Αντιθέτως, πάτε βλέπω να δικαιολογήσετε τα αδικαιολόγητα και , με συγχωρείτε, διαμαρτύρεστε μετά ότι οι μαθητές του Καρά κάνουν το ίδιο. (Τα του Βαμβουδάκη να ληφθούν with a grain of salt που λέν κι οι ξένοι)
Γιάννη, δεν ξέρω αν με πιστεύεις,
αλλά καθόλου δεν έγραψα ό,τι έγραψα για να διακιολογήσω τον Στανίτσα. With or without a grain of salt, εδώ και μήνες που διάβασα τον Βαμβουδάκη, είχα αρχίσει να βλέπω
μέσα από αυτή τη σκοπιά κάποια παλαιά τροπάρια, απολυτίκια, κοντάκια κ.λ.π. του πλ. Δ' κατά τριφωνία, του Γ', καθώς και μερικά που επιγράφονται Δ' αλλά ακούγονται μάλλον ως Γ' ήχος. Κι αυτό γιατί το Νισαμπούρι (με λίγο σκληρώτερα ή μαλακώτερα διαστήματα), όντως εξηγεί επαρκώς τις θέσεις και τα διαστήματα των τροπαρίων αυτών.
Είναι ακόμα το γεγονός πως τα διάφορα αναγνώσματα (που είναι τα πρώτα που εμφάνισαν κάποια μελική πλοκή) στον ήχο αυτό εκφωνούνται ή απαγγέλονται. Οπότε λογικό είναι οι μελωδίες των πρώτων τροπαρίων να χρησιμοποίησαν το δρόμο αυτό (μαζί με τον ΟΔ Β' ήχο βέβαια
). Τα διαστήματα ΔΙ-ΒΟΥ δεν βγαίνουν λεγέτου, ούτε από Στανίτσα ούτε από κανέναν. Μην ξεχνάμε πως οι Πολίτες ειδικά, έψαλλαν λέγετο με μεγάλο ΔΙ-ΓΑ και πολύ μεγάλο (για τα σημερινά δεδομένα) ΓΑ-ΒΟΥ. Ο Πα επίσης δεν θα ήταν ποτέ τόσο χαμηλά. Γι αυτό πολλοί ακούν Α' (ΓΑ-ΒΟΥ-ΠΑ-ΝΗ και μπασταρδεμμένο μάλιστα κατά Ν. Γιάννου) στις μαλακώτερες εκδοχές ή Γ' (ΖΩ-ΚΕ-ΔΙ-ΓΑ) στις σκληρώτερες. Το Νισαμπούρι τα εξηγεί όλα αυτά στο ΔΙ-ΓΑ-ΒΟΥ-ΠΑ και μπορεί να κάνει κατάληξη στον ΝΗ, όπως ο Στανίτσας, ο οποίος για τη δική μου αίσθηση, εσκεμμένα καταλήγει εκεί που καταλήγει.
Φάτε με, κρεμάστε με, σταυρώστε με-σταυρώστε με
, αυτή είναι η γνώμη μου.
Θα ψήφιζα το πρώτο, να μην πας και χαμένος
, αλλά όπως έχεις χάσει και κιλά, μάλλον τζάμπα κόπος! Οπότε σου δίνουμε χάρη
Χάρης :wink: