Περί του Ζω στον α' ήχο

dimitris

Παλαιό Μέλος
#21
@ dimitris
Περισσότερο με μπερδεψε το ποστ σας! Δεν καταλαβαίνω εαν συμφωνείτε με τον κ. Σολδάτο ή όχι! Επίσης εξηγήστε μας αν έχετε την καλοσύνη τι εννοείτε λέγοντας "δέν χρειάζεται ἀνάλυση,
ἔχουμε το ατζέμ,ημιφθορο. Δέν είναι γενική ὐφεση του ζω".
Ἔχετε δίκαιο, δέν τά ἔγραψα σωστά, συντακτικά.

Οἱ παλαιοί (πρό Ναυπλιώτου) μέ τή νέα γραφή, ἔθεταν διαρκή ὕφεση στόν Κε ὅταν ἤθελαν τόν Ζω χαμηλωμένο. Μέ τή νέα γραφή δέν ἔψαλλαν μέ ὑπολογισμούς ἐάν δηλ ὁ πρῶτος ήχος εἶναι ἀρχαῖος Δώριος (παπαδικά) ἤ ὄχι (π,χ. στά εἰρμολογικά), καί ἐάν ὁ πρῶτος μπορεῖ νά εἶναι καί βάσις τοῦ δευτέρου κλπ. Ἀπλά βάζουμε σημεία ἀλλοιώσεως. Σήμερα ἡ διαρκής ὑφεσις ἔχει καταργηθεῖ. (σωστά ἤ λάθος)
Τή θέση της διαρκούς ὑφέσεως , σήμερα, ἔχει λάβει τό ἀτζέμ διότι οἱ σημερινοί δάσκαλοι διδάσκουν ὅτι τό ἀτζέμ θέλει τόν ζω χαμηλωμένο καί τίποτε ἄλλο. Λάθος.
Ἐάν θέλαμε τόν ζω χαμηλωμένο θά βάζαμε διαρκή, γενική, ὑφεση.
Τό ατζέμ ὅμως θέλει ἐν τη ἀναβάσει τόν Ζω περίπου στή θέση του καί τόν Κε ἐλκόμενο πρός τά πάνω. Ἐν καταβάσει ζω ὕφεση καί τόν Κε στή θέση του. Τά ἐκτελοῦσε ἔτσι ὁ Φιρφιρής καί παλαιοί δάσκαλοι. Σήμερα δέν ξέρουν νά ψάλλουν ἐναρμόνιο ἦχο.

Δέν θά ἀπαντήσω στό ἐάν συμφωνῶ ἤ ὄχι μέ τόν Βαγγέλη. Γράφει ἐπιστημονικά τεκμεριωμένα καί τόν εὐχαριστοῦμε.
Στό παραπάνω τοῦ Μακαριστοῦ Εἰρηναίου δεύτε λάβετε, πολύ σωστά μετατρέπει τήν βάση τοῦ α ήχου σε β.
Με τη νέα γραφή, θά ἔπρεπε νά τό είχε στο χειρόγραφο σημειωμένο δηλ. εσω θεματισμός πως τό λέτε,πάνω στο κε ἤ ,φθορά του δευτέρου που μου έλεγε ἀπλά ὸ δάσκαλός μου προερχόμενος απ την σχολή καμαράδου.
Ο Καμαράδος δίδασκε στήν σχολή της Πόλης ανώτερες τάξεις. Ο Ναυπλιώτης σε κατώτερες.
Ο Καμαράδος είχε στά χέρια του την κλείδα τού Κυλτζανίδου. Ἥξερε δηλ. καί Πλουδιαδηνό κ.α. ὃμως δίδαξε αυτά τά άπλά πού μᾶς μετέφεραν οἱ μαθητές του, Βουτσινάς, Παλλάσης, Σύρκας πού ἔτυχε νά τόν ἔχω καί δάσκαλο κ.α.
 
Last edited by a moderator:

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
#22
Ευχαριστώ κι εγώ Δημήτρη.
Όσοι προβληματίζεστε για το πως μπορείς να έχεις άκουσμα άγια στον δι με ζω χαμηλό ακούστε κι αυτό το παράδειγμα. Ακούστε στην Δοξολογία του Δανιήλ σε επτάφωνο βαρύ πως γίνεται ο χαμηλός Νη στον επίσης "χαμηλό" ζω, το βάζω σε εισαγωγικά γιατί Δεν είναι αυτός ο χαμηλός αλλά αυτός είναι ο φυσικός!!! Η φυσική θέση του ζω είναι ημίτονο από τον Κε. Παρατηρήστε επίσης το μεγάλο δίτονο ζω-πα με έναν τονοδότη. Ευχαριστώ τον Σαλάτα Νεκτάριο για το ηχητικό. Το ίδιο γίνεται και στον πρώτο ήχο. Δεν ισχύουν αλλά στον ένα ήχο κι άλλα στον άλλο, το μέλος τα καθορίζει όλα όπως σας είπα και πριν στα παραδείγματα. Ακούστε
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
#23
Αυτό που πρακτικά να θυμάστε είναι ότι το φυσικό ζω είναι αυτό που σας λένε μέχρι τώρα για ύφεση και ότι το ζω ύφεση είναι ακόμα πιο χαμηλό. Σηκομένος ζω μόνο όπως είπα αν έχει τάση το μέλος προς τον άνω βου του τροχου. Κε ζω 10 ξεχάστε το, σας μπερδεύει και φαλτσάρετε! Έτσι με αυτό κι άλλα πολλά φανερώνεται ότι το αρμονικό μας σύστημα είναι ίδιο με των αρχαίων. Η Δοξολογία του Δανιήλ σε βαρύ επταφωνο εν προκειμένω είναι σε λύδιο αρμονία μαλακού διατόνου με ίδια ακριβώς διαστήματα δι12κε6ζω9νη15πα .
 
Last edited:

haris1963

παλαιότατο μέλος
#24
Βαγγέλη και λοιποί συμφορουμίστες, Χριστός Ανέστη!
Επειδή θα γνωρίζεις, πως στις "Συνεκδοχές" που διδάσκω για τη Σχολή της Αρχιεπισκοπής, ένα από τα κύρια θέματα είναι τα "Αρμονικά", θέλω να σου πω πως σε πολλά από τα συμπεράσματά σου συμφωνώ και (χωρίς να έχουμε συνεννοηθεί, πριν καν βγει το θεωρητικό σου υπόμνημα για το "Μαθηματάριο") τα παρουσιάζω στα μαθήματα αυτά. Όμως, υπάρχουν θέματα προς περαιτέρω διερεύνηση.
Κατ' αρχάς, στο συγκεκριμένο ο Τόνος (έτσι το έχω βρει πιο συχνά και όχι Αρμονία, αλλά ας μη σταθούμε σε αυτό) είναι όντως Λύδιος, αλλά σύμφωνα με τη δική σου άποψη θα έπρεπε να είναι Δώριος (6-9-15) με προσλαμβανόμενο (ή διαζευκτικό κάτωθεν) 12. Γιατί δε φαντάζομαι να εννοείς πως υπάρχουν Τόνοι με αλλοιωμένα Τετράχορδα, αν ναι, θα ήθελα να μου πεις την πηγή γιατί δεν την έχω εντοπίσει. Πάντως, ο Βρυέννιος σε όλα τα σχήματά του (και σε όλες τις πηγές που έχω δει) παρά την αρχική διάιρεση, δίνει στον Λύδιο Τόνο το ημιτόνιο στη βάση του τετραχόρδου, ενώ στον Δώριο Τόνο στην κορυφή.
Επίσης: είναι πολύ γοητευτική αυτή η προσέγγιση στη Δοξολογία, αλλά όσο και αν προσπάθησα δε μπόρεσα να μετρήσω το ΔΙ-ΖΩ τρίτη μικρή (18 μόρια), ούτε καθαρό δίτονο βέβαια. Μάλλον κάτι σε ΔΙ15ΚΕ6ΖΩ είναι ο μέσος όρος, με το ΔΙ-ΖΩ να κυμαίνεται από 20 ως 22 μόρια.
Πάντως, οφείλω να πω, πως η συνολική κατεύθυνση της σκέψης σου με βρίσκει σύμφωνο και πως όντως με 12,10,8 κ.λ.π. η διαστηματική θεωρία της Νέας Μεθόδου δημιουργεί φάλτσους μουσικούς. Κάπου στους αρχαίους ψάχνουμε...
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
#25
Αληθώς ανέστη Χάρη. Στον ζω έχουμε λύδιο, ο ζω είναι η τρίτη διαζευγμένων εκεί είναι λύδιος μέχρι την παρυπάτη υπατών ο σημερινός βαρύς όπως το αντιστοιχιζω εγώ. Που τον βρήκες τον δώριο. Ο δώριος είναι στον Κε, ναι αν καταληγεις στον Κε τότε είναι δώριος πιο σωστά για να ακριβολογώ μιξολύδιος. Στα είχα εξηγήσει και στην βεράντα σου στην Πεύκη αν θυμάσαι πριν κάποια χρόνια, περνάνε γρήγορα.., τότε διαφωνουσες περισσότερο και με τον Πολίτη στον σύλλογο ακόμα περισσότερο που σας έλεγα ότι όλα είναι διπλοπαραλλαγή και γελαγατε .. Χαίρομαι που μπαίνεις στο νόημα. Αν τα προσέξεις καλύτερα είμαι σίγουρος ότι θα συμφωνήσεις 100%. Χαίρομαι που "Συνομοτει το σύμπαν" όπως λέει κι ο Κοελιο για την μουσική αλήθεια. Καλή επιτυχία στις "Συνεκδοχές"
 
Last edited:

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
#26
Ο δικε γίνεται; 15 στον αγια αν ακολουθεί το πενταχορδο σύστημα και στον βαρύ όταν χαμηλώνει το μέλος κάτω του δι για να συμφωνεί με τον επίσης χαμηλωμενο Νη του μαλακού διατόνου . εδώ στου Δανιήλ που πάει στον δι και επιστρέφει δεν έχει λόγο να χαμηλώσει κι όπως εύκολα διαπιστώσεις κι στο ηχητικό έτσι το ψάλλει.
 

Παναγιώτης

σκολιοὶ γὰρ λογισμοί, χωρίζουσιν ἀπὸ Θεοῦ
#27
Ἀληθῶς ἀνέστη ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός!

όντως με 12,10,8 κ.λ.π. η διαστηματική θεωρία της Νέας Μεθόδου δημιουργεί φάλτσους μουσικούς. Κάπου στους αρχαίους ψάχνουμε...
Ἀπευθύνομαι πρὸς ὅλους.

Τότε ἂν ἀπορρίπτεται τό 12-10-8, τό 12-11-7 τοῦ Διδύμου, ἀρχαιότατον, γιὰ παράδειγμα, ἰσχύει;

Δηλαδὴ ἔτσι ὅπως καταλαβαίνω, χάθηκε ἡ παράδοση (εἶναι ὅλοι φάλτσοι), καὶ κανεὶς ἐκ τῶν σημερινῶν ψαλτῶν δὲν γνωρίζει νὰ ψάλλει σωστὰ ὅλη τὴν μουσική μας, καὶ μόνο ἕνας ψάλτης λέει σωστὰ ἕνα τροπάριο, ὁ ἄλλος λέει σωστὰ τὸ ἄλλο τροπάριο, καὶ ὅλοι μαζὶ (καὶ κανένας μόνος του) ἔχουν τὴν ἀλήθεια, κάτι δηλ. ὅπως διδάσκει ἡ παναίρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ; Ἂν δὲν κατάλαβα καλά, τότε πῶς ἔχουν τὰ πράγματα σύμφωνα μὲ τὴν γνώμη σας στὸ θέμα;

Ποιὸν ψάλτη, δηλ. νὰ ἐμπιστευθοῦμε γιὰ ὅλα τὰ εἴδη τῆς μουσικῆς μας, καὶ αὐτὸν νὰ ἀκοῦμε;

Καλὸ θὰ ἦταν νὰ μᾶς πεῖτε π.χ.

Ἀναστασιματάριον, ποιὸν ψάλτη νὰ ἐμπιστευόμαστε καὶ νὰ ἀκοῦμε;
Δοξαστάριον, ποιὸν ψάλτη νὰ ἐμπιστευόμαστε καὶ νὰ ἀκοῦμε;
Παπαδικά, ποιὸν ψάλτη νὰ ἐμπιστευόμαστε καὶ νὰ ἀκοῦμε;

Ἐπίσης, καλὸ θὰ ἦταν τὴν θεωρία ποὺ ὑποστηρίζει κάποιος, νὰ τὴν ψάλλει κι ὅλας σὲ ἕνα τροπάριο νὰ τὴν ἀκούσουμε κιόλας.

Τὸ φάλτσο εἶναι σχετικό. Προφανῶς, ἂν κάποιος ἀκούει ἕναν ψάλτη νὰ ἐκτελεῖ ὑφεσοδιέσεις, ποὺ δὲν τὶς ἔχει διδαχθεῖ ἀπὸ τὸν δάσκαλό του, τότε αὐτὸ ἀκούγεται σὲ αὐτὸν φάλτσο (στοὺς ἄλλους τῆς ἰδίας σχολῆς ὄχι).

Οἱ παλαιὲς ἠχογραφήσεις ὡραίες εἶναι, ἀλλὰ πολὺ φοβᾶμαι ὅτι μερικὲς ὑφεσοδιέσεις μπορεῖ νὰ γίνονται καὶ ἀπὸ τὸ ξεχαρβαλωμένο μοτεράκι (δὲν κρατάει συνέχεια τὸν ἴδιο ρυθμό) τοῦ κασσετοφώνου.

Χριστὸς ἀνέστη!

Υ.Γ. Δημήτρη, αὐτὴ τὴ θεωρία (περὶ τοῦ ἀτζέμ) δὲν τὴν ἔχει ὁ Φωκαέας, βλ. Κρηπίς, Κεφ. ιςτ'. Περὶ τοῦ τρίτου ἤχου. Ἔχει ὅπως εἴθισται νὰ ἐκτελεῖται. Γνωρίζεις κάποιο θεωρητικὸ νὰ τὸ λέει ἔτσι ὄπως τὸ ἀνέφερες;
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
#28
Αληθώς ανέστη Χάρη. Στον ζω λύδιο έχουμε στον ζω είναι η τρίτη διαζευγμένων εκεί είναι λύδιος μέχρι την παρυπάτη υπατών ο σημερινός βαρύς όπως το αντιστοιχιζω εγώ. Που τον βρήκες τον δώριο. Ο δώριος είναι στον Κε, ναι αν καταληγεις στον Κε τότε είναι δώριος πιο σωστά για να ακριβολογώ μιξολύδιος. Στα είχα εξηγήσει και στην βεράντα σου στην Πεύκη αν θυμάσαι πριν κάποια χρόνια, περνάνε γρήγορα.., τότε διαφωνουσες περισσότερο και με τον Πολίτη στον σύλλογο ακόμα περισσότερο που σας έλεγα ότι όλα είναι διπλοπαραλλαγή και γελαγατε .. Χαίρομαι που μπαίνεις στο νόημα. Αν τα προσέξεις καλύτερα είμαι σίγουρος ότι θα συμφωνήσεις 100%. Καλή επιτυχία στις "Συνεκδοχές"
Βαγγέλη, λυπάμαι για την απάντηση σου. Συνεχίζεις να φέρεσαι υπεροπτικά. Κι εγώ ελπίζω να συνεχίσεις να διαβάζεις και να καταλάβεις. Επίσης, "όλα ΔΕΝ είναι διπλοπαραλλαγή" και με αυτό δικαίως μπορεί να γελάσει κανείς. Ας μην αρχίσουμε να αναφέρουμε μικρότητες, ποτέ σου εξήγησα, πότε μου εξηγησες και ποτέ σου διόρθωσα. Ας μείνουμε στα επιστημονικά. Εγώ σου είπα που τα βρήκα (δεν πιστεύω να θέλεις σελίδα, 3-4 σχήματα έχει ο Βρυέννιος) εσύ δε μου απάντησες στις ερωτήσεις μου. Καλή επιτυχία σε ό,τι κάνεις επίσης.
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
#29
Όλα διπλοπαραλλαγή είναι δηλαδή συμφωνία κατά το διατεσσαρων στο μέλος. Συνέχισε να γελάς, ο κόσμος που διαβάζει καταλαβαίνει ποιος είναι ο υπεροπτικός.
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
#30
Όλα διπλοπαραλλαγή είναι δηλαδή συμφωνία κατά το διατεσσαρων στο μέλος. Συνέχισε να γελάς, ο κόσμος που διαβάζει καταλαβαίνει ποιος είναι ο υπεροπτικός.
Ωραία, εγώ με ειλικρινεια και ευγένεια εκανα μια παρέμβαση, θεωρώντας πως μετά τόσο καιρό έχεις ηρεμήσει. Τόση χολή δεν την περίμενα και σαφώς η απάντηση σου, μάλλον για να ανάψει φυτίλια μπήκε. Δε βλέπω ποιος σου δίνει το δικαίωμα να στερείς τον λόγο μέσα στο φόρουμ σε οποιονδήποτε . Αν αυτό δεν είναι υπεροψία είναι φασισμός.
Ακόμα περιμένω να μου πεις πού έχεις βρει στους αρχαίους Τόνο με αυξημένο τετράχορδο.
Κι ακομα, με τι τρόπο μετράς στη δοξολογία δι12κε6ζω. Γιατί, συνέχεια αναφέρεσαι σε σωστές ηχογραφησεις στις οποίες δίνεις διαστήματα που πρέπει κάπως να τα διασταυρώσουμε έτσι δεν είναι;
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
#31
Ἀληθῶς ἀνέστη ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός!



Ἀπευθύνομαι πρὸς ὅλους.

Τότε ἂν ἀπορρίπτεται τό 12-10-8, τό 12-11-7 τοῦ Διδύμου, ἀρχαιότατον, γιὰ παράδειγμα, ἰσχύει;
Ο Δίδυμο είπε τετραχορδο16/15 10/9 9/8 (βαρύ προς οξύ) Στο ίδιο πνεύμα είναι. Πρέπει να καταλάβουμε το τραγικό λάθος να θεωρηθεί ελασων τόνος το πρώτο φυσικό διάστημα του τετραχορδου του πρώτου ήχου αντί για ημίτονο που είναι το σωστό. Έτσι τώρα οι σύγχρονοι μπερδεύουν ακόμα και τραγούδια που είναι σε ούσακ που το ούσακ είναι ο πρώτος ήχος το δωριο τετραχορδο να τα λένε σαν μινορε ακούστε θα σπάσω κούπες το παλιό και μετά από την Αρβανιτάκη και άλλους και θα καταλάβετε.
Η διάταξη του αρχικού τετραχόρδου είναι ημιτόνιο τόνος τόνος, το πόσο μεγάλα ή μικρά σε απόλυτα μεγέθη ορίζουν τα γένη και τις χρόες τους. Το 16/15 το λέμε ελάχιστο τόνο, κάνει την δουλειά του ημιτονίου. Στο ομαλό διάτονο του Πτολεμαίου επίσης το πα βου ειναι μεγαλύτερο. Δεν καταργώ τα γένη, το ίδιο ισχύει για όλα τα γένη. Η λογικη είναι ότι κινούνται οι ήχοι προς τα κάτω κι έτσι απο το ομαλό παμε στου Διδίμου παμε στο μαλακό διάτονο στο χρώμα και τέλος στο εναρμόνιο. Οταν λέω ημιτόνιο της βάσης του τετραχόρδου εννοώ το μικρό διάστημα υπάτης παρυπάτης για όλα τα γένη. αυτά για να μην υπάρχει παρεξήγηση
 
Last edited:

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
#32
Ακόμα περιμένω να μου πεις πού έχεις βρει στους αρχαίους Τόνο με αυξημένο τετράχορδο.
Μα δεν μίλησα πουθενά για αυξημένο τετράχορδο αλλά για πεντάχορδο. Όταν ο πρώτος ήχος επαναλαμβάνεται κατά το σύστημα του πενταχορδου στον πρώην διαζευκτικο τότε παρατηρείται αυξημένο πενταχορδο αν μείνει ως έχει το τετραχορδο πα-Δι. Αλλιώς ελατωνεται το πα-Δι κάτι που επίσης συμβαίνει κατά περίπτωση .
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
#33
Μα δεν μίλησα πουθενά για αυξημένο τετράχορδο αλλά για πεντάχορδο. Όταν ο πρώτος ήχος επαναλαμβάνεται κατά το σύστημα του πενταχορδου στον πρώην διαζευκτικο τότε παρατηρείται αυξημένο πενταχορδο αν μείνει ως έχει το τετραχορδο πα-Δι. Αλλιώς ελατωνεται το πα-Δι κάτι που επίσης συμβαίνει κατά περίπτωση .
Ευχαριστώ ειλικρινά για τις απαντήσεις Βαγγέλη και ελπίζω να μην επανερχόμαστε στις διενέξεις, δεν υπάρχει λόγος. Είμαι σχολείο, θα κοιτάξω καλύτερα και θα σου απαντήσω το απόγευμα. Χριστός Ανέστη (πάλιν και πολλάκις).
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
#34
Ευχαριστώ κι εγώ Χάρη μου και για τους χαρακτηρισμους φασίστας κλπ Αληθώς Ανέστη
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
#35
Βαγγέλη μου, έδωσα ένα (υπό)ορισμό του φασισμού δε σε χαρακτήρισα. Ξέρω πως είσαι καλό και παρορμητικό παιδί (όπως κι εγώ). Πήγαμε όμως κι οι δυο στον εσπερινό της συγχώρησης φέτος... ??
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
#36
Δεν είμαι ούτε καλό παιδί ούτε παρορμητικός, ο, τι γράφω είναι μετά πλήρους σκέψης και ευθύνης. Εραστής της αλήθειας είμαι και σε κάθε διάλογο φαίνεται η αλήθεια όπως και σε αυτό το φόρουμ για αυτό και συμμετέχω. Ούτε κακία κρατώ σε κανένα. Αν το παίζω έξυπνος ή αν όντως είμαι, ποιος είναι πονηρός, δεν μπορώ να το πω εγώ αλλά ο κόσμος που διαβάζει, φαίνεται εύκολα.
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
#37
Ἀληθῶς ἀνέστη ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός!





Υ.Γ. Δημήτρη, αὐτὴ τὴ θεωρία (περὶ τοῦ ἀτζέμ) δὲν τὴν ἔχει ὁ Φωκαέας, βλ. Κρηπίς, Κεφ. ιςτ'. Περὶ τοῦ τρίτου ἤχου. Ἔχει ὅπως εἴθισται νὰ ἐκτελεῖται. Γνωρίζεις κάποιο θεωρητικὸ νὰ τὸ λέει ἔτσι ὄπως τὸ ἀνέφερες;
Δέν πρόκειται γιά ὕφεση , ζω χαμηλωμένο ὅπως διδάσκεται συνήθως ἀλλά γιά φθορά χλιδανή τοῦ ἐναρμονίου γένους. Δέν εἷναι γραμμένο ὅτι ὁ Κε ἀνεβαίνει ἀλλά ἔτσι τό δίδασκαν καί ἔτσι τό ἐκτελοῦσαν παλαιότερα στήν Πόλη καί στό Ἅγιον Όρος.

 

Παναγιώτης

σκολιοὶ γὰρ λογισμοί, χωρίζουσιν ἀπὸ Θεοῦ
#38
Εὐχαριστῶ Δημήτρη. Νομίζω ἔχει διαφορὰ μὲ τὴν ἐκτέλεση τοῦ κ. Χασανίδη.

Γνώμη ἀσχέτου θὰ δώσω: μοῦ φαίνεται ὅτι ὁ πάτερ Διονύσιος, πιὸ πολὺ ἀκουστικὰ τὸ ψάλλει παρὰ «κατὰ γράμμα», ἀφοῦ δὲν φαίνεται νὰ δίνει καὶ τόση βάση στὰ διαστήματα, ἄκου εἰδικὰ τὸ ξεκίνημα.

Οπότε δὲν μπορεῖ νὰ χρησιμοποιηθεῖ αὐτὸ τὸ ἠχητικό -νομίζω- γιὰ νὰ βγοῦν συμπεράσματα.

Νομίζω ὁ Φωκαέας τὰ ἔχει καλὰ στὴν Κρηπίδα. Μοῦ φαίνεται οἱ ὅποιες διαφορὲς εἶναι ἁπλὰ διαφορὲς «σχολῶν».

Επισυνάπτω ένα mp3 που συγκρίνονται Φιρφιρής-Χασανίδης στο ατζέμ.

Ἡ ἐκτέλεση τοῦ κ. Χασανίδη:

 

Attachments

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
#39
ο Χασανίδης το λέει όπως θα το έλεγεοποιοσδήποτε σήμερα εβλεπε την ύφεση αυτή του ζω. Ο Φιρφιρής είναι σωστός όμως, στο παρελθόν έχουμε ξαναδεί αντίστοιχα παραδείγματα με καθαρότατες μάλιστα γραμμές λεγέτου στον ζω (βλ ανέκδοτο χερουβικό πετρου σε βαρύ στην Πανδέκτη κοινωνικό αγαλλιάσθε δίκαιοι σε πλα κα)που βαζουν την υφεση για να κρατήσεις τον ζω στην σωστή θέση που όπως είπα είναι χαμηλά. Το ίδιο λάθος κάνουν και στο αρχαίο Χριστός ανέστη , η ίδια περίπτωση είναι.Οταν είσαι στον Κε κάνεις σαν δευτερο κιόταν είσαι στον ζω πάλι κανεις δευτερο με μεγάλο ζω πα σωστό βαρύ δευτερότριτο δηλαδή όπως ο Κατσούλης στην δοξολογία. Εδώ στον χασανίδη δεν φαίνεται στον ζω κι ο δεύτερος -λέγετος αλλά του ακούγεται μόνο σαν σκέτο τρίτος. Το σωστό είναι να ακούγεται μεικτό άκουσμα δευτέρου και τρίτου δηλαδή λεγέτου σε μεγάλη τρίτη.
 
Last edited:

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
#40
Σωστά Χριστός Ανέστη
Σωστό Τον ταφον σου Σωτήρ με κε γα μεγάλο,δι χαμηλό και κε νη μικρό με χαμηλο ζω και χαμηλό άνω πα στην περιστροφη και επιστροφή από τον ανω νη.Είναι Ηχος πρώτος με μέλος β ήχου κι όχι κλίμακα β ήχου ούτε μινόρε με μόνο ζω ύφεση που λένε οι του Καρά

Στο Τον Ταφον σου σωτήρ έχουμε το μέλος μόνο στον κε οπότε φαίνεται μόνο το μέλος του δευτέρου στον πρώτο ήχο. Στο Χριστός Ανέστη παρατηρούμε δεν αλλάζει ο ζω αλλά χαμηλώνουν τον νη για να βγει μέλος άγια στον δι που είναι και πλάγιος του πρώτου τεταρτο πρώτος στον δι δευτερότριτος στον ζω και πρωτοδεύτερος στον κε. Ετσι παίζει το μέλος εκεί ψηλά στην τετραφωνία.
 
Last edited:
Top