Κοινωνικόν Πεντηκοστής, Πέτρου Λαμπαδαρίου.

1)Σε ανύποπτο χρόνο ο αείμνηστος άρχων πρωτοψάλτης της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας Θρασύβουλος Στανίτσας με ρώτησε: «Ποιά είναι η διαφορά μεταξύ των ήχων λεγέτου και βαρέως;» Δεν απάντησα λόγω ... blackout:(:D, περιμένοντας την απάντηση από τον ίδιο, που συνέχισε ψάλλοντας: Ζω 8 Νη 12 Πα 10 Βου 8 Γα και απ' την ίδια τονικότητα Βου 8 Γα 12 Δι 12 Κε 10 Ζω'...
2)Βαθύς γνώστης της θεωρίας μου είπε γενικά για τις κλίμακες ότι το αυτί του ανθρώπου είναι συνηθισμένο να ακούει τα τετράχορδα των κλιμάκων διαζευγμένα με μείζονα τόνο οπότε το διάστημα 5ης ειδικά για τον βαρύ Ζω-Γα τείνει να ακούγεται σαν Νη-Δι όταν το μέλος τετραφωνεί με δεσπόζοντα φθόγγο τον Γα, όχι όμως και όταν πενταφωνεί ή τριφωνεί εκ του Πα οπότε ακούγεται πρώτος ήχος με δεσπόζοντα φθόγγο τον Δι αλλά και τον Γα στη φυσική του θέση.
Με βάση αυτά ο φθόγγος Γα του βαρέως είναι .... μετακινούμενος και αν δεν ξέρει κανείς να τον .... σημαδέψει σωστά ... καληνύχτα:cool:!!!
Ελκόμενος λοιπόν ο Γα εκτελείται ανάλογα με τα ακούσματα που έχει βιώσει ο καθένας. Το μαλακό χρώμα πότε ... μαλακότερο πότε λίγο σκληρότερο απ' το κανονικό, είτε το θέλουμε είτε όχι, δίνει μια λύση στην εκτέλεση του συγκεκριμένου τετραχόρδου.
Έπειτα είναι και ο λέγετος, το άκουσμα του οποίου μοιάζει με τον βαρύ και παρασύρει τον εκτελεστή.
Έψαλα πολλές φορές την τετράφωνη σύντομη δοξολογία του βαρέως του Γρηγορίου και μάλιστα με αριστερούς ΠΡΑΚΤΙΚΟΥΣ!!! Σας βεβαιώνω ότι ανταποκρίθηκαν θαυμάσια...
Τέλος, δηλώνω ότι ΔΕΝ είμαι μουσικολόγος, ούτε ερευνητής, ούτε ασχολούμαι με μετρήσεις τονικών μορίων ή cent's .... και βασίζομαι στο αυτάκι μου, και δεν επιτρέπω σε κανέναν να μου το .... τραβήξει...:D Είμαι ένα ψαλτάκι χωρίς περγαμηνές και για να πάρω το .... χαρτί πλήρωσα 200€ (αφού έχει πάρει και η κουτσή Μαρία - κι εγώ μαζί!!:(...) αλλά τα ακούσματά μου δεν ... πληρώνονται, είναι τζάμπα!:D
Και μια που ο λόγος για βαρύ διατονικό, ακούστε τον θεωρητικό μου δάσκαλο αείμνηστο κυρ Μαθιό Ανδρέου εδώ
 
Last edited by a moderator:
2)Βαθύς γνώστης της θεωρίας μου είπε γενικά για τις κλίμακες ότι το αυτί του ανθρώπου είναι συνηθισμένο να ακούει τα τετράχορδα των κλιμάκων διαζευγμένα με μείζονα τόνο οπότε το διάστημα 5ης ειδικά για τον βαρύ Ζω-Γα τείνει να ακούγεται σαν Νη-Δι όταν το μέλος τετραφωνεί με δεσπόζοντα φθόγγο τον Γα, όχι όμως και όταν πενταφωνεί ή τριφωνεί εκ του Πα οπότε ακούγεται πρώτος ήχος με δεσπόζοντα φθόγγο τον Δι αλλά και τον Γα στη φυσική του θέση.
Γι' αυτόν ακριβώς το λόγο πιστεύω ότι ο βαρύς είναι, κατά γενική ομολογία, ο πιο δύσκολος ήχος, κυρίως να "τον πιάσεις". Διότι δεν σχηματίζεται 5η καθαρή (π.χ. Νη-Δι, όπως λέτε, ή Πα-Κε κ.λπ.) και, για να χρησιμοποιήσω και λίγη ευρωπαϊκή μουσική :p, δεν υπάρχει τέλεια συγχορδία αλλά ελαττωμένη. Το αυτί μας όμως τείνει, όπως σωστά αναφέρετε, στο Γα δίεση για να βγει η 5η καθαρή, αλλά όταν έχουμε α΄ ήχο, σκεφτόμαστε α΄ ήχο και στο μυαλό μας και στο αυτί μας φτιάχνουμε τετράχορδο α΄ ήχου (γα φυσικό). Το θέμα είναι αν αυτή η τάση που μας σπρώχνει στο γα δίεση μπορεί να θεωρηθεί εξίσου σωστή.
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
1)Σε ανύποπτο χρόνο ο αείμνηστος άρχων πρωτοψάλτης της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας Θρασύβουλος Στανίτσας με ρώτησε: «Ποιά είναι η διαφορά μεταξύ των ήχων λεγέτου και βαρέως;» Δεν απάντησα λόγω ... blackout:(:D, περιμένοντας την απάντηση από τον ίδιο, που συνέχισε ψάλλοντας: Ζω 8 Νη 12 Πα 10 Βου 8 Γα και απ' την ίδια τονικότητα Βου 8 Γα 12 Δι 12 Κε 10 Ζω'...
Κάτι από την πρακτική των αυτιών λοιπόν χωρίς πτυχία και διδακτορικά μουσικολογίας...
Με ισοκράτημα ΒΟΥ δεν νομίζω να ψάλλετε κ.Γιάννου το διάστημα ΔΙ-ΚΕ του Λεγέτου 12...αλλά 10 (φυσικός νόμος που δεν υπακούει σε μουσικολογίες και αυθεντίες)
Τώρα το αν μέσα στα μέλη του Λεγέτου (ειδικά σε νεώτερες συνθέσεις) υπάρχουν γραμμές δ' ήχου (Άγια) και το ισοκράτημα πηγαίνει πλέον στον φθόγγο ΔΙ τότε ναι το διάστημα ΔΙ-ΚΕ ψάλλεται 12.
Άρα σε αυτήν την περίπτωση νομίζω τα διαστήματα Λεγέτου και Βαρέως (με τον ΓΑ δίεση) μάλλον ταυτίζονται...
Με λίγα λόγια άλλο να ψάλλω ολόκληρες γραμμές Λέγετου με ΒΟΥ ισοκράτημα και άλλο να ψάλλω Λέγετο που μέσα εμπεριέχει και γραμμές δ' 'ηχου (Άγια) άρα ισοκράτημα ΔΙ...
 
E

emakris

Guest
Κάτι από την πρακτική των αυτιών λοιπόν χωρίς πτυχία και διδακτορικά μουσικολογίας...
Με ισοκράτημα ΒΟΥ δεν νομίζω να ψάλλετε κ.Γιάννου το διάστημα ΔΙ-ΚΕ του Λεγέτου 12...αλλά 10 (φυσικός νόμος που δεν υπακούει σε μουσικολογίες και αυθεντίες)
Τώρα το αν μέσα στα μέλη του Λεγέτου (ειδικά σε νεώτερες συνθέσεις) υπάρχουν γραμμές δ' ήχου (Άγια) και το ισοκράτημα πηγαίνει πλέον στον φθόγγο ΔΙ τότε ναι το διάστημα ΔΙ-ΚΕ ψάλλεται 12.
Άρα σε αυτήν την περίπτωση νομίζω τα διαστήματα Λεγέτου και Βαρέως (με τον ΓΑ δίεση) μάλλον ταυτίζονται...
Με λίγα λόγια άλλο να ψάλλω ολόκληρες γραμμές Λέγετου με ΒΟΥ ισοκράτημα και άλλο να ψάλλω Λέγετο που μέσα εμπεριέχει και γραμμές δ' 'ηχου (Άγια) άρα ισοκράτημα ΔΙ...
Νομίζω, αγαπητέ μου, πως στηρίζεστε υπερβολικά στη θεωρία, παρά τις διαβεβαιώσεις σας περί του εναντίου...:) Είστε τόσο σίγουρος ότι το Βου-Γα του λεγέτου ψάλλεται πάντα στα 8 μόρια (ειδικά στις χορωδίες); Εγώ νομίζω ότι πολύ συχνά ψάλλεται μικρότερο, μέχρι και ημιτόνιο. Εάν πάλι το έχετε ψάξει σε βάθος, υποχωρώ. Ίσως να είναι λανθασμένη η αίσθησή μου.
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
Νομίζω, αγαπητέ μου, πως στηρίζεστε υπερβολικά στη θεωρία, παρά τις διαβεβαιώσεις σας περί του εναντίου...:)
Δεν νομίζω κ.Μακρή...στηρίζομαι στην θεωρία όταν μιλάμε για θεωρία και μόνο...(και εγώ ακούω το ΒΟΥ-ΓΑ πλέον μικρότερο του 8...

Είστε τόσο σίγουρος ότι το Βου-Γα του λεγέτου ψάλλεται πάντα στα 8 μόρια (ειδικά στις χορωδίες); Εγώ νομίζω ότι πολύ συχνά ψάλλεται μικρότερο, μέχρι και ημιτόνιο. Εάν πάλι το έχετε ψάξει σε βάθος, υποχωρώ. Ίσως να είναι λανθασμένη η αίσθησή μου.
Το ίδιο πιστεύω και εγώ κ.Μακρή και το επισημαίνω συχνά...αλλά αυτό που έγραψα έχει να κάνει με την περίπτωση που ανέφερε ο κ.Γιάννου για τον άρχοντα Θ.Στανίτσα που ο ΒΟΥ είναι 8 τμ. χαμηλότερα από τον ΓΑ...εκτός και αν ο άρχοντας έψαλλε έναν ΒΟΥ μικρότερο του φυσικού, μέχρι και ημιτόνιο. Εάν είναι έτσι τότε υποχωρώ και εγώ...:)
 
Last edited:

konstantinou

Γιώργος Ν. Κωνσταντίνου
Να δούμε τι άλλο θα ακούσουμε. Όποιος κάνει το Βου-Γα ημίτονο αναγκαστικά τοποθετεί τον Κε (εάν δεν έχει κάποια πρόσθετη υφεσοδίεση) στη φυσική του θέση. Δε χρειάζεται να συζητάμε στην περίπτωση αυτή τίποτε παραπέρα.
Αν θέλουμε να χωρέσουμε όλους κάπου επειδή μας αρέσουν, ας κάνουμε και δύο Λεγέτους με τον έναν να έχει Βου-Γα=ημίτονο και τον άλλον να έχει Βου-Γα= ελάχιστο (ή τέλος πάντων μεγαλύτερο από το ημίτονο). Όλα καλά.

Γ.Κ.
 

konstantinou

Γιώργος Ν. Κωνσταντίνου
Είναι μήπως μόνο παρεμφερή αλλά όχι ταυτόσημα, δηλαδή όμοια ο λέγετος κ ο βαρύς με γα δίεση; Κάτι που ειδικά οι παλαιοί το ήξεραν αρκετά καλά. Βλπ Λόγον αγαθόν Χουρμουζίου και Εξομολογείσθε Θ. Π. Φωκαέως, κ τα δύο σε λέγετο. Δ.
Το παρεμφερές έχει να κάνει με τις μελωδικές θέσεις και γραμμές του κάθε ήχου.
Επί κλίμακος ο Βαρύς "εκ φύσεως" έχει το Γα στη θέση του και ο Λέγετος "εκ φύσεως" έχει το άνω Ζω στη φυσική του θέση.
Οι μελωδικές γραμμές "εχουν το δικαίωμα" να "καταλιμπάνουν" τα οποιαδήποτε θεωρητικά διαστήματα ανάμεσα στους φθόγγους εν ονόματι των δεσποζόντων φθόγγων και των ήχουν (ή κλάδων τους) που αναδεικνύονται.
Όλα όμως έχουν μια λογική. Σεβαστές πρέπει να είναι οι απόψεις που με τον οποιοδήποτε τρόπο τεκμηριώνονται (γραπτά ή προφορικά). Μεγαλύτερη αξία, κατ' εμέ, έχει το να εξετάζονται οι μελωδίες ως θέσεις και ως γραμμές γιατί έτσι δεν μπαίνεις στη διαδικασία να "αμφισβητήσεις" τον οποιονδήποτε γιατί βλέπεις το πράγμα πρωτίστως μουσικά.

Γ.Κ.
 

farlekas 1980

Παλαιό Μέλος
Να δούμε τι άλλο θα ακούσουμε. Όποιος κάνει το Βου-Γα
ημίτονο
αναγκαστικά τοποθετεί τον Κε (εάν δεν έχει κάποια πρόσθετη υφεσοδίεση) στη φυσική του θέση. Δε χρειάζεται να συζητάμε στην περίπτωση αυτή τίποτε παραπέρα.
Αν θέλουμε να χωρέσουμε όλους κάπου επειδή μας αρέσουν, ας κάνουμε και δύο Λεγέτους με τον έναν να έχει Βου-Γα=ημίτονο και τον άλλον να έχει Βου-Γα= ελάχιστο (ή τέλος πάντων μεγαλύτερο από το ημίτονο). Όλα καλά.

Γ.Κ.
Τι να κανουμε ; Σαν αποφοιτος Πολυτεχνικης Σχολης (Πολ-Μηχ) , εχω κι'εγω τα μαθηματικα απωθημενα μου:D:D:D !!!
 

Attachments

Last edited:
Αφήστε κατά μέρος τις ... μεζούρες .... τα υποδεκάμετρα και τα ... συνημίτονα και ψάλλετε σωστά, και σωστά ακούσματα έχουμε!
Τα νούμερα 10-12-8 τα χρησιμοποίησα εγώ και όχι ο δάσκαλος που μου έψαλε την κλίμακα (αυτό δα έλειπε να σταματάει σε κάθε φθόγγο και να αριθμεί μόρια και σέντσα:D). Και τα χρησιμοποίησα για να χαρακτηρίσω τα διατονικά διαστήματα.
Τώρα, για το αν κάποιο διάστημα σε κάποιον ήχο μετριέται από κάποιους ... (διϋλίζοντες τον κώνωπα:() και το βρήκαν πχ 47,5 (προσφιλής αριθμός της μάνας μου:D) ενώ οι στρογγυλοποιούντες το λένε 50άρι, καρφάκι δεν μου καίγεται!!!
Νά 'στε όλοι καλά.
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
ΓΙΑΝΝΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ;116798 said:
Αφήστε κατά μέρος τις ... μεζούρες .... τα υποδεκάμετρα και τα ... συνημίτονα και ψάλλετε σωστά, και σωστά ακούσματα έχουμε!
Τα νούμερα 10-12-8 τα χρησιμοποίησα εγώ και όχι ο δάσκαλος που μου έψαλε την κλίμακα (αυτό δα έλειπε να σταματάει σε κάθε φθόγγο και να αριθμεί μόρια και σέντσα:D). Και τα χρησιμοποίησα για να χαρακτηρίσω τα διατονικά διαστήματα.
Τώρα, για το αν κάποιο διάστημα σε κάποιον ήχο μετριέται από κάποιους ... (διϋλίζοντες τον κώνωπα:() και το βρήκαν πχ 47,5 (προσφιλής αριθμός της μάνας μου:D) ενώ οι στρογγυλοποιούντες το λένε 50άρι, καρφάκι δεν μου καίγεται!!!
Νά 'στε όλοι καλά.
Κ.Γιάννου συζήτηση κάνουμε...δεν είναι πρέπων να απαξιώνουμε έτσι τον διάλογο μας...το ότι όταν έχουμε ΒΟΥ ισοκράτημα σε κομμάτια Λεγέτου ο ΚΕ φυσικώ τω νόμω ψάλλεται με μια μικρή ύφεση 2 κομμάτων αλλιώς πρόκειται για "φάλτσα" νότα και διάφωνο διάστημα σας φαίνεται "Αφήστε κατά μέρος τις ... μεζούρες .... τα υποδεκάμετρα και τα ... συνημίτονα και ψάλλετε σωστά" και "Τώρα, για το αν κάποιο διάστημα σε κάποιον ήχο μετριέται από κάποιους ... (διϋλίζοντες τον κώνωπα:() και το βρήκαν πχ 47,5 (προσφιλής αριθμός της μάνας μου:D) ενώ οι στρογγυλοποιούντες το λένε 50άρι, καρφάκι δεν μου καίγεται!!!?
Αν είναι να απαξιώνουμε τον διάλογο να το γνωρίζουμε και να μην μπαίνουμε στον κόπο να γράφουμε...
Ευχαριστώ
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
Ἐάν πάρουμε μεζοῦρες πρός μέτρηση διαστημάτων καί σεντσῶν θά μάθουμε νά ψέλνουμε;
Ἄν κάποιος συμψάλλει μιά ζωή μέ τόν καλύτερο δάσκαλο π.χ. μέ τόν Πρίγγο φυσικά θά μάθει τούς ἤχους. Ἄν ὅμως ξαφνικά στά γεράματα ἀρχίσει νά μετρᾶ τά σέντσ σάν Σκοτσέζος θά ξεχάσει κι αὐτά πού του ἔμαθε ὁ Πρίγγος καί μάλιστα θά γίνει καί κριτικός του Πρίγγου.
γνῶσις φυσιοῖ .
Καί ὅπως αὐτή εἶναι ἡ ρίζα ὅλων τῶν σχισμάτων καί αἱρέσεων εἶναι καί αἰτία μολυσμοῦ τῆς μουσικῆς παράδοσης ἡ ὁποία εὐτυχῶς ἔχει ἀντισώματα ἀπό μουσικούς πού δέν μετροῦν διαστήματα ἀλλά μιμοῦνται σύνολο ἤχου ὅπως ὁ Παπασιδέρης κ.α..
 
Κ.Γιάννου συζήτηση κάνουμε...δεν είναι πρέπων να απαξιώνουμε έτσι τον διάλογο μας...το ότι όταν έχουμε ΒΟΥ ισοκράτημα σε κομμάτια Λεγέτου ο ΚΕ φυσικώ τω νόμω ψάλλεται με μια μικρή ύφεση 2 κομμάτων αλλιώς πρόκειται για "φάλτσα" νότα και διάφωνο διάστημα σας φαίνεται "Αφήστε κατά μέρος τις ... μεζούρες .... τα υποδεκάμετρα και τα ... συνημίτονα και ψάλλετε σωστά" και "Τώρα, για το αν κάποιο διάστημα σε κάποιον ήχο μετριέται από κάποιους ... (διϋλίζοντες τον κώνωπα:() και το βρήκαν πχ 47,5 (προσφιλής αριθμός της μάνας μου:D) ενώ οι στρογγυλοποιούντες το λένε 50άρι, καρφάκι δεν μου καίγεται!!!?
Αν είναι να απαξιώνουμε τον διάλογο να το γνωρίζουμε και να μην μπαίνουμε στον κόπο να γράφουμε...
Ευχαριστώ
Αντί απαντήσεως... δείτε το συνημμένο (από το βιβλίο του κ. Θ Ακρίδα ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΔΥΣΠΛΑΣΙΩΝ Σ. ΚΑΡΑ)
Και μη μου πείτε ότι είμαι εκτός θέματος, αφού ο .... καυγάς:D εεεε! η συζήτηση ήθελα να πω:D έχει να κάνει με κόμματα, και κομμάτια κομμάτων!:mad:
 

Attachments

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
Λυπάμαι αλλά έτσι δεν μπορείτε να κάνετε διάλογο...είναι προφανές ότι έχετε προκατάληψη...
Εδώ το θέμα μας είναι ένα φυσικό φαινόμενο που συμβαίνει στον Λέγετο και εσείς μου επισυνάπτετε "ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΔΥΣΠΛΑΣΙΩΝ Σ. ΚΑΡΑ" και μάλιστα τελείως άσχετο με την συζήτηση μας...
Σας ανέφερα εγώ περί Σ.Καρά τίποτα? Γιατί τοποθετείτε ταμπέλες? Εγώ σχολιάζω για ένα φαινόμενο που δεν χρειάζεται απόδειξη τεκμηρίωσης από τον Σ.Καρά και εσείς πάτε το θέμα εκεί. Το φαινόμενο αυτό το σχολιάζουν και άλλοι όπως ο Κ.Ψάχος (δείτε συνημμένο) Α.Ευθυμιάδης. Και από την άλλη η ψαλτική δεν ψάλλεται μόνο κ.Γιάννου διδάσκεται κι όλας...κι αν εσάς δεν σας αρέσει η θεωρητική διατύπωση ενός ήχου δικαίωμα σας.
Ειλικρινά δεν μπορώ να καταλάβω πως χωρίς να αναφερθώ στον Σ.Καρά οδηγείτε εκεί την συζήτηση.
Εγώ δεν μπορώ να συνεχίσω έτσι με "ταμπέλες", προκαταλήψεις και απαξίωση - ειρωνεία των επιχειρημάτων μου.
Να είστε καλά.
 

Attachments

Αντί απαντήσεως... δείτε το συνημμένο (από το βιβλίο του κ. Θ Ακρίδα ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΔΥΣΠΛΑΣΙΩΝ Σ. ΚΑΡΑ)
Και μη μου πείτε ότι είμαι εκτός θέματος, αφού ο .... καυγάς:D εεεε! η συζήτηση ήθελα να πω:D έχει να κάνει με κόμματα, και κομμάτια κομμάτων!:mad:
Στην σελίδα που ανέβασε ο κ. Γιάννου θα ήθελα να πω ότι το μάτι ενός απείρου και μετρίου μουσικού θα εστιάσει αμέσως και εύκολα στα νούμερα 3 1/4 και στα 23,5, δηλαδή στα "κόμματα" ή "μόρια" όπως συνηθίζουμε να τα ονομάζουμε, και πιθανώς να γελάσει, ή ακόμα και να μακαρίσει τον κ. Ακρίδα για την "εύστοχη" παρατήρησή του και τον "καλοπροαίρετο" χαρακτηρισμό του συγγραφέως.
Ο ελάχιστος όμως των εμπείρων μουσικών θα εστίαζε αμέσως στους επιμορίους λόγους (31/30 και 5/4) που απαρτίζουν ένα συνηθισμένο -για τους αρχαίους- εναρμόνιο τετράχορδο.
Είμαι λίγο παραπάνω από σίγουρος ότι οι περισσότεροι νεώτεροι μουσικοί δεν μπορούν να αντιληφθούν καν τί σημαίνει εναρμόνιο γένος (μάλλον πιστεύουν ότι είναι αυτό που περιέχει τόνους και ημιτόνια. Φευ.) ή τί είναι οι επιμόριοι λόγοι και αυτό σίγουρα οφείλεται σε τέτοιες έγκριτες εργασίες που σχεδόν εξαφάνισαν σιγά σιγά στο πέρασμα των αιώνων το εναρμόνιο γένος (ενν. το κανονικό)

ΥΓ Δεν έχω υπόψη μου την εργασία του κ. Ακρίδα (αν μπορούσε να την ανεβάσει κάποιος; )
 
Λυπάμαι αλλά έτσι δεν μπορείτε να κάνετε διάλογο...είναι προφανές ότι έχετε προκατάληψη...
Εδώ το θέμα μας είναι ένα φυσικό φαινόμενο που συμβαίνει στον Λέγετο και εσείς μου επισυνάπτετε "ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΔΥΣΠΛΑΣΙΩΝ Σ. ΚΑΡΑ" και μάλιστα τελείως άσχετο με την συζήτηση μας...
Σας ανέφερα εγώ περί Σ.Καρά τίποτα? Γιατί τοποθετείτε ταμπέλες? Εγώ σχολιάζω για ένα φαινόμενο που δεν χρειάζεται απόδειξη τεκμηρίωσης από τον Σ.Καρά και εσείς πάτε το θέμα εκεί. Το φαινόμενο αυτό το σχολιάζουν και άλλοι όπως ο Κ.Ψάχος (δείτε συνημμένο) Α.Ευθυμιάδης. Και από την άλλη η ψαλτική δεν ψάλλεται μόνο κ.Γιάννου διδάσκεται κι όλας...κι αν εσάς δεν σας αρέσει η θεωρητική διατύπωση ενός ήχου δικαίωμα σας.
Ειλικρινά δεν μπορώ να καταλάβω πως χωρίς να αναφερθώ στον Σ.Καρά οδηγείτε εκεί την συζήτηση.
Εγώ δεν μπορώ να συνεχίσω έτσι με "ταμπέλες", προκαταλήψεις και απαξίωση - ειρωνεία των επιχειρημάτων μου.
Να είστε καλά.
Σσσσσςτ. Ο Καράς φταίει. Μου θυμίζει ένα ανέκδοτο από τον στρατό:

Ερώτηση: " Τρακάρει ο Ταξίαρχος με τον Στρατηγό στην εθνική οδό, επειδή ο Στρατηγός άλλαξε λωρίδα κυκλοφορίας χωρίς να ανάψει φλάς.
-Ποιός φταίει;

Απ.: Ο..... δόκιμος της πύλης:mad::mad::mad:
 
Last edited:
Η προκατάληψη είναι ίδιον των κολλημένων σε τυχαίες χειρονομίες που δεν εννοούν να ξεκολλήσουν!
Έναν αριθμό έγραψα ο ... και αμέσως προβάλλατε την επιστημονική(;) σας κατάρτιση για να μου πείτε τάχα ότι το 12 είναι 10 και τ. κ.*
Νισάφι πιά!
Ψάλτε σωστά και τα 2 μόρια της διαφοράς (+ -) ΔΕΝ ΤΑ ΠΙΑΝΕΙ ΤΟ ΑΥΤΙ! Αυτό θέλω να πω και δεν το λέω εγώ, έχει γραφτεί προ χιλιετίας και το ασπάζεται και ο αυτοαναιρούμενος ... σωτήρας της μουσικής:rolleyes:.
Τά 'πα και ξεθύμανα:D!
*(Τρίχες Κατσαρές:D)

Πάτερ Μάξιμε, έχετε το αναφαίρετο δικαίωμα να διαγράψετε τα ... εμπρηστικά μου μηνύματα αλλά και όλο τον τελευταίο διάλογο! Να καούμε όλοι μαζί!:D
 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Ἐάν πάρουμε μεζοῦρες πρός μέτρηση διαστημάτων καί σεντσῶν θά μάθουμε νά ψέλνουμε;
Ἄν κάποιος συμψάλλει μιά ζωή μέ τόν καλύτερο δάσκαλο π.χ. μέ τόν Πρίγγο φυσικά θά μάθει τούς ἤχους. Ἄν ὅμως ξαφνικά στά γεράματα ἀρχίσει νά μετρᾶ τά σέντσ σάν Σκοτσέζος θά ξεχάσει κι αὐτά πού του ἔμαθε ὁ Πρίγγος καί μάλιστα θά γίνει καί κριτικός του Πρίγγου.
γνῶσις φυσιοῖ .
Καί ὅπως αὐτή εἶναι ἡ ρίζα ὅλων τῶν σχισμάτων καί αἱρέσεων εἶναι καί αἰτία μολυσμοῦ τῆς μουσικῆς παράδοσης ἡ ὁποία εὐτυχῶς ἔχει ἀντισώματα ἀπό μουσικούς πού δέν μετροῦν διαστήματα ἀλλά μιμοῦνται σύνολο ἤχου ὅπως ὁ Παπασιδέρης κ.α..
ἡ μέτρηση τῶν διαστημάτων σὲ παλαιὲς ἠχογραφήσεις παλαιῶν ψαλτῶν εἶναι ἄλλο ἑνα ἐργαλεῖο δὲν εἶναι αὐτοσκοπός.

Ἀφοῦ τὸ ἔχουμε στὴ διάθεσή μας καὶ εἶναι πρὸς ὠφέλεια εἶναι κακὸ νὰ τὸ χρησιμοποιοῦμε;

Τὰ φασματογραφήματα τοῦ Συμεωνίδη, τοῦ Shota κ.ἄ. συναδέλφων ἁπλὰ φωτίζουν κάποιες ἠχογραφήσεις καὶ παραμένουν ἄλλο ἕνα χρήσιμο ΕΡΓΑΛΕΙΟ κατανόησης.

Φυσικὰ καὶ κανεὶς δὲν μαθαίνει ψαλτικὴ ἀπὸ τὸ μηχάνημα, ἀλλὰ τουλάχιστον μπορεῖ νὰ ἐλέγχει τὶ λέει καὶ ἀποδίδει ...
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Και φυσικά ελέγχει και όποιον θεωρητικολογεί, κατά πόσον ξέρει όντως τι λέει η βγάζει πράγματα από το μυαλό του.
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
ἡ μέτρηση τῶν διαστημάτων σὲ παλαιὲς ἠχογραφήσεις παλαιῶν ψαλτῶν εἶναι ἄλλο ἑνα ἐργαλεῖο δὲν εἶναι αὐτοσκοπός.

Ἀφοῦ τὸ ἔχουμε στὴ διάθεσή μας καὶ εἶναι πρὸς ὠφέλεια εἶναι κακὸ νὰ τὸ χρησιμοποιοῦμε;
Δέν ἔγραψα κάτι ἐναντίων τῶν ὀργάνων.
Ἀπλά ἔγραψα ὅτι ἡ γνῶσις φυσιοῖ.
Τό ἀηδόνι τραγουδάει, χωρίς θεωρητικά βιβλία, τά ἴδια διαστήματα αἰῶνες τώρα.
Ὅσο εἶναι ἐλεύθερο.
Ἐάν εἶναι φυλακή π.χ. σέ ἕνα κοτέτσι (σχολή) θά μάθει νά κακαρίζει.
Μετά θά κληθοῦν οἱ ἐπιστήμονες νά κάνουν μετρήσεις μεταξύ τοῦ κρατουμένου καί τῆς φωνῆς τοῦ γερο-ἀηδόναρου καταγεγραμμένης ἐν βινυλίω νά διαπιστώσουν ἐάν κακαρίζει, μουγκανίζει, ἤ ἀνήκει στό γένος τῶν ὠδικῶν πτηνῶν.
 

Shota

Παλαιό Μέλος
Η γνώμη του Αφθονίδη για τον Βαρύ (πηγή). Αν τον καταλαβαίνω καλά, λέει ότι εν κατάβαση (αν και μνημονεύει τον λα, μου φαίνεται ότι εννοεί γενικά κατάβαση προς τον ΖΩ) η βάση του ήχου σι (ΖΩ) «υπόκειται στο νομο της έλξεως» (γίνεται ΖΩ ύφεση).
 

Attachments

Top