1-1000 Ευτράπελα (αστείες καταστάσεις στο ψαλτήρι)

Status
Not open for further replies.
Καλό σας μεσημέρι. Ρατσισμός είναι το να θεωρούμε μια άλλη ομάδα ανθρώπων κατώτερη, να την περιφρονούμε ενώ ταυτόχρονα αισθανόμαστε ένα μίγμα φόβου, απέχθειας και υπεροψίας έναντι αυτών των ανθρώπων. Η ρατσιστική προκατάληψη, συχνά διδάσκεται από τα γεννοφάσκια μας και μεταλαμπαδεύεται μέσα από εκφράσεις/παροιμίες/θυμοσοφίες/ ανέκδοτα της καθημερινότητας. Παραδείγματα πολλά, βλ. "ποντιακά" ανέκδοτα, ανέκδοτα για "κεκέδες" ή τα σύγχρονα ανέκδοτα για "ξανθιές" ή για τις "γυναίκες οδηγούς". Κάποιες παλαιότερες ρατσιστικές εκφράσεις και αποφθέγματα έχουν εγκαταλειφθεί λόγω της εξέλιξης της κοινωνίας, αλλά δημιουργούνται καινούργια. Είναι πράγματι φράσεις του τύπου "άντε να φτιάξεις κανένα φαΐ" αθώες φρασούλες; Η', δικαιούται να "σπάει πλάκα" ο ψάλτης με το εκκλησίασμα; (δηλ. είναι ... "μαγαζάκι" το ψαλτήρι;). Φυσικά και η απάντηση είναι όχι και για τα δύο ερωτήματα, και πιστεύω ότι κατά βάση συμφωνείτε όπως καταλαβαίνω από το αναλυτικό σχόλιό σας. Επειδή, ακολουθούν νεώτεροι από εμάς οι οποίοι διαβάζουν τα posts και ... αφομοιώνουν στάσεις ζωής, είναι καλό πιστεύω να συζητάμε τέτοια θέματα. Ας αναρωτηθούμε πόσα θέματα της καθημερινότητας μας δεν αντιμετωπίζουμε με αυθόρμητες σκέψεις και συμπεριφορές που ουσιαστικά δεν είναι παρά η έκφραση μιας υποβόσκουσας ρατσιστικής μας στάσης (απέναντι στο άλλο φύλο, απέναντι στον έγχρωμο, απέναντι στον ξένο, απέναντι στον φτωχό). Κάτι που βιώνουμε και οι ίδιοι ως χριστιανοί στην καθημερινότητά μας από όσους έχουν απομακρυνθεί από την πίστη.
Σας ευχαριστώ για τον χρόνο που διαθέσατε για να μου απαντήσετε. Κατανοώ ότι οι ψάλτες σηκώνουν στους ώμους μεγάλη ευθύνη και εκτελούν το λειτούργημά τους συχνά σε δύσκολες συνθήκες.
Υ.Γ. το αγαπημένο μου "ευτράπελο" είναι το "ποιήσωμεν τρία σκοινιά..."
 
Κυρία Σακκά, θα ήθελα να κάνω μερικές παρατηρήσεις πάνω στα όσα γράψατε πιο πάνω. Καταρχήν, το φόρουμ αυτό στο οποίο εγγραφήκατε μόνο και μόνο για να πολεμήσετε την Κου Κλουξ Κλαν των αναλογίων, έχει μία πολύ συγκεκριμένη θεματολογία:την βυζαντινή μουσική. Όσοι κατά καιρούς έχουμε παρεκτραπεί από αυτό και συζητάμε είτε για θρησκειολογικά είτε πολιτικά είτε αθλητικά είτε για οποιοδήποτε άλλο άσχετο θέμα, οι συντονιστές φροντίζουν να το υπενθυμίζουν συμβάλλοντας σημαντικά στην εύρυθμη λειτουργία του φόρουμ. Επειδή λοιπόν τα όσα αναφέρετε πιο πάνω ανήκουν στον χώρο της πολιτικής σκέψης, καλό θα ήταν να κρατήσετε την "αντιρατσιστική" "αριστερίστικη" ιδεολογία σας εκτός. Η παιδική αντίληψη ότι ρατσισμός είναι να λες τον ανάπηρο "σακάτη", να χρησιμοποιείς μαύρους στη βαμβακοφυτεία σου, να αλυσοδένεις τη γυναίκα σου στην κουζίνα και να μην αφήνεις τους gay να παντρεύονται στην εκκλησία, είναι τουλάχιστον τραγελαφική. Άρα αφού ξεκαθαρίσαμε ότι μιλάμε για διακρίσεις, μην ξεχνάτε ότι ρατσιστές είναι και αυτοί που θεωρούν κατώτερους τους ρατσιστές...

Υ.Γ.Ο απόστολος Παύλος ήταν ρατσιστής;

Νικόλαος Μάννης
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής

Τελικά τά εὐτράπελα ἔχουν δημιουργήσει παρεξηγήσεις καί δημιουργοῦν...
Κυρία μου, καλωσορίσατε. Ἄν ὅμως ἡ ἐγγραφή σας σχετίζεται μέ ἕνα μήνυμα ἑνός θέματος (ὅπως γράφετε), νά ξέρετε ὅτι δέν εἶναι αὐτή ἡ θεματολογία τοῦ φόρουμ αὐτοῦ, ἐγώ δέ προσωπικῶς ἀπέχω ἀπό αὐτό τό θέμα, ὄχι ὅτι δέν συμμετεῖχα παλιότερα, ἀλλά ἐπείδη κάποια στιγμή «παρεξηγήθηκα» κι ἐγώ, δέν ξανασυμμετέχω.
Εἶναι προφανές ὅτι αὐτή ἡ ἑνότητα εἶναι μιά ἀνάπαυλα (ἀναγκαία γιά τόν ἄνθρωπο, πού ὡς ἐκπαιδευτικός γνωρίζετε καλά) μέσα στά πάμπολλα σημαντικότατα καί ἐνδιαφέροντα θέματα αὐτοῦ τοῦ βήματος διαλόγου, καί ὡς ἐκτόνωση ἀναφέρεται σέ φανταστικά τίς περισσότερες φορές περιστατικά χάριν ἀστεϊσμοῦ.
Σᾶς διαβεβαιῶ ὅτι κι αὐτό στό ὁποῖο ἀναφέρεστε εἶναι φανταστικό καί εἶναι ἀδύνατον νά ἔχει συμβεῖ σέ ναό. Κάτι τό ἐλάχιστο, πού κανείς δέν τό παίρνει εἰδηση, μεγαλοποιεῖται χάριν ἀστειότητος, χαριτολογήματος.

Ἄν, λοιπόν, ἡ εἴσοδός σας ἔγινε μόνον γιά ἕνα μήνυμα μέσα σέ τόσα σπουδαῖα καί πνευματικά θέματα πού ὑπάρχουν ἐδῶ, ἐγώ δέν θά εἶμαι ἐκεῖνος πού θά σᾶς πεῖ «λάθος πόρτα κτυπήσατε».

Περιμένουμε καί τίς δικές σας καταθέσεις στό πλούσιο θεματολόγιο.


 
Κυρία Σακκά, θα ήθελα να κάνω μερικές παρατηρήσεις πάνω στα όσα γράψατε πιο πάνω. Καταρχήν, το φόρουμ αυτό στο οποίο εγγραφήκατε μόνο και μόνο για να πολεμήσετε την Κου Κλουξ Κλαν των αναλογίων, έχει μία πολύ συγκεκριμένη θεματολογία:την βυζαντινή μουσική. Όσοι κατά καιρούς έχουμε παρεκτραπεί από αυτό και συζητάμε είτε για θρησκειολογικά είτε πολιτικά είτε αθλητικά είτε για οποιοδήποτε άλλο άσχετο θέμα, οι συντονιστές φροντίζουν να το υπενθυμίζουν συμβάλλοντας σημαντικά στην εύρυθμη λειτουργία του φόρουμ. Επειδή λοιπόν τα όσα αναφέρετε πιο πάνω ανήκουν στον χώρο της πολιτικής σκέψης, καλό θα ήταν να κρατήσετε την "αντιρατσιστική" "αριστερίστικη" ιδεολογία σας εκτός. Η παιδική αντίληψη ότι ρατσισμός είναι να λες τον ανάπηρο "σακάτη", να χρησιμοποιείς μαύρους στη βαμβακοφυτεία σου, να αλυσοδένεις τη γυναίκα σου στην κουζίνα και να μην αφήνεις τους gay να παντρεύονται στην εκκλησία, είναι τουλάχιστον τραγελαφική. Άρα αφού ξεκαθαρίσαμε ότι μιλάμε για διακρίσεις, μην ξεχνάτε ότι ρατσιστές είναι και αυτοί που θεωρούν κατώτερους τους ρατσιστές...

Υ.Γ.Ο απόστολος Παύλος ήταν ρατσιστής;

Νικόλαος Μάννης
Καλησπέρα σας, όπως ανέφερα στο αρχικό μου μήνυμα το συγκεκριμένο σχόλιο στάθηκε η αφορμή να εγγραφώ γιατί η εγγραφή μου θα μου επέτρεπε να το σχολιάσω. Σας διαβεβαιώνω όμως ότι από έτους παρακολουθώ τις συζητήσεις του forum ("βγαίνει" σε απλή αναζήτηση στο Google). Έχω, πιστεύω, ωφεληθεί ιδιαίτερα από τα αναρτημένα αρχεία, συζητήσεις περί μουσικής κ.α. πολλά. Επειδή ανάμεσα στους συναδέλφους μου είμαι η πιο computer literate, και ομιλώ την ελληνική, μέσω του forum σας έχω 'κατεβάσει' αρχεία που χρειάστηκαν (πχ κείμενο βυζαντινής για να διδάξει ο δάσκαλος μουσικής κλπ). Το συγκεκριμένο post, και κάποια άλλα όμως μου φάνηκαν παράταιρα, και ίσως βλαπτικά για τους νέους αναγνώστες (πχ να διαβάζουμε ως ευτράπελο ιστορίες για μεθυσμένους ψάλτες, ή για ψάλτες που κάνουν "γυμνάσια" στο εκκλησίασμα επειδή αποτελείται από γυναίκες κ.ο.κ.). Τέτοιες εικόνες, ελπίζω να συμφωνείτε, δεν συνάδουν με το λειτούργημα ενός ψάλτη.
Βλέπω με λύπη μου ότι το να διαβάσετε μια αρνητική άποψη για κάτι που εσάς σας αρέσει σας προκαλεί στο να κατατάξετε "ελαφρά τη καρδία" κάποιον σε συγκεκριμένη πολιτική παράταξη ή συγκεκριμένο χώρο.
Όσο για το υστερόγραφό σας, επιτρέψτε μου να το θεωρήσω εκτός συζήτησης. Η πιο αντιρατσιστική θρησκεία είναι ο χριστιανισμός. Εάν εμείς όντως ακολουθούμε και προωθούμε στην καθημερινότητά μας τις διδαχές της .... είναι ένα άλλο θέμα.
Από την άλλη, δεν είμαι θεολόγος, ούτε μπορώ να "κονταροχτυπηθώ" με εσάς σχετικά με δογματικά θέματα. Πιστεύω ότι υπάρχουν πολλοί γνώστες που μπορούν να παραθέσουν πάμπολλα παραδείγματα, υποθέτω όμως καλύτερα σε νέο thread συζήτησης.
Σας ευχαριστώ για τον χρόνο σας.
 

petrosgrc

Γαλάνης Πέτρος
Κυρία Σακκά,

Νομίζω ότι κάποια πράγματα τα παίρνετε πολύ περισσότερο στα σοβαρά απ' ό,τι πρέπει. Τα όσα γράφονται σε αυτό το θέμα δεν είναι απαράιτητα παραδείγματα προς μίμηση. Είναι κάποιες στιγμές οι οποίες, είτε τις ζήσαν κάποια μέλη είτε τους τις διηγήθηκαν άλλοι, προκαλούν το γέλωτα. Αυτό και τίποτα άλλο. Αν τώρα κάτσουμε όλα όσα έχουν γραφτεί να τα διυλίσουμε , νομίζω ότι θα καταλήξουμε σε έναν άνευ ουσίας ηθικισμό. Άλλωστε το τί έγινε στη συγκεκριμένη περίπτωση αφορά αυτόν που το έκανε και όχι αυτόν ο οποίος το μετέφερε.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Ρόζα Σακκα;50820 said:
Καλησπέρα σας, όπως ανέφερα στο αρχικό μου μήνυμα το συγκεκριμένο σχόλιο στάθηκε η αφορμή να εγγραφώ γιατί η εγγραφή μου θα μου επέτρεπε να το σχολιάσω. Σας διαβεβαιώνω όμως ότι από έτους παρακολουθώ τις συζητήσεις του forum ("βγαίνει" σε απλή αναζήτηση στο Google). Έχω, πιστεύω, ωφεληθεί ιδιαίτερα από τα αναρτημένα αρχεία, συζητήσεις περί μουσικής κ.α. πολλά. Επειδή ανάμεσα στους συναδέλφους μου είμαι η πιο computer literate, και ομιλώ την ελληνική, μέσω του forum σας έχω 'κατεβάσει' αρχεία που χρειάστηκαν (πχ κείμενο βυζαντινής για να διδάξει ο δάσκαλος μουσικής κλπ). Το συγκεκριμένο post, και κάποια άλλα όμως μου φάνηκαν παράταιρα, και ίσως βλαπτικά για τους νέους αναγνώστες (πχ να διαβάζουμε ως ευτράπελο ιστορίες για μεθυσμένους ψάλτες, ή για ψάλτες που κάνουν "γυμνάσια" στο εκκλησίασμα επειδή αποτελείται από γυναίκες κ.ο.κ.). Τέτοιες εικόνες, ελπίζω να συμφωνείτε, δεν συνάδουν με το λειτούργημα ενός ψάλτη.
Βλέπω με λύπη μου ότι το να διαβάσετε μια αρνητική άποψη για κάτι που εσάς σας αρέσει σας προκαλεί στο να κατατάξετε "ελαφρά τη καρδία" κάποιον σε συγκεκριμένη πολιτική παράταξη ή συγκεκριμένο χώρο.
Όσο για το υστερόγραφό σας, επιτρέψτε μου να το θεωρήσω εκτός συζήτησης. Η πιο αντιρατσιστική θρησκεία είναι ο χριστιανισμός. Εάν εμείς όντως ακολουθούμε και προωθούμε στην καθημερινότητά μας τις διδαχές της .... είναι ένα άλλο θέμα.
Από την άλλη, δεν είμαι θεολόγος, ούτε μπορώ να "κονταροχτυπηθώ" με εσάς σχετικά με δογματικά θέματα. Πιστεύω ότι υπάρχουν πολλοί γνώστες που μπορούν να παραθέσουν πάμπολλα παραδείγματα, υποθέτω όμως καλύτερα σε νέο thread συζήτησης.
Σας ευχαριστώ για τον χρόνο σας.
Τέκνο της ευάνδρου Άνδρου ( από τον Πιτροφό) ήταν κι ο πολύς μακαριστός Σερβίων και Κοζάνης κυρός Διονύσιος. Πάντοτε ήξερε να διακρίνει το χιούμορ και την αυτονόητη πίστη μας όχι σε θρηκεία, αλλά σε βιώματα. Το ενθάρρυνε μάλιστα περιγράφοντας ευτράπελα περιστατικά από την πολύχρονη διακονία του, στα οποία ίσως να διακρίνατε ρατσισμό και διάφορα άλλα. Κάτι τέτοιο (προσπαθούν να) προσφέρουν οι σελίδες που φαίνεται να σας έχουν προκαλέσει.

Δ.

Υγ Ως '' computer literate'' δε φαντάζομαι να σας παραξενεύει η προσφώνηση. Αν πάλι είναι εσφαλμένη, αποδώστε την στον δαίμονα του διαδικτύου. Welcome to the club!
 
Last edited:

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Αφού επισημάνω στο συνάδελφο κ. Μάννη, όπως έχω ξανακάνει και σε άλλους συναδέλφους στο παρελθόν, ότι στους νεοεισερχόμενους στο forum μας φροντίζουμε να δείχνουμε καλή συμπεριφορά και να αναγνωρίζουμε το αγαθό των προθέσεών τους, πράγματα με τα οποία δεν συνάδουν τα περί "πολέμου της Κου Κλουξ Κλαν των ψαλτών" ή περί "αριστερίστικων" αντιλήψεων (ούτε ως υποθέσεις ούτε ως φραστική αντιμετώπιση του συνομιλητή μας), να σχολιάσω και κάποιες θέσεις της κ. Σακκά:
Ρόζα Σακκα;50807 said:
Ρατσισμός είναι το να θεωρούμε μια άλλη ομάδα ανθρώπων κατώτερη, να την περιφρονούμε ενώ ταυτόχρονα αισθανόμαστε ένα μίγμα φόβου, απέχθειας και υπεροψίας έναντι αυτών των ανθρώπων.
Αυτό λοιπόν επ' ουδενί δεν συμβαίνει για την τάξη των ηλικιωμένων γυναικών, την οποία ουδόλως περιφρονούμε. Είτε είναι αληθινό είτε ψεύτικο το περιστατικό αυτό, η ουσία του είναι μία: με κάποιο αστείο (κακόγουστο αν θέλετε) ο ψάλτης καυτηρίασε μια κατάσταση που είναι γνωστή: το ταυτόχρονο γύρισμα των σελίδων από τα βιβλιαράκια (χωρίς να είμαι μάντης, υποθέτω ότι ήταν της Μ. Εβδομάδας του π. Επιφανίου! :rolleyes:). Τίποτα παραπάνω.
Ρόζα Σακκα;50807 said:
Η ρατσιστική προκατάληψη, συχνά διδάσκεται από τα γεννοφάσκια μας και μεταλαμπαδεύεται μέσα από εκφράσεις/παροιμίες/θυμοσοφίες/ ανέκδοτα της καθημερινότητας. Παραδείγματα πολλά, βλ. "ποντιακά" ανέκδοτα, ανέκδοτα για "κεκέδες" ή τα σύγχρονα ανέκδοτα για "ξανθιές" ή για τις "γυναίκες οδηγούς". Κάποιες παλαιότερες ρατσιστικές εκφράσεις και αποφθέγματα έχουν εγκαταλειφθεί λόγω της εξέλιξης της κοινωνίας, αλλά δημιουργούνται καινούργια. Είναι πράγματι φράσεις του τύπου "άντε να φτιάξεις κανένα φαΐ" αθώες φρασούλες; Η', δικαιούται να "σπάει πλάκα" ο ψάλτης με το εκκλησίασμα; (δηλ. είναι ... "μαγαζάκι" το ψαλτήρι;). Φυσικά και η απάντηση είναι όχι και για τα δύο ερωτήματα, και πιστεύω ότι κατά βάση συμφωνείτε όπως καταλαβαίνω από το αναλυτικό σχόλιό σας.
Συμφωνώ, αλλά δεν θα απέκλεια ένα τέτοιο περιστατικό από τα ευτράπελα, τη στιγμή που γνωρίζω ότι ο γράφων δεν διακατέχεται από πνεύμα υποτίμησης του γυναικείου φύλου ούτε το έγραψε γι' αυτό το σκοπό. Από κει και πέρα,για το αν δικαιούται ο ψάλτης να σπάει πλάκα με το εκκλησίασμα, θα ρωτήσω κι εγώ εάν δικαιούται το εκκλησίασμα να υποκαθιστά τον ψάλτη με το να ψάλει δυνατά, στο δικό του ρυθμό και μέλος. Αν απαντήσουμε "τυπικά", θα πούμε όχι. Όμως, όπως εξήγησα, άνθρωπος είναι ο ψάλτης, άνθρωποι είναι και το εκκλησίασμα. Αν δούμε ο καθένας τη θέση του όχι ως αφετηρία κάποιων "δικαιωμάτων" που δεν πρέπει να καταπατηθούν, αλλά ως εκκλησιαστική διακονία, στο μέτρο που ο καθένας μπορεί να υπηρετήσει με απλότητα και με το χαρακτήρα που διαθέτει, νομίζω ότι θα ανεχτούμε κάποιες τέτοιες μικρές "ατασθαλίες", αρκεί βέβαια να μη γίνονται κανόνας και η ευχαριστιακή σύναξη μεταβληθεί σε κουτσομπολιό ή πόλεμο ψαλτών και εκκλησιάσματος.

Σε ό,τι αφορά τον παραλληλισμό που κάνετε του εν λόγω ευτραπέλου με τα ανέκδοτα με τις ξανθιές, ή τις γυναίκες οδηγούς ή τα ποντιακά, να πω ότι το θέμα αυτό είναι γενικότερο κι αφορά στο όριο του αστείου: ως συντονιστής έχω διαφωνήσει με αρκετούς συναδέλφους και έχω εισηγηθεί τη διαγραφή "αστείων" από το χώρο του Ψαλτολογίου που έχουν να κάνουν με υβριστικές εκφράσεις, σεξουαλικά υπονοούμενα ή με αναφορές σε άτομα με ειδικές ανάγκες ή στο πρόσωπο του Χριστού ή αγίων της Εκκλησίας μας (ακόμα κι αυτές οι κατηγορίες πάντως παίζουν, αναλόγως της μορφής: η λαϊκή εκδοχή π.χ. του "κι ο άγιος φοβέρα θέλει" που δημοσιεύτηκε, είναι πετυχημένη!). Δεν θα επεκταθώ αυτή τη στιγμή, αλλά να ξέρετε ότι, ανέκδοτα που δείχνουν ασέβεια, κόβονται ασυζητητί. Τα υπόλοιπα κατά περίπτωση. Εδώ κρίνω ότι προέχει η διάθεση αστεϊσμού και πίσω από αυτήν δεν κρύβεται τίποτα το ρατσιστικό, παρά μόνο μας θύμισε το αστείο του ταυτόχρονου γυρίσματος των σελίδων από τα βιβλιαράκια του εκκλησιάσματος! Νομίζω κι εσείς θα το έχετε παρατηρήσει...
Ρόζα Σακκα;50807 said:
Ας αναρωτηθούμε πόσα θέματα της καθημερινότητας μας δεν αντιμετωπίζουμε με αυθόρμητες σκέψεις και συμπεριφορές που ουσιαστικά δεν είναι παρά η έκφραση μιας υποβόσκουσας ρατσιστικής μας στάσης (απέναντι στο άλλο φύλο, απέναντι στον έγχρωμο, απέναντι στον ξένο, απέναντι στον φτωχό).
Για μας πάντως που γράψαμε, διαβάσαμε και γελάσαμε με το επίμαχο περιστατικό, αυτό που γράφετε δεν ισχύει, όπως εξήγησα. Τώρα, αν αυτό ισχύει για τον ψάλτη του ευτραπέλου, δεν το ξέρω. Αλλά και να ισχύει, μην ξεχνάτε ότι αναφερόμαστε σε χωριά παλιάς εποχής με άλλες αντιλήψεις και όχι σε σύγχρονα αστικά κέντρα και το περιστατικό αυτό δίνει και μια εικόνα της εποχής του και δεν πρέπει να το βλέπετε τόσο αυστήρα. Να σας θυμίσω λ.χ. το γνωστό περιστατικό με τον Ιωάννη τον Πρωτοψάλτη (αν δεν απατώμαι) που τραγούδησε στο μιναρέ και οι Τούρκοι έμειναν κάγκελο, αλλά όταν έμαθαν ποιος είναι ήθελαν να τον καθαρίσουν και τελικά ο Σουλτάνος τον έκλεισε στο τρελάδικο, για να τη γλιτώσει. Με αυτό δεν σκεπτόμαστε το "ρατσισμό" των γειτόνων μας, απλώς θαυμάζουμε τον Ιωάννη. Κι εδώ λοιπόν το βάρος πέφτει στα βιβλιαράκια, όχι στο σχόλιο του ψάλτη. Να έχουμε λοιπόν και μια διάκριση αναλόγως της εποχής που αναφερόμαστε.
Ρόζα Σακκα;50807 said:
Επειδή, ακολουθούν νεώτεροι από εμάς οι οποίοι διαβάζουν τα posts και ... αφομοιώνουν στάσεις ζωής, είναι καλό πιστεύω να συζητάμε τέτοια θέματα.
Καμία αντίρρηση. Δε νομίζω όμως ότι από το ευτράπελο αυτό "αφομοιώνεται στάση ζωής", καθώς είναι προφανές ότι δεν επικροτούμε το σχόλιο αυτό καθαυτό, ούτε σταθήκαμε εκεί, απλώς γελάσαμε με την ευρηματικότητα του ψάλτη να διαβάζει άλλα αντί άλλων, προκειμένου να αντιμετωπίσει το φαινόμενο του συγχρονισμού στο γύρισμα των σελίδων!
Ρόζα Σακκα;50807 said:
Υ.Γ. το αγαπημένο μου "ευτράπελο" είναι το "ποιήσωμεν τρία σκοινιά..."
Έχει κι άλλα καλύτερα εδώ μέσα! Εγώ επίτηδες αφήνω κάποιο χρόνο χωρίς να διαβάσω αυτό το θέμα και όποτε δεν είμαι καλά το ανοίγω και μου φτιάχνει το κέφι! Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι τώρα κοντεύει χαλαρά τις 40.000 εμφανίσεις, τη στιγμή που άλλα επίμαχα θέματα (όπως όσα έχουν να κάνουν με τον Καρά) δεν ξεπερνούν τις 5-6.000, ενώ η δεύτερη θέση (το θέμα με τις έλξεις) είναι πίσω κατά... 20.000 εμφανίσεις!! Καλή σας συνέχεια λοιπόν!
 
Last edited:

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Να σας θυμίσω λ.χ. το γνωστό περιστατικό με τον Ιωάννη τον Πρωτοψάλτη (αν δεν απατώμαι) που τραγούδησε στο μιναρέ και οι Τούρκοι έμειναν κάγκελο, αλλά όταν έμαθαν ποιος είναι ήθελαν να τον καθαρίσουν και τελικά ο Σουλτάνος τον έκλεισε στο τρελάδικο, για να τη γλιτώσει. Με αυτό δεν σκεπτόμαστε το "ρατσισμό" των γειτόνων μας, απλώς θαυμάζουμε τον Ιωάννη. Κι εδώ λοιπόν το βάρος πέφτει στα βιβλιαράκια, όχι στο σχόλιο του ψάλτη. Να έχουμε λοιπόν και μια διάκριση αναλόγως της εποχής που αναφερόμαστε.
Καλή σας συνέχεια λοιπόν!
Ο... ''χιρσίζ'' ήταν. Φέρεται δε να έγραψε και το Βυσσινόγραφον Πασαπνοάριον εκεί (πλ. β)

ΥΓ Το δε σχετικό ευτράπελο

Εν τη ανακρίσει ο Πέτρος τον φρενοβλαβή προσποιούμενος έβλεπεν άνω και κάτω, δεξιά και αριστερά, ηδολέσχει, προσέβαλε τους παρισταμένονς και έπαιζε κάρυα εν τη επιπέδω αιθούση του κριτηρίου.
 
Last edited:

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
π. Μάξιμος;50831 said:
Αὐτό δέν εἶναι εὐτράπελο... ;;; !!!
Η σύγχυση ''διαχειριστή'' και ''συντονιστή'' θυμίζει τα περί ομοοουσίου κ ομοιουσίου, μέρες που' ρχονται...


δ.
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Το διόρθωσα, ο δαίμων του... Ψαλτολογίου! Μην πάει ο νους σας πάντως ότι πάω για αρχηγός κόμματος, ούτε εγώ ούτε κανένας άλλος από τους συντονιστές που βρίσκονται πίσω από τον διαχειριστή μας (όπως ο Γιάννης ο Μπουλμπουτζής, back ο Γιάννης...)
 

Λάτρης Β.Μ.

Παράφωνος ερασιτέχνης!
Συνέβη κάποτε στο ναό μου το εξής ωραίο: Ο ιερέας έπιασε μια αίτηση στη λειτουργία σε ά παθητικό. Μόλις τελείωσε και ήμουν έτοιμος να συνεχίσω, χτυπάει το κινητό κάποιου πιστού το οποίο είχε σαν ήχο κλήσης το τραγούδι του Στράτου ''Γιατί καλέ γειτόνισσα'' και μάλιστα σε αυξημένη ένταση, οπότε το άσμα ακούστηκε σε όλους. Προσπάθησα με νύχια και με δόντια να κρατηθώ να μη γελάσω, όχι τόσο για τον ήχο κλήσης, όσο για το γεγονός ότι έδεσε αρμονικότατα με την αίτηση του ιερέα. Ομολογώ ότι τέτοιο πράγμα ούτε που το είχα φανταστεί. Μόλις τελειώσαμε, ένας βοηθός μου λέει: Σήμερα έπρεπε να βάλεις λειτουργικά του Καραμάνη σε ά παθητικό, θα έδενε ακόμα καλύτερα. Δεν κρατήθηκα εκεί και διπλώθηκα στο γέλιο.:D:D

Υ.Γ. Πάντως το τραγούδι αυτό αν αναλυθεί δίνει άκουσμα σε ά παθητικό, δεν νομίζετε;
:D
 

Λάτρης Β.Μ.

Παράφωνος ερασιτέχνης!
:)... πάντως το ρεπερτόριο των κινητών των πιστών στο ναό μου περιλαμβάνει κυρίως τους εξής τραγουδιστές: Καζαντζίδη, Διονυσίου, Τερζή, και φυσικά Μητροπάνο (που είναι και ο αγαπημένος μου):D:D Επομένως, παράπονο δεν έχω, ακούω ότι τραβάει η ψυχή μου.:)
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
Το ερχόμενο Σάββατο έχουμε "ψυχοσάββατο"??? έτσι ανακοινώθηκε και οι πιστοί τρέχουν για ετοιμασία κολλύβων...
Επίσης ο ίδιος ιερέας "επέπληξε" τον ψάλτη του διότι το πρωί δεν ψάλλει στα απολυτίκια του όρθρου τα απολυτίκια των παρεκκλησίων του ναού...
Άλλο τι θα ακούσουμε...
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Το ερχόμενο Σάββατο έχουμε "ψυχοσάββατο"??? έτσι ανακοινώθηκε και οι πιστοί τρέχουν για ετοιμασία κολλύβων...
Νομίζω ὅτι ζεῖς στήν Β. Ἑλλάδα. Ἐντάξει, ἐμεῖς δέν τό ἔχουμε, ἀλλά γιά σᾶς τό ξέρουμε τό Ψυχοσάββατο τοῦ ἁγίου Δημητρίου. Διάβασε ἐδῶ.


Επίσης ο ίδιος ιερέας "επέπληξε" τον ψάλτη του διότι το πρωί δεν ψάλλει στα απολυτίκια του όρθρου τα απολυτίκια των παρεκκλησίων του ναού...
Άλλο τι θα ακούσουμε...
Καί ποῦ εἶσαι ἀκόμα...


 

souldatos

Στέφανος Σουλδάτος
π. Μάξιμε, με εκπλήσετε! Που τον ξέρετε εσείς τον "Marantoni"; Ο Θανάσης Ζαχαριάδης είναι πελάτης μας στο OlaTaEpipla.gr εδώ και 3 χρόνια. Έχουμε αναλάβει την προβολή των προϊόντων του στο ίντερνετ. Οτιδήποτε θελήσετε, πείτε μου να μεσολαβήσω.

Πραγματικά αξίζει να του αφιερωθεί μια καταχώρηση στα ευτράπελα και ελπίζω να μην την κόψουν οι διαχειριστές. Μου έχει δείξει φωτογραφίες από τις δραστηριότητές του. Όταν είχε ξενοδοχείο στα Χανιά (πριν το 2000), "πουλούσε τρέλλα" και ενθουσίαζε τους πελάτες. Γι αυτό και ήταν το μόνο ξενοδοχείο εντελώς φουλ (κυρίως με Γερμανούς πελάτες) επί 8 μήνες το χρόνο (Μάρτιο-Οκτώβριο).

- Στο εστιατόριο σέρβιρε τους πελάτες με μοτοποδήλατο (αυτά τα παλιά μηχανάκια με τα πετάλια). Με το ένα χέρι οδηγούσε, με το άλλο κρατούσε το δίσκο. :D

- Το ξενοδοχείο λεγόταν Thanasisland (όπως λέμε Deutchland=Γερμανία, Netherlands=Ελβετία, Greenland=Γροιλανδία). Για την είσοδο στο ξενοδοχείο απαιτούνταν έλεγχος διαβατηρίων και αποσκευών, καθώς και έκδοση πιστοποιητικών εισόδου στη χώρα. :D

- Όλα τα ξενοδοχεία/εστιατόρια της περιοχής (Πλατανιάς Χανίων) είχαν απέξω "κράχτη" που μιλούσε στους περαστικούς για να τους πείσει να μπουν μέσα. Αυτός έκανε το εξής. Έβαλε έναν να κρατάει πλακάτ που έγραφε "Hello" από τη μια πλευρά. Όταν έβλεπε ότι οι περαστικοί συνέχιζαν χωρίς να μπουν, γύριζε το πλακάτ στην πίσω πλευρά που έγραφε "Bye Bye"! Σύντομα όλοι αναφέρονταν στο ξενοδοχείο με το όνομα "Hello Bye Bye" :D

- Κάποτε είχε μείνει στο ξενοδοχείο ο τραγουδιστής Βασίλης Παπακωνσταντίνου, καθώς είχε συναυλία στα Χανιά. Φεύγοντας από το ξενοδοχείο, ο Θανάσης του λέει: "Βασίλη, για να με θυμάσαι θα σου δώσω κάτι που δε στο έχει δώσει κανείς άλλος και δεν το έχω δώσει και εγώ σε κανέναν άλλο." Και βγάζει μια φωτογραφία του, την υπογράφει και του τη δίνει: "Βασίλη, το αυτόγραφό μου. Είσαι ο μόνος που το έχει. Κοίτα μην το χάσεις. Θα πάρει αξία κάποτε". :D:D:D
 
Status
Not open for further replies.
Top