Κοινωνικόν Πεντηκοστής, Πέτρου Λαμπαδαρίου.

Shota

Παλαιό Μέλος
#61
Αν τώρα επιλέξουμε να το ψάλλουμε διατονικά, τα πράγματα είναι πολύ πιο περίπλοκα: θα πρέπει να «φαρδύνουμε» το διάστημα Ζω-Πα, ώστε να διατηρήσουμε «πυκνό» το Πα-Γα ώστε να υπάρχει η αίσθηση του διατόνου εκ του Πα. Ανατρέξτε στο θέμα με το Πεστενγκιάρ, για να ακουσετε και να διαβάσετε πως μπορεί να επιτευχθεί αυτο. Ο επιέβδομος (ή και περισσότερο) Νη-Πα είναι υποχρεωτικός, το διάστημα Ζω-Πα πλησιάζει ή και γίνεται δίτονο 24 μορίων (!), ο Βου όταν χρειαζεται να ακούγεται καθαρό 4χορδο είναι με ύφεση. Τα πλησιέστερα διαστήματα για το 4χορδο είναι Ζω9Νη15Πα6Βου και για το 5/χορδο Ζω9Νη15Πα9Βου9Γα με το Πα-Γα σε ανιούσα κίνηση να γίνεται και 10-8. Έτσι η περίπου έτσι, το ψάλλει ο Βαγγέλης, το ίδιο και ο Στανίτσας στα περίφημα Χερουβικά του Βαρέος, όπου με ιδιαίτερη άνεση μεταπηδά στα εναρμόνια διαστήματα και επανέρχεται μέσω χρώματος.
Ο Στανίτσας πάντα έτσι έψαλλε; Συγκεκριμένα, μου ενδιαφέρει φασματογραφική ανάλυση του «Εις μνημόσυνον» από τη χορωδία του (πηγή εδώ).
 

Attachments

jimis

Παλαιό Μέλος
#62
Ο Στανίτσας πάντα έτσι έψαλλε; Συγκεκριμένα, μου ενδιαφέρει φασματογραφική ανάλυση του «Εις μνημόσυνον» από τη χορωδία του (πηγή εδώ).
Εδώ ακούμε το σωστό βαρύ:)Με κατα τόπους υψωμένο το Γα ανάλογα με το ισοκράτημα!!!!:):)Και όχι δεύτερο:):):)
Και επειδή ο κ Shota έκανε κουβέντα για την δοξολογία του Ιακώβου η οποία είναι κατά τον Ιάκωβο δρόμος πεστεγκιάρ και κανένας δεν την λέει σωστά απο τους μεγάλους ψάλτες :eek:ακούστε εδώ τον κ.Νεοχωρίτη να την ψάλει ίσως ο μόνος σωστά κατά την γνώμη μου και άλλων πολλών:eek: με ισοκράτημα Πα:eek: Γα φυσικό :eek: και πρώτο διφωνο!:cool:
Αν γίνεται να ακούσουμε σχόλια από τους ειδικούς:)
 

Attachments

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#63
Εδώ ακούμε το σωστό βαρύ:)Με κατα τόπους υψωμένο το Γα ανάλογα με το ισοκράτημα!!!!:):)Και όχι δεύτερο:):):)
Και επειδή ο κ Shota έκανε κουβέντα για την δοξολογία του Ιακώβου η οποία είναι κατά τον Ιάκωβο δρόμος πεστεγκιάρ και κανένας δεν την λέει σωστά απο τους μεγάλους ψάλτες :eek:ακούστε εδώ τον κ.Νεοχωρίτη να την ψάλει ίσως ο μόνος σωστά κατά την γνώμη μου και άλλων πολλών:eek: με ισοκράτημα Πα:eek: Γα φυσικό :eek: και πρώτο διφωνο!:cool:
Αν γίνεται να ακούσουμε σχόλια από τους ειδικούς:)
Τὶ νὰ τοὺς κάνεις τοὺς εἰδικοὺς; Ἐδῶ ἔχεις βγάλει ἑκτὸς τὸν Χ. Συμεωνίδη, τὸν Π. Τζανάκο καὶ τὸν Δημ. Παϊκόπουλο, ἀφοῦ οἱ πρῶτοοι ἀποδεχθηκαν καὶ ὑποστήριξαν τὴν ἑρμηνεία τοῦ Ζαγκανᾶ καὶ ὁ τρίτος τοῦ τὸ δίδαξε.

Ἀλλὰ τὶ νὰ τοὺς κάνεις αὐτοὺς τοὺς ἄσχετους ποὺ βλέπουν βαρύ καὶ ψάλλουν δεύτερο, οἱ ἀνίδεοι ... Μὰ καλὰ δὲν τοὺς ἔμαθαν στὴν δευτέρα τάξη τῆς βυζαντινῆς πὼς ἄλλο ὁ δεύτερος ἦχος ἄλλο ὁ βαρύς; Κι αὐτὸς ὁ Στανίτσας ποὺ κοντά του ἔμαθε ὁ Π. Τζανάκος τίποτε δὲν τοῦ 'μαθε πιά; Αμ ὁ Παϊκόπουλος, δὲν ντρέπεται ἐκεῖ στη Μεγάλη Ἑκκλησία τίποτε δὲν τοῦ 'μαθαν κι αὐτουνοῦ;

Τς τς, ὁποία κατάπτωσις τῶν παλαιῶν ψαλτῶν ... Τόπο στὰ νιάτα κύριοι ἄσχετοι, σαράντα χρόνια ψάλτες δὲν μάθατε νὰ ξεχωριζετε τὸν βαρύ ἀπὸ τὸν δεύτερο ...
 
Last edited:

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
#64
Δομέστιχε μην παρασύρεσαι και μην εκτίθεσαι... Είναι πολύ λεπτό το θέμα νομίζω και δύσκολο. Δεν πρέπει να είμαστε απόλυτοι.
 

jimis

Παλαιό Μέλος
#65
Τὶ νὰ τοὺς κάνεις τοὺς εἰδικοὺς; Ἐδῶ ἔχεις βγάλει ἑκτὸς τὸν Χ. Συμεωνίδη, τὸν Π. Τζανάκο καὶ τὸν Δημ. Παϊκόπουλο, ἀφοῦ οἱ πρῶτοοι ἀποδεχθηκαν καὶ ὑποστήριξαν τὴν ἑρμηνεία τοῦ Ζαγκανᾶ καὶ ὁ τρίτος τοῦ τὸ δίδαξε.

Ἀλλὰ τὶ νὰ τοὺς κάνεις αὐτοὺς τοὺς ἄσχετους ποὺ βλέπουν βαρύ καὶ ψάλλουν δεύτερο, οἱ ἀνίδεοι ... Μὰ καλὰ δὲν τοὺς ἔμαθαν στὴν δευτέρα τάξη τῆς βυζαντινῆς πὼς ἄλλο ὁ δεύτερος ἦχος ἄλλο ὁ βαρύς; Κι αὐτὸς ὁ Στανίτσας ποὺ κοντά του ἔμαθε ὁ Π. Τζανάκος τίποτε δὲν τοῦ 'μαθε πιά; Αμ ὁ Παϊκόπουλος, δὲν ντρέπεται ἐκεῖ στη Μεγάλη Ἑκκλησία τίποτε δὲν τοῦ 'μαθαν κι αὐτουνοῦ;

Τς τς, ὁποία κατάπτωσις τῶν παλαιῶν ψαλτῶν ... Τόπο στὰ νιάτα κύριοι ἄσχετοι, σαράντα χρόνια ψάλτες δὲν μάθατε νὰ ξεχωριζετε τὸν βαρύ ἀπὸ τὸν δεύτερο ...
Δομέστικε :eek: είπα για το κοινωνικό του ΣΤ....πως αυτός ειναι βαρύς :cool: και όχι μονο εγώ αλλά και αυτοί που ξερουν τι λένε γιατί έχουν μελετήσει και έχουν κάνει και 5-6 διδακτορικά και δεν λένε .......ότι άκουσαν :confused: ... βλέπε Λαοσυνάκτης Γιαννόπουλος κ.α:eek:

Ο κ Τζανάκος και ο κ Παικόπουλος είναι υπόδειγμα Πρωτοψαλτών:)
Ο κ.Συμεωνίδης αυτά που έγραψε δεν ταιριάζουν με το εν λόγω ηχητικό του κοινωνικού:eek:



Δεν είδα μέχρι τωρα κάποιος μαθητής του κ Παικόπουλου η ο ίδιος ο εκτελεστής να γράψει πως ο βαρύς λέγεται όπως τον είπε ο κ Ζαγκανάς:eek: γιατί αν άκουσε το ηχητικό ο Δ.Π θα άκουσε την πατάτα και το κοινωνικό δεν θα πήρε τα εύσημά του μάλλον:)

Επισημαίνω ο κ. Δ.Ζ είναι καλός και πατριαρχικός και δεν έχω τίποτα μαζί του αλλά πως να το κάνουμε ρε παιδάκι μου :)Το είπε λάθος:eek:
και δεν πρέπει να ασπαζόμαστε τα λάθη μας αλλά να τα παραδεχόμαστε:wink:γιατί ξαναλέω η Β.Μ ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ ΔΙΑ ΦΩΝΗΣ ΖΩΣΗΣ και δεν πρεπει να να ψάλουμε όπως μας βολευει:rolleyes:

Κάτι επί του θέματος και επί της ΔΟΞΟΛΟΓΙΑΣ :cool:έχεις να πεις:confused:Ακούς τα διαστήματα που κάνει ο Παναγιώτης. Ν σε σχέση με εκτελέσεις άλλων πρωτοψαλτών που όπως την άκουσαν έτσι την λένε............ η πέρα βρέχει :eek:
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#66
Εδώ ακούμε το σωστό βαρύ:)Με κατα τόπους υψωμένο το Γα ανάλογα με το ισοκράτημα!!!!:):)Και όχι δεύτερο:):):)
Και επειδή ο κ Shota έκανε κουβέντα για την δοξολογία του Ιακώβου η οποία είναι κατά τον Ιάκωβο δρόμος πεστεγκιάρ και κανένας δεν την λέει σωστά απο τους μεγάλους ψάλτες :eek:ακούστε εδώ τον κ.Νεοχωρίτη να την ψάλει ίσως ο μόνος σωστά κατά την γνώμη μου και άλλων πολλών:eek: με ισοκράτημα Πα:eek: Γα φυσικό :eek: και πρώτο διφωνο!:cool:
Αν γίνεται να ακούσουμε σχόλια από τους ειδικούς:)
Γίνεται να ακούσουμε και την υπόλοιπη Δοξολογία από την ίδια ηχογράφηση;

Ευχαριστώ

Δ.
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#67
Τι ήχο ακούτε στο Χερουβικό αυτό, στις γραμμές που δεν υπάγονται στον α' ήχο; Στο Χερουβικό αυτό ενός άλλου Πατριαρχικού δομεστίχου; Σε αυτό του Στανίτσα, ιδιαίτερα στην κατάληξη «Χερουβείμ»;
Στο «Άκουσον θύγατερ» που ψάλλει εδώ ο π. Νικόλαος Μαυρόπουλος;

Μπορεί τα διαστήματα να είναι μαλακά, όμως δεν παύουν να είναι χρωματικά. Μπορείτε να αμφισβητείτε την εκτέλεση, όχι όμως το ότι εκφράζει μια παράδοση.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#68
... Μπορείτε να αμφισβητείτε την εκτέλεση, όχι όμως το ότι εκφράζει μια παράδοση.
Γιατί ακριβώς μπορεί να υπάρχουν πάνω από μία παραδόσεις. Αρκεί να είναι όντως παραδόσεις, που μας παραδόθηκαν δηλαδή μέσα από μία διαδρομή δεκαετιών, και που οι υπάρχουσες παλαιές ηχογραφήσεις τις επιβεβαιώνουν και όχι για δικά μας διανοητικά κατασκευάσματα που τα βαφτίσαμε παράδοση για τους δώσουμε κύρος, που δεν το αξίζουν.
Στην προκειμένη περίπτωση είναι πολύ πιθανόν να ισχύουν και τα δύο. Και η προτίμησή μας για το ένα δεν αχρηστεύει αυτόματα το άλλο. Αυτό που ενδιαφέρει είναι κατά πόσον και οι δύο τρόποι εκτέλεσης υποστηρίζονται από ηχητικό υλικό από τα τελευταία εκατό χρόνια.
 
E

emakris

Guest
#69
Ο Στανίτσας πάντα έτσι έψαλλε; Συγκεκριμένα, μου ενδιαφέρει φασματογραφική ανάλυση του «Εις μνημόσυνον» από τη χορωδία του.
Εδώ ακούμε το σωστό βαρύ. Με κατα τόπους υψωμένο τον Γα ανάλογα με το ισοκράτημα.
Από όσα έχω ακούσει μέχρι στιγμής, φαίνεται πως αυτή η εκδοχή, που ευλόγως χαρακτηρίζεται ως "σωστή" σύμφωνα με την επικρατούσα θεωρία (ωδειακή και μη), μπορεί να ενδείκνυται για τις χορωδίες, αλλά δεν την προτιμούσαν οι παραδοσιακοί ψάλτες στα αναλόγια. Το θέμα είναι εξαιρετικά περίπλοκο και χρειάζεται προσοχή.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#70
Δομέστιχε μην παρασύρεσαι και μην εκτίθεσαι... Είναι πολύ λεπτό το θέμα νομίζω και δύσκολο. Δεν πρέπει να είμαστε απόλυτοι.
Συνάδελφε,
Δὲν μὲ ἐνδιαφέρει καθόλου ἄν ἐκτίθεμαι.

Τὸν Ζαγκανᾶ ἁπλὰ τὸν ἔχω ἀκούσει ὡς ἄριστο μαθητὴ ἄριστου δασκάλου τοῦ ὕφους τῆς Μεγάλης Ἐκκλησίας καὶ δὲν μπορῶ νὰ δεχτῶ εὔκολα πὼς ὁ Ζαγκανᾶς δὲν μπορεῖ νὰ ξεχωρίσει τὸν βαρύ ἀπὸ τὸν δεύτερο ἤ ὅτι ἔκανε τέτοια «πατάτα» καὶ τέτοιο «λάθος», ὅπως ἰσχυρίζεται ὁ πολύξερος καὶ πολλὰ βαρύς περὶ τὰ θεωρητικὰ ἄλλος συνάδελφος. Ἐπίσης, «φαίνεται» πὼς κι ὁ Π. Τζανάκος γιὰ νὰ τὸ ἀναρτήσει στὸν ΟΦΕΛΠ μᾶλλον δὲν «ξεχωρίζει» τὸν βαρὺ ἀπὸ τὸν δεύτερο.

Πέραν αὐτοῦ, τὸ παλλικάρι ποὺ ξεκίνησε τὸ θέμα δὲν τὸ ἔκανε ζητῶντας νὰ μάθει μήπως τυχὸν ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΟΓΟΣ ποὺ ἐψάλλη ἔτσι τὸ μέλος, ἀλλὰ βγῆκε γιὰ νὰ πεῖ πὼς ὁ Ζαγκανᾶς ἔκανε λάθος καὶ πατάτα καὶ πρέπει νὰ τὸ παραδεχθεῖ δημοσίως.

Ἐν τούτοις ὁ βαρύς ἔχει πάρα πολλὲς ἰδιαιτερότητες καὶ ἄλυτα ζητήματα ποὺ ἀφήνουν ἀνοιχτὰ θέματα, ὅπως ξεκάθαρα φάνηκε στὸ θέμα τοῦ μέλους Τὸν Δεσπότην.

Βέβαια ἄν κι ἐσύ ἔχεις τὴν ἴδια ἄποψη περὶ λάθους δὲν ἔχεις παρὰ νὰ τὴν πεῖς εὐθαρσῶς.

ΕΓΩ πάντως κρατάω ἀνοιχτὸ τὸ μυαλό μου καὶ τὸ αὐτί μου γιατὶ πολλὰ ἤξερα ὅταν μπήκα στὸ forum καὶ κάποια ἄλλαξα στὴ συνέχεια ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΣ καὶ ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ καινούρια (γιὰ μένα) πράγματα.

Ὅσον ἀφορᾶ νὰ πῶ ἐπὶ τοῦ θέματος, σημειώνω πὼς μὲ κάλυψαν ὁ Τζανάκος κι ὁ Συμεωνίδης, δηλαδὴ ὅτι ἡ ἑρμηνεία τοῦ Ζαγκανᾶ καὶ τοῦ δασκάλου του Δ. Παϊκόπουλου ἀπηχεῖ ἑτέρα πατριαρχικὴ παράδοση.

Δὲν τὸ ἤξερα, ἀλλὰ γιὰ ν' ἀρχίσω νὰ τὸ ψάχνω καὶ νὰ προβληματίζομαι μοῦ εἶναι ἀρκετό, μιὰ καὶ τὸ μόνο ποὺ μ' ἐνδιαφέρει εἶναι νὰ μάθω καὶ τίποτε ἀπ' ὅσα προανέφερα δὲν μὲ δεσμεύει οὕτε στρατευμένος κάπου εἶμαι οὕτε μ' ἐνδιαφέρει ν' ἀποδείξω σὲ κανένα τίποτε.

[Σημ. συντ. π. Μ.: Κάποιες ἐκφράσεις ἐκτός θέματος ἀφαιρέθηκαν]
 
Last edited by a moderator:

Shota

Παλαιό Μέλος
#71
Τι ήχο ακούτε στο Χερουβικό αυτό, στις γραμμές που δεν υπάγονται στον α' ήχο; Στο Χερουβικό αυτό ενός άλλου Πατριαρχικού δομεστίχου; Σε αυτό του Στανίτσα, ιδιαίτερα στην κατάληξη «Χερουβείμ»;
Στο «Άκουσον θύγατερ» που ψάλλει εδώ ο π. Νικόλαος Μαυρόπουλος;

Μπορεί τα διαστήματα να είναι μαλακά, όμως δεν παύουν να είναι χρωματικά. Μπορείτε να αμφισβητείτε την εκτέλεση, όχι όμως το ότι εκφράζει μια παράδοση.
Βλ. περιπτώσεις 3) και 4) εδώ.

Εγώ πάντως δεν έχω πρόβλημα με χρωματικά διαστήματα του βαρύ. Κατά δικη μου εκτίμηση όμως τα διαστήματα του Δημήτρη είναι λίγο σκληρά. Αλλά αυτά είναι γούστα.
 

Shota

Παλαιό Μέλος
#72
Από όσα έχω ακούσει μέχρι στιγμής, φαίνεται πως αυτή η εκδοχή, που ευλόγως χαρακτηρίζεται ως "σωστή" σύμφωνα με την επικρατούσα θεωρία (ωδειακή και μη), μπορεί να ενδείκνυται για τις χορωδίες, αλλά δεν την προτιμούσαν οι παραδοσιακοί ψάλτες στα αναλόγια.
Υπάρχει μήπως η εν λογω ηχογράφηση από τον Στανίτσα (σόλο);
 

Shota

Παλαιό Μέλος
#73
Και επειδή ο κ Shota έκανε κουβέντα για την δοξολογία του Ιακώβου η οποία είναι κατά τον Ιάκωβο δρόμος πεστεγκιάρ
Άφησε κάποιο χειρόγραφο ο μακαρίτης που την ονομάζει έτσι;

και κανένας δεν την λέει σωστά απο τους μεγάλους ψάλτες :eek:
Εάν η δοξολογία του Ιακώβου ήταν όντως σε Bestenigar τότε ναι, αυτό πρέπει να μας προβληματίζει.
 
E

emakris

Guest
#74
Μια παρατήρηση μόνο, για να μην αποπροσανατολίζεται η συζήτηση. Πιστεύω πως η συγκεκριμένη Δοξολογία, όπως και τα μέλη σε βαρύ επτάφωνο (εβίτζ), παρουσιάζουν αποκλίνουσα τροπική συμπεριφορά σε σχέση με τα λοιπά μέλη του βαρέος (διατονικού). Συνεπώς πρέπει να εξετάζονται χωριστά. Προσωπικά πιστεύω ότι πρόκειται για μακάμια που παρεισέφρησαν στο εκκλησιαστικό ρεπερτόριο (πράγμα φυσιολογικό και αναμενόμενο). Ας μην ξεχνούμε ότι τόσο οι Δοξολογίες εν γένει, όσο και οι καλοφωνικοί ειρμοί (όπου επικρατεί το εβίτζ) είναι είδη που αναπτύχθηκαν τον 17ο αιώνα, εποχή νεωτερισμών και "έξωθεν" επιδράσεων.
Ειδικά για τη Δοξολογία του Ιακώβου: Στον ίδιο ακριβώς "ήχο" είναι και μια σύντομη Δοξολογία του Γρηγορίου (β΄ τόμος Πανδέκτης, σελ. 604). Μπορεί να ψαλεί με τον Γα υψωμένο; Πολύ δύσκολο. Προσπαθήστε το και θα δείτε ότι το αποτέλεσμα δεν είναι ικανοποιητικό, ιδιαίτερα εκεί που θέλει τον Ζω με μόνιμη ύφεση. Εν κατακλείδι, πιστεύω ότι πρόκειται όντως για μπεστενιγκιάρ και ότι η εκτέλεση του κ. Νεοχωρίτη είναι όντως ορθή.
Ο "κανονικός" βαρύς, ωστόσο, είναι άλλη υπόθεση.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#75
Μια παρατήρηση μόνο, για να μην αποπροσανατολίζεται η συζήτηση. Πιστεύω πως η συγκεκριμένη Δοξολογία, όπως και τα μέλη σε βαρύ επτάφωνο (εβίτζ), παρουσιάζουν αποκλίνουσα τροπική συμπεριφορά σε σχέση με τα λοιπά μέλη του βαρέος (διατονικού). Συνεπώς πρέπει να εξετάζονται χωριστά. Προσωπικά πιστεύω ότι πρόκειται για μακάμια που παρεισέφρησαν στο εκκλησιαστικό ρεπερτόριο (πράγμα φυσιολογικό και αναμενόμενο). Ας μην ξεχνούμε ότι τόσο οι Δοξολογίες εν γένει, όσο και οι καλοφωνικοί ειρμοί (όπου επικρατεί το εβίτζ) είναι είδη που αναπτύχθηκαν τον 17ο αιώνα, εποχή νεωτερισμών και "έξωθεν" επιδράσεων.
Ειδικά για τη Δοξολογία του Ιακώβου: Στον ίδιο ακριβώς "ήχο" είναι και μια σύντομη Δοξολογία του Γρηγορίου (β΄ τόμος Πανδέκτης, σελ. 604). Μπορεί να ψαλεί με τον Γα υψωμένο; Πολύ δύσκολο. Προσπαθήστε το και θα δείτε ότι το αποτέλεσμα δεν είναι ικανοποιητικό, ιδιαίτερα εκεί που θέλει τον Ζω με μόνιμη ύφεση. Εν κατακλείδι, πιστεύω ότι πρόκειται όντως για μπεστενιγκιάρ και ότι η εκτέλεση του κ. Νεοχωρίτη είναι όντως ορθή.
Ο "κανονικός" βαρύς, ωστόσο, είναι άλλη υπόθεση.
Κάτι γίνεται εδώ, κ η άποψη των διδαχθέντων εδώ

Δ.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#76
... Στον ίδιο ακριβώς "ήχο" είναι και μια σύντομη Δοξολογία του Γρηγορίου (β΄ τόμος Πανδέκτης, σελ. 604). Μπορεί να ψαλεί με τον Γα υψωμένο; Πολύ δύσκολο. Προσπαθήστε το και θα δείτε ότι το αποτέλεσμα δεν είναι ικανοποιητικό, ιδιαίτερα εκεί που θέλει τον Ζω με μόνιμη ύφεση. ...
Εδώ το ηχητικό, από την χορωδία του Θρ. Στανίτσα.
 

jimis

Παλαιό Μέλος
#77
Έχω την συνήθεια να επιμένω σ αυτό που υποστηρίζω:p
Πριν από λίγο καιρό ήρθα σε αντι παράθεση με τον κ Αηδόνη για τον τρόπο που σχολίασε διάφορες εκτελέσεις μέσα στο φόρουμ

Τώρα έπεσα εγώ στην ίδια λούμπα που λένε:D
Αλλά δεν είχε να κάνει με την φωνητική απόδοση του ψάλτη αλλα για κάτι που κατά την γνώμη μου ήταν μουσικά λάθος:rolleyes:
Είναι καλό να υποστηρίζουμε αυτό που πιστεύουμε αυτό κάνετε εσείς και αυτό έκανα και εγώ και με επιχείρήματα:rolleyes:
Οπως είδατε πολλοί άκουσαν αυτό που άκουσα μα περίμεναν εμένα για να το πουν:) τους ευχαριστώ και ευχαριστώ τον κ Μιχελουδάκη για την στάση του:cool:
Πολλοί γράφουν έναντι αυτών που γράφω αλλά είναι άλλ΄ αντ΄άλλων
Επί της ουσίας και του κοινωνικού αυτού και μόνο αυτού:eek: τίποτα!:eek:

Όταν δεν μιλάει ο ένας δεν μιλάει ο άλλος η παράδοση που αναφέρθηκε κάποιος θα πάει περίπατο:(

Αν και πιστεύω πως ορθώς έκανα μιας και τελικά δεν είμαι κουφός όπως είπα στο πρώτο μηνυμά μου :cool σας έβαλα στην πρίζα με τον βαρύ :eek: και παρόλο που έχω να σας δωσω πολλά παραδείγματα από πατάτες:eek: τρανταχτές :) δεν το συνεχίζω γιατί γίνομαι αντιπαθής:(
ζητώ συγνώμη από τον κ Δ.Ζ για την τροπή που πήρε το θέμα:(
και υπόσχομαι ΣΕ ΟΛΟΥΣ να μην το ξανακάνω:p
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#78
Έχω την συνήθεια να επιμένω σ αυτό που υποστηρίζω:p
Πριν από λίγο καιρό ήρθα σε αντι παράθεση με τον κ Αηδόνη για τον τρόπο που σχολίασε διάφορες εκτελέσεις μέσα στο φόρουμ

Τώρα έπεσα εγώ στην ίδια λούμπα που λένε:D
Αλλά δεν είχε να κάνει με την φωνητική απόδοση του ψάλτη αλλα για κάτι που κατά την γνώμη μου ήταν μουσικά λάθος:rolleyes:
Είναι καλό να υποστηρίζουμε αυτό που πιστεύουμε αυτό κάνετε εσείς και αυτό έκανα και εγώ και με επιχείρήματα:rolleyes:
Οπως είδατε πολλοί άκουσαν αυτό που άκουσα μα περίμεναν εμένα για να το πουν:) τους ευχαριστώ και ευχαριστώ τον κ Μιχελουδάκη για την στάση του:cool:
Πολλοί γράφουν έναντι αυτών που γράφω αλλά είναι άλλ΄ αντ΄άλλων
Επί της ουσίας και του κοινωνικού αυτού και μόνο αυτού:eek: τίποτα!:eek:

Όταν δεν μιλάει ο ένας δεν μιλάει ο άλλος η παράδοση που αναφέρθηκε κάποιος θα πάει περίπατο:(

Αν και πιστεύω πως ορθώς έκανα μιας και τελικά δεν είμαι κουφός όπως είπα στο πρώτο μηνυμά μου :cool σας έβαλα στην πρίζα με τον βαρύ :eek: και παρόλο που έχω να σας δωσω πολλά παραδείγματα από πατάτες:eek: τρανταχτές :) δεν το συνεχίζω γιατί γίνομαι αντιπαθής:(
ζητώ συγνώμη από τον κ Δ.Ζ για την τροπή που πήρε το θέμα:(
και υπόσχομαι ΣΕ ΟΛΟΥΣ να μην το ξανακάνω:p
Μήνυμα μεστό επάρσεως και αποφυγής ουσιαστικού διαλόγου επί των παραδειγμάτων. Εύγε! Και εις ανώτερα!

Επιμένεις ακόμη και όταν σου αποδεικνύουν πως πολλοί είναι οι παραδοσιακοί ψάλτες ακολουθούν τη γραμμή αυτή.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#79
Έχω την συνήθεια να επιμένω σ αυτό που υποστηρίζω:p
Πριν από λίγο καιρό ήρθα σε αντι παράθεση με τον κ Αηδόνη για τον τρόπο που σχολίασε διάφορες εκτελέσεις μέσα στο φόρουμ

Τώρα έπεσα εγώ στην ίδια λούμπα που λένε:D
Αλλά δεν είχε να κάνει με την φωνητική απόδοση του ψάλτη αλλα για κάτι που κατά την γνώμη μου ήταν μουσικά λάθος:rolleyes:
Είναι καλό να υποστηρίζουμε αυτό που πιστεύουμε αυτό κάνετε εσείς και αυτό έκανα και εγώ και με επιχείρήματα:rolleyes:
Οπως είδατε πολλοί άκουσαν αυτό που άκουσα μα περίμεναν εμένα για να το πουν:) τους ευχαριστώ και ευχαριστώ τον κ Μιχελουδάκη για την στάση του:cool:
Πολλοί γράφουν έναντι αυτών που γράφω αλλά είναι άλλ΄ αντ΄άλλων
Επί της ουσίας και του κοινωνικού αυτού και μόνο αυτού:eek: τίποτα!:eek:

Όταν δεν μιλάει ο ένας δεν μιλάει ο άλλος η παράδοση που αναφέρθηκε κάποιος θα πάει περίπατο:(

Αν και πιστεύω πως ορθώς έκανα μιας και τελικά δεν είμαι κουφός όπως είπα στο πρώτο μηνυμά μου :cool σας έβαλα στην πρίζα με τον βαρύ :eek: και παρόλο που έχω να σας δωσω πολλά παραδείγματα από πατάτες:eek: τρανταχτές :) δεν το συνεχίζω γιατί γίνομαι αντιπαθής:(
ζητώ συγνώμη από τον κ Δ.Ζ για την τροπή που πήρε το θέμα:(
και υπόσχομαι ΣΕ ΟΛΟΥΣ να μην το ξανακάνω:p
Ἄλλα λόγια ν΄ἀγαπιόμαστε ...
«ἔσωσες» καὶ τὴν παράδοση ... :eek:

Εὐτυχῶς ποὺ «τάραξες» τὰ νερὰ ἀποκαλύπτοντας τὰ «λάθη» καὶ παρακινήθηκαν κι ἄλλοι ... :eek:

Χαίρομαι ποὺ μπαίνεις στὴν ἴδια κατηγορία μὲ τὸν Ἁηδόνη, εἰδικὰ ὁ τελευταῖος χαίρει τεραστίας «ἐκτιμήσεως» :eek:

Γιὰ τὸ κοινωνικὸ πολλὰ ἐλέχθησαν ἀλλὰ οπως ἔγραψες
Έχω την συνήθεια να επιμένω σ αυτό που υποστηρίζω:p
.
Καλὴ συνήθεια, ἀλλὰ κράτα καὶ λίγο ἀνοιχτὸ μυαλὸ, μόνο ὠφέλεια θὰ ἔχεις.
 
E

emakris

Guest
#80
Εδώ το ηχητικό, από την χορωδία του Θρ. Στανίτσα.
Πολύ ενδιαφέρον, αλλά εδώ υπάρχει σαφέστατη διάσταση μεταξύ προφορικής και γραπτής παράδοσης του μέλους. Δεν ακούγεται πουθενά η μόνιμη ύφεση στον άνω Ζω, ενώ αντίθετα υπάρχει μόνιμη δίεση στον Κε και υψωμένος Βου (ελκόμενος από τον υψωμένο Γα). Πηγαίνει μάλλον προς το χισάρ. Δεν μιλάω για "σωστό" ή "λάθος". Διαπιστώνω όμως τη διάσταση. Μπορεί να φταίει η καταγραφή, μπορεί η εκτέλεση.
 
Last edited:
Top