Μια μαρτυρία, απορίες και τεκμηρίωση υπέρ της διατήρησης της παραδόσεως από τον Σ. Καρά.

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Νίκο δεν είναι θέμα κούρασης αλλά μάλλον αργολογίας.Κοίτα τα σημ'άδια που λες, όπως ξέρεις, δεν είναι κανενός αλλά της παράδοσης και γι αυτό τα έχει και ο Νεραντζής στο βιβλίο του.Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι προτείνει την εκτελεσή τους σύμφωνα με την ερμηνεία του Καρρά.Το αντίθετο θα έλεγα και εδώ είναι η ειδοποιός διαφορά.Προτείνει την ερμηνεία τους μέσα απο τις εκτελέσεις του Ναυπλιώτη του Πρίγγου και του Παναγιωτίδη αλλά και άλλων χωρίς να τα γράφει στα κείμενα.Ο Καρράς ήταν ένας που κίνησε τα λιμνάζοντα ύδατα, που δημιούργησε σχολή, η οποία όμως δεν έχει καμμιά σχέση με την ψαλτική των παραπάνω.Η μόνη συγγενής σχολή θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι αυτή του κατσαρού ψαλσίματος της Σμύρνης.Εγώ αποδέχομαι την ύπαρξη αυτού του ψαλσίματος, δεν μου αρέσει όμως και είμαι ελεύθερος να το σχολιάζω όπως και να δέχομαι και αντίθετες απόψεις.Αλλά ο δασκαλός μου καμμιά σχέση δεν έχει με το ύφος αυτό, απλά αναγνωρίζει την συμβολή του Καρρά αλλά δεν τον έχει μεσσία.Λοιπόν σε παρακαλώ μην επικαλείσε πράγματα που αποτελούν γενική κληρονομιά για την κατοχύρωση προσωπικών επιλογών.Πάντα γειά λέμε........

Αντώνη, λυπάμαι αν δε μιλάω σωστα ελληνικά κ σου δημιουργώ θεμα αργολογίας...
το ξαναλέω:μπορείς να ανεβάσεις τις αναλύσεις των παλαιών σημαδιών που προτείνει ο κος Νεραντζής;; μπορείς;;;εχει καλώς. δε μπορείς, μη γραφεις άλλα... ουτε καπηλεύτηκα τίποτα, ούτε ζητω τίποτα (χειροπιαστό).
και επειδή λές οτι ο δασκαλός σου βρήκε την ενεργεια των σημαδιών μέσα από τις εκτελέσεις Ναυπλιώτη κλπ... αλλά δεν τα γράφει στα κείμενα, να ρωτήσω αν αυτοί ήξεραν τις αναλύσεις, γιατί δεν τις μετέδωσαν στους μαθητές τους λέγοντας πχ: "εδώ παιδί μου εκτελείται έτσι γιατί υπήρχε το τάδε σημαδάκι (ονοματισμένο);;;; κανω το δικηγόρο του... πως ξέρεις ότι το τρομικό εκτελείται έτσι;; αν εσύ φίλε Αντώνη, μπορείς να βγάλεις βιβλίο και να ονοματίζεις τα παλιά σημάδια που καταργήθηκαν (;), τότε ο άλλος ή εγώ, γιατί δε μπορώ;; ποιά η διαφορά;;
Να σου θυμίσω τη διαφορά απο προηγούμενη συζητησή μας ...
μίλησες για
ασφυκτική επικράτηση
...

αυτή είναι η ειδοποιός διαφορά μας...
δεν έχω μεσσία κανέναν
να 'ναι καλά ο κυρ Βαγγέλης Καπαϊδονάκης απ το Ρέθυμνο, που όταν πλησίασα να μάθω μουσική μου είπε πως η μεγαλύτερη γνώση βγαίνει μέσα απ την παραβολή των κειμένων και των ιδίων θέσεων από διαφορετικούς εξηγητές...
Να σημειώσω εδώ ότι όταν ρώτησα τον μακαρίτη το Χριστόφορο (ψάλτη μαθητη του Πρίγγου) μου πρότεινε τον Βαγγέλη.
μεσσία δεν έχω στα μουσικά...
κριτική ικανότητα έχω να καταλαβαίνω ποιός δίνει απαντήσεις σ΄ αυτά που ζητάω.
γειά.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Δε συμφωνώ Νίκο καθώς η απόφαση της πενταμελής (;) επιτροπής είναι ξεκάθαρη και κατανοητή από όλους πιστεύω μέσα και από τις συζητήσεις που έγιναν εδώ στο Ψαλτολόγιον. Πέρα από το αν συμφωνούμε ή διαφωνούμε, αν τη βρίσκουμε λογική ή παράλογη, δίκαιη ή άδικη, γνωρίζουμε πως αναφέρεται στα βιβλία του Σίμωνα Καρά, τα θεωρητικά, στα χειρόγραφά του με τις δεκάδες χιλιάδες σελίδες που κυκλοφορούν και σαν βιβλία, όπως τα Μουσικά Μηναία κ.λ.π., στα βιβλία των μαθητών του και όλων των άλλων που προσπάθησαν να συνεχίσουν ή κάνουν μια επίσης σοβαρή έρευνα σχετικά με τη βυζαντινή μουσική.


Η διαφορά με τα βιβλία των Α. Καραμάνη, Χ. Ταλιαδώρου, το Τριώδιον του συχωρεμένου Θ. Στανίτσα που αναφέρεις και όλων των άλλων έγκειται στο γεγονός πως δεν ελέγχουν. Οι προαναφερθέντες μελουργοί και αρκετοί ακόμα μέσα από τις συνθέσεις τους παρουσιάζουν απλά μια διαφορετική εκτέλεση των εκκλησιαστικών ύμνων, κατά τι εκκοσμικευμένη κατά τη γνώμη μου με αποτέλεσμα να αρέσει στα αυτιά των περισσοτέρων ανθρώπων που ακούνε καθημερινά κοσμικά τραγούδια.

να παίξουμε τη γνωστή διαφήμιση "όταν λέμε όλοι εννοουμε όλοι";
δεν ξέρω τι καταλαβαίνεις εσύ...
ξέρω τι γραφει η 2η παραγρ.
μιλάει για αλλοίωση των κλασσικών κειμένων....

για να καταλάβω, επειδή γράφουν κ μουσικολόγοι, πείραξε ποτέ κανείς έργα του Μπαχ κ του Μπετόβεν για να δείξει κάτι διαφορετικό;;;;;
 

greek487

Tasos N.

Αντωνης Μιχελουδακης

παλαιόν στρουθίον μονάζον
Θα γραφω οτι θελω γι αυτους που μπορουν να καταλαβουν.Δεν θα αρχισω ομως τις ιστοριες απο Ρεθυμνο γιατι εχουμε και θαλασσα και δουλειες.Αν θες ακουσε λιγο Ναυπλιωτη και τοτε θα καταλαβεις πολλα που σημερσ εχεις παρεξηγησει.Ειναιη τελευταια φορα που σου απαντω γιατι αν δεν ειναι αργολογια οο παραλληλοι μονολογοι τοτε τι ειναι;Παντα γεια
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium


Αυτό είναι! Βλέπουμε πως με λίγη διαφορετική έμφαση βγάζουμε και το αντίθετο αποτέλεσμα.

Δεν είναι ότι έχετε διαφορετικές μουσικές αντιλήψεις ... :rolleyes:

. . .

Ἀπ' αὐτὸ ποὺ πρεσβεύεις κὰι τὴ γνωστὴ σχολὴ φυσικὰ καὶ ἔχουμε διαφορετικὲς ἀντιλήψεις.

Αὐτὸ ἔλειπε ...
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Θα γραφω οτι θελω γι αυτους που μπορουν να καταλαβουν.Δεν θα αρχισω ομως τις ιστοριες απο Ρεθυμνο γιατι εχουμε και θαλασσα και δουλειες.Αν θες ακουσε λιγο Ναυπλιωτη και τοτε θα καταλαβεις πολλα που σημερσ εχεις παρεξηγησει.Ειναιη τελευταια φορα που σου απαντω γιατι αν δεν ειναι αργολογια οο παραλληλοι μονολογοι τοτε τι ειναι;Παντα γεια

Ακουσα Ναυπλιώτη....
Είδα και τα λειτουργικά σε πλ Α΄ (Πατριαρχικά) που καινοτόμως και απ το πουθενά εισήγαγε ο συνεχιστής της Παράδοσης στο Πατριαρχείο.
Ο Νικολαίδης έγραψε λειτουργικά σε πρώτο ήχο, εχοντας ως βάση το "Αξιον εστι" του Γρηγορίου.
Στα του Ναυπλιώτη, ποιο είναι το προτυπο;;;; εκτός αν έψαλλε κανα τέτοιο ο Βιολάκης;;

Μην το γυρνάμε λοιπόν συνέχεια στο Ναυπλιώτη.
αν οι παράλληλοι μονόλογοι (που αυτούς υποστηρίζει το φορουμ-δεν έχει κάμερα να κάνουμε συζήτηση), σε δυσαρεστούν, να σου στείλω τη διεύθυνση στο skype να μιλήσουμε δια "ζώσης".
ευχαριστώ.



περιμένω τις σελίδες με τις αναλύσεις των παλαιών σημαδιών.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής

Δεν είναι ότι έχετε διαφορετικές μουσικές αντιλήψεις ... :rolleyes:. . .

Κι απ' αυτές έχουμε μπόλικες, αλλά δεν είναι εκεί το πρόβλημα. Το πρόβλημα είναι στο ότι, απ' ότι φαίνεται, έχουμε διαφορετικά μυαλά.:confused:
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Κι απ' αυτές έχουμε μπόλικες, αλλά δεν είναι εκεί το πρόβλημα. Το πρόβλημα είναι στο ότι, απ' ότι φαίνεται, έχουμε διαφορετικά μυαλά.:confused:

φαντάσου τους νέους να είχαν τα μυαλά των συνταξιούχων.... δε θα κατέβαιναν ποτέ στους δρόμους...
η διαφορετικότητα στην άποψη είναι υγιές γνώρισμα της Δημοκρατίας.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
... η διαφορετικότητα στην άποψη είναι υγιές γνώρισμα ...
Αυτό είναι αλήθεια. Αυτό που δεν είναι υγιές, είναι η διαφορετικότητα από παραξενιά, η επιμονή στο λάθος και το κόλλημα ...γενικώς. Ευτυχώς δεν πάσχουν όλοι απ' αυτά. Εκεί που υπάρχει το πρόβλημα ... φαίνεται.
 

Θεόδωρος Αιτωλός

Παλαιό Μέλος
Αν έχει ακούσει το καϋμένο το Ψαλτολόγιο υπερβολές για υπερβολές...
Με συγχωρείτε πολύ, αλλά το παρατραβήξατε...σε σημείο όχι υπερβολής, αλλά προσβολής!!!!

υ.γ. Πόσες κάμψεις να πάρω κύριε λοχαγέ;;;;

Είναι ψηλά ο πήχυς ;

Μερικοί τον έχουν περάσει. Εσείς ψάξτε την ανάλυση. Καθένας με την αποστολή του.

Αν αμφιβάλεις έρχου... και άκου.
 

Θεόδωρος Αιτωλός

Παλαιό Μέλος
Αγαπητέ Ηλία, επειδή προτάθηκαν:
να κάνω κι εγώ μια πρόταση:
-Αναστασιματάριο Ιωάννου ή Πετρου Πελ, ή Πέτρου Εφεσίου (αυτό με κάτι στραβά ολίγα)
-Μεγάλη Εβδομάδα Π.Π. από Κηλτζανίδη ή, αν θες, Ραιδεστηνού (ο Ταλιαδώρος εψαλλε 30 χρόνια....δεν ήξερε;;;;;;;)
-Ιδιόμελα Τριωδίου Ιακώβου, ή Πέτρου, ή Φιλανθίδη
-Τριώδιο κ Πεντηκοστάριο Π.Π από Στέφανο Λαμπαδάριο ΚΑΙ από Κηλτζανίδη για να συγκρίνεις θέσεις κ αναλύσεις των εξηγητών στη νέα γραφή.
-Όλα τα "Δύναμις" στην παραδοσιακή τους απλή μορφή, πριν υποστούν "καλλωπισμό" χωρίς τη συναίνεση του συνθέτη.
-Δοξαστάριο Π.Π από Στέφανο, Κηλτζανίδη και Βιολάκη (έχουν αναφερθεί οι λόγοι)
-Πεντηκοστάριο Ραιδεστηνού (για να δείς ποιός είναι ο αρχικός συνθέτης του γνωστου "των αγίων Πατέρων" και του "Βασιλεύ ουράνιε", που σήμερα φέρονται σαν πνευματική ιδιοκτησία άλλων.)
-Χερουβικά Φωκαέως, σύντομα και αργα. Κωνσταντίνου κ Γρηγορίου.
-Απόστολο από τον Ναυπλιώτη (απλό κ κατανυκτικό ύφος, χωρίς όλα τα αμανετζίδικα που ακουμε και καταλήγουμε να μη θυμόμαστε τί προσπαθούσε να απαγγείλει εμμελώς ο Πρωτοψάλτης στην προηγούμενη σειρα...[αφού πέρασαν 2-3 λεπτά για να πεί 5 λέξεις]. Ειρήσθω εν παρόδω, ότι καποια στιγμή βάλαμε καθ οδόν για συναυλία στο λεωφορείο cd με το Ναυπλιώτη να απαγγέλει Απόστολο και η αντίδραση μέλους του Σωματείου ήταν : "ποιός τσομπάνος είναι αυτός;;" αυτός άκουγε μόνο μεγάλους δασκάλους!!!!!!!!!)
-Χερουβικά από Ψάχο (αν δεις τίποτα έλξεις παράξενες, αγνοησέ τες.....)
-Κοινωνικά κυριακών από Φωκαέα, Ιωάννη Πρωτ [συντμηση Ψάχου ή Νικολαΐδη], ενιαυτού από πανδέκτη (όχι το Νο 4 της ζωής, αλλά την άλλη με τα κρατήματα). ή του Σουρλαντζή.

διαλέγεις κ παίρνεις....
αν κατα τύχη, μακριά απο μας, δείς ότι εθίζεσαι σ΄ αυτα τα απλά κ παλιά κ αργά (που τα βαριέται ο κόσμος!!!!!!!!), και χωρίς αρχοντιά μαθήματα, ΞΑΝΑΔΙΑΒΑΣΕ ΤΑ.

Νικόλαε χαίρε !

Αυτά που αναγράφω αυτά άκουσα, αυτά έμαθα και κατέχω με τον τρόπο που αναφέρω.
Αυτή είναι η βάσις

Και μας έμαθαν την τεχνική να ψάλλουμε μαθήματα απέξω.

Με τον τρόπο που έμαθα μπορώ να ψάλλω χωρίς να βασανίζω το Ψαλτολόγιο για αναλύσεις.

Δεν σας αδικώ. Δεν μπορείτε να καταλάβετε για ποιόν τρόπο μιλάμε.

Μάλλον δεν έχεις ακούσει Απόστολο απο τον Παναγιωτίδη, και τούς ομότεχνούς του Καραμάνη, Ταλιαδώρο, Νεραντζή.

Αλλά φίλε μου ... ου παντός πλειν ες Κόρινθον. Δεν είναι ντροπή.

Νομίζω οτι γνωρίζω καλλίτερα τι, πότε, πώς και γιατί έψαλλε και ψάλλει ο Ταλιαδώρος .
Αυτό με τα ... στραβά έχω και πρωτότυπο.
Εχει Πανδέκτη και η Ζωή;
Ο Σουρλαντζής στο σπίτι του Αβραάμ έτυχε να μου μάθει καταρχήν πως μαθαίνεις να ψάλλεις απέξω.Αλλωστε ήτο ημίτυφλος.

Θυμάμαι που συνέψαλλαν Το Αργο αλληλουάριο απέξω ...και έβλεπα το βιβλίο σαν ... χαζός
Και με ομοιογένεια στην εκέλεση.
Πώς τα κατάφερναν κατά την γνώμη σου;


Μιά φορά στην Αγ. Σοφία είχε προηγηθεί ένας γάμος όπου έψαλλαν μαθητές τουΚαρρά. ΟΧαρίλαος, ως συνήθως , είχε προηγηθεί χρονικά κατα πολύ και τους ¨ακουσε .

-Πως ήσαν δάσκαλε;
- Αφωνέστεροι των ... ιχθύων, απάντησε

Ψάξτε να βρείτε τις αναλύσεις και μετά να μάθετε και πως εκφέρονται χωρίς ύφος


Νικόλαε , μην ξεχνάς και την παραβολή των ταλάντων.

Το τάλαντον όσοι εκ Θεού εδέξασθε.....

Αλλοςένα , άλλος τρία άλλος πέντε...

Η προσκλησίς μου ισχύει.
 
Last edited:

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Αυτό είναι αλήθεια. Αυτό που δεν είναι υγιές, είναι η διαφορετικότητα από παραξενιά, η επιμονή στο λάθος και το κόλλημα ...γενικώς. Ευτυχώς δεν πάσχουν όλοι απ' αυτά. Εκεί που υπάρχει το πρόβλημα ... φαίνεται.

και ποιος κρίνει οτι η διαφορετικότητα είναι απο παραξενιά κ δεν είναι αποκοτιά συνταξιούχου, λχ;;;;;;
Δε σου ζήτησα να μου δείξεις ουτε το "λαθος" ούτε το "σωστό".
Να με αφήσεις να έχω τη γνώμη μου θέλω. γίνεται;;;
αν όχι, να μου το πείς να αποχωρήσω...
φαίνεται Νεοκλή που υπάρχει το πρόβλημα.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
και ποιος κρίνει οτι η διαφορετικότητα είναι απο παραξενιά κ δεν είναι αποκοτιά συνταξιούχου, λχ;;;;;;...

Ο καθένας οφείλει να ελέγξει τον εαυτό του πάνω σ' αυτό.
... Δε σου ζήτησα να μου δείξεις ουτε το "λαθος" ούτε το "σωστό".
Να με αφήσεις να έχω τη γνώμη μου θέλω. γίνεται;;;
αν όχι, να μου το πείς να αποχωρήσω......
Εγώ δεν μίλησα προσωπικά για σένα ή για οποιονδήποτε άλλον, η παρατήρηση είναι γενική, προς όλους, οπότε κακώς διαμαρτύρεσαι.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Νικόλαε χαίρε !

Αυτά που αναγράφω αυτά άκουσα, αυτά έμαθα και κατέχω με τον τρόπο που αναφέρω.
Αυτή είναι η βάσις

Και μας έμαθαν την τεχνική να ψάλλουμε μαθήματα απέξω.

Με τον τρόπο που έμαθα μπορώ να ψάλλω χωρίς να βασανίζω το Ψαλτολόγιο για αναλύσεις.

Δεν σας αδικώ. Δεν μπορείτε να καταλάβετε για ποιόν τρόπο μιλάμε.

Μάλλον δεν έχεις ακούσει Απόστολο απο τον Παναγιωτίδη, και τούς ομότεχνούς του Καραμάνη, Ταλιαδώρο, Νεραντζή.

Αλλά φίλε μου ... ου παντός πλειν ες Κόρινθον. Δεν είναι ντροπή.

Νομίζω οτι γνωρίζω καλλίτερα τι, πότε, πώς και γιατί έψαλλε και ψάλλει ο Ταλιαδώρος .
Αυτό με τα ... στραβά έχω και πρωτότυπο.
Εχει Πανδέκτη και η Ζωή;
Ο Σουρλαντζής στο σπίτι του Αβραάμ έτυχε να μου μάθει καταρχήν πως μαθαίνεις να ψάλλεις απέξω.Αλλωστε ήτο ημίτυφλος.

Θυμάμαι που συνέψαλλαν Το Αργο αλληλουάριο απέξω ...και έβλεπα το βιβλίο σαν ... χαζός
Και με ομοιογένεια στην εκέλεση.
Πώς τα κατάφερναν κατά την γνώμη σου;


Μιά φορά στην Αγ. Σοφία είχε προηγηθεί ένας γάμος όπου έψαλλαν μαθητές τουΚαρρά. ΟΧαρίλαος, ως συνήθως , είχε προηγηθεί χρονικά κατα πολύ και τους ¨ακουσε .

-Πως ήσαν δάσκαλε;
- Αφωνάστεροι των ... ιχθύων, απάντησε

Ψάξτε να βρείτε τις αναλύσεις και μετά να μάθετε και πως εκφέρονται χωρίς ύφος


Νικόλαε , μην ξεχνάς και την παραβολή των ταλάντων.

Το τάλαντον όσοι εκ Θεού εδέξασθε.....

Αλλοςένα , άλλος τρία άλλος πέντε...

Η προσκλησίς μου ισχύει.

Αγαπητέ, καλα κάνεις και ψάλλεις από εκεί που θες.
εγώ ψάλλω απο εκεί που παρέπεμψα. δε νομίζω οτι υπάρχει πρόβλημα...
δε θέλω να ακουσω Απόστολο απο όλους αυτούς που ανέφερες... είναι δικαίωμά μου;;
η Κόρινθος είναι ποιός αν όχι τα βιβλία που ανέφερα εγώ;;;
μην τρελαθούμε κιόλας
Διαβάστε τα κλασσικά....
ξαναδιαβάστε τα κλασσικά
ματαξαναδιαβάστε τα κλασσικά και θα καταλάβετε για ποιον τρόπο μιλάω εγώ τουλάχιστον.
Δηλαδή, περιμένατε αγαπητέ να πει ότι ήταν καλοι;;
αφού κ η ερώτηση, ακούγεται να ελέχθη για να κουμπώσει η απάντηση.
Ελπίζω να μην έψαλε ο Φίλος σας μαθητής του Καρά κ είπαν ότι δεν λέει.....
αν στο αναλόγιό σας υπάρχουν κλασσικά μαθήματα, ευχαρίστως.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Ο καθένας οφείλει να ελέγξει τον εαυτό του πάνω σ' αυτό.

Εγώ δεν μίλησα προσωπικά για σένα ή για οποιονδήποτε άλλον, η παρατήρηση είναι γενική, προς όλους, οπότε κακώς διαμαρτύρεσαι.

και σε ποιόν παραπέμπεις;; στον αγνωστο στρατιώτη;;;;;;;;

άσε να κρίνω εγώ για τον εαυτό μου.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
... η Κόρινθος είναι ποιός αν όχι τα βιβλία που ανέφερα (...)
Διαβάστε τα κλασσικά....
ξαναδιαβάστε τα κλασσικά
ματαξαναδιαβάστε τα κλασσικά και θα καταλάβετε ...

Τα βιβλία μόνα τους (και τα χειρόγραφα:)), όχι μόνο δεν έχουν καμιά αξία, αλλά μπορεί να αποβούν και επικίνδυνα. Πλήθος τα παραδείγματα. Ο δάσκαλος μόνος του, εάν είναι φορέας της γνήσιας και ζωντανής παράδοσης (νάτη πάλι αυτή!), μπορεί να κάνει θαύματα. Αν καούν όλα τα βιβλία, μπορούν οι σωστοί και παραδοσιακοί δάσκαλοι να τα ξαναγράψουν. Αν οι δάσκαλοι χαθούν, όλες οι βιβλιοθήκες του κόσμου δεν πρόκειται να μας μάθουν ούτε την αλφαβήτα της μουσικής.

Η Κόρινθος είναι ο δάσκαλος και όχι το βιβλίο.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Τα βιβλία μόνα τους (και τα χειρόγραφα:)), όχι μόνο δεν έχουν καμιά αξία, αλλά μπορεί να αποβούν και επικίνδυνα. Πλήθος τα παραδείγματα. Ο δάσκαλος μόνος του, εάν είναι φορέας της γνήσιας και ζωντανής παράδοσης (νάτη πάλι αυτή!), μπορεί να κάνει θαύματα. Αν καούν όλα τα βιβλία, μπορούν οι σωστοί και παραδοσιακοί δάσκαλοι να τα ξαναγράψουν. Αν οι δάσκαλοι χαθούν, όλες οι βιβλιοθήκες του κόσμου δεν πρόκειται να μας μάθουν ούτε την αλφαβήτα της μουσικής.

Η Κόρινθος είναι ο δάσκαλος και όχι το βιβλίο.

αρκεί να ψάλλουν απ τα κλασσικά.
αν όχι, τότε ας πλεύσουν και στην Πάτρα, που λέει ο λόγος.
 
E

emakris

Guest
Τα βιβλία μόνα τους (και τα χειρόγραφα:)), όχι μόνο δεν έχουν καμιά αξία, αλλά μπορεί να αποβούν και επικίνδυνα.
Επικίνδυνη γνώση δεν υπάρχει. Επικίνδυνη είναι η άγνοια και, κυρίως, η ημιμάθεια.

Η Κόρινθος είναι ο δάσκαλος και όχι το βιβλίο.
Το βιβλίο ελέγχει τον δάσκαλο και ο δάσκαλος το βιβλίο. Και τα δύο είναι εξίσου απαραίτητα.
 
Top