Ανακοίνωση του Πατριαρχείου για την εκκλησιαστική μουσική

destur

Παλαιό Μέλος
Το γεγονός του να προσκλήθηκε ο κ. Αγγελόπουλος στο Πατριαρχείο για να "συνετισθεί", εγώ όντως δεν το γνωρίζω και δεν έχω ακούσει κάτι περί αυτού από κανέναν. Δεν με ικανοποιεί αυτό όμως, διότι είναι το μισό. Γιατί χρειαζόταν μόνο ο κ. Αγγελόπουλος "συνετισμό" και δεν χρειάζονταν "συνετισμό" και αυτοί που επί χρόνια υβρίζουν και συκοφαντούν έναν κεκοιμημένο (τον Σ. Καρά), ο οποίος δεν μπορεί να αντιδράσει ο ίδιος, υβρίζουν και συκοφαντούν και τον κ. Αγγελόπουλο, προσπαθούν με δολίους τρόπους να αποσπάσουν αποφάσεις καταδικαστικές εναντίον των δύο αυτών προσώπων από τοπικούς συλλόγους ιεροψαλτών και μύρια όσα άλλα; Κατά τη γνώμη μου αυτό είναι ίσως και το πρώτο που θα έπρεπε να κάνει το Πατριαρχείο. Να τους καλέσει και να τους συστήσει να πάψουν αυτού του είδους τις διαβολές και ενέργειες, για να μπορέσει να υπάρξει και ένα καταλληλότερο κλίμα για την πιθανή λύση του προβλήματος. Μπορείτε να μας πείτε, εαν βέβαια γνωρίζετε, εάν εκλήθησαν αυτοί που λέω και εάν τους έγιναν συστάσεις προς αυτή την κατέυθυνση;

Για του γεγονότος το αληθές, δεν έχετε παρά να ρωτήσετε τον ίδιο τον εγκληθέντα. Με εκπλήσει όμως ο τρόπος σκέψης σας και η επιχειρηματολογία σας: Σαφώς και είναι καταδικαστέος όποιος υβρίζει έναν νεκρό, όμως: το Πατριαρχείο δεν θα ασχοληθεί με αυτόν που βρίζει έναν νεκρό, αλλά με αυτόν που έρχεται σε αντίθεση με τη παράδοση του πατριαρχείου και όχι μόνο βέβαια, αλλά με όλα τα συνεπακόλουθα και δεν είναι λίγα και ανάξια προσοχής. Εξάλλου, το πατριαρχείο δεν είναι δικαστήριο.
Σκεφτείτε όμως και την περίπτωση ότι οι υβρίζοντες (καταδικαστέοι πάντα κατ' εμέ) δεν χρησιμοποιούν ούτε σημάδια παλαιάς γραφής, ούτε γενικά αποκλίνουν από τη γραμμή του Πατριαρχείου. Αυτό είναι το θέμα με το οποίο ασχολήθηκε το πατριαρχείο και όχι οι ύβρεις....
 

destur

Παλαιό Μέλος
Περί πηγών ο λόγος:
αφού ήσασταν εκεί για να έχουν κάποια (θα το κρίνουν οι
αναγνώστες) βαρύτητα τα λεγόμενά σας ακούμε:
Ποιος είστε κ με ποια ιδιότητα ήσασταν κ έχετε κάποιο στοιχείο
περί της μαρτυρίας σας;

Αναμένουμε με ΠΟΛΥ ενδιαφέρον.

Δεν ήξερα ότι ανακρίνομαι!!! Δε σας αφορά ούτε η ιδιότητά μου, ούτε το ποιος είμαι. Όσο για τη βαρύτητα των λόγων μου, ρωτήστε τον ίδιο τον εγκληθέντα. Και θα αναμένουμε με ΠΟΛΥ ενδιαφέρον.
Αν τυχόν αρνηθεί τα αναφερόμενά μου, τότε θα σας παρουσιάσω αδιάσειστα πειστήρια. Εκεί να δείτε ενδιαφέρον...
 

Laosynaktis

Παλαιό Μέλος
.......
Γιάννη έχεις χρέος να αναφέρεις το γεγονός της υφαρπαγής της
έδρας ( ή θέσης) στη Σχολή Τιμίου Σταυρού της Βοστώνης. Μα είναι
δυνατόν να χρησιμοποιούν γραφόμενα ημιμαθών για να επιχειρηματολογούν;
Όσοι ασχολούνται με την Έρευνα γνωρίζουν ή οφείλουν να γνωρίζουν ότι:
Πηγές από το διαδίκτυο χρησιμοποιούνται όταν κ εφ' όσον αποδεικνύονται
με βιβλιογραφία αφήστε που κάποια Πανεπιστημιακά ιδρύματα δεν δέχονται
πηγές από ιστοσελίδες. Εδώ μας λές συγκεκριμένα ότι το forum πήγε
να σου "κλείσει το σπίτι".
Καλό είναι (αν θέλετε) να μην φέρνουμε κ πολλές αντιρρήσεις στο
Γιάννη Αρβανίτη γιατί κ πανεπιστημιακός ανήρ είναι κ ερευνά κ αρθρογραφεί
κ ΜΕΛΟΠΟΙΕΙ κ είναι χοράρχης κ τέλος επειδή τον έχουμε ακούσει να
ψέλνει έχουμε κ άποψη. Είναι πολύ καλός ιεροψάλτης (άρα κάνει πράξη
την θεωρία κ την έρευνά του) κ ο καλύτερος μελοποιός της εποχής μας.
Οπότε σεβασμός κ όχι αερολογίες.
.........

Παύλο
δεν ξέρω αν τελικά αυτό έπαιξε τον τελικό ρόλο στο ότι δεν με πήραν στη Βοστώνη, άλλα ξέρω ότι "έπαιζε" για αρκετό καιρό ως αντίρρηση εναντίον μου, παρόλο που γινόντουσαν δεκτά προσόντα μου σαν κι αυτά που αναφέρεις. Δηλ. φαίνεται για αρκετό καιρό τα δεύτερα να αναγνωρίζονταν μεν, αλλά τους απασχολούσε πολύ το πρώτο, αν και τους εξήγησα ακριβώς τί κάνω και τα είδαν ιδίοις όμμασι και τα ήκουσαν ιδίοις ωσίν. Για μένα αυτή η υπόθεση τελείωσε πλέον, ωστόσο δείχνει ότι τελικά οι νοοτροπίες και οι αποφάσεις μπορούν να στρέφονται και εναντίον ανθρώπων (αντιθέτως απ' ό,τι υποστηρίχτηκε εδώ). Τις απόψεις που καταδικάζουν τις έχουν άνθρωποι με ανάγκες στη ζωή (είτε απλά εργασίας ή να δώσουν και μεταδώσουν αυτό που ο Θεός τους αξίωσε να βρούν και να πετύχουν). Δεν τις έχουν τα ντουβάρια και οι καρέκλες!
 

Laosynaktis

Παλαιό Μέλος
Για του γεγονότος το αληθές, δεν έχετε παρά να ρωτήσετε τον ίδιο τον εγκληθέντα. Με εκπλήσει όμως ο τρόπος σκέψης σας και η επιχειρηματολογία σας: Σαφώς και είναι καταδικαστέος όποιος υβρίζει έναν νεκρό, όμως: το Πατριαρχείο δεν θα ασχοληθεί με αυτόν που βρίζει έναν νεκρό, αλλά με αυτόν που έρχεται σε αντίθεση με τη παράδοση του πατριαρχείου και όχι μόνο βέβαια, αλλά με όλα τα συνεπακόλουθα και δεν είναι λίγα και ανάξια προσοχής. Εξάλλου, το πατριαρχείο δεν είναι δικαστήριο.
Σκεφτείτε όμως και την περίπτωση ότι οι υβρίζοντες (καταδικαστέοι πάντα κατ' εμέ) δεν χρησιμοποιούν ούτε σημάδια παλαιάς γραφής, ούτε γενικά αποκλίνουν από τη γραμμή του Πατριαρχείου. Αυτό είναι το θέμα με το οποίο ασχολήθηκε το πατριαρχείο και όχι οι ύβρεις....

Μετά το μήνυμά σου, αγαπητέ μου, ρώτησα τον "εγκληθέντα" και μου είπε ότι πήγε αυτοβούλως στον Πατριάρχη (και όχι σε συνοδική επιτροπή) και όχι ως "εγκληθείς", "απολογούμενος" ή "συνετισθησόμενος". Και ότι η κουβέντα για τα σημάδια έγινε παρεμπιπτόντως μόνο με τον Σεβ. Πέργης και τον κ. Αστέρη, που έτυχε να είναι εκεί, ανεπισήμως, με την έννοια της απλής συζήτησης και όχι ως "απολογία" ή οτιδήποτε τέτοιο, συζήτησης που διεκόπη από τον Πατριάρχη, για να τους προσκαλέσει όλους σε γεύμα . Μπορεί εσείς, που βρεθήκατε τυχαία εκεί όπως είπατε και μπορεί να μην παρακολουθήσατε όλο το στόρυ, να εκλάβατε την τυχαία συζήτηση του κ. Αγγελόπουλου ως "απολογία" και τις πιθανές αντιρρήσεις του Σεβ. Πέργης και του κ. Αστέρη ως "προσπάθεια συνετισμού" του. δεν ξέρω αν είναι έτσι. Εσείς ξέρετε.
Όμως με εκπλήττει και μένα ο τρόπος σκέψης σας. Δηλαδή η Εκκλησία ενδιαφέρεται (ή πρέπει να ενδιαφέρεται) περισσότερο για το Τρομικόν ή για το Ύφος και δεν ενδιαφέρεται (ή δεν πρέπει να ενδιαφέρεται) για την ειρήνη των μελών της, για τις ψυχές τους, που έχουν γεμίσει δηλητήριο, ένα δηλητήριο που αφέθηκε τόσα χρόνια να πληθυνθεί και να φτάσει μέχρι το μεδούλι, με κίνδυνο να είναι δύσκολο ή αδύνατον να φύγει πλέον;
Δεν ξέρω, αλλά διαφορετική ιδέα έχω για τις αρμοδιότητες και το ρόλο της Εκκλησίας, και δεν νομίζω να σφάλλω, μιας και ψάλλω, όπως και σεις βέβαια, "Θεός ων ειρήνης". Εκτός αν τα λόγια αυτά δεν έχουν αξία ή τα καταλαβαίνω λάθος ή διαφορετικά από σάς.
 
Last edited:
S

Sotres

Guest
Δεν ήξερα ότι ανακρίνομαι!!! Δε σας αφορά ούτε η ιδιότητά μου, ούτε το ποιος είμαι. Όσο για τη βαρύτητα των λόγων μου, ρωτήστε τον ίδιο τον εγκληθέντα. Και θα αναμένουμε με ΠΟΛΥ ενδιαφέρον.
Αν τυχόν αρνηθεί τα αναφερόμενά μου, τότε θα σας παρουσιάσω αδιάσειστα πειστήρια. Εκεί να δείτε ενδιαφέρον...

Δεν δέχομαι σε καμμία περίπτωση τα γραφόμενά σας. Αναμένω τα τεκμήρια, όπως και πολλοί πιστεύω εδώ μέσα, που λέτε ότι θα μας καταθέσετε.
Το να βρέθηκε ο δάσκαλός μου σε επίσκεψη εκεί δεν λέει κάτι. Το να λειτουργήσει αυτό όμως με όλα αυτά που λέτε δεν το δέχομαι καθόλου.
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Δηλαδή η Εκκλησία ενδιαφέρεται (ή πρέπει να ενδιαφέρεται) περισσότερο για το Τρομικόν ή για το Ύφος και δεν ενδιαφέρεται (ή δεν πρέπει να ενδιαφέρεται) για την ειρήνη των μελών της...
Η Εκκλησία γενικώς μπορεί να ενδιαφέρεται και είναι σωστό από εκκλησιαστικής πλευράς το θέμα που θέτεις, Γιάννη. Αλλά δεν ενδιαφέρεται μια συνοδική επιτροπή που κρίνει θέματα μουσικά. Αυτό νομίζω ήθελε να πει ο φίλος μας.
 

ΝΙΚΗΤΑΡΑΣ

Νέο μέλος
Αυτα που γραφεις,να τα σκεφτεσαι καλυτερα,πριν τα γραψεις.....
Μαλλον δεν εχεις μυρωδια,για το τι σημαινει να βιωσεις μεσα σου την μουσικη... Γι'αυτο κατσε, ακου και διαβασε!...:wink:

Εγώ τουλάχιστον δεν έχω μείνει στον Μαργαζιώτη και τον Ηλιόπουλο...
Καλό θα ήταν να βγεις λίγο από το καβούκι σου και να εφαρμόσεις όσα ζητάς να εφαρμόσουν οι άλλοι. Και καλό θα ήταν επίσης να μελετήσεις-αν σου βρίσκεται χρόνος από τον πολύτιμό σου χρόνο-τα μουσικολογικά συνέδρια που έγιναν επί μακαριστού Χριστοδούλου και τις επιστημονικές ανακοινώσεις που υπήρξαν τότε, καθώς και όσες ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ανακοινώσεις υπάρχουν και δημοσιεύονται ακόμα και στο διαδίκτυο για να αντιληφθείς το νόημα των όσων γράφω. Μισή ώρα την ημέρα αν ξεκλέψεις (από το να σχολιάζεις άλλους χωρίς να έχεις ο ίδιος γνώση στοιχειώδη των πραγμάτων) έχεις να ωφελήθείς πολύ. Είπα και επαναλαμβάνω: η εποχή όπου ο δάσκαλος έλεγε στον μαθητή: "Τα πράγματα είναι έτσι επειδή έτσι τα άκουσα από τον δάσκαλό μου", έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Σήμερα όλοι μπορούμε να μελετήσουμε από μια τεράστια δεξαμενή πληροφοριών, να λάβουμε γνώσεις που κάποτε δεν είχαν οι άνθρωποι. Και αυτή νομίζω υπήρξε και η σημαντικότερη συμβολή του Σίμωνα Καρά. Το ότι δίδαξε τους μαθητές του να μην αποδέχονται ακρίτως και άνευ αντιλογίας όσα οι άλλοι (ακόμα και ο ίδιος) τους έλεγαν. Έψαξε, μελέτησε, ίδιαίτερα τους αρχαίους θεωρητικούς, τους σύγχρονούς του, κι έπειτα κατέληξε στη διατύπωση των απόψεών του, επιστημονικά, τεκμηριωμένα και με επίγνωση των όσων έλεγε. Και ό,τι έγραψε, δεν ήταν προϊόν ούτε αποκύημα της φαντασίας του, αλλά η κωδικοποίηση της εθνικής μας μουσικής από τα αρχαία χρόνια ως τις μέρες μας.
Η διατύπωση συγκεκριμένων διαφωνιών σε επιμέρους ζητήματα, είναι οπωσδήποτε καλοδεχούμενη και επιβεβλημένη. Αλλά με επιστημονικό τρόπο διατυπωμένη και προ πάντων καλοπροαίρετη, και χωρίς ύβρεις και ειρωνείες. Σε επιστημονικά ζητήματα, χρειάζεται ο αντίλογος γιατί έτσι προάγεται η επιστήμη. Εκτός αν θέλεις να περάσουμε στην εποχή των σπηλαίων και του Κασσιδιάρη...
Και κάτι άλλο τελευταίο: επειδή η μουσική αντίληψη και έκφραση δεν είναι ενιαία πουθενά, και ούτε το ψάλλειν είναι κάποιο δογματικό ζήτημα στο οποίο θα πρέπει να πειθαρχήσουμε ειδάλως θα αποβληθούμε από τον κορμό της Εκκλησίας, καλό θα ήταν να αφήσουμε όλα τα λουλούδια να αναπτυχθούν στον κήπο της Εκκλησίας. Και όσοι ψάλλουν κατά το ύφος του Καρά είναι χρήσιμοι, και όσοι ψάλλουν κατά το ύφος το "Πατριαρχικό", το "Αγιορείτικο", το "Περιστερικό", ακόμα και όσοι ψάλλουν σαν να βρίσκονται σε σκυλάδικο της Εθνικής ή σε πανηγύρι του χωριού σου ή του χωριού μου, κι αυτοί χρήσιμοι είναι. Ας υπάρχουν όλοι και ας διαλέξει ο κόσμος ποιος αισθητικά του "πάεί" καλύτερα. Με τις απαγορεύσεις δεν λύνεται απολύτως κανένα ζήτημα, ιδίως σε αυτό. Μόνο εντείνεται και φουντώνει. Ιδιαίτερα όταν είναι άδικο, και πολύ φοβάμαι, υποβολιμαίο και κατευθυνόμενο για να πλήξει συγκεκριμένους ανθρώπους και συγκεκριμένες θέσεις περί μουσικής.
Γιατί στο χωριό μου, όπως φαντάζομαι και στο δικό σου χωριό, λέμε ότι "την καρυδιά που κάνει καρύδια πετροβολάνε, όχι την άκαρπη!".
 

ΝΙΚΗΤΑΡΑΣ

Νέο μέλος
Μάλιστα. Πέφτουν τὰ προσωπεία σιγά σιγά τῆς γνωστῆς Σχολῆς.:rolleyes:

Πεῖτε κι ἄλλα, βγάλτε αὐτὰ ποὺ πραγματικὰ πιστέυετε γιὰ τὴν παράδοση τῆς ψαλτικῆς μας, ξεδῶστε ἐπὶ τέλους νὰ δοῦμε κι οἱ ὑπόλοιποι τὶ πραγματικὰ παίζει καὶ διακυβεύεται. Σᾶς παρακολουθεῖ πολὺς κόσμος κι εἶναι βούτυρο στὸ ψωμὶ μας ...:D:D:D

Ἔτσι μπράβο, ὅσο περισσότερα γράφετε τόσο καλύτερα. Ἄντε νὰ καταρριφθοῦν οἱ εὐσεβεῖς ... μῦθοι τῶν ὀψίμων ... ἠμιθέων ...:rolleyes::eek::rolleyes:

Τέλικὰ ὄντως πόλεμος πατὴρ πάντων ἐστί ...


Εγώ κύριε εκπροσωπώ τον εαυτό μου και μόνο και δεν με ενδιαφέρει ούτε ποια είναι η επίσημη άποψη των ανθρώπων του Καρά, ούτε του Αγγελόπουλου. Αλλά που να το καταλάβεις αυτό...Έγραψα τη γνώμη μου (αν επιτρέπεται κι αυτή). Αν σε ενόχλησε, απάντησε σοβαρά και τεκμηριωμένα. Μελέτησε πάντως, δεν κρύβεται στα βιβλία ο Βελζεβούλης! Το έγραψα και πρόσφατα, το γράφω και σε σένα: όσο πιστεύουμε πως εμείς έχουμε το αλάθητο και κανείς άλλος δεν έχει πάρει μυρωδιά από αυτό το αλάθητο, τόσο πιο κάτω πέφτουμε και επιστημονικά, και προσωπικά.
Αφήστε επιτέλους όλα τα λουλούδια να ανθίσουν! Ας επιλέξει ο πιστός πού θα πάει και ποιον θα ακούσει! Γιατί να εξαπολύουμε πογκρόμ έναντίον του Καρά και των ορθών στο μεγαλύτερο μέρος απόψεών του (κατά τη γνώμη μου); Γιατί να μην αφήσουμε και τον Καρά, και τον Περιστέρη, και τον Στανίτσα, και τον Βασιλικό και κάθε άλλον και τους μαθητές τους να εκφράζονται μουσικά όπως πιστεύουν και όπως αγαπούν ότι πρέπει; Οι απαγορεύσεις συνήθως φέρνουν το αντίθετο αποτέλεσμα. Καλώς ή κακώς, μας αρέσει ή δεν μας αρέσει, πιστεύω (κι όχι μόνον εγώ, αλλά η πλειοψηφία των επιστημόνων που ασχολούνται σοβαρά με τη μουσική) πως αυτή είναι η πληρέστερη και αρτιότερη έκδοση θεωρητικού της εθνικής μας μουσικής. Από εκεί και πέρα, καλό θα ήταν με νηφάλιο τρόπο να δούμε πού υπάρουν ενδεχομένως σφάλματα στον Καρά και με τεκμηριωμένο τρόπο να βελτιώσουμε το θεωρητικό του.
Όποιος νομίζει πάντως πως με αυτόν τον τρόπο θα πλήξει είτε τον μακαρήτη τον Καρά είτε και περισσότερο τους μαθητές του, μάλλον πλανάται πλάνην οικτράν...
Ελπίζω να φάγατε τίποτε άλλο, αλλιώς θα μείνετε με το βούτυρο και το ψωμί...
 

ΝΙΚΗΤΑΡΑΣ

Νέο μέλος
Μάλλον δεν γνωρίζανε.
Πανεπιστήμιο δεν έχω βγάλει αλλά έχω φτάσει μέχρι το λύκειο.Το επάνω κείμενο μιλάει για το θεωρητικό του Σ.Κ.;Ευλογεί το περιεχόμενο,του βιβλίο του;Αυτή η ερμηνεία σας βολεύει εδώ;Και εγώ λέω εντάξει.Ευλογεί το βιβλίο του.Και κάνω μία παρατήρηση εδώ εφόσον βγάλαμε το συμπέρασμα ότι ευλογεί το βιβλίο του Σ.Κ.Αντιγράφω από εδώ:http://analogion.com/forum/showpost.php?p=144856&postcount=47

"Αν το Πατριαρχείο ήθελε να αντιμετωπίσει σοβαρά το ζήτημα, θα έπρεπε να βάλει μια επιτροπή να εργασθεί επί ένα χρόνο ή όσο χρειάζεται (οπως έκανε παλαιότερα) και να σημειώσει αναλυτικώς σε τί αντιτίθεται. Να περιμένει δε και την ανταπάντηση. Όμως αμφιβάλλω ότι έχει διαβάσει κάποιος εκ των Πατριαρχικώνβ το σύγγραμμα που θέλει να καταδικάσει. Πρό ετών φίλος που ψάλλει αυτή τη στιγμή στο Πατριαρχείο μου είπε ότι ο Άρχων κ. Αστέρης διαφωνεί με το Θεωρητικό του Καρά. Τον ερώτησα, αν ο Άρχων το έχει διαβάσει, διότι, όπως του είπα, είχε σταλεί ήδη προ πολλού στο Πατριαρχείο. Η απάντηση ήταν "Όχι, αλλά....". Κι εγώ είπα ότι "Ας το διαβάσει ο Άρχων πρώτα και ας πει τις παραστηρήσεις του, διότι αλλιώς εκθέτει και τον εαυτό του και το Πατριαρχείο με αυτό τον τρόπο.
Για να το πώ απερίφραστα, νομίζω ότι η απόφαση αυτή, και με τον τρόπο που είναι διατυπωμένη, εκθέτει το Πατριαρχείο ή έστω την συνοδική επιτροπή και την παρουσιάζει ως αναξιόπιστη και συρόμενη από διαφόρους που την πλησιάζουν."
Και ξανά τονίζω εφόσον αναφέρεται στο βιβλίο,αλλά μάλλον δεν αναφέρεται στο βιβλίο.

Δεν θα απαντήσω γιατί δεν αξίζει.Απλώς εδώ δείχνετε το πραγματικό σας πρόσωπο.


Διαβάστε εδώ για το τι είναι παράδοση:http://www.cmkon.org/home.php?action=cat&category=/psaltiki/istoria_mousiki&language=GR


Όταν λέμε μίμηση εννοούμε στην φωνή;Αυτά λέει επάνω που γράψατε"έτσι μας τα έμαθε ο δάσκαλος..."Βγάλτε για λίγο τις παρωπίδες σας και ξανά διαβάστε αν θέλετε εδώ:http://www.cmkon.org/home.php?action=cat&category=/psaltiki/istoria_mousiki&language=GR


Φαντάζομαι ότι οι λυκειακές σας γνώσεις αρκούν για να κατανοήσετε αυτό που δεν θέλετε να κατανοήσετε. Κι αυτό κατά την ταπεινή μου γνώμη είναι το εξής: Πως εάν ο Καράς και όσοι θεωρούν εαυτούς μαθητές του είχαν μείνει κλεισμένοι στα όρια του Συλλόγου τους και έμεναν στην αφάνεια, ουδείς θα ασχολείτο με αυτούς. Το πρόβλημα ξεκινά από τη στιγμή που εμφανίζεται ένας δυναμικός Αγγελόπουλος και βγάζει τις απόψεις του Καρά από τον λόφο του Στρέφη και κάνει κοινωνούς σε αυτές όλους τους Έλληνες και όχι μόνο. Από τη στιγμή που ο Αγγελόπουλος δημιουργεί την ΕΛΒΥΧ (αντικειμενικά την πλέον επιτυχημένη εκκλησιαστική χωρωδία αυτή τη στιγμή) και διαδίδει τις απόψεις του Καρά παντού (στην εκπαίδευση κ.λπ.) αρχίζουν οι αντιδράσεις όσων βλέπουν πως μια καινούργια δύναμη εμφανίζεται και πως θα πρέπει να της κοπούν τα φτερά...
Σχετικά με όσα γράφετε, είναι προφανές ότι όταν επιβραβεύεις ένα πρόσωπο, το επιβραβεύεις για το έργο του, όχι επειδή είναι ωραίος!
Επίσης, σας θυμίζω, εκτός εάν δεν επιθυμείτε να αντιπαρατεθείτε σοβαρά, πως εκφράζω μια απλή θέση: πως όσο καλός και σπουδαίος κι αν είναι ο δάσκαλος μας, και ο δάσκαλος του δασκάλου μας και πάει λέγοντας, εμείς κάτι επιπλέον θα προσθέσουμε ή θα αφαιρέσουμε από αυτά που θα μας πει, εκτός κι είμαστε παπαγαλάκια. Αυτό σημαίνει αυτομάτως μιας μορφής αλλοίωση του "ύφους" και της "παράδοσης". Επομένως, ο γνησιότερος τρόπος για να μάθουμε τον τρόπο με τον οποίο έψαλλαν κάποτε (αν και πολύ φοβάμαι πως θα απογοητευτούμε ΟΛΟΙ εάν μάθουμε πώς πραγματικά έψαλλαν οι άνθρωποι ας πούμε στην Αγια-Σοφιά στο Βυζάντιο) είναι η συγκριτική μελέτη της παλαιογραφίας και των παλαιότερων και σύγχρονων ψαλτών και η έκδοση έγκυρων μελετών επί του θέματος, και φυσικά όχι τα: "Μου το πανε, που τους το πανε" και πάει λέγοντας...
Ας αφήσουμε λοιπόν όλα τα λουλούδια να ανθίσουν. 'Ολοι χρειάζονται στη μουσική. Εξάλλου, τα βιολιά, ακόμα κι όταν παίζουν τον ίδιο σκοπό ή μελωδία, ανάλογα με τον δεξιοτέχνη, τα αποδίδουν διαφορετικά. Γιατί να μη συμβαίνει αυτό και στην καθ' ημάς μουσική;
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Δεν ήξερα ότι ανακρίνομαι!!! Δε σας αφορά ούτε η ιδιότητά μου, ούτε το ποιος είμαι. Όσο για τη βαρύτητα των λόγων μου, ρωτήστε τον ίδιο τον εγκληθέντα. Και θα αναμένουμε με ΠΟΛΥ ενδιαφέρον.
Αν τυχόν αρνηθεί τα αναφερόμενά μου, τότε θα σας παρουσιάσω αδιάσειστα πειστήρια. Εκεί να δείτε ενδιαφέρον...

Τα όσα αναφέρετε είναι πάρα πολύ σοβαρά.
είναι ο λόγος σας απέναντι στον λόγο του "εγκληθέντα".
Μόνο που ο ένας από τους δυό σας είναι επώνυμος.
Στα όσα σοβαρά αναφέρετε, θα έπρεπε να υπάρχει κ υπογραφή.
Μ' αυτό τον τρόπο θα προσδώσετε άλλη βαρύτητα στα λεγόμενά σας.
 
Last edited:

destur

Παλαιό Μέλος
Δεν δέχομαι σε καμμία περίπτωση τα γραφόμενά σας. Αναμένω τα τεκμήρια, όπως και πολλοί πιστεύω εδώ μέσα, που λέτε ότι θα μας καταθέσετε.
Το να βρέθηκε ο δάσκαλός μου σε επίσκεψη εκεί δεν λέει κάτι. Το να λειτουργήσει αυτό όμως με όλα αυτά που λέτε δεν το δέχομαι καθόλου.

Φυσικά και μπορείτε να μη δέχεστε ο,τιδήποτε γράφεται εδώ μέσα. Μην στρεβλώνετε όμως τα γραφόμενα άλλων. Ποιος σας είπε ότι ο δάσκαλός σας, βρέθηκε σε "επίσκεψη"; Εγώ σας πληροφόρησα ότι ενεκλήθη επί τούτο στο Πατριαρχείο και όχι για κανέναν άλλο λόγο. Πριν αναμένετε τα τεκμήριά μου, γιατί δεν ρωτάτε τον δάσκαλό σας; Φιλαλήθης άνθρωπος είναι, νομικός είναι, είμαι σίγουρος ότι θα σας απαντήσει ευθαρσώς! Εδώ είμαστε, δε χανόμαστε.
 

destur

Παλαιό Μέλος
Μετά το μήνυμά σου, αγαπητέ μου, ρώτησα τον "εγκληθέντα" και μου είπε ότι πήγε αυτοβούλως στον Πατριάρχη (και όχι σε συνοδική επιτροπή) και όχι ως "εγκληθείς", "απολογούμενος" ή "συνετισθησόμενος". Και ότι η κουβέντα για τα σημάδια έγινε παρεμπιπτόντως μόνο με τον Σεβ. Πέργης και τον κ. Αστέρη, που έτυχε να είναι εκεί, ανεπισήμως, με την έννοια της απλής συζήτησης και όχι ως "απολογία" ή οτιδήποτε τέτοιο, συζήτησης που διεκόπη από τον Πατριάρχη, για να τους προσκαλέσει όλους σε γεύμα . Μπορεί εσείς, που βρεθήκατε τυχαία εκεί όπως είπατε και μπορεί να μην παρακολουθήσατε όλο το στόρυ, να εκλάβατε την τυχαία συζήτηση του κ. Αγγελόπουλου ως "απολογία" και τις πιθανές αντιρρήσεις του Σεβ. Πέργης και του κ. Αστέρη ως "προσπάθεια συνετισμού" του. δεν ξέρω αν είναι έτσι. Εσείς ξέρετε.
Όμως με εκπλήττει και μένα ο τρόπος σκέψης σας. Δηλαδή η Εκκλησία ενδιαφέρεται (ή πρέπει να ενδιαφέρεται) περισσότερο για το Τρομικόν ή για το Ύφος και δεν ενδιαφέρεται (ή δεν πρέπει να ενδιαφέρεται) για την ειρήνη των μελών της, για τις ψυχές τους, που έχουν γεμίσει δηλητήριο, ένα δηλητήριο που αφέθηκε τόσα χρόνια να πληθυνθεί και να φτάσει μέχρι το μεδούλι, με κίνδυνο να είναι δύσκολο ή αδύνατον να φύγει πλέον;
Δεν ξέρω, αλλά διαφορετική ιδέα έχω για τις αρμοδιότητες και το ρόλο της Εκκλησίας, και δεν νομίζω να σφάλλω, μιας και ψάλλω, όπως και σεις βέβαια, "Θεός ων ειρήνης". Εκτός αν τα λόγια αυτά δεν έχουν αξία ή τα καταλαβαίνω λάθος ή διαφορετικά από σάς.

Αν αυτά σας μετέφερε ο κ. Αγγελόπουλος, τότε ή δεν θυμάται καλά, ή πρέπει να έχει ιδιαίτερους λόγους που δεν αναφέρεται στα γεγονότα ως έχουν. Ναι, η συζήτηση έγινε έξω από την άιθουσα της Παναγίας, υπό τύπον φιλικής και σε ευγενικούς πάντα τόνους κουβέντας, παρόντος και εμού, πλην όμως, με άκρως σοβαρό και καυστικό χαρακτήρα. Η κουβέντα όμως συνεχίστηκε και μετά το φαγητό και αν ο κ. Αγγελόπουλος σας είπε ότι φεύγοντας δεν υποσχέθηκε τίποτε ενώπιον των δύο ανδρών, τότε θα πρέπει να υποστεί τις συνέπειες των λόγων του.
Όσο αφορά τα λεγόμενά σας: Πολύ καλά ασφαλώς γνωρίζετε ότι καμία εκκλησία (ακόμη και η Μ. Εκκλησία) δεν ενδιαφέρθηκε ούτε για τρομικό, ούτε για εκστρεπτό (μακάρι να το έκανε), στο βαθμό που θα θέλαμε. Όμως, χρησιμοποιώ τα λόγια σας για να σας πω, ότι ναι, επειδή νοιάζεται για την ειρήνη των μελών της και τις ψυχές τους, "που έχουν γεμίσει δηλητήριο, ένα δηλητήριο που αφέθηκε τόσα χρόνια να πληθυνθεί και να φτάσει μέχρι το μεδούλι, με κίνδυνο να είναι δύσκολο ή αδύνατον να φύγει πλέον" προέβη σε αυτή την κίνηση. Διότι καμία άλλη σχολή δεν προκάλεσε τόσο μίσος στη συντεχνία των ψαλτών, καμία άλλη σχολή δεν απείχε από μια άλλη τόσο πολύ, και τέλος, ο τρόπος αρωγής, προώθησης αλλά και φανατισμού των μελών της σχολής αυτής, είναι πρωτοφανής και δίδει τροφή στο όντως λάγνο προς κουτσομπολιό συνάφι μας.
Χρησιμοποιώ και πάλι τα λόγια σας για να σας πω ότι: το γεγονός ότι και οι δυο μας ψάλλουμε δε σημαίνει ότι έχουμε ορθή άποψη περί του ρόλου και των αρμοδιοτήτων της Εκκλησίας. Αν και σε αυτό προφανώς συμφωνούμε, και θέλω να ξεύρετε ότι τα λόγια σας έχουν αξία όπως κάθε ανθρώπου εδώ μέσα, τα σέβομαι και λαμβάνω σοβαρά υπόψη μου όλα τα γραφόμενά σας. Όμως άλλο η κατά φαντασίαν εκτέλεση τρομικού και πεταστής, και άλλο η πράξη που απηχεί σε χιλιάδες ώρες στο αναλόγιο και εκατοντάδες χρόνια πίσω παράδοσης. Αλλά και έτσι να μην είναι τα πράγματα, σίγουρα, το δεύτερο ακόμη πορεύεται παρά τη λειψανδρία του, το πρώτο όμως μπήκε από το ΥΠΕΠΘ στη διδασκαλία των δημόσιων σχολείων από τη δεκαετία του 70. Γιατί κ. Αρβανίτη; Απευθύνω το ρητορικό ερώτημα με πόνο ψυχής και αγάπης προς τη μουσική και όχι ειρωνικά, διότι ασφαλώς γνωρίζω την απάντηση. Χαίρετε εν Κυρίω!
 
Δεν θέλω να λάβω μέρος σε καμιά τέτοια κουβέντα, διότι, όπως έχετε καταλάβει όλοι σας, δεν οδηγεί πουθενά, αλλά γίνεται μόνο θόρυβος, δημιουργώντας έριδες και μίση μεταξύ μας.
Ένας λόγος που σταμάτησα να γράφω εδώ, είναι το γεγονός ότι ο καθένας κάνει κάθε συζήτηση καφενείο, με πρώτον εμένα.
Το θέμα αυτό όμως, είναι περισσότερο σοβαρό απ' όσο νομίζουμε.

Σπάω τη σιωπή μου λοιπόν, θέλοντας να εκφράσω κι εγώ, σαν όλους σας, την δική μου άποψη περί της Πατριαρχικής ανακοίνωσης.

Καταρχήν,
θα ήθελα να πω, μην πανηγυρίζετε οι μεν (χαλαρώστε Νίκο και Nick), ούτε να απολογήστε οι δε (θάρρος Laosynakti).

Συνεχίζοντας,
* Ο Καράς πέθανε, ο Θεός να τον αναπαύσει εν χώρα δικαίων.
* Μόνο το θεωρητικό του κρίνουμε αυτή τη στιγμή, όχι τον άνθρωπο Σίμωνα.
* Ο Αγγελόπουλος, αν και μαθητής του μακαρίτη, δεν έχει καμία σχέση με αυτόν.
* Ο Γιάννης Αρβανίτης, είναι ένας λαμπρός επιστήμονας, αλλά βρίσκω τελείως τραβηγμένο απ' τα μαλλιά τον ισχυρισμό περί συκοφαντίας του για τη θέση καθηγητού. Αφήστε τον λαοσυνάκτη στο λαό του :p, ε ήθελα να πω ότι δεν φταίει σε τίποτα και νομίζω ότι στοχοποιήθηκε τελείως άδικα και απάνθρωπα.
(Να 'σαι καλά πάντα φίλε μου Γιάννη. Στην τελική, καλύτερα που δεν πήγες στην Αμερική, να είσαι εδώ δίπλα μας να μας συνθέτεις όμορφους ύμνους με το άνωθεν δοθέν σοι τάλαντον)


Από την άλλη, έχω μια απορία ρε παιδιά, πώς μπορεί να υπάρχει τόσο μεγάλη αντίφαση;
Απ' τη μία η ανακοίνωση του Πατριαρχείου κι απ' την άλλη αυτό.

Έχω την εντύπωση ότι κάποιος ή κάποιοι μας βάζουν να τσακωνώμαστε μεταξύ μας, γιατί;
- για τις αρλούμπες του μακαρίτη του Καρά (μεταξύ μας τώρα, αλλά δεν ήξερε τι έλεγε ο φουκαράς),
- τις αντιφάσεις του Χρυσάνθου (βλέπε τα περίφημα 12-9-7 με την αντιστοιχία των διαστημάτων που παραθέτει, αλλά και την μερική αναντιστοιχία μεταξύ αυτογράφου και μεγίστου θεωρητικού),
- τις αερολογίες του Κωνσταντίνου (μέχρι τα δικαστήρια έσυρε ιερωμένο, επειδή έδειξε δήθεν, την ημιμάθεια του, και ξέρετε τι λένε για την ημιμάθεια...),
- τα δικαστήρια του Αγγελόπουλου κατά "Υπερμάχων",
- η φασιστική νοοτροπία των συνεχιστών της "γνωστής σχολής" και η έπαρση των δε, ως των μοναδικών υπερμάχων ή "Υπερμάχων" της γνήσιας παράδοσής μας,
- τα σχόλια που κάνουμε εδώ μέσα ο ένας για τον άλλον, ακόμα και μεταξύ μας (οι μεν για τους μεν και οι δε για τους δε),
και... και... μεγάλος ο κατάλογος.
Ακόμα κι εγώ κι εσείς, με τη συμπεριφορά μας εδώ μέσα, δεν μπορούμε να πείσουμε κανέναν ότι είμαστε Ψάλτες και πόσο μάλλον Ιεροψάλτες.

Η μόνη όαση σ' αυτήν την κουβέντα είναι ο φίλος μου Αντώνης. Πάντα γεια Αντώνη μου, πάντα υγεία σε όλους μας.


Ο Κύριος Ημών Ιησούς Χριστός, μετά πάντων ημών! Αμήν!
 
Last edited by a moderator:

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Αν αυτά σας μετέφερε ο κ. Αγγελόπουλος, τότε ή δεν θυμάται καλά, ή πρέπει να έχει ιδιαίτερους λόγους που δεν αναφέρεται στα γεγονότα ως έχουν. Ναι, η συζήτηση έγινε έξω από την άιθουσα της Παναγίας, υπό τύπον φιλικής και σε ευγενικούς πάντα τόνους κουβέντας, παρόντος και εμού, πλην όμως, με άκρως σοβαρό και καυστικό χαρακτήρα. Η κουβέντα όμως συνεχίστηκε και μετά το φαγητό και αν ο κ. Αγγελόπουλος σας είπε ότι φεύγοντας δεν υποσχέθηκε τίποτε ενώπιον των δύο ανδρών, τότε θα πρέπει να υποστεί τις συνέπειες των λόγων του.
Όσο αφορά τα λεγόμενά σας: Πολύ καλά ασφαλώς γνωρίζετε ότι καμία εκκλησία (ακόμη και η Μ. Εκκλησία) δεν ενδιαφέρθηκε ούτε για τρομικό, ούτε για εκστρεπτό (μακάρι να το έκανε), στο βαθμό που θα θέλαμε. Όμως, χρησιμοποιώ τα λόγια σας για να σας πω, ότι ναι, επειδή νοιάζεται για την ειρήνη των μελών της και τις ψυχές τους, "που έχουν γεμίσει δηλητήριο, ένα δηλητήριο που αφέθηκε τόσα χρόνια να πληθυνθεί και να φτάσει μέχρι το μεδούλι, με κίνδυνο να είναι δύσκολο ή αδύνατον να φύγει πλέον" προέβη σε αυτή την κίνηση. Διότι καμία άλλη σχολή δεν προκάλεσε τόσο μίσος στη συντεχνία των ψαλτών, καμία άλλη σχολή δεν απείχε από μια άλλη τόσο πολύ, και τέλος, ο τρόπος αρωγής, προώθησης αλλά και φανατισμού των μελών της σχολής αυτής, είναι πρωτοφανής και δίδει τροφή στο όντως λάγνο προς κουτσομπολιό συνάφι μας.
Χρησιμοποιώ και πάλι τα λόγια σας για να σας πω ότι: το γεγονός ότι και οι δυο μας ψάλλουμε δε σημαίνει ότι έχουμε ορθή άποψη περί του ρόλου και των αρμοδιοτήτων της Εκκλησίας. Αν και σε αυτό προφανώς συμφωνούμε, και θέλω να ξεύρετε ότι τα λόγια σας έχουν αξία όπως κάθε ανθρώπου εδώ μέσα, τα σέβομαι και λαμβάνω σοβαρά υπόψη μου όλα τα γραφόμενά σας. Όμως άλλο η κατά φαντασίαν εκτέλεση τρομικού και πεταστής, και άλλο η πράξη που απηχεί σε χιλιάδες ώρες στο αναλόγιο και εκατοντάδες χρόνια πίσω παράδοσης. Αλλά και έτσι να μην είναι τα πράγματα, σίγουρα, το δεύτερο ακόμη πορεύεται παρά τη λειψανδρία του, το πρώτο όμως μπήκε από το ΥΠΕΠΘ στη διδασκαλία των δημόσιων σχολείων από τη δεκαετία του 70. Γιατί κ. Αρβανίτη; Απευθύνω το ρητορικό ερώτημα με πόνο ψυχής και αγάπης προς τη μουσική και όχι ειρωνικά, διότι ασφαλώς γνωρίζω την απάντηση. Χαίρετε εν Κυρίω!

Αγαπητέ, σας είπα και σε προηγούμενο μήνυμά μου ότι λόγω της σοβαρότητας των γραφομένων σας, θα έπρεπε να βάλετε την υπογραφή σας από κάτω.
Βέβαια, διακρίνω και κάποιες απόψεις που ακροβατούν...
δεν ξέρω για εσάς, αλλά εγώ δεν αισθάνομαι λάγνος...
 
S

Sotres

Guest
Αγαπητέ, σας είπα και σε προηγούμενο μήνυμά μου ότι λόγω της σοβαρότητας των γραφομένων σας, θα έπρεπε να βάλετε την υπογραφή σας από κάτω.
Βέβαια, διακρίνω και κάποιες απόψεις που ακροβατούν...
δεν ξέρω για εσάς, αλλά εγώ δεν αισθάνομαι λάγνος...

Νομίζω ότι το μόνο που καταφέρουμε είναι να δίνο0υμε αξία στον εν λόγω κύριο. Εάν δεν έχεις στοιχεία μην γράφεις για τόσο σημαντικά ζητήματα. Αν έχεις δείξ τα να τελειώνουμε και εμείς κ δες τουρ...
 
αχ αυτη η επιστημη...ο Χρυσανθος αναλυει τον πλ του τεταρτου σε 8 σελιδες, ο Καρας σε πολυ περισσοτερες .με την ποσοτητα μετραμε την ποιοτητα? ποσοι εκτελουν διαφοροποιηση 2, 3 ,4 μοριων σωστα και αβιαστα? ρωτησαν ενα παραδοσιακο οργανοπαιχτη που εκτελουσε σωστα καποιες ελξεις γιατι τις εκτελει ετσι και ειπε απλα "ετσι παιδι μου παιζεται"..αυτοι που κρατησαν την παραδοση απο στομα σε στομα δεν κρατουν και την επιστημη που τη δημιουργησε?νομιζω χρονια να μελετα κανεις θεωρια δεν θα μπορεσει να αποδωσει αυτα που που αποδιδονται απο ακουσματα διπλα σε ενα καλο δασκαλο
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
... ρωτησαν ενα παραδοσιακο οργανοπαιχτη που εκτελουσε σωστα καποιες ελξεις γιατι τις εκτελει ετσι και ειπε απλα "ετσι παιδι μου παιζεται"..αυτοι που κρατησαν την παραδοση απο στομα σε στομα δεν κρατουν και την επιστημη που τη δημιουργησε?νομιζω χρονια να μελετα κανεις θεωρια δεν θα μπορεσει να αποδωσει αυτα που που αποδιδονται απο ακουσματα διπλα σε ενα καλο δασκαλο

Έτσι είναι ακριβώς, αν και μερικοί φαίνεται ότι δεν εννοούν να το καταλάβουν.

... Είπα και επαναλαμβάνω: η εποχή όπου ο δάσκαλος έλεγε στον μαθητή: "Τα πράγματα είναι έτσι επειδή έτσι τα άκουσα από τον δάσκαλό μου", έχει περάσει ανεπιστρεπτί. ...

Ευτυχώς (ή δυστυχώς για κάποιους) η εποχή αυτή δεν θα περάσει ποτέ, όσο η ψαλτική συνεχίζει να είναι μια παραδοσιακή τέχνη και τεχνική, στη υπηρεσία της εκκλησίας.

... ο γνησιότερος τρόπος για να μάθουμε τον τρόπο με τον οποίο έψαλλαν κάποτε (...) είναι η συγκριτική μελέτη της παλαιογραφίας και των παλαιότερων και σύγχρονων ψαλτών και η έκδοση έγκυρων μελετών επί του θέματος, και φυσικά όχι τα: "Μου το πανε, που τους το πανε" και πάει λέγοντας...

Δεν ξέρω ποιος ενδιαφέρεται να μάθει πως έψαλλαν πριν από εκατοντάδες χρόνια (όχι πολλοί νομίζω) ή πόσες πιθανότητες υπάρχουν να συμβεί αυτό (νομίζω καμμιά), αλλά η παλαιογραφία ας ασχοληθεί μ' αυτό κι όσον αφορά τους παλιότερους ψάλτες (μέσω ηχογραφήσεων) και τους νεώτερους (που έχουν μια αδιάσπαστη συνέχεια με την παλιότερη παράδοση) ακούγοντας τους, να προσπαθήσει η επιστήμη να εξηγήσει, να διευκρινίσει, να αποκαταστήσει, να διορθώσει παλιότερα και νεώτερα θεωρητικά, γιατί η ζώσα ψαλτική είναι η όντως επιστήμη, ενώ η θεωρητικά μελέτη θεραπαινίδα αυτής, για να μπορέσουμε να προσλάβουμε κατά τον καλύτερο τρόπο και να συνεχίσουμε την παράδοση που ακούμε κι όχι για την διορθώσουμε.

... Ας αφήσουμε λοιπόν όλα τα λουλούδια να ανθίσουν. 'Ολοι χρειάζονται στη μουσική. Εξάλλου, τα βιολιά, ακόμα κι όταν παίζουν τον ίδιο σκοπό ή μελωδία, ανάλογα με τον δεξιοτέχνη, τα αποδίδουν διαφορετικά. Γιατί να μη συμβαίνει αυτό και στην καθ' ημάς μουσική;

Εκτός από τα λουλούδια υπάρχουν και τα ζιζάνια. Αυτός ο σχετικισμός μπορεί να είναι αποδεκτός στην τέχνη γενικά, είναι όμως απαράδεκτος στην ψαλτική που όπως προανέφερα "είναι μια παραδοσιακή τέχνη και τεχνική, στη υπηρεσία της εκκλησίας".
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Έτσι είναι ακριβώς, αν και μερικοί φαίνεται ότι δεν εννοούν να το καταλάβουν.



Ευτυχώς (ή δυστυχώς για κάποιους) η εποχή αυτή δεν θα περάσει ποτέ, όσο η ψαλτική συνεχίζει να είναι μια παραδοσιακή τέχνη και τεχνική, στη υπηρεσία της εκκλησίας.



Δεν ξέρω ποιος ενδιαφέρεται να μάθει πως έψαλλαν πριν από εκατοντάδες χρόνια (όχι πολλοί νομίζω) ή πόσες πιθανότητες υπάρχουν να συμβεί αυτό (νομίζω καμμιά), αλλά η παλαιογραφία ας ασχοληθεί μ' αυτό κι όσον αφορά τους παλιότερους ψάλτες (μέσω ηχογραφήσεων) και τους νεώτερους (που έχουν μια αδιάσπαστη συνέχεια με την παλιότερη παράδοση) ακούγοντας τους, να προσπαθήσει η επιστήμη να εξηγήσει, να διευκρινίσει, να αποκαταστήσει, να διορθώσει παλιότερα και νεώτερα θεωρητικά, γιατί η ζώσα ψαλτική είναι η όντως επιστήμη, ενώ η θεωρητικά μελέτη θεραπαινίδα αυτής, για να μπορέσουμε να προσλάβουμε κατά τον καλύτερο τρόπο και να συνεχίσουμε την παράδοση που ακούμε κι όχι για την διορθώσουμε.



Εκτός από τα λουλούδια υπάρχουν και τα ζιζάνια. Αυτός ο σχετικισμός μπορεί να είναι αποδεκτός στην τέχνη γενικά, είναι όμως απαράδεκτος στην ψαλτική που όπως προανέφερα "είναι μια παραδοσιακή τέχνη και τεχνική, στη υπηρεσία της εκκλησίας".

είσαι λάθος.
εφ όσον υπάρχει επιστημονική έρευνα, δε μπορεί να την ακυρώνεις γιατί έτσι σου τα είπε ο δάσκαλός σου...
Το θέμα, Νεοκλή, είναι πόσο ο καθένας μας μπορεί να είναι openmind και να κάνει στον εαυτό του την ερώτηση: "λές να έχουν δίκιο" πριν βγάλει την απόφασή του.
 
. Ναι, η συζήτηση έγινε έξω από την άιθουσα της Παναγίας, υπό τύπον φιλικής και σε ευγενικούς πάντα τόνους κουβέντας, παρόντος και εμού, πλην όμως,
σας είπε ότι φεύγοντας δεν υποσχέθηκε τίποτε ενώπιον των δύο ανδρών,

Πανταχού παρών αυτός ο destur ...
Tελικά ποιος είστε ;
Ο Αστέρης , ή ο Πέργης ;:confused::cool::eek::rolleyes::p
 
Last edited:

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
... εφ όσον υπάρχει επιστημονική έρευνα, δε μπορεί να την ακυρώνεις γιατί έτσι σου τα είπε ο δάσκαλός του .....

Απορώ από πού βγάζεις το συμπέρασμα ότι ακυρώνω την επιστημονική έρευνα. Απλώς η έρευνα δεν μπορει να ακυρώσει την πράξη, η οποία κρατά την συνέχεια με την παράδοση, επειδή η πράξη προηγείται και η θεωρία ακολουθεί. Όχι το αντίστροφο. Δεν προυπήρξε η θεωρία της ψαλτικής, την οποία οι ψάλτες προσπάθησαν να την εφαρμόσουν. Μου φαίνεται απλό.
 
Top