[Ερώτηση] Εκτέλεση σπάθης στο κοινωνικό Υπαπαντής

Status
Not open for further replies.
#41
Δεν βλέπω πως μια απλή παρατήρηση, και επιζήτηση διεξοδικότερων απαντήσεων μπορεί να θεωρηθεί ως επίθεση. Αν κάποιος μπορεί να απαντήσει, απαντά, εάν πάλι όχι, δεν ανακατεύεται. Εκφράσεις του τύπου "ξέρω, αλλά δεν λέω, να πας να διαβάσεις για να μάθεις" δεν έχουν θέση σε μια διαδικτυακή συζήτηση.
Το βιβλίο δεν το έχω, ούτε πρόκειται σύντομα να το αποκτήσω. Εάν λοιπόν θέλεις να μοιραστείς μαζί μας τις γνώσεις σου, δώσε αναλυτικές απαντήσεις. Εκτός αν συζητάς μόνο με όσους είναι στο δικό σου μουσικοθεωρητικό επίπεδο.
Εντάξει θα αναρτήσω τα υπο του Ευθιμιάδη, αφού πάρω την άδεια της κόρης του .. Το'' επιθέσεις αναφέρεται στον Χάρη!
 
#42
Προσωπικά, σας μίλησα με επιχειρήματα, και έθεσα ερωτήματα. Αντί κάποιας τεκμηριωμένης απάντησης έλαβα αρχικά ανόητες δασκαλίστικου τύπου ξερολίστικες υποδείξεις και κατόπιν μέχρι και ελεεινή λασπολογία.

Έχω αντιμετωπίσει ξανά προσπάθειες κάποιου να συγκαλύψει την ανεπάρκειά του, αλλά όχι με τέτοιο θράσος. Θα μιλούσατε με παραδείγματα. Ποια είναι αυτά; Το κλάμα του Τσιτσάνη και του Βαμβακάρη; Ή το "τραγούδι του Χαλδαιάκη" (sic);




Επειδή εμένα με αγγίζουν οι επιθέσεις προς το πρόσωπό μου, θα σας παρακαλούσα να μου απευθύνεστε στον πληθυντικό όπως κι εγώ. Άλλωστε δεν γνωριζόμαστε, δεν είμαστε φίλοι και η πολιτεία σας απέναντί μου μόνο αγαπητική δεν είναι. Και να γνωρίζετε πως το σιχαμερότερο όλων (για μένα τουλάχιστον) είναι η υποκρισία.

Αν έχετε κάτι να απαντήσετε:

- στο "τραγούδι" του Στανίτσα και του Τσαμκιράνη,
- στις χροϊκές κλίμακες του Χρυσάνθου (ευχαριστούμε Νίκο Λ.), ή αν δεν το αντιλαμβάνεστε στις κλίμακες των σύγχρονων θεωρητικών όπως του Αρχ. Ιωαννίδη και του π. Ιεροθέου (μπορούμε και να τα ανεβάσουμε αν δεν τα έχετε πρόχειρα),
- στην πρόταση του καθ. κ. Μακρή προς εξήγηση της εν θέματι θέσεως,

να το κάνετε, αλλιώς ασχοληθείτε με αυτό, που συστηματικά υποδεικνύετε: διαβάστε, μπας και κάτι κατανοήσετε κάποια στιγμή. Δεν είναι κακό που δεν γνωρίζετε (ασχετοσύνη): είναι κακό που κάνετε πως δεν το καταλαβαίνετε και θέλετε να παραδίδετε και μαθήματα (θράσος).

χς

Δεν μου χρειάζεται να ανατρέξω σε τραγούδια για να ψαλλω τα διαστήματα της Σπάθης εκτός του Διατονικού πενταχόρδου που αλλοιώνει, και να ..βασανίζω ένα κοινωνικό ένα μήνα ! και να σας αναγκάζω μέσα στην κουφή Εβδομάδα να κολάζεστε. Το να με αποκαλείς υποκριτή για μένα είναι ύβρις . Οι Ελληνες απο΄την αρχαιότητα δεν μιλούσαν στον πληθυντικό. Αυτό είναι Φραγκόφερτο και υποκριτικό.
Δεν Θα μου απαγορεύσεις να αγαπώ εν Χριστώ , ένα Υμνωδό του,εσένα!!! Τα υπόλοιπα μετά το Πάσχα . Καλή Δύναμη!
 
Last edited:

haris1963

παλαιότατο μέλος
#43
Το βιβλίο δεν το έχω, ούτε πρόκειται σύντομα να το αποκτήσω. Εάν λοιπόν θέλεις να μοιραστείς μαζί μας τις γνώσεις σου, δώσε αναλυτικές απαντήσεις.
Την κλασική θεωρία που όλοι διδαχθήκαμε και γνωρίζουμε παρουσιάζει στο βιβλίο του ο Άρχ. Ευθυμιάδης (είναι πολύ καλογραμμένο και σου συνιστώ να το αγοράσεις Νεοκλή).

Όμως (σε αντίθεση με άλλα θεωρητικά), στην πρώτη πρόταση της πρώτης παραγράφου περί Χροών (253 στη δική μου έκδοση), ο Ευθυμιάδης (επειδή είχε διαβάσει και κατανοήσει τον Χρύσανθο), ονομάζει τις Χρόες "διάφορες μορφές που με τη διαρκή αλλοίωση ενός ή περισσοτέρων φθόγγων, μπορεί να πάρη η διατονική κλίμαξ..." Ξεκάθαρα γράφει λοιπόν ο αείμνηστος πως είναι μορφές της κλίμακας που "...δεν μπορούν να καταταγούν στα τρία γένη..." αλλά είναι "...σαν αποχρώσεις της" (της διατονικής κλίμακας).

Αυτό που δεν κατάλαβε, ο συνομιλητής μας είναι η αμέσως επόμενη πρόταση, που ο μακαριστός γράφει πως "...οι Χρόες δεν σχηματίζουν πλήρεις κλίμακες..." αφού "...οι άλλοι φθόγγοι της κλίμακας παραμένουν φυσικοί". Γράφει δηλαδή το αυτονόητο: ότι οι χρόες (όσες τουλάχιστον χρησιμοποιούνται σήμερα) επηρρεάζουν ένα 5χορδο και όχι την υπόλοιπη κλίμακα.
Όχι πως δεν υπάρχει μια κλίμακα που δημιουργείται από την διατονική με την ενέργεια της Σπάθης, ή του Ζυγού δηλαδή, αλλά πως από μόνη της η Σπάθη ή ο Ζυγός λ.χ. σαν σημάδια (από την Επιτροπή και μετά θυμίζω, πριν την Επιτροπή τα σημάδια αυτά ήταν φθορές) έχουν επενέργεια σε ένα πεντάχορδο.

Πολύς λόγος (και πολύ φαρμάκι) για το τίποτα, τελικά.

Το'' επιθέσεις αναφέρεται στον Χάρη!
Να ακριβολογείτε! Πρόκειται για αντ-επιθέσεις!

Το να με αποκαλείς υποκριτή για μένα είναι ύβρις .
Και για ένα δάσκαλο σαν κι εμένα είναι ύβρις να μου γράφετε "Τι τραβάνε οι κακόμοιροι ,οι καϋμένοι μαθητές" και "από την άλλη οι νέο-Αραβίζοντες". Επίσης το "παραποιείς" και "καταλαβαίνεις την ευθύνη σου;".

Οι Ελληνες απο΄την αρχαιότητα δεν μιλούσαν στον πληθυντικό. Αυτό είναι Φραγκόφερτο και υποκριτικό.
Ευχαριστούμε για τα μαθήματα ελληνοπρέπειας, στον γραπτό λόγο όμως υπάρχουν άλλοι κανόνες, ιδιαίτερα σε δημόσιες συζητήσεις.

Δεν Θα μου απαγορεύσεις να αγαπώ εν Χριστώ , ένα Υμνωδό του,εσένα!!!
Αν αυτό καταλάβατε ότι είναι η εν Χριστώ αγάπη, μάλλον κι εδώ χρειάζεστε πολλή μελέτη, αλλά και ποιμαντική βοήθεια.

Καλό Πάσχα και καλή δύναμη επίσης!


χς
 
#44
Την κλασική θεωρία που όλοι διδαχθήκαμε και γνωρίζουμε παρουσιάζει στο βιβλίο του ο Άρχ. Ευθυμιάδης (είναι πολύ καλογραμμένο και σου συνιστώ να το αγοράσεις Νεοκλή).

Όμως (σε αντίθεση με άλλα θεωρητικά), στην πρώτη πρόταση της πρώτης παραγράφου περί Χροών (253 στη δική μου έκδοση), ο Ευθυμιάδης (επειδή είχε διαβάσει και κατανοήσει τον Χρύσανθο), ονομάζει τις Χρόες "διάφορες μορφές που με τη διαρκή αλλοίωση ενός ή περισσοτέρων φθόγγων, μπορεί να πάρη η διατονική κλίμαξ..." Ξεκάθαρα γράφει λοιπόν ο αείμνηστος πως είναι μορφές της κλίμακας που "...δεν μπορούν να καταταγούν στα τρία γένη..." αλλά είναι "...σαν αποχρώσεις της" (της διατονικής κλίμακας).

Αυτό που δεν κατάλαβε, ο συνομιλητής μας είναι η αμέσως επόμενη πρόταση, που ο μακαριστός γράφει πως "...οι Χρόες δεν σχηματίζουν πλήρεις κλίμακες..." αφού "...οι άλλοι φθόγγοι της κλίμακας παραμένουν φυσικοί". Γράφει δηλαδή το αυτονόητο: ότι οι χρόες (όσες τουλάχιστον χρησιμοποιούνται σήμερα) επηρρεάζουν ένα 5χορδο και όχι την υπόλοιπη κλίμακα.
Όχι πως δεν υπάρχει μια κλίμακα που δημιουργείται από την διατονική με την ενέργεια της Σπάθης, ή του Ζυγού δηλαδή, αλλά πως από μόνη της η Σπάθη ή ο Ζυγός λ.χ. σαν σημάδια (από την Επιτροπή και μετά θυμίζω, πριν την Επιτροπή τα σημάδια αυτά ήταν φθορές) έχουν επενέργεια σε ένα πεντάχορδο.

Πολύς λόγος (και πολύ φαρμάκι) για το τίποτα, τελικά.


Να ακριβολογείτε! Πρόκειται για αντ-επιθέσεις!


Και για ένα δάσκαλο σαν κι εμένα είναι ύβρις να μου γράφετε "Τι τραβάνε οι κακόμοιροι ,οι καϋμένοι μαθητές" και "από την άλλη οι νέο-Αραβίζοντες". Επίσης το "παραποιείς" και "καταλαβαίνεις την ευθύνη σου;".

Ευχαριστούμε για τα μαθήματα ελληνοπρέπειας, στον γραπτό λόγο όμως υπάρχουν άλλοι κανόνες, ιδιαίτερα σε δημόσιες συζητήσεις.



Αν αυτό καταλάβατε ότι είναι η εν Χριστώ αγάπη, μάλλον κι εδώ χρειάζεστε πολλή μελέτη, αλλά και ποιμαντική βοήθεια.

Καλό Πάσχα και καλή δύναμη επίσης!


χς


Λοιπόν, Μετά το Πάσχα Θα αναρτήσω αυτούσιο το κείμενο του Ευθυμιάδη γατι στο τέλος ή θα τρελαθούμε η θα έχουμε ακόμη μιαν ατία να πάμε στην Κόλαση ή και τα δύο μαζί ! (Δέν γνωρίζω τεχνικά πώς γίνεται)

Υ.Γ.Απο πότε η σφοδρή διαφωνία αναιρεί την εν Χριστώ Αγάπη ! Μη μου πεις οτι ασπάζεσαι τα του Μακιαβέλλι !
 
#45
Κοιτάξτε το συνημμενο.
δε βλέπετε πουθενα κλίμακες;;
αν δε βλέπετε, τότε να ρωτήσω ποίος ο λόγος να υπάρχουν σειρες από αλλοιωμενες κλίμακες κ όχι μόνο συγκεκριμένοι φθόγγοι;;
αυτό όσον αφορά την υπαρξη κλιμάκων.
όσο για τη Σπάθη στο Θεωρητικό του Ευθυμιάδη, ανεβάστε να το δούμε κ εμείς οι αδαείς κ να το μελετήσουμε προσεκτικοτερα...
Σας απαντά καταρχήν εν μέρει ο Χαραλάμπης στην απάντησή του στον Νεοκλή περι του Βιβλίου του Ευθυμιάδη .Θα δείτε και την ανάρτηση αυτούσια (δεν γνωρίζω πώς γίνεται τεχνικά ) Ευχαριστώ για το επίπεδο επικοινωνίας μας. Καλο Πάσχα και καλή δύναμη !
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
#46
Λοιπόν, Μετά το Πάσχα Θα αναρτήσω αυτούσιο το κείμενο του Ευθυμιάδη γατι στο τέλος ή θα τρελαθούμε η θα έχουμε ακόμη μιαν ατία να πάμε στην Κόλαση ή και τα δύο μαζί ! (Δέν γνωρίζω τεχνικά πώς γίνεται)
Ορίστε, το σχετικό απόσπασμα από το βιβλίο του Ευθυμιάδη (έβαλα και την παραπομπή στον Χρύσανθο). Όπως μπορεί να δει ο καθένας, τα αποσπάσματα που χρησιμοποίησα ήταν αυτούσια. Οπότε μην τρελαθείτε αλλά προσπαθήστε να αντιληφθείτε τι σας γράφει ο συνομιλητής σας. Τώρα, για την κόλαση δεν μπορώ να σας απαντήσω η καρδιά σας το ξέρει.

Υ.Γ.Απο πότε η σφοδρή διαφωνία αναιρεί την εν Χριστώ Αγάπη ! Μη μου πεις οτι ασπάζεσαι τα του Μακιαβέλλι !
Εφ' όσον έχει ήδη αναιρεθεί (η εν Χριστώ Αγάπη) από μέρους σας, αφού δεν διαφωνήσατε απλά, εκθέτοντας τις απόψεις σας, αλλά προβήκατε σε υβριστικούς χαρακτηρισμούς και απαξιωτικές υποδείξεις, μην την επικαλείστε. Οφείλω να ομολογήσω, πως αναιρέθηκε κι από εμένα, αλλά μου καταλογίζεται το ελαφρυντικό της άμυνας στην αναίτια και άδικη επίθεσή σας. Επί πλέον δεν την επικαλέστηκα!

χς
 

Attachments

Last edited:

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
#47
Σας απαντά καταρχήν εν μέρει ο Χαραλάμπης στην απάντησή του στον Νεοκλή περι του Βιβλίου του Ευθυμιάδη .Θα δείτε και την ανάρτηση αυτούσια (δεν γνωρίζω πώς γίνεται τεχνικά ) Ευχαριστώ για το επίπεδο επικοινωνίας μας. Καλο Πάσχα και καλή δύναμη !
Αγαπητέ, ο Χρύσανθος εντάσσει τις χρόες, αλλά και τις φθορές μέσα στις κλίμακες. Για παράδειγμα, στην αρχή της 3ης σελίδας του συνημμένου έχει μια κλίμακα με 3 αλλοιώσεις, την οποία χαρακτηρίζει ως α). Παρακάτω επεξηγεί το α) ως Νισαμπούρ.
Άποψή μου έιναι ότι θα μπορούσαν να μάθουν καλύτερα μαθαίνοντας ολόκληρη την κλίμακα πχ του Ατζέμ, προκειμένου να ψάλλουν σωστά τη δοξολογία του Βιολάκη κ να μην χαμηλώνουν και τον Βου ωσεί Ατζέμ Κιουρδί, παρασυρόμενοι από κάποια λειτουργικά.
Καλό σας Πάσχα.
 
#48
Ορίστε, το σχετικό απόσπασμα από το βιβλίο του Ευθυμιάδη (έβαλα και την παραπομπή στον Χρύσανθο). Όπως μπορεί να δει ο καθένας, τα αποσπάσματα που χρησιμοποίησα ήταν αυτούσια. Οπότε μην τρελαθείτε αλλά προσπαθήστε να αντιληφθείτε τι σας γράφει ο συνομιλητής σας. Τώρα, για την κόλαση δεν μπορώ να σας απαντήσω η καρδιά σας το ξέρει.

Εφ' όσον έχει ήδη αναιρεθεί (η εν Χριστώ Αγάπη) από μέρους σας, αφού δεν διαφωνήσατε απλά, εκθέτοντας τις απόψεις σας, αλλά προβήκατε σε υβριστικούς χαρακτηρισμούς και απαξιωτικές υποδείξεις, μην την επικαλείστε. Οφείλω να ομολογήσω, πως αναιρέθηκε κι από εμένα, αλλά μου καταλογίζεται το ελαφρυντικό της άμυνας στην αναίτια και άδικη επίθεσή σας. Επί πλέον δεν την επικαλέστηκα!

χς
Δεν ήταν αυτούσια

Ουδέποτε ανηρέθη.

Εκτός λοιπόν του διατονικού πενταχόρδου που αλλοιώνει η χρόα, τα διαστήματα συνεχίζουν φυσικά , άλλωστε αυτό υποδηλώνουν και οι μαρτυρίες των άκρων του διατονικού πενταχόρδου που αλλοιώνουν. Γιατί επομένως να εκτελέσω πέραν του πενταχόρδου αυτού σκληρό χρωματικό τετράχορδο ;Αν εσημειώνετο, Βεβαίως και θα εκτελούσαμε.

Καλώς το ανήρτησες ! Περί κλιμάκων και Χροών εμφαίνεται: τι παράγεται απο τι και πώς, χωρίς να χρειάζεται η δική μας συμπληρωματική επεξήγηση. Και όσοι τα βλέπουν, ο καθένας με τις δικές του προσλαμβάνουσες παραστάσεις ας τα αντιληφθεί.

Βλέπετε κάπου 740 κλίμακες;
Ας αναρτήσουμε και τον ορισμο της κλίμακος.

Μπορει καποιος να χρειασθεί να συμβουλευθεί κανέναν Τούρκο , Κούρδο ,Ινδό...Ισως και να γνωρίζει, την μουσική συγγένεια από την Μεσόγειο μέχρι τον Γάγγη ....
Ο Αρχ. Ευθυμιάδης μας έμαθε να μην έχουμε ανάγκη το ταξείδι αυτό . Μπορείτε να καταλάβετε τι σας λέγω;
 
#49
Αγαπητέ, ο Χρύσανθος εντάσσει τις χρόες, αλλά και τις φθορές μέσα στις κλίμακες. Για παράδειγμα, στην αρχή της 3ης σελίδας του συνημμένου έχει μια κλίμακα με 3 αλλοιώσεις, την οποία χαρακτηρίζει ως α). Παρακάτω επεξηγεί το α) ως Νισαμπούρ.
Άποψή μου έιναι ότι θα μπορούσαν να μάθουν καλύτερα μαθαίνοντας ολόκληρη την κλίμακα πχ του Ατζέμ, προκειμένου να ψάλλουν σωστά τη δοξολογία του Βιολάκη κ να μην χαμηλώνουν και τον Βου ωσεί Ατζέμ Κιουρδί, παρασυρόμενοι από κάποια λειτουργικά.
Καλό σας Πάσχα.
Μα σημειώνεται στον Δι η εισαγωγή του διατονικού τετραχόρδου Δι-Γα-Βου-Πα . Οπως και στο Αξιον εστίν πλα' ( ανωνύμου) που έψαλλε ο Ιάκωβος σε πανυγήρεις εκτός Πατριαρχείου.
Η θεωρία μας μπορεί να σημειώνει οιουδήποτε είδους μεταβολές χωρίς να μας αφήνει να φανταζόμεθα.

Αγαπητέ Νίκο,χαίρομαι που έβαλες το διδακτικό κριτήριο: να μάθουν καλύτερα .
Την ίδια αγωνία έχω και εγω.Συγκρίνω τον τρόπο που με δίδαξαν στην Θεσσαλονίκη με ότι συμβαίνει στην Αθήνα. Οταν η προαίρεσις είναι αγαθή ο εμπρηστικός λόγος (μου) ίσως Βοηθήσει. Να είσαι καλα.Ευχαριστώ για την συμετοχή σου Νομίζω τιμά την Ψαλτική μας.
 
Last edited:
#50
Στη θεωρία όντως η σπάθη επηρεάζει μόνο τους γειτονικούς φθόγγους. Στην πραγματικότητα όμως εισάγει άκουσμα χισάρ (ή χισάρ μπουσελίκ). Δεν είναι τυχαίο ότι η Επιτροπή την ονομάζει "χισάρ". Αυτό σημαίνει ότι ο μεν άνω Νη είναι υψωμένος (σαν να πρόκειται για χρωματικό τετράχορδο), οι δε Πα, Βου, Γα φυσικοί (ο Βου ελαφρώς υψωμένος εάν πρόκειται για χισάρ μπουσελίκ).
Με βάση αυτά τα δεδομένα, νομίζω ότι εξηγείται εν πολλοίς η τοποθέτηση των φθορών στο συγκεκριμένο απόσπασμα, αν και μένουν κάποια λογικά κενά, όπως η επανάληψη της σπάθης χωρίς να έχει λυθεί από άλλη φθορά.
Γενικά, δεν μπορεί να κατανοήσει κανείς πλήρως τα τροπικά φαινόμενα της ημετέρας μουσικής χωρίς κάποια στοιχειώδη αναφορά στα μακάμια. Και εγώ άργησα να το καταλάβω και ομολογώ ότι "την πάτησα" σε ένα παλαιότερο άρθρο μου, όπου προσπαθούσα να εξηγήσω γιατί ο Χρύσανθος τοποθέτησε τις βάσεις των ήχων εκεί που τις τοποθέτησε.
Υπεισάγετε δύο υποθέσεις ως αν ικανές συνθήκες . Αυτο βέβαια δεν έχει καμμία σημασία αν ψάλλωμε προς Δόξαν Θεού-Θεόδωρος
 
Last edited by a moderator:

haris1963

παλαιότατο μέλος
#51
Όσα έγραψα μέσα σε εισαγωγικά, ήταν αυτούσια. Αν βρείτε κάτι (εντός εισαγωγικών) που δεν είναι ακριβώς έτσι γραμμένο, επισημάνετέ το, άλλως ψεύδεστε!

Εκτός λοιπόν του διατονικού πενταχόρδου που αλλοιώνει η χρόα, τα διαστήματα συνεχίζουν φυσικά , άλλωστε αυτό υποδηλώνουν και οι μαρτυρίες των άκρων του διατονικού πενταχόρδου που αλλοιώνουν.
Μας λέτε κάτι νέο;

Γιατί επομένως να εκτελέσω πέραν του πενταχόρδου αυτού σκληρό χρωματικό τετράχορδο ;Αν εσημειώνετο, Βεβαίως και θα εκτελούσαμε.
Εγώ προβληματίστηκα, γιατί όταν γράφτηκε το εν λόγω μάθημα από τον Στέφανο Κούτρα, υπήρχε μεγάλη επιρροή χροϊκών και φθορικών θέσεων από τα μακάμια. Αυτό το βλέπετε και στο Χρύσανθο με τις χρόες-κλίμακες που παρουσιάζει και τις ονομασίες που χρησιμοποιεί.

Όπως και το "τραγουδάκι" που τονίστηκε σε κοντινή εποχή από τους Χουρμούζιο-Φωκαέα. Λέτε δηλαδή ότι το ψάλλουν λάθος οι Στανίτσας, Τσαμκιράνης κλπ.; Και εκεί, δεν σημειώνεται χρώμα. Και προσοχή: είναι ψαλτοτράγουδο που τονίστηκε και εψάλετο από πρωτοψάλτες και θεωρητικούς.

Γι' αυτό και πιστεύω πως έχει βάση ο συλλογισμός που ανέπτυξε ο κ. Μακρής. Εσείς τι λέτε, δεν γνωρίζουμε τι λέει η θεωρία; Ή ερευνούμε τις παραμέτρους ενός φαινομένου; Κι έρχεστε σαν "ξερόλας" να μας επαναφέρετε στην τάξη; Ξεκαβαλήστε λιγάκι, σιγά την σοφία που φέρατε στη συζήτηση!

Καλώς το ανήρτησες ! Περί κλιμάκων και Χροών εμφαίνεται: τι παράγεται απο τι και πώς, χωρίς να χρειάζεται η δική μας συμπληρωματική επεξήγηση. Και όσοι τα βλέπουν, ο καθένας με τις δικές του προσλαμβάνουσες παραστάσεις ας τα αντιληφθεί.
Ότι προσλαμβάνουσες και να έχει κάποιος, αν γνωρίζει ελληνικά, βλέπει καθαρά πως και ο Ευθυμιάδης ξεκινά το κεφάλαιο για τις Χρόες με ορισμό που πλησιάζει αυτό του Μ. Θεωρητικού. Τις ονομάζει κλίμακες.- Και επιτέλους σεβαστείτε την παράκληση του συνομιλητή σας και μιλάτε μου στον πληθυντικό!!!
Βλέπετε κάπου 740 κλίμακες;
Ας αναρτήσουμε και τον ορισμο της κλίμακος.
Δηλαδή εσείς στον Χρύσανθο, στο συνημμένο του Νίκου Λ., τι βλέπετε; Είναι οι πρώτες κλίμακες-χρόες που δημιουργούνται από την μόνιμη αλλοίωση ενός φθόγγου στην αρχή, δύο κατόπιν κ.λ.π. Δεν έχει και τις 740 δυνατόν να σχηματιστούν χρόες (αν και έχει και άλλες στις επόμενες σελίδες), αλλά σου λέει ότι έτσι συνεχίζοντας, θα τις βρεις.

Μπορει καποιος να χρειασθεί να συμβουλευθεί κανέναν Τούρκο , Κούρδο ,Ινδό...Ισως και να γνωρίζει, την μουσική συγγένεια από την Μεσόγειο μέχρι τον Γάγγη ....
Ο Αρχ. Ευθυμιάδης μας έμαθε να μην έχουμε ανάγκη το ταξείδι αυτό . Μπορείτε να καταλάβετε τι σας λέγω;
Από φθηνούς και συναισθηματικούς ιδεολογισμούς* καλά πάτε. Από θεωρητική έρευνα, έχετε όμως μαύρα μεσάνυχτα.

*Με τους οποίους επ' ουδενί δεν συμφωνώ: δεν απεμπολούμε την μουσική που μας έρχεται από την αρχαία Ελλάδα ακόμη, επειδή σε κάποια φάση της ιστορίας χρησιμοποιήθηκαν αραβοπέρσικες ονομασίες!

χς
 
#52
Δηλαδή εσείς στον Χρύσανθο, στο συνημμένο του Νίκου Λ., τι βλέπετε; Είναι οι πρώτες κλίμακες-χρόες που δημιουργούνται από την μόνιμη αλλοίωση ενός φθόγγου στην αρχή, δύο κατόπιν κ.λ.π. Δεν έχει και τις 740 δυνατόν να σχηματιστούν χρόες (αν και έχει και άλλες στις επόμενες σελίδες), αλλά σου λέει ότι έτσι συνεχίζοντας, θα τις βρεις.


Οι 740 κλίμακες είναι γραμμένο αυτούσιο στον Αβραάμ η στο σημείωμα του Νίκου Λ. του Χρυσάνθου ; Γράφει ο Αβραάμ για 740 κλίμακες ; Να αναρτήσουμε τι είναι η κλίμακα!

Πάντως να μην υπάρχει αμφισβήτηση : Τα γραπτά, ποιηθέντα και παραποιηθέντα η όχι μένουν .
 
Last edited:
#53
Έχει γραφεί στο παρελθόν κι αλλού ότι ο γραπτός λόγος εύκολα παρεξηγείται και παρερμηνεύεται .
Ουσιαστική διαφωνία επί του θέματος δεν βλέπω .
Το θεωρητικό σύγγραμμα του μακαριστού Άρχοντος , το έχετε αμφότεροι .
Η ανάρτηση μίας και μόνης σελλίδας δεν αποτελεί πρόβλημα ( ενημερώθηκε η κόρη και κληρονόμος κ. Βαρβάρα Τσιλιγκερίδου ) αν είναι να διαφωτίσει την συζήτηση .
Το θέμα ως θέμα, νομίζω εξαντλήθηκε και δεν εξυπηρετεί σε κάτι να συνεχιστεί η διαφαινόμενη κόντρα .
 
#54
Έχει γραφεί στο παρελθόν κι αλλού ότι ο γραπτός λόγος εύκολα παρεξηγείται και παρερμηνεύεται .
Ουσιαστική διαφωνία επί του θέματος δεν βλέπω .
Το θεωρητικό σύγγραμμα του μακαριστού Άρχοντος , το έχετε αμφότεροι .
Η ανάρτηση μίας και μόνης σελλίδας δεν αποτελεί πρόβλημα ( ενημερώθηκε η κόρη και κληρονόμος κ. Βαρβάρα Τσιλιγκερίδου ) αν είναι να διαφωτίσει την συζήτηση .
Το θέμα ως θέμα, νομίζω εξαντλήθηκε και δεν εξυπηρετεί σε κάτι να συνεχιστεί η διαφαινόμενη κόντρα .
Μίλησα μαζί της το μεσημέρι.

Εθιξα εδώ ένα σωρό θέματα και πέρασαν ανέγγιχτα.

Απόστολε το ζήτημα είναι πολύπτυχο και πολυσχιδές. Δεν μπορώ εγώ αυτήκοος μαθητής του Αβραάμ να δεχθώ ό,τι η Διδασκαλία της και τεκμηρίωσης της Αρχαιοελληνογεννούς Ορθοδοξολατρευτικής μας Μουσικής (ετσι την έλεγε Αρχ. Αβραάμ) περνάει μέσα απο την γνώση και διδασκαλία των μακαμιών. (Μακρής, Συμεωνίδης, κ.α,)

Δεν τους γνωρίζω, δεν τους άκουσα να ψάλλουν. Με την νοοτροπία αυτή όσο πιο καλοί είναι, τόσο πιο μεγάλη ζημιά ενδεχομένως να κάνουν. Εκει που μάθαινα μουσική όποιος δεν μπορούσε να ονοματίση Ελληνιστί έναν Ηχο εισέπραττε ειρωνία και ....
Ητο αιτία για θυμώση ο δάσκαλος......Μετά το Πάσχα θα συνεχίσω..

Είναι κοντά σου ο Παπα Χρήστος; Τους χαιρετισμούς μου. Στο ναό σου έψαλλα το πρώτο πανυγήρι οταν ήλθα απο Θεσσαλονίκη. Είχε και ραδιοφωνική μετάδοση ..

ευχαριστώ για την παρέμβασή σου.
Καλη Μ. Εβδομάδα,καλή δύναμη . Θ. Καλλίμαχος
 
Last edited by a moderator:

haris1963

παλαιότατο μέλος
#55
Οι 740 κλίμακες είναι γραμμένο αυτούσιο στον Αβραάμ η στο σημείωμα του Νίκου Λ. του Χρυσάνθου ; Γράφει ο Αβραάμ για 740 κλίμακες ; Να αναρτήσουμε τι είναι η κλίμακα!

Πάντως να μην υπάρχει αμφισβήτηση : Τα γραπτά, ποιηθέντα και παραποιηθέντα η όχι μένουν .
Τα περί κλιμάκων δεν ήταν σε εισαγωγικά, οπότε δεν ισχυρίστηκα πως είναι αυτούσια. Την ουσία των γεγραμμένων του Χρυσάνθου είχα μεταφέρει στο μήνυμα εκέινο (άλλο αν εσείς δεν το καταλαβαίνετε), αφού ο Χρύσανθος όταν γράφει "Από μιας διατονικής κλίμακος του διαπασών είναι δυνατόν να παράγωνται Χρόαι 740", εννοεί με τη σημερινή ορολογία (και το περιγράφει αναλυτικά κατωτέρω), ότι παράγονται κλίμακες χροϊκές 740. Όπως λέει και ο Απόστολος, "η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα;".

Τόσο γελοία έχει καταντήσει η συζήτηση, με την επιμονή σας να επανέρχεστε σε δήθεν παραποιήσεις κλπ., που ωστόσο με αναγκάζουν να απαντώ, γιατί είναι κατηγορίες προς εμένα. Και χωρίς ούτε μια ουσιαστική απάντησή από τη μεριά σας, επί των ουσιαστικών μουσικών - μουσικολογικών ερωτημάτων που εξετέθησαν.

χς
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#56
[Σημ. συντ.] Κλειδώνω αυτό το θέμα, το οποίο εξάντλησε την πορεία του, ολοκληρώθηκε και δεν έχει να πάει πουθενά, κατά τη γνώμη και πολλών ειδημόνων και παλαιών μελών και άλλων μελών διαμαρτυρηθέντων γι᾿ αυτή την εξέλιξη. Μηνύματα μη συμβατά με τους κανόνες θα τροποποιηθούν στο μέλλον.
 
Status
Not open for further replies.
Top