Μάλιστα, τώρα σωστά τα υπολόγισες κατά του Χρυσάνθου την εκδοχή, η οποία όμως είναι λάθος όπως είπα.
Έχει λάθος ο Χρύσανθος γιατί δεν πυκνώνει τα διαστήματα στον πα όπως ορίζει η αρμονική λογική της κλασικής μουσικής θεωρίας των αρχαίων αρμονικών. Θέλει λοιπόν ο Χρύσανθος το φυσικό Πα Βου να είναι μεγαλύτερο από το φυσικό Βου Γα(ελάσσων ελάχιστος ενώ είναι ελάχιστος ελάσσων , ο 12/11 είναι μεγαλύτερος από τον τόνο τσόντα 88/81-τσόντα για να συμπληρώσει ακριβώς τετράχορδο αφού αντικατέστησε τον 10/9 του Πτολεμαίου με τον 9/8).
Ο Χρύσανθος όπως και παλαιότερα ο Αλ Φαραμπί (ο οποίος έχει καταγράψει πρώτος αυτήν την διαστημική διάταξη) παρουσιάζουν τους ήχους εν κινήσει κι όχι τις αρχικές τους θέσεις. Ο βου κανονικά εντός τετραχόρδου πυκνώνει στον πα, δεν πάει προς τον γα! Η κίνηση του βου προς τον γα υπάρχει αλλά γίνεται για άλλο λόγο, τον οποίο εξηγώ συνέχεια αλλά ακόμα δεν το έχετε καταλάβει:
Ο βου πάει στον γα λόγω μετάθεσης, λόγω μεταβολής κατά το σύστημα του τροχού το πεντάχορδο, παύει δηλαδή ανεβαίνοντας να είναι βου και γίνεται Κε , κατά την ίδια λογική ο γα γίνεται ζω, ο δι γίνεται νη κι ο άνω Κε γίνεται Πα.
Την κίνηση λοιπόν του βου λόγω μετάθεσης την υπολόγισαν ως φυσική θέση, λάθος!
[Έτσι φτάσαμε σήμερα το ουσάκ και τον πρώτο ήχο μια μεγάλη μερίδα να τον τραγουδούν και να τον ψάλλουν ως μινόρε ώς τέταρτο ήχο φρύγιας αρμονίας δηλαδή κι όχι ως πρώτο δώριο. Τα εξηγώ κι
εδώ στις δυσπλασίες του Σ. Καρά]
Τα σωστά διαστήματα του τετραχόρδου του ομαλού διατόνου από όπου είναι οι λόγοι του Χρυσάνθου και του Αλ Φαραμπί - το είπα και πριν και το ξαναλέω μέχρι να το καταλάβουμε- έχουν ως εξής :
Ομαλό διάτονο (equal diatonic)
Πα 12/11 βου 11/10 Γα 10/9 Δι
Αυτά όμως πυκνώνουν όταν ψάλλουμε, πυκνώνουν κυρίως στο κατέβασμα (τον ακριβή τρόπο τον μαθαίνεις ακουστικώς, βάλε παλιούς σωστούς ψάλτες και τραγουδιστές και άκου) αυτό το τράβηγμα το λέμε μαλακό διάτονο (soft diatonic)
Πα 21/20 βου 10/9 γα 8/7 δι
τα αρχικά δε διαστήματα είναι όπως τα υπολόγισε ο κατασκευαστής της πρώτης λύρας λείμμα τόνος τόνος
Αυτό είναι το διτονιαίο το οποίο έχει σωθεί και στην δυτική μουσική στην συγκερασμένη-Αριστοξένεια του μορφή ΗΤΤ το οποία ουσιαστικά είναι το ίδιο πράγμα:
Πα 256/243 βου 9/8 γα 9/8 δι
Πάλι στραβά το κατάλαβες και στραβά το άκουσες όπως και
πριν
Το Sa των Ινδών δεν είναι ο Πα αλλά o Do(το λέει στο βίντεο στο 7'.45'' αλλά δές κι
εδώ), δηλαδή ο Νη του δικού μας πλαγίου τετάρτου (λέω πλαγίου τετάρτου γιατί ο βου στον πλάγιο τέταρτο σύμφωνα με όσα λέω δεν είναι ο φυσικός αλλά ο υψωμένος-εξήγησα πιο πάνω το πως και το γιατί ).
Αυτό που έχει σημασία από όσα περιγράφει ο Σανκὰρ είναι ότι οι ήχοι κινούνται, λέει λοιπόν χαρακτηριστικά στο λεπτό ότι ο Do (Νη) κινείται(sa=movable Do) προς τα κάτω, το ίδιο που κάνει και σε εμάς η λιχανός χορδή που όπως λέω είναι ο Νη κι όχι ο Πα που εσφαλμένα έχει αντιστοιχίσει ο Χρύσανθος, η οποία λάθος αντιστοίχιση μας αποξένωσε από την αρχαία αρμονική θεωρία και αποδείχθηκε καταστροφική.
Πολύ πιθανόν η μουσική μας να προέρχεται από τους Ινδούς, γιατί υπάρχει αναφορά νομίζω στον Ηρόδοτο ότι ο Πυθαγόρας είχε ταξιδέψει και μάθει πολλά από τους Βραχμάνους.
Η διαφορά μας σαν λαός (νεοέλληνες) με τους Ινδούς είναι ότι οι Ινδοί (και άλλοι λαοί όπως οι Κινέζοι) κατάφεραν και
γοήτευσαν με τον πολιτισμό τους τον δυτικό κόσμο από την θέση του δασκάλου -γκουρού, ενώ εμείς αντί να κάνουμε το ίδιο αντιθέτως πήγαμε σε δασκάλους από την δύση για να μας διδάξουν την μουσική μας και να μας δώσουν διδακτορικά και θέσεις καθηγητού.