς), δίνει ιδιαίτερο άκουσμα και ποικιλία, αλλά δύσκολα θα το ενέτασσε κανείς στις έλξεις! Και πιο δύσκολα ακόμα, θα το παρασήμαινε έτσι!
Χάρης
Σωστόοοοος !!

Δεν είναι ακριβώς εφέ. Είναι μια ερμηνεία-παραλλαγή της κλασικής γραμμής (την λέει και ο Παϊκόπουλος). Καμία σχέση, εννοείται, με έλξεις... Αν θέλαμε να το καταγράψουμε (Υι-υι-..): ολίγον με κεντήματα και γοργό παρεστιγμένο δεξιά και ίσον. Τα υπόλοιπα είναι, φοβούμαι, μουσει(κοτ)ολογίες! :wink::D

ΥΓ. Ο υπερήλιξ Μαφίδης "σιμωνοκαραϊτίζει" λίγο στις πρόσφατες ηχογρ. ή ιδέα μου είναι; (Φθείρουσιν ύφη χρηστά..:rolleyes:)
 
Last edited:

haris1963

παλαιότατο μέλος
Στις ακριβείς ποσότητες έχω "αλλεργία" και δεν μπορώ να επιβεβαιώσω, αλλά σίγουρα δεν εκτελεί φυσικό Γα-Δι (12 μορίων).
Για την αλλεργία, αν είναι και χρόνια, δοκίμασε το Ζιρτέκ (είναι και μη κορτιζονούχο) χε χε! (δεν έχει φατσούλες το αϊφόν)···
Πάντως, αυτό που ήθελα να επισημάνω, είναι πως κ οι έλξεις (όπως και πολλά άλλα) δεν υπακούουν σε συστηματικούς κανόνες και φιξαρίσματα. Μονόγραμμη την 1η φορά, δίγραμμη τη 2η κοκ, που κάνουν το άκουσμα ...άστα να πάνε!
Ακριβώς αυτό λέω. (στο πόσο ακριβώς είναι η έλξη επίσης δεν μ' ενδιαφέρει)
Διαφωνώ, είναι χαρακτηριστική περίπτωση έλξης που συναντάται σε πολλές ίδιες περιπτώσεις.
Υπάρχουν πολλές ανάλογες περιπτώσεις που παρασημαίνεται έτσι (Γα-Δι-Γα-Δι), αλλά εκτελείται με ταυτοφωνία.
Αν και απήντησε σε αυτό ο Δημήτρης Ζαγκανάς, εγώ θα ρώταγα: και πως παρασημαίνεται δηλαδη; Με 5γραμμη ή 6γραμμη δίεση; (ή μήπως με 5μισάγραμμη) χε χε!

Χάρης
 
Last edited:
Top