Σπάθη στον Γα

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
#41
Φίλε Απόστολε, η Σπάθη ακουστικά τοποθετείται σΚΑΙ στο Χρωματικό, αλλά ΚΑΙ στο Εναρμόνιο Γένος. Όταν τίθεται στον Κε, οι Μαρτυρίες της όλης Κλίμακας, είναι :
Των νη - Πα - Βου - Γα οι Διατονικές.
Του Δι με Μαρτυρικό την περισπωμένη του Πα του Πλ. Β΄
Ο Κε φυσικός με το Μαρτυρικό του
Ο Ζω με τα Πελασγικά του Γα, και
Ο άνω Νη με το Διατονικό Μαρτυρικό του Δι ( δηλαδή το δ με τις τελίτσες ).
Όταν τίθεται στον Γα, οι Μαρτυρίες είναι :
Ο νη - Πα με το δ του Διατονικού νη
Ο Βου με το ημίφι του Πα
Ο Γα με τα Πελασγικά του
Ο Δι - Κε - Ζω με τους αντίστοιχους Φθόγγους του Πλ. Β΄ και
Ο άνω Νη με αντίστοιχο Μαρτυρικό του Διατονικού ( δηλαδή τα Παλεσγικά ).
Το συμπέρασμα, είναι ότι εφ' όσον χρησιμοποιούνται Μαρτυρίες του Χρωματικού ή Εναρμονίου Γένους, δεν μπορεί παρά το Μέλος, να δουλεύει σ' αυτές τις Κλίμακες.
Δασκαλε αυτο που γινεται εδω τωρα ειναι ΜΑΘΗΜΑ...Και η εποχη ειναι δυσκολη οικονομικα...!
 
#43
Σκανάρισα τη σχετική σελίδα του Φωκαέως, αλλά σκέφτομαι σε τί θα χρησιμεύσουν οι μαρτυρίες των υπερβασίμων Δι - Ζω' ή Βου - Δι αφού δεν χρησιμοποιούνται... Μήπως ξοδεύουμε (σε περίοδο κρίσης:D) τζάμπα τη φαιά ουσία μας;
Έχει ιδεί κανείς σπάθιο μέλος να σταματάει σ΄ αυτούς τους φθόγγους;
Ο αείμνηστος Ματθαίος Ανδρέου διδάσκοντάς μας τις χρόες επέμενε στο να μάθουμε τα διαστήματα σωστά, τα εκτελούσε για να έχουμε ακουστική παράδοση, και για να καταλάβουμε ότι τα διαστήματα είναι μικρότερα από ημιτόνια τα συμβόλισε στον πίνακα με τον αριθμό 3.
Ας εκτελούμε λοιπόν σωστά τα διαστήματα κι ας αγνοούμε τα μαρτυριόσημα που στο κάτω-κάτω είναι άχρηστα (ως αχρείαστα!:D)
 

antonios

Αετόπουλος Αντώνιος
#44
Όσο για τα σχόλια περί εφευρέσεως Μαρτυριών, δεν νομίζω ότι αξίζουν τον κόπο να ασχοληθεί κανείς μαζί τους. Οι λύσεις είναι δύο. Ή κάθονται και βάζουν το μυαλό τους - εάν βέβαια υπάρχει - να δουλέψει λιγάκι, ή πάμε κατ' ευθείαν στην Πρός Τίτον Επιστολή.
Αναφέρεστε προφανώς στο δικό μου μήνυμα! Δεν ήταν σχόλιο. Ήταν παραπομπές στο θεωρητικό ενός εκ των εφευρετών, έτσι αποκαλούνται και στις προμετωπίδες των εκδόσεων, της νέας μεθόδου!! Και επειδή στην προηγούμενη γραφή οι μαρτυρίες ήταν αλλιώς, αυτές, οι καινούργιες, τίνος είναι εφεύρεση; Δύσκολο ερώτημα και επειδή, προφανώς, δεν έχω μυαλό ας το απαντήσει ο καθένας για τον εαυτό του. Πάντως υπάρχει λογική που μπαίνουν αυτές οι μαρτυρίες και ο Χρύσανθος την εξηγεί στο θεωρητικό του... Αλλά σταματώ, γιατί δεν αξίζει τον κόπο να ασχοληθούμε με αυτά...

(Κατά τα άλλα "εμμένομεν"...)
 

antonios

Αετόπουλος Αντώνιος
#45
Από την κρηπίδα του Φωκαέως...
Η επιλογή των μαρτυριών εδώ, έχει νόημα. (Χωρίς να λέω αν είναι σωστό ή λάθος). Επίσης νόημα έχει και στο θεωρητικό του Πασχαλίδη, αν και εκεί έχει ταυτόχρονα και αντιφάσεις.
 

antonios

Αετόπουλος Αντώνιος
#48
Παραδειγματικά, αναφέρω τις Μαρτυρίες στο Εναρμόνιο Γένος. ΟΛΑ τα Θεωρητικά και ΟΛΟΙ οι Μελοποιοί, τις γράφουν λάθος, ιδίως στον Κε αλλά πολλές φορές και στον Δι.
Προφανώς και σ' αυτό το βιβλίο

View attachment Αναστασιματάριον Πέτρου Εφεσίου Ej.bmp

έχουν λάθος

View attachment Αναστασιματάριον Πέτρου Εφεσίουtr.bmp

Μόνο που είναι αυτοί που ορίσανε τις καινούργιες μαρτυρίες!!! Και φυσικά έχουν λογική. Γιατί και οι παλιοί γράφανε εκεί

View attachment anastasim pal.bmp

View attachment anast pal 1.bmp

μάλλον και αυτοί λάθος...
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#49
Αν και αναρμόδιος να σχολιάσω στο συγκεκριμένο θέμα, γιατί από θεωρία .... (ουδέν σχόλιον), να πω ότι η ορθότητα μιας άποψης δεν κρίνεται από το βάρος του ονόματος αυτού που την εκφέρει, αλλά από τα επιχειρήματα που μπορεί να προσκομίσει αυτός, ή σε περίπτωση αδυναμίας για .... αντικειμενικούς λόγους, ο συνηγορών υπέρ αυτού.
 
Top