Μια μαρτυρία, απορίες και τεκμηρίωση υπέρ της διατήρησης της παραδόσεως από τον Σ. Καρά.

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Φταίει ο Αγγελόπουλος που δεν προχωρούσε και δεχόταν στο δικαστήριο τη συγγνώμη αυτών που τον είχαν χιλιοθάψει!!!Αυτό είναι το ευχαριστώ. Κοίτα που φτάσαμε!. Κάποιοι όταν τον κατηγορούσαν και γω δεν ξέρω γιατί με ένα συγγνώμη και μία έγγραφη δήλωση ότι αναγνωρίζουμε το έργο του....κ.λπ. τελείωναν το θέμα εκεί. Τουλάχιστον Δομέστικε πες μας, εάν εγώ αύριο σε κατηγορούσα και σε έλουζα με ωραίους χαρακτηρισμούς, θα με άφηνες έτσι;
Φτάσαμε λοιπόν στο σήμερα και αυτός που έδειξε κατανόηση να κατηγορείτε για εξωδικάκιας!!!:D
ΥΓ Έχει δίκιο τελικά ο κ. Μακρής. Καταντήσαμε ψαλτοκουβεντούλα...

Σ' αὐτὸ ἐδῶ τὸ forum τουλάχιστον ἄς μὴν μιλᾶμε γιὰ σχοινί. Μήπως νὰ θυμίσω τὴν ἀτυχέστατη ἱστορία μὲ τὶς ἐκδόσεις τοῦ Πρίγγου καὶ τὶς προειδοποιητικὲς ἐπιστολές ποὺ ἐστάλησαν καὶ πῶς; Ἤ μήπως γιὰ ἄλλες ἀπειλὲς ἐξωδίκων ἐκτοξευόμενες ἀπὸ θιασῶτες τῆς συγκεκριμένης μερίδας; Τουάχιστον ἀπὸ ἀπειλὲς διώξεων ἡ παραδοσιακὴ πλευρὰ ἄλλο τίποτε ...

Μπορεῖ νὰ ὑπάρχουν νεότερα μέλη ποὺ δὲν τα ξέρουν κάποιοι ὅμως τὰ θυμόμαστε ... καὶ δὲν τὰ ξεπερνᾶμε τόσο εὔκολα ...
 
S

Sotres

Guest

Σ' αὐτὸ ἐδῶ τὸ forum τουλάχιστον ἄς μὴν μιλᾶμε γιὰ σχοινί. Μήπως νὰ θυμίσω τὴν ἀτυχέστατη ἱστορία μὲ τὶς ἐκδόσεις τοῦ Πρίγγου καὶ τὶς προειδοποιητικὲς ἐπιστολές ποὺ ἐστάλησαν καὶ πῶς; Ἤ μήπως γιὰ ἄλλες ἀπειλὲς ἐξωδίκων ἐκτοξευόμενες ἀπὸ θιασῶτες τῆς συγκεκριμένης μερίδας; Τουάχιστον ἀπὸ ἀπειλὲς διώξεων ἡ παραδοσιακὴ πλευρὰ ἄλλο τίποτε ...

Μπορεῖ νὰ ὑπάρχουν νεότερα μέλη ποὺ δὲν τα ξέρουν κάποιοι ὅμως τὰ θυμόμαστε ... καὶ δὲν τὰ ξεπερνᾶμε τόσο εὔκολα ...

Καληνύχτα αγαπητέ Λύκε...
 
Ψάλλεται....ψάλλετε;
:eek: ...

Το ψηφιστόν Δημήτρη δεν αναλύεται. Είναι χαρακτήρας ποιότητας. Τονικός. Στο θεωρητικό του Χρυσάνθου* δεν υπάρχει ανάλυση του ψηφιστού. Ούτε στου κυρ Αβραάμ. Και τα δύο λένε τι κάνει.

*Εμμένομεν.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
:eek: ...

Το ψηφιστόν Δημήτρη δεν αναλύεται. Είναι χαρακτήρας ποιότητας. Τονικός. Στο θεωρητικό του Χρυσάνθου* δεν υπάρχει ανάλυση του ψηφιστού. Ούτε στου κυρ Αβραάμ. Και τα δύο λένε τι κάνει.

*Εμμένομεν.


Επισυνάπτεται...δείγματος χάριν...
 

Attachments

  • Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    22 KB · Views: 13
  • Untitled2.jpg
    Untitled2.jpg
    76 KB · Views: 19

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
την ενέργεια στα κεντήματα Δημήτρη. Εκεί θέλουμε να καταλήξουμε.


Η παραπειστικότητα συγχωρείται με πολλούς τρόπους: μεταξύ της άνοιας, της άγνοιας και της παράνοιας...θα διαλέξω τον καύσωνα, αν και δυστυχώς γνωρίζω πολύ καλά και άλλα υπαρκτά αίτια.

Πιο απλά: ο ΝΘ κύκλωσε το αφαιρεθέν παρεστιγμένο από το Κύριε εκέκραξα του Κ. Πρίγγου, και βρέθηκε να ερωτάται γιατί δεν κύκλωσε το μη αφαιρεθέν ίσον... Το ποιά είναι η διαφορά το ξέρει σύμπασα η Ιερουσαλήμ... Στη συνέχεια γελοιωδώς σύρθηκε η συζήτηση σε ερωτήσεις ορνιθολογίας και ωολογίας...αφού η φράση ᾽᾽ανάλυση του ψηφιστού᾽᾽ δεν κατανοήθηκε τί δηλώνει...

η συνέχεια γνωστή...

δ.
 
Η παραπειστικότητα συγχωρείται με πολλούς τρόπους: μεταξύ της άνοιας, της άγνοιας και της παράνοιας...θα διαλέξω τον καύσωνα, αν και δυστυχώς γνωρίζω πολύ καλά και άλλα υπαρκτά αίτια.

Πιο απλά: ο ΝΘ κύκλωσε το αφαιρεθέν παρεστιγμένο από το Κύριε εκέκραξα του Κ. Πρίγγου, και βρέθηκε να ερωτάται γιατί δεν κύκλωσε το μη αφαιρεθέν ίσον... Το ποιά είναι η διαφορά το ξέρει σύμπασα η Ιερουσαλήμ... Στη συνέχεια γελοιωδώς σύρθηκε η συζήτηση σε ερωτήσεις ορνιθολογίας και ωολογίας...αφού η φράση ᾽᾽ανάλυση του ψηφιστού᾽᾽ δεν κατανοήθηκε τί δηλώνει...

η συνέχεια γνωστή...

δ.
Άσε τις φιλολογικές -ρητορικές εξυπνάδες κατά μέρος. Ξέρω ότι ξέρεις καλά τη μουσική και η ουσία των ερωτήσεών μου (αν και είσαι πολύ έξυπνος και καταλαβαίνεις) δεν έγκειται στη λέξη "ψηφιστόν" αλλά στη λέξη "ανάλυση".

Όλοι ξέρουμε ότι υπάρχουν αναλύσεις. Κάποιοι δηλώνουν ότι η γραφή από τους τρεις διδασκάλους και μετά είναι τόσο αναλυτική που καταγράφει τα πάντα. Άρα δεν χρειάζονται αναλύσεις. Αυτό βέβαια το εκφράζουν στοχευμένα.

Και ρωτώ. Αν οι ενέργειες των σημαδιών έχουν καταγραφεί στην αναλυτική σημειογραφία, τότε ο Πρίγγος τι καταγράφει; Είναι διαφορετικό το "Κύριε εκέκραξα" του Πρίγγου από το "Κύριε εκέκραξα" του Πέτρου; Οι εξηγητές γιατί δεν το κατέγραψαν έτσι; Ή έχουμε μια πιθανή εξέλιξη στην ψαλμώδηση που δημιούργησε την ανάγκη καταγραφής της;

Κάπως έτσι ήθελα να προχωρήσει το θέμα για να συζητηθεί εν τέλει η σχέση των καταγραφών των αναλύσεων από τον Σ. Καρά, αφού το συγκεκριμένο θέμα σ' αυτόν αναφέρεται.

Αν θέλεις δόκιμο διάλογο, πολύ ευχαρίστως να τον κάνουμε.
Διορθώνουμε αν θέλεις και τα ανωτέρο μνμ (με αφαιρετικές διαδικασίες:wink:)
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Τέλος πάντων. Το ψηφιστόν δεν αναλύεται. Δημήτρη.
Νομίζω Ηλία ότι κατέστη προφανές ότι το αναφέρω με το σκεπτικό του κ. Μακρή. Όσο κατακριτέος είμαι εγώ, άλλο τόσο είναι κι όσοι στα βιβλία τους μιλούν για "ανάλυση ψηφιστού"... Φυσικά και η ενέργεια είναι στα κεντήματα. Εννοούμε λοιπόν την πρόσθεση φθόγγων κατά την εκτέλεση, που γίνεται στο σύμπλεγμα ολίγου-κεντημάτων-ψηφιστού. Νομίζω είναι υπερβολική η εμμονή στο συγκεκριμένο σημείο, η φράση αυτή χρησιμοποιείται ευρέως, τόσο από δασκάλους όσο και σε βιβλία. Αλλά η συζήτηση για το θέμα αυτό, φαίνεται να μας έχει απομακρύνει από την ουσία, που είναι η ύπαρξη παρεστιγμένων, καθώς στο ερώτημά μου περί αλλοιώσεως ή μη του νεοεκδοθέντος Αναστασιματαρίου του Πρίγγου, διαπιστώνω σιγή ιχθύος...
 
Νομίζω Ηλία ότι κατέστη προφανές ότι το αναφέρω με το σκεπτικό του κ. Μακρή. Όσο κατακριτέος είμαι εγώ, άλλο τόσο είναι κι όσοι στα βιβλία τους μιλούν για "ανάλυση ψηφιστού"... Φυσικά και η ενέργεια είναι στα κεντήματα. Εννοούμε λοιπόν την πρόσθεση φθόγγων κατά την εκτέλεση, που γίνεται στο σύμπλεγμα ολίγου-κεντημάτων-ψηφιστού. Νομίζω είναι υπερβολική η εμμονή στο συγκεκριμένο σημείο, η φράση αυτή χρησιμοποιείται ευρέως, τόσο από δασκάλους όσο και σε βιβλία. Αλλά η συζήτηση για το θέμα αυτό, φαίνεται να μας έχει απομακρύνει από την ουσία, που είναι η ύπαρξη παρεστιγμένων, καθώς στο ερώτημά μου περί αλλοιώσεως ή μη του νεοεκδοθέντος Αναστασιματαρίου του Πρίγγου, διαπιστώνω σιγή ιχθύος...

Εγώ δεν σε κατέκρινα. Ίσα ίσα σε παρακολουθώ με πολύ προσοχή. Το ίδιο λέμε. Ήθελα να ξεκινήσω από το αρχικό ερώτημα για να καταλήξω σε πιο ουσιαστικά ερωτήματα, όπως:
Ο Γρηγόριος ή ο Χουρμούζιος όταν έψαλλαν (μην σχολιαστεί αν έχουμε ηχογραφήσεις:rolleyes:)έκαναν αναλύσεις. Αν ναι, στην συγκεκριμένη θέση, θα έκαναν την ανάλυση του Πρίγγου; Αν ναι, γιατί δεν την κατέγραψαν αναλυτικά και να μας παραδώσουν πχ αυτήν θέση όπως την έχει ο Πρίγγος; ή πιθανώς το ολίγον με τα κεντήματα έχουν πολλούς τρόπους εκτέλεσης και γι αυτό δεν καταγράφεται μία συγκεκριμένη ανάλυση, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα επιλογής από τον κάθε ερμηνευτή;

Σε αυτά κι άλλα πολλά είχα σκοπό να καταλήξω, αλλά δυστυχώς κάποια μηνύματα μου έχουν άμεση ...αλλεργική επίδραση σε κάποιους. Και προκαλούν ύμνους εξ εσπερίας, ή αλλιώς... Εσπερινούς ύμνους.:cool:
 

greek487

Tasos N.
που δείχνει η "γνωστή σχολή",

ακόμα κι από fan εκπροσώπους της γνωστής σχολής.

(άλλωστε και η "γνωστή σχολή" επιστράτευσε το θεωρητικό Κωνσταντίνου,

Η φράση "γνωστή σχολή" σε ποια σχολή ακριβώς αναφέρεται;
Το χρησιμοποιείτε ειρωνικά για να προσθέσετε ειρωνική διάθεση στον αναγνώστη εναντίον κάποιας σχολής, ή όντως πρόκειται περί μιας γνωστής σχολής (ίσως πιο γνωστής από τις άλλες); Είναι σχολή βυζαντινής μουσικής; Έχει κάποιο όνομα;

Συγνώμη κ. Νίκο που γράφω δημοσίως αυτό το μήνυμα (ήθελα αρχικά να σας το στείλω προσωπικά) αλλά ένας επιστήμονας σαν εσάς δεν θα έπρεπε να χρησιμοποιεί την ειρωνεία ως καταλύτη στην πολύ ωραία επιχειρηματολογία που χρησιμοποιεί. Σας παρακολουθώ με πολύ προσοχή (όπως και χιλιάδες άλλοι εδώ μέσα) και χαίρομαι για τον ζήλο, την υπομονή και την ειλικρίνεια που απαντάτε σε τόσες ερωτήσεις. Μην προσθέτετε στοιχεία που αλλοιώνουν τον χαρακτήρα από τις ωραίες απαντήσεις σας.
Εντελώς φιλικά.
Η.

Έχει συζητηθεί και πάλι, ότι αυτός ο όρος ούτε επιστομονικός είναι, ούτε βοηθητικός και σαφές για διάλογο. Ο Γιάννης ο Αρβανίτης διαφώνησε αμέσως και έδωσε τους λόγους του, αλλά "φωνή βοόντως εν τη ερήμω". Ποια είναι ακριβώς αυτή η "γνωστή σχολή"? Σε άλλο θέμα για τους Βατοπαιδινούς Πατέρες θα ρωτούσα εάν και αυτοί περιέχονται στην "γνωστή σχολή", αλλά είπε καλύτερα να το αφήσω, αφού δεν έχει νόημα να μιλάμε με τέτοιες ανόητες ταμπέλες.

Για την σχολή Καρα θα είναι το θέμα, αλλά μετά ακούω "Ναι, όλους που έχει επηρεάσει ο Καράς, εκτός από την σημερινή σχολή του Καρα." Εάν είναι δυνατόν!! Τρέχα γύρευε!!

Ένα πράγμα είναι σίγουρο για μένα προσωπικά από πρόσφατες εμπειρίες μου εδώ στο Ψ. Αρκετοί συνάδελφοι με τον ενθουσιασμό τους για τον νέο "επιστομονικό" τους όρο "γνωστή σχολή", έχουν συμβεραλαμβάνει και μένα στο σύνολο της "γνωστής σχολής".

Και μετά διαβάζω τα παρακάτω:

Σας παραθέτω το πρώτο κιόλας μάθημα, το Κύριε εκέκραξα του Α' ήχου:
KyrieEkekraxa_A_Priggou.png
Τα 2 πρώτα σημεία που έχω κυκλώσει είναι η πλέον κλασσική ανάλυση του ψηφιστού στην προφορική ψαλτική παράδοξη που, παραδόξως, δεν αναφέρει ο Καράς, με αποτέλεσμα να μην εκτελείται από τους μαθητές και επιγόνους της σχολής του.

Οπότε, επειδή είμαι της "γνωστής σχολής" δεν κάνω το ψηφιστον έτσι?????? Μάλιστα!!!!!! Από που βρέθηκαν αυτές οι πληροφορίες?????? Εννοεί τότε ότι δεν είμαι της "γνωστής σχολής" τελικά? Ή ότι μερικοί με τον ενθουσιασμό τους για ταμπέλες και απόλυτες γενικεύσεις δημιουργούν παραμύθια και βολικές ιστοριούλες γιατί δεν ξέρω τι????

Εάν σας έλεγα ότι 60% απ της φορές που έχουμε ψηφιστον σε τέτοιες γραμμές της κάνω ακριβώς έτσι, δεν θα ήταν υπερβολή. Και αυτήν την εκδοχή διδάσκω στους μαθητές μου και την εκτελώ ακριβώς έτσι όπως την έχουμε ακούσει από την προφορική παράδοση όπως σας λέω εγώ ο ίδιος.

Θα μου πείτε, "Αποκλείετε! Αφού είσαι της "γνωστής σχολής" και μας είπε "επιστομονικός" συνάδελφος ότι δεν το εκτελείτε έτσι επειδή ο Καράς δεν το αναφέρει."

Και εγώ θα σας πω.... ΜΠΟΎΡΔΕΣ!!!

Σαν να μένω με τα λόγια, τα βιβλία, και τα ακούσματα του Καρα και μόνο!!!! Σαν να ήθελε αυτό ο Καράς ο ίδιος!!! Να μην βλέπω παραπέρα, να μην ακούω παραπέρα, να μην κρίνω παραπέρα, να μένω ακριβώς το ίδιο δεκαετία μετά δεκαετία...

Τέτοια λανθασμένα στερεότυπα περνούν επειδή ικανοποιούν!!!

Τελικά, ούτε το πνεύμα του Καρα καταλαβαίνετε, ούτε αυτούς που έχουν επηρεαστεί απ αυτόν!!


. . .
 
P

PANROUST

Guest

Και μετά διαβάζω τα παρακάτω:



Οπότε, επειδή είμαι της "γνωστής σχολής" δεν κάνω το ψηφιστον έτσι?????? Μάλιστα!!!!!! Από που βρέθηκαν αυτές οι πληροφορίες?????? Εννοεί τότε ότι δεν είμαι της "γνωστής σχολής" τελικά? Ή ότι μερικοί με τον ενθουσιασμό τους για ταμπέλες και απόλυτες γενικεύσεις δημιουργούν παραμύθια και βολικές ιστοριούλες γιατί δεν ξέρω τι????

Εάν σας έλεγα ότι 60% απ της φορές που έχουμε ψηφιστον σε τέτοιες γραμμές της κάνω ακριβώς έτσι, δεν θα ήταν υπερβολή. Και αυτήν την εκδοχή διδάσκω στους μαθητές μου και την εκτελώ ακριβώς έτσι όπως την έχουμε ακούσει από την προφορική παράδοση όπως σας λέω εγώ ο ίδιος.

Θα μου πείτε, "Αποκλείετε! Αφού είσαι της "γνωστής σχολής" και μας είπε "επιστομονικός" συνάδελφος ότι δεν το εκτελείτε έτσι επειδή ο Καράς δεν το αναφέρει."

Και εγώ θα σας πω.... ΜΠΟΎΡΔΕΣ!!!

Σαν να μένω με τα λόγια, τα βιβλία, και τα ακούσματα του Καρα και μόνο!!!! Σαν να ήθελε αυτό ο Καράς ο ίδιος!!! Να μην βλέπω παραπέρα, να μην ακούω παραπέρα, να μην κρίνω παραπέρα, να μένω ακριβώς το ίδιο δεκαετία μετά δεκαετία...

Τέτοια λανθασμένα στερεότυπα περνούν επειδή ικανοποιούν!!!

Τελικά, ούτε το πνεύμα του Καρα καταλαβαίνετε, ούτε αυτούς που έχουν επηρεαστεί απ αυτόν!!


. . .
Όντως και εγώ θα σας πω.... ΜΠΟΎΡΔΕΣ!!!
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium


Σαν να μένω με τα λόγια, τα βιβλία, και τα ακούσματα του Καρα και μόνο!!!! ... Να μην βλέπω παραπέρα, να μην ακούω παραπέρα, να μην κρίνω παραπέρα, να μένω ακριβώς το ίδιο δεκαετία μετά δεκαετία...

. . .

Ὅπως τὰ λές ...:rolleyes:

Και εγώ θα σας πω.... ΜΠΟΎΡΔΕΣ!!!

Συχνὰ πυκνὰ ...:D
 

Θεόδωρος Αιτωλός

Παλαιό Μέλος
Εγώ δεν σε κατέκρινα. Ίσα ίσα σε παρακολουθώ με πολύ προσοχή. Το ίδιο λέμε. Ήθελα να ξεκινήσω από το αρχικό ερώτημα για να καταλήξω σε πιο ουσιαστικά ερωτήματα, όπως:
Ο Γρηγόριος ή ο Χουρμούζιος όταν έψαλλαν (μην σχολιαστεί αν έχουμε ηχογραφήσεις:rolleyes:)έκαναν αναλύσεις. Αν ναι, στην συγκεκριμένη θέση, θα έκαναν την ανάλυση του Πρίγγου; Αν ναι, γιατί δεν την κατέγραψαν αναλυτικά και να μας παραδώσουν πχ αυτήν θέση όπως την έχει ο Πρίγγος; ή πιθανώς το ολίγον με τα κεντήματα έχουν πολλούς τρόπους εκτέλεσης και γι αυτό δεν καταγράφεται μία συγκεκριμένη ανάλυση, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα επιλογής από τον κάθε ερμηνευτή;

Σε αυτά κι άλλα πολλά είχα σκοπό να καταλήξω, αλλά δυστυχώς κάποια μηνύματα μου έχουν άμεση ...αλλεργική επίδραση σε κάποιους. Και προκαλούν ύμνους εξ εσπερίας, ή αλλιώς... Εσπερινούς ύμνους.:cool:


Αγαπητέ φίλε , είναι εμφανές οτι δεν μπορείτε να αποτιμήσετε την ακουστική παράδοση ούτε σαν μέσο διδασκαλίας ούτε σαν βιωματική εμπειρία.


Ετσι δεν υπάρχει περίπτωση να μην διαφωνείτε εσαεί. Διότι οι δάσκαλοί μου έλεγαν: έτσι τόλεγε ο Πρίγγος, και το μάθημα παρεδίδετο.

Το πως , που και πότε θα γινόταν η ανάλυση για μας πριν 35 χρόνια δεν υπήρχε ζήτημα. Αλλά τότε ακούγαμε , ακούγαμε , ακούγαμε και ακούμε.

Επειτα απο χρόνια κάπου διαβάσαμε για... αναλύσεις.


Οταν ησαν νέοι ο Θεοδοσόπουλος και ο Ευθυμιάδης εμαθήτευαν στον Θεόδωρο Θεοδοσόπουλο (πατέρας του Χρύσανθου, Πρωτοψάλτης τότε στην Παναγία Χαλκέων με Λαμπαδάριο τον Χριστόφορο Κουτζουράδη ),

.Κατ΄εντολή του Πρωτοψάλτη επλαισίωναν τον Κουτζουράδη. Αιτία : απο κεί θα ακούτε καλύτερα. Εμάθαιναν πα βουγα δι στον Κουτζουράδη αλλά ακούγανε τον Δάσκαλό τους τον Θεόδωρο.

(Ο Κουτζουράδης ήτο και ο πρώτος δάσκαλος του Χαρίλαου).

Οταν τους πρωτάκουσε ο Πρίγγος να ψάλλουν Αναστασιματάριο δεν εξεπλάγη.

Δάσκαλε θέλουμε να μας πεις Χερουβικά,του λέγουν.
- Τι να σας πώ;
-Χερουβικά του Φωκαέως , λέγει ο Χρύσανθος.

Αρχισε να ψάλλη Χερουβικό του Φωκαέως. Απέξω ο Πρίγγος , απο Μέσα αυτοί. Αυτοί έμειναν με το στόμα ανοικτό
-Δάσκαλε που... είναι αυτά που ψάλλεις;
-Στ αυτιά μου Αβραμίκο !!!

( από διήγηση του Αβραάμ Ευθυμιάδη στον γράφοντα )

75 Ετών ο Αβραάμ και μου έλεγε για τον Πρίγγο: Νά τον έχω στ΄αυτιά μου , τον ακούω.... Και τον έπιαναν τα δάκρυα !

Και τότε δεν υπήρχαν μαγνητόφωνα . Οποιος μπορούσε να προσλαμβάνη δια της ακοής και μόνον,σε συνδυασμό και με άλλα χαρίσματα , μπορούσε να διακριθή.

Ο Δάσκαλος Καραμάνης επλήρωνε βαρκάδες του Παναγιωτίδη, στον Θερμαικό,και σε αντάλλαγμα εκείνος έψαλλε , έψαλλε και ο μέγας Καραμάνης εμαθήτευε και έγραφε.

Ο Νερατζής για να γράψη το πόνημά του υπηρέτησε το αναλόγιο 50 χρόνια. Δεν μας διδάσκει τίποτα η στάση αυτού του Πρωτοψάλτη΄;
Για να ακούση τον Παναγιωτίδη στα πανηγύρια έφτανε σε σημείο να κοιμάται ο Παναγιωτίδης στο κρεβάτι και ο Νεραντζής ...κατα γής, χαμαί !!!

Δεν ητο δυνατόν να ανεβείς στο αναλόγιο του Καραμάνη ούτε για ισοκράτημα. Δεν άνοιγε Βιβλιο΄.

Με τον Πατέρα Νεκτάριο Πάρη, όταν συμμαθητεύαμε , έψαλλε αυτός και ισοκρατούσα και μετά εγώ αντιστροφα. Ετσι μαθαίναμε και αποκτούσαμε δικαίωμα ... συμμετοχής.



Πριν ξαναζαλίσετε το Ψαλτολόγιο περί αναλύσεων και τρ ... να έχετε μάθει απέξω :

  • Αναστασιματάριο του Πρίγγου
  • Μεγάλη Εβδομάδα του Πρίγγου
  • Ιδιόμελα τριωδίου και Πεντηκασταρίου (Πρίγγου η Στανίτσα )
  • Λόγον Αγαθόν του Κρητός
  • Ολα τα Δύναμις
  • Δοξαστάριο του Πρίγγου
  • Από μία σειρά Χερουβικών σύντομα και αργά
  • ...και 5 με 6 Αποστόλους Παναγιωτίδη, Καραμάνη, Χαρίλαο Νεραντζή.
Σχεδόν όλα υπάρχουν και στο διαδίκτυο

Μετά μάλλον θα σας κοπεί και η όρεξη.... περί αναλύσεων
 

vaiacum

Ποιος είπε ότι ο Δημήτρης Μητροπάνος δεν ζει πια;;
Πριν ξαναζαλίσετε το Ψαλτολόγιο περί αναλύσεων και τρ ... να έχετε μάθει απέξω :

  • Αναστασιματάριο του Πρίγγου
  • Μεγάλη Εβδομάδα του Πρίγγου
  • Ιδιόμελα τριωδίου και Πεντηκασταρίου (Πρίγγου η Στανίτσα )
  • Λόγον Αγαθόν του Κρητός
  • Ολα τα Δύναμις
  • Δοξαστάριο του Πρίγγου
  • Από μία σειρά Χερουβικών σύντομα και αργά
  • ...και 5 με 6 Αποστόλους Παναγιωτίδη, Καραμάνη, Χαρίλαο Νεραντζή.
Σχεδόν όλα υπάρχουν και στο διαδίκτυο

Μετά μάλλον θα σας κοπεί και η όρεξη.... περί αναλύσεων

Αν έχει ακούσει το καϋμένο το Ψαλτολόγιο υπερβολές για υπερβολές...
Με συγχωρείτε πολύ, αλλά το παρατραβήξατε...σε σημείο όχι υπερβολής, αλλά προσβολής!!!!

υ.γ. Πόσες κάμψεις να πάρω κύριε λοχαγέ;;;;
 

Αντωνης Μιχελουδακης

παλαιόν στρουθίον μονάζον
Αγαπητε Θεοδωρε τα ειπες ολα με το πιο πανω μνμ σου το οποιο εχει καταγραφει ως ενα απο τα πιο ουσιαστικα στο ψαλτολογιο.Βεβαια πολλοι θα συνεχισουν να ανακσλυπτουν την ψαλτικη μονο απο χειρογραφα αγνοωντας την ζωσα ψσλτικη πσραδοση.Να πω και κατι παραδοξο.Αν η ψαλτικη ητσν καποτε αυτο που μσς παρουσιαζουν οι ειδικοι εγω δεν θα ηθελα καμμια σχεση με αυτην.Παντα γεια
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Αγαπητέ Ηλία, επειδή προτάθηκαν:
Αρχικό μήνυμα απο Θεόδωρος Αιτωλός
Πριν ξαναζαλίσετε το Ψαλτολόγιο περί αναλύσεων και τρ ... να έχετε μάθει απέξω :
Αναστασιματάριο του Πρίγγου
Μεγάλη Εβδομάδα του Πρίγγου
Ιδιόμελα τριωδίου και Πεντηκασταρίου (Πρίγγου η Στανίτσα )
Λόγον Αγαθόν του Κρητός
Ολα τα Δύναμις
Δοξαστάριο του Πρίγγου
Από μία σειρά Χερουβικών σύντομα και αργά
...και 5 με 6 Αποστόλους Παναγιωτίδη, Καραμάνη, Χαρίλαο Νεραντζή.
Σχεδόν όλα υπάρχουν και στο διαδίκτυο

Μετά μάλλον θα σας κοπεί και η όρεξη.... περί αναλύσεων
να κάνω κι εγώ μια πρόταση:
-Αναστασιματάριο Ιωάννου ή Πετρου Πελ, ή Πέτρου Εφεσίου (αυτό με κάτι στραβά ολίγα)
-Μεγάλη Εβδομάδα Π.Π. από Κηλτζανίδη ή, αν θες, Ραιδεστηνού (ο Ταλιαδώρος εψαλλε 30 χρόνια....δεν ήξερε;;;;;;;)
-Ιδιόμελα Τριωδίου Ιακώβου, ή Πέτρου, ή Φιλανθίδη
-Τριώδιο κ Πεντηκοστάριο Π.Π από Στέφανο Λαμπαδάριο ΚΑΙ από Κηλτζανίδη για να συγκρίνεις θέσεις κ αναλύσεις των εξηγητών στη νέα γραφή.
-Όλα τα "Δύναμις" στην παραδοσιακή τους απλή μορφή, πριν υποστούν "καλλωπισμό" χωρίς τη συναίνεση του συνθέτη.
-Δοξαστάριο Π.Π από Στέφανο, Κηλτζανίδη και Βιολάκη (έχουν αναφερθεί οι λόγοι)
-Πεντηκοστάριο Ραιδεστηνού (για να δείς ποιός είναι ο αρχικός συνθέτης του γνωστου "των αγίων Πατέρων" και του "Βασιλεύ ουράνιε", που σήμερα φέρονται σαν πνευματική ιδιοκτησία άλλων.)
-Χερουβικά Φωκαέως, σύντομα και αργα. Κωνσταντίνου κ Γρηγορίου.
-Απόστολο από τον Ναυπλιώτη (απλό κ κατανυκτικό ύφος, χωρίς όλα τα αμανετζίδικα που ακουμε και καταλήγουμε να μη θυμόμαστε τί προσπαθούσε να απαγγείλει εμμελώς ο Πρωτοψάλτης στην προηγούμενη σειρα...[αφού πέρασαν 2-3 λεπτά για να πεί 5 λέξεις]. Ειρήσθω εν παρόδω, ότι καποια στιγμή βάλαμε καθ οδόν για συναυλία στο λεωφορείο cd με το Ναυπλιώτη να απαγγέλει Απόστολο και η αντίδραση μέλους του Σωματείου ήταν : "ποιός τσομπάνος είναι αυτός;;" αυτός άκουγε μόνο μεγάλους δασκάλους!!!!!!!!!)
-Χερουβικά από Ψάχο (αν δεις τίποτα έλξεις παράξενες, αγνοησέ τες.....)
-Κοινωνικά κυριακών από Φωκαέα, Ιωάννη Πρωτ [συντμηση Ψάχου ή Νικολαΐδη], ενιαυτού από πανδέκτη (όχι το Νο 4 της ζωής, αλλά την άλλη με τα κρατήματα). ή του Σουρλαντζή.

διαλέγεις κ παίρνεις....
αν κατα τύχη, μακριά απο μας, δείς ότι εθίζεσαι σ΄ αυτα τα απλά κ παλιά κ αργά (που τα βαριέται ο κόσμος!!!!!!!!), και χωρίς αρχοντιά μαθήματα, ΞΑΝΑΔΙΑΒΑΣΕ ΤΑ.
 
Last edited:
S

Sotres

Guest

Αγαπητέ φίλε , είναι εμφανές οτι δεν μπορείτε να αποτιμήσετε την ακουστική παράδοση ούτε σαν μέσο διδασκαλίας ούτε σαν βιωματική εμπειρία.


Ετσι δεν υπάρχει περίπτωση να μην διαφωνείτε εσαεί. Διότι οι δάσκαλοί μου έλεγαν: έτσι τόλεγε ο Πρίγγος, και το μάθημα παρεδίδετο.

Το πως , που και πότε θα γινόταν η ανάλυση για μας πριν 35 χρόνια δεν υπήρχε ζήτημα. Αλλά τότε ακούγαμε , ακούγαμε , ακούγαμε και ακούμε.

Επειτα απο χρόνια κάπου διαβάσαμε για... αναλύσεις.


Οταν ησαν νέοι ο Θεοδοσόπουλος και ο Ευθυμιάδης εμαθήτευαν στον Θεόδωρο Θεοδοσόπουλο (πατέρας του Χρύσανθου, Πρωτοψάλτης τότε στην Παναγία Χαλκέων με Λαμπαδάριο τον Χριστόφορο Κουτζουράδη ),

.Κατ΄εντολή του Πρωτοψάλτη επλαισίωναν τον Κουτζουράδη. Αιτία : απο κεί θα ακούτε καλύτερα. Εμάθαιναν πα βουγα δι στον Κουτζουράδη αλλά ακούγανε τον Δάσκαλό τους τον Θεόδωρο.

(Ο Κουτζουράδης ήτο και ο πρώτος δάσκαλος του Χαρίλαου).

Οταν τους πρωτάκουσε ο Πρίγγος να ψάλλουν Αναστασιματάριο δεν εξεπλάγη.

Δάσκαλε θέλουμε να μας πεις Χερουβικά,του λέγουν.
- Τι να σας πώ;
-Χερουβικά του Φωκαέως , λέγει ο Χρύσανθος.

Αρχισε να ψάλλη Χερουβικό του Φωκαέως. Απέξω ο Πρίγγος , απο Μέσα αυτοί. Αυτοί έμειναν με το στόμα ανοικτό
-Δάσκαλε που... είναι αυτά που ψάλλεις;
-Στ αυτιά μου Αβραμίκο !!!

( από διήγηση του Αβραάμ Ευθυμιάδη στον γράφοντα )

75 Ετών ο Αβραάμ και μου έλεγε για τον Πρίγγο: Νά τον έχω στ΄αυτιά μου , τον ακούω.... Και τον έπιαναν τα δάκρυα !

Και τότε δεν υπήρχαν μαγνητόφωνα . Οποιος μπορούσε να προσλαμβάνη δια της ακοής και μόνον,σε συνδυασμό και με άλλα χαρίσματα , μπορούσε να διακριθή.

Ο Δάσκαλος Καραμάνης επλήρωνε βαρκάδες του Παναγιωτίδη, στον Θερμαικό,και σε αντάλλαγμα εκείνος έψαλλε , έψαλλε και ο μέγας Καραμάνης εμαθήτευε και έγραφε.

Ο Νερατζής για να γράψη το πόνημά του υπηρέτησε το αναλόγιο 50 χρόνια. Δεν μας διδάσκει τίποτα η στάση αυτού του Πρωτοψάλτη΄;
Για να ακούση τον Παναγιωτίδη στα πανηγύρια έφτανε σε σημείο να κοιμάται ο Παναγιωτίδης στο κρεβάτι και ο Νεραντζής ...κατα γής, χαμαί !!!

Δεν ητο δυνατόν να ανεβείς στο αναλόγιο του Καραμάνη ούτε για ισοκράτημα. Δεν άνοιγε Βιβλιο΄.

Με τον Πατέρα Νεκτάριο Πάρη, όταν συμμαθητεύαμε , έψαλλε αυτός και ισοκρατούσα και μετά εγώ αντιστροφα. Ετσι μαθαίναμε και αποκτούσαμε δικαίωμα ... συμμετοχής.



Πριν ξαναζαλίσετε το Ψαλτολόγιο περί αναλύσεων και τρ ... να έχετε μάθει απέξω :

  • Αναστασιματάριο του Πρίγγου
  • Μεγάλη Εβδομάδα του Πρίγγου
  • Ιδιόμελα τριωδίου και Πεντηκασταρίου (Πρίγγου η Στανίτσα )
  • Λόγον Αγαθόν του Κρητός
  • Ολα τα Δύναμις
  • Δοξαστάριο του Πρίγγου
  • Από μία σειρά Χερουβικών σύντομα και αργά
  • ...και 5 με 6 Αποστόλους Παναγιωτίδη, Καραμάνη, Χαρίλαο Νεραντζή.
Σχεδόν όλα υπάρχουν και στο διαδίκτυο

Μετά μάλλον θα σας κοπεί και η όρεξη.... περί αναλύσεων
Η ψαλτική δεν ξεκίνησε με τον Πρίγγο...Ο μέγας αυτός ψάλτης αποτελεί ένα σταθμό στην εξέλιξη της ψαλτικής τέχνης...
ΥΓ τροποποίησα το μνμ μου για λόγους σεβασμού...
 
Last edited:
Top