1-1000 Ευτράπελα (αστείες καταστάσεις στο ψαλτήρι)

Status
Not open for further replies.

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
Μας κυνηγάει κανείς? ή θα κρυώσει η μαγειρίτσα...?:wink:

Μαγειρίτσα... Μπλιαξ.... (δεν έχουμε και ανάλογο smiley)
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
Η εορτή των εορτών και πανήγυρη των πανηγύρεων κατάντησε να είναι η πιο βιαστική και "τσαπατσούλικη" Θ.Λειτουργία του χρόνου...ο κάθε μη εορτάσιμος άγιος έχει σίγουρα μια πιο "πανηγυρική" Θ.Λειτουργία...αυτό δείχνει το βάθος της "αποσύνθεσης" μας ως Ρωμαίϊκο αλλά και ως Σώμα Χριστού...φαίνεται στο μεγαλείο της η "κοσμικότητα" μας και η απουσία της Θεολογίας και όλα αυτά με πρόσχημα τον καϋμένο τον κοσμάκι...πονεμένη ιστορία...
Υ.Γ.φυσικά ο καθένας με τις εμπειρίες που έχει από αυτήν την ημέρα...
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
Η εορτή των εορτών και πανήγυρη των πανηγύρεων κατάντησε να είναι η πιο βιαστική και "τσαπατσούλικη" Θ.Λειτουργία του χρόνου...ο κάθε μη εορτάσιμος άγιος έχει σίγουρα μια πιο "πανηγυρική" Θ.Λειτουργία...αυτό δείχνει το βάθος της "αποσύνθεσης" μας ως Ρωμαίϊκο αλλά και ως Σώμα Χριστού...φαίνεται στο μεγαλείο της η "κοσμικότητα" μας και η απουσία της Θεολογίας και όλα αυτά με πρόσχημα τον καϋμένο τον κοσμάκι...πονεμένη ιστορία...
Υ.Γ.φυσικά ο καθένας με τις εμπειρίες που έχει από αυτήν την ημέρα...

Από τότε που ξεκίνησα να ψάλλω δεν είχα ποτέ την ευκαιρία να κάνω Ανάσταση με τους δικούς μου λόγω απόστασης... Όμως το τέλος κάθε φορά της Θ.Λ. του Πάσχα έχει πάντα την ίδια ζεστή οικογενειακή ατμόσφαιρα μεταξύ των όσων μείναμε έως το τέλος. Είναι πιστεύω ένα από τα θετικά του να είσαι Ψάλτης, έστω και μια φορά τον χρόνο. Και πραγματικά πιστεύω πως όποιος δεν έχει μείνει έως το τέλος χάνει πολλά...
 

mmamais

Μαμάης Μιχάλης
Σταύρο. συμφωνώ και επαυξάνω!

Εδω ξενυκτάμε σε ένα νοσοκομείο, για να περιμένουμε το αεροπλάνο και εγώ δεν ξέρω που αλλού και βαριόμαστε να μείνουμε στην ωραιότερη όλων Θεία Λειτουργία.

Ψάλουμε δε "τάκα-τάκα" στην μεγαλύτερη όλων Δεσποτική εορτή. Έλεος δηλαδή...

Μας κυνηγάει κανείς? ή θα κρυώσει η μαγειρίτσα...?:wink:

Συμφωνώ και επαυξάνω. Εντάξει, δε χρειάζεται να το κουράζουμε το θέμα αλλά αυτό το : γρήγορα....γρήγορα....πιο γρήγορα είναι όχι άσχημο, αηδιαστικό. Κ δεν εννοώ μόνο στη Θ.Λειτουργία της Κυριακής του Πάσχα, γενικότερα. Σιγά μη χάσουμε το τρένο επειδή αργήσαμε 5-10 λεπτά. Αυτό το πράγμα πολύ με νευριάζει.

Επίσης Στέφανε δε δέχομαι τη κατάρριψη ρεκόρ. Η Θ.Λειτουργία της Ανάστασης είναι "ειδική περίπτωση". Να μου βρεις πιο γρήγορα παπά σε καθημερική.
 

mmamais

Μαμάης Μιχάλης
Επ ευκαιρία, δε γράφουμε ένα βιβλίο με ψαλτικά ευττράπελα? Νομίζω μαζεύτηκε αρκετό υλικό. Επιμέλεια έκδοσης: psaltologion.
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
Επίσης Στέφανε δε δέχομαι τη κατάρριψη ρεκόρ. Η Θ.Λειτουργία της Ανάστασης είναι "ειδική περίπτωση".
Νομίζω πως είναι ένα θέμα που πρέπει να εξετάσουμε στο Τυπικό :D:p


Επ ευκαιρία, δε γράφουμε ένα βιβλίο με ψαλτικά ευττράπελα? Νομίζω μαζεύτηκε αρκετό υλικό. Επιμέλεια έκδοσης: psaltologion.

Απαπαπαπα θα σκοτωθούμε για πνευματικά δικαιώματα!!!! :D
 

Λεωνίδας

Λεωνίδας Γαρουφαλῆς
Η εορτή των εορτών και πανήγυρη των πανηγύρεων κατάντησε να είναι η πιο βιαστική και "τσαπατσούλικη" Θ.Λειτουργία του χρόνου...ο κάθε μη εορτάσιμος άγιος έχει σίγουρα μια πιο "πανηγυρική" Θ.Λειτουργία...αυτό δείχνει το βάθος της "αποσύνθεσης" μας ως Ρωμαίϊκο αλλά και ως Σώμα Χριστού...φαίνεται στο μεγαλείο της η "κοσμικότητα" μας και η απουσία της Θεολογίας και όλα αυτά με πρόσχημα τον καϋμένο τον κοσμάκι...πονεμένη ιστορία...
Υ.Γ.φυσικά ο καθένας με τις εμπειρίες που έχει από αυτήν την ημέρα...

Τα είπες όλα, αγαπητέ Χρήστο. Πολύ άσχημο πράγμα η βιασύνη. Όποτε μου τυχαίνει να βιάζεται ιερέας και να μου λέει να συντομέψω, του απαντώ "πάτερ, μπερδεύομαι όταν τα λέω γρήγορα". Και πάντα πιάνει. Με κοιτούν κάπως σαν απορία, αλλά συγκαταβαίνουν. Ο ρυθμός είναι βασικότατο στοιχείο. Ειδικά, τέτοιες χρονιάρες μέρες πρέπει να απαγορευτεί η γρηγοράδα, να έχει επιτίμιο.
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
Τα είπες όλα, αγαπητέ Χρήστο. Πολύ άσχημο πράγμα η βιασύνη. Όποτε μου τυχαίνει να βιάζεται ιερέας και να μου λέει να συντομέψω, του απαντώ "πάτερ, μπερδεύομαι όταν τα λέω γρήγορα". Και πάντα πιάνει. Με κοιτούν κάπως σαν απορία, αλλά συγκαταβαίνουν. Ο ρυθμός είναι βασικότατο στοιχείο. Ειδικά, τέτοιες χρονιάρες μέρες πρέπει να απαγορευτεί η γρηγοράδα, να έχει επιτίμιο.

Κι όμως Λεωνίδα ξέρεις πόσο κουραστικό και ψυχοφθόρο (τουλάχιστον για εμένα) είναι το να βιάζεται κανείς; Καλύτερα να μου πούνε τα πω δυο φορές το Πάσχα παρά να μου πούνε "1.00 = Δι΄ ευχών"... Τρέμω την μέρα που θα το ακούσω :(
 

koudounellis

Ευστράτιος Κουδουνέλλης
Πρωτη χρονιά ως δεξιος ψάλτης στο μητροπολιτικό ναό ΄πάσχα .
Με ποιάνει 0ο αριστερός να μου πει να τα πούμε γρήγορα ο κόσμος λέει βιάζεται. Διαμαρτύρομαι αλλά επιμένει με τους ιερείς φυσικά να απέχουν από συζητήσεις τέτοιου είδους αρκούνται μονο στο να γινεται η δουλειά τους. Αποτέλεσμα εγω νατα λέω κανονικά και ο αριστερός να τα πετσοκόβει . Παρατηρηση καμία μόλις φτάσαμε στη λειτουργία άρχισε να τα λέει αργά οχι
για εκδήκηση αλλά γιατί έτσι λειτουργεί αυτός . Ο καυγάς ήταν για το πως ήθελε να τα λεει . Μη σας κουράζω μετά από 4 χρόνια εφέτος κατάφερα και να συννενοηθω΄με τους ιερείς και να ψάλλουμε καναονικά τον κανόνα και όλα κανονικά και να βγούμε στις 2:10 όπως και όλες τις άλλες χρονιές .
Συμπέρασμα: Το Ψαλτήρι Θέλει Να Έχεις Μεγάλο Στομάχι Πολύ Υπομονή για να πετύχεις ΤΙ;;;;;; τα αυτονόητα.:)
 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
᾿Εγὼ τελειώνω 1.00 ἀκριβῶς καὶ τὰ λέω ΟΛΑ ὅπως κι ἐσεῖς. ἀπὸ κεῖ καὶ πέρα τὸ Δι᾿ εὐχῶν μπορεῖ νὰ μπῇ 1.10 ἢ 1.15, ἀναλόγως πόσοι θὰ κοινωνήσουν. γιὰ νὰ τελειώνετε 1.35, σημαίνει ὅτι ἔχετε πολὺν κόσμο.
Φαίνεται ἀπίστευτο, ἀλλὰ μία χρονιὰ εἶπα στὸν ἱερέα (πρώτη φορὰ κάναμε ἀνάστασι μαζί) νὰ πῇ στὸν κόσμο νὰ μὴ φύγῃ, διότι σὲ 40 λεπτὰ τὸ πολὺ θὰ τελειώναμε. τὸ εἶπε, ἀλλὰ φυσικὰ δὲν τὸ πίστευε. ὅταν 1.10 εἶπε Δι᾿ εὐχῶν καὶ 1.15 ἔβαλα μπρὸς τὸ ἁμάξι (τὸν πήγαινα σπίτι του στὴν πόλι ποὺ ἔμενε καὶ μετὰ πήγαινα στὸ δικό μου, συνολικὰ 1 ὥρα τοὐλάχιστον δρόμος), τότε ἄρχισε νὰ τὸ συνειδητοποιῇ.

μπορείς να μας εξηγήσεις πως γινεται αυτο? ακομα κ βολιδα να τα πεις δεν τα λες ολα... με τιποτα. δηλαδη, 50 λεπτα ορθρο απο κανονες κ θεια λειτουργια.

κ εγω δε συμφωνω με το θεμα της βιασυνης την Ανασταση. Πολυ ασχημο... ψαλλεις πολυωρες ακολουθιες ολη τη Μ Εβδομαδα κ μετα, στο σημαντικοτερο σημειο, τα ξεπετας για να φας μια-στην κυριολεξια-ωρα νωριτερα! Τοσο λιγουρηδες ειμαστε δηλαδη?
δυστυχως, νομιζω ευθυνονται οι ιερεις κ οχι ο κοσμος τον οποιο οποτε μας συμφερει χρησιμοποιουμε ως προσχημα. Αυτο το παραμυθι με τον κοσμο πρεπει καποια στιγμη να τελειωσει. Οχι μονο για την Ανασταση, αλλα γενικα με τα ψαλτικα. Το ενα δεν αρεσει στον κοσμο, το αλλο δεν το ξερει, το αλλο πες το συντομα για να το ψαλλουν μαζι κτλ... δε θελει κοπο, θελει τροπο...
Παρατηρω παντως κ απο τη δικη μας ενορια αλλα κ απο αλλες που ακουω, οτι χρονο με το χρονο ολο κ περισσοτερος κοσμος μενει μεχρι το τελος! Κ κοινωνουν σχεδον ολοι!
 

Dionysios

Διονύσιος Ἀνατολικιώτης, «γηράσκω ἀεὶ διορθούμενο
Συγγνώμη κιόλας, και χωρίς καμία διάθεση αντιδικίας, αλλά κάτι δεν βγαίνει καλά...
.............................................
Εν τέλει στην όλη ιστορία δεν είναι αν τα λέμε όλα αλλά πως τα λέμε κιόλας. Δλδ. για να τα πούμε όλα, ¨ορθρο και Λειτουργία μέσα σε λιγότερο από μια ώρα (!!!!) πρέπει να τα λέμε χμμμ.... χύμα?!?!?!?!?!

Σταύρο. συμφωνώ και επαυξάνω!
..........................................................................................
Ψάλουμε δε "τάκα-τάκα" στην μεγαλύτερη όλων Δεσποτική εορτή. Έλεος δηλαδή...

Μας κυνηγάει κανείς? ή θα κρυώσει η μαγειρίτσα...?:wink:

Η εορτή των εορτών και πανήγυρη των πανηγύρεων κατάντησε να είναι η πιο βιαστική και "τσαπατσούλικη" Θ.Λειτουργία του χρόνου...
..........................................................................................
...φαίνεται στο μεγαλείο της η "κοσμικότητα" μας και η απουσία της Θεολογίας και όλα αυτά με πρόσχημα τον καϋμένο τον κοσμάκι...

... αυτό το : γρήγορα....γρήγορα....πιο γρήγορα είναι όχι άσχημο, αηδιαστικό. Κ δεν εννοώ μόνο στη Θ.Λειτουργία της Κυριακής του Πάσχα, γενικότερα. Σιγά μη χάσουμε το τρένο επειδή αργήσαμε 5-10 λεπτά...

Τα είπες όλα, αγαπητέ Χρήστο. Πολύ άσχημο πράγμα η βιασύνη. ... Ειδικά, τέτοιες χρονιάρες μέρες πρέπει να απαγορευτεί η γρηγοράδα, να έχει επιτίμιο.

μπορείς να μας εξηγήσεις πως γινεται αυτο? ακομα κ βολιδα να τα πεις δεν τα λες ολα... με τιποτα. δηλαδη, 50 λεπτα ορθρο απο κανονες κ θεια λειτουργια.

Καλά μου παιδιὰ καὶ ἀγαπητοί μου φίλοι τοῦ Ψαλτολογίου, βλέπω μὲ χαρὰ τὰ μηνύματά σας καὶ ἀκούω προσεχτικὰ τοὺς προβληματισμούς σας, ποὺ ἐκδηλώνονται ἐξ ἀφορμῆς τοῦ μηνύματος ποὺ δημοσίευσα ἐδῶ γιὰ τὴν βραδιὰ τῆς ἀναστάσεως. εἶναι ὡραῖο πρᾶγμα νὰ βλέπῃς νέους κυρίως ἀνθρώπους, ἀντὶ νὰ ἀκολουθοῦν τὶς συνήθειες τῶν περισσοτέρων ἀνθρώπων τῆς ἡλικίας τους ἀγόμενοι καὶ φερόμενοι ἀπὸ τὶς κρίσεις καὶ ἐξάψεις τῆς μεταεφηβικῆς καὶ νεανικῆς ψυχολογίας, νὰ συζητοῦν σοβαρὰ καὶ νὰ καταθέτουν ὑπεύθυνα τὶς ἀπόψεις των καὶ τὶς παρατηρήσεις των. εἶναι ὡραῖο πρᾶγμα αὐτὸ καὶ δὲν θέλω νὰ σᾶς ἀποθαρρύνω. τὸ ἀντίθετον μάλιστα! ἐπιτρέψτε μου ὅμως ἐδῶ νὰ ὑπομνήσω εἰς τὴν ἀγάπη σας ὅτι ἐδημοσίευσα ἕνα μήνυμα στὸ παρὸν θέμα, ποὺ ἔχει συγκεκριμένον τίτλον καὶ μὲ τὸ ἀνάλογον πνεῦμα. καὶ καλὸν εἶναι νὰ μάθετε σιγὰ σιγὰ νὰ μὴν προτρέχετε, ἀλλὰ νὰ ἀρχίσετε νὰ βλέπετε καὶ τὸ «πνεῦμα τοῦ γράμματος». διότι ὅταν δημοσιεύω κάτι γενικὸν ἐδῶ ἢ ὅταν σὲ ἄλλα σημεῖα κάμνω γενικὲς ἀλλὰ σοβαρὲς παρατηρήσεις καὶ κυρίως ἐπισημάνσεις λαθῶν, δὲν τὸ κάμνω οὔτε τυχαῖα οὔτε ἀπὸ διάθεσιν ἀντιδικίας οὔτε ἀπευθύνομαι προσωπικὰ σὲ κάποιους. ἐπίσης δὲν γράφω οὔτε ἀπὸ προσωπικὴν ἀνάγκην προβολῆς (δόξα τῷ Θεῷ! εἶμαι χορτᾶτος ἀπὸ αὐτὸ) οὔτε γιὰ ἐξυπνακισμό. καὶ πρέπει νὰ διαβάσῃ κανεὶς καὶ τὰ 300 μηνύματα –ὁλόκληρο βιβλίο– ποὺ ἔχω δημοσιεύσει στὸ παρὸν βῆμα διαλόγου, καὶ μετὰ νὰ προσπαθήσῃ νὰ χωνέψῃ τί λέγω καὶ τί ἐννοῶ (διότι τὸ παραδέχομαι κι ἐγὼ ὅτι πολλὰ ἀπὸ αὐτὰ εἶναι βαριὰ καὶ δυσκολοχώνευτα φαγητά). καὶ πολὺ ἀργότερα, ὅταν θὰ ἀποκτήσῃ κάποια ἱκανὴ πεῖρα τῆς λειτουργικῆς ζωῆς καὶ νιώσῃ καὶ στὸ πετσί του καὶ στὰ τρίσβαθα τῆς ψυχῆς του τὰ παρεπόμενα τῆς ἐκκλησιαστικῆς λατρείας, τότε ἂς ἔλθῃ νὰ μὲ ἀμφισβητήσῃ, διότι τότε βεβαίως θὰ ξέρῃ τί λέγει καὶ τί ἐννοεῖ καὶ τί θέλει νὰ πῇ, διότι πρῶτα θὰ ἔχῃ καταλάβῃ τί λέω ἐγώ. καὶ δὲν θὰ κάμνῃ τὸ λάθος νὰ μπερδεύῃ καὶ νὰ παρερμηνεύῃ (εἴτε ἀθελήτως εἴτε ἐσκεμμένως ἔχει λίγη σημασία) τὸ νόημα τῶν λόγων μου καὶ τῶν γραπτῶν μου καὶ νὰ καμαρώνῃ μάλιστα γι᾿ αὐτό. διότι συχνὰ διαπιστώνω ὅτι κάποιοι κάνουν αὐτὸ τὸ λάθος, δηλαδὴ νὰ μὴν κατανοοῦν καὶ ἄρα νὰ παρανοοῦν τὸ νόημα τῶν λεγομένων μου (= τῶν γραπτῶν μου), διότι βλέπουν ἐπιπολαίως τὸ δέντρο (ἕνα μήνυμά μου μεμονωμένο) καὶ ὄχι τὸ δάσος (τὰ 300 μέχρι τώρα μηνύματά μου συνολικῶς).
Ἴσως εἶναι καλλίτερα λοιπὸν νὰ ξεκολλήσετε ἀπὸ τὴν σοβαροφάνεια καὶ νὰ συνεχίσετε τὸ πολὺ ὡραῖο καὶ εὐφυὲς θέμα τῶν εὐτραπέλων ποὺ ἔχετε δημιουργήσει σ᾿ αὐτὴν τὴν ἑνότητα. γιὰ τὶς λοιπὲς παρατηρήσεις καὶ κρίσεις καὶ γιὰ τὶς θεολογικὲς ἐμβαθύνσεις ὑπάρχουν ἀρκετὰ ἄλλα θέματα ποὺ σᾶς περιμένουν.
Κατ᾿ ἐξαίρεσιν τὸ παρὸν μήνυμά μου (301) δὲν ἐντάσσεται στὸ πνεῦμα τοῦ παρόντος θέματος, ἀλλὰ ἀναγκάστηκα νὰ τὸ γράψω ἔτσι.
Νὰ εἶστε ὅλοι σας καλά.
Μὲ ἐκτίμησι καὶ ἐνδιαφέρον
Διονύσιος ᾿Ανατολικιώτης​
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
Καλά μου παιδιὰ καὶ ἀγαπητοί μου φίλοι τοῦ Ψαλτολογίου, βλέπω μὲ χαρὰ τὰ μηνύματά σας καὶ ἀκούω προσεχτικὰ τοὺς προβληματισμούς σας, ποὺ ἐκδηλώνονται ἐξ ἀφορμῆς τοῦ μηνύματος ποὺ δημοσίευσα ἐδῶ γιὰ τὴν βραδιὰ τῆς ἀναστάσεως. εἶναι ὡραῖο πρᾶγμα νὰ βλέπῃς νέους κυρίως ἀνθρώπους, ἀντὶ νὰ ἀκολουθοῦν τὶς συνήθειες τῶν περισσοτέρων ἀνθρώπων τῆς ἡλικίας τους ἀγόμενοι καὶ φερόμενοι ἀπὸ τὶς κρίσεις καὶ ἐξάψεις τῆς μεταεφηβικῆς καὶ νεανικῆς ψυχολογίας, νὰ συζητοῦν σοβαρὰ καὶ νὰ καταθέτουν ὑπεύθυνα τὶς ἀπόψεις των καὶ τὶς παρατηρήσεις των. εἶναι ὡραῖο πρᾶγμα αὐτὸ καὶ δὲν θέλω νὰ σᾶς ἀποθαρρύνω. τὸ ἀντίθετον μάλιστα! ἐπιτρέψτε μου ὅμως ἐδῶ νὰ ὑπομνήσω εἰς τὴν ἀγάπη σας ὅτι ἐδημοσίευσα ἕνα μήνυμα στὸ παρὸν θέμα, ποὺ ἔχει συγκεκριμένον τίτλον καὶ μὲ τὸ ἀνάλογον πνεῦμα. καὶ καλὸν εἶναι νὰ μάθετε σιγὰ σιγὰ νὰ μὴν προτρέχετε, ἀλλὰ νὰ ἀρχίσετε νὰ βλέπετε καὶ τὸ «πνεῦμα τοῦ γράμματος». διότι ὅταν δημοσιεύω κάτι γενικὸν ἐδῶ ἢ ὅταν σὲ ἄλλα σημεῖα κάμνω γενικὲς ἀλλὰ σοβαρὲς παρατηρήσεις καὶ κυρίως ἐπισημάνσεις λαθῶν, δὲν τὸ κάμνω οὔτε τυχαῖα οὔτε ἀπὸ διάθεσιν ἀντιδικίας οὔτε ἀπευθύνομαι προσωπικὰ σὲ κάποιους. ἐπίσης δὲν γράφω οὔτε ἀπὸ προσωπικὴν ἀνάγκην προβολῆς (δόξα τῷ Θεῷ! εἶμαι χορτᾶτος ἀπὸ αὐτὸ) οὔτε γιὰ ἐξυπνακισμό. καὶ πρέπει νὰ διαβάσῃ κανεὶς καὶ τὰ 300 μηνύματα –ὁλόκληρο βιβλίο– ποὺ ἔχω δημοσιεύσει στὸ παρὸν βῆμα διαλόγου, καὶ μετὰ νὰ προσπαθήσῃ νὰ χωνέψῃ τί λέγω καὶ τί ἐννοῶ (διότι τὸ παραδέχομαι κι ἐγὼ ὅτι πολλὰ ἀπὸ αὐτὰ εἶναι βαριὰ καὶ δυσκολοχώνευτα φαγητά). καὶ πολὺ ἀργότερα, ὅταν θὰ ἀποκτήσῃ κάποια ἱκανὴ πεῖρα τῆς λειτουργικῆς ζωῆς καὶ νιώσῃ καὶ στὸ πετσί του καὶ στὰ τρίσβαθα τῆς ψυχῆς του τὰ παρεπόμενα τῆς ἐκκλησιαστικῆς λατρείας, τότε ἂς ἔλθῃ νὰ μὲ ἀμφισβητήσῃ, διότι τότε βεβαίως θὰ ξέρῃ τί λέγει καὶ τί ἐννοεῖ καὶ τί θέλει νὰ πῇ, διότι πρῶτα θὰ ἔχῃ καταλάβῃ τί λέω ἐγώ. καὶ δὲν θὰ κάμνῃ τὸ λάθος νὰ μπερδεύῃ καὶ νὰ παρερμηνεύῃ (εἴτε ἀθελήτως εἴτε ἐσκεμμένως ἔχει λίγη σημασία) τὸ νόημα τῶν λόγων μου καὶ τῶν γραπτῶν μου καὶ νὰ καμαρώνῃ μάλιστα γι᾿ αὐτό. διότι συχνὰ διαπιστώνω ὅτι κάποιοι κάνουν αὐτὸ τὸ λάθος, δηλαδὴ νὰ μὴν κατανοοῦν καὶ ἄρα νὰ παρανοοῦν τὸ νόημα τῶν λεγομένων μου (= τῶν γραπτῶν μου), διότι βλέπουν ἐπιπολαίως τὸ δέντρο (ἕνα μήνυμά μου μεμονωμένο) καὶ ὄχι τὸ δάσος (τὰ 300 μέχρι τώρα μηνύματά μου συνολικῶς).
Ἴσως εἶναι καλλίτερα λοιπὸν νὰ ξεκολλήσετε ἀπὸ τὴν σοβαροφάνεια καὶ νὰ συνεχίσετε τὸ πολὺ ὡραῖο καὶ εὐφυὲς θέμα τῶν εὐτραπέλων ποὺ ἔχετε δημιουργήσει σ᾿ αὐτὴν τὴν ἑνότητα. γιὰ τὶς λοιπὲς παρατηρήσεις καὶ κρίσεις καὶ γιὰ τὶς θεολογικὲς ἐμβαθύνσεις ὑπάρχουν ἀρκετὰ ἄλλα θέματα ποὺ σᾶς περιμένουν.
Κατ᾿ ἐξαίρεσιν τὸ παρὸν μήνυμά μου (301) δὲν ἐντάσσεται στὸ πνεῦμα τοῦ παρόντος θέματος, ἀλλὰ ἀναγκάστηκα νὰ τὸ γράψω ἔτσι.
Νὰ εἶστε ὅλοι σας καλά.
Μὲ ἐκτίμησι καὶ ἐνδιαφέρον
Διονύσιος ᾿Ανατολικιώτης​



Αγαπητέ Διονύσιε,

Μερικές φορές νομίζω εδώ μέσα δημιουργούνται παρεξηγήσεις και εντάσεις άνευ λόγου και αιτίας, κάτι που εμένα προσωπικά τώρα τελευταία με έχει κάνει να μπαίνω σπανιότερα και θα με κάνει εν τέλει να μπάινω ίσα ίσα για να κατεβάσω κανένα κομμάτι ή καμιά παρτιτούρα και μετά να βγαίνω... Δεν νομίζω ότι κάποιος από όλους μας να προσπάθησε να μειώσει την προσφορά σου στο forum αλλά και τη γενικότερη, ούτε να σε κατηγορήσει ή να σε υποβιβάσει στο παραμικρό ώστε να γράψεις ένα τέτοιο μήνυμα όπως το παραπάνω. Προσωπικά τουλάχιστον, εξέφρασα από την ελάχιστη εμπερία μου στα ψαλτικά μπροστά στην τεράστια δική σου ένα προβληματισμό όσον αφορά τη χρονική διάρκεια των ψαλλομένων, και κάποιοι άλλοι με τη σειρά τους κάποιους γενικότερους προβληματισμούς για το πνεύμα βιασύνης που έχει επιβληθεί καλώς ή κακώς στην Θ. Λ. του Πάσχα.
Το συγκεκριμένο μήνυμά σου πάνω στο οποίο τοποθετηθήκαμε νομίζω ήταν πολύ σαφές όσον αφορά το πόσο σας παίρνει στην ενορία σου να τα πείτε όλα την νύχτα της Αναστάσεως. Τώρα εάν άλλα έλεγες και άλλα ενοούσες με σκωπτική διάθεση, τότε αυτό προφανώς δεν πέρασε στους υπόλοιπους για κάποιο λόγο. Από εκεί και πέρα δεν νομίζω ότι κάποιος εξ ημών τοποθετήθηκε επικριτικά ή αλλιώς αρνητικά απέναντί σου ούτε θέλησε να μειώσει εσένα ή κάποιον άλλον, ώστε να προβαίνουμε σε σύγκριση εμπειριών, προσφορών, παιδείας, βάθους εννοιών κλπ. Όπως έχω ξαναπεί ο καθένας προσφέρει άλλος λίγο άλλος πολύ κατά τις γνώσεις, τις δυνατότηες και τις εμπειρίες του. Ούτε δικαιούται να στρέφεται εναντίον κάποιον άλλων που γνωρίζουν περισσότερα αλλά ούτε και αξίζει από την άλλη να γίνεται αποδέκτης μειωτικών επικρίσεων αλλά και συγκρίσεων. Κάποιοι τυγχάνουν μέτοχοι μιας ευρείας μόρφωσης, κάποιοι άλλοι κάποιας μικρότερης, και κάποιοι άλλοι εδεν ευτύχησαν να έχουν καθόλου μόρφωση. Κάποιοι άλλοι είναι καλοί στα μεν και άλλοι στα δε. Το να υπενθυμίζουν οι μεν στους δε τις αποστάσεις δεν βοηθά κάπου.
Εν τέλει, και πάλι χωρίς καμιά διάθεση αντιδικίας, όποιος δημοσιεύει ένα μήνυμα, θα πρέπει να αναμένει ότι κάποια σημεία του μπορεί να τύχουν σχολίων και να γίνουν αφορμή κάποιων τοποθετήσεων από άλλους. Εάν τυχόν αυτά αρχίσει να τα ερμηνεύει ως εκ φύσεως αρνητικά και δολίως ή άλλως πώς υποτιμητικά προς το πρόσωπο, το επίπεδο, την προσφορά, και την παιδεία του, τότε ή θα πρέπει να είμαστε σε διαρκή αναβρασμό και αλλλοεξηγήσεις, ή από την άλλη να δεχόμαστε χωρίς παραπέρα συζήτηση κάποια μηνύματα κάποιων μελών χωρίς δεύτερη κουβέντα, χωρίς κανένα ενδοιασμό ή αντίρηση για να μην παρεξηγηθεί κάποιος, χωρίς να τολμούν κάποιοι "μικροί" να αντιλέγουν (ευσχημόνως και με προβληματισμό) απέναντι σε κάποιους "μεγάλους".
Τα γράφω όλα αυτά ενσυνείδητα για την πλήρη παρέκκλιση στην οποία βρίσκονται από το αρχικό μας θέμα, αλλά και εν είδει προβληματισμού διότι έχει παρατηρηθεί πολλές φορές από αρκετά επώνυμα ή και ανώνυμα μέλη εδώ να προσβάλονται, να περνάνε σε θέση άμυνας παρερμηνεύοντας με τη σειρά τους κάποιους καλοπροαίρετους προβληματισμούς και τοποθετήσεις άλλων μελών επί των λεγομένων τους. Δυστυχώς ή ευτυχώς όλοι έχουν δικαίωμα να γράψουν κάτι και όλοι έχουν δικαίωμα να το σχολιάσουν.
Οι κακοπροαίρετοι νομίζω φαίνονται, δεν χρειάζεται να τους βλέπουμε οι ίδιοι στο πρόσωπο του εκάστοτε διαφωνούντος συνομιλητή, ο οποίος εν τέλει μπορεί να είναι και εντελώς καλοπροαίρετος και να μην έχει κανένα άλλο σκοπό παρά την προαγωγή του διαλόγου και μόνον.
Αν δεν υπάρχει πρόβλημα και από τους υπόλοιπους ας ξαναπεράσουμε στα ευτράπελα...
 

petrosgrc

Πέτρος Γαλάνης
Να πω κι εγώ μια πασχαλινή εμπειρία μου, εξ αντιθέτου αυτή τη φορά. Για να μην παρεξηγηθώ, δεν είμαι οπαδός της υπερβολικής βιασύνης αλλά αυτό που έζησα φέτος το Πάσχα ήταν το κάτι άλλο. Έψελνα λοιπόν σε ένα ναό όπου πάρα πολύς κόσμος δεν ήταν και ως εκ τούτου είχαμε την ευχέρεια να τα πούμε πιο "φυσιολογικά". Δυστυχώς το "φυσιολογικά" για τον δεξιό μου ψάλτη ήταν να πούμε τον κανόνα σε έναν απίστευτα κοιμήσικο ρυθμό (τις καταβασίες κάθε Κυριακή τις λέμε πιο σύντομα!), ομοίως και τους αίνους.Ματαίως προσπαθούσα να επιταχύνω λίγο το ρυθμό στον κανόνα, αμέσως επανέφερε το δικό του ρυθμό. Βέβαια στη Λειτουργία ο ιερέας βιάστηκε κάπως με αποτέλεσμα να τελειώσουμε πιο γρήγορα (χωρίς πάντως να κόψουμε τίποτα), αλλά το κερασάκι στην τούρτα ήταν το ότι στο κοινωνικό κλήθηκα να διαβάσω το Αναστάσιμο μήνυμα του Μητροπολίτη (το οποίο ήταν 6 σελίδες ή και παραπάνω αν θυμάμαι καλα!). Λόγω βέβαια του λίγου κόσμου που κοινωνούσε τελειώσαμε γύρω στις 1:40, αλλά αυτήν την Πασχαλινή ακολουθία δεν την ευχαριστήθηκα καθόλου...
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
.... στο κοινωνικό κλήθηκα να διαβάσω το Αναστάσιμο μήνυμα του Μητροπολίτη (το οποίο ήταν 6 σελίδες ή και παραπάνω αν θυμάμαι καλα!).

:DΜετά το πέρας μιας Θ.Λ. κάποιος Μητροπολίτης που είχε ιερουργήσει, θέλησε να μας πει δυο λόγια ακόμα... Με το που άρχισε να μιλάει ακούστηκε ο σχετικός θόρυβος στο ναό από τους ανθρώπους που κάθονταν... "Μην κάθεστε, δεν θα σας κουράσω..." μας είπε. Ο λόγος του τελείωσε μετά από μισή ώρα....¨:rolleyes:
 

petrosgrc

Πέτρος Γαλάνης
Ιερέας σε αρτοκλασία: Λέει το "Θεοτόκε Παρθένε" σε ήχο πλ. α΄ και έπειτα ακολουθούν οι εκφωνήσεις στον ίδιο ήχο. Πριν ξεκινήσει ο ίδιος το "πλούσιοι επτώχευσαν", καλεί να το πούνε όλοι μαζί. Η φράση "όλοι μαζί", λέγεται στο πα που κατέληξαν οι εκφωνήσεις... Βέβαια τώρα που είναι γραμμένο δε φαίνεται πολύ αστείο, αλλά αν ήσασταν εκεί...
 

souldatos

Στέφανος Σουλδάτος
το κερασάκι στην τούρτα ήταν το ότι στο κοινωνικό κλήθηκα να διαβάσω το Αναστάσιμο μήνυμα του Μητροπολίτη (το οποίο ήταν 6 σελίδες ή και παραπάνω αν θυμάμαι καλα!).

Κάποιος ιερέας με τον οποίο είχα ψάλλει στο παρελθόν είχε την εξής τακτική: Διάβαζε από την εγκύκλιο του μητροπολίτη μόνο την πρώτη και την τελευταία παράγραφο! Τι 6 σελίδες μας λες; Σε 20 δεπτερόλεπτα τις είχε τελειώσει και όλοι ήταν χαρούμενοι που ο μητροπολίτης έγραφε τόσο μικρές εγκυκλίους... :D:D:D


Λόγω βέβαια του λίγου κόσμου που κοινωνούσε τελειώσαμε γύρω στις 1:40, αλλά αυτήν την Πασχαλινή ακολουθία δεν την ευχαριστήθηκα καθόλου...

Άρα και εμείς που τα λέμε σύντομα και τελειώνουμε 1.35, μάλλον δεν είμαστε τόσο υπερβολικοί. Απλά δε λέμε αργό δύναμις (εκτός ίσως από μια κορώνα στο Άγιος Αθάνατος για να μη φαίνεται ότι βιαζόμαστε), λέμε χερουβικό εβδομάδος, λειτουργικά σύντομα αλλά μελωδικά, αντί κοινωνικού διαβάζει ο ένας ιερέας το λόγο του Αγ. Ιωάννου, κοινωνούν δυο ιερείς ταυτόχρονα...



ΟΤΑΝ ΔΕΣΠΟΖΟΥΝ ΟΙ ΔΙΑΚΟΙ
Σήμερα με είχαν καλέσει να ψάλλω σε πανηγυρίζοντα ναό Αγ. Φανουρίου. Όλα πηγαίναν καλά αλλά είχαμε γενικά σύντομο ρυθμό όπως απαιτείται στη συγκεκριμένη μητρόπολη. Πιάνω χερουβικό Φωκαέα, συντόμευσα κομμάτια από μέσα καθώς ο δεσπότης βγήκε να θυμιατήσει στο "μυστικώς". Ο διάκος βγήκε μετά το χερουβικό όταν έμενε μισή ακόμα γραμμή για το τέλος (η τελευταία επανάληψη του "μέριμναν". Με κοιτά με βλέμμα απότομο και μου κάνει νόημα να σταματήσω. Βλέποντας ότι μένει μόνο μισή γραμμή, του κάνω ευγενικότατα και με χαμόγελο νόημα "μισό λεπτό" (όπως κάνουμε όταν σταματήσουμε λίγο με το αμάξι και περιμένει άλλο από πίσω). Με κοιτά πολύ έντονα και αρχίζει με δυνατή φωνή "Πάντων ημών...". Εγώ πάντα ευγενικός και ήρεμος λέω χύμα το "μέριμναν" και σταματάω, χωρίς καν να δώσω σημασία στο θέμα. Έλα όμως που έρχονται τα λειτουργικά! Και ενώ ως τώρα ο διάκος ήταν καλλιφωνότατος και έπιανε όλους τους ήχους περίφημα, αρχίζει να λέει κάθε εκφώνηση σε άλλη βάση (εγώ έλεγα πλ. Α), εντελώς εκτός ήχου και μας κοιτούσε με πονηρό μειδίαμα σε κάθε εκφώνηση που τελείωνε (μάλλον σκεπτόμενος ότι έτσι μας βλάπτει κάπως...). Το ότι έτσι καταστρέφει την ακολουθία δε θα του πέρασε καθόλου από το μυαλό. Δεν έδωσα καμμιά συνέχεια στο θέμα, θεωρώντας ότι αυτός εξευτελίζεται με τη συμπεριφορά του και φυσικά δεν υπήρχε λόγος να εμπλακώ σε τέτοια ανόητη κόντρα (την οποία μόνος του δημιούργησε μες στο μυαλό του). Για άλλη μια φορά όμως σιχάθηκα τους διάκους που νομίζουν ότι γίναν δεσπότες.

ΥΓ. Για να μη νομίζετε ότι έχω κάτι με όλους τους διάκους, ο παπάς που με κάλεσε να ψάλλω εκεί, είχε μόλις χειροτονηθεί διάκος όταν πρωτοανέλαβα ψάλτης πριν δέκα χρόνια. Τότε είχαμε απλά χαιρετηθεί, αλλά από την αρχή φάνηκε πόσο ευγενικός ήταν. Από τότε ως τώρα, οι σχέσεις μας είναι πολύ φιλικές, καθώς είναι πολύ ταπεινός και φιλικός άνθρωπος. Σίγουρα δεν έχετε δει πολλούς αρχιμανδρίτες να κατεβαίνουν από το ιερό για να κουβαλήσουν μόνοι τους τα πανέρια με τους άρτους στο κέντρο, ενώ υπάρχει τόσος κόσμος στην εκκλησία που μπορεί να βοηθήσει. Μακάρι να ήταν έτσι όλοι οι διάκοι και όλοι οι ιερείς μας...
 
Last edited:

koudounellis

Ευστράτιος Κουδουνέλλης
Ενας νεοχειροτονημένος ιερέας όχι μικρός σε ηλικία τοποθετήθηκε απο το δεσπότη σε κάποιο χωριό. Μάθενε ακόμα τα των ακολουθιών , οστόσο άκανε λάθη. Στις κηδείες έβγαζε έξω όλο τον κόσμο και όταν τελείωνε τους καλούσε να πάρουν το νεκρό για την ταφή. Πολλοι απορούσαν τι έκανε μόνος του .Κάποιος λοιπόν προσποιήθηκε τον πεθαμένο για να δει επιτέλους τι συμβαίνει. Ως συνήθως βγ'ηκαν έξω όλοι. Ο παπας ξερόβηχε και καθόταν να περάσει η ώρα. Σε μια στιγμή ανοίγει τα μάτια του ο τάχα νεκρός τον βλέπει ο παπάς και χωρίς να χάσει χρόνο πιάνει ένα ξύλο μακρύ αυτό που σηκώνουν τους απιταφίους και δώσε απο δω δώσ από κει τον ετέλεψε . Βγαίνει έξω καταιδρωμένος και λέει στους χωρικούς :Τους νεκρούς να τους φέρνετε καλά πεθαμένους να τους αφήνετε να παιθένουν καλά και ύστερα να τους φέρνετε .

ΕΡΩΤΗΣΗ
Είναι σωστό να ψάλλει καθημερινή λειτουργία από τις 7 ως τις 8 ο αριστερός ψάλτης και από τις 8 μέχρι τις 9 ο δεξιος ; Γιατί έχει μαγαζί και χάνει την πελατεία του. Όταν βέβαια έχει μνημόσυνο δεν το συζητάμε , δεν τίθεται θέμα ωραρίου για τον αριστερό .
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Αυτό φίλε μου είναι ανέκδοτο παλιό αλλά καλό...
κατι που να συνέβη πραγματικά;;;;
 

koudounellis

Ευστράτιος Κουδουνέλλης
Αυτό φίλε μου είναι ανέκδοτο παλιό αλλά καλό...
κατι που να συνέβη πραγματικά;;;;

Πραγματικό γεγονός . Όπως και άλλα που συμβαίνουν εδώ που ζω..........
'οπως το παραδειγμα της ερώτησής μου. Επιφυλάσομαι να σας πω τι θα συμβεί παραπέρα. :confused:
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Να του κόψεις τα πόδια με το ωράριο...:wink::wink::wink:
φίλε μου αυτό αποτελεί εκμεταλευση του άλλου.
τέλος πάντων, όπως τα βρούν μεταξύ τους.....
 
Status
Not open for further replies.
Top