domesticus
Lupus non curat numerum ovium
Και να κάνεις καφενείο το ψαλτήρι δεν θα σου πει κανένας τίποτα, αυτό δεν σημαίνει ότι είναι σωστό.
Με τη λογική του "μαχαιριού", γιατί να μην εξομοιωθεί; Ενός κακού μύρια έπονται. Οι οπαδοί του ακαλαίσθητου ηλεκτρονικού ισοκράτη μετέρχονται το ίδιο ακριβώς επιχείρημα: "Αν τον χρησιμοποιώ σωστά, πού το πρόβλημα;" Μα "σωστή χρήση" του ισοκράτη σημαίνει να μην ακούγεται από κάτω και ταλαιπωρεί τους πιστούς με αυτό το ηχητικό αίσχος, αλλιώς δεν νοείται! Εν ονόματι λοιπόν της "σωστής χρήσης", βάλε και μια οθόνη αφής 25 ιντσών με ενσωματωμένο λειτουργικό σύστημα και επεξεργαστή να καλύπτει όλη τη θέση του βιβλίου στο αναλόγιο και χρησιμοποίησέ την ως υπολογιστή, για να βλέπεις και καλύτερα όλα τα βιβλία και να μπορείς να έχεις ανοιχτά πολλά παράθυρα και εφαρμογές για να τα διαβάζεις. Βάλε και μεγάλα ακουστικά για studio, για ν' ακούς καλύτερα το ισοκράτημα, το οποίο θα αλλάζεις από κινητό αφής με επίσης μεγάλη οθόνη. Οι προεκτάσεις του επιχειρήματος του "μαχαιριού" δεν έχουν τέλος και αν επιφέρει σκανδαλισμό και απάδει στην ιερή τάξη ένα τάμπλετ, όπως ορθώς αναφέρει η πατριαρχική ανακοίνωση, πόσο μάλλον αυτά.
Εγώ θα έλεγα ν' αφήσουν οι ψάλτες όλ' αυτά τα πράγματα, που τους αποσπούν από την κύρια αποστολή τους, και να κοιτάξουν πώς θα μάθουν να ψέλνουν, να εκμεταλλεύονται όσους λίγους καλούς δασκάλους απέμειναν σήμερα, να φροντίζουν να συμψάλλουν με καλούς ψάλτες και συνεχώς να κοιτάνε πώς να βελτιώνονται και πώς το ψάλσιμό τους να δίνει κάτι στον κόσμο. Έτσι μάθαιναν μουσική οι παλαιοί, μια ζωή κοντά στο δάσκαλο και σε καλούς ψάλτες. Το από πού θα πουν τα μαθήματα και ποιο βιβλίο θ' ανοίξουν ήταν (και είναι) μια μικρή λεπτομέρεια. Και φτάσαμε σήμερα να βλέπεις ψάλτες να έχουν μετατρέψει το αναλόγιο σε tech studio και όταν ανοίγουν το στόμα τους να λες πότε θα το κλείσουν... Η υπερβολική ενασχόληση με τις νέες τεχνολογίες στο ψαλτήρι και η προετοιμασία που απαιτείται γι' αυτό αποβαίνει εις βάρος της αδιάλειπτης μαθητείας στην παράδοση και του απερίσπαστου ψαλσίματος, που θα πρέπει να είναι το πρώτο μας μέλημα (για να μην πω και της προσευχής και θεωρηθώ "ευσεβιστής"...).
Δὲν ὑπάρχει σωστὸς ἰσοκράτης, ἐφ' ὅσον ἀντικαθιστᾶ τὴν ἀνθρώπινη φωνή. ΤΕΛΟΣ. Ὁ ἰσοκράτης δὲν εἶναι ἁπλὰ ἀκαλαίσθητος, εἶναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΣ. Μὴν χρησιμοποιεῖς ἐπιχείρημα ποὺ δὲν εἶναι ἐπιχειρημα.
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΛΗ Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΚΗ.
Ἡ ὀθόνη στὸ ἀναλόγιο γιὰ νὰ διαβάζεις ἐπὶ τόπου τὸ κείμενο ΔΕΝ εἶναι κακή καὶ κανέναν δὲν σκανδαλίζει. Τὰ βιβλία τοῦ ἀναλογίου ΔΕΝ εἶναι ἱερά. Τὰ περιεχόμενα εἶναι, εἴτε σὲ πέτρα εἴτε σὲ πάπυρο εἴτε σὲ περγαμηνή εἴτε σὲ χαρτί εἴτε σὲ ἡλεκτρονικὸ χαρτί.
Μόνο τὸ Εὐαγγέλιο εἶναι ἱερὸ καὶ τὸ προσκυνοῦμε.
Καὶ μολονότι σωστὰ ἐπισημαίνεις τὴν
ὅλο ἀπορρίπτεις συλλλήβδην καὶ τὴν λελογισμένη χρήση, ἐπειδὴ ἔχεις κάποια δείγματα στὸ μυαλό. Μὲ παρόμοιες γενικεύσεις δὲν κάνουμε τίποτε. Διαφορετικὰ ἐπειδὴ κάποιοι συνάδελφοι εἶναι ἀπαράδεκτοι, τότε νὰ διώξουμε ΟΛΟΥΣ τοὺς ψάλτες.υπερβολική ενασχόληση με τις νέες τεχνολογίες στο ψαλτήρι
Μὴν εἴμαστε λουδιστές ...
Πρόκειται γιὰ ρηχὴ ἐγκύκλιο, συντεταγμένη στὸ γόνατο καὶ οἱ μόνοι ποὺ θὰ ἰκανοποιήσει εἶναι οἱ ἐκδότες. Ἔτσι νομίζουν δηλαδή .... Βλέπεις ἡ ἄδολη προσφορὰ ψηφιακῶν κειμένων τῶν συναδέλφων σὲ συνδυασμὸ μὲ τὴν πτώση τῆς τιμῆς τῶν ταμπλετ, ἔριξαν τὶς πωλήσεις. Βέβαια τὸ ὅτι κάποιοι νεόκοποι ἐκδότες ἐκμεταλλεύθηκαν ὡς ἕνα βαθμὸ τὴν προσφορὰ τῶν παραπάνω συναδέλφων γιὰ νὰ κυκλοφορήσουν ἐμπορικὰ βιβλία, τὸ ἀφήνουμε στὴν ἄκρη.
ΥΓ. Ὅσο γιὰ τὰ καντήλια, ὑπάρχουν καὶ νέοι νεωκόροι ποὺ μποροῦν νὰ τὰ ἀνάβουν, ἀλλὰ εὐκολότερος ὁ διακόπτης τοῦ ἡλεκτρικοῦ μὲ τὰ λαμπάκια.