Περίμενα, μετά από τόσο μεγάλη συζήτηση, να μιλήσει ο ίδιος ο κ. Ζαγκανάς, αλλά βλέπω πως δεν γίνεται (και κατά την γνώμη μου, αυτό αποτελεί σοφή στάση του κ. Ζαγκανά, αλλά αυτό δεν είναι του προκειμένου). Εξάλλου ό,τι ήταν να πει, το είπε μέσω του μέλους που απέδωσε τόσο όμορφα. Λέω πως περίμενα, γιατί θα μετέφερε την γνώμη του κ. Παϊκόπουλου στο φόρουμ, σαν γνήσιος μαθητής του.
Επιτρέψτε μου λοιπόν να μεταφέρω την προσωπική μου εμπειρία από τον Άρχοντα: όταν κάναμε το γνωστό Τρισάγιο σε βαρύ, τον είχαμε ρωτήσει γενικά περί του ήχου και μας είχε απαντήσει πως ο βαρύς διατονικός από τον Ζω, όταν κινείται σε γραμμές εκ του Ζω (τίς ονομάζουμε γραμμές βαρύ για να συνενοηθούμε) θέλει τον Γα με δίεση, ενώ όταν κινείται σε γραμμές εκ του Πα (γραμμές πρώτου), τότε θέλει τον Γα φυσικό. Αυτή ήταν η μόνη αλλαγή που κάνανε οι Κωνσταντινοπολίτες και δεν τους ενδιέφερε εάν σχηματίζεται χρωματικό τετράχορδο με την ύψωση του Γα ή κάτι άλλο. Αυτοί μαθαίνανε πρακτικά να υψώνουν τον Γα στις γραμμές του Ζω και να τον λένε φυσικό στις γραμμές του Πρώτου. Αυτά έλεγε και στο μάθημα ή τουλάχιστον αυτά μας είπε εμάς.
Αυτά που μεταφέρω εδώ τα έχω ακούσει ο ίδιος από το στόμα του κ. Παϊκόπουλου και δεν μου τα έχει πει κάποιος τρίτος. Ελπίζω να ακούσουμε και την προσωπική εμπειρία του κ. Ζαγκανά (εάν ο ίδιος το θελήσει) από τα μαθήματά του στον κ. Παϊκόπουλο.
Ευχαριστώ πολύ.