Μας κυνηγάει κανείς? ή θα κρυώσει η μαγειρίτσα...?:wink:
Μαγειρίτσα... Μπλιαξ.... (δεν έχουμε και ανάλογο smiley)
Μας κυνηγάει κανείς? ή θα κρυώσει η μαγειρίτσα...?:wink:
Η εορτή των εορτών και πανήγυρη των πανηγύρεων κατάντησε να είναι η πιο βιαστική και "τσαπατσούλικη" Θ.Λειτουργία του χρόνου...ο κάθε μη εορτάσιμος άγιος έχει σίγουρα μια πιο "πανηγυρική" Θ.Λειτουργία...αυτό δείχνει το βάθος της "αποσύνθεσης" μας ως Ρωμαίϊκο αλλά και ως Σώμα Χριστού...φαίνεται στο μεγαλείο της η "κοσμικότητα" μας και η απουσία της Θεολογίας και όλα αυτά με πρόσχημα τον καϋμένο τον κοσμάκι...πονεμένη ιστορία...
Υ.Γ.φυσικά ο καθένας με τις εμπειρίες που έχει από αυτήν την ημέρα...
Σταύρο. συμφωνώ και επαυξάνω!
Εδω ξενυκτάμε σε ένα νοσοκομείο, για να περιμένουμε το αεροπλάνο και εγώ δεν ξέρω που αλλού και βαριόμαστε να μείνουμε στην ωραιότερη όλων Θεία Λειτουργία.
Ψάλουμε δε "τάκα-τάκα" στην μεγαλύτερη όλων Δεσποτική εορτή. Έλεος δηλαδή...
Μας κυνηγάει κανείς? ή θα κρυώσει η μαγειρίτσα...?:wink:
Νομίζω πως είναι ένα θέμα που πρέπει να εξετάσουμε στο ΤυπικόΕπίσης Στέφανε δε δέχομαι τη κατάρριψη ρεκόρ. Η Θ.Λειτουργία της Ανάστασης είναι "ειδική περίπτωση".
Επ ευκαιρία, δε γράφουμε ένα βιβλίο με ψαλτικά ευττράπελα? Νομίζω μαζεύτηκε αρκετό υλικό. Επιμέλεια έκδοσης: psaltologion.
Η εορτή των εορτών και πανήγυρη των πανηγύρεων κατάντησε να είναι η πιο βιαστική και "τσαπατσούλικη" Θ.Λειτουργία του χρόνου...ο κάθε μη εορτάσιμος άγιος έχει σίγουρα μια πιο "πανηγυρική" Θ.Λειτουργία...αυτό δείχνει το βάθος της "αποσύνθεσης" μας ως Ρωμαίϊκο αλλά και ως Σώμα Χριστού...φαίνεται στο μεγαλείο της η "κοσμικότητα" μας και η απουσία της Θεολογίας και όλα αυτά με πρόσχημα τον καϋμένο τον κοσμάκι...πονεμένη ιστορία...
Υ.Γ.φυσικά ο καθένας με τις εμπειρίες που έχει από αυτήν την ημέρα...
Τα είπες όλα, αγαπητέ Χρήστο. Πολύ άσχημο πράγμα η βιασύνη. Όποτε μου τυχαίνει να βιάζεται ιερέας και να μου λέει να συντομέψω, του απαντώ "πάτερ, μπερδεύομαι όταν τα λέω γρήγορα". Και πάντα πιάνει. Με κοιτούν κάπως σαν απορία, αλλά συγκαταβαίνουν. Ο ρυθμός είναι βασικότατο στοιχείο. Ειδικά, τέτοιες χρονιάρες μέρες πρέπει να απαγορευτεί η γρηγοράδα, να έχει επιτίμιο.
᾿Εγὼ τελειώνω 1.00 ἀκριβῶς καὶ τὰ λέω ΟΛΑ ὅπως κι ἐσεῖς. ἀπὸ κεῖ καὶ πέρα τὸ Δι᾿ εὐχῶν μπορεῖ νὰ μπῇ 1.10 ἢ 1.15, ἀναλόγως πόσοι θὰ κοινωνήσουν. γιὰ νὰ τελειώνετε 1.35, σημαίνει ὅτι ἔχετε πολὺν κόσμο.
Φαίνεται ἀπίστευτο, ἀλλὰ μία χρονιὰ εἶπα στὸν ἱερέα (πρώτη φορὰ κάναμε ἀνάστασι μαζί) νὰ πῇ στὸν κόσμο νὰ μὴ φύγῃ, διότι σὲ 40 λεπτὰ τὸ πολὺ θὰ τελειώναμε. τὸ εἶπε, ἀλλὰ φυσικὰ δὲν τὸ πίστευε. ὅταν 1.10 εἶπε Δι᾿ εὐχῶν καὶ 1.15 ἔβαλα μπρὸς τὸ ἁμάξι (τὸν πήγαινα σπίτι του στὴν πόλι ποὺ ἔμενε καὶ μετὰ πήγαινα στὸ δικό μου, συνολικὰ 1 ὥρα τοὐλάχιστον δρόμος), τότε ἄρχισε νὰ τὸ συνειδητοποιῇ.
Συγγνώμη κιόλας, και χωρίς καμία διάθεση αντιδικίας, αλλά κάτι δεν βγαίνει καλά...
.............................................
Εν τέλει στην όλη ιστορία δεν είναι αν τα λέμε όλα αλλά πως τα λέμε κιόλας. Δλδ. για να τα πούμε όλα, ¨ορθρο και Λειτουργία μέσα σε λιγότερο από μια ώρα (!!!!) πρέπει να τα λέμε χμμμ.... χύμα?!?!?!?!?!
Σταύρο. συμφωνώ και επαυξάνω!
..........................................................................................
Ψάλουμε δε "τάκα-τάκα" στην μεγαλύτερη όλων Δεσποτική εορτή. Έλεος δηλαδή...
Μας κυνηγάει κανείς? ή θα κρυώσει η μαγειρίτσα...?:wink:
Η εορτή των εορτών και πανήγυρη των πανηγύρεων κατάντησε να είναι η πιο βιαστική και "τσαπατσούλικη" Θ.Λειτουργία του χρόνου...
..........................................................................................
...φαίνεται στο μεγαλείο της η "κοσμικότητα" μας και η απουσία της Θεολογίας και όλα αυτά με πρόσχημα τον καϋμένο τον κοσμάκι...
... αυτό το : γρήγορα....γρήγορα....πιο γρήγορα είναι όχι άσχημο, αηδιαστικό. Κ δεν εννοώ μόνο στη Θ.Λειτουργία της Κυριακής του Πάσχα, γενικότερα. Σιγά μη χάσουμε το τρένο επειδή αργήσαμε 5-10 λεπτά...
Τα είπες όλα, αγαπητέ Χρήστο. Πολύ άσχημο πράγμα η βιασύνη. ... Ειδικά, τέτοιες χρονιάρες μέρες πρέπει να απαγορευτεί η γρηγοράδα, να έχει επιτίμιο.
μπορείς να μας εξηγήσεις πως γινεται αυτο? ακομα κ βολιδα να τα πεις δεν τα λες ολα... με τιποτα. δηλαδη, 50 λεπτα ορθρο απο κανονες κ θεια λειτουργια.
Καλά μου παιδιὰ καὶ ἀγαπητοί μου φίλοι τοῦ Ψαλτολογίου, βλέπω μὲ χαρὰ τὰ μηνύματά σας καὶ ἀκούω προσεχτικὰ τοὺς προβληματισμούς σας, ποὺ ἐκδηλώνονται ἐξ ἀφορμῆς τοῦ μηνύματος ποὺ δημοσίευσα ἐδῶ γιὰ τὴν βραδιὰ τῆς ἀναστάσεως. εἶναι ὡραῖο πρᾶγμα νὰ βλέπῃς νέους κυρίως ἀνθρώπους, ἀντὶ νὰ ἀκολουθοῦν τὶς συνήθειες τῶν περισσοτέρων ἀνθρώπων τῆς ἡλικίας τους ἀγόμενοι καὶ φερόμενοι ἀπὸ τὶς κρίσεις καὶ ἐξάψεις τῆς μεταεφηβικῆς καὶ νεανικῆς ψυχολογίας, νὰ συζητοῦν σοβαρὰ καὶ νὰ καταθέτουν ὑπεύθυνα τὶς ἀπόψεις των καὶ τὶς παρατηρήσεις των. εἶναι ὡραῖο πρᾶγμα αὐτὸ καὶ δὲν θέλω νὰ σᾶς ἀποθαρρύνω. τὸ ἀντίθετον μάλιστα! ἐπιτρέψτε μου ὅμως ἐδῶ νὰ ὑπομνήσω εἰς τὴν ἀγάπη σας ὅτι ἐδημοσίευσα ἕνα μήνυμα στὸ παρὸν θέμα, ποὺ ἔχει συγκεκριμένον τίτλον καὶ μὲ τὸ ἀνάλογον πνεῦμα. καὶ καλὸν εἶναι νὰ μάθετε σιγὰ σιγὰ νὰ μὴν προτρέχετε, ἀλλὰ νὰ ἀρχίσετε νὰ βλέπετε καὶ τὸ «πνεῦμα τοῦ γράμματος». διότι ὅταν δημοσιεύω κάτι γενικὸν ἐδῶ ἢ ὅταν σὲ ἄλλα σημεῖα κάμνω γενικὲς ἀλλὰ σοβαρὲς παρατηρήσεις καὶ κυρίως ἐπισημάνσεις λαθῶν, δὲν τὸ κάμνω οὔτε τυχαῖα οὔτε ἀπὸ διάθεσιν ἀντιδικίας οὔτε ἀπευθύνομαι προσωπικὰ σὲ κάποιους. ἐπίσης δὲν γράφω οὔτε ἀπὸ προσωπικὴν ἀνάγκην προβολῆς (δόξα τῷ Θεῷ! εἶμαι χορτᾶτος ἀπὸ αὐτὸ) οὔτε γιὰ ἐξυπνακισμό. καὶ πρέπει νὰ διαβάσῃ κανεὶς καὶ τὰ 300 μηνύματα –ὁλόκληρο βιβλίο– ποὺ ἔχω δημοσιεύσει στὸ παρὸν βῆμα διαλόγου, καὶ μετὰ νὰ προσπαθήσῃ νὰ χωνέψῃ τί λέγω καὶ τί ἐννοῶ (διότι τὸ παραδέχομαι κι ἐγὼ ὅτι πολλὰ ἀπὸ αὐτὰ εἶναι βαριὰ καὶ δυσκολοχώνευτα φαγητά). καὶ πολὺ ἀργότερα, ὅταν θὰ ἀποκτήσῃ κάποια ἱκανὴ πεῖρα τῆς λειτουργικῆς ζωῆς καὶ νιώσῃ καὶ στὸ πετσί του καὶ στὰ τρίσβαθα τῆς ψυχῆς του τὰ παρεπόμενα τῆς ἐκκλησιαστικῆς λατρείας, τότε ἂς ἔλθῃ νὰ μὲ ἀμφισβητήσῃ, διότι τότε βεβαίως θὰ ξέρῃ τί λέγει καὶ τί ἐννοεῖ καὶ τί θέλει νὰ πῇ, διότι πρῶτα θὰ ἔχῃ καταλάβῃ τί λέω ἐγώ. καὶ δὲν θὰ κάμνῃ τὸ λάθος νὰ μπερδεύῃ καὶ νὰ παρερμηνεύῃ (εἴτε ἀθελήτως εἴτε ἐσκεμμένως ἔχει λίγη σημασία) τὸ νόημα τῶν λόγων μου καὶ τῶν γραπτῶν μου καὶ νὰ καμαρώνῃ μάλιστα γι᾿ αὐτό. διότι συχνὰ διαπιστώνω ὅτι κάποιοι κάνουν αὐτὸ τὸ λάθος, δηλαδὴ νὰ μὴν κατανοοῦν καὶ ἄρα νὰ παρανοοῦν τὸ νόημα τῶν λεγομένων μου (= τῶν γραπτῶν μου), διότι βλέπουν ἐπιπολαίως τὸ δέντρο (ἕνα μήνυμά μου μεμονωμένο) καὶ ὄχι τὸ δάσος (τὰ 300 μέχρι τώρα μηνύματά μου συνολικῶς).
Ἴσως εἶναι καλλίτερα λοιπὸν νὰ ξεκολλήσετε ἀπὸ τὴν σοβαροφάνεια καὶ νὰ συνεχίσετε τὸ πολὺ ὡραῖο καὶ εὐφυὲς θέμα τῶν εὐτραπέλων ποὺ ἔχετε δημιουργήσει σ᾿ αὐτὴν τὴν ἑνότητα. γιὰ τὶς λοιπὲς παρατηρήσεις καὶ κρίσεις καὶ γιὰ τὶς θεολογικὲς ἐμβαθύνσεις ὑπάρχουν ἀρκετὰ ἄλλα θέματα ποὺ σᾶς περιμένουν.
Κατ᾿ ἐξαίρεσιν τὸ παρὸν μήνυμά μου (301) δὲν ἐντάσσεται στὸ πνεῦμα τοῦ παρόντος θέματος, ἀλλὰ ἀναγκάστηκα νὰ τὸ γράψω ἔτσι.
Νὰ εἶστε ὅλοι σας καλά.
Μὲ ἐκτίμησι καὶ ἐνδιαφέρον
Διονύσιος ᾿Ανατολικιώτης
.... στο κοινωνικό κλήθηκα να διαβάσω το Αναστάσιμο μήνυμα του Μητροπολίτη (το οποίο ήταν 6 σελίδες ή και παραπάνω αν θυμάμαι καλα!).
το κερασάκι στην τούρτα ήταν το ότι στο κοινωνικό κλήθηκα να διαβάσω το Αναστάσιμο μήνυμα του Μητροπολίτη (το οποίο ήταν 6 σελίδες ή και παραπάνω αν θυμάμαι καλα!).
Λόγω βέβαια του λίγου κόσμου που κοινωνούσε τελειώσαμε γύρω στις 1:40, αλλά αυτήν την Πασχαλινή ακολουθία δεν την ευχαριστήθηκα καθόλου...
Αυτό φίλε μου είναι ανέκδοτο παλιό αλλά καλό...
κατι που να συνέβη πραγματικά;;;;