Η μεταλαμπάδευση της ψαλτικής τέχνης

haris1963

παλαιότατο μέλος
Παρατηρώντας συνεχιζόμενους εγωισμούς και φανατισμό ασύμβατο με την ιδιότητα του ψάλτη...

Αγαπητέ Δημήτρη, μήπως κάποιοι απο μας, έχουμε φτιάξει μια εξιδανικευμένη εικόνα για την "ιδιότητα του ψάλτη"; Αν πας προς τα πίσω λίγο, θα δεις σχεδόν πάντα μεταξύ των ψαλτών μίση, προσβολές, κακίες κλπ. Όταν μάλιστα υπήρχαν και μουσικες - ιδεολογικές αντιθέσεις, τα στρατόπεδα δημιουργούνταν αμέσως, και οι μάχες ήταν ιδιαίτερα σκληρές. Ψάξε λ.χ. τους πύρινους λόγους και τα εμπαθέστατα άρθρα, των τελών του 19ου και των αρχών του 20ου αιώνα, μεταξύ των υπερασπιστών της παραδοσιακής ψαλτικής και των ευρωπαϊστών που ήθελαν τρίφωνες και τετράφωνες χορωδίες. Όπως και την αντιπαράθεση μέσω αρθρογραφίας, στα μέσα του προηγούμενου αιώνα, μεταξύ του Καρά από τη μιά, και κάποιων εκπροσώπων της κρατούσης αντίληψης περί ψαλτικής από την αλλη. Εκεί να δεις απαξίωση, προσβολές, υποτιμητικά σχόλια κλπ.

Απλά, επιβεβαιώνουμε το συνάφι μας... Μείνε μαζί μας λοιπόν, θα μπούμε σ΄ ενα στρατόπεδο (αρκεί κάποιοι ν΄ αφήσουν τα φάλτσα, τα ιλαροχορευτικά και άλλα τέτοια απ΄ έξω :D:p:D). Χε χε, είμαι αδιόρθωτος το ξέρω! :eek:

Χαραλάμπης
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Απλά, επιβεβαιώνουμε το συνάφι μας... Μείνε μαζί μας λοιπόν, θα μπούμε σ΄ ενα στρατόπεδο (αρκεί κάποιοι ν΄ αφήσουν τα φάλτσα, τα ιλαροχορευτικά και άλλα τέτοια απ΄ έξω :D:p:D). Χε χε, είμαι αδιόρθωτος το ξέρω! :eek:

Χαραλάμπης

Αγαπητέ Χάρη, μεινε μαζί μας κ ασε όλα τα υπόλοιπα απ έξω. μπορείς;;
 
E

emakris

Guest
Αγαπητέ Δημήτρη, μήπως κάποιοι απο μας, έχουμε φτιάξει μια εξιδανικευμένη εικόνα για την "ιδιότητα του ψάλτη"; Αν πας προς τα πίσω λίγο, θα δεις σχεδόν πάντα μεταξύ των ψαλτών μίση, προσβολές, κακίες κλπ. Όταν μάλιστα υπήρχαν και μουσικες - ιδεολογικές αντιθέσεις, τα στρατόπεδα δημιουργούνταν αμέσως, και οι μάχες ήταν ιδιαίτερα σκληρές. Ψάξε λ.χ. τους πύρινους λόγους και τα εμπαθέστατα άρθρα, των τελών του 19ου και των αρχών του 20ου αιώνα, μεταξύ των υπερασπιστών της παραδοσιακής ψαλτικής και των ευρωπαϊστών που ήθελαν τρίφωνες και τετράφωνες χορωδίες. Όπως και την αντιπαράθεση μέσω αρθρογραφίας, στα μέσα του προηγούμενου αιώνα, μεταξύ του Καρά από τη μιά, και κάποιων εκπροσώπων της κρατούσης αντίληψης περί ψαλτικής από την αλλη. Εκεί να δεις απαξίωση, προσβολές, υποτιμητικά σχόλια κλπ.

Έτσι είναι. Μπορούμε όμως σήμερα να δείξουμε ωριμότητα, ώστε ή όποια έντονη κριτική ή αντιπαράθεση επί μουσικών θεμάτων να μη μετατρέπεται αυτόματα σε προσωπική εχθρότητα. Διότι τότε αρχίζει πλέον η εν λόγω κριτική ή αντιπαράθεση να κατευθύνεται από την προσωπική εχθρότητα. Το είδαμε σαφέστατα σε κάποια πρόσφατα threads. Δεν λέω ότι πρέπει να το γυρίσουμε στην αγαπολογία και σε μια υποκριτική "ωραία ατμόσφαιρα". Κάθε άλλο. Λέω ότι πρέπει να συζητούμε σαν άνθρωποι. Έντονα μεν, άντε και με καμιά μπηχτή, άντε και με λίγη ειρωνία, αλλά ως εκεί.
 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Έτσι είναι. Μπορούμε όμως σήμερα να δείξουμε ωριμότητα, ώστε ή όποια έντονη κριτική ή αντιπαράθεση επί μουσικών θεμάτων να μην μετατρέπεται αυτόματα σε προσωπική εχθρότητα. Διότι τότε, αρχίζει πλέον η εν λόγω κριτική ή αντιπαράθεση να κατευθύνεται από την προσωπική εχθρότητα. Το είδαμε σαφέστατα σε κάποια πρόσφατα threads. Δεν λέω ότι πρέπει να το γυρίσουμε στην αγαπολογία και σε μια υποκριτική "ωραία ατμόσφαιρα". Κάθε άλλο. Λέω ότι πρέπει να συζητούμε σαν άνθρωποι. Έντονα μεν, άντε και με καμιά μπηχτή, άντε και με λίγη ειρωνία, αλλά ως εκεί.

Λϊγο δύσκολο καθ' ὅτι αὐτὸ ποὺ διακυβεύεται τουλάχιστον γιὰ τὴ μία τουλάχιστον πλευρὰ εἶναι ἡ ἰδεολογία καὶ ἡ αὐτοπεριχαράκωση γιὰ τα τελευταία τριάντα περίπου χρόνια, ὅπως καὶ ἡ προσήλωση σὲ μιὰ ψαλτικὴ ποὺ ἄν βγεῖ ἔστω καὶ μερικὰ ἑκτὸς, θὰ ἀπαιτήσει τεράστιο ἀπόθεμα ψυχραιμίας καὶ αὐτογνωσίας.

Ἔτσι προτιμᾶται φυσικὰ ἡ παροιμία: ὅποιος δὲν θέλει νὰ ζυμώσει τριάντα χρόνια καὶ βάλε κοσκινίζει.

Γι' αὐτὸ ἡ ἔνταση ἐνυπάρχει σὲ κάθε σχετικὴ συζήτηση καὶ ἐκδηλώνεται ἀργὰ ἤ γρήγορα.

Οὕτως ἤ ἄλλως, ἐδῶ μέσα τουλάχιστον, ὅλα θὰ λέγονται ὅπως πρέπει ἀδιαφορῶντας γιὰ προσωπικὰ συμπλέγματα. Ὅποιος δὲν ἀντέχει, ἁπλὰ ἄς ἀνεβοκατεβάζει καὶ ἄς ἀποφεύγει τὰ διασταυρωμένα πυρά. Φυσικα μέχρι νὰ παύσει τὴνλειτουργία του τὸ Ψαλτολόγιο.

Ὁ σκοπὸς ὅμως ἐπετεύχθη οὕτως ἤ ἄλλως, δηλαδὴ ἡ γενικότερη ἀφύπνιση καὶ συσπείρωση τῶν ἐν ὑπνώσει παραδοσιακῶν ψαλτῶν. Κι αὐτὸ θὰ παραμείνει ὅ,τι κι ἄν γίνει.
 

Μ.Β.

Ματθαίος Βλάχος
μέσα στο κλίμα (των εκλογών) !

χαλαρώστε λίγο τώρα και ξαναρχίζουμε μετά την 6η ! :)
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
Αγαπητέ Χάρη, μεινε μαζί μας κ ασε όλα τα υπόλοιπα απ έξω. μπορείς;;

Δεν υπάρχουν υπόλοιπα. Αυτό που βλέπεις, αυτό είμαι, μια χαρά..! :)
Και οι τοποθετήσεις μου ειλικρινεις και παλληκαρίσιες (εν αντιθέσει με... άστο καλύτερα)

χς
 

PAPAZ DIMITRIOS

Δημήτρης Παπαζέτης:Ένας απλός νοσηλευτής-ψαλτάκος.
Μαθε αδελφε,οτι εστω και εν αγνοια σου,το μηνυμα σου αυτο εκπροσωπει πολλους εδω μεσα.....

Καλησπέρα.Πίστεψε με Δημήτρη μόνο εν αγνοία μου δεν είναι.Δεν το κάνω για να υπερασπιστώ κανέναν εδώ μέσα ούτε να εκπροσωπήσω κάποια από τις πλευρές.Λατρεύω την Βυζαντινή Μουσική από όπου κι αν προέρχεται.Αφορισμοί και εντάσεις από όλους είναι κατακριτέες και δεν συνάδουν με το χριστιανικό πνεύμα που πρέπει να διέπει τέτοια forum.Συγχώρεσε με αν κάποιες στιγμές πρόσβαλλα-άθελα μου-τα πιστεύω σου μέσα από διάφορες συζητήσεις.Ο Θεός να σ'έχει καλά.
 
Last edited:
Νομίζω ότι το ιδανικό είναι να έχουμε μουσικές διαφωνίες, έστω και πολύ έντονες, αρκεί να αρκούμαστε σε αυτές και να μην προχωρούμε σε προσωπικές αντιπαλότητες (πιθανώς να έπεσα κι εγώ στο παρελθόν σε τέτοια παγίδα), αλλά παίρνουμε από τον καθένα ότι καλό έχει να μας δώσει.
π.χ. από τον κ. Γιάννου το ύφος και τις εμπειρίες
τον κ. Συμεωνίδη τις ερμηνείες και τις μελέτες
τον Λαοσυνάκτη τις ατέρμονες συνθέσεις-εξηγήσεις-ερμηνείες
τον κ. Κερμελίδη τις πάμπολες αναρτήσεις
τον Δομέστικο τις απίστευτες απαντήσεις:D
τον κ. Μακρή τις επιστημονικές προσεγγίσεις
τον κ. Σουλδάτο τις μελέτες
και όλους τους υπόλοιπους φίλους που φυσικά δεν είναι δυνατόν να απαριθμήσω σε ένα μήνυμα,

και το κυριότερο να είμαστε δεμένοι σαν κοινότητα, αφού η χώρα και η Ορθοδοξία βάλλεται πανταχόθεν.
Κρατήστε Θερμοπύλες αδέρφια.
 

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
Αγαπητέ κ. Παπαδόπουλε,

Γράφετε

η χώρα και η Ορθοδοξία βάλλεται πανταχόθεν.

Θέλω να σχολιάσω αυτό ΓΕΝΙΚΩΣ.

Κανένας δεν κράτησε κουμπούρι στον κρόταφο κανενώς να ΔΕΧΤΕΙ να βάλλεται.

Ο πειρασμός σερβίρεται άλλοτε ευθέως, άλλοτε μεταμφιεσμένος.

Τον ίδιο τον Ιησού τόλμησε ο σατανάς να τον παραπλανήσει την έρημο.

Ποιά ήταν η απάντησἠ του Ιησού;

Την κοινωνία, φίλε κ. Παπαδόπουλε την φτιάχνουμε ΕΜΕΙΣ. Τους βουλευτές τους ψηφίζουμε ΕΜΕΙΣ. Το κράτος το φτιάχνουμε ΕΜΕΙΣ. Τα ρουσφέτια τα ζητούμε ΕΜΕΙΣ, και τα δεχόμαστε ΕΜΕΙΣ όταν μας προσφέρονται. Τους ιερείς, τους διακόνους και τους επισκόπους τους κρίνουμε ΕΜΕΙΣ άξιους στην χειροτονία τους.

Τους νεωτερισμούς στην κοινωνία τους δεχόμαστε ΕΜΕΙΣ. Τα νέα κύματα μουσικής, θεάτρου και σινεμά, τα δεχόμαστε ΕΜΕΙΣ.

Η ναύς της εκκλησίας έχει συγκεκριμένους όρους επιβάσεως και συμμετοχής.

Τους σεβόμαστε;

ΝΓ
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Αγαπητέ κ. Παπαδόπουλε ...

...

Η ναύς της εκκλησίας έχει συγκεκριμένους όρους επιβάσεως και συμμετοχής.

Τους σεβόμαστε;

ΝΓ

Ἐν τάξει, δέχεται καὶ τοὺς ... λαθρεπιβάτες, δὲν τοὺς πετάει στοὺς ... καρχαρίες ...

Ἄν δὲν δεχόταν τοὺς ... λαθραίους ΟΛΟΙ γιὰ ... φοῦντο (προσοχή ὄχι φούντα:wink::p) θὰ 'μασταν
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Δεν υπάρχουν υπόλοιπα. Αυτό που βλέπεις, αυτό είμαι, μια χαρά..! :)
Και οι τοποθετήσεις μου ειλικρινεις και παλληκαρίσιες (εν αντιθέσει με... άστο καλύτερα)

χς

Εμάς γιατί θες να μας αλλάξεις;;
Δε σου κάνουμε έτσι;;
Το υπονοούμενο, αν θές κάντο λιανα, διότι προσωπικά δε σου έχω δώσει κάποιο δικαίωμα...
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
Εμάς γιατί θες να μας αλλάξεις;;
Δε σου κάνουμε έτσι;;
Το υπονοούμενο, αν θές κάντο λιανα, διότι προσωπικά δε σου έχω δώσει κάποιο δικαίωμα...

Λοιπόν, αυτά είναι για ΠΜ. Κάνεις σοβαρά προσωπικά σχόλια σε μια φράση που με διάθεση χιούμορ έβαλα σε μια απάντηση και προτροπή μου προς άλλον (για να μαλακώσει και λίγο το κλίμα), έκανα το λάθος να απαντήσω (για να μη λέτε πως σνομπάρουμε κιόλας) και ξεκινάνε αυτά τα μπρος-πίσω. Δεν είναι για σένα το υποννοούμενο, άλλος μας έβγαλε την (τζάμπα) αντρίλα του εδώ μέσα και το γνωρίζεις.

Μην αλλάξετε ποτέ, στον κορμό της ψαλτικής οικογένειας (ή αν θέλεις στο ίδιο στρατόπεδο) δεν θα μπείτε. Από εκεί που παρέθεσες, δεν απευθυνόμουν σε σένα, αλλά στον Δημήτρη που έχουμε μια φιλία, και αντιλαμβάνεται το πνεύμα που ομιλώ. Ό,τι άλλο με ΠΜ αν θέλεις, δεν θα συνεχίσω αυτό το παιχνίδι.

χς
 
Αγαπητέ κ. Παπαδόπουλε,

Γράφετε

η χώρα και η Ορθοδοξία βάλλεται πανταχόθεν.

Θέλω να σχολιάσω αυτό ΓΕΝΙΚΩΣ.

Κανένας δεν κράτησε κουμπούρι στον κρόταφο κανενώς να ΔΕΧΤΕΙ να βάλλεται.

Ο πειρασμός σερβίρεται άλλοτε ευθέως, άλλοτε μεταμφιεσμένος.

Τον ίδιο τον Ιησού τόλμησε ο σατανάς να τον παραπλανήσει την έρημο.

Ποιά ήταν η απάντησἠ του Ιησού;

Την κοινωνία, φίλε κ. Παπαδόπουλε την φτιάχνουμε ΕΜΕΙΣ. Τους βουλευτές τους ψηφίζουμε ΕΜΕΙΣ. Το κράτος το φτιάχνουμε ΕΜΕΙΣ. Τα ρουσφέτια τα ζητούμε ΕΜΕΙΣ, και τα δεχόμαστε ΕΜΕΙΣ όταν μας προσφέρονται. Τους ιερείς, τους διακόνους και τους επισκόπους τους κρίνουμε ΕΜΕΙΣ άξιους στην χειροτονία τους.

Τους νεωτερισμούς στην κοινωνία τους δεχόμαστε ΕΜΕΙΣ. Τα νέα κύματα μουσικής, θεάτρου και σινεμά, τα δεχόμαστε ΕΜΕΙΣ.

Η ναύς της εκκλησίας έχει συγκεκριμένους όρους επιβάσεως και συμμετοχής.

Τους σεβόμαστε;

ΝΓ

Αγαπητέ κ. Γιαννουκάκη,
αν δεν δεχόμασταν νεωτερισμούς, και ως κοινωνία και ως εκκλησία, θα κάναμε ακόμη αγάπες στα σπίτια και δεν θα υπήρχαν εκκλησίες (δεν θα ήταν και κακό), θα βλέπαμε με κεριά αντί για λάμπες, και η συνομιλία μας (αν γινόταν) θα διαρκούσε μήνες, αφού οι επιστολές που θα στέλναμε θα έκαναν αρκετό καιρό να φτάσουν στους προορισμούς τους. Φυσικά δεν θα υπήρχε βυζαντινή μουσική και συνεπώς δεν θα υπήρχε και το φόρουμ αυτό για να συζητάμε.

Οι όροι συμμετοχής στο καράβι της εκκλησίας είναι πολύ απλοί:
Ειλικρινής μετάνοια, εξομολόγηση, θεία κοινωνία, αγάπη προς τον Θεό, αγάπη προς τον πλησίον. Οι πεταστές και τα τρομικά δεν είναι προϋποθέσεις για την συμμετοχή μας στην εκκλησία. Αποτελούν διαφορετικές προσεγγίσεις της ίδιας μουσικής που εσείς αγαπάτε όσο κι εμείς.
Αλλά θα προτιμούσα κ. Γιαννουκάκη να σταθείτε στην ουσία του μηνύματός μου που είναι οι σύμπνοια που πρέπει να έχουμε ως Ορθόδοξοι Έλληνες και όχι να μας χωρίζουν ανόητες διαφωνίες.
Η ισχύς εν τη ενώσει.
Φιλικά
Η.Π.
 

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
Προφανώς αγαπητέ μου κ. Παπαδόπουλε αγνοείτε την ιστορία της εκκλησίας και αγνοείτε πλήρως την εκκλησιολογία. Αγνοείτε τον ρόλο του επισκόπου. Διαβάστε λίγο Φουντούλη και Τάφτ για να μάθετε πώς άρχισε η εκκλησία ΚΑΙ ΠΩΣ ΕΞΕΛΙΧΘΗΚΕ, πώς αντιμετοπίστηκαν οι ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΑΙΡΕΣΕΙΣ (υπήρχαν απο τον 3ο αιώνα) και απο κει και πέρα επιστρέφουμε περι αγάπες. Εφ´ όσον έχετε το μεράκι, τότε, εξετάζουμε και τα ευσεβιστικά σας επειχηρήματα.

Και πάλι σας γράφω και δεν το καταλάβατε. Η ναύς της εκκλησίας έχει συγκεκριμένους όρους και προυποθέσεις επιβάσεως και συμμετοχής.

Άλλο αυτό και άλλο οι προυποθέσεις της ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ μας σωτηρίας ή οποία μπορεί και να πραγματοποιηθεί και εκτώς της ναύς...

ΝΓ
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Νομίζω ότι το ιδανικό είναι να έχουμε μουσικές διαφωνίες, έστω και πολύ έντονες, αρκεί να αρκούμαστε σε αυτές και να μην προχωρούμε σε προσωπικές αντιπαλότητες (πιθανώς να έπεσα κι εγώ στο παρελθόν σε τέτοια παγίδα), αλλά παίρνουμε από τον καθένα ότι καλό έχει να μας δώσει...και το κυριότερο να είμαστε δεμένοι σαν κοινότητα, αφού η χώρα και η Ορθοδοξία βάλλεται πανταχόθεν.
Κρατήστε Θερμοπύλες αδέρφια.




Ηλία με εκφράζεις απόλυτα στο
συγκεκριμένο κομμάτι του μνμ σου.
 
Προφανώς αγαπητέ μου κ. Παπαδόπουλε αγνοείτε την ιστορία της εκκλησίας και αγνοείτε πλήρως την εκκλησιολογία.
Προφανώς
Αγνοείτε τον ρόλο του επισκόπου.
Προφανώς
Διαβάστε λίγο Φουντούλη και Τάφτ για να μάθετε πώς άρχισε η εκκλησία ΚΑΙ ΠΩΣ ΕΞΕΛΙΧΘΗΚΕ, πώς αντιμετοπίστηκαν οι ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΑΙΡΕΣΕΙΣ (υπήρχαν απο τον 3ο αιώνα) και απο κει και πέρα επιστρέφουμε περι αγάπες.
Δεν έχω χρόνο τώρα, το καλοκαίρι ίσως αν μου συστήσετε κάποια βιβλία. Αν εννοείτε τον Robert F. Taft (Jesuit) δεν ξέρω αν πρέπει να τον διαβάσω.
Εφ΄ όσον έχετε το μεράκι, τότε, εξετάζουμε και τα ευσεβιστικά σας επειχηρήματα.
Μεράκι έχω πολύ. Χρόνο δεν έχω. Το "ευσεβιστικά" δεν το εκλαμβάνω ως προσβολή κατανοώντας την αδυναμία σας στην ελληνική γλώσσα. Αλλά και προσβλητικά να το λέτε (που δεν συνάδει με το "αγαπητέ μου" που χρησιμοποιείτε στην αρχή της απάντησής σας- διότι το πρώτο φαντάζει ειρωνικό), δεν πειράζει. Χριστιανοί είμαστε, αδέλφια είμαστε, πρέπει να παραβλέπουμε και να συγχωρούμε.
Και πάλι σας γράφω και δεν το καταλάβατε. Η ναύς της εκκλησίας έχει συγκεκριμένους όρους και προυποθέσεις επιβάσεως και συμμετοχής.
Και εγώ σας γράφω πάλι:Την ειλικρινή μετάνοια, την εξομολόγηση, την θεία κοινωνία, την αγάπη προς τον Θεό και τον πλησίον.
Άλλο αυτό και άλλο οι προυποθέσεις της ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ μας σωτηρίας ή οποία μπορεί και να πραγματοποιηθεί και εκτώς της ναύς...
Εκτώς της ναυς κυκλοφορούν
... καρχαρίες ...
Η Μουσική στην εκκλησία κ. Γιαννουκάκη υπάρχει ΜΟΝΟ για να λειτουργήσει καταλυτικά στην σωτηρία και τον αγιασμό μας. ΜΟΝΟ γι' αυτό.
Γιατί σας ενόχλησε που έγραψα ότι παρά τις μουσικές μας διαφωνίες πρέπει να είμαστε αγαπημένοι και ενωμένοι; Ευσεβισμός είναι αυτό;
Αν στις μουσικές διαφωνίες μάλιστα προτάξουμε τον Χριστό (ξέρετε, Αυτόν που υπηρετεί η Μουσική για την οποία διαφωνούμε) σίγουρα οι διαφωνίες μας θα είναι παραγωγικές, θα λυθούν πιο εύκολα και σίγουρα δεν θα αποτελούν παράγοντα δημιουργίας εριδών και προσωπικών αντιπαλοτήτων. Αν όμως Τον αφήνουμε απ' έξω οι διαφωνίες θα παραμείνουν πάντα διαφωνίες, και ενώ εμείς θα μαλώνουμε στον σταθμό, το τρένο θα φεύγει. Και άντε να το προλάβουμε.
Φιλικά πάντα.
Η.Π.
 
Last edited:

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Hθελα να ηξερα,καποιοι απο δω μεσα,δεν γινεται,εστω ΜΙΑ φορα να μην το ριχνετε στις αγαπες και στον ευσεβισμο,οταν τα βρισκετε σκουρα;.....:rolleyes:
Γιατι επι των θεματων......ετσι και σας στριμωξουν,την κανετε συνεχεια με ελαφρα,βλεπω....:wink:
 

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
Αγαπητέ μου φίλε κ. Παπαδόπουλε,

Δεν ειρωνεύομαι δια μέσου τον χαιρετισμό. Εκει που επικαλούμαι τον όρο ευσεβισμό, ο στόχος του είναι συγκεκριμένος και επι των επιχειρημάτων σας, όχι τον χαρακτήρα σας, εφ όσον δεν σας γνωρίζω προσωπικά.

Γράφετε

ενόχλησε που έγραψα ότι παρά τις μουσικές μας διαφωνίες πρέπει να είμαστε αγαπημένοι και ενωμένοι;

Η αγάπη αναμεταξύ ανθρώπων προυποθέτει πολλά. Κατ´ αρχάς δημιουργείται επι της βάσης κοινών αισθημάτων, κοινών βιωμάτων, κοινών πίστεων, κοινών πνευμάτων...εν όλιγοις, η αγάπη καλλιεργείται ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΣ (και όχι διαδυκτιακά) εκεί που υπάρχει κάτι το κοινό πρώτα να ΕΝΩΣΕΙ και ύστερα να ΔΕΣΗ την ένωση με την αγάπη. Εφ´ όσον διαφωνουμε επι του θέματος για το οποίο γίνεται η ιστοτοπική μας σύναξις εδώ στο ψαλτολόγιο, πως μπορεί να καλλιεργηθεί, πρώτα ένωσις, και κατ´ επέκταση να έρθει να σφυρηλατήσει την ένωση αυτή και η αγάπη (τουλάχιστον η παραγματική αγάπη και όχι η επικοινωνιακή);

Γράφετε πως πρέπει να είμαστε ενωμένοι. Πως να είμαστε ενωμένοι εφ´ όσον ο ψαλτικός χόρος στον οποίο ανήκετε θεωρητικώς και ερμηνευτικώς αυτοεξωρίστηκε απο τον πάλαι ποτέ ενωμένο και ενιαίο κορμό της ψαλτικής οικογένειας;

Γράφετε

Αν στις μουσικές διαφωνίες μάλιστα προτάξουμε τον Χριστό (ξέρετε, Αυτόν που υπηρετεί η Μουσική για την οποία διαφωνούμε) σίγουρα οι διαφωνίες μας θα είναι παραγωγικές, θα λυθούν πιο εύκολα και σίγουρα δεν θα αποτελούν παράγοντα δημιουργίας εριδών και προσωπικών αντιπαλοτήτων.

Τον Χριστό τον πρόταξαν και οι Οικουμενικές Σύνοδοι οι οποίες ήχαν και συγκεκριμένο σκοπό. Την ορθοτομία, την ορθοδοξία και την απόδειξη των αιρέσεων και αυτών των στοιχείων που είχαν χωρίσει τον κόσμο. Με την απαλλαγή των αιρέσεων, ο κόσμος ησύχασε, και η εκκλησία προχώρησε.

Γράφετε

Αν όμως Τον αφήνουμε απ' έξω οι διαφωνίες θα παραμείνουν πάντα διαφωνίες, και ενώ εμείς θα μαλώνουμε στον σταθμό, το τρένο θα φεύγει. Και άντε να το προλάβουμε.

Προτείνω το εξής.

Γνωρίζετε πως η συγκεκριμένη προσέγγιση της ΒΜ Θεωρίας και Ερμηνείας την οποία ΣΕΙΣ εφαρμόζετε και στην οποία ΣΕΙΣ ανήκετε έχει προκαλέσει την διαφωνία που έχει χωρίσει την μερίδα των ομοϊδεατών σας απο τον κύριο κορμό, το μέσον όρο της Ψαλτικής Παράδοσης. Στείλατε την Θεωρία, τα θεωρητικά σας σημειώματα και εφευρέσεις, τις μαρτυρίες των υποστηρικτών σας, και όλα τα στοιχεία που ΣΕΙΣ υποστηρίζετε πως δικαιώνουν την όλη δομή του κινήματός σας στην Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος, ΚΑΙ στην Ιερά Σύνοδο του Οικουμενικού Πατριαρχείου.

Αφήστε τις Συνόδους αυτές, που σίγουρα θα προτάξουν τον Χριστό, και θα επικαλεσθούν το Άγιο Πνεύμα να κατευθύνει τις εργασίες τους, να μελετήσουν, να συζητήσουν, εν τη αγάπη αναμεταξύ των μελών τους, ώστε να βγεί κάποια γνωμάτευση.

Γιατί δεν το έχετε κάνει; Τί είναι αυτό που σας κολλύει;

ΝΓ
 
Last edited:

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Δεν είναι για σένα το υποννοούμενο, άλλος μας έβγαλε την (τζάμπα) αντρίλα του εδώ μέσα και το γνωρίζεις.
χς
οκ

Μην αλλάξετε ποτέ, στον κορμό της ψαλτικής οικογένειας (ή αν θέλεις στο ίδιο στρατόπεδο) δεν θα μπείτε.
Μεταξύ σοβαρού κι αστείου, μπορείς να κάνεις πρόταση να μη γίνονται δεκτοί στους συλλόγους Ιεροψαλτών οι της γνωστής σχολής, κ δή στην ΟΜΣΙΕ και στον Πανελλήνιο Σύλλογο. Ετσι, και στην πράξη θα είμαστε εκτός ψαλτικής οικογενειας.
απο βδομάδα θα επικοινωνήσουμε με ΠΜ.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Δεν έχω χρόνο τώρα, το καλοκαίρι ίσως αν μου συστήσετε κάποια βιβλία. Αν εννοείτε τον Robert F. Taft (Jesuit) δεν ξέρω αν πρέπει να τον διαβάσω.

Ναὶ αὐτὸν ἐννοεῖ, τὸν expert in Oriental Liturgy. Διάβασέ τον, στ' ἀγγλικὰ βέβαια, εἶναι χρήσιμος γιὰ τὴν ἔρευνά του καὶ σοφὸς ἄνθρωπος.

Ἑκτὸς ἄν φοβᾶσαι μὴ κολλήσεις ... οἰκουμενισμό :eek:
 
Top