Πατριαρχική "απαγορευτική" εγκύκλιος για την χρήση ψηφιακών μέσων στα αναλόγια

Status
Not open for further replies.
#1
Δεν γνωρίζουμε αν έχει αναρτηθεί στο Ψαλτολόγιο η εν λόγω Πατριαρχική εγκύκλιος.
Ως διακονητές στα αναλόγια καλό είναι να την έχουμε υπόψιν.
Να μας συγχωρείτε για την χαμηλή ανάλυση.
ΨΠ
 

Attachments

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#3
Αναφέρεται βέβαια περιοριστικά στην «υποκατάστασιν της χρήσεως των (...) λειτουργικών βιβλίων» από τις ηλεκτρονικές συσκευές )και αυτήν αποδοκιμάζει) και όχι σε άλλες πιθανές χρήσεις, κάποιες απ' τις οποίες είναι αυτονόητα θεμιτές κάποιες όχι, και κάποιες άλλες διαμφισβητούμενες.
 
#4
Η απόλαυσις τής αναγνώσεως από ένα καλοτυπωμένο βιβλίο σίγουρα δέν συγκρίνεται μέ τήν ανάγνωση ενός ηλεκτρονικού κειμένου. Υπάρχουν όμως πολλοί λόγοι που χρησιμοποιεί κανείς τά tablet. Νομίζω όμως ότι η εγκύκλιος αυτή δέν μελετήθηκε μέ διάκριση προτού γραφεί. Σηκώνει πολλή συζήτηση τό ζήτημα. Όσο γιά τήν εκκοσμίκευση, άς τό αφήσουν καλύτερα γιατί προκαλούν τόν γέλωτα...Άς ξεκινήσουν πρώτα από τά δόγματα τής πίστεως που τάχουν κάνει λάστιχο κατά τό δοκούν καί μετά συζητάμε γιά τά υπόλοιπα...
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#6
Ἀτυχὴς ἡ ἐγκύκλιος καὶ μᾶλλον ἐπιφανειακή.

Καθότι ΔΕΝ ἀντικαθίστανται τὰ λειτουργικὰ βιβλία ὡς περιεχόμενο, ἀφοῦ σκαναρισμένα ἀκριβῶς τὰ ἴδια χρησιμοποιοῦνται εἴτε σὲ χαρτί εἴτε σὲ ὀθόνη tablet, ΑΛΛΑ ὡς ἀντικείμενα, τὰ ὁποία σαφῶς καὶ δὲν εἶναι ἱερά, πλὴν τοῦ ἁγίου Εὐαγγελίου, τὸ ὁποῖο καὶ ἀσπαζόμαστε σὲ συγκεκριμένα σημεία τῆς ἀκολουθίας.

Ἀτυχὴς διότι τὸ πρόβλημα ΔΕΝ εἶναι τὸ κείμενο, ἀλλὰ ἡ χρήση τῶν ἡχογραφημένων φωνῶν τοῦ ἡλ. ἰσοκράτη, ποὺ ἀντικαθιστοῦν τὸν ψάλτη, κοροϊδεύοντας Θεὸ καὶ ἀνθρώπους. Ἐκεῖ εἶναι τὸ μέγα πρόβλημα καὶ ὄχι στὸ χαρτί ὁ σκανδαλισμός. Ὅταν βλέπεις ψάλτες μὲ bluetooth ἠχεῖο στὴν τσέπη τοῦ στήθους νὰ ἀναπαράγουν ψαλτικὲς φωνές, ἐκεῖ πρέπει νὰ σταθεῖ τὸ Πατριαρχεῖο μας καὶ ὄχι στὰ κείμενα.
 

Shota

Παλαιό Μέλος
#10
Ἀτυχὴς ἡ ἐγκύκλιος καὶ μᾶλλον ἐπιφανειακή.

Καθότι ΔΕΝ ἀντικαθίστανται τὰ λειτουργικὰ βιβλία ὡς περιεχόμενο, ἀφοῦ σκαναρισμένα ἀκριβῶς τὰ ἴδια χρησιμοποιοῦνται εἴτε σὲ χαρτί εἴτε σὲ ὀθόνη tablet, ΑΛΛΑ ὡς ἀντικείμενα, τὰ ὁποία σαφῶς καὶ δὲν εἶναι ἱερά, πλὴν τοῦ ἁγίου Εὐαγγελίου, τὸ ὁποῖο καὶ ἀσπαζόμαστε σὲ συγκεκριμένα σημεία τῆς ἀκολουθίας.
Απο την αλλη πλευρα ενα tablet μπορει να χρησιμοποιειται ταυτοχρονα και για τους κοσμικους σκοπους και εκει γινεται προβλημα γιατι σε αντιθεση με ενα λειτουργικο βιβλιο (η ακομη τα αμφια η τα σκευη) δεν ειναι αφιερωμενο εξ ολοκληρου εις τον Θεω και εις την θεαι λατρεια. Δε ξερω αν ειναι κατανοητο αυτο που λεω, αλλα καπως ετσι...
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
#11
Δηλαδή να φέρνουμε σβούρα το αναλόγιο. θεωρείται παραδοσιακό και τελετουργικό;
Περίεργο μου φαίνεται πού ασχολούνται με λεπτομέρειες τη στιγμή που ο πλανήτης παρακολουθεί μεγάλες εξελίξεις σε εκκλησιαστικά θέματα.
 

KHarris

Παλαιό Μέλος
#12
Last edited:

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
#13
Εγώ αντιθέτως δεν λυπάμαι καθόλου, αντιθέτως χαίρομαι! Επιτέλους το Πατριαρχείο στέκεται στο ύψος των περιστάσεων. Αυτό το φαινόμενο με τους ψάλτες να παίζουν όλη την ώρα με τα κινητά στέλνοντας μηνύματα με Viber και Facebobok Messenger και τους ίδιους ή βοηθούς τους να κάνουν όλη την ώρα πέρα δώθε το δάχτυλο στην ταμπλέτα, πρέπει να σταματήσει γιατί γελοιοποιεί το αναλόγιο. Όποιος ισχυρίζεται ότι χρησιμοποιεί τα ηλεκτρονικά βιβλία επειδή δεν έχει τα φυσικά, ας εκτυπώσει τα μέλη που τον ενδιαφέρουν από κάθε βιβλίο κι ας τα βάλει σ' ένα ντοσιέ με σελιδοδείκτες και να βρίσκει αμέσως ό,τι θέλει, εγώ αυτό έχω κάνει. Αναμένουμε ανάλογη ανακοίνωση και για τον ηλεκτρονικό ισοκράτη, που αποτελεί όργανο στη λατρεία και μάλιστα λίαν αντιαισθητικό στο άκουσμα.
 

vaiacum

η ταλαιπωρία σε όλο της το μεγαλείο...
#14
Όταν ιδρυθεί εκκλησιαστική αστυνομία (εκτός κι αν υπάρχει και δεν το πήρα μυρωδιά...), τότε ναι, να ανησυχήσουμε. Μέχρι τότε, όμως, ποιος θα μάς απογορεύσει να χρησιμοποιούμε οθόνη στο αναλόγιο, ο νεωκόρος π.χ.;;;
Δεν χρησιμοποιώ τάμπλετ ούτε ισοκράτη, αλλά πάντα έχω μαζί το κινητό μου το οποίο με ξελάσπωσε αρκετές φορές, μιας και έχω περασμένα εκεί πάμπολλα σκαναρισμένα βιβλία. Αν παραστεί ανάγκη, λοιπόν, το επιστρατεύω, αλλά πολύ περισσότερο, θέλω να δηλώσω τη στήριξή μου σε όσους χρησιμοποιούν ταμπλέτα αντί του βιβλίου. Βρίσκω, ας πούμε, περισσότερο προκλητικό έναν ψάλτη - επιδειξία της φωνής του, παρά κάποιον που χρησιμοποιεί ταμπλέτα. Και αυτό που με ενοχλεί, ξέρετε, δεν περιμένω πατριαρχική εγκύκλιο για να το στηλιτεύσω, το κατακρίνω επι τόπου....
 

vaiacum

η ταλαιπωρία σε όλο της το μεγαλείο...
#15
Αυτό το φαινόμενο με τους ψάλτες να παίζουν όλη την ώρα με τα κινητά στέλνοντας μηνύματα με Viber και Facebobok Messenger και τους ίδιους ή βοηθούς τους να κάνουν όλη την ώρα πέρα δώθε το δάχτυλο στην ταμπλέτα, πρέπει να σταματήσει γιατί γελοιοποιεί το αναλόγιο.
Εγώ, απεναντίας, βρίσκω δεκάδες άλλους λόγους γελοιοποίησης του αναλογίου, αλλά δεν ευαισθητοποιήθηκε κανείς με καμιά εγκύκλιο, έστω, να κατακρίνει και να ξεριζώσει τέτοια φαινόμενα από το χώρο μας.
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
#16
Όπως έγραψα και αλλού, θεωρώ ότι το Πατριαρχείο στέκεται επιτέλους στο ύψος των περιστάσεων. Αυτό το φαινόμενο με τους ψάλτες να παίζουν όλη την ώρα με τα κινητά στέλνοντας μηνύματα με Viber και Facebobok Messenger και τους ίδιους ή βοηθούς τους να κάνουν όλη την ώρα πέρα δώθε το δάχτυλο στην ταμπλέτα, πρέπει να σταματήσει γιατί γελοιοποιεί το αναλόγιο. Όποιος ισχυρίζεται ότι χρησιμοποιεί τα ηλεκτρονικά βιβλία επειδή δεν έχει τα φυσικά, ας εκτυπώσει τα μέλη που τον ενδιαφέρουν από κάθε βιβλίο κι ας τα βάλει σ' ένα ντοσιέ με σελιδοδείκτες και να βρίσκει αμέσως ό,τι θέλει, εγώ αυτό έχω κάνει. Αναμένουμε ανάλογη ανακοίνωση και για τον ηλεκτρονικό ισοκράτη, που αποτελεί όργανο στη λατρεία και μάλιστα λίαν αντιαισθητικό στο άκουσμα.

Για όσους αντιπαρέρχονται εύκολα την ανακοίνωση, αναφέροντας τις αστοχίες του Πατριαρχείου σε δογματικά θέματα, θα απαντήσω ότι στο χώρο της ψαλτικής παράδοσης δεν υπάρχει στο Πατριαρχείο η προβληματική στάση που υπάρχει στα άλλα θέματα. Όποιος αμφισβητεί την αξία της ψαλτικής πατριαρχικής παράδοσης, ας μας το πει. Αντιθέτως, τα δογματικά "φάουλ" του Πατριαρχείου έχουν γίνει αντικείμενο συζήτησης πάμπολλες φορές στο παρελθόν. Βλέπω δε από πολλά μέλη, που είχαν καλοδεχτεί παλαιότερα την ανακοίνωση του Πατριαρχείου εναντίον της "γνωστής σχολής", λέγοντας ότι θα πρέπει να υπακούσουμε στο Πατριαρχείο, τώρα να σπεύδουν να το αμφισβητούν. Τα καλά και συμφέροντα λοιπόν...
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
#17
Όταν ιδρυθεί εκκλησιαστική αστυνομία (εκτός κι αν υπάρχει και δεν το πήρα μυρωδιά...), τότε ναι, να ανησυχήσουμε. Μέχρι τότε, όμως, ποιος θα μάς απαγορεύσει να χρησιμοποιούμε οθόνη στο αναλόγιο, ο νεωκόρος π.χ.;;;
Δηλαδή χρειάζεσαι εκκλησιαστική αστυνομία για να καταλάβεις ότι π.χ. στο αναλόγιο δεν διαβάζουμε εφημερίδες και περιοδικά, δεν ακούμε μουσική με τα ακουστικά, δεν μιλάμε στο κινητό;; Ούτε αυτά θα στα απαγορεύσει ο νεωκόρος...
Βρίσκω, ας πούμε, περισσότερο προκλητικό έναν ψάλτη - επιδειξία της φωνής του, παρά κάποιον που χρησιμοποιεί ταμπλέτα.
Ταῦτα δεῖ ποιῆσαι, κἀκεῖνα μὴ ἀφιέναι αγαπητέ: προκλητικό είναι επίσης και ο ψάλτης να θορυβεί και να ομιλεί συνεχώς. Αυτά όμως και άλλα πράγματα που υποβαθμίζουν το ψαλτικό λειτούργημα είναι ζητήματα προσωπικής παιδείας και καλλιέργειας. Ενώ η γελοία εικόνα ενός ψάλτη που παίζει με την ταμπλέτα και το κινητό, μπορεί να αποφευχθεί απλώς απαγορεύοντάς τα.
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
#18
Παλαιότερα έσφαζαν ένα κοπάδι κατσίκια για να φτιάξουν ένα βιβλίο. Σήμερα κόβουν δένδρα.
Αύριο θα πάψει να κουβαλάει ο μαθητής 20 βιβλία στην πλάτη και ο ψάλτης βαλιτσάκι. Υπάρχει αναπόφευκτη εξέλιξη στα πάντα. Το τάμπλετ για νέους ψάλτες είναι τυφλοσούρτης ενώ το να ψάχνει τά βιβλία ακόμη και το εγκόλπιο είναι λίγο δύσκολο. Ενα μεγάλο τάμπλετ χωράει μια σελίδα βιβλίου οπότε η κίνηση του ψάλτη για αλλαγή σελίδας είναι η ίδια και απλούστερη. Αύριο θα αλλάζει η σελίδα με ασύρματο κλικ (κάπου το είχα δει). Το τάμπλετ χρειάζεται προετοιμασία για να έχει κάποιος όλα τά μέλη της ημέρας στη σωστή σειρά ή θέση.
Φυσικά αν κάποιος προσεύχεται καλύτερα με βιβλίο θα χρησιμοποιεί βιβλίο.
Το απαγορευτικό είναι απορίας άξιον...
 

vaiacum

η ταλαιπωρία σε όλο της το μεγαλείο...
#19
Δηλαδή χρειάζεσαι εκκλησιαστική αστυνομία για να καταλάβεις ότι π.χ. στο αναλόγιο δεν διαβάζουμε εφημερίδες και περιοδικά, δεν ακούμε μουσική με τα ακουστικά, δεν μιλάμε στο κινητό;; Ούτε αυτά θα στα απαγορεύσει ο νεωκόρος...
Ταῦτα δεῖ ποιῆσαι, κἀκεῖνα μὴ ἀφιέναι αγαπητέ: προκλητικό είναι επίσης και ο ψάλτης να θορυβεί και να ομιλεί συνεχώς. Αυτά όμως και άλλα πράγματα που υποβαθμίζουν το ψαλτικό λειτούργημα είναι ζητήματα προσωπικής παιδείας και καλλιέργειας. Ενώ η γελοία εικόνα ενός ψάλτη που παίζει με την ταμπλέτα και το κινητό, μπορεί να αποφευχθεί απλώς απαγορεύοντάς τα.
Προφανώς και η στάση μας στο αναλόγιο οφείλει να είναι υποδειγματική. Συμφωνούμε ότι είναι πειρασμός να έχεις οθόνη στο αναλόγιο, εύκολα μπορείς να χασομερήσεις.
Η απορία μου είναι η εξής: πώς θα γίνει η απαγόρευση;;; θα μπαίνω στο ναό και θα αφήνω το κινητό στο παγκάρι να το κρατάει κανένας επίτροπος;;; Ή θα βγαίνει κάθε τρεις και λίγο ένας εκ των ιερέων για να δει αν χρησιμοποιώ οθόνη;;;Πώς;;;
Το Πατριαρχείο πριν από 5-6 χρόνια δεν είχε απαγορεύσει τη χρήση του θεωρητικού του Καρά; Άνοιξε καμιά μύτη;;;;
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#20
Να διαβάζουμε και λίγο πέρα από τον τίτλο. Το επεσήμανα και στο πρώτο θέμα που ξεκίνησε με αφορμή την εγκύκλιο αυτή (εδώ), ότι αυτή αναφέρεται ΜΟΝΟΝ στην αντικατάσταση των ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ από ψηφιακές συσκευές και όχι γενικώς και αορίστως στην ΧΡΗΣΗ τέτοιων συσκευών. Η χρήση τάμπλετ για τα μουσικά κείμενα είναι σχεδόν αυτονόητη και δεν έχει καμιά σχέση με την εγκύκλιο αυτή. Μη τρελαθούμε κιόλας!
 
Status
Not open for further replies.
Top