Λίγο σεβασμός δε βλάπτει όταν μιλάμε για τέτοια ονόματα όπως του Ναυπλιώτη...Σύ είπας... Ολοι ανθρωποι ειμαστε και εχουμε τα ορια μας...τι πιο φυσιολογικο απο αυτο??
Λίγο σεβασμός δε βλάπτει όταν μιλάμε για τέτοια ονόματα όπως του Ναυπλιώτη...Σύ είπας... Ολοι ανθρωποι ειμαστε και εχουμε τα ορια μας...τι πιο φυσιολογικο απο αυτο??
ΥΓ. Στον "υποδειγματικό" Απόστολο που ανέβηκε από τον κ. Παναγιωτίδη. Οι πασίγνωστοι στίχοι του προκειμένου είναι μισοί. προσωπικά μου έκανε εντύπωση...
Αν έχεις πιει δυο νταμιτζάνες κρασί που να σταθούν τα γράμματα στο βιβλίο! Απέξω το έλεγε ο άνθρωπος!
Δε την θεωρώ υποδειγματική απαγγελία, με την έννοια ότι δεν θα την έδινα σε αρχάριο μαθητή για να μάθει πώς λέγεται ο Απόστολος (θα έδινα Ναυπλιώτη), αλλά σίγουρα είναι υποδειγματική όσον αφορά την ενέργεια, το πάθος και την ερμηνεία που βγάζει..Εμένα προσωπικά (γι' αυτό και είναι αντικειμενικά αυτά) με συγκλόνισε και με συγκλονίζει
Λίγο σεβασμός δε βλάπτει όταν μιλάμε για τέτοια ονόματα όπως του Ναυπλιώτη...
Συμφωνω με αυτα που λετε. Ψαλτες ειμαστε και οχι τραγουδιστες. Επιτρεψτε μου ομως να επισημανω το εξης: Ποιος μπορει με ασφαλεια να πει πως καποιος ο οποιος εκμεταλλευεται το φωνητικο του χαρισμα κανει επιδειξη?? Γιατι υπαρχει και η αντιθετη αποψη η οποια λεει πως χρησιμοποιει την φωναρα του (παντα μεσα στα πλαισια της μουσικης αυτης) προς δοξαν Θεου, διαφορετικα θα μπορουσε να γινει τραγουδιστης με πολυ περισσοτερα λεφτα και κοινο να τον θαυμαζει!:wink: Προσωπικα θαυμαζω ψαλτες που μπορουν και κανουν πραγματα που εγω δεν μπορω διοτι μου δειχνουν μια αλλη οψη του μεγαλειου της Β.Μουσικης και μου δινεται η ευκαιρια να διδαχθω απο αυτους. Κανεις δεν λεει πως σωνει και καλα θα πρεπει να αποτελουν προτυπα οι ψαλτες με φωναρες. Ομως θεωρω και τρελο να φτανουμε στο σημειο να στεκομαστε με επιφυλαξη απεναντι τους... Επειδη ειναι λιγοι αυτοι με σπανιο φωνητικο χαρισμα δεν θα πρεπει να τους καταδικαζουμε επειδη ξεχωριζουν απο εμας τους υπολοιπους.
Συμφωνω και με αυτο! Δεν υποστηριζω το αντιθετο. Ποιος ειναι αυτος ομως που μπορει να πει με ασφαλεια πως καποιος τραγουδαει επειδη βαζει το κατι παραπανω? Δεν μιλαμε για τρανταχτες περιπτωσεις αλλα γενικοτερα βλεπω πως οταν καποιος ψαλλει και διανθιζει τα κειμενα αμεσως τον λεμε αμανετζη, γιάυτο και επιμενω στην ερωτηση μου.:wink:
Διότι εμμέσως πλην σαφώς αποδίδεται σε αδυναμία ότι δεν τραγουδάνε τους αποστόλους αλλά τους εκφωνούν σοβαρά και συντηρητικά. Δεν θεωρώ κανέναν Θεό. Όσοι όμως αξιώθηκαν να ακούσουν τον Ναυπλιώτη δεν άρεσαν μετά κανέναν άλλο ψάλτη. Δεν είναι δογματισμός αυτό, όσους είχα την τύχη να συναντήσω το ίδιο μου είπαν αλλά και το στίγμα του στην Πόλη έμεινε ανεξίτηλο. Ένας τόσο μεγάλος ψάλτης επιλέγει πώς θα ψάλλει και δεν προσφεύγει στη μόνη δυνατή γι' αυτόν λύση. Εδώ κάθε ψαλτάκος φιγουράρει με ήχους, αυτά τα μεγαθήρια δε θα μπορούσαν αν ήθελαν να ψάλλουν αποστόλους;Συμφωνω αλλα δεν καταλαβαινω γιατι αναφερεστε σε μενα?? Πειτε μου ακριβως το σημειο στο οποιο προσβαλλω. Μηπως εκει που λεω οτι ειμαστε ανθρωποι?? Μηπως τους θεωρειτε Θεους??
(...)Εννοειται πως αν λειτουργουσε ζωντανα ο θεσμος του αναγνωστη στην εκκλησια,ολη αυτη η κουβεντα θα ηταν περιττη,καθ'οτι ο αποστολος λεγεται απο τον αναγνωστη και οχι απο τον ψαλτη..
Διότι εμμέσως πλην σαφώς αποδίδεται σε αδυναμία ότι δεν τραγουδάνε τους αποστόλους αλλά τους εκφωνούν σοβαρά και συντηρητικά. Δεν θεωρώ κανέναν Θεό. Όσοι όμως αξιώθηκαν να ακούσουν τον Ναυπλιώτη δεν άρεσαν μετά κανέναν άλλο ψάλτη. Δεν είναι δογματισμός αυτό, όσους είχα την τύχη να συναντήσω το ίδιο μου είπαν αλλά και το στίγμα του στην Πόλη έμεινε ανεξίτηλο. Ένας τόσο μεγάλος ψάλτης επιλέγει πώς θα ψάλλει και δεν προσφεύγει στη μόνη δυνατή γι' αυτόν λύση. Εδώ κάθε ψαλτάκος φιγουράρει με ήχους, αυτά τα μεγαθήρια δε θα μπορούσαν αν ήθελαν να ψάλλουν αποστόλους;
Μα ο ψάλτης έχει πρώτα χρισθεί αναγνώστης, νομίζω.
Η χειροθεσια του αναγνωστη,ειναι αλλη απο αυτη του ψαλτη.μπορεις να δεις τις σχετικες ακολουθιες στο Μ.ευχολογιο,η στο Αρχιερατικο.και φυσικα,η μια δε προυποθετει την αλλη.!!!!!!!!!!τωρα βεβαια,ας μη κανουμε δημοσκοπηση για το ποσοι ψαλτες και αναγνωστες ειναι διαβασμενοι,γιατι τα αποτελεσματα,θα μας στειλουν αδιαβαστους
συμφωνω απολυτως με τα γραφωμενα σου,εχω ακουση αρκετους μεγαλους ψαλτες να αποδιδουν αποστολικες περικοπες με υπερβολικες κορωνες και σε καποιους να αρεσουν,προσωπικα εχω την γνωμη οτι στην απλοτητα ειναι η ομορφια και πρωτα απο ολα η κατανοηση του κειμενου,κολημενακης γιαννης.Θα ηθελα να καταθεσω μερικες σκεψεις,σχετικα με το θεμα του αποστολου...
Προσωπικα τον απαγγελω παντα σε κλιτον υφος,γεγονος που αποτελει επιλογη μου και οχι αδυναμια μου να τον ψαλλω.
Πριν απο καθε περικοπη,αναγραφεται το "πραξεων των αποστολων" η "προς ...... επιστολης ...... το αναγνωσμα".κατα συνεπεια,δε μπορω παρα να υπακουσω στην φωνη της λογικης και να απαγγειλω τον αποστολο,(αφου ειναι αναγνωσμα)και οχι να τον ψαλλω.ας μη γελιομαστε!!!η αποδοση του αποστολου σε ηχο εκτος του κλιτου,καταληγει να ειναι ψαλμωδια περισσοτερο,παρα εμμελης απαγγελια.
Ενας ακομα λογος που επιλεγω το κλιτον,ειναι το οτι θελω να τον απαγγελω σε σχετικα γρηγορο ρυθμο,ωστε να μην δυσκολευω το εκκλησιασμα στην καταννοηση του.υπαρχουν ηδη,δυσκολιες λογω γλωσσας.γιατι να κανουμε ακομα χειροτερα τα πραγματα με μακροσυρτες αποδοσεις που δυσκολευουν τους πιστουν να παρακολουθησουν συγκεντρωμενα το κειμενο???
φυσικα το θεμα του χρονου δεν εχει να κανει απαραιτητως με το θεμα του ηχου,γιατι μπορει καλλιστα να ψαλει σε κλιτον,η αντιστοιχα να απαγγελθει σε αλλο ηχο συντομα.αλλα συνηθως οταν ο ψαλτης επιλεξει να τον πει σε καποιον αλλο ηχο (εκτος κλιτου),προφανως εχει σκοπο να.... το κελαηδησει!!!
Εννοειται πως αν λειτουργουσε ζωντανα ο θεσμος του αναγνωστη στην εκκλησια,ολη αυτη η κουβεντα θα ηταν περιττη,καθ'οτι ο αποστολος λεγεται απο τον αναγνωστη και οχι απο τον ψαλτη..