[Ερώτηση] Εκτέλεση σπάθης στο κοινωνικό Υπαπαντής

Status
Not open for further replies.

haris1963

παλαιότατο μέλος
#21
Αγαπητέ Χάρη, ευχαριστώ για την επικοινωνία και βέβαια σέβομαι ούτως ή άλλως τον συνομιλητή μου. Θα σου απαντήσω με παραδείγματα. Μέχρι τότε ας κάνουμε μιασύμβαση : Μελέτησε όλη την Θεωρία περι χροών και κλιμάκων του Αρχ. Ευθυμιάδη Ευχαριστώ -Καλλίμαχος
Νομίζω ότι η δεύτερη πρόταση του μηνύματός σας, ακυρώνει την πρώτη. Σας εξέθεσα με πάμπολλα παραδείγματα κάποιους προβληματισμούς (μπορεί κανείς να υποστηρίξει το ένα ή το άλλο, δεν υποστήριξα κάτι δογματικά) και μου απαντάτε απαξιωτικά, υποδεικνύοντάς μου να μελετήσω (ως ο κακός ή χαζός ας πούμε μαθητής) ένα κεφάλαιο ενός θεωρητικού βιβλίου, το οποίο παρεμπιπτόντως (μαζί και με άλλα βεβαίως βεβαίως), το έχω διδάξει για πάνω από 10ετία.

Ας κάνουμε μια άλλη σύμβαση καλύτερα. Διαβάστε μέχρι την επόμενη επικοινωνία μας, κάποια βασικά (αλλά σε πολλούς θεωρητικολογούντες άγνωστα) θεωρητικά βιβλία, που αποτελούν και βιβλιογραφία του αειμνήστου Ευθυμιάδη, όπως το Μέγα Θεωρητικό του Χρυσάνθου, την Γραμματική του Νικολαΐδη, τα Θεωρητικα του Αγαθοκλέους, του Φιλοξένους, του Οικονόμου, του Μισαηλίδη, του Βαμβουδάκη, αλλά και λίγο Κύριλλο Μαρμαρηνό ή και καμιά προθεωρία Κοντογιώργη από τα παλαιότερα. Ξέρω, σας βάζω λίγο πολλά, αλλά είναι επειδή εγώ σέβομαι πραγματικά τους συνομιλητές μου.

χς
 
#22
Νομίζω ότι η δεύτερη πρόταση του μηνύματός σας, ακυρώνει την πρώτη. Σας εξέθεσα με πάμπολλα παραδείγματα κάποιους προβληματισμούς (μπορεί κανείς να υποστηρίξει το ένα ή το άλλο, δεν υποστήριξα κάτι δογματικά) και μου απαντάτε απαξιωτικά, υποδεικνύοντάς μου να μελετήσω (ως ο κακός ή χαζός ας πούμε μαθητής) ένα κεφάλαιο ενός θεωρητικού βιβλίου, το οποίο παρεμπιπτόντως (μαζί και με άλλα βεβαίως βεβαίως), το έχω διδάξει για πάνω από 10ετία.

Ας κάνουμε μια άλλη σύμβαση καλύτερα. Διαβάστε μέχρι την επόμενη επικοινωνία μας, κάποια βασικά (αλλά σε πολλούς θεωρητικολογούντες άγνωστα) θεωρητικά βιβλία, που αποτελούν και βιβλιογραφία του αειμνήστου Ευθυμιάδη, όπως το Μέγα Θεωρητικό του Χρυσάνθου, την Γραμματική του Νικολαΐδη, τα Θεωρητικα του Αγαθοκλέους, του Φιλοξένους, του Οικονόμου, του Μισαηλίδη, του Βαμβουδάκη, αλλά και λίγο Κύριλλο Μαρμαρηνό ή και καμιά προθεωρία Κοντογιώργη από τα παλαιότερα. Ξέρω, σας βάζω λίγο πολλά, αλλά είναι επειδή εγώ σέβομαι πραγματικά τους συνομιλητές μου.

χς
Αγαπητέ Χάρη, το πρώτο πράγμα που έμαθα δίπλα στον Αβρ. Ευθιμιάδη ητο να μην απαξιώνω ουδένα. Επειδή η αγάπη για την Ψαλτική μας πρέπει να είναι
υπεράνω των εγωϊσμών μας επιμένω στην πρωτη συμβασή μας,ωστε σε ότι ακολούθως συζητήσουμε να έχουμε κοινές παραδοχές Ευχαριστώ Καλλίμαχος
(Τα ανωτέρω βιβλία Τα μελέτησα δίπλα στον Αρχ. Ευθυμιάδη ,εκτός το του Κυρίλλου).
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
#23
...η αγάπη για την Ψαλτική μας πρέπει να είναι υπεράνω των εγωϊσμών μας...
Κανένας εγωισμός από μέρους μου, απλά απορώ, πώς ζητάτε από τον συνομιλητή σας να διαβάσει τη βασική θεωρία (υποννοώντας ότι δεν τη γνωρίζει) εφόσον δεν τον απαξιώνετε, όπως λέτε.

...επιμένω στην πρωτη συμβασή μας,ωστε σε ότι ακολούθως συζητήσουμε να έχουμε κοινές παραδοχές.
Οι κοινές παραδοχές πρέπει να είναι πιο ευέλικτες όταν διαπιστώνεται διαφορά της (νεώτερης κρατούσας) θεωρίας, από την πράξη (παράδοση). Γι αυτό κι εγώ επιμένω να έχουμε περισσότερο διευρυμμένους ορίζοντες...

(Τα ανωτέρω βιβλία Τα μελέτησα δίπλα στον Αρχ. Ευθυμιάδη ,εκτός το του Κυρίλλου).
Κομμάτι δύσκολο το βρισκω να είχε ο αείμνηστος αντίγραφο της Γραμματικής του Νικολαΐδη, ή της προθεωρίας της Παπαδικής από τον Κοντογεώργη, αλλά πάλι δεν μπορώ να είμαι και βέβαιος...

χς
 
#24
Κανένας εγωισμός από μέρους μου, απλά απορώ, πώς ζητάτε από τον συνομιλητή σας να διαβάσει τη βασική θεωρία (υποννοώντας ότι δεν τη γνωρίζει) εφόσον δεν τον απαξιώνετε, όπως λέτε.

Οι κοινές παραδοχές πρέπει να είναι πιο ευέλικτες όταν διαπιστώνεται διαφορά της (νεώτερης κρατούσας) θεωρίας, από την πράξη (παράδοση). Γι αυτό κι εγώ επιμένω να έχουμε περισσότερο διευρυμμένους ορίζοντες...


Κομμάτι δύσκολο το βρισκω να είχε ο αείμνηστος αντίγραφο της Γραμματικής του Νικολαΐδη, ή της προθεωρίας της Παπαδικής από τον Κοντογεώργη, αλλά πάλι δεν μπορώ να είμαι και βέβαιος...

χς
Αγαπητέ Φίλε, δεν υποννοώ τιποτα . Είναι αναγκαίο να έχουμε κοινές παραδοχές ως βάση διαλόγου. Για να βηθήσω τον διάλογο: παραδέχεσαι τα Γραφόμενα περι κλιμάκων και χροών ως γράφονται από τον Αρχ. Ευθυμιάδη; Απάντησέ μου και ξεκινάμε. Χαίρομαι που συναντώ, έστω έτσι, κάποιον ζηλωτή και γνώστη.
Νομίζω δεν θα αργήσουμε να δούμε σε Μουσείο την βιβλιοθήκη του Αρχοντος. Θα δείτε εκει και Χειρόγραφα του Αρχ. Κ.Πρίγγου.
Να είσαι καλά.
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
#25
Είναι αναγκαίο να έχουμε κοινές παραδοχές ως βάση διαλόγου. Για να βηθήσω τον διάλογο: παραδέχεσαι τα Γραφόμενα περι κλιμάκων και χροών ως γράφονται από τον Αρχ. Ευθυμιάδη; Απάντησέ μου και ξεκινάμε.
Στο αίτημά σας απάντησα ήδη:
...το έχω διδάξει για πάνω από 10ετία.
Αλλά και:
Οι κοινές παραδοχές πρέπει να είναι πιο ευέλικτες όταν διαπιστώνεται διαφορά της (νεώτερης κρατούσας) θεωρίας, από την πράξη (παράδοση). Γι αυτό κι εγώ επιμένω να έχουμε περισσότερο διευρυμμένους ορίζοντες...
...καθώς ο σεβασμός και η παραδοχή των διδασκάλων μας (ο τελευταίος από τους δικούς μου ήταν ο αείμνηστς Αρχων Σουρλαντζής), δεν μπορεί να σημαίνει πως δεν θα σεβαστούμε και παραδεχθούμε τις υπόλοιπες πηγές μας.


Να είσαι καλά.
Επίσης!

χς
 
#26
Στο αίτημά σας απάντησα ήδη:


Αλλά και:

...καθώς ο σεβασμός και η παραδοχή των διδασκάλων μας (ο τελευταίος από τους δικούς μου ήταν ο αείμνηστς Αρχων Σουρλαντζής), δεν μπορεί να σημαίνει πως δεν θα σεβαστούμε και παραδεχθούμε τις υπόλοιπες πηγές μας.
Φίλε Χάρη , αείμνηστος Αρχ. Σουρλαντζής ητο πολύ φίλος με τον Αρχ. Ευθυμιάδη. Εχουμε συναντηθεί πολλές φορές και συμψάλλαμε στην οικία του Αβραάμ. Το βιβλίο της Λειτουργίας του με τις διορθώσεις της τελευταίας εκδόσεώς του το έχω εγώ. Θα συμμετέχει και αυτός στην συζήτησή μας. Επιμένω στην κοινή βάση συζητήσεως και ΑΛΛΑΖΩ ΤΟ ΡΗΜΑ ΠΑΡΑΔΕΧΕΣΑΙ ΜΕ ΤΟ ΑΠΟΔΕΧΕΣΑΙ (;)
 
Last edited by a moderator:

haris1963

παλαιότατο μέλος
#27
Επιμένω στην κοινή βάση συζητήσεωςκαι ΑΛΛΑΖΩ ΤΟΡΗΜΑ ΠΑΡΑΔΕΧΕΑΙ ΜΕ ΤΟ ΑΠΟΔΕΧΕΣΑΙ (;)
Νομίζω πως κουράζουμε κι αυτούς που μας διαβάζουν, γι αυτό σας επιβεβαιώνω (το αυτονόητο) αυτό που με ρωτάτε. Επειδή όμως, δεν πρόκειται να σας αφήσω να με εγκλωβίσετε σε μια ανταλλαγή απόψεων με οριοθετημένους ορίζοντες, σας επισημαίνω απλά, ότι εξ ίσου παραδέχομαι και αποδέχομαι και άλλες πηγές (μερικές από τις οποίες ήδη σας ανέφερα), χωρίς να εξιδανικεύω ή να μην διατηρώ επιφυλάξεις για οποιαδήποτε από αυτήν. Άλλως, δεν θα υπήρχε ανάγκη διαλόγου, καθώς δεν θα υπήρχαν και προβλήματα (ή "θολά" σημεία) στη θεωρία της μουσικής μας, τα οποία όμως υπάρχουν και ζητούν τη λύση τους.

Θα σας παρακαλούσα να προχωρήσετε παρακάτω. Εγώ σας εξέθεσα (και σε όλη την κοινότητα) ήδη πριν καμιά δεκαριά μηνύματα, τις σκέψεις μου γύρω από το θέμα, αν έχετε κάτι να απαντήσετε σε αυτά, ή να εκθέσετε κάποια άλλη δική σας άποψη, κάνετέ το. Ας μην ανακυκλωνόμαστε στα αυτονόητα. Ευχαριστώ!

χς
 
#29
Όντως... Νομίζω ότι το θέμα εξαντλήθηκε.
Οχι κ. Γιάννου και κ. Μακρη δεν εξαντλήθηκε.Ειδικά τώρα που θα το παρακολουθήσετε εσείς και ο φίλος Δημήτρης Ζαγκανάς . Η Θεωρία είναι το Θεμέλιο όπου στηρίζεται η σωστή εκτέλεση. Η ακουστική παράδοση των Μεγάλων Πρωτοψαλτών μας γαλούχησε με ξεκάθαρες εκτελέσεις και όχι πειραματικές με διαφορετικές κάθε φορά παραδοχές στην θεωρία .Η σταθερότητα των εκτελέσεων μας ώπλισε με το : έτσι το έλεγεν ο Δάσκαλός μου. Ετσι όταν ακους να ψάλλη ο Ζαγκανάς καταλαβαίνεις ότι έλκει την καταγωγή του απο τον Στανίτσα Αλλιώς θα φτάσουν σε σημείο οι Δασκαλίζοντες : Δάσκαλε που δίδασκες και ...λόγο δεν εκράτεις . Ευχαριστώ για την συμμετοχή σας .Με τιμά, όπως και του Δημήτρη.
 
Last edited:
#31
Αλλά επειδή μιλάτε για "άλλη Θεμελίωση της Θεωρίας" (sic), θα προχωρήσω λίγο ακόμα.
Ο αείμνηστος Α. Ευθυμιάδης στον οποίο αναφέρεστε, στο κεφάλαιο για τις χρόες, παραπέμπει στον Χρύσανθο και ειδικότερα στην παρ. 275, όπου ο Χρύσανθος μιλάει για τις κλίμακες που παράγουν οι Χρόες τις οποίες υπολογίζει σε 740!
(ΧΑΡΗΣ)

Αγαπητοί φίλοι,
Όπως γνωρίζουμε από την αρχαία Ελλάδα ξεκίνησε η Μαθηματική Θεμελίωση της Θεωρίας της Μουσικής . Επίσης από τα Ομηρικά έπη,φθάσαμε στην ακμή του Αρχαίου Δράματος όπου οι Ελληνες Δραματουργοί τελειοποίησαν την συνύπαρξη ρυθμοποιίας-κινήσεως , μουσικής και λόγου.

Στα χρόνια του Βυζαντίου, παρέμεινε και συντηρήθηκε ο άρρηκτος δεσμός ποίησης -λογου και μουσικής . Εγινε δε η γλωσσα μας το όχημα όπου επέβη η μουσική για να φθάση μεχρι σήμερα (τραγωδία, τραγώδιον,ύμνος,δημοτικό τραγούδι,ρεμπέτικο, λαϊκό τραγούδι ). Μια αλληλουχία πού εξυπυρέτησε, Θεία χάριτι, την Ορθόδοξη Λατρεία παρέχοντάς της άφθαρτη την από αιώνων την Τέχνη της σύνδεσης του λόγου και μουσικής. Κι όπως στην αρχαία τραγωδία ο Ευριπίδης,ητο εξ’ ολοκλήρου ρυθμοποιός μουσικός και λόγου ποιητής , έτσι και οι Αγιοι Υμνογράφοι μας ακολούθησαν ( αφαιρώντας την κίνηση επί σκηνής και τα όργανα αν και αυτά από Αρχαία παράδοση ακολουθούσαν την μουσική γραμμή του λόγου ).

Αυτήν την φωνητική παράδοση στην Εκκλησία , αυτόν τον τρόπο συνύπαρξης μουσικής κα κειμένου - λόγου, ακραιφνεστάτω τρόπω μας διαφύλαξε η Αγία μας Εκκλησία. Αυτην την παράδοση άκουσαν ο Πέτρος, ο Ιάκωβος, ο Γρηγόριος , ο Κωνσταντίνος,…
Αυτήν την παράδοση υπηρέτησε ο Ναυπλιώτης, ο Πρίγγος , με πειθαρχία,ταπείνωση,υποταγή.
Οι εκτελέσεις τους ως διαχρονικό μάθημα εστηρίχθησαν σε στέρεα βάση της Θεωρίας. Δεν έψαλλαν πειραματικά ανάλογα με πρόσκαιρα θεωρητικά πορίσματα, δικά τους ή των φίλων τους.
Αυτή την ΣΑΦΗ αντίληψη ταυτοποίησαν οι μαθηταί του Κ. Πρίγγου , Αβρ. Ευθυμιάδης και Χρ. Θεοδοσόπουλος ( από παιδιά συμμαθητές του Θεόδ.Θεοδοσόπουλου και του Χρ.Κουτσουράδη και αργότερα του Σωκρ. Παπαδόπουλου ).

Επί πολλές ημέρες δεν σας απαντούσα. Νόμιζα ότι κάποιος θα φιλοτιμηθή να διαβάση περι κλιμάκων και χροοών από τον Ευθυμιάδη. Ολοι όμως δεχθήκατε τα γραφόμενα του αγαπητού Χαραλάμπη αναφανδόν. (Αγαπητέ Χάρη καταλαβαίνειςτην ευθύνη σου;) Να μην αναφέρω τους ευχαριστήσαντας τον Χάρη διότι και οι ύπόλοιποι ( Πόσοι είναι αυτοί κ.Συντονιστά ) αν και δεν (αντι)παραθέσατε ….άστο καλλίτερα…
Αλλοι πάλι είπατε: Το Θέμα έκλεισε… μην το κουράζουμε…


Και ο αγαπητός Χάρης ΠΑΡΑΠΟΙΗΣΕ και τον ΕΥΘΥΜΙΑΔΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΧΡΥΣΑΝΘΟ!!!
ΕΥΘΥΜΙΑΔΗΣ : Κατά τον Χρύσανθο (Θεωρητικόν μέγα της μουσικής πργ.275):
:Από μιας διατονικής κλίμακος του διαπασών είναι δυνατόν να παράγωνται
Χρόαι 740.

ΣΥΜΕΩΝΙΔΗΣ :…όπως γράφει ο Ευθυμιάδης , οΧρυσανθος στο Θεωρητικόν μεγα της μουσικής πργ275, μιλάει για τις κλίμακες που παράγουν οι Χρόες, είναι 740.

Το εδίδαξες 10 χρόνια! Τώρα;
Ετσι(;) εξηγείται γιατι ψάχνετε την εξήγηση στο τραγούδι του Χαλδαιάκη.
Ο Πρίγγος σίγουρα δεν θα την έψαχνε εκεί.

Τι τραβάνε οι κακόμοιροι ,οι καϋμένοι μαθητές της Ψαλτικής στην Αθήνα ! Από την μια μεριά οι Καρα—ίζοντες και από την άλλη οι νέο-Αραβίζοντες !!!
Μου θυμίζετε την εισβολή του Ινδικού τραγουδιού και τον Θάνατο του Ελληνικού Λαϊκού τραγουδιού. Πόσο πονούσε ο Τστσάνης και ο Μάρκος!

Η απάντηση για το θέμα που ετέθη για την Σπάθη υπάρχει στο βιβλίο τουΑρχ. Ευυμιάδη. Μελετείστε χωρίς να παραποιείτε.
Με αγάπη . Θεόδωρος.

Υ.Γ. Καμμία σχέση δεν έχουν οι Φθορικές κλίμακες με τις ενθέσεις, στην πλοκή του μέλους, των Χροών.
 
Last edited:

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
#32
Αλλά επειδή μιλάτε για "άλλη Θεμελίωση της Θεωρίας" (sic), θα προχωρήσω λίγο ακόμα.
Ο αείμνηστος Α. Ευθυμιάδης στον οποίο αναφέρεστε, στο κεφάλαιο για τις χρόες, παραπέμπει στον Χρύσανθο και ειδικότερα στην παρ. 275, όπου ο Χρύσανθος μιλάει για τις κλίμακες που παράγουν οι Χρόες τις οποίες υπολογίζει σε 740!
(ΧΑΡΗΣ)

Αγαπητοί φίλοι,
Όπως γνωρίζουμε από την αρχαία Ελλάδα ξεκίνησε η Μαθηματική Θεμελίωση της Θεωρίας της Μουσικής . Επίσης από τα Ομηρικά έπη,φθάσαμε στην ακμή του Αρχαίου Δράματος όπου οι Ελληνες Δραματουργοί τελειοποίησαν την συνύπαρξη ρυθμοποιίας-κινήσεως , μουσικής και λόγου.

Στα χρόνια του Βυζαντίου, παρέμεινε και συντηρήθηκε ο άρρηκτος δεσμός ποίησης -λογου και μουσικής . Εγινε δε η γλωσσα μας το όχημα όπου επέβη η μουσική για να φθάση μεχρι σήμερα (τραγωδία, τραγώδιον,ύμνος,δημοτικό τραγούδι,ρεμπέτικο, λαϊκό τραγούδι ). Μια αλληλουχία πού εξυπυρέτησε, Θεία χάριτι, την Ορθόδοξη Λατρεία παρέχοντάς της άφθαρτη την από αιώνων την Τέχνη της σύνδεσης του λόγου και μουσικής. Κι όπως στην αρχαία τραγωδία ο Ευριπίδης,ητο εξ’ ολοκλήρου ρυθμοποιός μουσικός και λόγου ποιητής , έτσι και οι Αγιοι Υμνογράφοι μας ακολούθησαν ( αφαιρώντας την κίνηση επί σκηνής και τα όργανα αν και αυτά από Αρχαία παράδοση ακολουθούσαν την μουσική γραμμή του λόγου ).

Αυτήν την φωνητική παράδοση στην Εκκλησία , αυτόν τον τρόπο συνύπαρξης μουσικής κα κειμένου - λόγου, ακραιφνεστάτω τρόπω μας διαφύλαξε η Αγία μας Εκκλησία. Αυτην την παράδοση άκουσαν ο Πέτρος, ο Ιάκωβος, ο Γρηγόριος , ο Κωνσταντίνος,…
Αυτήν την παράδοση υπηρέτησε ο Ναυπλιώτης, ο Πρίγγος , με πειθαρχία,ταπείνωση,υποταγή.
Οι εκτελέσεις τους ως διαχρονικό μάθημα εστηρίχθησαν σε στέρεα βάση της Θεωρίας. Δεν έψαλλαν πειραματικά ανάλογα με πρόσκαιρα θεωρητικά πορίσματα, δικά τους ή των φίλων τους.
Αυτή την ΣΑΦΗ αντίληψη ταυτοποίησαν οι μαθηταί του Κ. Πρίγγου , Αβρ. Ευθυμιάδης και Χρ. Θεοδοσόπουλος ( από παιδιά συμμαθητές του Θεόδ.Θεοδοσόπουλου και του Χρ.Κουτσουράδη και αργότερα του Σωκρ. Παπαδόπουλου ).

Επί πολλές ημέρες δεν σας απαντούσα. Νόμιζα ότι κάποιος θα φιλοτιμηθή να διαβάση περι κλιμάκων και χροοών από τον Ευθυμιάδη. Ολοι όμως δεχθήκατε τα γραφόμενα του αγαπητού Χαραλάμπη αναφανδόν. (Αγαπητέ Χάρη καταλαβαίνειςτην ευθύνη σου;) Να μην αναφέρω τους ευχαριστήσαντας τον Χάρη διότι και οι ύπόλοιποι ( Πόσοι είναι αυτοί κ.Συντονιστά ) αν και δεν (αντι)παραθέσατε ….άστο καλλίτερα…
Αλλοι πάλι είπατε: Το Θέμα έκλεισε… μην το κουράζουμε…


Και ο αγαπητός Χάρης ΠΑΡΑΠΟΙΗΣΕ και τον ΕΥΘΥΜΙΑΔΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΧΡΥΣΑΝΘΟ!!!
ΕΥΘΥΜΙΑΔΗΣ : Κατά τον Χρύσανθο (Θεωρητικόν μέγα της μουσικής πργ.275):
:Από μιας διατονικής κλίμακος του διαπασών είναι δυνατόν να παράγωνται
Χρόαι 740.

ΣΥΜΕΩΝΙΔΗΣ :…όπως γράφει ο Ευθυμιάδης , οΧρυσανθος στο Θεωρητικόν μεγα της μουσικής πργ275, μιλάει για τις κλίμακες που παράγουν οι Χρόες, είναι 740.

Το εδίδαξες 10 χρόνια! Τώρα;
Ετσι(;) εξηγείται γιατι ψάχνετε την εξήγηση στο τραγούδι του Χαλδαιάκη.
Ο Πρίγγος σίγουρα δεν θα την έψαχνε εκεί.

Τι τραβάνε οι κακόμοιροι ,οι καϋμένοι μαθητές της Ψαλτικής στην Αθήνα ! Από την μια μεριά οι Καρα—ίζοντες και από την άλλη οι νέο-Αραβίζοντες !!!
Μου θυμίζετε την εισβολή του Ινδικού τραγουδιού και τον Θάνατο του Ελληνικού Λαϊκού τραγουδιού. Πόσο πονούσε ο Τστσάνης και ο Μάρκος!

Η απάντηση για το θέμα που ετέθη για την Σπάθη υπάρχει στο βιβλίο τουΑρχ. Ευυμιάδη. Μελετείστε χωρίς να παραποιείτε.
Με αγάπη . Θεόδωρος.

Υ.Γ. Καμμία σχέση δεν έχουν οι Φθορικές κλίμακες με τις ενθέσεις, στην πλοκή του μέλους, των Χροών.
Κοιτάξτε το συνημμενο.
δε βλέπετε πουθενα κλίμακες;;
αν δε βλέπετε, τότε να ρωτήσω ποίος ο λόγος να υπάρχουν σειρες από αλλοιωμενες κλίμακες κ όχι μόνο συγκεκριμένοι φθόγγοι;;
αυτό όσον αφορά την υπαρξη κλιμάκων.
όσο για τη Σπάθη στο Θεωρητικό του Ευθυμιάδη, ανεβάστε να το δούμε κ εμείς οι αδαείς κ να το μελετήσουμε προσεκτικοτερα...
 

Attachments

haris1963

παλαιότατο μέλος
#33
Δεν έψαλλαν πειραματικά ανάλογα με πρόσκαιρα θεωρητικά πορίσματα, δικά τους ή των φίλων τους.
Αν αναφέρεστε σε μένα και με έχετε ακούσει ζωντανά ή από ηχογραφήσεις, αν γνωρίζετε από ψαλτική θα ήθελα να μου πείτε τι είναι πειραματικό. Γιατί, όσοι παλαιοί, καταξιωμένοι ψάλτες με γνωρίζουν (σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα) αν μη τι άλλο θεωρούν πως ψάλλω παραδοσιακά.

Και ο αγαπητός Χάρης ΠΑΡΑΠΟΙΗΣΕ και τον ΕΥΘΥΜΙΑΔΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΧΡΥΣΑΝΘΟ!!!
ΕΥΘΥΜΙΑΔΗΣ : Κατά τον Χρύσανθο (Θεωρητικόν μέγα της μουσικής πργ.275):
:Από μιας διατονικής κλίμακος του διαπασών είναι δυνατόν να παράγωνται
Χρόαι 740.

ΣΥΜΕΩΝΙΔΗΣ :…όπως γράφει ο Ευθυμιάδης , οΧρυσανθος στο Θεωρητικόν μεγα της μουσικής πργ275, μιλάει για τις κλίμακες που παράγουν οι Χρόες, είναι 740.
Ο Χρύσανθος χρησιμοποιεί τη λέξη Χρόα με την έννοια της χροϊκής κλίμακας. Όταν γράφει "από μιας διατονικής κλίμακος του διαπασών είναι δυνατόν να παράγωνται Χρόαι 740" εννοεί ότι με την μόνιμη αλλοίωση ενός, δύο ή περισσοτέρων φθόγγων της διατονικής κλίμακας παράγονται έως 740 κλίμακες χροϊκές. Αργότερα (από την Επιτροπή) ο όρος Χρόα πήρε άλλη σημασία και σημαίνει σημάδια που δημιουργούν μόνιμες αλλοιώσεις σε πεντάχορδο. Άρα, αυτό που γράφω, στην νεώτερη ορολογία, σημαίνει αυτό που εννοεί ο Χρύσανθος. Εσείς δεν καταλαβαίνετε και παραποιείτε και τον Χρύσανθο και τον Ευθυμιάδη και κυρίως την ουσία αυτών που εννοεί ο συνομιλητής σας, υποστηρίζοντας τις πλάνες σας.

Το εδίδαξες 10 χρόνια! Τώρα;
Ετσι(;) εξηγείται γιατι ψάχνετε την εξήγηση στο τραγούδι του Χαλδαιάκη.
Ο Πρίγγος σίγουρα δεν θα την έψαχνε εκεί.
Αφού πήγατε να μας πείτε και για μακάμια, όταν καταλάβατε την ανεπάρκειά σας, το γυρίσατε στο μελόδραμα! Λυπάμαι για το ήθος σας. Ασχετοσύνη και θρασύτητα ταυτόχρονα.

Τι τραβάνε οι κακόμοιροι ,οι καϋμένοι μαθητές της Ψαλτικής στην Αθήνα ! Από την μια μεριά οι Καρα—ίζοντες και από την άλλη οι νέο-Αραβίζοντες !!!
Στη Θεσσαλονίκη έζησα από παιδί και δίδαξα για 28 χρόνια μουσική, μέχρι πριν 2 χρόνια και σας επιστρέφω όλα τα ελεεινά σχόλιά σας!
Μου θυμίζετε την εισβολή του Ινδικού τραγουδιού και τον Θάνατο του Ελληνικού Λαϊκού τραγουδιού. Πόσο πονούσε ο Τστσάνης και ο Μάρκος!
Έλεος, σε λίγο θα γίνει το Ψαλτολόγιο ινδική δακρύβρεχτη ταινία!

Η απάντηση για το θέμα που ετέθη για την Σπάθη υπάρχει στο βιβλίο τουΑρχ. Ευυμιάδη. Μελετείστε χωρίς να παραποιείτε.
Το θέμα είναι να καταλαβαίνει κανείς τι διαβάζει.

Με αγάπη . Θεόδωρος.
Μπρρ! Ανατρίχιασα με τόση υποκρισία..!

Υ.Γ. Καμμία σχέση δεν έχουν οι Φθορικές κλίμακες με τις ενθέσεις, στην πλοκή του μέλους, των Χροών.
Ούτε που καταλάβατε ακόμα τι ήταν οι χρόες για τον Χρύσανθο. Ούτε που μπήκατε στον κόπο να διαβάσετε πως παρουσιάζει τις κλίμακες στα διάφορα γένη. Ούτε που είδατε ότι τις σημερινές λεγόμενες Χρόες τις παρουσιάζει ως φθορές ο Χρύσανθος.

Τι να πω; Η θρασύτητά σας δεν περιγράφεται...

χς
 
Last edited:

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#34
... Νόμιζα ότι κάποιος θα φιλοτιμηθή να διαβάση περι κλιμάκων και χροοών από τον Ευθυμιάδη. (...) Η απάντηση για το θέμα που ετέθη για την Σπάθη υπάρχει στο βιβλίο τουΑρχ. Ευυμιάδη. Μελετείστε χωρίς να παραποιείτε....
Διαβάζω με ενδιαφέρον τις σχετικές συζητήσεις, όποτε γίνονται στο Ψαλτολόγιο αν και η θεωρητική μου (αν)επάρκεια δεν μου επιτρέπει να συμμετάσχω ενεργά. Όσοι όμως ισχυρίζονται ότι έχουν την ανάλογη κατάρτιση, καλό θα είναι να παραθέτουν αναλυτικά όσα στοιχεία νομίζουν ότι υποστηρίζουν τις θέσεις τους, και όχι να στέλνουν τους συνομιλητές τους με δασκαλίστικο ύφος στο .... σπίτι τους για να μελετήσουν.
 
#35
Διαβάζω με ενδιαφέρον τις σχετικές συζητήσεις, όποτε γίνονται στο Ψαλτολόγιο αν και η θεωρητική μου (αν)επάρκεια δεν μου επιτρέπει να συμμετάσχω ενεργά. Όσοι όμως ισχυρίζονται ότι έχουν την ανάλογη κατάρτιση, καλό θα είναι να παραθέτουν αναλυτικά όσα στοιχεία νομίζουν ότι υποστηρίζουν τις θέσεις τους, και όχι να στέλνουν τους συνομιλητές τους με δασκαλίστικο ύφος στο .... σπίτι τους για να μελετήσουν.
Προς Χάρη και Νεοκλή.
Οι επιθέσεις στο πρόσωπό μου δεν με αγγίζουν. Η ψαλτική δεν είναι ιδιοκτησία κανενός . Δεν παριστάνω τον Δάσκαλο, ακολουθώ την πιστοποιημένη και απο τον Πρίγγο ταυτοποιηθείσα Θεωρία όπως αναφέρει στην ειασαγωγή-πρόλογο του Θ. του Ευθυμιάδη. Δεν παραποιώ ο,τι έμαθα με εκδεξιών παραδοχές - συμπληρώσεις δικές μου.Και για τον λόγο αυτό σας σας παραπέμπω στο βιβλίοτου Αβραάμ


Τα περί ασχετωσύνης μου και θράσους θα πούμε άλλη φορά. Με ειλικρινά αισθήματα αγάπης.( Αυτό μου τόμαθε ο Αβραάμ - περι Ψαλτικής )
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#36
ιος θα φιλοτιμηθή να διαβάση περι κλιμάκων και χροοών από τον Ευθυμιάδη. Ολοι όμως δεχθήκατε τα γραφόμενα του αγαπητού Χαραλάμπη αναφανδόν. (Αγαπητέ Χάρη καταλαβαίνειςτην ευθύνη σου;) Να μην αναφέρω τους ευχαριστήσαντας τον Χάρη διότι και οι ύπόλοιποι ( Πόσοι είναι αυτοί κ.Συντονιστά ) αν και δεν (αντι)παραθέσατε ….άστο καλλίτερα…
Αλλοι πάλι είπατε: Το Θέμα έκλεισε… μην το κουράζουμε…



Φυσικὰ καὶ τὰ δεχθήκαμε διότι τὰ τεκμηρίωσε μὲ παραπομπὲς καὶ ἠχητικὰ, ἔτοιμο ὑλικὸ νὰ τὸ μελετήσεις καὶ νὰ καταλάβεις, ΑΝ θέλεις φυσικὰ νὰ τὸ καταλάβεις.

Δὲν ἀσχολήθηκε μὲ γενικότητες καὶ ἀφηρημένες ἱστορικὲς ἀναδρομὲς στην Ἐποχὴ τοῦ Χαλκοῦ καὶ τοῦ Σιδήρου.

Πέραν αὐτοῦ, ὁ Χάρης ἔχει ἀποδείξει τὴν εὐρυμάθειά του σὲ ὅλους μας καὶ φυσικὰ ἡ θεωρητική του ἄποψη -πάντα τεκμηριωμένη- ἐμπνέει ἐμπιστοσύνη εἴτε συμφωνεῖς εἴτε διαφωνεῖς. Ἐπιπλέον ἔχει ἐκθέσει τὸν ἑαυτό του σὲ δημόσιες ἀνακοινώσεις τῶν γνώσεών του μπροστὰ σὲ εἰδικὸ κοινό κι ἔχει εἰσπράξει πολὺ καλὰ σχόλια γιὰ τὸ γνωστικό του.

Ὅσο γιὰ τὴν ψαλτικὴ του ἀπόδοση, καλύτερα ἀκοῦστε τον στὴν ἑνότητα τῶν ἠχογραφήσεων καὶ μετὰ μιλήστε. Σίγουρα θὰ ὠφεληθεῖτε, ἑκτὸς ἄν ...

ΥΓ. Πέραν τοῦ Εὐθυμιάδη διαβάστε καὶ κάτι ἄλλο ἀπὸ αυτὰ ποὺ σᾶς συνέστησε ὁ Συμεωνίδης, καλὸ θὰ σᾶς κάνει, ἑκτὸς κι ἄν προτιμᾶτε ... Ὄμπραξ
 

Attachments

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#37
... Οι επιθέσεις στο πρόσωπό μου δεν με αγγίζουν....
Δεν βλέπω πως μια απλή παρατήρηση, και επιζήτηση διεξοδικότερων απαντήσεων μπορεί να θεωρηθεί ως επίθεση. Αν κάποιος μπορεί να απαντήσει, απαντά, εάν πάλι όχι, δεν ανακατεύεται. Εκφράσεις του τύπου "ξέρω, αλλά δεν λέω, να πας να διαβάσεις για να μάθεις" δεν έχουν θέση σε μια διαδικτυακή συζήτηση.
... σας παραπέμπω στο βιβλίοτου Αβραάμ...
Το βιβλίο δεν το έχω, ούτε πρόκειται σύντομα να το αποκτήσω. Εάν λοιπόν θέλεις να μοιραστείς μαζί μας τις γνώσεις σου, δώσε αναλυτικές απαντήσεις. Εκτός αν συζητάς μόνο με όσους είναι στο δικό σου μουσικοθεωρητικό επίπεδο.
 
#39
Φυσικὰ καὶ τὰ δεχθήκαμε διότι τὰ τεκμηρίωσε μὲ παραπομπὲς καὶ ἠχητικὰ, ἔτοιμο ὑλικὸ νὰ τὸ μελετήσεις καὶ νὰ καταλάβεις, ΑΝ θέλεις φυσικὰ νὰ τὸ καταλάβεις.

Δὲν ἀσχολήθηκε μὲ γενικότητες καὶ ἀφηρημένες ἱστορικὲς ἀναδρομὲς στην Ἐποχὴ τοῦ Χαλκοῦ καὶ τοῦ Σιδήρου.

Πέραν αὐτοῦ, ὁ Χάρης ἔχει ἀποδείξει τὴν εὐρυμάθειά του σὲ ὅλους μας καὶ φυσικὰ ἡ θεωρητική του ἄποψη -πάντα τεκμηριωμένη- ἐμπνέει ἐμπιστοσύνη εἴτε συμφωνεῖς εἴτε διαφωνεῖς. Ἐπιπλέον ἔχει ἐκθέσει τὸν ἑαυτό του σὲ δημόσιες ἀνακοινώσεις τῶν γνώσεών του μπροστὰ σὲ εἰδικὸ κοινό κι ἔχει εἰσπράξει πολὺ καλὰ σχόλια γιὰ τὸ γνωστικό του.

Ὅσο γιὰ τὴν ψαλτικὴ του ἀπόδοση, καλύτερα ἀκοῦστε τον στὴν ἑνότητα τῶν ἠχογραφήσεων καὶ μετὰ μιλήστε. Σίγουρα θὰ ὠφεληθεῖτε, ἑκτὸς ἄν ...

ΥΓ. Πέραν τοῦ Εὐθυμιάδη διαβάστε καὶ κάτι ἄλλο ἀπὸ αυτὰ ποὺ σᾶς συνέστησε ὁ Συμεωνίδης, καλὸ θὰ σᾶς κάνει, ἑκτὸς κι ἄν προτιμᾶτε ... Ὄμπραξ
Πολλοί και πολύ εθίγησαν . Δεν είχα τέτοιο σκοπό...Εαν το αλας ....
για τον λόγο αυτόν τον καλούσα σε κατ αρχήν κοινές παραδοχές. Τι είναι ο Ομπραξ; Θα μου εξηγήσει τα διαστήματα εκτός του διατονικού πενταχόρδου που αλλοιώνουν οι Χρόες; εσείς εκει το μάθατε και βασανίζετε το κοινωνικό της Υπαπαντής ένα μήνα; Φιλικά και καλή δύναμη την Μ. Εβδομάδα.
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
#40
Οι επιθέσεις στο πρόσωπό μου δεν με αγγίζουν...
Προσωπικά, σας μίλησα με επιχειρήματα, και έθεσα ερωτήματα. Αντί κάποιας τεκμηριωμένης απάντησης έλαβα αρχικά ανόητες δασκαλίστικου τύπου ξερολίστικες υποδείξεις και κατόπιν μέχρι και ελεεινή λασπολογία.

Έχω αντιμετωπίσει ξανά προσπάθειες κάποιου να συγκαλύψει την ανεπάρκειά του, αλλά όχι με τέτοιο θράσος. Θα μιλούσατε με παραδείγματα. Ποια είναι αυτά; Το κλάμα του Τσιτσάνη και του Βαμβακάρη; Ή το "τραγούδι του Χαλδαιάκη" (sic);

Επειδή εμένα με αγγίζουν οι επιθέσεις προς το πρόσωπό μου, θα σας παρακαλούσα να μου απευθύνεστε στον πληθυντικό όπως κι εγώ. Άλλωστε δεν γνωριζόμαστε, δεν είμαστε φίλοι και η πολιτεία σας απέναντί μου μόνο αγαπητική δεν είναι. Και να γνωρίζετε πως το σιχαμερότερο όλων (για μένα τουλάχιστον) είναι η υποκρισία.

Αν έχετε κάτι να απαντήσετε:

- στο "τραγούδι" του Στανίτσα και του Τσαμκιράνη,
- στις χροϊκές κλίμακες του Χρυσάνθου (ευχαριστούμε Νίκο Λ.), ή αν δεν το αντιλαμβάνεστε στις κλίμακες των σύγχρονων θεωρητικών όπως του Αρχ. Ιωαννίδη και του π. Ιεροθέου (μπορούμε και να τα ανεβάσουμε αν δεν τα έχετε πρόχειρα),
- στην πρόταση του καθ. κ. Μακρή προς εξήγηση της εν θέματι θέσεως,

να το κάνετε, αλλιώς ασχοληθείτε με αυτό, που συστηματικά υποδεικνύετε: διαβάστε, μπας και κάτι κατανοήσετε κάποια στιγμή. Δεν είναι κακό που δεν γνωρίζετε (ασχετοσύνη): είναι κακό που κάνετε πως δεν το καταλαβαίνετε και θέλετε να παραδίδετε και μαθήματα (θράσος).

χς
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Top