Πώς θα πρέπει να γίνεται η απαγγελία του Αποστόλου;

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
#41
[FONT=&quot]Από μια παλιότερη εργασία του Μάριου Αντωνίου για την απαγγελία του αποστολικού αναγνώσματος συνάπτω ένα αρχείο σχετικό με τον κ. Αβραάμ Ευθυμιάδη.
[/FONT]
[FONT=&quot]Και εδώ (http://www.analogion.com/EkphoneticStyle.html ) υπάρχει ο ίδιος αλλά σε διαφορετικό απόστολο και με κάπως διαφορετική απαγγελία.<o></o>[/FONT]
 

Attachments

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
#42
Συνέχεια από το αποσυρθέν θέμα (είχα ετοιμάσει την απάντηση):

Η ουσία νομίζω δεν είναι ο ήχος αλλά ο τρόπος! Γι αυτό υπάρχουν οι διάφοροι κανόνες ή έχουν επικρατήσει κάποια πράγματα. Για να μας προστατεύσουν από το να ξεφυγουμε. να ξεφύγουμε γιατί ΔΕ ΜΠΟΡΟΥΜΕ! Είμαι αυτής της άποψης και το ξέρω ότι πολλοί θα διαφωνήσουν. Πολύ λίγοι ήταν αυτοί που είχαν και έχουν το τάλαντο απ το Θεό για το κάτι παραπάνω. Σε αυτούς δε μπορείς να πεις τίποτα, απλά κάθεσαι και ακούς. Αν είναι δυνατόν να βάλω χέρι στον Τσαμκιράνη ή το Χατζημάρκο ή τον Παναγιωτίδη ή το Φωτόπουλο κτλ κτλ... Αλλά και αυτοί για να φτάσουν σε αυτό το σημείο, δοκίμασαν, δεν έφτασαν ξαφνικά να λένε τόσο ωραίους αποστόλους.
Κανείς δε μπορεί να προεξοφλήσει ότι είχαν εγωισμό ή ότι δεν προσεύχονταν εκείνη την ώρα, όπως κανείς δε μπορει να πει με σιγουριά οτι προσεύχεται κάποιος που απαγγέλει στο κλιτόν...

Προσωπικά, είναι πολύ δύσκολο να "αναπαυτώ" απο τετοιου είδους αποστόλους (σε άλλους ήχους κτλ) γιατί δύσκολα θα βρεθεί καποιος σαν τους προαναφερόμενους για να τον αποδώσει έτσι. Γιατί θέλει τέχνη δεν είναι απλό το θέμα. Για το λόγο αυτό, ξέροντας ότι δε μπορώ, επιλέγω κι εγώ να το λέω (συνήθως) απλά.

Για το λόγο αυτό πρέπει να έχουμε αυτογνωσία και να προσέχουμε τι επιλέγουμε να ψάλλουμε και αν είμαστε σε θέση να το ψάλλουμε.

Συγκεκριμένα, για τον κύριο που ανέβασε τον απόστολο έχω να πω ότι φαίνεται σοβαρός άνθρωπος και συζητήσιμος. Το ότι είπε έτσι τον απόστολο δε σημαίνει ότι τον λέει παντοτε έτσι ή ότι δεν είναι παραδοσιακός.

Αυτά τα ολίγα...

ΥΓ: πάντως οι αφοί Καλπακίδη διαφοροποιούνται αρκετά νομίζω σε διάφορα "ψαλτικά" θέματα, παρόλο που εδώ συμφώνησαν!

συμμαχία!!!

ΥΓ2: Απόστολε μεθαύριο τον λέει ο Βαγενάς τον απόστολο ε...

ΥΓ3: ακούστε εδώ απόστολο!!!
http://www.analogion.com/forum/showthread.php?t=1767
 
Last edited:

simos

Η μεγαλύτερη φωνή της σύγχρονης Βυζαντινής Μουσική
#43
Συνέχεια από το αποσυρθέν θέμα (είχα ετοιμάσει την απάντηση):

Η ουσία νομίζω δεν είναι ο ήχος αλλά ο τρόπος! Γι αυτό υπάρχουν οι διάφοροι κανόνες ή έχουν επικρατήσει κάποια πράγματα. Για να μας προστατεύσουν από το να ξεφυγουμε. να ξεφύγουμε γιατί ΔΕ ΜΠΟΡΟΥΜΕ! Είμαι αυτής της άποψης και το ξέρω ότι πολλοί θα διαφωνήσουν. Πολύ λίγοι ήταν αυτοί που είχαν και έχουν το τάλαντο απ το Θεό για το κάτι παραπάνω. Σε αυτούς δε μπορείς να πεις τίποτα, απλά κάθεσαι και ακούς. Αν είναι δυνατόν να βάλω χέρι στον Τσαμκιράνη ή το Χατζημάρκο ή τον Παναγιωτίδη ή το Φωτόπουλο κτλ κτλ... Αλλά και αυτοί για να φτάσουν σε αυτό το σημείο, δοκίμασαν, δεν έφτασαν ξαφνικά να λένε τόσο ωραίους αποστόλους.
Κανείς δε μπορεί να προεξοφλήσει ότι είχαν εγωισμό ή ότι δεν προσεύχονταν εκείνη την ώρα, όπως κανείς δε μπορει να πει με σιγουριά οτι προσεύχεται κάποιος που απαγγέλει στο κλιτόν...

Προσωπικά, είναι πολύ δύσκολο να "αναπαυτώ" απο τετοιου είδους αποστόλους γιατί δύσκολα θα βρεθεί καποιος σαν τους προαναφερόμενους για να τον αποδώσει έτσι. Γιατί θέλει τέχνη δεν είναι απλό το θέμα. Για το λόγο αυτό, ξέροντας ότι δε μπορώ, επιλέγω κι εγώ να το λέω (συνήθως) απλά.

Για το λόγο αυτό πρέπει να έχουμε αυτογνωσία και να προσέχουμε τι επιλέγουμε να ψάλλουμε και αν είμαστε σε θέση να το ψάλλουμε.

Συγκεκριμένα, για τον κύριο που ανέβασε τον απόστολο έχω να πω ότι φαίνεται σοβαρός άνθρωπος και συζητήσιμος. Το ότι είπε έτσι τον απόστολο δε σημαίνει ότι τον λέει παντοτε έτσι ή ότι δεν είναι παραδοσιακός.

Αυτά τα ολίγα...

ΥΓ: πάντως οι αφοί Καλπακίδη διαφοροποιούνται αρκετά νομίζω σε διάφορα "ψαλτικά" θέματα, παρόλο που εδώ συμφώνησαν!

συμμαχία!!!

ΥΓ2: Απόστολε μεθαύριο τον λέει ο Βαγενάς τον απόστολο ε...

ΥΓ3: ακούστε εδώ απόστολο!!!
http://www.analogion.com/forum/showthread.php?t=1767
Πρόσεχε να μην θεωρηθείς αιρετικός!!!
 

farlekas 1980

Παλαιό Μέλος
#44
Συνέχεια από το αποσυρθέν θέμα (είχα ετοιμάσει την απάντηση):

Η ουσία νομίζω δεν είναι ο ήχος αλλά ο τρόπος! Γι αυτό υπάρχουν οι διάφοροι κανόνες ή έχουν επικρατήσει κάποια πράγματα. Για να μας προστατεύσουν από το να ξεφυγουμε. να ξεφύγουμε γιατί ΔΕ ΜΠΟΡΟΥΜΕ! Είμαι αυτής της άποψης και το ξέρω ότι πολλοί θα διαφωνήσουν. Πολύ λίγοι ήταν αυτοί που είχαν και έχουν το τάλαντο απ το Θεό για το κάτι παραπάνω. Σε αυτούς δε μπορείς να πεις τίποτα, απλά κάθεσαι και ακούς. Αν είναι δυνατόν να βάλω χέρι στον Τσαμκιράνη ή το Χατζημάρκο ή τον Παναγιωτίδη ή το Φωτόπουλο κτλ κτλ... Αλλά και αυτοί για να φτάσουν σε αυτό το σημείο, δοκίμασαν, δεν έφτασαν ξαφνικά να λένε τόσο ωραίους αποστόλους.
Κανείς δε μπορεί να προεξοφλήσει ότι είχαν εγωισμό ή ότι δεν προσεύχονταν εκείνη την ώρα, όπως
κανείς δε μπορει να πει με σιγουριά οτι προσεύχεται κάποιος που απαγγέλει στο κλιτόν...
Προσωπικά, είναι πολύ δύσκολο να "αναπαυτώ" απο τετοιου είδους αποστόλους γιατί δύσκολα θα βρεθεί καποιος σαν τους προαναφερόμενους για να τον αποδώσει έτσι. Γιατί θέλει τέχνη δεν είναι απλό το θέμα. Για το λόγο αυτό, ξέροντας ότι δε μπορώ, επιλέγω κι εγώ να το λέω (συνήθως) απλά.

Για το λόγο αυτό πρέπει να έχουμε αυτογνωσία και να προσέχουμε τι επιλέγουμε να ψάλλουμε και αν είμαστε σε θέση να το ψάλλουμε.

Συγκεκριμένα, για τον κύριο που ανέβασε τον απόστολο έχω να πω ότι φαίνεται σοβαρός άνθρωπος και συζητήσιμος. Το ότι είπε έτσι τον απόστολο δε σημαίνει ότι τον λέει παντοτε έτσι ή ότι δεν είναι παραδοσιακός.

Αυτά τα ολίγα...

ΥΓ: πάντως οι αφοί Καλπακίδη διαφοροποιούνται αρκετά νομίζω σε διάφορα "ψαλτικά" θέματα, παρόλο που εδώ συμφώνησαν!

συμμαχία!!!

ΥΓ2: Απόστολε μεθαύριο τον λέει ο Βαγενάς τον απόστολο ε...

ΥΓ3: ακούστε εδώ απόστολο!!!
http://www.analogion.com/forum/showthread.php?t=1767
Φιλε μου τα ειπες ολα σε μια προταση ! Ευχαριστω !
 

farlekas 1980

Παλαιό Μέλος
#46
Συνέχεια από το αποσυρθέν θέμα (είχα ετοιμάσει την απάντηση):

Η ουσία νομίζω δεν είναι ο ήχος αλλά ο τρόπος! Γι αυτό υπάρχουν οι διάφοροι κανόνες ή έχουν επικρατήσει κάποια πράγματα. Για να μας προστατεύσουν από το να ξεφυγουμε. να ξεφύγουμε γιατί ΔΕ ΜΠΟΡΟΥΜΕ! Είμαι αυτής της άποψης και το ξέρω ότι πολλοί θα διαφωνήσουν. Πολύ λίγοι ήταν αυτοί που είχαν και έχουν το τάλαντο απ το Θεό για το κάτι παραπάνω. Σε αυτούς δε μπορείς να πεις τίποτα, απλά κάθεσαι και ακούς. Αν είναι δυνατόν να βάλω χέρι στον Τσαμκιράνη ή το Χατζημάρκο ή τον Παναγιωτίδη ή το Φωτόπουλο κτλ κτλ... Αλλά και αυτοί για να φτάσουν σε αυτό το σημείο, δοκίμασαν, δεν έφτασαν ξαφνικά να λένε τόσο ωραίους αποστόλους.
Κανείς δε μπορεί να προεξοφλήσει ότι είχαν εγωισμό ή ότι δεν προσεύχονταν εκείνη την ώρα, όπως κανείς δε μπορει να πει με σιγουριά οτι προσεύχεται κάποιος που απαγγέλει στο κλιτόν...

Προσωπικά, είναι πολύ δύσκολο να "αναπαυτώ" απο τετοιου είδους αποστόλους γιατί δύσκολα θα βρεθεί καποιος σαν τους προαναφερόμενους για να τον αποδώσει έτσι. Γιατί θέλει τέχνη δεν είναι απλό το θέμα. Για το λόγο αυτό, ξέροντας ότι δε μπορώ, επιλέγω κι εγώ να το λέω (συνήθως) απλά.

Για το λόγο αυτό πρέπει να έχουμε αυτογνωσία και να προσέχουμε τι επιλέγουμε να ψάλλουμε και αν είμαστε σε θέση να το ψάλλουμε.

Συγκεκριμένα, για τον κύριο που ανέβασε τον απόστολο έχω να πω ότι φαίνεται σοβαρός άνθρωπος και συζητήσιμος. Το ότι είπε έτσι τον απόστολο δε σημαίνει ότι τον λέει παντοτε έτσι ή ότι δεν είναι παραδοσιακός.

Αυτά τα ολίγα...

ΥΓ: πάντως οι αφοί Καλπακίδη διαφοροποιούνται αρκετά νομίζω σε διάφορα "ψαλτικά" θέματα, παρόλο που εδώ συμφώνησαν!

συμμαχία!!!

ΥΓ2: Απόστολε μεθαύριο τον λέει ο Βαγενάς τον απόστολο ε...

ΥΓ3: ακούστε εδώ απόστολο!!!
http://www.analogion.com/forum/showthread.php?t=1767
................
 
Last edited:
#47
Συνέχεια από το αποσυρθέν θέμα (είχα ετοιμάσει την απάντηση):

Η ουσία νομίζω δεν είναι ο ήχος αλλά ο τρόπος! Γι αυτό υπάρχουν οι διάφοροι κανόνες ή έχουν επικρατήσει κάποια πράγματα. Για να μας προστατεύσουν από το να ξεφυγουμε. να ξεφύγουμε γιατί ΔΕ ΜΠΟΡΟΥΜΕ! Είμαι αυτής της άποψης και το ξέρω ότι πολλοί θα διαφωνήσουν. Πολύ λίγοι ήταν αυτοί που είχαν και έχουν το τάλαντο απ το Θεό για το κάτι παραπάνω. Σε αυτούς δε μπορείς να πεις τίποτα, απλά κάθεσαι και ακούς. Αν είναι δυνατόν να βάλω χέρι στον Τσαμκιράνη ή το Χατζημάρκο ή τον Παναγιωτίδη ή το Φωτόπουλο κτλ κτλ... Αλλά και αυτοί για να φτάσουν σε αυτό το σημείο, δοκίμασαν, δεν έφτασαν ξαφνικά να λένε τόσο ωραίους αποστόλους.
Κανείς δε μπορεί να προεξοφλήσει ότι είχαν εγωισμό ή ότι δεν προσεύχονταν εκείνη την ώρα, όπως κανείς δε μπορει να πει με σιγουριά οτι προσεύχεται κάποιος που απαγγέλει στο κλιτόν...

Προσωπικά, είναι πολύ δύσκολο να "αναπαυτώ" απο τετοιου είδους αποστόλους γιατί δύσκολα θα βρεθεί καποιος σαν τους προαναφερόμενους για να τον αποδώσει έτσι. Γιατί θέλει τέχνη δεν είναι απλό το θέμα. Για το λόγο αυτό, ξέροντας ότι δε μπορώ, επιλέγω κι εγώ να το λέω (συνήθως) απλά.

Για το λόγο αυτό πρέπει να έχουμε αυτογνωσία και να προσέχουμε τι επιλέγουμε να ψάλλουμε και αν είμαστε σε θέση να το ψάλλουμε.

Συγκεκριμένα, για τον κύριο που ανέβασε τον απόστολο έχω να πω ότι φαίνεται σοβαρός άνθρωπος και συζητήσιμος. Το ότι είπε έτσι τον απόστολο δε σημαίνει ότι τον λέει παντοτε έτσι ή ότι δεν είναι παραδοσιακός.

Αυτά τα ολίγα...

ΥΓ: πάντως οι αφοί Καλπακίδη διαφοροποιούνται αρκετά νομίζω σε διάφορα "ψαλτικά" θέματα, παρόλο που εδώ συμφώνησαν!

συμμαχία!!!

ΥΓ2: Απόστολε μεθαύριο τον λέει ο Βαγενάς τον απόστολο ε...

ΥΓ3: ακούστε εδώ απόστολο!!!
http://www.analogion.com/forum/showthread.php?t=1767
σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια . Ακριβώς έτσι όπως τα είπατε είναι τα πράγματα .τα προσυπογράφω ανεπιφύλακτα. να στε καλά
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
#48
Καλή συνέχεια...
Υπενθυμίζω παράλληλο θέμα:

http://www.analogion.com/forum/showthread.php?t=292

Προφανώς ισχύουν όσα έγραψα για την εγκύκλιο της Εκκλησίας της Ελλάδος της οποίας είμαστε νομίζω μέλη.
Από κεί και πέρα ο καθένας είναι υπεύθυνος για τις πράξεις του...

http://www.ecclesia.gr/greek/holysynod/egyklioi/egkyklios2793.html

ΥΓ: πάντως οι αφοί Καλπακίδη διαφοροποιούνται αρκετά νομίζω σε διάφορα "ψαλτικά" θέματα, παρόλο που εδώ συμφώνησαν!
συμμαχία!!!
Κώστα το συνεχίζεις...

Πρόσεχε να μην θεωρηθείς αιρετικός!!!
κι εσύ συνεχίζεις κάτι το οποίο έχει διαγραφεί... μή σεβόμενος τον συντονισμό παρότι - σου υπενθυμίζω- ότι δεν έχεις γράψει ούτε ένα μήνυμα στο forum που είσαι συντονιστής τρία χρόνια!!!

Φιλε μου τα ειπες ολα σε μια προταση ! Ευχαριστω !
Εσύ "ξάδερφε" να έχεις την τόλμη να πείς την αλήθεια ποιος είσαι (Νικολόπουλε) :wink:

σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια . Ακριβώς έτσι όπως τα είπατε είναι τα πράγματα .τα προσυπογράφω ανεπιφύλακτα. να στε καλά
Με όποιον δάσκαλο καθίσεις τέτοια γράμματα θα μάθεις...

Καληνύχτα. (έχει μπάλα)
 
Last edited:
#49
Είναι ένα δύσκολο θέμα ενόψει και των μηνυμάτων που περιέχει κάθε αποστολική περικοπή. Πάντως το κείμενο του Αποστόλου δεν διαβάζεται όπως η εφημερίδα κατά την ταπεινή μου άποψη.

Για το συγκεκεριμένο θέμα , και λίαν διαφωτιστικό , είναι το βιβλίο - cd '' εις πάσαν την γήν '' του κ. Γεώργιου Επ.Χατζηχρόνογλου που κυκλοφορεί από το μελωδικό καράβι.
 

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
#50
Για να πει καποιος Αποστολο οπως ο Χατζημαρκος κ.α. Χρειαζεται τρομερη μελετη, εμπειρια, μουσικη ευστροφια καθως και το αναλογο φωνητικο ταλαντο! Οπωσδηποτε ολα πρεπει να γινονται μεσα σε καποια πλαισια. Αναρωτιεμαι ομως αν οσοι κανουν αρνητικη κριτικη σε αυτους τους ανθρωπους το πραττουν οντως εχοντας αγωνια για τη τηρηση της παραδοσης (αυτη η παραδοση πια εχω την εντυπωση πως ερνηνευεται κατα το δοκουν) ή εξαιτιας της δικης τους αδυναμιας να πραξουν κατι αναλογο.:wink:
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#51
Αναρωτιεμαι ομως αν οσοι κανουν αρνητικη κριτικη σε αυτους τους ανθρωπους το πραττουν οντως εχοντας αγωνια για τη τηρηση της παραδοσης (αυτη η παραδοση πια εχω την εντυπωση πως ερνηνευεται κατα το δοκουν) ή εξαιτιας της δικης τους αδυναμιας να πραξουν κατι αναλογο.:wink:
Κάποιοι για το πρώτο, κάποιοι για το δεύτερο, κάποιοι και για τα δύο. Έχει όμως σημασία αυτό, ή αν έχουν δίκιο στους ισχυρισμούς τους; Μας ενδιαφέρει αυτό ή μη έχοντας απάντηση διερωτόμαστε γιατί μας ρώτησαν; :confused:
 

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
#52
Κάποιοι για το πρώτο, κάποιοι για το δεύτερο, κάποιοι και για τα δύο. Έχει όμως σημασία αυτό, ή αν έχουν δίκιο στους ισχυρισμούς τους; Μας ενδιαφέρει αυτό ή μη έχοντας απάντηση διερωτόμαστε γιατί μας ρώτησαν; :confused:
Φυσικα και μας ενδιαφερει και το κινητρο του καθενος διοτι ετσι μπορει να ''βαπτιστουν'' ως παραδοσιακες αποψεις που καθε αλλο παρα σχεση με τη παραδοση εχουν αλλα ειναι προιον καθαρα υποκειμενικης εκτιμησης των πραγματων. Επισης εαν δεν εξετασουμε στα πλαισια του διαλογου την ευσταθεια των όποιων ισχυρισμων για καποιο θεμα, τοτε δεν υπαρχει και λογος να συζηταμε.:wink: Απαντηση παντα υπαρχει και ως προς το συγκεκριμενο θεμα αλλα και για πολλα αλλα που συζηταμε κατα καιρους και ειναι η εξης: Καποιοι εχουν χαρισματα και μπορουν να κανουν το κατι παραπανω απο πολλους απο εμας. Εμεις καλο ειναι να ακουμε και να μαθαινουμε και οχι με την πρωτη ευκαιρια να αναφερομαστε σε παραδοσεις με ενα δογματικο τροπο και ολα τα σχετικα λες και ξερουμε πως ακριβως εψαλλαν πριν αιωνες ή πως εκτελουσαν το ταδε σημαδακι κτλ.:wink:
 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#53
Λοιπὸν, ἀφοῦ πρέπει νὰ μάθουμε ὁρισμένα πράγματα γιὰ τὴν ἀπαγγελία τοῦ Ἀποστόλου, ἄς τὸ μάθουμε τουλάχιστον ἀπὸ τοὺς «εἰδικούς» ἐδῶ.

Πολλοὶ ἐδῶ μέσα ὑπερασπίζονται τὰ πάτρια ἀπὸ τὴν παλαιοχριστιανικὴ ὡς τὴν μέση βυζαντινὴ περίοδο ἀλλὰ γιὰ μπερεκέτ μακάμ στὴν λατρεία εὔκολα κι ἀνερυθρίαστα δικαιολογοῦνται καταστάσεις. Μοῦ θυμίζουν τοὺς ἀριστεροὺς μὲ τὶς δεξιὲς τσέπες, μέρες ποὺ 'ναι.
 

antonios

Αετόπουλος Αντώνιος
#54
Φυσικα και μας ενδιαφερει και το κινητρο του καθενος διοτι ετσι μπορει να ''βαπτιστουν'' ως παραδοσιακες αποψεις που καθε αλλο παρα σχεση με τη παραδοση εχουν αλλα ειναι προιον καθαρα υποκειμενικης εκτιμησης των πραγματων. Επισης εαν δεν εξετασουμε στα πλαισια του διαλογου την ευσταθεια των όποιων ισχυρισμων για καποιο θεμα, τοτε δεν υπαρχει και λογος να συζηταμε.:wink: Απαντηση παντα υπαρχει και ως προς το συγκεκριμενο θεμα αλλα και για πολλα αλλα που συζηταμε κατα καιρους και ειναι η εξης: Καποιοι εχουν χαρισματα και μπορουν να κανουν το κατι παραπανω απο πολλους απο εμας. Εμεις καλο ειναι να ακουμε και να μαθαινουμε και οχι με την πρωτη ευκαιρια να αναφερομαστε σε παραδοσεις με ενα δογματικο τροπο και ολα τα σχετικα λες και ξερουμε πως ακριβως εψαλλαν πριν αιωνες ή πως εκτελουσαν το ταδε σημαδακι κτλ.:wink:
Δηλαδή για να υποστηρίξω πως ο σωστός τρόπος απαγγελίας είναι αυτός του Ναυπλιώτη ή του π. Τσούμαρη, για παράδειγμα, και των πρώτων καταγραφών στα μουσικά βιβλία, πρέπει να αποδείξω πως μπορώ να κάνω τον μουεζίνη αλλά δεν θέλω; Κι αν δεν μπορώ τί σημαίνει; Πως δεν μπορώ να υποστηρίζω πως οι παραπάνω αποτελούν υπόδειγμα απαγγελίας; Και δηλαδή ο Ναυπλιώτης και ο π.Τσούμαρης δεν μπορούσαν να τα πουν πιο περίτεχνα; Μήπως δεν είχαν χάρισμα; Δεν μπορούσαν το κάτι παραπάνω;
 

simos

Η μεγαλύτερη φωνή της σύγχρονης Βυζαντινής Μουσική
#55
Καλή συνέχεια...
Υπενθυμίζω παράλληλο θέμα:

http://www.analogion.com/forum/showthread.php?t=292

Προφανώς ισχύουν όσα έγραψα για την εγκύκλιο της Εκκλησίας της Ελλάδος της οποίας είμαστε νομίζω μέλη.
Από κεί και πέρα ο καθένας είναι υπεύθυνος για τις πράξεις του...

http://www.ecclesia.gr/greek/holysynod/egyklioi/egkyklios2793.html



Κώστα το συνεχίζεις...



κι εσύ συνεχίζεις κάτι το οποίο έχει διαγραφεί... μή σεβόμενος τον συντονισμό παρότι - σου υπενθυμίζω- ότι δεν έχεις γράψει ούτε ένα μήνυμα στο forum που είσαι συντονιστής τρία χρόνια!!!


Εσύ "ξάδερφε" να έχεις την τόλμη να πείς την αλήθεια ποιος είσαι (Νικολόπουλε) :wink:



Με όποιον δάσκαλο καθίσεις τέτοια γράμματα θα μάθεις...

Καληνύχτα. (έχει μπάλα)
Πολυξερώτατε, δεν θα μου υποδείξεις που θα γράφω και τί θα γράφω!!!
 

karandreas lazaros

Π. Λάζαρος καρανδρέας
#56
Πάντως, όποιος νομίζει πως είναι πιο δύσκολο να κάνεις οχτάηχο έναν απόστολο, από να τον απαγγείλλεις σε κλιτόν, πλανάται πλάνην οικτράν.
 

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
#57
[Σημείωμα συντονιστή] Σταματήστε εδώ την κόντρα (δεν αφορά τις άλλες απαντήσεις). Εάν θέλετε να συνεχίσετε την κόντρα κάντε το με ΠΜ. Δεν βγαίνει τίποτα και μάλλον ακούγονται απαράδεκτα πράγματα.

Συμεών, εάν ο σκοπός της συμμετοχής σου στο Ψαλτολόγιον είναι «για να την πείς» σε άλλα μέλη, ξανασκέψου το. Δεν δικαιολογώ τις επιθέσεις εναντίον σου, αλλά παρατηρώ οτι η πλειοψηφία των θεμάτων που συμμετέχεις καταλήγει σε κόντρες και φαγωμάρες.

Όχι άλλα εκτός θέματος μηνύματα εδώ. Όποια σχόλια με ΠΜ σε μένα.
 

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
#58
Και δηλαδή ο Ναυπλιώτης και ο π.Τσούμαρης δεν μπορούσαν να τα πουν πιο περίτεχνα; Μήπως δεν είχαν χάρισμα; Δεν μπορούσαν το κάτι παραπάνω;
Σύ είπας...:cool: Ολοι ανθρωποι ειμαστε και εχουμε τα ορια μας...τι πιο φυσιολογικο απο αυτο??
 
Last edited:

pransot

Πράντζος Σωτήρης
#59
Για να πει καποιος Αποστολο οπως ο Χατζημαρκος κ.α. Χρειαζεται τρομερη μελετη, εμπειρια, μουσικη ευστροφια καθως και το αναλογο φωνητικο ταλαντο! Οπωσδηποτε ολα πρεπει να γινονται μεσα σε καποια πλαισια. Αναρωτιεμαι ομως αν οσοι κανουν αρνητικη κριτικη σε αυτους τους ανθρωπους το πραττουν οντως εχοντας αγωνια για τη τηρηση της παραδοσης (αυτη η παραδοση πια εχω την εντυπωση πως ερνηνευεται κατα το δοκουν) ή εξαιτιας της δικης τους αδυναμιας να πραξουν κατι αναλογο.:wink:
Ή και κανένα από τα δύο. Εγώ δε χολοσκάω για την παράδοση αν οι τύποι της δεν αντιπροσωπεύουν αξίες που θέλω να υπηρετώ.

Ως προς τα όρια δεν έχω τρομερές ικανότητες, σίγουρα όμως εξ επιλογής ψάλω σχεδόν πάντα πολύ κάτω από τις ανώτερες δυνατότητές μου (σε πολυπλοκότητα και φωνητικό σκέρτσο)

Εμένα πρωτίστως με ενδιαφέρει να λειτουργώ ως ψάλτης με τον καλύτερο λειτουργικά τρόπο, δηλαδή να εξυπηρετώ το σκοπό ύπαρξης του ψάλτη, να εκπροσωπώ το κατά δύναμιν το λαό, να υμνώ το Θεό τω πνεύματι και τω νοΐ και να βοηθώ τους πιστούς να συμμετέχουν στις ακολουθίες.

Και δεν μπορώ να καταλάβω γιατί ο δείνα ψάλτης με την ατέλειωτη φωνάρα να αποτελεί πρότυπο για εμένα. ΚΑΚΩΣ δεν υποτάσσει το χάρισμά του στη διακονία του, αλλά χρησιμοποιεί το αναλόγιο για να προβάλει το χάρισμά του. Όταν κατά την ανάγνωσή του Αποστόλου ο λαός δυσκολεύεται να παρακολουθήσει το νόημα, για εμένα δεν έχει νόημα ΚΑΜΙΑ άλλη κουβέντα.

ΥΓ. Στον "υποδειγματικό" Απόστολο που ανέβηκε από τον κ. Παναγιωτίδη. Οι πασίγνωστοι στίχοι του προκειμένου είναι μισοί. προσωπικά μου έκανε εντύπωση...
 

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
#60
Ή και κανένα από τα δύο. Εγώ δε χολοσκάω για την παράδοση αν οι τύποι της δεν αντιπροσωπεύουν αξίες που θέλω να υπηρετώ.

Ως προς τα όρια δεν έχω τρομερές ικανότητες, σίγουρα όμως εξ επιλογής ψάλω σχεδόν πάντα πολύ κάτω από τις ανώτερες δυνατότητές μου (σε πολυπλοκότητα και φωνητικό σκέρτσο)

Εμένα πρωτίστως με ενδιαφέρει να λειτουργώ ως ψάλτης με τον καλύτερο λειτουργικά τρόπο, δηλαδή να εξυπηρετώ το σκοπό ύπαρξης του ψάλτη, να εκπροσωπώ το κατά δύναμιν το λαό, να υμνώ το Θεό τω πνεύματι και τω νοΐ και να βοηθώ τους πιστούς να συμμετέχουν στις ακολουθίες.

Και δεν μπορώ να καταλάβω γιατί ο δείνα ψάλτης με την ατέλειωτη φωνάρα να αποτελεί πρότυπο για εμένα. ΚΑΚΩΣ δεν υποτάσσει το χάρισμά του στη διακονία του, αλλά χρησιμοποιεί το αναλόγιο για να προβάλει το χάρισμά του. Όταν κατά την ανάγνωσή του Αποστόλου ο λαός δυσκολεύεται να παρακολουθήσει το νόημα, για εμένα δεν έχει νόημα ΚΑΜΙΑ άλλη κουβέντα.

ΥΓ. Στον "υποδειγματικό" Απόστολο που ανέβηκε από τον κ. Παναγιωτίδη. Οι πασίγνωστοι στίχοι του προκειμένου είναι μισοί. προσωπικά μου έκανε εντύπωση...
Συμφωνω με αυτα που λετε. Ψαλτες ειμαστε και οχι τραγουδιστες. Επιτρεψτε μου ομως να επισημανω το εξης: Ποιος μπορει με ασφαλεια να πει πως καποιος ο οποιος εκμεταλλευεται το φωνητικο του χαρισμα κανει επιδειξη?? Γιατι υπαρχει και η αντιθετη αποψη η οποια λεει πως χρησιμοποιει την φωναρα του (παντα μεσα στα πλαισια της μουσικης αυτης) προς δοξαν Θεου, διαφορετικα θα μπορουσε να γινει τραγουδιστης με πολυ περισσοτερα λεφτα και κοινο να τον θαυμαζει!:wink: Προσωπικα θαυμαζω ψαλτες που μπορουν και κανουν πραγματα που εγω δεν μπορω διοτι μου δειχνουν μια αλλη οψη του μεγαλειου της Β.Μουσικης και μου δινεται η ευκαιρια να διδαχθω απο αυτους. Κανεις δεν λεει πως σωνει και καλα θα πρεπει να αποτελουν προτυπα οι ψαλτες με φωναρες. Ομως θεωρω και τρελο να φτανουμε στο σημειο να στεκομαστε με επιφυλαξη απεναντι τους... Επειδη ειναι λιγοι αυτοι με σπανιο φωνητικο χαρισμα δεν θα πρεπει να τους καταδικαζουμε επειδη ξεχωριζουν απο εμας τους υπολοιπους.
 
Last edited:
Top