1) Ο Νεραντζής έχει αρνηθεί δις (ίσως και τρις αν δεν απατώμαι).....................................την επαναφορά των παλαιών σημαδιών, λέγοντας ότι αρκεί να γνωρίζουμε τις ενέργειες τους, μεμφόμενος τον Χρύσανθο για την μη-μεταφορά των ενεργειών των καταργηθέντων σημαδοφώνων στα υπάρχοντα.
2) ..................................................α) έχω να θέσω ένα ερώτημα: Το γεγονός πως ο Καράς, ο Νεραντζής ή οποιοσδήποτε άλλος μας περιγράφει την ενέργεια αυτών των σημαδιών, σημαίνει πως μπορούμε να είμαστε σε θέση να το εκτελέσουμε χωρίς να το έχουμε ακούσει και να είμαστε και σίγουροι για την ορθή εκτέλεση; Προσωπικά πρώτα άκουσα τον Ναυπλιώτη να εκτελεί το στρεπτόν στην "Παγκόσμιον δόξαν" ή τον Δοσίθεο στα σύντομα χερουβικά του Πέτρου και μετά έμαθα ότι λέγεται στρεπτόν. β) Θα προτιμήσω λοιπόν να ακούσω χίλιες ώρες τον Ναυπλιώτη, τον Δοσίθεο και όλους τους παραδοσιακούς ιεροψάλτες, να εντρυφήσω και να αφομοιώσω αυτό που εκτελούν και να είμαι σε θέση να το χρησιμοποιώ σε αντίστοιχες μουσικές θέσεις.
3) Ο ίδιος ο Νεραντζής μας λέει πως θεωρητικά οι περισσότερες θέσεις μπορούν να εκτελεστούν χρησιμοποιώντας διαφορετικό σημαδόφωνο, δίνοντας μάλιστα και παραδείγματα. Και ερωτώ λοιπόν, επαναλαμβάνοντας πως δεν έχω ασχοληθεί ιδιαίτερα με τα θεωρητικά ζητήματα: Η επαναφορά ενός και μόνου τέτοιου σημαδοφώνου κάτω από μία μουσική θέση, δεν με δεσμεύει αυτομάτως σε μία και μόνο εκτέλεση; Αν ναι, ..............
Θα χαρώ να δω την απάντηση σας και να γίνει ένας εποικοδομητικός διάλογος. ............................................. Χριστός Ανέστη!