Διδασκαλία Ευρωπαϊκής μουσικής στο πρόγραμμα σπουδών της Βυζαντινής μουσικής

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
#61
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ:........


Δηλαδή, αν κατάλαβα καλά – παρακαλώ να με διορθώσετε – οι ψάλτες μας είναι εναντίον της δομής και των σπουδών του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών και θέλουν να ιδρυθούν δύο ξεχωριστά Τμήματα α) Ψαλτικής και β) Τμήματος Μουσικών Σπουδών; (δεν μπορούμε να το ονομάσουμε έτσι φασιστικά «δυτικής μουσικής» επειδή το διάλεξαν κάποιοι)
Άλλο το τμήμα μουσικών σπουδών κι άλλο μια σχολή βυζαντινής μουσικής. Το τμήμα μουσικών σπουδών ΔΕΝ έχει ως βασικό αντικείμενο τη βυζ. μουσική και δεν καταλαβαίνω γιατί το συγκρίνετε... Είπαμε εμείς να γίνει τμήμα ψαλτικής όπως λέτε? εκεί, προσπαθούν απλά να δώσουν κάποιες βασικές γνώσεις έτσι ώστε ο φοιτητής (που στο 99% δεν ασχολείται με βυζ μουσική) να πάρει μια μικρή γεύση. Τα μαθήματα είναι αρκετά, αναλογικά με το σύνολο των μαθημάτων του τμήματος, το επίπεδο όμως όχι πολύ υψηλό στο πρακτικό κομμάτι, λόγω του ότι-όπως είπα- οι φοιτητές δεν έχουν και πολύ σχέση με το αντικείμενο.


Μήπως όλα ξεκινούν επειδή κάποιοι δεν μπορούν να μάθουν το Σολφέζ;
πιστέψτε με, ένας ψάλτης μπορεί ΑΝΕΤΟΤΑΤΑ να πει τη δυσκολότερη άσκηση σολφέζ, αν βέβαια έχει διδαχτεί τη σημειογραφία. Το αντίθετο δε γίνεται ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ.
Έχετε μια εμμονή με το σολφέζ. Εμείς δε σας κατηγορούμε πάντως που ασχολείστε με την ευρωπαική μουσική. Απλά, άλλο το ένα, άλλο το άλλο.


Μήπως το Ψαλτολόγιον θα μπει στην ιστοσελίδα του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών http://www.filosofiki.eu/viewforum.php?f=26, για να διορθώσει τα κακώς κείμενα ή τουλάχιστον να εκφράσει την αντίθεσή της. Εκεί, σε ένα δημόσιο πανεπιστημιακό φόρουμ, αν έχετε την κατάρτιση, το θάρρος και την αποφασιστικότητα, βάλτε τα μαζί τους, με δημοκρατικούς κανόνες συζήτησης και με επιστήμονες ελληνικού και διεθνούς κύρους.
Επιστήμονες και καθηγητές πανεπιστημίου (στους οποίους έχετε προτίμηση) υπάρχουν και σε αυτό το φόρουμ και μάλιστα και από το τμήμα που αναφέρατε...


Ή απλά, είναι πιο εύκολο να μαζεύεται ένα τσούρμο από ψάλτες και να μου κάνει προσωπικές επιθέσεις, επειδή όλοι τους πιστεύουν ακριβώς τα ίδια ο ένας με τον άλλον;
μάλλον εσείς "τα χετε" με τους ψάλτες μου φαίνεται...
 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
#62
Και τα Τμήματα Μουσικών Σχολών των πέντε Πανεπιστημίων μου, όπου δεν εισπράττουν δίδακτρα;

Μήπως δεν σας αρέσει η ύλη που διδάσκεται;

Ή μήπως πέραν της Ψαλτικής, δεν γνωρίζετε ουδέν; Η σελίδα στην οποία βρισκόμαστε δεν πραγματεύεται τα 14 βιβλία της Ψαλτικής (είναι 14;). Ασχολείται με το ερώτημα «αν πρέπει να διδάσκεται η δυτική μουσική στο πρόγραμμα της βυζαντινής μουσικής».
Το πρόγραμμα του πανεπιστημίου είναι πρόγραμμα βυζαντινής μουσικής???
Μήπως εσείς δεν έχετε καταλάβει τι λέμε? ότι για να μάθει κανείς βυζαντινή, δεν είναι απαραίτητη η ευρωπαική... τόσο απλό.


Να δώσουν εξετάσεις να εισαχθούν στα Μουσικά Πανεπιστήμιά μας, αν έχουν τα κότσια και εκεί να διδάξουν τι είναι η βυζαντινή μουσική και πως πρέπει να διδάσκεται.
Μάλλον είστε φοιτητής του τμήματος- και πολύ περήφανος γι' αυτό.


Υπάρχουν δύο τρόποι να μπείτε στα Μουσικά Πανεπιστήμια:

1) Με πανελλήνιες εξετάσεις (με επιπλέον τα ειδικά μαθήματα – για να μην μπει κανένας τελείως άσχετος προς τη μουσική). Δεν προβλέπονται δυστυχώς ειδικές εξετάσεις Ψαλτών.
Καλά το λέτε, δυστυχώς. Γιατί να έχουν πιο εύκολη πρόσβαση οι της ευρωπαικής και όχι οι της βυζαντινής??? γιατί στα ειδικά μαθήματα να μην υπάρχει και βυζαντινό σολφέζ, για παράδειγμα? ας γινόταν και θα βλέπατε τώρα πόσοι θα μάθαιναν βυζαντινή μουσική που έχετε και παράπονο...
 
#63
Γιατί να έχουν πιο εύκολη πρόσβαση οι της ευρωπαικής και όχι οι της βυζαντινής??? γιατί στα ειδικά μαθήματα να μην υπάρχει και βυζαντινό σολφέζ, για παράδειγμα? ας γινόταν και θα βλέπατε τώρα πόσοι θα μάθαιναν βυζαντινή μουσική που έχετε και παράπονο...
Αγαπητέ κύριε,

Παρόλη την ένταση που κακώς έχει δημιουργηθεί, δεν μπορώ παρά να παραδεχτώ ότι στο σημείο αυτό έχετε απόλυτο δίκιο. Προσωπικά θα συνηγορούσα, γιατί μια τέτοια καινοτομία θα άλλαζε ριζικά το τοπίο προς θετική κατεύθυνση, κάτι που ίσως να υπαινίσεσθε και εσείς, αλλά η γνώμη μου δεν μετράει.

Τα μαθήματα και ιδιαίτερα τα ειδικά μαθήματα των πανελλήνιων εξετάσεων για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, καθορίζουν στην ουσία τη μελέτη και την επιλογή των μαθητών, με το σύστημα των "μαθημάτων κατεύθυνσης".

Επομένως είναι σκέτη υποκρισία, το κράτος, από τη μια πλευρά να υποστηρίζει την εθνική μουσική παράδοση - και να καθιερώνει στα Πανεπιστήμια 40% των μαθημάτων στη βυζαντινή μουσική και 10% στην αρχαία - και από την άλλη να ρυθμίζει τα εξεταστέα ειδικά μαθήματα των πανελλήνιων σαν να λέει "μην δίνετε την παραμικρή σημασία στη βυζαντινή, θα εξεταστείτε σε μόνο σε ό,τι αποφασίζουν να έχουν ως πρόγραμμα τα Ωδεία σας".
 
Last edited:
#64
Καλημέρα σας.

Θα μπορούσατε σας παρακαλώ να με πληροφορήσετε σε ποιό Ωδείο θα μπορούσα να ξεκινήσω Βυζαντινή Μουσική για να τη μάθω σωστά;

Στέλιος
 
#65
Και τα Τμήματα Μουσικών Σχολών των πέντε Πανεπιστημίων μου, όπου δεν εισπράττουν δίδακτρα;

Μήπως δεν σας αρέσει η ύλη που διδάσκεται;

Ή μήπως πέραν της Ψαλτικής, δεν γνωρίζετε ουδέν; Η σελίδα στην οποία βρισκόμαστε δεν πραγματεύεται τα 14 βιβλία της Ψαλτικής (είναι 14;). Ασχολείται με το ερώτημα «αν πρέπει να διδάσκεται η δυτική μουσική στο πρόγραμμα της βυζαντινής μουσικής».

Κατέχουν τόσο καλά το θέμα της πανεπιστημιακής διδασκαλίας της βυζαντινής μουσικής οι Ψάλτες που με στολίζουν με τόσο χριστιανικές εκφράσεις;





Απορία ψάλτου – βηξ.

Και αν είναι τόσο ειδήμονες με τη λογική «βυζαντινή μουσική είναι η τέχνη του ψάλτη – ψάλτης γεννιέσαι δεν γίνεσαι – παράτα τη βυζαντινή μουσική Νίκο και ασχολήσου με άριες» και άλλες εκφράσεις απόλυτα συμβατές από το θρησκευόμενο πλήρωμα των ψαλτών, τότε υπάρχει μία ευκαιρία στους ειδήμονες υβριστές και είρωνες.


Νόμισα ότι είσαστε Ψάλτης. Μήπως είστε Ψυχίατρος; Μήπως …;


Να δώσουν εξετάσεις να εισαχθούν στα Μουσικά Πανεπιστήμιά μας, αν έχουν τα κότσια και εκεί να διδάξουν τι είναι η βυζαντινή μουσική και πως πρέπει να διδάσκεται.

Υπάρχουν δύο τρόποι να μπείτε στα Μουσικά Πανεπιστήμια:

1) Με πανελλήνιες εξετάσεις (με επιπλέον τα ειδικά μαθήματα – για να μην μπει κανένας τελείως άσχετος προς τη μουσική). Δεν προβλέπονται δυστυχώς ειδικές εξετάσεις Ψαλτών.

2) Όσοι είναι απόφοιτοι Α.Ε.Ι. (όπως π.χ. ο προλαλήσας Ψυχίατρος Ψάλτης) και Τ.Ε.Ι. εξετάζονται κάθε Δεκέμβριο στα εξής ειδικά μαθήματα:

α. Ιστορία της Έντεχνης Νεοελληνικής Μουσικής.

β. Αρμονία επιπέδου Γ’ έτους Ωδείου (και για να μπείτε στην Α’ Αρμονία πρέπει να έχετε κάνει Θεωρία της Μουσικής Α, Β, Γ’ έτους με ταυτόχρονη φοίτηση σε Σολφέζ Α’, Β’, Γ΄έτους.

γ. Μουσική Υπαγόρευση (dictee), δηλαδή παίζει κάποιος ένα κομμάτι στο πιάνο και εσείς θα γράφετε τις νότες στο πεντάγραμμο. Εσείς ιδιαίτερα που είστε γεννημένοι ψάλτες, από γεννησιμιού δηλαδή, δεν θα έχετε κανένα πρόβλημα.


Ή μήπως τα Μουσικά Πανεπιστήμια κρύβουν τον Εωσφόρο;

Τα Μουσικά Πανεπιστήμια που δεν εισπράτουν δίδακτρα δεν βγάζουν ψάλτες δεν το καταλαβαίνεις αυτό επιτέλους;
Η ύλη είναι πολύ ωραία, αλλά αν δεν ανέβει κανείς στο αναλόγιο να αποκτήσεις πείρα δεν θα γίνει ψάλτης.
Απόφοιτος ΑΕΙ είμαι (χωρίς να σημαίνει τίποτα), αλλά όχι ψυχίατρος. Παρόλα αυτά θεραπεία, υπάρχει και πρακτική αν ενδιαφέρεσε(φαρμακείο Μπακάκος στην Ομόνοια, ζήτα Περαγκόν και να πέρνεις ένα κουταλάκι την ημέρα):wink:
Οι ύβρεις και οι ειρωνίες απέναντι στους ψάλτες, φανερώνει μεγάλο κόμπλεξ.
Εν τω μεταξύ τί ψυχωτική εμμονή είναι αυτή με τα 14(!) βιβλία της ψαλτικής;:D:DΠερίπτωση τρομερή...
Υβριστής και είρωνας είσαι εσύ και μάλιστα ανώνυμος. Αλήθεια θα μας πεις το ονοματάκι σου;
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
#66
Προς ΟΛΟΥΣ τους εμπλεκομενους στο παρων θεμα .
Κατ Αρχην , Χρονια Πολλα-Καλη Χρονια .

Παρακολουθω μια ατερμονη συζητηση οπου ισχυει το ''ου με πεισεις καν με πεισεις'' . Δεν θα σταθω στο ποιος εχει δικιο και ποιος οχι . Οι αποψεις μου ειναι γνωστες απο παλαιωτερα μηνυματα μου και για τα ωδεια , και για την ''ευρωπαϊκη'' μουσικη που πρεπει υποχρεωτικα να μαθαινουν και να δινουν εξετασεις οι σπουδαζωντες την Β.Μ. και για το πως γινεσαι ψαλτης κλπ .

Παρ ολο που δεν ηθελα να εμπλακω στην παρουσα συζητηση , ''αναγκαζομαι'' να το καμω , γιατι καποια μηνυματα περιεχουν απαραδεκτες εκφρασεις , που δεν συναδουν ουτε με το πνευμα του φορουμ ουτε με το πνευμα των ημερων .

Θα παρακαλουσα να σταματησει εδω η συζητηση αυτη , τουλαχιστον αυτες τις ημερες . Ευχαριστω .
 
#67
γιατί στα ειδικά μαθήματα να μην υπάρχει και βυζαντινό σολφέζ, για παράδειγμα?...
Αγαπητέ και αξιόλογε κύριε,

Ίσως δεν ήμουν σαφής όταν τόνισα ότι τα ειδικά μαθήματα για το Τμήμα Μουσικών Σπουδών των Πανεπιστημίων μας είναι μόνο: α) Ιστορία της Έντεχνης Νεοελληνικής Μουσικής, β) Αρμονία και γ) Μουσική Υπαγόρευση (dictee). Το Σολφέζ δεν εξετάζεται στις Εισαγωγικές, αλλά υπάρχει, νομίζω, στην ύλη του Πανεπιστημίου. Βέβαια, δεν μπορεί να ξεφύγει κανείς από αυτό, αν ακολουθήσει θεωρητικά σε Ωδείο, αφού συνοδεύει τη Θεωρία της Μουσικής από το Α’ έτος και συνεχίζεται και στα έτη της Αρμονίας.

Κατά τον δάσκαλό μου στο Ωδείο, αυτό και μόνο μπορεί να προετοιμάσει στην Μουσική Υπαγόρευση, πράγμα που τουλάχιστον δεν το δέχομαι ως προς τον εαυτό μου να έχει λειτουργήσει μέχρι σήμερα.
Άλλο το τμήμα μουσικών σπουδών κι άλλο μια σχολή βυζαντινής μουσικής. Το τμήμα μουσικών σπουδών ΔΕΝ έχει ως βασικό αντικείμενο τη βυζ. μουσική και δεν καταλαβαίνω γιατί το συγκρίνετε...
Εγώ μπήκα στη συζήτηση, όχι όταν συζητούσατε περί Ψαλτικής γενικά, αλλά όταν δημιουργήθηκε ειδική υποενότητα με θέμα «Διδασκαλία Ευρωπαϊκής Μουσικής στο Πρόγραμμα Σπουδών της Βυζαντινής Μουσικής».

Κατά την ταπεινή μου άποψη – μπορείτε να με διαψεύσετε – κανένα σχολείο ή σχολή δεν προσφέρει την Επιστήμη στο σύνολό της, έτσι ώστε αποφοιτώντας κανείς να έχει τον τίτλο «επιστήμονας».

Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (ακόμα και στα μουσικά Γυμνάσια/Λύκεια) παίρνει κανείς απλά μια ιδέα του κόσμου που μας περιβάλλει (εφόσον βέβαια υπάρχει πραγματική εκπαίδευση από πλευράς Κράτους και κάποιο στοιχειώδες ενδιαφέρον από πλευράς του μαθητή).

Στα Πανεπιστήμια, παρέχεται κάποια εξειδίκευση μόνο ως προς την κατεύθυνση της επιστήμης που έχει επιλεγεί από τον ενδιαφερόμενο, και, χωρίς να δίνονται όλα τα απαραίτητα στοιχεία, για να λειτουργήσει κάποιος ως επιστήμονας, με τη σωστή έννοια του όρου (να ερευνά ελεύθερα και να δημιουργεί) και κυρίως με το να του προσφερθούν όλα τα εφόδια και να του ανοίξουν τα μάτια σε όλες τις κατευθύνσεις της επιστήμης του, χωρίς προκαταλήψεις.

Ίσως με την έννοια αυτή, το «πανεπιστημιακό άσυλο» να μπορούσε να χρησιμεύσει ως ένας χώρος της ελεύθερης (και ανεπηρέαστης από οποιονδήποτε φορέα) ανάπτυξης των ιδεών της επιστήμης (όχι τρομοκρατών), που είναι κάτι το αναγκαίο για να υπάρξει πρόοδος και δημιουργία, αντί της τυφλής συντήρησης.

Τα διάφορα εκπαιδευτικά συστήματα εκεί διαφέρουν ανάλογα με τις επιλογές που δίνουν στους σπουδαστές να εμβαθύνουν στα «προαιρετικά μαθήματα», πέραν των υποχρεωτικών (βλ. και αμερικανικά πανεπιστήμια που τα μαθήματα επιλογής είναι τόσο άσχετα φαινομενικά στο κύριο αντικείμενο των σπουδών).

Στη συγκεκριμένη περίπτωση τα Τμήματα Μουσικών Σπουδών δεν είναι ούτε Σχολές «Δυτικής» Μουσικής ούτε Σχολές αποκλειστικά «Βυζαντινής Μουσικής». Ούτε φυσικά θα διαλέξετε δάσκαλο ή δασκάλα για πιάνο από τους αποφοίτους των Τμημάτων αυτών. Εκεί θα ασχοληθεί κανείς με την επιστήμη της Μουσικής περισσότερο, θα μάθει όλα όσα μπορεί να μάθει στο πλαίσιο αυτό λ.χ. για τη Βυζαντινή Μουσική, μια και μιλάμε γι’ αυτή και τη σχέση της μεν Αρχαία Ελληνική ή και με την «δυτική» αν και στο βαθμό που υπάρχει.
Γ. Μπαμπινιώτη Λεξικό για το Σχολείο & το Γραφείο said:
Πανεπιστήμων: (λογ.) αυτός που γνωρίζει διάφορους τομείς του επιστητού.
Μετά, αν θέλει να λέγεται επιστήμονας, αυτός που θα αποφοιτήσει, θα πρέπει να ασχοληθεί με συγκεκριμένο τομέα λ.χ. τη Βυζαντινή Μουσική (έχοντας αποκτήσει ως εφόδια τη γνώση της «δυτικής» μουσικής , ανατολικών, αρχαίας, καθώς και της μεθοδολογίας).

Μπορεί – κατά την ταπεινή μου άποψη – να μείνει στο θεωρητικό κομμάτι, να συνθέτει ή διαφορετικά να επιδοθεί σε κάποιο όργανο που θα τον συνοδεύει από την αρχή των σπουδών του (εκτός πανεπιστημιακού προγράμματος), να γίνει διευθυντής ορχήστρας, μαέστρος, διευθυντής χορωδίας, ψάλτης κλπ, έχοντας συγκεντρώσει τη γνώση και την εμπειρία που θα κάνει τους ενδιαφερόμενους στον τομέα αυτό να επιζητούν να τη μοιραστεί μαζί τους, είτε σαν ακροατές, είτε σαν θεατές, είτε σαν μαθητές, είτε σαν πιστοί στην εκκλησία κλπ.

Οι συγκυρίες και οι δυσκολίες της καθημερινής ζωής, ή και οι στραβές ιδέες μας, μας αποτρέπουν πολλές φορές είτε να δούμε σωστά τα πράγματα είτε να πραγματοποιήσουμε τα σχέδιά μας.

Αυτό που οφείλουμε όμως είναι να κρατάμε το πνεύμα μας ανοιχτό σε όλες τις επιλογές και στις διαφορετικές γνώμες ως προς την επιστήμη μας.
.. ένας ψάλτης μπορεί ΑΝΕΤΟΤΑΤΑ να πει τη δυσκολότερη άσκηση σολφέζ, αν βέβαια έχει διδαχτεί τη σημειογραφία...
Θίξατε ένα ενδιαφέρον σημείο, στο οποίο δεν πρόλαβα να επεκταθώ επειδή υπήρξε κάποια ένταση στο χώρο αυτό και …νύσταζα.

Είδα ότι στη βυζαντινή μουσική, οι ασκήσεις απαγγέλονται με δύο τρόπους: α) κατά παραλλαγήν και β) κατά μέλος.

Σε αντίθεση, στη «δυτική» μουσική, το σολφέζ απαγγέλλεται: α) ρυθμικά (χωρίς συνοδεία πιάνου) και β) «μελωδικά» (Θεός να το κάνει!) με συνοδεία πιάνου. Όταν είχα ζητήσει να εξασκηθώ στο να απαγγέλλω τους φθόγγους στην οξύτητά τους, η δασκάλα μου μου είχε πει ότι μπορώ να εξασκηθώ να ανεβάζω τι φωνή μου λίγο στις υψηλότερες νότες, αλλά μέχρι εκεί. Τίποτα παραπάνω.

Στην Αρμονία είδα ποια ήταν τα όρια έκτασης της φωνής του Basso, του Tenoro, της Contralto και της Soprano. Είναι φανερό ότι δεν μπορεί να τραγουδήσει κανείς το Solfege με τον ίδιο τρόπο όπως στη βυζαντινή «κατά παραλλαγήν».

Υπάρχουν μέθοδοι, όπως πληροφορούμαι, που μπορούν να κάνουν κάποιον Basso να τραγουδήσει νότες όπως ο Tenoro, αυτό όμως προσωρινά. Δεν μπορούν να τον κάνουν Tenoro.

Έτσι στην τάξη της Αρμονίας του Ωδείου μου, που το Σολφέζ μου είναι λίγο πιο πάνω από τις δυνατότητές μου, με δυσκολία απαγγέλω με συνοδεία πιάνου τις νότες στο κλειδί του Ντο. Οι κοπέλες που είναι εκεί, κάνουν Μονωδία και με την εξάσκησή τους καταφέρνουν να τις τραγουδήσουν σε αρκετά υψηλές νότες (δεν είμαι σίγουρος αν τις πετυχαίνουν στο σοπράνο, όπως τραγουδάνε σοπράνο στη χορωδία τους).

Επομένως, καταλήγω ότι ο ψάλτης, που έχει μάθει να ανεβάζει κατά μία οκτάβα τη φωνή του, δεν θα βοηθηθεί ιδιαίτερα από αυτό, εκτός από το ότι θα έχει οπωσδήποτε εξασκηθεί να διαβάζει με ταχύτητα τη βυζαντινή σημειογραφία και θα μπορούσε να προσαρμοστεί ανάλογα και στο σολφέζ αφού εξασκηθεί και σ’ αυτό κατάλληλα.
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
#68
Αγαπητέ Έντεχνε,
για να είναι κανείς έντεχνος σε κάποιο τομέα της ζωής χρειάζεται περισσότερο η προσωπική προσπάθεια και λιγότερο η εθνική παιδεία.
Παλαιότερα σπούδασα τις αρμονίες ευρωπαικής σε δασκάλους που διάλεξα εγώ.
Οχι σε πανεπιστήμιο που οι δάσκαλοι είναι δεδομένοι και φυσικά όχι πάντα οι καλύτεροι.
Δεν είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς ότι και σήμερα ο μπαμπάς που δεν είναι μουσικός θα στείλει το παιδί του να μάθει σε μουσικούς φίρμες εντός η εκτός Ελλάδος πληρώνοντας αδρά και όχι σε πανεπιστημιακά πακέτα.
Ποτέ δε νοιάστηκε γονιός που ήθελε το παιδί του να μάθει μουσική για συστήματα εισαγωγής σε τριτοβάθμια εκπαίδευση και ποτέ φυσικά το ίδιο το παιδί που σαν ενήλικος στη σκέψη ήθελε να μάθει μουσική από κάποιον μεγάλο μουσικό.

Δεν μπορώ να καταλάβω πώς έχετε κολλήσει στα πανεπιστήμια που είναι καθαρά οικογενειοκρατικά και για το λόγο αυτό δεν φιλοξενούν μεγάλους δασκάλους.

Για Βυζαντινή.
Υπάρχου πολλοί ψάλτες στο φόρουμ που έχουν τελειώσει φούγκα.
Δίπλα από μεγάλους δασκάλους.
Αν θα σε ενδιέφερε να μάθεις ευρωπαική μουσική.
Μετά μιλάμε για βυζαντινή.
 
#69
Ποτέ δεν το κατάλαβα αυτό. Γιατί πρέπει σώνει και καλά, ο γνώστης της βυζαντινής μουσικής να ξέρει και ευρωπαϊκή; Εκτός του ότι ο ρόλος και ο σκοπός δημιουργίας της ευρωπαίκής μουσικής σημειογραφείας είναι εντελώς άσχετος με τον δικός μας, δεν υπάρχει περίπτωση (και δεν πρέπει κατά την γνώμη μου) να μας χρειαστεί πουθενά η μετατροπή από ευρωπαϊκή σε βυζαντινή και το ανάποδο. Είναι σαν να προσπαθεί κανείς να διασταυρώσει κουνέλι με φτέρη
Πέστε μου πότε ένας διπλωματούχος βυζαντινής θα χρειαστεί αναγκαστικά τις γνώσεις της Δυτικής μουσικής;
…..Ειλικρινά, δεν ήξερα ότι υπήρχε σχέση και κοινή αφετηρία στη δημιουργία των σημαδόφωνών μας με της Δυτικής μουσικής. Παρακαλώ εάν έχετε στοιχεία επ'αυτού ή όποιος άλλος φίλος, θα ήταν πολύ χρήσιμα για μελέτη.
Ρωμανού Καίτη. Έντεχνη Ελληνική Μουσική στους νεότερους χρόνους. Αποσπάσματα σχετικά με τον γνωστό θεμελιωτή της βυζαντινής σημειογραφίας Χρύσανθο της Μαδύτου said:
….Ο Χρύσανθος της Μαδύτου ήταν ένας πολύ καλλιεργημένος μουσικός, μαθητής του Πέτρου Βυζάντιου. Κατείχε και την δυτική μουσική σημειογραφία, και διάβασε επαρκώς, εκτός από τα αρχαία ελληνικά και τα λατινικά, τα τούρκικα και τα γαλλικά.

Ο Χρύσανθος, με τον Γρηγόριο Λευίτη (Λαμπαδάριο) και τον Χουρμούζιο Γιαμαλή (Χαρτοφύλακα) (που σχετίστηκαν επίσης με το περιβάλλον του Κωνστάντιου), επρότειναν τη μεταρρύθμιση της ελληνικής σημειογραφίας, που επέτρεψε τη μεθοδική της διδασκαλία, και, για πρώτη φορά στην ιστορία, την τυπογραφία της. Η πρότασή τους, που υιοθετήθηκε επίσημα από το πατριαρχείο το 1814, και ονομάστηκε Νέα Μέθοδος, βασίστηκε στην παράδοση των εξηγήσεων, και, σε ό,τι αφορά το ρυθμό στη δυτική σημειογραφία….
Πολύ σημαντική επίσης για τη διδασκαλία θεωρήθηκε η χρήση των συλλαβών πα βου γα δι κε ζω νη για την παραλλαγή, δηλαδή το σολφέζ. Οι συλλαβές αυτές χρησιμοποιούνται, όπως και στη Δύση, για τονικά ύψη, παρόλο που η σημειογραφία συνεχίζει να χρησιμοποιεί σημάδια που δηλώνουν διαστήματα….

… Ο Θαμύρης εκτοξεύει πολλές ειρωνείες στους λογιώτατους βαθείς μουσικούς» που χρειάζονταν δεκαετίες για να σπουδάσουν την μουσική «ενώ τα φωτισμένα έθνη την μανθάνουσιν με τόσην ευκολίαν ώστε τους μένει καιρός και δι’ άλλας συμφερότερας εις τον κοινωνικόν βίον μαθήσεις»… Τελειώνει δε ο ενθουσιώδης νέος συμβουλεύοντας τους συνομιλίκους του: «Σεις δε φίλοι σύμμαθηταί, μη αρκείστε μόνον εις την ιδικήν μας μουσικήν, αλλά σπουδάξατε και την ευρωπαϊκήν, αν θέλητε να φθάση εις εκείνης τον βαθμόν»

Για να εντοπισθούν οι πηγές του Χρύσανθου απαιτούνται γνώσεις ευρύτατες σε πεδία που σήμερα καλύπτονται από διαφορετικές επιστημονικές ειδικεύσεις…….

Ο Χρύσανθος βοηθήθηκε στην μελέτη του για την μεταρρύθμιση της σημειογραφίας και τη συγγραφή της διατριβής του από τον Κωνστάντιο και τον κύκλο του και «από Ευρωπαίους μουσικούς διδασκάλους» και επισκέφθηκε διάφορες βιβλιοθήκες….
***
***
 
#70
Καλημέρα σας.

Θα μπορούσατε σας παρακαλώ να με πληροφορήσετε σε ποιό Ωδείο θα μπορούσα να ξεκινήσω Βυζαντινή Μουσική για να τη μάθω σωστά;

Στέλιος
Καλωσόρισες αγαπητέ,
Δώσε μου λίγο χρόνο να σου απαντήσω. Εδώ, όπως βλέπεις, έγινε η μάχη του ... Ματζικέρτ!

Φιλικά
Νίκος
 

mmamais

Μαμάης Μιχάλης
#71
Ευτυχώς δεν είναι εδώ ο Μιχαλάκης.

(θα προτιμούσα να ήταν γενικά)
 
#73
"Μετά πρώτης και δευτέρας νουθεσίας παραιτού"
Νικόλαε έχεις δίκιο, ο Απόστολος Παύλος το είπε αυτό για κέθε τέτοια περίπτωση.

Φαίνεται στα χρόνια του δεν υπήρχε Περαγκόν, οπότε αυτό είναι το καλύτερο φάρμακο.


Ας ετοιμαστούμε για την εορτές της Πρωτοχρονιάς και των Φώτων και ας αφήσουμε τον καθέναν στην γνώμη του, αφού φαίνεται ότι η αλεπού 100 χρονών, 200 το αλεπουδάκι.
 
#74
Νομίζω ότι ο Δημήτρης (priggos) σε κατάλαβε πλήρως: "τρικυμία εν κρανίω".
...θεραπεία, υπάρχει και πρακτική αν ενδιαφέρεσε (φαρμακείο Μπακάκος στην Ομόνοια, ζήτα Περαγκόν και να πέρνεις ένα κουταλάκι την ημέρα)
"Μετά πρώτης και δευτέρας νουθεσίας παραιτού"
Νικόλαε έχεις δίκιο, ο Απόστολος Παύλος το είπε αυτό για κέθε τέτοια περίπτωση.

Φαίνεται στα χρόνια του δεν υπήρχε Περαγκόν, οπότε αυτό είναι το καλύτερο φάρμακο.
Αγαπητέ oenxnos,
Από την αδρή μελέτη στο "forum" αντιλήφθηκα ότι με*….. ψάλτες που "αντιποιούνται" μάλιστα και μεγάλα ονόματα ευγενών και καταξιωμένων* ψαλτών του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως όπως του Πρίγγου, μαθητή του μέγα μουσικού εκκλησιαστικής βυζαντινής μουσικής Ναυπλιώτη, δεν αξίζει να ασχολείσαι.

Οι ψάλτες όταν πιστεύουν με την καρδιά τους στα πραγματικά Ελληνορθόδοξα ιδεώδη είναι "υπερήφανοι" γιατί αγαπούν όλους τους ανθρώπους και γιατί είναι ταπεινοί και υπάκουοι δούλοι στον Τριαδικό Θεό και όχι στον κάθε λογής επίγειο θρησκευτικό ή άλλο άρχοντα.
*
Οι ψάλτες δεν προσβάλουν ακόμα και όποιον τους προσβάλει.

Οι "ψάλτες" δηλαδή αυτοί που δηλώνουν ψάλτες και υπερηφανεύονται για τα χαρίσματά τους, που δεν μπορούν να τα έχουν οι άλλοι,* θεωρούν τους εαυτούς τους "ξερόλες" γνώσεων. Οι "ψάλτες" αυτοί χωρίς να το καταλαβαίνουν βαδίζουν σταθερά στα χνάρια του σε "πτώση" Εωσφόρου, αρχή συμφορών αλλά και πρόκλησης της ευσπλαχνίας του Δημιουργού τριαδικού Θεού για κόσμο ελεύθερης βούλησης Προσώπων, εν προκειμένω Ανθρώπων, που με ελεύθερη βούληση επιλέγουν την αειθαλή αλήθειας της αγάπης (ΑΩ).

Η αλήθεια είναι και η μόνη πηγή καθοδήγησης της συνείδησής μας για κατανόηση.

Αν έχεις σπουδάσει την "αλήθεια", επέτρεψε μου να πιστεύω ότι την αλήθεια δεν την βρίσκεις αλλά αποκαλύπτεται και σε βρίσκει.

Σύμφωνα με την θεϊστική αποκάλυψη του Ιωάννου του Θεολόγου, μετά ενσάρκωση και ανάσταση των "καταχωρήσεων" των Προσώπων όλων ! των ανθρώπων, οι άνθρωποι που θα μπορούν και θα έχουν ζητήσει εν ζωή με όλη τους την καρδία θα ενταχθούν στο "επίπεδο" των θέσεων, που εγκατέλειψαν οι αποχωρήσαντες "Άγγελοι" που ακολούθησαν ως ηγέτης τους τον Εωσφόρο, της πρώτης Δημιουργίας.

Έτσι, κατά τους θεϊστές, οι άνθρωποι* μετά την κρίση της Δευτέρας Παρουσίας ενσαρκωμένοι και αναστημένοι θα ενταχθούν στο επίπεδο των κενών θέσεων του Εωσφόρου και των ακολούθων του "αγγέλων"* και έτσι θα έχουν θέα Του Προσώπου του Πατέρα Δημιουργού Θεού της Αλήθειας και άρα και την ευκαιρία να μιμηθούν το* Πρόσωπο του Πατέρα Θεού για να ομοιωθούν και ΄θεωθούν΄.

Για να επανέλθω στο ζητούμενο, εγώ πιστεύω ότι η εκκλησιαστική Βυζαντινή Μουσική είναι απόγονος της αρχαίας Ελληνικής που έχει κρατήσει τα απλούστερα σε ήχους "στοιχεία" της που την διαμορφώνουν και την διαφοροποιούν από την πιο πολυσύνθετη σε ήχους λαϊκή μουσική ή και άλλες απόγονες μουσικές εκφράσεις.

Η απλούστευση της εκκλησιαστικής Βυζαντινής Μουσικής δίδει κάποιο ας πούμε* ¨αριστοκρατικό¨ ηχητικό χαρακτήρα που σίγουρα δεν μπορεί να αλλάξει γιατί αν αλλάξει θα προκαλέσει προβλήματα στα "θρησκευτικά συναισθήματα" κατά την διάρκεια της λειτουργίας.

Σκέψου ψάλτες στην εκκλησία να ψέλνουν με Ζακυνθινές "καντάδες". Σίγουρα τότε θα πήγαιναν "περίπατο" η κατάνυξη και η Προσευχή επικοινωνίας των "πιστών" με την Συνείδηση, δηλαδή την "Καρδιά" της αλήθειας του Δημιουργού Θεού.

Το θρησκευτικό συναίσθημα, λειτουργία, εκκλησιαστική Βυζαντινή Μουσική βοηθούν την Προσευχή, τα οποία πιστεύω* ότι είναι αλληλένδετα, στα πλαίσια της ηρεμίας χωρίς ψυχοφάρμακα και άλλα ψυχικής σφαίρας του ανθρώπου. Η συνείδηση του Ανθρώπου δεν ησυχάζει εύκολα και με μόνο το "ενδεχόμενο" μετά τον θάνατο κάποιου "ανεπιθύμητου" προορισμού, που σίγουρα εκμεταλλεύονται οι επίγειοι θρησκευτικοί και άλλοι άρχοντες.

Η θρησκεία είναι το όπιο του λαού (Μαρξ) μπορεί να έχει δυο διαφορετικές σημασίες αφενός καταπράυνση και αφετέρου εκμετάλλευση χωρίς να αντιδρά. Σήμερα που* η θρησκεία ως εξουσία περνά στο "περιθώριο" ίσως αν ζούσε ο Μάρξ θα προτιμούσε την γενικότερη ρήση "Κάθε εξουσία είναι το όπιο του λαού". Μήπως τα ΜΜΕ, τα οικονομικά κατεστημένα, τα μονοπώλια κτλ δεν είναι όπιο του λαού.

Είναι Ύβρις του εύσπλαχνου Δημιουργού Θεού που δίνει ευκαιρίες ελεύθερων επιλογών σε όλους, ναι όλους,* τους θνητούς ανθρώπους* να αρνούνται το όποιο χάρισμα που μπορεί να φέρει ο Παράκλητος [=Άγιο Πνεύμα] σε οποιονδήποτε το ζητήσει,* γράφοντας στα υποδήματα τους οποιαδήποτε ρήση όπως την "Μη κρίνετε ίνα μη κριθείται" (μην κρίνεται τους άλλους για να μην κριθείται και εσείς, Ματθ.Ζ.1. 32), θεωρώντας μόνον εαυτούς "από χέρι" σωσμένους....

κούνια που τους κούναγε...

Τέτοια μεγάλα θέματα, τα αμετακίνητα δόγματα που δεν αποδεικνύονται, καταλαβαίνεις ότι δεν μπορούν να τα αποδεχτούν όλοι οι άνθρωποι και με τις πιο χρονοβόρες και προσεγμένες συζητήσεις.

Εν κατακλείδι θέλω να καταλάβεις ότι για αυτά τα θέματα δεν είναι εύκολο να συνειδητοποιεί κάποιος ξεκάθαρα παρά μόνο αυτή που ο ίδιος ζητά να του αποκαλυφθεί.

Δεν σε καταλαβαίνω όμως, γιατί ασχολείσαι με αυτό τον αντίλογο και ακόμα χειρότερα γιατί προσπαθείς να αντιπαρατεθείς σε στενόμυαλους και υπερόπτες που δηλώνουν στο διαδίκτυο "ψάλτες".
φιλικά

oStelios
 
#75
Νικόλαε έχεις δίκιο, ο Απόστολος Παύλος το είπε αυτό για κέθε τέτοια περίπτωση.

Φαίνεται στα χρόνια του δεν υπήρχε Περαγκόν, οπότε αυτό είναι το καλύτερο φάρμακο.


Ας ετοιμαστούμε για την εορτές της Πρωτοχρονιάς και των Φώτων και ας αφήσουμε τον καθέναν στην γνώμη του, αφού φαίνεται ότι η αλεπού 100 χρονών, 200 το αλεπουδάκι.
Ο Απόστολος Παύλος είπε μόνο παραιτού,δεν είπε φάτε τον,βγάλτε τον ψυχακια κλπ κλπ.Και εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με αιρετικό,αλλά με ένα νεαρό που εκφράζει κόσμια,πολιτισμένα και με σαφήνεια μερικές μουσικές απόψεις.Εμ από κάτι τέτοιους δήθεν θεματοφύλακες της δήθεν ψαλτικής παράδοσης των δήθεν μεγαλοψαλτάδων,δεν πλησιάζει νέος στα ψαλτήρια.
 

simos

Η μεγαλύτερη φωνή της σύγχρονης Βυζαντινής Μουσική
#76
Ευτυχώς δεν είναι εδώ ο Μιχαλάκης.

(θα προτιμούσα να ήταν γενικά)
Έτσι όπως το λες ακούγετε "φάε το φαγητό σου γιατί θα σε φάει ο λύκος!"
 
#77
Νικόλαε έχεις δίκιο, ο Απόστολος Παύλος το είπε αυτό για κέθε τέτοια περίπτωση.

Φαίνεται στα χρόνια του δεν υπήρχε Περαγκόν, οπότε αυτό είναι το καλύτερο φάρμακο.


Ας ετοιμαστούμε για την εορτές της Πρωτοχρονιάς και των Φώτων και ας αφήσουμε τον καθέναν στην γνώμη του, αφού φαίνεται ότι η αλεπού 100 χρονών, 200 το αλεπουδάκι.
Επαναλαμβάνω τα κείμενα που παρέλειψαν να μελετήσουν ορισμένοι χλευαστές, υβριστές και είρωνες κατά τη διάρκεια των Ψαλτικών τους σπουδών, τις οποίες μπέρδεψαν με τις σπουδές Βυζαντινής Μουσικής (αυτό φαίνεται από τα λόγια των υβριστών) Διευκρινίζω ότι σε καμία περίπτωση δεν θεωρώ τον κύριο tsak77 & Τσακιτζή ως "είρωνα" ή "υβριστή" ή ότι άλλο υποτιμητικό και ζητώ συγγνώμη για τη συμπερίληψή του, η οποία γίνεται απλά και μόνο για να φανεί πως ανέκυψε η ερώτηση και το προς συζήτηση θέμα:
Ποτέ δεν το κατάλαβα αυτό. Γιατί πρέπει σώνει και καλά, ο γνώστης της βυζαντινής μουσικής να ξέρει και ευρωπαϊκή; Εκτός του ότι ο ρόλος και ο σκοπός δημιουργίας της ευρωπαίκής μουσικής σημειογραφείας είναι εντελώς άσχετος με τον δικός μας, δεν υπάρχει περίπτωση (και δεν πρέπει κατά την γνώμη μου) να μας χρειαστεί πουθενά η μετατροπή από ευρωπαϊκή σε βυζαντινή και το ανάποδο. Είναι σαν να προσπαθεί κανείς να διασταυρώσει κουνέλι με φτέρη
Πέστε μου πότε ένας διπλωματούχος βυζαντινής θα χρειαστεί αναγκαστικά τις γνώσεις της Δυτικής μουσικής;
…..Ειλικρινά, δεν ήξερα ότι υπήρχε σχέση και κοινή αφετηρία στη δημιουργία των σημαδόφωνών μας με της Δυτικής μουσικής. Παρακαλώ εάν έχετε στοιχεία επ'αυτού ή όποιος άλλος φίλος, θα ήταν πολύ χρήσιμα για μελέτη.
Ρωμανού Καίτη. Έντεχνη Ελληνική Μουσική στους νεότερους χρόνους. Αποσπάσματα σχετικά με τον γνωστό θεμελιωτή της βυζαντινής σημειογραφίας Χρύσανθο της Μαδύτου said:
….Ο Χρύσανθος της Μαδύτου ήταν ένας πολύ καλλιεργημένος μουσικός, μαθητής του Πέτρου Βυζάντιου. Κατείχε και την δυτική μουσική σημειογραφία, και διάβασε επαρκώς, εκτός από τα αρχαία ελληνικά και τα λατινικά, τα τούρκικα και τα γαλλικά.

Ο Χρύσανθος, με τον Γρηγόριο Λευίτη (Λαμπαδάριο) και τον Χουρμούζιο Γιαμαλή (Χαρτοφύλακα) (που σχετίστηκαν επίσης με το περιβάλλον του Κωνστάντιου), επρότειναν τη μεταρρύθμιση της ελληνικής σημειογραφίας, που επέτρεψε τη μεθοδική της διδασκαλία, και, για πρώτη φορά στην ιστορία, την τυπογραφία της. Η πρότασή τους, που υιοθετήθηκε επίσημα από το πατριαρχείο το 1814, και ονομάστηκε Νέα Μέθοδος, βασίστηκε στην παράδοση των εξγησήσεων, και, σε ό,τι αφορά το ρυθμό στη δυτική σημειογραφία….

Πολύ σημαντική επίσης για τη διδασκαλία θεωρήθηκε η χρήση των συλλαβών πα βου γα δι κε ζω νη για την παραλλαγή, δηλαδή το σολφέζ. Οι συλλαβές αυτές χρησιμοποιούνται, όπως και στη Δύση, για τονικά ύψη, παρόλο που η σημειογραφία συνεχίζει να χρησιμοποιεί σημάδια που δηλώνουν διαστήματα….

… Ο Θαμύρης εκτοξεύει πολλές ειρωνείες στους λογιώτατους βαθείς μουσικούς» που χρειάζονταν δεκαετίες για να σπουδάσουν την μουσική «ενώ τα φωτισμένα έθνη την μανθάνουσιν με τόσην ευκολίαν ώστε τους μένει καιρός και δι’ άλλας συμφερότερας εις τον κοινωνικόν βίον μαθήσεις»… Τελειώνει δε ο ενθουσιώδης νέος συμβουλεύοντας τους συνομιλίκους του: «Σεις δε φίλοι σύμμαθηταί, μη αρκείστε μόνον εις την ιδικήν μας μουσικήν, αλλά σπουδάξατε και την ευρωπαϊκήν, αν θέλητε να φθάση εις εκείνης τον βαθμόν»

Για να εντοπισθούν οι πηγές του Χρύσανθου απαιτούνται γνώσεις ευρύτατες σε πεδία που σήμερα καλύπτονται από διαφορετικές επιστημονικές ειδικεύσεις…….

Ο Χρύσανθος βοηθήθηκε στην μελέτη του για την μεταρρύθμιση της σημειογραφίας και τη συγγραφή της διατριβής του από τον Κωνστάντιο και τον κύκλο του και «από Ευρωπαίους μουσικούς διδασκάλους» και επισκέφθηκε διάφορες βιβλιοθήκες….

Τσακιτζής;15492 said:
.. Ας μού έστελναν εμένα στο Αναλόγιο Ευρωπαϊστές και εάν έπερναν ποτέ Δίπλωμα, ας μου το κάρφωναν στην πλάτη. Η κατάρα του μπερδέματος των δύο ειδών, μας κληρονομήθηκε από τον Ψάχο, ο οποίος υπήρξε καρφί στη φτέρνα του Πατριαρχείου και γι' αυτό μόλις ζητήθηκε Δάσκαλος της Μουσικής από το Πατριαρχείο, για να διδάξει τη Μουσική στην Αθήνα, ΕΥΧΑΡΙΣΤΩΣ του ανέθεσαν την αποστολή. Γνώμη μου είναι ότι τα δύο είδη της Μουσικής, θα πρέπει να διαχωριστούν. …….Γι' αυτό η Μουσική μας πάει " κατά Διαόλου".
1. Η βυζαντινή μουσική έχει ακριβώς τα ίδια στοιχεία επιστήμης, που έχουν και οι μετάνοιες που κάνεις.
2. Η βυζαντινή μουσική είναι η προσευχητική τέχνη του ψάλτη. Όποιος θέλει να διαδόσει τη βυζαντινή μουσική στον κόσμο θα το πετύχει με ακριβώς την αντίθετη πρακτική:να επιβάλλει τη βυζαντινή μουσική στο πρόγραμμα σπουδών της ευρωπαϊκής μουσικής.
Τα άλλα τα ακούω βερεσέ.
Η ημιμάθεια είναι χειρότερη της αμάθειας φίλε μου. Αν δεν ξέρεις (κανείς μας δεν τα ξέρει όλα, γι' αυτό εδώ μέσα ο ένας βοηθάει τον άλλο) ρώτα και πίστεψέ με η όποια απορία σου, όσο γελοία και αν φοβάσαι μήπως φανεί θα αντιμετωπιστεί με σοβαρότητα και με σεβασμό.
Η βυζαντινή και ευρωπαική είναι και οι δύο επιστήμες.
Έχουν δε τόσο σχέση όσο η επιστήμη της αστρονομίας με την επιστήμη της κτηνιατρικής..
.. Νομίζω ότι εδώ στην Ελλάδα τα έχουμε κάνει όλα αχταρμά ώστε να μη μαθαίνει κανείς τίποτα. …Θα ήσαν καλύτερα τα πράγματα να είχαμε "καθαρούς" βυζαντινούς και "καθαρούς" ευρωπαικούς.
Δυστυχώς έχουμε πέσει θύματα της νέας παιδαγωγικής θεωρίας, που θεωρεί ότι όλοι μπορούμε να μάθουμε τα πάντα με την αγωγή. Και το αποτέλεσμα ποιο: η ημιμάθεια σε όλα.
Νομίζω ότι ο Δημήτρης (priggos) σε κατάλαβε πλήρως: "τρικυμία εν κρανίω".
...θεραπεία, υπάρχει και πρακτική αν ενδιαφέρεσε (φαρμακείο Μπακάκος στην Ομόνοια, ζήτα Περαγκόν και να πέρνεις ένα κουταλάκι την ημέρα)
"Μετά πρώτης και δευτέρας νουθεσίας παραιτού"
Νικόλαε έχεις δίκιο, ο Απόστολος Παύλος το είπε αυτό για κέθε τέτοια περίπτωση.

Φαίνεται στα χρόνια του δεν υπήρχε Περαγκόν, οπότε αυτό είναι το καλύτερο φάρμακο.
Αγαπητέ κύριε.
που δεν ξέρω με ποιό δικαίωμα χρησιμοποιείτε το όνομα του Πρίγγου και τη φωτογραφία του, πάνω από χλευαστικά και υβριστικά σχόλια, από τα οποία ελλείπει η θεμελίωση σε ντοκουμέντα της ιστορίας της βυζαντινής μουσικής, σαν και αυτά που ανέφερα παραπάνω,

πέστε μου σας παρακαλώ, οι πιστοί στην εκκλησία που ψάλλετε, και οι οποίοι σας έχουν συνδυάσει με τις προσευχές τους και τη λειτουργία, έχουν γνώση των παραπάνω λόγων σας;

Μου δίνετε την άδεια να τους μεταφέρω τα λόγια σας, τυπώνοντας το κείμενο της ιστοσελίδας που τα περιέχει;

Νίκος
 
Last edited:
#78
Καλημέρα σας.

Θα μπορούσατε σας παρακαλώ να με πληροφορήσετε σε ποιό Ωδείο θα μπορούσα να ξεκινήσω Βυζαντινή Μουσική για να τη μάθω σωστά;

Στέλιος
Θα σου απαντήσω κατ' ιδίαν. Από αυτά που ελέχθησαν παραπάνω, νομίζω ότι κατάλαβες ποιους πρέπει να αποφύγεις με κάθε θυσία.

Με εκτίμηση
Νίκος
 
#79
Ας ετοιμαστούμε για την εορτές της Πρωτοχρονιάς και των Φώτων και ας αφήσουμε τον καθέναν στην γνώμη του, αφού φαίνεται ότι η αλεπού 100 χρονών, 200 το αλεπουδάκι.
Φίλε Δημήτρη, ας σεβαστούμε τον κύριο Λιναρδάκη και ας μην ξαναγράψουμε τίποτα εδώ πέρα, αφήστε τους να πιστεύουν ότι θέλουν. Όποιος διαβάσει ΟΛΑ τα μηνύματα και έχει λίγο μυαλό θα καταλάβει. Άσε τους να λένε ότι θέλουν. Μην ασχολείσαι καθόλου μαζί τους. Ανώνυμοι, ανεύθυνοι και ανήλικοι, ας λένε ότι τους κατεβαίνει. Εγώ προσωπικά απαξιώ να ξαναασχοληθώ. Το να βλέπει κάποιος το άσπρο μαύρο, αντί να σε τσατίζει καλύτερα να τον αγνοείς. Καλές γιορτές σου εύχομαι και ότι επιθυμείς!
 
#80
Οι ψάλτες όταν πιστεύουν με την καρδιά τους στα πραγματικά Ελληνορθόδοξα ιδεώδη είναι "υπερήφανοι" γιατί αγαπούν όλους τους ανθρώπους και γιατί είναι ταπεινοί και υπάκουοι δούλοι στον Τριαδικό Θεό και όχι στον κάθε λογής επίγειο θρησκευτικό ή άλλο άρχοντα.
*
Οι ψάλτες δεν προσβάλουν ακόμα και όποιον τους προσβάλει.

Οι "ψάλτες" δηλαδή αυτοί που δηλώνουν ψάλτες και υπερηφανεύονται για τα χαρίσματά τους, που δεν μπορούν να τα έχουν οι άλλοι,* θεωρούν τους εαυτούς τους "ξερόλες" γνώσεων. Οι "ψάλτες" αυτοί χωρίς να το καταλαβαίνουν βαδίζουν σταθερά στα χνάρια του σε "πτώση" Εωσφόρου, αρχή συμφορών αλλά και πρόκλησης της ευσπλαχνίας του Δημιουργού τριαδικού Θεού για κόσμο ελεύθερης βούλησης Προσώπων, εν προκειμένω Ανθρώπων, που με ελεύθερη βούληση επιλέγουν την αειθαλή αλήθειας της αγάπης (ΑΩ).
Εμένα είναι αλήθεια ότι ό,τι και να μου πεις δεν θα με νοιάξει καθόλου, ακόμα κι αν με υβρίσεις.
Όταν όμως υβρίσεις το Θεό που πιστεύω, κατ' εξακολούθηση και με έπαρση, θα γίνω θηρίο και θα σε φάω.

Έτσι συμβαίνει και με τη μουσική.
Όπως πολύ σωστά λες "Οι ψάλτες δεν προσβάλουν ακόμα και όποιον τους προσβάλει.", όχι όμως όταν πρόκειται για το Θεό που υμνούν μέσα στους Ιερούς Ναούς και το μέσον όπου γίνεται αυτό, δηλαδή την Πατρώα Βυζαντινή Μουσική ημών.
Τότε αντιδρούν και μέμφουν τους αιρετικούς και τους υβριστάς.
Θυμήσου την αντίδραση του Κυρίου στον Ναό του Σολομώντος.
Ακόμα κι όταν τον έσυραν στον Γολγοθά, δεν αντέδρασε έτσι.

Κάποια πράγματα αξίζουν περισσότερο σεβασμό, γιατί η ημιμάθεια την σημερινής εποχής τείνει να ισοπεδώσει τα πάντα.

Αν τώρα δεν μπορείς να το καταλάβεις αυτό... Καλή χρονιά !


Αν έχεις σπουδάσει την "αλήθεια", επέτρεψε μου να πιστεύω ότι την αλήθεια δεν την βρίσκεις αλλά αποκαλύπτεται και σε βρίσκει.
Πολύ σωστά τα λες, η αλήθεια δεν σπουδάζεται, υπάρχει μέσα στον καθένα, αρκεί να ανοίξουν τα μάτια μας να τη δούμε.

Ας ανοίξουμε τα μάτια μας λοιπόν, με λιγότερες κουβέντες, χωρίς παρωπίδες και εγωισμούς.
 
Top