Πώς θα πρέπει να γίνεται η απαγγελία του Αποστόλου;

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Αν εννοείς εμένα, θετικό ήταν το σχόλιό μου.
Αμάν! όχι Γιάννη!!! Εσύ είσαι κύριος και συνενοήσιμος, τραβάς βέβαια κι εσύ τα κολλήματά σου όπως όλοι μας κι εγώ αλλά είσαι διαμάντι χαρακτήρας!!! :D

εννοώ την νεοελλαδίτικη νοοτροπία που επικράτησε και πήρε εξουσία μετά την απελευθέρωση της ελλάδας. Εννοώ τους απολίτιστους κομπλεξικούς ελλαδίτες, αυτούς τους όψιμα πολιτισμένους... που μεταπήδησαν από τα ταγάρια και να μόγαλα στα φράγκικα σαλόνια, που αποκαλούσαν και αποκαλούν τους ψάλτες ρινόφωνους, τους μικρασιάτες τουρκόσπορους και τις σμυρνιές παστρικές :mad:
 
Last edited:
T

Tzanakos_B

Guest
Αν ηταν κανενα θεωρητικο θεμα ρε παιδια, θα ειχαμε κιολας διαιρεθει σε σχολες και σφαχτει σαν τα κριαρια για αν το διαστημα ειναι 12 η 12.2 μορια! :D

Ενταξει να ρωτησω εγω παλι, και ας ελπισουμε οτι υπαρχει καποιος ψαγμενος.

α. Αναμεσα σε ποιους φθογους κινειται η απαγγελια;
β. Ο κ.Νερατζης βλεπω ανεβαζει την βαση στην μεση του αποστολου. Γιατι γινεται αυτο; το εχω ακουσει και απο Θεσσαλονικεις (νομιζω υπαρχει και αποστολος του κ.Χ.Θεοδοσοπουλου που κυκλοφορει σε κασσετα, "εχοντες αρχιερεα μεγαν" που το κανει.). Ειναι παραδοση αυτο; πρεπει να γινεται;
γ. Πως λεγονται οι στιχοι;
δ. Πως γινεται η παραδοσιακη καταληξη του αποστολου, και σε ποιον φθογγο καταληγουμε; Εχω ακουσει αποστολους σε ηχο β' και με καταληξη σε πλ δ', αυτο γιατι γινεται;

Τελικα υπαρχει παραδοση για τον Αποστολο η τον λεμε αναλογα με τα κεφια και οπως του αρεσει καθενος;
Συνάδελφε , θέλοντας να συνεισφέρω το ελάχιστον , στην ερώτησή σου , πώς πρέπει να απαγγέλεται Το Αποστολικό ανάγνωσμα , χωρίς να θεωρώ τον εαυτό μου '' Δάσκαλον και ειδήμονα '' στο θέμα αυτό , θα ήθελα να καταθέσω τα εξής , 1. πρόκειται περί αναγνώσματος, όπως και το Ευαγγελικόν Ανάγνωσμα. Εις το δεύτερον , γίνεται , συνήθως , καλύτερη απαγγελία , απλη , κατανοητή ,χωρίς '' περικοκλάδες '' ..!!! Στον Απόστολο , που προηγείται , υπάρχει δυστυχώς , αυθαιρεσία !!!! Αυτό γίνεται για λόγους κυρίως επιδειξης τεχνικών και φωνητικών ικανοτήτων...!!! Από τη μακρόχρονη Διακονία μου στο Αναλόγιο , τις καλύτερες απαγγελίες έχω ακούσει [ παλιά ] από τον αείμνηστο Περιστέρη . Σταθερός πάντα , σε υψηλή βάση , μάλλον ΝΗ`. ωραίους λαρυγκισμούς και ωραίες καταλήξεις !!! Στη Σπαρτη, έτος 1973, άκουσα τον Μεγάλο Καραμάνη , στους Αποστόλους Της Μεταμορφώσεως και Της Κοιμήσεως της Θεοτοκου. Ορθοφωνία , μεγαλοπρέπεια , υψηλή τεχνική , συντομία, ωραία κατάληξη !!! Τους δύο αυτούς Δασκάλους , θεωρώ ως καλύτερους και τους μιμούμαι , συμφωνα με τις δυνατότητές μου . Έχω αναρτήσει στο Φόρουμ , στο όνομά μου δύο ενότητες 1. Δοξαστικά και αντιστιχα απ. αναγνωσματα . 2. Εωθινά και αντίστιχα Αποστ. Αναγνώσματα. Τα δύο α` Μεταμορφωσεως και β` Της κοιμήσεως της Θεοτόκου κατά μίμησιν ΑΘ. Καραμανη . Της Κυριακής προ των Χιστουγέννων , κατα μίμησιν Χ. Ταλιαδώρου, Της Πεντηκοστής, Κατα μιμησιν Παναγιωτίδη , όλα τα άλλα με βάση την προσωπική εμπειρία μου και σεβόμενος πάντα το κείμενο και το Εκκλησίασμα..!!! Ο Φίλος Γιώργος Μ. ΉΔΗ έχει εκφραστεί σχετικά..!!! Β. ΤΖΑΝ.
 
T

Tzanakos_B

Guest
Συμφωνώ απολύτως μαζί σου! Ο Απόστολος είναι πάνω απ' όλα ανάγνωσμα και όχι αφορμή ψαλτικής εξάσκησης ή ακόμη χειρότερα, επίδειξης! Η εμμελής ανάγνωσις θα πρέπη να είναι "τόσο" εμμελής όσο χρειάζεται ώστε ο πιστός να δίδη βάση στο περιεχόμενο που ακούει και να μην παρασύρεται ο λογισμός του από την μουσικότητα της απαγγελίας.Απαιτείται καθαρή άρθρωση (πολύ μπάσοι ψάλτες είναι συνήθως ακατάλληλοι), και σωστή χρονική αγωγή.Χρειάζεται μεγάλη διάκριση!
Συμφωνῶ ἀπολύτως μετά τῶν ἀνωτέρω.
Πρό ἐτῶν ἤμουν, ὡς ἐπισκέπτης, εἰς μεγάλον ναόν τοῦ λεκανοπεδίου Ἀττικῆς.
Ὁ Λαμπαδάριος (35-40, μουσικώτατος), ἀπήγγειλε τόν Ἀπόστολον ἀπό πλευρᾶς μουσικῆς ἁρμονίας ΤΕΛΕΙΩΤΑΤΟΝ, ΟΜΩΣ ἀπό πλευρᾶς νοήματος ΜΗΔΕΝ ΣΤΡΟΓΓΥΛΟΝ. Φαντασθῆτε εἰς τήν ἡλικίαν μου (70) ἔχων ἀπαγγείλει & ἀκροασθῆ πλείστους "Ἀποστόλους" δέν κατάλαβα ΤΙΠΟΤΕ ἀπολύτως ἀπό τόν μουσικώτατον Ἀπόστολον! Τό κείμενον μοῦ ἦτο παντελῶς άκαταλαβίστικον.
Κατόπιν, ὁ Ἱερεύς (ἐπίσης 35-40 ΚΑΙ μουσικώτατος) ἀνέγνωσε τό Εὐαγγέλιον ἀργῶς, σαφῶς καί κατ' ἔννοιαν. Εἰς τάς τελευταίας 2 λέξεις ἔκαμε μίαν γλυκεῖαν μουσικωτάτην κατάληξιν. ΤΕΛΕΙΟΣ!
Αγαπητε συνάδελφε [ Παππούς ] , συμβαίνει να είμαι κι εγώ πάνω από [ 70 ] ετών με παιδιά και εγγόνια και πάνω από σαραντα χρόνια στο Αναλόγιο !! Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου στό θέμα της απαγγελίας του Αποστόλου .!! Μερικοί , κύρίως καλλίφωνοι , παρασύρονται , '' τραγουδάνε απαγγέλοντας και το Εκκλησιασμα , δικαίως , αγανακτεί.... Ενθυμούμαι τον αείμνηστο ΤΣΟΛΑΚΙΔΗ, πρωτοκανονάρχο του Ναυπλιώτη, στη Σπαρτη , στις απαγγελίες , ήταν υπερβολικός ..... Πολυ ψηλές βάσεις , τις οποίες ανέβαζε προοδευτικά , κινούσε πολύ το κεφάλι του... και προκαλούσε το Εκκλησίασμα ... Ηταν και μεγαλος και δεν πολυκαταλάβαινες τί έλεγε.. Είπαμε , εμμελής απαγγελία , αλλα πάνω από όλα το νόημα του Κειμένου !!! Φιλικά Β. ΤΖΑΝΑΚΟΣ.
 

Λάτρης Β.Μ.

Παράφωνος ερασιτέχνης!
Πάντα σε κλιτόν ύφος τον λέω.

Ελάχιστες φορές τον είπα σε άλλον ήχο και αυτό έγινε πριν 12-13 χρόνια (είχα το ακαταλόγιστο σαν νέος):D Ποτέ ξανά όμως.

Ωραίες οι απαγγελίες του Χατζημάρκου του Αποστόλου, αλλά νομίζω ότι είναι εξεζητημένες για το αναλόγιο. Καλό είναι να ακούμε τέτοια μαθήματα εμείς που είμαστε αρχάριοι για να διευρύνεται το μουσικό μας αισθητήριο, αλλά μέχρι εκεί. Όσο πιο απλά τον πούμε, τόσο πιο εύκολα γίνεται κατανοητό το αποστολικό ανάγνωσμα από τον κόσμο και αυτός δεν δυσανασχετεί. Έχουμε νομίζω σαν ψάλτες υποχρέωση να βοηθήσουμε τον κόσμο να προσευχηθεί και όχι να αποσυντονίζεται.

Δεν σας κρύβω ότι ούτε εμένα μου αρέσει η απαγγελία του αποστόλου σε άλλους ήχους και διασκευές (μινόρε, ματζόρε, μουεζίνικο) πέραν του κλιτού.

Φιλικά.
 
Συγγνώμη αυτός είναι ο κύριος Γ.Μιχαλάκης που ΟΛΟΙ υποκλίνεστε;
Γιατί θα τρελλαθώωωωω...
Αυτό είναι ΝΙΑΟΥΡΙΣΜΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ

Ἐπειδὴ, αὐτὸ ποὺ ἀπεχθάνομαι περισσότερο στὸν κόσμο εἶναι ἡ ὑποκρισία καὶ ἡ κουτοπονηριὰ, γράφω αὐτὲς τὶς γραμμές.
Δυστυχῶς, ἡ ὑποκρισία περισσεύει στὸν κόσμο. Κλασικὸ παράδειγμα ἀποτελοῦν αὐτὰ ποὺ γράφει ὁ κ.Κουρής ἐδῶ, ἀλλὰ κυρίως στὸ youtube. Ὁ κ.Κουρής συμπεριφέρεται λὲς κι ἀνακάλυψε μόλις χθὲς τὸν Μιχαλάκη. Ἡ πραγματικότης εἶναι ὅτι πρὶν ἀπὸ ἕνα ἔτος ὁ κ.Κουρής εἶχε γράψει σὲ ἕνα ἄλλο (http://youtu.be/KMfugCTyaN4) βίντεο, ὅπου ψάλλει ὁ Γεώργιος, τὰ ἐξής: «Έχουμε άπειρα παραδείγματα ψαλτών που είναι ΜΟΝΟ να τους ακούς κ ΌΧΙ να τους βλέπεις να ερμηνεύουν. Σε αυτή τη κατηγορία ανήκει ο κύριος αλλά κ η αφεντιά μου. Πάντως είναι βαθής γνώστης του παραδοσιακού ύφους κ μπράβο του που είχε τα κότσια να εκτεθεί δημόσια».
Ἔρχεται ὅμως τὸ alter ego τοῦ κ.Κουρή, μόλις ἕνα χρόνο μετά (http://youtu.be/mCEPf-TLFO0), καὶ ἀναρωτιέται τὶ σούργελο εἶναι αὐτό («Τι σούργελο είναι αυτό;;;;;;;;;;»), γιὰ τὸν ἴδιο ἄνθρωπο ποὺ ἐγκωμίαζε τότε, λὲς καὶ τὸν ἀνακάλυψε ἐκείνη τὴν στιγμή.
Δὲν θὰ ἤθελα νὰ πῶ περισσότερα γιὰ εὐνόητους λόγους. Ἀς βγάλουν οἱ ἀναγνῶστες τὰ συμπεράσματὰ τους.

Υ.Γ. Θὰ ἤθελα νὰ παρακαλέσω τοὺς κ.συντονιστὲς νὰ μὴν διαγράψουν τὸ μήνυμὰ μου ἐφ'ὅσων δὲν διέγραψαν, ἐξ'ἀρχῆς, οὔτε τὸ μήνυμα τοῦ κ.Κουρή ὡς ἐκτὸς θέματος.
 
Last edited:

aposto

Παλαιό Μέλος
Πρεπει να γνωριζετε ομως κ ο κ.Μιχαλακης στολιζει επισης ανθρωπους καταξιωμενους στον ψαλτικο χωρο οχι κ με τα πιο ωραια σχολια.Εφοσον εκτιθεται στο internet θα ακουσει πολλα κ αυτος οπως κ ολοι οι αλλοι.
Βεβαια δεν συμφωνω με τη λεξη σουργελο σε καμια περιπτωση αν κ εχω κοντραριστει μαζι του οταν ελεγε διαφορα κ απαξιωτικα σχολια για τον κ.Κυριαζη Δασκαλουδη αλλα κ για αλλους.
Ξανατονιζω δεν συμφωνω με την λεξη σουργελο κ ας μη με εκφραζει οπως ψαλλει.
 
Δὲν ἔχω τὴν πρόθεση νὰ ἀνοίξω διάλογο γιὰ ζητήματα ποὺ εἶναι ἐκτὸς θέματος. Ἀλλὰ πρέπει νὰ ξεκαθαριστοῦν καὶ νὰ εἰπωθοῦν κάποια πράγματα.
Πρεπει να γνωριζετε ομως κ ο κ.Μιχαλακης στολιζει επισης ανθρωπους καταξιωμενους στον ψαλτικο χωρο οχι κ με τα πιο ωραια σχολια.
Ναὶ ἔτσι εἶναι. Καὶ διαφωνῷ κάθετα μαζὶ του, γι'αὐτὸν τὸν λόγο, σὲ αὐτὸ τὸ σημείο. Δὲν εἶναι ὅμως τὸ θέμα μας αὐτὸ ἀγαπητὲ Ἀπόστολε. Δὲν εἶναι τὸ θέμα μας ἡ συμπεριφορὰ τοῦ Μιχαλάκη. Πρῶτον, διότι δὲν ἔδωσε κάποια ἀφορμὴ στὸ συγκεκριμένο θέμα. Τὸ θέμα εἶναι ἡ ὑποκρισία ὁρισμένων μουσικῶν ἀντιπάλων του Μιχαλάκη οἱ ὁποίοι ὅταν βρίζει ὁ Μιχαλάκης εἶναι κακός, ἐνῶ ὅταν βρίζουν αὐτοὶ τὸν Μιχαλάκη εἶναι καλοί. Μου θυμίζουν πολὺ τοὺς ἀριστεροὺς οἱ ὀποίοι καταδικάζουν κάθε μορφή βίας, ὅταν ὅμως αὐτὴ δὲν προέρχεται καὶ δὲν ἀσκείται ἀπὸ τὸν δικὸ τους χῶρο. Ἀς μάθουμε ἐπὶ τέλους νὰ ὁμιλοῦμε σοβαρά καὶ ἐπὶ τοῦ θέματος κάποια στιγμή. Καὶ τὸ κυριότερο, νὰ παύσουμε νὰ κρυβόμαστε πίσω ἀπὸ τὸ δάκτυλο μας. Καταδικάζω τὴν «βία» ἀπὸ ὅπου κὶ ἄν προέρχεται. Αὐτὸ πιστεύω εἶναι τὸ σωστὸ. Ὁ Μιχαλάκης καλῶς ἤ κακῶς αὐτὸς εἶναι. Τουλάχιστον, δὲν εἶναι ὑποκριτῆς. Ἔχει νὰ προσφέρει ὅμως σὲ μουσικὸ-ἐπιστημονικὸ ἐπίπεδο ἀπίστευτα πράγματα. Ἀς σταματήσουν λοιπὸν τὴν «καραμέλα» ὅτι ὁ Μιχαλάκης κάνει ἔτσι, ὁ Μιχαλάκης κάνει ἀλλιῶς. Διότι καὶ ἐκείνοι κάνουν τὰ ἴδια (ὄχι ὅλοι), μὲ τὴν διαφορὰ ὅτι ἐκείνοι ὑποκρίνονται τοὺς «ἀνθρωπιστὲς».

Ἐάν θέλουμε τῶρα νὰ μιλήσουμε μουσικὰ καὶ ἐπὶ τοῦ θέματος, θὰ πῷ τὸ ἐξῆς:
Ἐγῶ, προτιμῷ νὰ ἀκούσω ἀπόστολο ποὺ μου θυμίζει Ἰάκωβο καὶ Τσολακίδη κατὰ 99%, ἔστω καὶ μὲ «νιαούρισμα»(sic) (εἶναι τὸ 1% τὸ ὁποίο ἀφήρεσα, δηλαδὴ ἡ ἔντονη χρήσις τῆς ῥινικῆς κοιλότητος ὡς ἀντηχείου ἐν τῷ ψάλλειν).
Ὁ κ.Κουρής ὅμως προτιμᾷ, ἐὰν κρίνω σωστὰ ἀπὸ τὸ avatar του, νὰ ἀκούει «ἃ οὖς οὐκ ἤκουσε» ποτὲ ἐν τῇ παραδοσιακῇ ψαλτικῇ τέχνη! Δηλαδὴ, «ἐξωγήϊνες», ἀποστολικὲς «ἐκτελέσεις» ὅπως αὐτή. Ἔστω κὶ ἄνευ νιαουρίσματος
 
Last edited by a moderator:

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
[Σημ. συντ.] Παρακαλῶ ἡ συζήτηση νά περιορισθεῖ μόνον ἐπί τοῦ θέματος. Ὄχι ἄλλα ΠΜ καί μάλιστα γιά μέλος πού δέν συμμετέχει. Χιλιοειπωμένα (ἐκ τοῦ συντονισμοῦ) καί κάθετη ἀντιμετώπιση!
 
E

emakris

Guest
Πάντως είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον το γεγονός, ότι κάποιες (θεωρούμενες μέχρι τούδε ως) κακές ψαλτικές συνήθειες, όπως η ακραία ρινοφωνία και η τάση παραμόρφωσης των φωνηέντων, προβάλλονται πλέον ως πρότυπα προς μίμησιν και διδάσκονται κιόλας μέσω διαδικτυακών "μαθημάτων". Επιπλέον δε στηρίζονται ιδεολογικά από ένα καινοφανές κίνημα νεο-υπερ-παραδοσιακότητας, που καταργεί τη διάκριση μεταξύ παράδοσης (ως πνεύμα και ουσία των πραγμάτων) και "παράδοσης" (ως γράμμα, περιλαμβάνον και κάποια λάθη ή κακές πρακτικές). Ο ιστορικός του μέλλοντος θα έχει πλούσιο υλικό για μελέτη.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Πάντως είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον το γεγονός, ότι κάποιες (θεωρούμενες μέχρι τούδε ως) κακές ψαλτικές συνήθειες, όπως η ακραία ρινοφωνία και η τάση παραμόρφωσης των φωνηέντων, προβάλλονται πλέον ως πρότυπα προς μίμησιν και διδάσκονται κιόλας μέσω διαδικτυακών "μαθημάτων". Επιπλέον δε στηρίζονται ιδεολογικά από ένα καινοφανές κίνημα νεο-υπερ-παραδοσιακότητας, που καταργεί τη διάκριση μεταξύ παράδοσης (ως πνεύμα και ουσία των πραγμάτων) και "παράδοσης" (ως γράμμα, περιλαμβάνον και κάποια λάθη ή κακές πρακτικές). Ο ιστορικός του μέλλοντος θα έχει πλούσιο υλικό για μελέτη.

Τὰ παραλὲς συνάδελφε.

Μόνο ὁ Μιχαλάκης τὸ κάνει γιὰ δικούς του λόγους, δὲν πρόκειται γιὰ κίνημα, ἐγὼ δὲν ἔχω καταλάβει κάτι τέτοιο.

Πέραν αὐτοῦ, ὁ καθείς ἔχει τὰ κολλήματά του, ὅπως ὅλοι μας, γι' αὐτὸ ἄλλωστε καὶ ἡ Διαχείριση διατηρεῖ τὶς ἐπιφυλάξεις της ἀκόμη καὶ σήμερα. Ἁπλὰ νὰ σημειώσω πὼς, μολονότι τὸ ψάλσιμό του δὲν μοῦ ἀρέσει καθόλου λόγω τῶν προβλημάτων ποὺ εὔστοχα παρουσίασες, ἐν τούτοις ἔχει κάνει καὶ κάποια καλὰ πράγματα, ὅπως τὸ σκανάρισμα καὶ ψηφιακὴ διάθεση πολλῶν παλαιῶν μουσικῶν βιβλίων ὅταν δὲν ὑπῆρχε τίποτε στὸ διαδίκτυο. Λ.χ. τὰ βιβλία τοῦ Pann.
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
...το γεγονός, ότι κάποιες (θεωρούμενες μέχρι τούδε ως) κακές ψαλτικές συνήθειες, όπως η ακραία ρινοφωνία και η τάση παραμόρφωσης των φωνηέντων, προβάλλονται πλέον ως πρότυπα προς μίμησιν και διδάσκονται κιόλας μέσω διαδικτυακών "μαθημάτων". Επιπλέον δε στηρίζονται ιδεολογικά από ένα καινοφανές κίνημα νεο-υπερ-παραδοσιακότητας...
Αφού είναι γεγονός, όπως λέτε, μπορείτε να υποδείξετε πού ακριβώς προβάλλονται ως πρότυπα «η ακραία ρινοφωνία και η τάση παραμόρφωσης των φωνηέντων», όπως επίσης και να μας περιγράψετε λίγο καλύτερα αυτό το «καινοφανές κίνημα νεο-υπερ-παραδοσιακότητας»; Γιατί αυτά που γράψατε, μοιάζουν με γενικότητες, που σκοπό έχουν τη δημιουργία εντυπώσεων (αν κάνω λάθος, διορθώστε με).
 
E

emakris

Guest
Τὰ παραλὲς συνάδελφε.
Πιθανόν.

...ἔχει κάνει καὶ κάποια καλὰ πράγματα, ὅπως τὸ σκανάρισμα καὶ ψηφιακὴ διάθεση πολλῶν παλαιῶν μουσικῶν βιβλίων ὅταν δὲν ὑπῆρχε τίποτε στὸ διαδίκτυο. Λ.χ. τὰ βιβλία τοῦ Pann.
Αναμφισβήτητα. Το έχω επισημάνει ήδη σε άλλο θέμα, κάνοντας τη σχετική εύφημο μνεία.
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Ἐπειδὴ, αὐτὸ ποὺ ἀπεχθάνομαι περισσότερο στὸν κόσμο εἶναι ἡ ὑποκρισία καὶ ἡ κουτοπονηριὰ, γράφω αὐτὲς τὶς γραμμές.
Δυστυχῶς, ἡ ὑποκρισία περισσεύει στὸν κόσμο. Κλασικὸ παράδειγμα ἀποτελοῦν αὐτὰ ποὺ γράφει ὁ κ.Κουρής ἐδῶ, ἀλλὰ κυρίως στὸ youtube. Ὁ κ.Κουρής συμπεριφέρεται λὲς κι ἀνακάλυψε μόλις χθὲς τὸν Μιχαλάκη. Ἡ πραγματικότης εἶναι ὅτι πρὶν ἀπὸ ἕνα ἔτος ὁ κ.Κουρής εἶχε γράψει σὲ ἕνα ἄλλο (http://youtu.be/KMfugCTyaN4) βίντεο, ὅπου ψάλλει ὁ Γεώργιος, τὰ ἐξής: «Έχουμε άπειρα παραδείγματα ψαλτών που είναι ΜΟΝΟ να τους ακούς κ ΌΧΙ να τους βλέπεις να ερμηνεύουν. Σε αυτή τη κατηγορία ανήκει ο κύριος αλλά κ η αφεντιά μου. Πάντως είναι βαθής γνώστης του παραδοσιακού ύφους κ μπράβο του που είχε τα κότσια να εκτεθεί δημόσια».
Ἔρχεται ὅμως τὸ alter ego τοῦ κ.Κουρή, μόλις ἕνα χρόνο μετά (http://youtu.be/mCEPf-TLFO0), καὶ ἀναρωτιέται τὶ σούργελο εἶναι αὐτό («Τι σούργελο είναι αυτό;;;;;;;;;;»), γιὰ τὸν ἴδιο ἄνθρωπο ποὺ ἐγκωμίαζε τότε, λὲς καὶ τὸν ἀνακάλυψε ἐκείνη τὴν στιγμή.
Δὲν θὰ ἤθελα νὰ πῶ περισσότερα γιὰ εὐνόητους λόγους. Ἀς βγάλουν οἱ ἀναγνῶστες τὰ συμπεράσματὰ τους.

Υ.Γ. Θὰ ἤθελα νὰ παρακαλέσω τοὺς κ.συντονιστὲς νὰ μὴν διαγράψουν τὸ μήνυμὰ μου ἐφ'ὅσων δὲν διέγραψαν, ἐξ'ἀρχῆς, οὔτε τὸ μήνυμα τοῦ κ.Κουρή ὡς ἐκτὸς θέματος.
Εξαιρετικά αντιλαμβάνεστε την ελληνικήν κ διευκρινίζω:
Το Αποστολικό ανάγνωσμα ΔΕΝ απαγγέλλεται έτσι όπως
το ακούσαμε στο ηχητικό κ επαναλαμβάνω ότι εμμένω ΠΛΗΡΩΣ
στις θέσεις μου κ ναι το λέω καλύτερα κύριε τι να κάνουμε!
Υπάρχουν ηχητικά προς μίμηση κ υπάρχουν ηχητικά προς
ΑΠΟΦΥΓΗ.
Αν δεν αποδέχεστε κάποιοι την κριτική ΜΗΝ
"ανεβάζετε" επιλογή σχολίων ή ακόμα καλύτερα μην εκτίθεστε.
Τα υπόλοιπα περί Δασκάλου μου κ τα λοιπά δείχνουν κ από που
πηγάζει το πνεύμα σας κ οι αγαστές προθέσεις σας...
"Ξεκουραστείτε" κύριε στις εμμονές σας κ αν θέλετε το συνεχίζω
κ φυσικά μετά θα "τρέχουν" να σβήνουν τα μνμ μου οι συντονιστές
κ τα γνωστά που πρέπει να κάνουν για την διατήρηση του "επιπέδου".
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Αφού είναι γεγονός, όπως λέτε, μπορείτε να υποδείξετε πού ακριβώς προβάλλονται ως πρότυπα «η ακραία ρινοφωνία και η τάση παραμόρφωσης των φωνηέντων», όπως επίσης και να μας περιγράψετε λίγο καλύτερα αυτό το «καινοφανές κίνημα νεο-υπερ-παραδοσιακότητας»; Γιατί αυτά που γράψατε, μοιάζουν με γενικότητες, που σκοπό έχουν τη δημιουργία εντυπώσεων (αν κάνω λάθος, διορθώστε με).
Βρε Χαράλαμπε θα τρελαθώ είναι νιαούρισμα το
οπτικοακουστικό ή κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας;
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
Βρε Χαράλαμπε θα τρελαθώ είναι νιαούρισμα το
οπτικοακουστικό ή κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας;
Παύλε, όπως έγραψα και αλλού:
...και προσπαθώ σε όλους να απομονώσω και να ωφεληθώ, όσο γίνεται, από τα θετικά στοιχεία τους!
Δηλαδή, δε με απασχολεί (και δεν ακούω καν) αν είναι ή όχι νιαούρισμα. Μέσα στα πολλά που διαβάζω και ακούω από τον Μιχαλάκη, φιλτράρω κάποια πράγματα τα οποία πιστεύω ειλικρινά πως είναι «θησαυροί».

Ο τρόπος που προσεγγίζονται από τον Γεώργιο ο χρόνος, τα διαστήματα, οι μελωδικές φράσεις, οι ιδιαιτερότητες των αναλύσεων και των λαρυγγισμών (και πολλά άλλα), προσεγγίσεις που προέκυψαν μέσα από την απίστευτη παρατηρητικότητά του στα μαθήματα που είχε με έναν πραγματικά παραδοσιακό ψάλτη όπως ο Τσολακίδης, πιστεύω ότι μπορούν να διδάξουν σε πολλούς από εμάς (ίσως σε όλους τους ψαλτες) ιδιαίτερα σημαντικά πράγματα, τόσο στη μεθοδολογία σκέψης και ανάλυσης της ψαλτικής, όσο και στις εφαρμογές στην ερμηνεία της.
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Παύλε, όπως έγραψα και αλλού:

Δηλαδή, δε με απασχολεί (και δεν ακούω καν) αν είναι ή όχι νιαούρισμα. Μέσα στα πολλά που διαβάζω και ακούω από τον Μιχαλάκη, φιλτράρω κάποια πράγματα τα οποία πιστεύω ειλικρινά πως είναι «θησαυροί».

Ο τρόπος που προσεγγίζονται από τον Γεώργιο ο χρόνος, τα διαστήματα, οι μελωδικές φράσεις, οι ιδιαιτερότητες των αναλύσεων και των λαρυγγισμών (και πολλά άλλα), προσεγγίσεις που προέκυψαν μέσα από την απίστευτη παρατηρητικότητά του στα μαθήματα που είχε με έναν πραγματικά παραδοσιακό ψάλτη όπως ο Τσολακίδης, πιστεύω ότι μπορούν να διδάξουν σε πολλούς από εμάς (ίσως σε όλους τους ψαλτες) ιδιαίτερα σημαντικά πράγματα, τόσο στη μεθοδολογία σκέψης και ανάλυσης της ψαλτικής, όσο και στις εφαρμογές στην ερμηνεία της.

Ωραία συμφωνούμε σε αυτά που έγραψες κ σε ευχαριστώ
πολύ για την απάντηση. :wink:
 
1991 Montreal, CANADA
(http://analogion.com/GKM_Hellenic_F...iggouMathitis_1990_Apostolos_DoxaSoi_LIVE.mp3)

1996 Paris, FRANCE (LA, Charalambos, GKM)
(http://graeca.mrezha.net/upload/Mon...r_Hellenic_Apostolos_Paris_Cathedral_RVRB.wma)

Πηγὴ
(http://analogion.com/KatavasiesTheofaneia.html)

Τὸ ἔτος 1996, μηνὶ Ὀκτωβρίῳ, τὴν ἐπαύριον συναυλίας τοῦ συγγροτήματος "ORGANUM" μετὰ εἰδικῆς συμμετοχῆς τοῦ ΛΑ, καὶ ὕστερον συζητήσεως καὶ ἐν γνώσει καὶ ἀδείᾳ ἡχογραφήσεως αὐτῆς μετὰ τοῦ ΓΚΜ περὶ β ἦχου καὶ ἀπαγγελίας τοῦ Ἀποστόλου, ἐζήτησεν ὁ ΛΑ ἀπὸ τὸν ΓΚΜ τὴν ἐν ἀκολουθείᾳ ἀπαγγελίαν αὐτοῦ, διόπερ καὶ τὸν ἐσυνεχάρη ἐν τῇ λήξῃ τοὐ Ἀλληλούιαρίου ὄπου ἔψαλλεν ὁ ἴδιος.

Συμμετάσχοντες
πρωτοπρεσβύτερος Παναγιώτης Σιγμιάτος +
ΛΑ
Χαράλαμπος
ΓΚΜ
Ρουμάνος ἱερεύς
παρουσίᾳ Πριγκιπήσις τινὸς ἐκ 'Ρουμανίας
 
Top