Πώς θα πρέπει να γίνεται η απαγγελία του Αποστόλου;

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#81
Προσωπικά, τὸ συγκεκριμένο κείμενο δὲν εἶναι παρὰ ἡ ὑποκειμενικὴ ἐκθείαση τοῦ κ. Χατζημάρκου χωρὶς καμία ἀντικειμενικὴ τεκμηρίωση τοῦ ὑποτιθέμενου θεωρητικοῦ ὑποβάθρου μἐσω τῶν ἐλαχίστων καὶ οὐσιαστικὰ ἀνύπαρκτων ὑποσημειώσεων.

η περίπτωση τού Μανώλη Χατζημάρκου είναι μοναδική
εξαίρεση στην βυζαντινή μουσική ιστορία
Λίγο ἀλαζονικὸ συμπέρασμα δὲν νομίζετε;

Μέχρι λοιπὸν νὰ ἀποδείξετε κατὰ πόσον ἡ καλλιτεχνικὴ ἀποδοση τοῦ Ἀποστόλου ἑντὸς ἐκκλησίας καὶ ἑντὸς ἀκολουθίας ἔχει θέση μέσα στὴν ἐκκλησιαστικὴ μας παρἀδοση μὲ ἱστορικὰ παραδείγματα καὶ μαρτυρίες, χρειάζεται προσοχὴ ἡ διατύπωση γιατὶ δίνει τὴν αἴσθηση λιβανίσματος.
 

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
#82

Λίγο ἀλαζονικὸ συμπέρασμα δὲν νομίζετε;
...χρειάζεται προσοχὴ ἡ διατύπωση γιατὶ δίνει τὴν αἴσθηση λιβανίσματος.
Τουλαχιστον ο Μ. Χατζημαρκος ειναι αποδεδειγμενα ενα φαινομενο της μουσικης αυτης μαζι με αλλους φυσικα και η προσφορα του τεραστια, επομενως λιγο λιβανισμα δεν κανει κακο.:wink: Το οτι καποιοι εδω μεσα χαρακτηριζονται Στανιτσες, Πριγγοι και οτι αλλο σκεφτουν καποιοι δεν μας ενοχλει, ετσι? Εκει δεν υπαρχει αλαζονια και λιβανισμα. Ο Χατζημαρκος μας πειραξε?:cool: Το ερωτημα δεν απευθυνεται σε σενα μονο φυσικα.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#83
Τουλαχιστον ο Μ. Χατζημαρκος ειναι αποδεδειγμενα ενα φαινομενο της μουσικης αυτης μαζι με αλλους φυσικα και η προσφορα του τεραστια, επομενως λιγο λιβανισμα δεν κανει κακο.:wink: Το οτι καποιοι εδω μεσα χαρακτηριζονται Στανιτσες, Πριγγοι και οτι αλλο σκεφτουν καποιοι δεν μας ενοχλει, ετσι? Εκει δεν υπαρχει αλαζονια και λιβανισμα. Ο Χατζημαρκος μας πειραξε?:cool: Το ερωτημα δεν απευθυνεται σε σενα μονο φυσικα.

Τὸ λίγο, καλὸ εἶναι, τὸ πολὺ ὅμως βλάπτει ἤ ἀλλιῶς τὸ ταμάχι χαλάει στομάχι ...
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
#85
Μερακλής ο Νίκος στα πλαίσια του παραδοσιακού ύφους κ της απόδοσης
του αποστολικού αναγνώσματος σε κλιτόν μέλος.
 
#86
Η εργασία μου δεν διεκδικεί δάφνες επιστημονικής πληρότητος και φυσικά κάθε κριτική είναι δεκτή. Πάντως πρόθεσή μου δεν ήταν το λιβάνισμα, το οποίο εξ άλλου δεν έχει ανάγκη ο Μ. Χατζημάρκος. Νομίζω όμως ότι με αδικείτε όταν απομονώνετε μία φράση, που παρανοείται έτσι. Γράφω ότι ο Χατζημάρκος είναι μοναδικός, πού; στην απόδοση τού αποστόλου. Με αυτό δεν εννοώ ότι είναι ο καλύτερος ψάλτης όλων των εποχών! Αλλά ότι αξίζει να μελετηθούν οι πρωτότυπες εξπρεσιονιστικές ερμηνείες του στις αποστολικές περικοπές. Αυτό προσπάθησα να αναδείξω.
 
#87
[Σημ. συντ. (π.Μ.) Αυτό και τα επόμενα μηνύματα μεταφέρηκαν από το θέμα: Υπάρχει Απόστολος γραμμένος σε βυζαντινή μουσική;


Συνάδελφοι προσοχή στους αποστόλους μη το παρακάνουμε γιατί έχουμε φαινόμενα που ο κόσμος διαμαρτύρεται για το ότι δε καταλαβαίνει τα λόγια. "Αποστόλου το Ανάγνωσμα" :)
 
Last edited by a moderator:
#88
Συνάδελφοι προσοχή στους αποστόλους μη το παρακάνουμε γιατί έχουμε φαινόμενα που ο κόσμος διαμαρτύρεται για το ότι δε καταλαβαίνει τα λόγια. "Αποστόλου το Ανάγνωσμα" :)
Συμφωνώ απολύτως μαζί σου! Ο Απόστολος είναι πάνω απ' όλα ανάγνωσμα και όχι αφορμή ψαλτικής εξάσκησης ή ακόμη χειρότερα, επίδειξης! Η εμμελής ανάγνωσις θα πρέπη να είναι "τόσο" εμμελής όσο χρειάζεται ώστε ο πιστός να δίδη βάση στο περιεχόμενο που ακούει και να μην παρασύρεται ο λογισμός του από την μουσικότητα της απαγγελίας.Απαιτείται καθαρή άρθρωση (πολύ μπάσοι ψάλτες είναι συνήθως ακατάλληλοι), και σωστή χρονική αγωγή.Χρειάζεται μεγάλη διάκριση!
 

Pappous43

Παλαιό Μέλος
#89
Συνάδελφοι προσοχή στους αποστόλους μη το παρακάνουμε γιατί έχουμε φαινόμενα που ο κόσμος διαμαρτύρεται για το ότι δε καταλαβαίνει τα λόγια. :)
Συμφωνώ απολύτως μαζί σου! Ο Απόστολος είναι πάνω απ' όλα ανάγνωσμα και όχι αφορμή ψαλτικής εξάσκησης ή ακόμη χειρότερα, επίδειξης! Η εμμελής ανάγνωσις θα πρέπη να είναι "τόσο" εμμελής όσο χρειάζεται ώστε ο πιστός να δίδη βάση στο περιεχόμενο που ακούει και να μην παρασύρεται ο λογισμός του από την μουσικότητα της απαγγελίας.Απαιτείται καθαρή άρθρωση ... Χρειάζεται μεγάλη διάκριση!
Συμφωνῶ ἀπολύτως μετά τῶν ἀνωτέρω.
Πρό ἐτῶν ἤμουν, ὡς ἐπισκέπτης, εἰς μεγάλον ναόν τοῦ λεκανοπεδίου Ἀττικῆς.
Ὁ Λαμπαδάριος (35-40, μουσικώτατος), ἀπήγγειλε τόν Ἀπόστολον ἀπό πλευρᾶς μουσικῆς ἁρμονίας ΤΕΛΕΙΩΤΑΤΟΝ, ΟΜΩΣ ἀπό πλευρᾶς νοήματος ΜΗΔΕΝ ΣΤΡΟΓΓΥΛΟΝ. Φαντασθῆτε εἰς τήν ἡλικίαν μου (70) ἔχων ἀπαγγείλει & ἀκροασθῆ πλείστους "Ἀποστόλους" δέν κατάλαβα ΤΙΠΟΤΕ ἀπολύτως ἀπό τόν μουσικώτατον Ἀπόστολον! Τό κείμενον μοῦ ἦτο παντελῶς άκαταλαβίστικον.
Κατόπιν, ὁ Ἱερεύς (ἐπίσης 35-40 ΚΑΙ μουσικώτατος) ἀνέγνωσε τό Εὐαγγέλιον ἀργῶς, σαφῶς καί κατ' ἔννοιαν. Εἰς τάς τελευταίας 2 λέξεις ἔκαμε μίαν γλυκεῖαν μουσικωτάτην κατάληξιν. ΤΕΛΕΙΟΣ!
 
#90
(ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΠΙ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ κ. ΜΙΧΑΛΑΚΗ)

PAIDAGOGIKON KEIMENON Epistle Reading, "paedagogical" recording [mp3]


http://analogion.com/forum/showthread.php?t=4847&page=2

Peri apostolou echomen 2 themata:


== POU steketai kai POS kratei to biblion o anagnostis

== POS tha eipei to keimenon.

Dia to deutero,; ta echomen eipei CHILIADES phores:


idou o Iakovos eis anagnosis EOTHINOU Evangeliou (to opoion echei ta MOUSIKA IDIOMATA tou)

http://www.analogion.com/Nafpliotis/IakovosNafpliotis056_Euaggelion.mp3


o MATHITIS tou Tsolakidis

http://graeca.mrezha.net/upload/Mon...nagnosmaGalatasChristougennonHomeSoloRVRB.mp3

kai o mathitis tou, GKM (28/03/2009)

http://www.youtube.com/watch?v=mCEPf-TLFO0


PAIDAGOGIKON KEIMENON Epistle Reading, "paedagogical" recording [mp3]
Live (Epistle to Hebrews) [mp3]
Epistle to the Corinthians [wma, 700 Kb]


ANABASEIS ana "hemitonion" eis ta Gallika (to "kliton" den einai pantote kalon edo...)

http://graeca.mrezha.net/upload/Mon...it_Apostolos_Epitre_Kliton_Enharmonique_3.mp3


me alla axiologa paradeigmata edo


http://analogion.com/EkphoneticStyle.html


ek ton opoion ta paradosiakotera einai ta exis


Fr Georgios Saitanis
Gospel [mp3] (offered by G. K. Michalakis)

Fr Andreas Desipris
Gospel of Christmas Matins [ra]
Gospel of Great Thursday [ra] (offered by G. K. Michalakis)

Georgios K. Michalakis
Paedagogical recording in French [not available on-line anymore]. Offered by G. K. Michalakis with the following comments: "French Apostolos recording with progressive Kliton/Spatheion pitch upheavals. Explains the origins of the slavonic "opera" semi-tones". Some Greek psaltis do one pitch upheaval only (eg. Kamarados School). In Patriarchal tradition: No pitch upheaval for the Apostolos. Di of beginning = Di of conclusion. In Orthros= Eothinon reading: one pitch upheaval = permitted... (listen to Fr. Andreas Desipris) To get things right, KE = LA must be big... (as "usual"... this comment is simply a reminder, and not so as to assume that LA = KE is any larger than usual...).



=============


MIA einai i theoria tou Apostolou... diakymanseis anametaxy Klitou [Di ga bou pa] ("sklerou" kai "malakou") eos diatonikou [Ni zo ke di] meta SPATHEIOU melous epi tou GA (antistoichon tou ZO kai OCHI tou Ga klitou] kai SPANIOS diphonou [Di ga bou, kai Bou PA Ni]].


Hola ta hypolipa eisin PARAMYTHEIA.


Auta hola "epikyronontai" kai apo tin Gregorianin psaltikin.
 

Attachments

Βασίλης Κιαμηλίδης

Βασίλης Κιαμηλίδης
#91
Ευχαριστώ θερμά τον κ. Γεώργιο Μιχαλάκη για όλα τα δώρα της Αγάπης του καθώς και τον κ. Νικόλαο , και το επισυνάπτω σε 3 σελίδες ώστε να είναι πιο εύκολη η μελέτη του.
 

Attachments

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
#92
Έτσι είναι ο παραδοσιακός Απόστολος! Ευχαριστούμε Γεώργιε Μιχαλάκη! πολύ καλή δουλειά! με πρόλαβε ο Νίκος πάνω που θα το δημοσίευα :)
 

ggs

Νέο μέλος
#94
Με την ευκαιρία του θέματος και επειδή ο αείμνηστος πρωτοψάλτης είναι σημείο αναφοράς (αν όχι πρότυπο) εμμελούς νοηματικής και δωρικής απαγγελίας αποστολικών αναγνωσμάτων, παραθέτω το αυριανό ανάγνωσμα από καταγραφή του 1988. Ταπεινοφρόνως να υπογραμμίσω ότι η μετάδοση του κειμένου στους πιστούς (έστω και δια πεζής αναγνώσεως, π.χ. "ουκ ειμί απόστολος;") αποτελεί πιστεύω καθήκον και όχι απλή συνιστώσα της εν λόγω εμμελούς ανάγνωσης. Καλή τεσσαρακοστή και ακρόαση.
Γιώργος Γ. Στάμου
 

Attachments

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
#95
Συγγνώμη αυτός είναι ο κύριος Γ.Μιχαλάκης που ΟΛΟΙ υποκλίνεστε;
Γιατί θα τρελλαθώωωωω...
Αυτό είναι ΝΙΑΟΥΡΙΣΜΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ

 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
#98
Στον Μιχαλάκη υποκλείνομαι στην παρατηρητικότητα του, αυτός παρατήρησε ότι ο φυσικός τόνος του πρώτου ήχου (ανανες=Νη-Πα=Δι-Κε) είναι υπερμείζων κι όχι απλά μείζων.
Ξέρει να μετράει και να διαιρεί παραδοσιακά τον χρόνο απλό καί διπλό-τριαδικό χρόνο όπως του τον δίδαξε ο Τσολακίδης και είναι καταγεγραμμένο στα περι χρόνου του Αγαθαγγέλου Κυριαζίδου (παρουσίασασα σχετική εργασία στο συνέδριο το 2009)

Το κακό όμως με τον αρβανιτοβλαχονεοέλληνα είναι ότι αντί να κοιτάει τα θετικά από τους άλλους και να βελτιώνεται προσπαθεί να βρει αρνητικά για να απορρίψει όλη την δουλεία του άλλου και τον ίδιο σαν άνθρωπο!
 

Laosynaktis

Παλαιό Μέλος
#99
.......

Το κακό όμως με τον αρβανιτοβλαχονεοέλληνα είναι ότι αντί να κοιτάει τα θετικά από τους άλλους και να βελτιώνεται προσπαθεί να βρει αρνητικά για να απορρίψει όλη την δουλεία του άλλου και τον ίδιο σαν άνθρωπο!
Αν εννοείς εμένα, θετικό ήταν το σχόλιό μου.
 
Το κακό όμως με τον ψαλτο-βλαχονεοέλληνα είναι ότι αντί να κοιτάει τα θετικά από τους άλλους και να βελτιώνεται προσπαθεί να βρει αρνητικά για να απορρίψει όλη την δουλεία του άλλου και τον ίδιο σαν άνθρωπο!
Διόρθωσα εγώ (συγνώμη Βαγγέλη:D) αυτοδικαίως! Διότι η απάντηση από το Λαοσυνάκτη ("Πάταξον μεν, άκουσον δε") ήταν η πρέπουσα, και προπάντων εύστοχη!!!
 
Top