Σημαντικά δεδομένα: (Έχουν ειπωθεί, ήδη, αλλά δεν έχουν γίνει κατανοητά...)
Α). H διδασκαλία της εκκλησιαστικής μουσικής, πριν από τη μεταρρύθμιση του 1814 γινόταν σε τρία στάδια: α) της
παραλλαγής β) της
μετροφωνίας γ) του
μέλους.
Παραλλαγή ήταν η εφαρμογή των πολυσύλλαβων φθόγγων
ανανές, νεανές νανά, Aγια επί των χαρακτήρων της ποσότητας.
Mετροφωνία ήταν η ξερή μουσική που προέκυπτε από τη ανάβαση και την κατάβαση των ποσοτικών χαρακτήρων.
Mέλος ήταν
η ολοκληρωμένη μελωδία που προέκυπτε από την ερμηνεία
όλων των χαρακτήρων της ποσότητας, ποιότητας χρόνου
και αφώνων σημαδιών. Από
, εδώ.
Β). Στο
Μ. θεωρητικό του Χρυσάνθου, 416 παράγραφο,
ειδικότερα σημειώνω: "δια το στοιχειώδες δεν ενεκρίναμεν όλους τους χαρακτήρας και όλας τας υποστάσεις κατά την αρχαίαν δύναμιν...". Από,
εδώ.
Αφού κατανοηθούν "εις βάθος", τα πιο πάνω, Α & Β απαντώ ως εξής:
1. "Μέλος": ήταν
η ολοκληρωμένη μελωδία, που προέκυπτε από την ερμηνεία
"όλων των χαρακτήρων". Με το Μ. Σύστημα της αναλυτικής γραφής
δεν τους χρησιμοποιούμε όλους και δεν τους ερμηνεύουμε όλους, ώστε να 'χουμε
"ολοκληρωμένη μελωδία"!
Εξ' άλλου, σύμφωνα με το Μ. θεωρητικό:
"δια το στοιχειώδες δεν ενεκρίναμεν όλους τους χαρακτήρας και όλας τας υποστάσεις...", ώστε να 'χουμε
"ολοκληρωμένη μελωδία", η οποία "αποκαλύπτει
την αρχαίαν δύναμιν..."...
Συμπέρασμα: Είναι επιτακτική η ανάγκη της
επαναφοράς "των παλαιών σημαδιών", ώστε να προκύπτει "ολοκληρωμένη μελωδία" - "το Μέλος"!
2. Ο στόχος ή η ιδέα, όλων εκείνων, φυσικά και του Άρχοντος, που ομιλούν για "τα παλαιά σημαδόφωνα", είναι το
(1. ), όπου δεν εννοούμε, απλά, "
διαφορετική εκτέλεση θέσεων, μέσω χρήσης διαφορετικών παλαιών σημαδοφώνων" αλλά τα κύρια ζητούμενα, που είναι: "
το μέλος" & "η αρχαία δύναμις"!
3. α). "Τα παλαιά σημαδόφωνα", δεν θα τα 'χουμε,
"ως Μουσειακό είδος", αλλά
γιατί προσδίδουν "στο μέλος", κατά την ερμηνεία τους, "αυτό που του λείπει"! (δείτε το 1. )
β). Είναι οι χρησιμοποιούμενοι από το αναλυτικό σύστημα χαρακτήρες, (υποσύνολο των παλαιών σημαδοφώνων), οι οποίοι "
δια το στοιχειώδες" προκρίθηκαν να χρησιμοποιούνται...
4. Εδώ, είναι
"όλη η ουσία":
"Δεν κρύβουν τις ενέργειες των παλαιών σημαδιών", διότι, μόνο με τους υπάρχοντες χαρακτήρες, δεν ισχύει το (1)!