Πώς θα πρέπει να γίνεται η απαγγελία του Αποστόλου;

#21
Καταπληκτικό απόστολο λέει και ο π. Ακάκιος Δανιηλαίος στην ηχογράφηση που έκανε ο καθηγητής Γρηγόριος Στάθης, στην Ιερά Μονή Σίμωνόπετρας του Αγίου Όρους για τον Όσιο Σίμωνα, νομίζω το 1981. Επειδή δεν το έχω πρόχειρο, αν το έχει κάποιος ας το ανεβάσει, αλλιώς θα ψάξω να το βρω, αύριο ίσως
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#22
Καταπληκτικό απόστολο λέει και ο π. Ακάκιος Δανιηλαίος στην ηχογράφηση που έκανε ο καθηγητής Γρηγόριος Στάθης, στην Ιερά Μονή Σίμωνόπετρας του Αγίου Όρους για τον Όσιο Σίμωνα, νομίζω το 1981. Επειδή δεν το έχω πρόχειρο, αν το έχει κάποιος ας το ανεβάσει, αλλιώς θα ψάξω να το βρω, αύριο ίσως
Ο π. Ακάκιος Δανιηλίδης απαγγέλει το κοντάκιο και τον Οίκο του Οσίου Σίμωνος στην ηχογράφηση που αναφέρετε, inc. Ως των οσίων ανυμνούμεν ακραίμονα

Ο Άρχων Πρωτοψάλτης Λυκούργος Αγγελόπουλος έχει αναμεταδόσει ηχογράφηση του γερο-Ακάκιου με απαγγελία του Αποστόλου των Αγίων Πάντων. Υπάρχει εδώ

Πηγή η πολύ καλή σελίδα του Αναλογίου εδώ όπου και άλλα παραδείγματα

Δ.
 
#23
Ευχαριστώ πολύ. Αυτόν τον Απόστολο είχα υπόψειν, νόμιζα ότι είναι από την ηχογράφηση του Αγίου Σίμωνα. Επίσης ευχαριστώ πάρα πολυ και για την παραπομπή στη σελίδα του αναλογίου με την εκφωνητική απαγγελία. Εξαιρετική σελίδα. Πιο κάτω και ο απόστολος του Ευαγγελισμού που ανέβασα στο ανάλογο σημείο από τον π. Ιωσήφ Βατοπαιδινό
http://www.analogion.com/forum/showpost.php?p=28146&postcount=4
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#24
Δεν άντεξα και το πείραξα αυτό το "διαμαντάκι". Κάτι έκανα νομίζω έβαλα τα δυνατά μου κι όλα τα "κόλπα" στο Audition. Το αποτέλεσμα αξίζει όπως θα δείτε. :wink:

Είναι Από τον Ι.Ν. Αγίας Παρασκευής Μεσολογγίου (έτος 1965). ΕΚΦΩΝΗΣΙΣ: π. Αναστάσιος Κουρμπάνης - Τονισμένο υπό του Αρχιδιακόνου Ανθίμου Λιάπη.

ΧΣ
Ἡ παράθεση ἀπό τόν Χάρη γιά πρακτικούς λόγους, πού ἐπεξεργάστηκε τό ἄκουσμα. Ἀφορᾶ καί τόν Εὐάγγελο πού τό ἔθεσε καί ὅσους ἐνδιαφέρθηκαν γι᾿ αὐτή τή συζήτηση.
Τό 12ο Εὐαγγέλιο εἶναι κάτι τό ξεχωριστό καί δέν μπορεῖ ν᾿ ἀποτελέσει παράδειγμα γιά τήν ἀπόδοση τοῦ Ἀποστόλου. Δυστυχῶς αὐτό τό ξεχωριστό ἔχει ξεχαστεῖ ἀπό τούς νεώτερους ἱερεῖς καί διακόνους. Πράγματι καταγράφεται καί μουσικά κατά τόπους, ὅπως ἐνδεχομένως καί σέ ἄλλα μέρη, πού ἔχω ὑπόψη μου.
Γιά τό συγκεκριμένο ἄκουσμα καί καταγραφή ἔχω νά παρατηρήσω α) ὅτι τό «ὅτι» πρό τοῦ «Ἠγέρθη ἀπό τῶν νεκρῶν» δέν ὑπάρχει στό εὐαγγελικό κείμενο καί β) ὅτι μετά τό 12ο Εὐαγγέλιο δέν λέμε «Δόξα τῇ μακροθυμίᾳ σου...» ἀλλά μόνον «Δόξα σοι Κύριε...».


 
#25
Πολύ ωραίο το ερώτημα . Κατά την γνώμη μου νομίζω ότι ο Απόστολος πρέπει να απαγγέλεται μελωδικά και όχι πεζά ,όπως και το Ιερόν Ευαγγέλιον .
Το πεζό υποδεικνύει όλίγον τί Φαρισαϊσμό .
 
#27
Ακούστε υποδειγματική εμμελή απαγγελία από τον μακαριστό ιερέα π. Αθανάσιο Τσούμαρη του β' Εωθινού Ευαγγελίου που λέγεται το βράδυ της Ανάστασης. Η ηχογράφηση προέρχεται από δίσκο LP με τον αείμνηστο Σπ. Περιστέρη. Στην κασέτα που έχω έχει γραφεί μόνο ο παπα-Θανάσης.
 

Attachments

P

ptz

Guest
#28
Αγαπητέ Νίκο και το έψαχνα αυτό το ευαγγέλιο καιρό,γιατί είχε χαλάσει η αρχική κασέτα.Να σαι καλά.Επίσης άψογο Ευαγγέλιο και με σπουδαίο μεγαλοπρεπές ύφος λέει ο μακαριστός Μητροπολίτης Νικόδημος[Πατρών].Υπάρχει στις ηχογραφήσεις ενταύθα. Π.ΤΖ
 

basiliosn

βασιλης νικολοπουλος
#29
ΠΑΝ.ΤΖΑΝΑΚΟΣ;35628 said:
Αγαπητέ Νίκο και το έψαχνα αυτό το ευαγγέλιο καιρό,γιατί είχε χαλάσει η αρχική κασέτα.Να σαι καλά.Επίσης άψογο Ευαγγέλιο και με σπουδαίο μεγαλοπρεπές ύφος λέει ο μακαριστός Μητροπολίτης Νικόδημος[Πατρών].Υπάρχει στις ηχογραφήσεις ενταύθα. Π.ΤΖ
Το Ευαγγελιο που εχει ανεβει απο τον μακαριστο Αρχιερεα μας ,ειναι ακριβως οπως το περιγραφετε αγαπητε κ. Παναγιωτη ! Αρχοντικος και μεγαλοπρεπης κατα παντα ο γεροντας ! Αιωνια αυτου η μνημη .
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#31

Τό 12ο εὐαγγέλιο τῆς ἀκολουθίας τῶν Παθῶν (ἤ τοῦ ὄρθρου τοῦ Μ. Σαββάτου) ἀπό τόν π. Ἀγαθόνικο Λαζόγλου καί ἀπό τό ἀρχεῖο τοῦ Παναγιώτη Σαπουντζῆ.

Σημ.: Ἡ δεύτερη ἐπισύναψη σέ mp3

 

Attachments

Last edited:
P

ptz

Guest
#32
Ποῦ ἀκριβῶς;​
http://www.analogion.com/psaltologion/MHTR. NIKODHMOS BALLHNDRAS - YMNOI MEGALHS EBDOMADOS.zip

Στην ανωτέρω δ/νση δηλαδή ηχογραφήσεις ιεροψαλτών,στο λήμμα π.Βαλληνδρας Νικόδημος,που ανέβασε ο κ.Ιωάννης.Παραθέτω επίσης τις καταλήξεις δυο Ευαγγελίων της Μ.Πέμπτης που εκφώνησε το 1992 στην Ευαγγελίστρια Ν.Ερυθραίας που έψαλλα τότε,ένας Κωνπλίτης ιερέας,ο π.Χρήστος ΓΚΟΓΚΑΚΗΣ.Σπουδαίος.Δυστυχώς δεν έχω προχειρο κάποιο ολόκληρο.
 

Attachments

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#33
http://www.analogion.com/psaltologion/MHTR. NIKODHMOS BALLHNDRAS - YMNOI MEGALHS EBDOMADOS.zip

Στην ανωτέρω δ/νση δηλαδή ηχογραφήσεις ιεροψαλτών,στο λήμμα π.Βαλληνδρας Νικόδημος,που ανέβασε ο κ.Ιωάννης.Παραθέτω επίσης τις καταλήξεις δυο Ευαγγελίων της Μ.Πέμπτης που εκφώνησε το 1992 στην Ευαγγελίστρια Ν.Ερυθραίας που έψαλλα τότε,ένας Κωνπλίτης ιερέας,ο π.Χρήστος ΓΚΟΓΚΑΚΗΣ.Σπουδαίος.Δυστυχώς δεν έχω προχειρο κάποιο ολόκληρο.
Εὐχαριστῶ πολύ κ. Τζανάκο καί ἰδιαίτερα (γιά μιά ἀκόμη φορά) τόν Γιάννη Μπουλμπουτζῆ.
Κι ἐγώ ἀπέσπασα ἀπό ᾿κεῖ τό εὐαγγέλιο καί τό ἐπισυνάπτω στό παρόν. Ἐδῶ ἔχουμε κάτι τό ἰδιαίτερο, ξεχωριστό καί παραδοσιακό, πού -δόξᾳ τῷ Θεῷ- κι ἐγώ ἔχω τέτοια ἀκούσματα. Ἐδῶ ἔχουμε τήν κλιμακωτή ἀνάβαση κατά τήν ἀπόδοση τοῦ ἀναγνώσματος σέ διάστημα μιᾶς ὀκτάβας, καί εἶναι ἀκριβῶς αὐτό πού ἤθελα. Ἄν καί ἐπαναλαμβάνω ἔχω ἀκούσματα ἀπό παλιούς, ὅπως ἀπό τόν καλλιφωνότατο π. Νικόλαο Αὐγερινόπουλο, πού πρίν ἀπό 27 ἕως καί πρίν ἀπό 13 χρόνια συνυπηρέτησα μαζί του, πρῶτα ὡς διάκονος καί μετά ὡς συνεφημέριος στόν Ἅγιο Λουκᾶ, πού κι ἐκεῖνος ὑπῆρξε διάκονος τοῦ μακαριστοῦ Ἀρχιεπισκόπου Σεραφείμ, ὅταν ὑπηρετοῦσε στό Ναό μας ὡς ἐφημέριος, ἀλλά καί ἀπό ἄλλους παλιούς, ὄντας ἀκόμη λαϊκός, ὅπως τόν π. Εὐάγγελο Μπονώρη καί τούς ἄλλους ἱερεῖς τῆς Μητρόπολης Ἀθηνῶν, ἀλλά καί ἄλλους, ἀκόμη καί παλαιότερους ἀπό πομπίνες, εἰδικά δέ πρέπει νά ἀναφέρω τόν ἀδελφό τοῦ μακαριστοῦ ἁγίου Πατρῶν τόν π. Γεώργιο Βαλληνδρᾶ, αὐτό τό ἄκουσμα θά τό ἀκούω συνέχεια γιά νά τό ἐμπεδώσω.
Αὐτή ἡ κλιμακωτή ἀνάβαση ἔχει διασωθεῖ καί στήν πράξη τῆς Ρωσικῆς Ἐκκλησίας (μέ ἄλλο ὕφος βέβαια) ὅπως ἀπό μικρός ἄκουγα στή Μητρόπολη Ἀθηνῶν τόν πανοσιολογιώτατο ἅγιο Καθηγούμενο τῆς Ἱ. Μονῆς Παρακλήτου -καί τότε ἐφημέριο τοῦ Ρωσικοῦ ναοῦ στήν Ἀθήνα- π. Τιμόθεο Σακκᾶ, τόν μετέπειτα καί νῦν ἐφημέριο π. Γεώργιο Σκουτέλη, ἀλλά καί τόν πανοσιολ. ἀρχιμ. π. Προκόπιο Πετρίδη (ρωσομαθῆ) πού σήμερα ἀποδίδει στή Μητρόπολη Ἀθηνῶν τό εὐαγγέλιο τοῦ ἑσπερινοῦ τῆς Ἀγάπης στά ρώσικα. Ἀκόμη μοῦ ἔχει τύχει νά ἀκούσω ἀπό βίντεο ἤ δίσκους ἀπό Ρωσία ἤ ὅταν μέ ἀξίωσε ὁ Θεός καί ἀπό κοντά νά ἐπισκεφθῶ τή Μόσχα.

Τώρα ἐπί τοῦ θέματος πού εἶναι "Πως θα πρεπει να γινεται η απαγγελια του Αποστολου;" θά ἤθελα νά παρατηρήσω, τό κατά πόσον τό εὐαγγελικό ἀνάγνωσμα ἀποτελεῖ πρότυπο γιά τήν ἀπόδοση τοῦ ἀποστολικοῦ. Αὐτό τό σχολίασα στά προηγούμενα σέ σχέση μέ μιά καταγραφή 12ου εὐαγγελίου τῶν Παθῶν, ἰδιαίτερα μελισματικοῦ. Ἐκεῖνο βέβαια δέν ἀποτελοῦσε ὑπόδειγμα, ἀλλά γνωρίζω (ἄν κάνω λάθος διορθῶστε με) ὅτι στήν ἐκφωνητική ἀπαγγελία ἤ μᾶλλον στήν ἐμμελῆ ἀνάγνωση, ἔχουμε μιά σταδιακά ἐμπλουτισμένη μελισματική ἀπόδοση ἀπό τοῦ παλαιοδιαθηκικοῦ στό ἀποστολικό καί στή συνέχεια στό εὐαγγελικό ἀνάγνωσμα. Αὐτό, ἐκτός ἀπό τό ὅτι τό γνωρίζω ἀπό τήν ἐκπαίδευσή μου στήν τελετουργία τῆς ἀρχαίας λειτουργίας τοῦ Ἰακώβου, πού ἔχουμε καί τά τρία εἴδη ἀναγνωσμάτων, ἔγινε σαφές καί σέ κάποιο Συνέδριο γιά τήν ἐκφωνητική ἀπαγγελία τοῦ ΙΒΜ. Καί τότε θυμᾶμαι, μετά τά πορίσματα, εἶχε ἀρχίσει καί ὁ μακαριστός Χριστόδουλος στίς χοροστασίες του σέ ἑσπερινούς νά μήν διαβάζει πλέον τά παλαιοδιαθηκικά ἀναγνώσματα σάν ἐφημερίδα, ἀλλά νά τά ἀποδίδει ὀλίγον ἐμμελῶς ἐπί κάποιας χαμηλῆς βάσεως, γιατί πράγματι τίποτε δέν διαβάζεται ἐπ᾿ ἐκκλησίας σάν ἐφημερίδα, ἀλλά πάντα ἐντάσσεται στό ἐμμελῶς, ἄσχετα ἀπό τό πόσο μελισματικό ἤ ὄχι προβλέπεται αὐτό. Καί ὄντως, ὅπως ἔχει συζητηθεῖ, οὔτε τό «Πιστεύω» οὔτε τό «Πάτερ ἡμῶν» διαβάζεται, ἀλλά ἀποδίδεται ἐμμελῶς σέ κάποια βάση. Αὐτό ἔχει διασωθεῖ στίς ὁμόδοξες Σλαβικές ἐκκλησίες. Σέ μᾶς καταργήθηκε ἐπειδή ἀκριβῶς δέν εἴχαμε μιά σταθερή ἀπόδοση μέ τήν ἔννοια τοῦ μέτρου τῆς ἐμμελοῦς ἀποδόσεως, ἀλλά εἴχαμε ἐκτροπή σέ πολυποίκιλες ἀποδόσεις μέ ἀκραῖα φαινόμενα περίτεχνης μελισματικῆς ἀποδόσεως καί σέ πολλούς ἤχους μάλιστα (ἀναλόγως τῶν λειτουργικῶν), κάτι ἐντελῶς ἀπαράδεκτο, εἰδικά γιά τό ὕφος καί ἦθος τῆς θ. λειτουργίας.
Ἐπανερχόμενος στό ἐρώτημα, ἄν τό εὐαγγελικό ἀνάγνωσμα ἀποτελεῖ ὑπόδειγμα γιά τήν ἀπόδοση τοῦ ἀποστολικοῦ καί τό ἀντίθετο, θά ἔλεγα ναί, ἀπό τή στιγμή πού ἔχουμε περισσότερους κατηρτισμένους ψάλτες παρά ἰερεῖς, ἤ ἔχουμε ἠχητικά παραδείγματα κατηρτισμένων κληρικῶν ἔναντι τῶν ψαλτῶν. Πάντως θά ἔδει, ὅπως αὐτή ἡ σταδιακή μελισματική ἀπόδοση ἀπό τοῦ παλαιοδιαθηκικοῦ μέχρι τοῦ εὐαγγελικοῦ νά τηρεῖται κατά τό μέτρον τοῦ δυνατοῦ καί νά μήν ἔχουμε ἐξάρσεις ψαλτῶν (καλλιφωνοτέρων ὄντως τῶν ἱερέων) καί ἔτσι ἔχουμε μιά περίτεχνη, ὅσο καί ἀπάδουσα, ἀπόδοση τοῦ ἀποστολικοῦ ἔναντι τοῦ εὐαγγελικοῦ.

Μέ αὐτά τά «ὀλίγα» καί πάλι εὐχαριστῶ γιά τήν ὑποδειγματική —στήν ἰδιάζουσα μορφή τῆς κλιμακωτῆς ἀνάβασης— ἀπόδοση τοῦ εὐαγγελίου ἀπό τόν μακαριστό ἅγιο Πατρῶν κυρό Νικόδημο Βαλληνδρᾶ, δάσκαλο γιά ὅλους μας καί στά ἱερατικά καί στά ψαλτικά.

 

Attachments

P

ptz

Guest
#34
[[ἀποδίδει ὀλίγον ἐμμελῶς ἐπί κάποιας χαμηλῆς βάσεως, γιατί πράγματι τίποτε δέν διαβάζεται ἐπ᾿ ἐκκλησίας σάν ἐφημερίδα, ἀλλά πάντα ἐντάσσεται στό ἐμμελῶς, ἄσχετα ἀπό τό πόσο μελισματικό ἤ ὄχι προβλέπεται αὐτό. Καί ὄντως, ὅπως ἔχει συζητηθεῖ, οὔτε τό «Πιστεύω» οὔτε τό «Πάτερ ἡμῶν» διαβάζεται, ἀλλά ἀποδίδεται ἐμμελῶς σέ κάποια βάση]]


-Συμφωνώ απόλυτα μαζί σας.Παρατήρησα ότι παλαιά-δεν ξέρω αν τηρείτε ακόμη-στο Πατριαρχείο το κοντάκιο και τον οίκο τα ''διάβαζαν'' ελαφρώς σε χαμηλή μελική βάση.Το κυρίαρχο σε όλα-και ειδικά στα Ευαγγέλια και τους Αποστόλους-είναι κάποιος που δεν είναι εξοικοιωμένος με τα κείμενα αυτά,να μπορεί να τα διακρίνει ακούγοντά τα. Π.ΤΖ
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#35
-Συμφωνώ απόλυτα μαζί σας. Παρατήρησα ότι παλαιά-δεν ξέρω αν τηρείτε ακόμη-στο Πατριαρχείο το κοντάκιο και τον οίκο τα ''διάβαζαν'' ελαφρώς σε χαμηλή μελική βάση.Το κυρίαρχο σε όλα-και ειδικά στα Ευαγγέλια και τους Αποστόλους-είναι κάποιος που δεν είναι εξοικοιωμένος με τα κείμενα αυτά,να μπορεί να τα διακρίνει ακούγοντάς τα. Π.ΤΖ
Ἀκριβῶς. Ἐγώ ἄκουγα πρίν κάποια χρόνια ἀπ᾿ εὐθείας ἀναμετάδοση τῶν Νυμφίων ἀπό τόν Πατριαρχικό Ναό καί ἀπό τόν Ρ/Σ «Πειραϊκή ἐκκλησία» (ἀναμεταδίδοντο ὀλίγον ἐνωρίτερον τῆς ἰδικῆς μας ὥρας) καί θυμᾶμαι ὅτι ἀπό τό Εὐλογητός, Βασιλεῦ οὐράνιε, Δεῦτε προσκυνήσωμεν, Ἐπακοῦσαι σου, τρισάγιο, καί μετά, Σῶσον, Κύριε τὸν λαόν σου, Ὁ ὑψωθεὶς ἐν τῷ Σταυρῶ ἑκουσίως, Προστασία φοβερὰ καὶ ἀκαταίσχυντε, ὅλα ἀπεδίδοντο ἀπί τῆς αὐτῆς βάσεως καί μέ τόν αὐτό τρόπο.
Πάρα πολύ σημαντικό αὐτό. Βέβαια χρειάζεται ἡ ἀνάλογη σοβαρότητα στήν ἀπόδοση καί εὐκρίνεια (ὅπως λέτε) στά κείμενα. Οἱ (παρ)εκτροπές ὁδήγησαν στήν εὐσεβίστικη ἐφημεριδίστικη ἀνάγνωση, καί κάπου δικαίως.


 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#36
ἀποδίδει ὀλίγον ἐμμελῶς ἐπί κάποιας χαμηλῆς βάσεως, γιατί πράγματι τίποτε δέν διαβάζεται ἐπ᾿ ἐκκλησίας σάν ἐφημερίδα, ἀλλά πάντα ἐντάσσεται στό ἐμμελῶς, ἄσχετα ἀπό τό πόσο μελισματικό ἤ ὄχι προβλέπεται αὐτό. Καί ὄντως, ὅπως ἔχει συζητηθεῖ, οὔτε τό «Πιστεύω» οὔτε τό «Πάτερ ἡμῶν» διαβάζεται, ἀλλά ἀποδίδεται ἐμμελῶς σέ κάποια βάση
-Συμφωνώ απόλυτα μαζί σας.Παρατήρησα ότι παλαιά-δεν ξέρω αν τηρείτε ακόμη-στο Πατριαρχείο το κοντάκιο και τον οίκο τα ''διάβαζαν'' ελαφρώς σε χαμηλή μελική βάση.Το κυρίαρχο σε όλα-και ειδικά στα Ευαγγέλια και τους Αποστόλους-είναι κάποιος που δεν είναι εξοικοιωμένος με τα κείμενα αυτά,να μπορεί να τα διακρίνει ακούγοντά τα. Π.ΤΖ

Ἀκριβῶς. Ἐγώ ἄκουγα πρίν κάποια χρόνια ἀπ᾿ εὐθείας ἀναμετάδοση τῶν Νυμφίων ἀπό τόν Πατριαρχικό Ναό καί ἀπό τόν Ρ/Σ «Πειραϊκή ἐκκλησία» (ἀναμεταδίδοντο ὀλίγον ἐνωρίτερον τῆς ἰδικῆς μας ὥρας) καί θυμᾶμαι ὅτι ἀπό τό Εὐλογητός, Βασιλεῦ οὐράνιε, Δεῦτε προσκυνήσωμεν, Ἐπακοῦσαι σου, τρισάγιο, καί μετά, Σῶσον, Κύριε τὸν λαόν σου, Ὁ ὑψωθεὶς ἐν τῷ Σταυρῶ ἑκουσίως, Προστασία φοβερὰ καὶ ἀκαταίσχυντε, ὅλα ἀπεδίδοντο ἐπί τῆς αὐτῆς βάσεως καί μέ τόν αὐτό τρόπο.
Νά πού σέ παλαιότερο θέμα ὁ Παναγιώτης Σαπουντζής ἔχει ἀνεβάσει τέτοια παραδείγματα ἀπό τόν Πατριαρχικό Ναό.

Ἐπίσης δεῖτε αὐτό τό παλαιότερο θέμα ἀπό τήν ἀρχή.


 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#37
να σωθεί κάτι από την ψαλτική παράδοση...
Εὐχαριστοῦμε πολύ.
Προσωπικῶς ἑστιάζω –ἄν καί εἶναι ἄλλο θέμα πού ἔχουμε συζητήσει– στή διάσωση τοῦ ἀλληλουιαρίου.


 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#38
Πράγματι, ενδιαφέροντα όλα αυτά, αλλά δεν έχουμε το δικαίωμα να ανεβάζουμε από την έκδοση αυτή. Υπάρχουν διαμαρτυρίες των συντελεστών. Αν μπορεί κάποιος να το βρει σε άλλη μορφή, έχει καλώς. Δυστυχώς, κι εγώ στο αρχείο μου έχω μία εναλλακτική μορφή, αυτή της έκδοσης του Δαμαρλάκη που είναι και πάλι εμπορική.
 
Last edited by a moderator:

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#39

Παραπέμπω σέ σχετική Ἐγκύκλιο Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος σχετική μέ τό θέμα [ἐδῶ].
Σχετικά θέματα στό Ψαλτολόγιον [ἐδῶ] κι [ἐδῶ] (ἵσως ὑπάρχουν κι ἀλλοῦ).


 

christos_v

Παλαιό Μέλος
#40
Απο το 2h:18m του πρώτου βίντεο, αφιέρωμα στον Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο.

http://xristodoulos.antibaro.gr


Τὸ Εὐαγγέλιο ἀποδίδεται ἐμμελῶς μὲ σεμνότητα, χωρὶς ἐξεζητημένους λαρυγγισμοὺς καὶ μὲ τὸν ἀνάλογο πρὸς τὴν ἱερότητα σεβασμό. Τὰ λόγια τοῦ Κυρίου ἐπιβάλλεται νὰ λέγονται μὲ μεγάλη προσοχή, λιτότητα, ἱεροπρέπεια καὶ ἐκκλησιαστικότητα. Ἀπόβλητα εἶναι φαινόμενα αὐτοπροβολῆς καὶ ἀσεβείας. Τά θεῖα λόγια δὲν εἶναι λόγοι ἀνθρώπου, εἶναι λόγοι ζωῆς καὶ σωτηρίας.


Ἐκ τῶν ἀναπτυχθέντων συνάγεται ὅτι ἡ ἐμμελὴς ἀπαγγελία τῶν ἀναγνωσμάτων συμπεριλαμβάνει ἐκτὸς τῶν Ἀποστολικῶν καὶ Εὐαγγελικῶν κειμένων καὶ τὶς Προφητεῖες.

Οἱ ἐκφωνήσεις διακόνου καὶ ἱερέως ἐπίσης ἀποδίδονται μὲ τὸν ἴδιο τρόπο, χωρὶς ἐξεζητημένες μουσικὲς γραμμὲς καὶ λαρυγγισμοὺς ποὺ δὲν προσιδιάζουν στὸν ἱερὸ χῶρο τῆς λατρείας.


Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου, απόσπασμα εγκυκλίου 21/ 01 / 2002, Η απόδοσις των αναγνωσμάτων.http://www.ecclesia.gr/greek/archbi...at_sub=8&lang=gr&archbishop_heading=Εγκύκλιοι
 
Last edited:
Top