[Ερώτηση] Ήχος Β Διατονικός εκ του Βου

Status
Not open for further replies.
#1
Τελίκα θα τρελαθούμε εντελώς η μήπως κάτι θέλει να μας πει ο αγαπητός

Απλά το είδα περιμένω σχολιασμό

Το παραπάνω είναι απο την το Ταμέιον Ανθολογίας Όρθρος Γ Τόμος (Ρηγόπουλος)
 

Attachments

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#2
Παραθέτω κάτι σχετικό.

Στὰ περιεχόμενα τοῦ Καλοφωνικοῦ Εἱρμολογίου ποιὸν ἦχο βάζει στὴ σειρὰ μεταξὺ α΄ καὶ γ΄.
 

Attachments

ΒΑΙΟΣ ΝΤΕΛΗΣ

Παλαιό Μέλος
#3
Τελίκα θα τρελαθούμε εντελώς η μήπως κάτι θέλει να μας πει ο αγαπητός

Απλά το είδα περιμένω σχολιασμό

Το παραπάνω είναι απο την το Ταμέιον Ανθολογίας Όρθρος Γ Τόμος (Ρηγόπουλος)
Άρχιζε να διαβάζεις από αυτό το μήνυμα και παρακάτω (υπάρχει ο σχολιασμός που ζήτησες).

Εγώ θα πω κάτι απλό: υπάρχει ένα σύστημα που λέγεται όμοια διφωνία.
Η ΟΔ (όμοια διφωνία) χρησιμοποιείται κυρίως στον Β ήχο (αλλά και σε άλλους, συγγενικούς του ήχους, εις εξ ων και ο Δ ήχος).
Αν ξεκινήσεις απ'το Δι και πεις ότι εκεί έχεις Β ήχο, τότε έχεις Β ήχο και στον Βου και στον Νη και άνω Ζω και άνω Πα κτλ
Όπως ξέρεις όμως, στο Δι υπάρχει και ο Δ ήχος.
Έτσι, έχεις Δ ήχο στον Βου, στον Νη, στον άνω Ζω, στον άνω Πα κτλ
Ο Δ ήχος είναι διατονικός, αλλά όταν έχει συμπεριφορά λεγέτου (δηλαδή μουσικές γραμμές και καταλήξεις λεγέτου), τότε "χρωματίζεται" (χαμηλώνοντας τον Κε, ώστε να δημιουργεί πλήρες τετράχορδο με τον Βου) και μοιάζει με Β ήχο.
Αν "αποχρωματίσεις" τον Κε και κάνεις μείζονα τόνο Δι-Κε, τότε έχεις έναν Β ήχο, ο οποίος είναι διατονικός και μοιάζει με τον λέγετο.
Ο αγαπητός θέλει να δείξει αυτήν την σχέση.
Σε άλλα βιβλία, η ίδια δοξολογία ονομάζεται λέγετος.

Με μια φράση: πάνω στον Βου έχεις ταυτόχρονα και Β ήχο και Δ ήχο***, οπότε και η διπλή ονομασία της δοξολογίας είναι σωστή.
Όμως θα την ψάλλεις με τον ίδιον τρόπο, είτε την πεις Β διατονικό είτε λέγετο.


***μπορείς να το σκεφτείς και έτσι: πάρε τον τροχό (με μεταφορά μιας τετραφωνίας=5 φωνών, προς τα κάτω): Πα=Α ήχος, Βου=Β ήχος, Γα=Γ ήχος,
Δι=Δ ήχος
Τώρα, πάρε τον τροχό αλλά πήγαινε προς τα κάτω: Κε=Πρώτος, Δι=Β ήχος, Γα=Γ ήχος, Βου=Δ ήχος
Έτσι, στον Δι και στον Βου συμπίπτουν ο Β και ο Δ ήχος.

Ελπίζω να έγινα κατανοητός.
Διάβασε το θέμα απ'το μήνυμα 53 και μετά και λογικά θα βρεις κι άλλα.
Εγώ το έχω διαβάσει εδώ και πολύ καιρό, αλλά δεν το θυμάμαι και μάλλον δεν θα καθίσω να το ξαναδιαβάσω (αν και θα ήταν καλό, επί τη ευκαιρία), λόγω έλλειψης χρόνου.

Ευχαριστώ! :)
 
Last edited by a moderator:

ΒΑΙΟΣ ΝΤΕΛΗΣ

Παλαιό Μέλος
#5
Μπράβο Βάιε τα καταλαβαίνεις! Έχεις πιάσει την λογική!
Νομίζω το κόλπο είναι τα πιάνει κανείς απ'την αρχή και με την σειρά και βήμα βήμα να προχωράει, αλλιώς μπερδεύεται.
Επίσης, χρειάζεται και λίγος χρόνος (κάποιοι μήνες), ώστε να τα συνηθίσει κανείς και να μην τα ξεχνάει, να τα χωνέψει και (βασικό αυτό) να τα εφαρμόσει στην πράξη!! :wink:

Ευχαριστώ! :)
 
#6
Εὖγε Βάϊε! Ἔτσι ἀκριβῶς εἶναι τὰ πράγματα! Ὅπως τὰ ἔχει ἀναλύσει καὶ ὁ Εὐάγγελος καὶ ὁ Γεώργιος καὶ ὅπως ἀνέκαθεν οἱ παραδοσιακοὶ ψάλται τὰ ἐκτελούσαν καὶ τὰ ἐκτελοῦν.
Χριστός Ἀνέστη!
 
#7
Αν πάρουμε την πρώτη παραγωγή των βάσεων θα δούμε ότι ο

Η βάση του Β ήχου : Ζω'

Λόγω δεν ήταν λογικό να ψάλει ο δεύτερος ήχος στον Ζω' κατεβηκέ το δευτερο πεντάχορδο (δι άνω Πά') σύμφωνα με τη θεωρία των πενταχόρδων

Αν πάρουμε την δευτερή παραγωγή των βάσεων θα δούμε ότι ο

Η βάση του Β ήχος : Ζω πήγε στο Βου

Και για την ιστορία στην τρίτη παραγωγή

Οι βάσεις των ήχων που ανήκουν πάνω απο τον Κέ (νητοειδή κλίμακα)

Η βάση του Β ήχος : Ζω πήγε στο Βου και στον Ζω

Στην δευτερη παραγωγή των ήχων βλέπουμε την λύση στο παραπάνω
 
Last edited:

ΒΑΙΟΣ ΝΤΕΛΗΣ

Παλαιό Μέλος
#9
Που μπορουμε να μαθουμε τετοια πραγματα??:D:D:D
Μόνο αν καθίσεις να συζητήσεις με τους ανθρώπους που τα έχουν ερευνήσει και είναι γνωστοί ποιοι είναι αυτοί.
Τα ωδεία και οι σχολές βρίσκονται σε βρεφονηπιακό στάδιο ακόμα, δηλαδή είναι σαν να συγκρίνεις δημοτικό με πανεπιστήμιο, οπότε, αν τυχόν και το είχες απορία, σ'αυτά δεν μπορείς να μάθεις τίποτα παραπάνω απ'τα βασικά (που είναι και λάθος, λόγω επιρροής απ'την δυτική μουσική και απ'την θεωρία της Επιτροπής του 1881).
 
#11
Όποιος έχει όρεξη να καθίσει και ασχολήθει μια πολύ καλή πρόταση είναι το Μαθήματα Βυζαντινής Μουσικής - Β' έτος» Δημητρίου Γαλάνη
Τι δείχνουν τα περιεχόμενα;;
Δεν μπορώ να ανοίξω την εικόνα σε μεγέθυνση...

Ευχαριστώ! :)
 
#14
Όποιος έχει όρεξη να καθίσει και ασχολήθει μια πολύ καλή πρόταση είναι το Μαθήματα Βυζαντινής Μουσικής - Β' έτος» Δημητρίου Γαλάνη
Στο λέω ειλικρινά, δεν πρόκειται να βρεις την απάντηση εκεί μέσα.
 
#15
Το έχεις διαβάσει το συγκεκριμένο σημείο απο το βιβλίο ;

1η παραγωγή ήχων
2η παραγωγή ήχων
3η παραγωγή ήχων

Πώς έισαι τόσο σίγουρος ότι δεν υπάρχει απάντηση εκεί μέσα

Έμενα προσωπικά με κάλυψε
 
Last edited:
#16
Το έχεις διαβάσει το συγκεκριμένο σημείο απο το βιβλίο ;

1η παραγωγή ήχων
2η παραγωγή ήχων
3η παραγωγή ήχων

Πώς έισαι τόσο σίγουρος ότι δεν υπάρχει απάντηση εκεί μέσα

Έμενα προσωπικά με κάλυψε
Ε, άμα σε καλύπτει αυτό το βιβλίο για γυμνασιόπαιδα, δεν έχω να πω κάτι άλλο.
Μάλλον δεν θα την βρεις την απάντηση που ζητάς, αν και σου δόθηκε.
Είμαι, όχι 100, όχι 1000, αλλά 5264,7% σίγουρος ότι δεν θα βρεις την ΣΩΣΤΗ απάντηση στο βιβλίο, μόνο και μόνο διαβάζοντας τον πρόλογο του βιβλίου και κάποια σχόλια στο θέμα με το link που επεσύναψες, τα οποία μου γνωστοποίησαν κάποια πράγματα για το βιβλίο.
Ας κρατήσω βέβαια και μία πισινή, 1/1000000, ότι, έστω, κάνω λάθος, έτσι για να βρίσκεται.

Αν θες να βρεις την σωστή απάντηση, πρέπει να μιλήσεις με τους ανθρώπους που ξέρουν.
Προς το παρόν, δεν υπάρχει καταγεγραμμένη σε κάποιο σύγχρονο βιβλίο.
Εξάλλου, τι να πρωτοεξηγήσεις σε γυμνασιολυκειόπαιδα για τον πλούτο της Ψαλτικής και μάλιστα μέσα στα πλαίσια ενός μαθήματος που διδάσκεται ελάχιστες ώρες την εβδομάδα;;;!!!
Δεν περιορίζεται στα πλαίσια της ύλης του σχολείου η απάντηση στην αρχική ερώτησή σου.
Σου εστάλη στο μέιλ σου μήνυμα από άνθρωπο που ξέρει.
Κάνε την αρχή από κει και το μόνο που έχεις είναι να κερδίσεις και τίποτα να χάσεις.

Ελπίζω να μην παρεξηγήσεις το ύφος μου.
Καλοπροαίρετα μιλάω και με το χέρι στην καρδιά.

Ευχαριστώ! :)
 
#17
Ε, άμα σε καλύπτει αυτό το βιβλίο για γυμνασιόπαιδα, δεν έχω να πω κάτι άλλο.
Μάλλον δεν θα την βρεις την απάντηση που ζητάς, αν και σου δόθηκε.
Είμαι, όχι 100, όχι 1000, αλλά 5264,7% σίγουρος ότι δεν θα βρεις την ΣΩΣΤΗ απάντηση στο βιβλίο, μόνο και μόνο διαβάζοντας τον πρόλογο του βιβλίου και κάποια σχόλια στο θέμα με το link που επεσύναψες, τα οποία μου γνωστοποίησαν κάποια πράγματα για το βιβλίο.
Ας κρατήσω βέβαια και μία πισινή, 1/1000000, ότι, έστω, κάνω λάθος, έτσι για να βρίσκεται.

Αν θες να βρεις την σωστή απάντηση, πρέπει να μιλήσεις με τους ανθρώπους που ξέρουν.
Προς το παρόν, δεν υπάρχει καταγεγραμμένη σε κάποιο σύγχρονο βιβλίο.
Εξάλλου, τι να πρωτοεξηγήσεις σε γυμνασιολυκειόπαιδα για τον πλούτο της Ψαλτικής και μάλιστα μέσα στα πλαίσια ενός μαθήματος που διδάσκεται ελάχιστες ώρες την εβδομάδα;;;!!!
Δεν περιορίζεται στα πλαίσια της ύλης του σχολείου η απάντηση στην αρχική ερώτησή σου.
Σου εστάλη στο μέιλ σου μήνυμα από άνθρωπο που ξέρει.
Κάνε την αρχή από κει και το μόνο που έχεις είναι να κερδίσεις και τίποτα να χάσεις.

Ελπίζω να μην παρεξηγήσεις το ύφος μου.
Καλοπροαίρετα μιλάω και με το χέρι στην καρδιά.

Ευχαριστώ! :)
Μου αρέσει πάρα πολύ το τελευταίο

Ελπίζω να μην παρεξηγήσεις το ύφος μου.
Καλοπροαίρετα μιλάω και με το χέρι στην καρδιά.
 
#18
Ας κρατήσω βέβαια και μία πισινή, 1/1000000, ότι, έστω, κάνω λάθος, έτσι για να βρίσκεται.

Η πρώτη παραγωγή των ήχων μπορείται να μου πειται τη βάση είχε ο Α ήχος Β ήχος Γ ήχος Δ ήχος
 
#19
Μου αρέσει πάρα πολύ το τελευταίο

Ελπίζω να μην παρεξηγήσεις το ύφος μου.
Καλοπροαίρετα μιλάω και με το χέρι στην καρδιά.
Αν είναι να με εμπαίζεις, δεν απαντάω κι άμα βρεις την απάντηση, γράψε μου...
 
Status
Not open for further replies.
Top