Ηλεκτρονικός ισοκράτης και όργανα στη λατρεία

Firfiris

Κωστόπουλος Ευθύμιος
Πως δικαολογείται δηλ. καποιες φορές,να μου λενε κατα καιρους φιλοι και γνωστοι,''αυτη η φωνη που ακουγεται μαζι σου,ειναι ισο;''ή
''ποιος ήταν αυτος διπλα σου που σου έκανε τοσο ωραιο ισοκρατημα;''

Προσωπικά, αν ήμουν μόνος στο αναλόγιο και μου έκαναν αυτή την ερώτηση ενώ ασφαλώς και θα είχαν δει ότι ήμουν μόνος, θα ντρεπόμουνα γιατί θα ένιωθα κάτι σαν μαριονετο-παίκτης...

Τι να κανουμε κυριοι;

Αν απορείς τι να κάνεις, ορίστε:

...όποιος θέλει ας πάρει στο αναλόγιο και μια μαϊμού να του χορεύει γιατί έτσι θα "πιάνει" καλύτερα την... σπάθη και το κλιτόν...

Φιλικά
Κ.Ε.
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Ε, αφου δεν εχουμε ισοκρατες για να μας ισοκρατουν,ερχεται που και που κανενας φιλος να μας κανει παρεα στο αναλογιο!:):wink:(Ο αριστερος μου δεν ειναι μονιμος,ειναι φοιτητης)
Αλλα εδω δεν ερχονται καλα καλα παιδια στο Ι. Βημα,οπως ειπε πριν αλλος συναδελφος,ποιος θα ερθει στο αναλογιο;...Η γιαγια μου;:D
 

agrippas

Μέλος
Με συγχωρείτε αλλά αν ήταν να πρέπει να απαγορεύει ο κάθε αρμόδιος Μητροπολίτης τον Ισοκράτη, θα πρέπει να απαγορεύει και τα μικρόφωνα και τις αυτόματες καμπάνες και τα θυμιατά και όλα τα "βοηθήματα" που χρησιμοποιούν οι του κλάδου του. Διότι ούτε τα μικρόφωνα είναι στην παράδοση, ούτε δε και οι ηλεκτρικές καμπάνες και αφήστε αυτά που ξέρετε.

Ευτυχώς (για καλή τύχη σε μας που δεν είμαστε της παράδοσης), ο κόσμος πάει μπροστά. Δεν είναι μουσικός ο Μητροπολίτης ούτε ο παπάς είναι μουσικός ούτε ο επίτροπος. Αυτοί έχουν χρέος να προσλαμβάνουν τον ψάλτη (μουσικό) για να ρυθμίζει τέτοια πράγματα και θα πρέπει να προσλαμβάνουν και ηχολήπτη για να κανονίζει το άκουσμα να μην είναι ενοχλητικό.

Δεν είμαστε στο μεσαίωνα ούτε είμαστε ερημίτες καλόγεροι σε απομακρυσμένα μοναστήρια. Επιλέξαμε να χρησιμοποιούμε την τεχνολογία σωστά προς δόξαν αυτουνού που μας την έδωσε. Κατ' εμέ ο ισοκράτης είναι κάτι που όντως χρειάζεται όταν δεν υπάρχουν ισοκράτες ή και ως συμπλήρωμα, επίσης αντικαθιστά τον τονοδότη και δημιουργεί πληρέστερο άκουσμα. Μπορώ να χρησιμοποιήσω πολλές επιστημονικές μεθόδους για να σας το αποδείξω.

Αν τώρα οι "εξαγνιστές" της Βυζαντινής μουσικής κόβονται και ζορίζονται να τον καταργήσουν, ας καταργήσουν και τους πλάγιους ήχους μα κι αυτοί προήλθαν μεταγενέστερα και είναι "νεωτερισμοί". Ας κάτσουν να λένε Gregorian χωρίς ισοκράτημα αγνά αγνά όπως η παράδοση απαιτεί.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
1) Δὲν ἤξερα ὅτι οἱ Μητροπολίτες ἀνήκουν σὲ κάποιον κλάδο. Εὺχαριστοῦμε γιὰ τὴν πληροφορία.
2) Τὰ θυμιατὰ εἶναι ἡλεκτρονικὰ μαραφέτια ἢ ἔχουν βγεῖ τίποτα καινούργια μὲ μπαταρίες καὶ τηλεκατευθυνόμενα καὶ δὲν τὸ ξέραμε;Γιὰ πεῖτε καὶ κανένα ἄλλο «βοήθημα» τοῦ ἐν λόγῳ «κλάδου» γιὰ νὰ μάθουμε κι ἐμεῖς.
3) Οἱ μοναχοὶ τὶ σοῦ φταῖνε; Κι ὁ Φιρφιρῆς μοναχὸς ἦταν. Ἔχεις πρόβλημα καὶ μαζί του ἢ δὲν ξέρεις ποιὸς εἶναι καὶ ἂν ἔψαλλε μὲ συνοδεία ὀργάνου ἢ ὄχι;
4) Περιμένουμε βέβαια καὶ τὰ «επιστημονικά» τοῦ πληρέστερου ἀκούσματος
5) Τὸ Gregorian μπορεῖ νὰ μὴν ἔχει ἱσοκράτημα ἔχει ὄμως ὄργανο καὶ ὁ ἦχος του κάτι μοῦ θυμίζει σὲ συγκεκριμένα ἀναλόγια ἐπαγγελματικῶν προδιαγραφῶν.
 

ΑΛΕΞΙΟΣ ΝΙΚΟΛΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Φωτορεπόρτερ - Οπερατέρ Films Producer
Δηλ. αν ειναι οργανο,τι κομμάτια μπορει να μας παίξει;:wink:
Ο ήχος που παράγει,είναι υπαρκτά προσωπα,απλά ειναι ελαφρως επεξεργασμένος σε υπολογιστή, περασμένος στα τσιπς,οπου αυτο κανει τηυν διαφορά.
Πως δικαολογείται δηλ. καποιες φορές,να μου λενε κατα καιρους φιλοι και γνωστοι,''αυτη η φωνη που ακουγεται μαζι σου,ειναι ισο;''ή
''ποιος ήταν αυτος διπλα σου που σου έκανε τοσο ωραιο ισοκρατημα;''
Τι να κανουμε κυριοι;Αναγκαιο κακο καποιες φορες.:wink:

όντως υπάρχουν κάποιοι οι όποιοι κάνουν φοβερό ισοκρατημα σε βαθμό που νομίζει κανείς ότι είναι μηχάνημα
Μερικοί από αυτούς είναι επαγγελματίες και πληρώνονται ξέρω έναν από αυτούς
Τον είχε δήξει στη ετ 2 μαζί με το γρήγορη νταραβανογλου στη μπηλιω τσουκαλά αφιέρωμα σε πασχαλινούς ύμνους την μεγάλη εβδομάδα
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Επισης,οταν ψαλλουμε,τονιζονται απ' το νοθοσυλευμα αυτο(οταν δηλ. παταμε το πληκτρο,ακουμε διαφορα φωνηεντα μαζι:α,ου,ο,η,ε),τα φωνηεντα του (ψαλλομενου) κομματιου.Αυτο εχει σαν αποτελεσμα ο ακροατης,αλλα και ο ψαλλων,να ακουει ανθρωπους,ας πουμε υπαρκτους,που κανουν ισοκρατημα.
Πολλοι ανθρωποι πανω σε αυτο το θεμα εχουν ξεγελαστει,ακομα και μουσικοι.
Αλλα παλι επαναλαμβανω:αναγκαιο κακο.:wink:
 

erasitexnis

Dimitris Petropoulos
Καπως "ξεκάρφωτο" αλλα ο Frank Schaffer στο Dancin Alone ειχε γραψει οτι οι προτεσταντιδες στην προσπάθεια τους να προσελκήσουν τους νέους στις "εκκλησίες" τους εβαλαν στις χορωδίες μουσικα όργανα και αυτό που κατάφεραν ήταν να διωξουν και τις λίγες γριουλες που είχαν απομήνει...:D
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Καθόλου! Στη Μητρόπολη Θεσσαλονίκης νομίζω πως απαγορεύεται!
Δεν μου λεει τιποτα αυτο...Η' το επιτρεπεις παντου, ή το απαγορευεις παντου!...:wink: Ο δικος μας παλι Μητροπολίτης απλα,μας απαγορευει να τον παιρνουμε σε αλλες ενορίες,οταν,ας πουμε,παμε να ψαλλουμε σ'ενα πανηγύρι.Δηλ. με λιγα λογια ούτε μας προτρεπει να τον χρησιμοποιουμε,αλλα ουτε και ''μαχαιρι'' η χρήση του.
 
Βρέ πάρτε το χαμπάρι ποιός Μητροπολίτης και ποιός Κληρικός θα ασχοληθεί για τον Ισοκράτη κα το Μικρόφωνο του Ψάλτη , είμαστε καλά επιτέλους ;
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Ωραια...Και γιατι δεν το καταργούμε τελείως;...Λετε να είναι καλύτερα;...:rolleyes:
 

ypsifonix

Ντερέκης Απόστολος
Συμφωνώ ότι τα μικρόφωνα ή η ηλεκτρονικές καμπάνες είναι νεωτερισμοί , αλλά κτιζονται εκκλησίες που να έχουν την ηχητική της Αγ.Σοφιάς; Ή υπάρχουν επιτροποι να βαράνε καμπάνες σαν τους Αγιορείτες(σωστά)ΟΧΙ. Άλλωστε οι καλοί ψάλτες φαίνονται και χωρίς μικρόφωνα και χωρίς ισοκράτες και χωρίς βιβλία (απέξω) και χωρίς ψαλτήρι ακόμη, ΟΡΘΙΟΙ.Πιστεύω ότι ο ρόλος του ισοκράτη δεν είναι η βοήθεια,όχι, περισσότερο μπερδεύει παρά βοηθάει,ικανοποιεί όμως την αυταρέσκεια των ψαλτών ν' ακούγεται η φωνή τους συνοδευόμενη από ένα μεγαλοπρεπέστατο ίσο.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής

Δέν εἶχα δεῖ ποτέ πῶς χρησιμοποιεῖται ὁ ἠλεκτρονικός ἰσοκράτης.
Γιά ὅσους δέν ἔχουν αὐτή τήν ἐμπειρία βρῆκα αὐτό.


 
P

PANROUST

Guest

Δέν εἶχα δεῖ ποτέ πῶς χρησιμοποιεῖται ὁ ἠλεκτρονικός ἰσοκράτης.
Γιά ὅσους δέν ἔχουν αὐτή τήν ἐμπειρία βρῆκα αὐτό.



Καλησπέρα σας!!!Επειδή είχα αυτήν την εμπειρία (και έμαθα από αυτό)και έτσι όπως το βλέπουμε στο βίντεο είναι και διαφορετικά.
 

chriskont

Παλαιό Μέλος
Είναι το βιντεάκι που ανέβασα στο youtube αφού μου έστειλε το cd με πρόσφατη πανήγυρι(2008) του χωριού του του Αγ ΑΘανασίου Ριζόμυλου Βόλου το μέλος του ψαλτολογίου Aposto. Σίγουρα η χρήση του εδώ από το Θ. Βασιλικό δεν είναι όπως στην έδρα του αλλά συντελεί στην υποβοήθηση της φωνής ελλείψει χορού.
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
Μεταξύ του συγκεκριμένου ψαλσίματος του κ. Βασιλικού και του ηλεκτρονικού ισοκράτη, οπωσδήποτε ο "έρμος" ο ισοκράτης εμφανίζεται κλάσεις παραδοσιακότερος και αισθητικά ποιοτικότερος! :D:D:D
Έλεος κ. Βασιλικέ! :mad::mad:
 

Firfiris

Κωστόπουλος Ευθύμιος
Έπαθα πλάκα, σοκ, νευρικό κλονισμό, αλλεργία και άλλα πολλά.

Αν άρεσε ΕΣΤΩ και σε έναν αυτό να ΒΓΕΙ ΝΑ ΤΟ ΠΕΙ παρακαλώ. Μετά θα του πω εγώ έναν πολυέλεο (ή θα τον κάνω κάτι άλλο τον πολυέλαιο...).

Μετά σου λέει γιατί ακούς μόνο Φιρφιρή και Χασανίδη...

Μα καλά, το χάσαμε εντελώς;

Υ.Γ. Συγγνώμη, όσοι χρησιμοποιούν αυτή την αηδία, αυτό το γελοίο μηχάνημα, δεν νιώθουν γελοίοι, κάτι σαν κλόουν;

Ε ρε μπάτσες που θέλουμε...

Υ.Γ.2 Εμένα μου θύμισε Ντι τζέι (ή όπως τους λένε αυτούς τέλος πάντων...).

Υ.Γ.3 Ευτυχώς δεν ζουν οι παλαιοί μεγάλοι στις μέρες μας (Κορώνης, Μπερεκέτης και σία) γιατί όλοι θα τη βγάζανε στη στενή λόγω ανθρωποκτονίας εκ προθέσεως...

Ε Λ Ε Ο Σ ! ! !
 

paganus

Παλαιόν μέλι
Πέρα από το ότι τούτος ο ισοκράτης είναι ένα μουσικό όργανο, θα ήταν χρήσιμο να προβληματιστούμε στα εξής:
1. Ο ισοκράτης (άνθρωπος) είναι μέτοχος του ύμνου. Δηλαδή ισοκρατώντας διαβάζει τον υμνο, ενδεχομένως προσεύχεται, σίγουρα δε, ωφελείται.
2. Οι ισοκράτες δεν είναι οι "αυλικοί" του πρώτου. Αυτό που τους ενδιαφέρει δεν είναι να ακουστεί καλά ο πρωτοψάλτης, αλλά ο ύμνος.
3. Το κυριότερο: Συμβάλλει ο μηχανικός ισοκράτης στην προσευχή του εκκλησιάσματος (συμπεριλαμβανομένου και του ψάλτη); Η προσωπική μου άποψη είναι ότι δεν συμβάλλει, καθώς και το εκκλησίασμα απορεί ή σχολιάζει, αλλά και ο ψάλτης παράλληλα με την εκτέλεση της υμνωδίας "εκ διφθέρας" ...παίζει πλήκτρα . Ως εκ τουτου δεν μπορώ να εντοπίσω κάποια εκκλησιαστική χρησιμότητα του μηχανικού ισοκράτη. Όσον δε αφορά σε μιαν ενδεχόμενη συναυλιακή εκμοντερνιστική παρουσίαση της βυζαντινής μουσικής το πράγμα αλλάζει. (Παρόλο που στην Ψαλτική είναι ακόμα πιο χρήσιμο το να ανακαλύψουμε την παράδοσή μας παρά να την παρουσιάσουμε υπό καινοτόμους σκοπιές).
4. Ποιος νομίζει ότι ο κόσμος πάει στην εκκλησία για τον ψάλτη; Πόσον κόσμο μαζεύουν οι εκκλησίες κάθε κυριακή και πόσο λιγότερο οι συναυλίες Βυζ. Μουσικής... Ο κόσμος έρχεται στην εκκλησία για να προσευχηθεί. Αυτό πρέπει να το έχουμε υπόψιν διαρκώς.
 

basiliosn

βασιλης νικολοπουλος
Πέρα από το ότι τούτος ο ισοκράτης είναι ένα μουσικό όργανο, θα ήταν χρήσιμο να προβληματιστούμε στα εξής:
1. Ο ισοκράτης (άνθρωπος) είναι μέτοχος του ύμνου. Δηλαδή ισοκρατώντας διαβάζει τον υμνο, ενδεχομένως προσεύχεται, σίγουρα δε, ωφελείται.
2. Οι ισοκράτες δεν είναι οι "αυλικοί" του πρώτου. Αυτό που τους ενδιαφέρει δεν είναι να ακουστεί καλά ο πρωτοψάλτης, αλλά ο ύμνος.
3. Το κυριότερο: Συμβάλλει ο μηχανικός ισοκράτης στην προσευχή του εκκλησιάσματος (συμπεριλαμβανομένου και του ψάλτη); Η προσωπική μου άποψη είναι ότι δεν συμβάλλει, καθώς και το εκκλησίασμα απορεί ή σχολιάζει, αλλά και ο ψάλτης παράλληλα με την εκτέλεση της υμνωδίας "εκ διφθέρας" ...παίζει πλήκτρα . Ως εκ τουτου δεν μπορώ να εντοπίσω κάποια εκκλησιαστική χρησιμότητα του μηχανικού ισοκράτη. Όσον δε αφορά σε μιαν ενδεχόμενη συναυλιακή εκμοντερνιστική παρουσίαση της βυζαντινής μουσικής το πράγμα αλλάζει. (Παρόλο που στην Ψαλτική είναι ακόμα πιο χρήσιμο το να ανακαλύψουμε την παράδοσή μας παρά να την παρουσιάσουμε υπό καινοτόμους σκοπιές).
4. Ποιος νομίζει ότι ο κόσμος πάει στην εκκλησία για τον ψάλτη; Πόσον κόσμο μαζεύουν οι εκκλησίες κάθε κυριακή και πόσο λιγότερο οι συναυλίες Βυζ. Μουσικής... Ο κόσμος έρχεται στην εκκλησία για να προσευχηθεί. Αυτό πρέπει να το έχουμε υπόψιν διαρκώς.

Στο σημειο 4 αγαπητε διαφωνω καθετα ! Για να αφησουμε τον κ.Γιαννου να μας πει για την προσελευση του κοσμου στον Αγιο Δημητριο την λαμπρα εποχη του ΑΡΧΟΝΤΑ!!! Το ζητημα ειναι απλο . Ο ψαλτης στην εποχη μας εχει απαξιωθει απο τους καθ'υλην αρμοδιους . Ο Αρχων Δ.Νεραντζης εχει κανει μια ενδιαφερουσα τοποθετηση στο θεμα , συνομιλωντας αν δεν απατωμαι με τον κυρ-Βαγγελη Λιναρδακη .
 
Top