Η μεταλαμπάδευση της ψαλτικής τέχνης

Ναι, έτσι νομίζουμε. Οι χαρακτηρισμοί σε ενέργειες και πράξεις, δεν μπορούν να επιστρέφουν σε πρόσωπα. Αυτή, η συστηματική κακοποίηση της ελληνικής γλώσσας από την πλειοψηφία των εκπροσώπων της γνωστής σχολής, είναι τυχαία; (ρητορική ερώτηση).
Οι πράξεις είναι δικές σας και οι χαρακτηρισμοί τους επίσης.
Το "εξυπνακίστικο" αυτό στυλάκι, από την πλευρά της "γνωστής σχολής" ελλείψει επιχειρημάτων, το αντιμετωπίσαμε πολλές φορές στο παρελθόν. Αποτελεί κι αυτό στοιχείο της τακτικής σας, και σε πολλούς προκαλεί απλώς θυμηδία. Ωστόσο, πόρρω απέχει της παλληκαρίσιας τοποθέτησης στο θέμα, που θα ήταν κάπως έτσι:
"Ιδού, ένα ηχητικό, όπου ψάλλουν οι Δανιηλαίοι με τους Θωμάδες. Αν και η ποιότητα δεν είναι καλή και η ηχογράφηση έγινε από σημείο που υπερτονίζεται το συνεχές ίσο (στο οποίο είχα την τύχη να συμμετέχω κι εγώ), πιστεύω πως το ύφος είναι πολύ κοντά σ'αυτό της ΕΛΒΥΧ της οποίας αποτελώ μέλος. Αν κάποιος διαφωνεί, ας τοποθετηθεί, αλλά τεκμηριωμένα παρακαλώ."

Αντ' αυτού επελέγη το ευτράπελο κουίζ, "για να τους πιάσουμε στον ύπνο και να πούνε: " την ΕΛΒΥΧ ακούμε" ή "το Βατοπέδι ακούμε" και "να φανεί πόσο άσχετοι είναι". Επί πλέον, κόπηκε τεχνηέντως το αρχικό απήχημα και το κράτημα, που ζητούσε επιμόνως ο "γάτος" Σκρέκας (ο οποίος με απίστευτη άνεση, ως βάση δεδομένων υπολογιστή, ταυτοποιεί άμεσα οποιαδήποτε ηχογράφηση), γιατί θα φαινόταν αμέσως ποιοι είναι οι ψάλλοντες. Υπήρξε και θρασύτητα στις απαντήσεις που του δόθηκαν, το ξεσκέπασμα δημιουργεί νευρικότητα. Αυτό είναι η δολιότητα. Αν δεν έγινε έτσι (αυτό το ξέρει μέσα του μόνο ο αναρτήσας), αυτό το περί δολιότητας ανακαλείται. Το υπόλοιπο όμως παραμένει ως έχει, επιστροφές δεν γίνονται δεκτές!:cool:

χς

Δεν γνώριζα μέχρι τώρα κ. Συμεωνίδη ότι στο Ψ γράφουν μόνο οι κατέχοντες πανεπιστημιακά διπλώματα και master στην Ελληνική Φιλολογία.
Συγνώμη αν σας έθιξε η γραμματική και το συντακτικό μου.Βρήκατε βέβαια, ως συνήθως, μια ακόμα ευκαιρία να κατηγορήσετε την πλειοψηφία των εκπροσώπων (;) της γνωστής (όπως εσείς τη λέτε) σχολής. Κατηγορείστε έμενα. Δεν σας είναι αρκετό;

Συγνώμη επίσης που δεν πήγα στη λιτή και έμεινα στο στασίδι να ξαποστάσω με αποτέλεσμα να είμαι σε σημείο "που υπερτονίζεται το συνεχές ίσο" αυτών που έκαναν (και δε σας αρέσει) και στο οποίο ΔΕΝ είχα την τύχη να συμμετέχω κι εγώ.

Αντιπαρέρχομαι τους χαρακτηρισμούς σας "εξυπνακίστικο στυλάκι", "ευτράπελο κουιζ". Ρωτάω μόνο : Ποιοι δυναμιτίζουν το κλίμα και εκτρέπουν το διάλογο σε προσωπικές αντιπαραθέσεις;(ρητορική ερώτηση και από μένα).

Ειλικρινά λοιπόν σας λέω ότι δεν είχα πρόθεση να πιάσω κανένα στον ύπνο.Αν διαβάσετε με περισσότερη προσοχή προηγούμενο μήνυμά μου εξηγώ για ποιο λόγο επέλεξα να μην αναφέρω ποιοι ψάλλουν. Ωστόσο βγήκαν χρήσιμα συμπεράσματα κι ας μη θέλετε να το παραδεχτείτε.

Σας διαβεβαιώνω ότι δεν έκοψα "τεχνηέντως" κανένα απήχημα. Δεν υπάρχει,απλά επειδή δεν πρόλαβα να πατήσω το rec από την αρχή. Απάντησα δε στο "γατο" (δικός σας ο χαρακτηρισμός) κ. Σκρέκα να βάλει ότι απήχημα ήθελε αυτός γιατί δεν με ενδιέφερε το απήχημα (αν και αυτό που ανέβασε ο κ. Σκρέκας δεν ήταν ένα σκέτο νε στον ΖΩ αλλά "προετοιμασία ήχου ψαλθησομένη", οπότε δε με χαλάει καθόλου) Με ενδιέφερε το ύφος, οι αναλύσεις, τα σημάδια έκφρασης -ποιότητας και πιστεύω πως είναι πολύ κοντά σ'αυτό της ΕΛΒΥΧ της οποίας έχω την τιμή να είμαι μέλος.

Το κράτημα το αφαίρεσα για 2 λόγους :
1ον επειδή έχει περιορισμό στα mb που ανεβάζεις (έτσι νομίζω)
2ον δεν έχω ιδιαίτερη εμπειρία και γνώση στους H/Y και σε ανάλογες αναρτήσεις στο Ψ (πιστέψτε με παιδεύτηκα αρκετά).
Πάντως όχι για το λόγο που εσείς φαντάζεστε.

Έτσι ακριβώς έχουν τα πράγματα ξεκάθαρα και αντρίκεια . Κανένα ξεσκέπασμα λοιπόν, γιατί τίποτα δεν ήταν "κουκουλωμένο". Άνθρακας ο θησαυρός σας κ. Συμεωνίδη.

Αν κάποια απάντηση μου εμπεριείχε θρασύτητα ήταν επειδή οι γνωστοί - άγνωστοι άρχισαν ειρωνείες, εξυπνάδες και επίδειξη γνώσεων (ρίξτε μια ματιά στα μηνύματα και των άλλων,αυτά γιατί δε τα χαρακτηρίζετε; ή αυτοί είναι ημέτεροι και είναι στο απυρόβλητο;) αλλά σε κάθε περίπτωση οφείλω να ζητήσω συγνώμη αν άδικα έθιξα κάποιον.

Αυτόν που πράττει ή ενεργεί δολίως πως θα τον χαρακτηρίζατε εσείς κ. Συμεωνίδη. Εγώ πάντως, ο αγράμματος, θα τον έλεγα δόλιο. Αυτό επιστρέφεται; Αν ναι, σας το επιστρέφω είτε το δέχεστε είτε όχι !!!! επειδή δεν ενήργησα έτσι.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Δεν γνώριζα μέχρι τώρα κ. Συμεωνίδη ότι στο Ψ γράφουν μόνο οι κατέχοντες πανεπιστημιακά διπλώματα και master στην Ελληνική Φιλολογία.
Συγνώμη αν σας έθιξε η γραμματική και το συντακτικό μου.Βρήκατε βέβαια, ως συνήθως, μια ακόμα ευκαιρία να κατηγορήσετε την πλειοψηφία των εκπροσώπων (;) της γνωστής (όπως εσείς τη λέτε) σχολής. Κατηγορείστε έμενα. Δεν σας είναι αρκετό;

Συγνώμη επίσης που δεν πήγα στη λιτή και έμεινα στο στασίδι να ξαποστάσω με αποτέλεσμα να είμαι σε σημείο "που υπερτονίζεται το συνεχές ίσο" αυτών που έκαναν (και δε σας αρέσει) και στο οποίο ΔΕΝ είχα την τύχη να συμμετέχω κι εγώ.

Αντιπαρέρχομαι τους χαρακτηρισμούς σας "εξυπνακίστικο στυλάκι", "ευτράπελο κουιζ". Ρωτάω μόνο : Ποιοι δυναμιτίζουν το κλίμα και εκτρέπουν το διάλογο σε προσωπικές αντιπαραθέσεις;(ρητορική ερώτηση και από μένα).

Ειλικρινά λοιπόν σας λέω ότι δεν είχα πρόθεση να πιάσω κανένα στον ύπνο.Αν διαβάσετε με περισσότερη προσοχή προηγούμενο μήνυμά μου εξηγώ για ποιο λόγο επέλεξα να μην αναφέρω ποιοι ψάλλουν. Ωστόσο βγήκαν χρήσιμα συμπεράσματα κι ας μη θέλετε να το παραδεχτείτε.

Σας διαβεβαιώνω ότι δεν έκοψα "τεχνηέντως" κανένα απήχημα. Δεν υπάρχει,απλά επειδή δεν πρόλαβα να πατήσω το rec από την αρχή. Απάντησα δε στο "γατο" (δικός σας ο χαρακτηρισμός) κ. Σκρέκα να βάλει ότι απήχημα ήθελε αυτός γιατί δεν με ενδιέφερε το απήχημα (αν και αυτό που ανέβασε ο κ. Σκρέκας δεν ήταν ένα σκέτο νε στον ΖΩ αλλά "προετοιμασία ήχου ψαλθησομένη", οπότε δε με χαλάει καθόλου) Με ενδιέφερε το ύφος, οι αναλύσεις, τα σημάδια έκφρασης -ποιότητας και πιστεύω πως είναι πολύ κοντά σ'αυτό της ΕΛΒΥΧ της οποίας έχω την τιμή να είμαι μέλος.

Το κράτημα το αφαίρεσα για 2 λόγους :
1ον επειδή έχει περιορισμό στα mb που ανεβάζεις (έτσι νομίζω)
2ον δεν έχω ιδιαίτερη εμπειρία και γνώση στους H/Y και σε ανάλογες αναρτήσεις στο Ψ (πιστέψτε με παιδεύτηκα αρκετά).
Πάντως όχι για το λόγο που εσείς φαντάζεστε.


Έτσι ακριβώς έχουν τα πράγματα ξεκάθαρα και αντρίκεια . Κανένα ξεσκέπασμα λοιπόν, γιατί τίποτα δεν ήταν "κουκουλωμένο". Άνθρακας ο θησαυρός σας κ. Συμεωνίδη.

Αν κάποια απάντηση μου εμπεριείχε θρασύτητα ήταν επειδή οι γνωστοί - άγνωστοι άρχισαν ειρωνείες, εξυπνάδες και επίδειξη γνώσεων (ρίξτε μια ματιά στα μηνύματα και των άλλων,αυτά γιατί δε τα χαρακτηρίζετε; ή αυτοί είναι ημέτεροι και είναι στο απυρόβλητο;) αλλά σε κάθε περίπτωση οφείλω να ζητήσω συγνώμη αν άδικα έθιξα κάποιον.

Αυτόν που πράττει ή ενεργεί δολίως πως θα τον χαρακτηρίζατε εσείς κ. Συμεωνίδη. Εγώ πάντως, ο αγράμματος, θα τον έλεγα δόλιο. Αυτό επιστρέφεται; Αν ναι, σας το επιστρέφω είτε το δέχεστε είτε όχι !!!! επειδή δεν ενήργησα έτσι.
Αντρίκεια....αφαιρετικότητα...όχι αστεία...
 
Ποιο είναι το θέμα μας τώρα εδώ? Από τα πολλά 'μουσικά επιχειρήματα' έχει αποτραβηχτεί ο αγαπητός συνάδελφος EIRYK EMNOSHELE από το αρχικό του θέμα. Ένα θέμα που, κατά την γνώμη μου, δεν ήταν και κάτι το τόσο αναγκαίο. Το ότι έχει κοινά στοιχεία η ΕΛ.ΒΥ.Χ. με τον αγιορείτικο τρόπο δεν είναι και κάτι το τόσο δύσκολο ή το τόσο ενδιαφέρον.

Εδώ η ΕΛ.ΒΥ.Χ. έχει ανοικοδομήσει σπουδαία ιστορικά έργα σαν την Ακολουθία εις τους Τρεις Παίδας τους εν Καμίνω. Είναι ανάγκη να δείξουμε ότι είναι αντιγράφο των παραδιοσιακών αγιορειτών? Σκοπός είναι να ακουγόμαστε όλοι ακριβώς το ίδιο, όπως υποστηρίζουν μερικοί 'επιστήμονες της παράδοσης'? Για ποια 'παράδοση' μιλάτε? Για ανθρώπινοι παράδοση μιλάτε η για έναν πάγιο δογματισμό που αρμόζει καλύτερα για ρομπότ?

Που είμαστε τώρα?

Ούτε συγγενεύει το άκουσμα της ΕΛΒΥΧ με αυτό των αγιορειτών, όπως θα δέιξω σε λίγο ...

Ακούστε το απόσπασμα της συνηθέστατης οριστικής κατάληξης του πλ. Α' και πείτε μου, πού (μα πού) στο Άγιον Όρος ψέλνεται κάτι τέτοιο. Έχω πάει αμέτρητες φορές, έχω συμψάλει και ισοκρατήσει σε πάνω από 100 αγρυπνίες (και όχι μόνο στο Βατοπέδι), αλλά τέτοιο πράγμα δεν θυμάμαι.
Αλήθει (κι αυτό δεν απευθύνεται μόνο στον NikosL) γιατί κανένας της άλλης πλευράς, δεν απαντάει στην ερώτηση που συνοδεύει το ηχητικό σε αυτό το μήνυμα; Μετά λέτε πως θέλετε συζήτηση περί μουσικών επιχειρημάτων. Περιμένω κι εγώ, για να περάσω στο επόμενο επιχείρημα. Αλλιώς, πείτε μας απλά, ότι θέλετε να κάνετε φασαρία γιατί δεν έχετε επιχειρήματα και δεν σας συμφέρει τέτοιου είδους αντιπαράθεση.
Αυτό σας απασχολεί τώρα στο νέο θέμα "ΕΛ.ΒΥ.Χ.: Καμία σχέση!"?

Ένα στολίδι είναι, μια ανάλυση του ομαλού, μια ανάλυση της προκημένης θέσης, κάτι που προφανώς έμαθε ο Άρχοντας Αγγ απ τον δάσκαλο του. Δεν σου αρέσει? Την θεωρείς υπερβολική? Δεν την έχεις ξανά-ακούσει και δεν αισθάνεσαι ότι πατάς σε 'παράδοση'? Ας μην την κανείς.

Άμα μπορούν τα παιδιά και έχουμε κέφι, καμιά φορά την κάνουμε και αυτή την ανάλυση. Της περισσότερες φορές το λέμε πιο απλά. Αλλά έχουμε επιλογές. Έχουμε ερμηνευτικά εργαλεία στη διάθεση μας. Θέλετε να ψέλνεται ακριβώς το ίδιο πράμα δεκαετία μετά από δεκαετία? Δικαίωμα σας.

Και στο κάτω κάτω, τι έγινε? Με αυτό δείχνεται ότι δεν έχει καμία συγγένεια η ΕΛ.ΒΥ.Χ. με απολύτως τίποτα, και είναι άραγε πλάνη? Με κάτι τέτοια θα μας αποδείξεις ...

απολύτως καμία σχέση η ΕΛ.ΒΥ.Χ. με το Άγιο Όρος, με την αγιορείτικη παράδοση, με τη βυζαντινή μουσική. Τα υπόλοιπα είναι troll.
... ???

Καλή επιτυχία! Το ότι είναι γνήσια παράδοση η ΕΛ.ΒΥ.Χ. το δέχομαι και το παρα-δέχομαι - και αυστηρή γνήσια παράδοση μάλιστα. Το ότι είναι η μόνη, ποτέ δεν το υποστήριξα.

Και στο κάτω κάτω, στα 'αμέτρητα' σας ταξίδια, στις πάνω από '100 αγρυπνίες', στις αυθεντικές σας ηχογραφησίες και μελέτες, έχετε ακούσει ποτέ τίποτα σαν το παρακάτω αριστούργημα?



Άραγε, είναι για πέταμα, ε? Που τα βρήκανε αυτά? Τόσοι παραδοσιακοί εδώ μέσα, τόσοι ψαλταράδες, τόσοι Άρχοντες των Αρχόντων. Γιατί δεν το πετάτε και αυτό έξω? "Πλάνη" δεν είναι? Δεν φυλάτε Θερμοπύλες? Έξω και αυτό. Τίποτα φρέσκο και νέο. Μόνο τα ίδια και ίδια, ακριβώς με τον ίδιο τρόπο. Προφανώς, απλή αντιγραφή δικαιούμαστε μόνο να κάνουμε - για να θεωρηθούμε 'παραδοσιακοί' και 'αυθεντικοί' και 'γνήσιοι' (Λες και η ΕΛ.ΒΥ.Χ. έχει την κενοδοξία σας ως στόχο. Όποιος άλλος να είχε τα ραδιόφωνα και τις εκπομπές τόσες δεκαετίες να έβλεπες τι θα ακούγαμε. Τα δικά του και ΜΟΝΟ.). Αυτή είναι η Παράδοση - και ΜΟΝΟ.

Ειληκρινά, θα έπρεπε ολόκληρη η μουσικοψαλτική κοινότητα να δέχετε θερμά τέτοια ιστορικά έργα και τέτοιες πρωτοπόρες δραστηριότητες. Φυσικά, ούτε καν με ενδιαφέρει, αφού δεν είναι δικό μου θέμα αυτό. Είναι του καθενός. Απλά την άπειρη μιζέρια και φτώχια τους δείχνουν μερικοί.

Πέρασε στο επόμενο 'επιχείρημα' για να καταλάβουμε καλά καλά τι είναι η Παράδοση.


. . .
 

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
Ρωτάει σε πρόσφατο μύνημα φίλτατος υποστηρικτής της Μεθόδου Καρά τα εξής

"Σκοπός είναι να ακουγόμαστε όλοι ακριβώς το ίδιο, όπως υποστηρίζουν μερικοί 'επιστήμονες της παράδοσης'? Για ποια 'παράδοση' μιλάτε? Για ανθρώπινοι παράδοση μιλάτε η για έναν πάγιο δογματισμό που αρμόζει καλύτερα για ρομπότ?"

Εάν επρόκειτο για απλώς καλλιτεχνική και κοσμική καλή τέχνη, και βεβαίως δεν θα έπρεπε να ακουγόμαστε όλοι ακριβώς και πως στις καλές τέχνες επιβάλλεται η φαντασία και η ποικιλία. Ακόμα επιβάλλονται και οι επαναστάσεις.

Νά ᾽σου όμως, φίλτατε, που η ψαλτική δεν είναι κοσμικό στοιχείο. Υπάρχει η εξωτερική μουσική των Ρωμιών (Κηλτζανίδης, Πανδώρα, Ευτέρπη, Ασιάς Λύρα κ.α.) και υπάρχει η εκκλησιαστική μουσική. Η μιά επιτρέπει επαναστάσεις ενώ η άλλη πειθαρχεί σε αυστηρούς μουσικούς και ρυθμικούς κανόνες που δεν επιτρέπουν επαναστάσεις. Για τον φίλο μας, αυτό θεωρείται "πάγιος δογματισμός που αρμόζει για ρομπότ".

Εφ όσον αφήσουμε τον επαναστατισμό να επιτρέψει φαντασιώδες εξελίξεις στην εκκλήσιαστική μουσική, γιατί να μην επιτρέψει η εκκλησία και την επαναστατική δημιουργική και φαντασιώδη εξέλιξη της εικονογραφίας να εικονίζεται η άλφα η η βήτα Αγία σε μορφή θεογκόμενας φορώντας σύγχρονα ρούχα απο γνωστούς οίκους υψηλής μόδας του Μιλάνου;

Εφ όσον αφήσουμε τον επαναστατισμό να επιτρέψει φαντασιώδες εξελίξεις στην εκκλήσιαστική μουσική, γιατί να μην επιτρέψει η εκκλησία και την μετάληψη με το κουταλάκη επειδή η επιστήμη φοβάται την μετάδοση ιόσεων;

Εφ όσον αφήσουμε τον επαναστατισμό να επιτρέψει φαντασιώδες εξελίξεις στην εκκλήσιαστική μουσική, γιατί να μην επιτρέψει η εκκλησία και την κατάργηση των ιερών αμφίων επιτρέποντας τους ικληρικούς ακόμα και με κοντά παντελόνια, σαν πάστορες, να τελούν μοντέρνες ακολουθίες ελκύοντας αυξησιακώς την συμμετοχή των νεοσσών;

Βεβαίως, σ´ αυτά τα σημεία θα σχίσουν τα ρούχα τους με ευσεβιστικές κορόνες μερικοί θιασώτες της Μεθόδου Καρά.

Αυτό και μόνο έρχεται να υποστηρίξει την θέση μου πως υποκρητικά δρούν, δια μέσου των μεθόδων του ρελατιβιστικού επαναστατισμού, να πείσουν, δια μέσου ιμπρεσάριων, εταιριών δημοσίων σχέσεων, τους αδαείς απλούς ανθρώπους, νέους και αρχάριους μαθητές, πως όλοι το ίδιο είμαστε και όλοι μαζί τα φάγαμε.

Οχι φίλτατοι. Δεν είμαστε το ίδιο και δεν τα φάγαμε μαζί.

Ναι, φίλτατοι. Η εκκλησία περιορίζει, δογματίζει, κατασταλάζει και επιβάλλει. Εαν δεν το έκανε, δεν θα υπήρχε και η παράδοση.

Ας αρχίσετε να πειθαρχείτε.

Οι εγκύκλιοι υπάρχουν.

ΝΓ
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Ποιο είναι το θέμα μας τώρα εδώ? Από τα πολλά 'μουσικά επιχειρήματα' έχει αποτραβηχτεί ο αγαπητός συνάδελφος EIRYK EMNOSHELE από το αρχικό του θέμα. Ένα θέμα που, κατά την γνώμη μου, δεν ήταν και κάτι το τόσο αναγκαίο. Το ότι έχει κοινά στοιχεία η ΕΛ.ΒΥ.Χ. με τον αγιορείτικο τρόπο δεν είναι και κάτι το τόσο δύσκολο ή το τόσο ενδιαφέρον.

Εδώ η ΕΛ.ΒΥ.Χ. έχει ανοικοδομήσει σπουδαία ιστορικά έργα σαν την Ακολουθία εις τους Τρεις Παίδας τους εν Καμίνω. Είναι ανάγκη να δείξουμε ότι είναι αντιγράφο των παραδιοσιακών αγιορειτών? Σκοπός είναι να ακουγόμαστε όλοι ακριβώς το ίδιο, όπως υποστηρίζουν μερικοί 'επιστήμονες της παράδοσης'? Για ποια 'παράδοση' μιλάτε? Για ανθρώπινοι παράδοση μιλάτε η για έναν πάγιο δογματισμό που αρμόζει καλύτερα για ρομπότ?

Που είμαστε τώρα?





Αυτό σας απασχολεί τώρα στο νέο θέμα "ΕΛ.ΒΥ.Χ.: Καμία σχέση!"?

Ένα στολίδι είναι, μια ανάλυση του ομαλού, μια ανάλυση της προκημένης θέσης, κάτι που προφανώς έμαθε ο Άρχοντας Αγγ απ τον δάσκαλο του. Δεν σου αρέσει? Την θεωρείς υπερβολική? Δεν την έχεις ξανά-ακούσει και δεν αισθάνεσαι ότι πατάς σε 'παράδοση'? Ας μην την κανείς.

Άμα μπορούν τα παιδιά και έχουμε κέφι, καμιά φορά την κάνουμε και αυτή την ανάλυση. Της περισσότερες φορές το λέμε πιο απλά. Αλλά έχουμε επιλογές. Έχουμε ερμηνευτικά εργαλεία στη διάθεση μας. Θέλετε να ψέλνεται ακριβώς το ίδιο πράμα δεκαετία μετά από δεκαετία? Δικαίωμα σας.

Και στο κάτω κάτω, τι έγινε? Με αυτό δείχνεται ότι δεν έχει καμία συγγένεια η ΕΛ.ΒΥ.Χ. με απολύτως τίποτα, και είναι άραγε πλάνη? Με κάτι τέτοια θα μας αποδείξεις ...

... ???

Καλή επιτυχία! Το ότι είναι γνήσια παράδοση η ΕΛ.ΒΥ.Χ. το δέχομαι και το παρα-δέχομαι - και αυστηρή γνήσια παράδοση μάλιστα. Το ότι είναι η μόνη, ποτέ δεν το υποστήριξα.

Και στο κάτω κάτω, στα 'αμέτρητα' σας ταξίδια, στις πάνω από '100 αγρυπνίες', στις αυθεντικές σας ηχογραφησίες και μελέτες, έχετε ακούσει ποτέ τίποτα σαν το παρακάτω αριστούργημα?



Άραγε, είναι για πέταμα, ε? Που τα βρήκανε αυτά? Τόσοι παραδοσιακοί εδώ μέσα, τόσοι ψαλταράδες, τόσοι Άρχοντες των Αρχόντων. Γιατί δεν το πετάτε και αυτό έξω? "Πλάνη" δεν είναι? Δεν φυλάτε Θερμοπύλες? Έξω και αυτό. Τίποτα φρέσκο και νέο. Μόνο τα ίδια και ίδια, ακριβώς με τον ίδιο τρόπο. Προφανώς, απλή αντιγραφή δικαιούμαστε μόνο να κάνουμε - για να θεωρηθούμε 'παραδοσιακοί' και 'αυθεντικοί' και 'γνήσιοι' (Λες και η ΕΛ.ΒΥ.Χ. έχει την κενοδοξία σας ως στόχο. Όποιος άλλος να είχε τα ραδιόφωνα και τις εκπομπές τόσες δεκαετίες να έβλεπες τι θα ακούγαμε. Τα δικά του και ΜΟΝΟ.). Αυτή είναι η Παράδοση - και ΜΟΝΟ.

Ειληκρινά, θα έπρεπε ολόκληρη η μουσικοψαλτική κοινότητα να δέχετε θερμά τέτοια ιστορικά έργα και τέτοιες πρωτοπόρες δραστηριότητες. Φυσικά, ούτε καν με ενδιαφέρει, αφού δεν είναι δικό μου θέμα αυτό. Είναι του καθενός. Απλά την άπειρη μιζέρια και φτώχια τους δείχνουν μερικοί.

Πέρασε στο επόμενο 'επιχείρημα' για να καταλάβουμε καλά καλά τι είναι η Παράδοση.


. . .
Τάσο, τρίτη υπενθύμιση :D για μια ερώτηση που δεν είδες ή ξέχασες.. να απαντήσεις... :rolleyes:

Εκεί στο Σικάγο έχεις ακούσει ψάλτες; έχεις κάτσει δίπλα σε παραδοσιακό ψάλτη να παρατηρήσεις πως ψάλλει; να ψάλλεις κι εσύ να σε διορθώσει κλπ ..; Αν ψάλλεις μόνο σε περιβάλλον με μαθητές Καρά ή Αγγελόπουλου δεν βοηθιέσαι να καταλάβεις τις διαφορές. Εγώ ήμουν πιο "φανατικός" υποστηρικτής της σχολής και θεωρίας Καρά από σένα και γνωρίζω 100% την θεωρία αυτήν απ' έξω και ανακατωτά και σου λέω ότι μετά από 20 χρόνια βρήκα μετά από μελέτη μαθήματα που έκανα με ψάλτες με μετρήσεις και στοιχεία από παλαιά θεωρητικά ότι είναι λάθος. Δεν σε προβληματίζει αυτό;
 
Last edited:

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Τόσα χρόνια άκουγα το επιχείρημα "κρίνουν τον Καρά χωρίς να τον έχουν μελετήσει και χωρίς να ξέρουν" ορίστε λοιπόν εγώ τον έχω μελετήσει και λέω ότι είναι λάθος, τι έχουν να πουν; τίποτα. το βουλώνουν όπως ο Τάσος greek487... το πολύ να με στείλουν να τον ξαναδιαβάσω όπως με έστειλε και ο Λυκούργος στο συνέδριο στον Φ.Σ. Παρνασσός ... τότε βλέπετε μπορεί να ήμουν άριστος μαθητής αλλά τώρα τα ξέμαθα...
 


Εγώ ήμουν πιο "φανατικός" υποστηρικτής της σχολής και θεωρίας Καρά από σένα και γνωρίζω 100% την θεωρία αυτήν απ' έξω και ανακατωτά και σου λέω ότι μετά από 20 χρόνια βρήκα μετά από μελέτη μαθήματα που έκανα με ψάλτες με μετρήσεις και στοιχεία από παλαιά θεωρητικά ότι είναι λάθος. Δεν σε προβληματίζει αυτό;
Χριστός ανέστη φίλε Βαγγέλη.
Μήπως είναι λίγο απόλυτο το "είναι λάθος"; Ίσως -λέω ίσως- να έχει κάποια μεμπτά ή κάποια αδύναμα στοιχεία. Αλλά να είναι όλη λάθος; Πολύ υπερβολικό. Εμείς με 20 χρόνια μελέτης κι ο Καράς με 60, εμείς με βιβλιογραφία 10% από του Καρά, εμείς χωρίς να έχουμε συζητήσει με τους ψάλτες της Πόλης των δεκαετιών 30΄, 40΄ κοκ , εμείς χωρίς...χωρίς...χωρίς... και έτσι απλά με ένα μήνυμα να καταργούμε το κολοσσιαίο έργο (που ίσως-λέω ίσως) να έχει κάποια λάθη;
Υπερβολικό.

Φιλικά. Ηλίας.
 
Εὐάγγελος Σολδᾶτος:

«Το έργο του Σίμωνα Καρά είναι τεράστιο. Θα τον ευχαριστούν γενεές γενεών για τα τραγούδια που έσωσε και κατέγραψε, είτε στο χαρτί είτε με το κασετόφωνο του γυρίζοντας όλον τον Ελληνικό κόσμο. Πολλά όπως το σύστημα παρουσίασης των κλάδων των ήχων είναι αρκετά αξιόλογο επεκτίνοντας το κεφάλαιο των τριών διδασκάλων περι χροών, τα περί ρυθμού και άλλα . Μελετώντας λοιπόν σε βάθος το έργο του Σίμωνα Καρά έχω καταλάβει την τεράστια αξία του αλλά έχω εντοπίσει και μερικά σημεία τα οποία φρονώ πως πρέπει να επαναεξεταστούν από όλους μας, από πρωτοψάλτες, μουσικολόγους έως και απλούς εραστές της μουσικής μας . Σε δημοσιεύσεις μου θα δείτε τις θέσεις μου για αυτά τα μουσικά ζητήματα τα οποία παραθέτω:

α) Απορρίπτει το σύστημα της ομοίας διφωνίας. Η μη αποδοχή του συγκεκριμένου συστήματος (είναι το μόνο που οδεύει σύμφωνα με την χρυσή τομή) έχει αποτέλεσμα λάθος προσεγγίσεις αρκετών περιπτώσεων του β ήχου κυρίως, του βαρύ, του τετάρτου-λεγέτου (δείτε και το διάγραμμα μου για τις σχέσης των συστημάτων). Έχει γίνει αρκετά δυναμικός διάλογος εδώ,εδώ και όχι μόνο.
β)Θεωρεί μείζωνα τόνο μόνο τον επόγδοο(8/9). Ο Χρύσανθος θεωρεί περιπτώσεις του μείζωνα μεγαλύτερες των 12/68 τμημάτων. πχ Βλ κεφάλαιο χρόες και το αντίστοιχο θέμα για τον τόνο Νη Πα
γ)Πολλά από τα κενά που δημιουργούνται από την απόρριψη των παραπάνω και άλλων προσπαθεί να τα καλύψει με την θεωρία των έλξεων η οποία είναι εφεύρημα της μουσικής επιτροπής του 1881. Δείτε το αντίστοιχο θέμα περί έλξεων εδώ.
δ)Η "κονσερβοποίηση" των αχρόνων υποστάσεων (χαρακτήρων ποιότητας) σε ένα συγκεκριμένο μοτίβο το οποίο μόνο από την συγκεκριμένη σχολή ακούγεται έτσι. Ο κύριος Αγγελόπουλος το συνέχισε χάριν συγχρονισμού της χορωδίας. Έτσι χάνεται η μεγάλη ποικιλία αναλύσεων των υποστάσεων και η ψαλμωδία καταντά βαρετή και μονότονη. Αυτό οφείλεται και στην
ε)Σύγχυση των εννοιών χρόνου και ρυθμού οι οποίες διαφοροποιούνται στο θεωρητικό του Χρυσάνθου αλλά και σε άλλα έντυπα όπως "Ο ΡΥΘΜΟΓΡΑΦΟΣ" του Αγαθαγγέλου Κυριαζίδου.
στ)Ακολουθώντας την εσφαλμένη θεωρία των έλξεων περιόρισε την ισχύ του εναρμονίου γένους μόνο στην απόδοση αναγνωσμάτων ,σπάνια σε παπαδικά μέλη, παραδοσιακά τραγούδια και μανέδες. Τα μέλη δε του εναρμονίου τα απέδοσε μόνο στο σύντονο-σκληρό διάτονο.
ζ)Η μή παραδοχή της συνέχειας της πατριαρχικής παράδοσης.
η)Η θεωρητική του προσέγγιση κάποιων θεμάτων υποτιμόντας την τρέχουσα παράδοση οδήγησε σε αυθαιρεσίες όπως:
i)Η πεποίθηση ότι οι κανόνες σε πλ β ήχο ψάλλονται σε σκληρό χρωματικό γένος κάτι που κατά την γνώμη μου δεν ισχύει για την μεγάλη μερίδα της ελληνικής παράδοσης.
ii)Η θεωρία ότι τα προσόμοια "Τον τάφον σου σωτήρ" ακολουθούσαν τον δίφωνο χρωματικό - νάο ήχο έχει αποτέλεσμα το φαινόμενο της "δημιουργικής παράδοσης" αφού δεν έχει σωθεί κάτι τέτοιο τους τελευταίους αιώνες. Επίσης η θεωρία αυτή μπορεί και να μήν ισχύει καθόλου. Περισσότερες λεπτομέριες εδώ.
θ)Η ελλιπής διδασκαλία σωστής τοποθέτησης της φωνής του ιεροψάλτη και του τρόπου σύνδεσης των φθόγγων. Πιο ειδικός σε αυτά είναι ο κύριος Μιχαλάκης. Μπορείτε να διαβάσετε δημοσιεύσεις του.
ι)Η δογματοποίηση της παράδοσης και η a priori απόρριψη κάθε εξελικτικής έκφρασης της μουσικής μας όπως διαμορφώθηκε τον 20 αιώνα.
ΥΓ Τα παραπάνω είναι τα μέχρι τώρα συμπεράσματα μου από την μέχρι τώρα έρευνά και μελέτη μου, διαλόγους μου με ειδικούς μέσα και έξω από το ψαλτολόγιο, μουσικολόγους και ιεροψάλτες. Δεν θέλω να θεωρηθεί ότι είμαι απόλυτος και δογματικός ούτε ότι υποτιμώ την αξία του έργου του Σίμωνα Καρά.»
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Και στο κάτω κάτω, στα 'αμέτρητα' σας ταξίδια, στις πάνω από '100 αγρυπνίες', στις αυθεντικές σας ηχογραφησίες και μελέτες, έχετε ακούσει ποτέ τίποτα σαν το παρακάτω αριστούργημα?
Και αυτοι που ερμηνευουν το παρακατω ''αριστουργιημα'' απο που το ακουσαν;;....:rolleyes: Τους ηρθε η επιφοιτηση;
Δηλ. ο,τι ξεθαβουμε και το παρουσιαζουμε για καινουριο ονομαζεται παραδοση και ο,τι παραλαμβανουμε απο τους προκατοχους μας,δεν ειναι παραδοση;;;....
Καποιοι λενε οτι κρατανε την γνησια παραδοση και πότε οτι εκφραζουν το νεο ρευμα(;) για την ψαλτικη!....
Ας αποφασισουν επιτελους γιατι μας εχουν μπερδεψει!...:p
 
Last edited:

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Μα αυτο ειναι παραδοση και ΜΟΝΟ!
Δηλ. ο,τι μας εχουν παραδοσει οι προκατοχοι μας,ειμαστε και εμεις υποχρεωμενοι να διατηρησουμε-να διασωσουμε,οσο μπορουμε τουλαχιστον- και να μεταλαμπαδευσουμε στην επομενη γεννια!..
Τα υπολοιπα ειναι...πλανες,φυκια και μεταξωτες κορδελες....
Το μονο ''καινο'' θα θεωρηθει το διαφορετικο υφος του καθενος,ξεχωριστα
Η διαφορετικη εκφραση και τα ακουσματα(εφοσον ειναι παραδοσιακα),τα οποια και αυτα διαφερουν στον καθενα μας...
Οταν βαλεις ομως ολους τους ανθρωπους να ψαλλουν μαζι θα ειναι ΕΝΑ!...
Θα κανουν τις ιδιες αναλυσεις,τις ιδιες ελξεις...Ο,τι δηλ. θα εκφραζει την παραδοση.. Παραδειγματα ηχογραφησεων εχουμε,ουκ ολιγα νομιζω....
Αυτη ειναι με λιγα λογια η μαγκια και η διαφορετικοτητα που εχει η μουσικη μας,απο τις αλλες και που καποιοι εχουν βαλθει να εξαλειψουν τα παραπανω χαρακτηριστικα της....:rolleyes:
 
Last edited:

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
''...Εφ όσον αφήσουμε τον επαναστατισμό να επιτρέψει φαντασιώδες εξελίξεις στην εκκλήσιαστική μουσική, γιατί να μην επιτρέψει η εκκλησία και την επαναστατική δημιουργική και φαντασιώδη εξέλιξη της εικονογραφίας να εικονίζεται η άλφα η η βήτα Αγία σε μορφή θεογκόμενας φορώντας σύγχρονα ρούχα απο γνωστούς οίκους υψηλής μόδας του Μιλάνου;...''

Ωραιος και σωστος ο κος Νικος!....:wink:
 

farlekas 1980

Παλαιό Μέλος
Κινούμενος απο τπροσωπικά μυνήματα που έλαβα προσφάτως περι ρελατιβιστικού επαναστατισμού και πώς συνδέω αυτόν τον πολιτικοκοινωνιολογικό όρο με την ψαλτική και συγκεκριμένα με το κίνημα Καρά, σας παραθέτω και τα συγκεκριμένα ερμηνευτικά.

Απο κει και πέρα ας σκεφτεί ο καθένας ΠΟΥ ΑΝΗΚΕΙ, ΤΙ ΠΙΣΤΕΥΕΙ, εαν ΜΕΤΑΛΑΜΠΑΔΕΥΕΙ ή εαν νεωτερίζει επαναστατικώς και ρελατιβιστικώς.

Λοιπόν

Ο όρος Ρελατιβιτισμός (απο το Αγγλικό relativism) προέρχεται από το λατινικό επίθετο relativus-a-um που σημαίνει το σχετικό -ή. Συγκεκριμένα, εννοεί το πολιτικοκοινωνιολογικό φαινόμενο του ΣΧΕΤΙΚΙΣΜΟΥ.

Εδώ

http://el.wikipedia.org/wiki/Σχετικισμός

σωστά περιγράφεται ο σχετικισμός.

Αντιγράφω:

"Σχετικισμός είναι η άποψη ότι δεν υπάρχει νόημα και αξία σε τίποτα λόγω έλλειψης ενός κοινού σημείου αναφοράς, έτσι όλες οι απόψεις έχουν την ίδια ισχύ.

Το κυριότερο χαρακτηριστικό του σχετικισμού είναι ότι δεν δέχεται την ύπαρξη της απόλυτης αλήθειας δίνοντας ίση ισχύ στα λεγόμενα όλων.

Στην Ηθική ο σχετικισμός λέει ότι όλες οι ηθικές είναι εξίσου καλές. Στην Επιστημολογία ότι όλες οι απόψεις και όλοι οι τρόποι σκέψεις εξίσου αληθείς. Στην Θρησκεία ότι όλες οι θρησκείες είναι εξίσου σωστές κ.ο.κ.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα στην θεωρία του σχετικισμού είναι ότι δημιουργεί ένα παράδοξο. Όταν δεν υπάρχει κοινό σημείο αναφοράς προς όλους τους ανθρώπους ώστε να δεχτούν την αλήθεια της πρότασης τότε αυτομάτως η θεωρία του σχετικισμού χάνει την οικουμενική της ισχύ.

Μόνο με την παραδοχή ότι η μόνη απόλυτη αλήθεια είναι ο ορισμός του σχετικισμού αποκτά ισχύ ο σχετικισμός. Στη βάση αυτή, ο σχετικισμός εξισώνεται με τον απόλυτο σχετικισμό και ένας τρόπος υπέρβασης αυτής της αντίφασης φαίνεται να είναι η υιοθέτηση ενός σχετικού σχετικισμού."

Εαν προσέξετε τις μεθόδους επικοινωνίας και αντιπαράθεσης των υποστηρικτών του κινήματος του Καρά, γνωρίζοντας πλέον τι εστί ο ρελατιβιτισμός ή σχετικισμός, τότε θα καταλάβετε γιατί προσπαθούν να αποδομήσουν την ΠΑΡΑΔΟΣΗ, εμβάλλοντας την αμφισβήτηση (σοφιστική βεβαίως εφ όσον υπάρχει και ιστορία και μαρτυρίες και στοιχεία και επιστήμη) στους αρχάριους και συγκεκριμένα στην γενική κοινωνία που είναι αδαή στα θέματα της ιστορίας της ΒΜ και της παράδοσης και την εξέλιξη της.

Γιαυτό επιστρατεύονται ιμπρεσάριο, εταιρείες παραγωγής δίσκων, φορείς επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων να τους προβάλλουν. Διοτι, εαν έθεταν τις θεωρίες τους και τις δοξασίες τους σε φορείς που ΕΙΝΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟΙ και που ΔΙΑΤΗΡΟΥΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΛΑΜΠΑΔΕΥΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ (Το Οικουμενικό Πατριαρχείο και την Ιερα Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος), είμαι ΣΙΓΟΥΡΟΣ πως η αποφάνσεις αμφοτέρων θα σήμαιναν το ΤΕΛΟΣ αυτού του μουσικώς επαναστατικού κινήματος, και την πειθαρχία πλέον σε αυτά που ήχαν ενωμένο τον ψαλτικό κόσμο πριν την έλευση των συγχρώνων προβολέων μιας Θεωρίας, έκφρασης και ερμηνείας της εκκληστιαστικής μουσικής (και ακομα και των δημοτικών μας τραγουδιών) η οποία αυτοεξορίστηκε απο τα ΠΑΡΑΔΕΔΩΜΕΝΑ, και χάραξε δικό της επαναστατικό δρόμο, αγνοώντας αυτά που ΥΠΗΡΧΑΝ εντώς του κοινού κορμού της μουσικής έκφρασης της Ορθόδοξης Εκκλησίας.

Και παρα τον ευσεβισμό τον οποίο επιστρατεύουν στα επιχείρήματα, εμπλέκοντας την αγάπη, το σέβας, την εκκλησία, τους κανόνες, τον καθωσπρεπισμό, και εκφραστικούς σολοικισμούς πως όλοι το ίδιο είμαστε και την ίδια τέχνη υπηρετούμε και την ίδια εκκλησία σεβόμαστε, ξεχνούν πως η εκκλησία έχει αποφανθεί με δύο εγκυκλίους και γνωματεύσεις επι της επαναστατικής τους Θεωρίας.

Η ερώτηση η αναπάντητη παραμένει. Γιατί δεν πειθαρχούν;

ΝΓ
Παρατηρω με εκπληξη το γεγονος , οτι η εμπεριστατωμενη και επιστημονικη προσεγγιση του αγαπητου κ.Γιαννουκακη , δεν ετυχε αποδοχης απο τα "μορφωμενα" :cool:τουλαχιστον μελη του Ψ . Εγω απλα δινω αυτο το link , προσπαθωντας να βοηθησω καποιους να κατανοησουν περισσοτερο , αυτα που γραφτηκαν απο τον κ.Νικο !
 
P

PANROUST

Guest
Παρατηρω με εκπληξη το γεγονος , οτι η εμπεριστατωμενη και επιστημονικη προσεγγιση του αγαπητου κ.Γιαννουκακη , δεν ετυχε αποδοχης απο τα "μορφωμενα" :cool:τουλαχιστον μελη του Ψ . Εγω απλα δινω αυτο το link , προσπαθωντας να βοηθησω καποιους να κατανοησουν περισσοτερο , αυτα που γραφτηκαν απο τον κ.Νικο !
Μπορεί να ήμαστε μορφωμένοι,αλλά με 20 χρόνια μελέτης εμείς και ο Σ.Καρράς με 60 χρόνια,πρέπει να κάνουμε τουμπεκί γιατί έτσι μας βολεύει.Όταν το 20 γίνει 60,βλέπουμε....Εδώ δεν υπάρχει λογική.Νικάει το 60 και όχι η μελέτη και από τις δύο μεριές.
 
Παρατηρω με εκπληξη το γεγονος , οτι η εμπεριστατωμενη και επιστημονικη προσεγγιση του αγαπητου κ.Γιαννουκακη , δεν ετυχε αποδοχης απο τα "μορφωμενα" :cool:τουλαχιστον μελη του Ψ . Εγω απλα δινω αυτο το link , προσπαθωντας να βοηθησω καποιους να κατανοησουν περισσοτερο , αυτα που γραφτηκαν απο τον κ.Νικο !
Μην εκπλήσσεσαι αγαπητέ. Σοβαρός μουσικολόγος της ψαλτικής ούτε αποδέχτηκε μα ούτε και θα αποδεχτεί ποτέ τα του κ. Νίκου. Ούτε καν θα το συζητήσουν. Εντελώς αδιαφορία θα είναι η απάντηση. Ας διαψευτώ.

Τα περί
Ο όρος Ρελατιβιτισμός (απο το Αγγλικό relativism) προέρχεται από το λατινικό επίθετο relativus-a-um που σημαίνει το σχετικό -ή. Συγκεκριμένα, εννοεί το πολιτικοκοινωνιολογικό φαινόμενο του ΣΧΕΤΙΚΙΣΜΟΥ.
Ούτε τα περί 'ad hoc' που συμπληρώνετε και σεις.

Πρόκειτε για άσχετες και ατυχέστατες εισαγωγές από άσχετες, προς την ψαλτική και μουσική, επιστήμες.

Αυτά για να μην εκπλήσσεσαι χωρίς λόγο. Από ψευτο-επιστημονικά πάντως, λίαν εντυπωσιακά.

Τόσα χρόνια άκουγα το επιχείρημα "κρίνουν τον Καρά χωρίς να τον έχουν μελετήσει και χωρίς να ξέρουν" ορίστε λοιπόν εγώ τον έχω μελετήσει και λέω ότι είναι λάθος, τι έχουν να πουν; τίποτα. το βουλώνουν όπως ο Τάσος greek487... το πολύ να με στείλουν να τον ξαναδιαβάσω όπως με έστειλε και ο Λυκούργος στο συνέδριο στον Φ.Σ. Παρνασσός ... τότε βλέπετε μπορεί να ήμουν άριστος μαθητής αλλά τώρα τα ξέμαθα...
Eπικοινώνησα μαζί σου σε πμ. Όσο για την ξεχωριστή σου εμπειρία, ίσως είσαι εξαίρεση του κανόνα ... :)


. . .
 

pransot

Πράντζος Σωτήρης
Διαβάζω τις τελευταίες ημέρες τις συγκρούσεις που μαίνονται στο Ψ και δεν είχα ακμία όρεξη να γράψω τίποτε. Διάβασα πολλά προκλητικά, κυρίως από τους "Αγγελοπουλικούς", και σε ύφος και σε μουσικό περιεχόμενο.
Θα σχολιάσω όμως μόνο 2-3 πράγματα.

Στον οίστρο της αγγελοπουλίτιδας κάποιος συμφορουμίτης μας παρέθεσε ως την κορωνίδα της δημιουργίας και προσφοράς του δασκάλου του, της χορωδίας και της σχολής του την "ακολουθία των τριών παίδων". Είδα το βίντεο σε 2-3 τυχαία σημεία. Στο πρώτο (κάπου στη μέση) είδα το χαράρχη να χορεύει την ώρα που η χορωδία εκτελούσε ένα χορευτικό κράτημα. Στο δεύτερο άκουσα παιδικές φωνές να ψάλλουν και σε ένα επόμενο έναν αφηγητή να απαγγέλει. Κατάλβα ότι πρόκειται για κάποιου είδους δραματοποίηση και όχι ακολουθία. Στο τελευταίο κλικ που έκανα είδα ότι οι "τρεις παίδες" του δράματος ήταν τρεις κορασίδες.
Με αυτά που παρατήρησα δε θέλω να μειώσω το έργο του ΛΣ, ούτε το συγκεκριμένο, ούτε γενικότερα. Απλά προεβλήθη έμπροσθέν μου ο οπαδισμός των μαθητών του που μου πρότειναν κάτι ως "τέλειο", το οποίο κατ' εμέ μπορεί να είναι αξιόλογο, αλλά απέχει του χαρακτηρισμού του προτύπου. Αυτή την αίσθηση την έχω αποκομίσει πολλάκις, από πολλούς θιασώτες των δασκάλων τους που δε νιώθουν ότι εκτείθενται υπερεκθειάζοντάς τους. Πρωταθλητές όμως του αθλήματος είναι οι αγαπητοί αδελφοί της εν λόγω σχολής, που πετυχαίνουν εύκολα να μας κουράζουν και με τον επιδεικτικό θαυμασμό τους προς το δάσκαλό τους, το σύστημά του, τη σχολή του, τη χορωδία του και όλα τα παρελκόμενα.

ΥΓ Ό,τι έγραψα δεν το λέω ειρωνικά και το εννοώ. Δεν πρόκειται να απαντήσω σε ειρωνικά ή προκλητικά σχόλια. Θεωρώ εξωπαραδοσιακό, επιτηδευμένο και κουραστικό τον τρόπο ψαλσίματος (ενίοτε και συμπεριφοράς -πού είσαι Βασίλη Ζάχαρη;!) της σχολής Αγγελόπουλου, θεωρώ όμως πως πρωτίστως είμαστε αδελφοί και μέλη του ιδίου σώματος και στη συνέχεια συνδιάκονοι στη λατρεία της εκκλησίας μας. Ως εκ τούτου δεν επιδιώκω τη σύγκρουση με κανέναν, απλά θεώρησα πως με μηνύματα σαν αυτό στο ποίο αναφέρθηκα προκαλείται η κοινή λογική -ή μάλλον η δική μου.
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
Ποιο είναι το θέμα μας τώρα εδώ? Από τα πολλά 'μουσικά επιχειρήματα' έχει αποτραβηχτεί ο αγαπητός συνάδελφος EIRYK EMNOSHELE από το αρχικό του θέμα. Ένα θέμα που, κατά την γνώμη μου, δεν ήταν και κάτι το τόσο αναγκαίο. Το ότι έχει κοινά στοιχεία η ΕΛ.ΒΥ.Χ. με τον αγιορείτικο τρόπο δεν είναι και κάτι το τόσο δύσκολο ή το τόσο ενδιαφέρον.


Όμως αυτό ακριβώς είναι το θέμα, σε όσους δεν αρέσει ας μη γράφουν.

Εδώ η ΕΛ.ΒΥ.Χ. έχει ανοικοδομήσει σπουδαία ιστορικά έργα σαν την Ακολουθία εις τους Τρεις Παίδας τους εν Καμίνω. Είναι ανάγκη να δείξουμε ότι είναι αντιγράφο των παραδιοσιακών αγιορειτών? Σκοπός είναι να ακουγόμαστε όλοι ακριβώς το ίδιο, όπως υποστηρίζουν μερικοί 'επιστήμονες της παράδοσης'? Για ποια 'παράδοση' μιλάτε? Για ανθρώπινοι παράδοση μιλάτε η για έναν πάγιο δογματισμό που αρμόζει καλύτερα για ρομπότ?
Μα αν κατανοοούσαν οι της "γνωστής σχολής" τι είναι και τι όχι η παράδοση δεν θα έγραφαν αυτά που γράφουν. Μάλλον αστεία φαίνονται στους εχέφρονες αναγνώστες μας όλα αυτά, ειδικά αν δει κανείς και το βίντεο! :p

Ένα στολίδι είναι, μια ανάλυση του ομαλού, μια ανάλυση της προκημένης θέσης, κάτι που προφανώς έμαθε ο Άρχοντας Αγγ απ τον δάσκαλο του. Δεν σου αρέσει? Την θεωρείς υπερβολική? Δεν την έχεις ξανά-ακούσει και δεν αισθάνεσαι ότι πατάς σε 'παράδοση'? Ας μην την κανείς.
Την έχω ξανακούσει αλλά όχι από παραδοσιακούς ψάλτες . Άρα μην τους επικαλείστε, αυτό είναι το θέμα μας. Ψάλτε ό,τι θέλετε!
Άμα μπορούν τα παιδιά και έχουμε κέφι, καμιά φορά την κάνουμε και αυτή την ανάλυση. Της περισσότερες φορές το λέμε πιο απλά. Αλλά έχουμε επιλογές. Έχουμε ερμηνευτικά εργαλεία στη διάθεση μας. Θέλετε να ψέλνεται ακριβώς το ίδιο πράμα δεκαετία μετά από δεκαετία? Δικαίωμα σας.
Ναι, να κάνετε το κέφι σας, μην παραπλανάτε όμως τον κόσμο, ότι αυτά είναι συγγενικά με τα αγιορείτικα ακούσματα.

Και στο κάτω κάτω, στα 'αμέτρητα' σας ταξίδια, στις πάνω από '100 αγρυπνίες', στις αυθεντικές σας ηχογραφησίες και μελέτες, έχετε ακούσει ποτέ τίποτα σαν το παρακάτω αριστούργημα?

Να που (ξανα)υπάρχει και χιούμορ, στα μηνύματα της "γνωστής σχολής". Κοντεύει να είναι deja-vu :wink:

Ειληκρινά, θα έπρεπε ολόκληρη η μουσικοψαλτική κοινότητα να δέχετε θερμά τέτοια ιστορικά έργα και τέτοιες πρωτοπόρες δραστηριότητες. Φυσικά, ούτε καν με ενδιαφέρει, αφού δεν είναι δικό μου θέμα αυτό. Είναι του καθενός.
Ευχαριστούμε για την προτροπή, θα το σκεφτούμε αλλά ...δύσκολο το βλέπω. :D

Απλά την άπειρη μιζέρια και φτώχια τους δείχνουν μερικοί.
Επειδή αυτό γράφηκε τρεις φορές από όσα είδα, να πούμε εδώ, ότι τώρα με την κρίση εδώ στη χώρα μας, το φθηνό δεν είναι απαραίτητα και κακό. Μπορεί κανείς να βρει πλέον φθηνά πράγματα και υπηρεσίες που όμως είναι εξαιρετικής ποιότητος. Λ.χ. το σεμινάριο με τον φίλο Γ. Αρβανίτη το βρήκα οπωσδήποτε φθηνό για τον τόσο χρόνο, κόπο και μόχθο ετών που προσπάθησε να συμπιέσει ο προικισμένος αυτός δάσκαλος στις συναντήσεις μας. Επίσης, τις προάλλες πήγαμε με τον Γιάννη πάλι, στο "Αλάβαστρον", όπου ακούσαμε κορυφαίους μουσικούς, έκαστος με τεράστιο ταλέντο και χιλιάδες ώρες δουλειάς πίσω του: (Περικλή Παπαπετρόπουλο, Στρατή Ψαραδέλλη, Κώστα Μερετάκη και Μάρθα Μαυροειδή). Πληρώσαμε ελάχιστα χρήματα.


Πέρασε στο επόμενο 'επιχείρημα' για να καταλάβουμε καλά καλά τι είναι η Παράδοση.
Όταν σταματήσει, ο ανοίκειος πόλεμος και η χωρίς νόημα αντιπαράθεση, θα γίνει κι αυτό...

χς
 
Last edited:

farlekas 1980

Παλαιό Μέλος
Μπορεί να ήμαστε μορφωμένοι,αλλά με 20 χρόνια μελέτης εμείς και ο Σ.Καρράς με 60 χρόνια,πρέπει να κάνουμε τουμπεκί γιατί έτσι μας βολεύει.Όταν το 20 γίνει 60,βλέπουμε....Εδώ δεν υπάρχει λογική.Νικάει το 60 και όχι η μελέτη και από τις δύο μεριές.
:eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:
 
Top