«Σε Τον της Παρθένου Υιόν» (ή η έννοια του ύφους)

Είναι προφανές ότι η προσβολή είναι βαριά κουβέντα. Αν σας αποκαλούσε κάποιο μέλος της οικογενείας "Τρύφωνα" για τον τρόπο που περπατάτε, θα απαντούσατε "διαφωνώ"; Δε νομίζω...
Ξαναδιάβασε προσεκτικά τα τελευταία μηνύματά μου (και τα 2)
Ε, καλά... υπερβολές.... Δηλαδή το άκουσμα της ΟΕΒΥΧ είναι παραπλήσιο με το να ψέλνουν 20 Τρύφωνες (και κανάς δυό ακόμα να χορογραφούν το κομμάτι);;;
Προσωπική σου άποψη σίγουρα σεβαστή. Απλά δεν είναι μόνο η ΟΕΒΥΧ, είναι χαρακτηριστικό των πειρσσοτέρων σε ΒΥΧ και άλλων χορών της σχολής αυτής.
Για να ελαφρύνω λίγο το κλίμα, παραπέμπω στην, και καλά αρρενωπότατη απόδοση "υμνων" της σχολής Καρρά...
http://www.youtube.com/watch?v=LaVXJGWCeqw&feature=related
Έγραψες!Αυτό είναι ύφος δικέ μου!
Πάντως με βρίσκει κάθετα αντίθετο η άποψη "άκου πώς εκτελεί τα φωνήεντα ο τάδε, και μιμήσου τον". Ε, όχι να πάθουμε και κράμπες στη στοματική κοιλότητα για να λέμε το "α" ή το "ε" όπως το λέει ο Ταλιαδώρος!!! στο κάτω - κάτω, η εκφορά του λόγου μπορεί να οφείλεται και σε παθογενή αίτια, ενίοτε...
Δεν είπα έγω κάτι τέτοιο. Μην είσαι κακό παιδί και μου βάζεις λόγια που δεν έγραψα. Εγώ είπα ακούστε όλες τις εκτελέσεις να δείτε τη συγγένεια στο ύφος.
Τώρα για τον Ταλιαδώρο το πήγες στο άλλο άκρο τελείως!

Υ.Γ.Φοβού τους Τρύφωνες: http://www.youtube.com/watch?v=7Euxwva_PP0&feature=related
 
δε δεχόμαστε να κρίνουμε πρακτικές δασκάλων του δικού μας κλίματος (ή ομάδας ή κόμματος...) επειδή έτσι βολευόμαστε.
Πολύ σωστή παρατήρηση!
Είναι δείγμα του δυϊσμού που μας έχουν μάθει από παιδιά: Θεός-Διάβολος (βλάσφημη θεώρηση που αποδίδει στο Διάβολο ουσιαστικά θεϊκές ιδιότητες), φως-σκοτάδι(ενώ οι Πατέρες λένε ότι δεν υφίσταται σκοτάδι ως έννοια, αλλά έτσι ονομάζεται η έλλειψη του φωτός), καλό-κακό (αντιστοίχως), άσπρο-μαύρο (αντιστοίχως), αλλά και στα πιο καθημερινά πράγματα ΠΑΣΟΚ-ΝΔ, Ολυμπιακός-Παναθηναϊκός, μέχρι και στα ψαλτικά: παραδοσιακός (άρα ΠΑΝΤΑ σωστός)-μη παραδοσιακός(άρα ΠΑΝΤΑ λάθος).
 
Ευχαριστώ. Κλασσικό δείγμα ΜΗ πατριαρχικής εκτέλεσης. Αναλύσεις-κονσέρβα ότι να ναι, ερμηνεία μπάτε σκύλοι αλέστε, ύφος θυληπρεπές, παράδειγμα προς αποφυγή που απαντά στο ερώτημα πως δεν πρέπει να ψάλλεται ο ύμνος αυτός. Ακούστε όλα τα ηχητικά και θα καταλάβετε με τί πρέπει να χτενίζουμε τα μαλλιά μας.
Παρακαλω!

Παντως, το 'πατριαρχικο υφος', ο,τι και να ειναι, δεν ειναι το Α και το Ω της βυζαντινης μουσικης παραδοσης. Υπαρχουν ιεροψαλτες και χορωδιες που δεν επιδιωκουν συγκεκριμενο υφος, αλλα δεν παυουν να ειναι παραδοσιακες.

Οντως, ισως αυτη η συγκεκριμενη εκτελεση να το εχει παρακανει με τις αναλυσεις, αλλα εχουν παρα πολλα θετικα στοιχεια ως χορωδια.

Δεν χρειαζεται να ειμαστε τοσο απολυτοι. Η 'χτενα' σου δεν ειναι για ολους. Ουτε φυσικα υπαρχει μια 'χτενα' για ολους. Για μουσικη μιλαμε, οχι για το νομο της Σαρια.

Λιγη ανεκτικοτητα θα βοηθουσε. . .

εν προκειμένω μάλλον είστε εκτός θέματος ..... :D

Υ.Γ επίσης αδυνατώ να καταλάβω το νόημα και την σκοπιμότητα της υπογραφής σας ....
. . . εκτος εαν χρειαζεται να εξηγησω πως μια χορωδιακη ηχογραφηση του υμνου «Σε Τον της Παρθένου Υιόν» δεν ειναι ασχετο με το θεμα Σημειογραφία, Παλαιογραφία και Μελοποιία > Ανάλυση Μελών > «Σε Τον της Παρθένου Υιόν».

Α, ναι. Και να εξηγησω την υπογραφη μου. . . παλι! Επειδη αυτο ειναι το θεμα.

Φιλικα,
Τασος

. . .
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Εκτός θέματος γιατί το θέμα, όπως το έθεσε ο Νικόλαος ήταν
... να κατανοήσουμε τί είναι ύφος και συγκεκριμένα πατριαρχικό ύφος.
Το πατριαρχικό λεγόμενο ύφος, δεν αναλύεται σε μουσικολογικά συνέδρια, δεν ερμηνεύεται μέσα από θεωρητικά βιβλία, είναι αέρας, πνοή που περνά από γενιά σε γενιά μέσα από τη δια ζώσης διδασκαλία και κατά το μέτρο αντίληψης του καθενός, αλλά κυρίως με ταπείνωση (...) Και τί παρέλαβαν από τους παλαιότερους οι μεγάλοι αυτοί δάσκαλοι;Τα συστατικά του ύφους που το κάνουν να ξεχωρίζει από νεοφανή "ύφη" και "σχολές". Ορθο-φωνία,ορθό χρόνο, ορθά διαστήματα, ορθές αναλύσεις(γιατί και βέβαια η γραφή των Τριών Δασκάλων είναι συνοπτική, αλλά οι αναλύσεις βρίσκονται στην προφορική παράδοση και όχι σε επιστημονικά βιβλία)....
 
Εκτός θέματος γιατί το θέμα, όπως το έθεσε ο Νικόλαος
Ο τίτλος του θέματος δεν περιορίζει το θέμα λέγοντας <<Σε τον της Παρθένου Υιόν κατά το Πατριαρχικό Ύφος>>. Ακόμη και να το έλεγε, άλλες εκδοχές του ύμνου από το κλασσικό ρεπερτόριο της ΒΜ παράδοσης θα βοηθούσαν ακόμα περισσότερο να κατανοήσουμε πως διαφέρει το πατριαρχικό ύφος, εάν πράγματι πάντα διαφέρει.

Δηλαδή ούτε ηχογραφήσεις του Ψάχου, του Καρά, του Φιρφιρή, του Περιστέρη, ή της Σιμωνόπετρας, εάν υπήρχαν, δεν θα ήταν εκτός θέματος.

Απλά γίνεται ανάλυση ενός ύμνου.

Κατά τη γνώμη μου, καλύτερα να υπηρετούν οι ψάλτες τα κλασσικά μαθήματα χωρίς διασκευές και αυτοσχεδιασμούς, παρά να υπηρετούν τη τάδε 'σχολή' ή το τάδε 'ύφος'.

Ο Ιωάννης Κ. Παπαχρόνης το εκφράζει καλύτερα λέγοντας. . .

"Εδώ θα πρέπει να πούμε ότι, σεβόμενοι τόσο το Χρύσανθο όσο και την Πατριαρχική Επιτροπή, ακολουθούμε πιστά τη γραμμή τους παρότι δε συμφωνούμε σε πολλά σημεία και κυρίως στη διαίρεση της Κλίμακας, όπως δε συμφωνούν και πολλοί άλλοι ενασχολούμενοι με τη Βυζαντινή Εκκλησιαστική Μουσική.

Αυτό άλλωστε αποδεικνύεται τόσο από τις κατά καιρούς απόψεις, που έχουν διατυπωθεί και έχουν εκδοθεί σε διάφορα νεώτερα Θεωρητικά, όσο και από την πρακτική παράδοση που ακολουθούν διάφοροι δίδοντας, πολλές φορές, και βαρύγδουπες εκφράσεις όπως <<Πατριαρχικό ύφος>>, <<Αγιορείτικο ύφος>>, <<Καραμάνειο ύφος>>, <<Περιστέριο ύφος>> κ.ά. νομίζοντες έτσι ότι εξυπηρετείται ο σκοπός που δεν πρέπει να είναι άλλος από τη σωστή ερμηνεία των ύμνων και τη βοήθεια του πιστού, κατά την ώρα της Λατρείας, ώστε να μπορέσει να επικοινωνήσει καλύτερα με το Θεό."

Καλή συνέχεια,
Τάσος

. . .
 
Το ίδιο και σε κάθε διαφωνία. Προσπαθώ να κριτικάρω απόψεις ή καταστάσεις ή σχολές, αλλά ποτέ ψυχές, ανθρώπινες προσωπικότητες, γι' αυτό και οι "βαριές" κουβέντες. Άλλο να πεις σε κάποιον ότι ψέλνεις αδερφίστικα (γιατί θα το διορθώσει) και άλλο να του πεις ότι είναι αδερφή.
Η ίδια λογική ισχύει εάν πούμε σε μερικούς οτι γκαρίζουν σαν γαϊδούρια? Όχι ότι ειναι γαϊδούρια, απλά το ψαλσιμό τους ειναί γαϊδουρίστικο? Ας ισχυρίζονται ότι αυτή είναι η πατριαρχική παράδοση ή ότι αυτό είναι το λεγόμενο ύφος?

Κανένα πρόβλημα, ε?

Γιατί δεν υπάρχουν άλλα λόγια για να "κριτικάρω απόψεις ή καταστάσεις ή σχολές, αλλά ποτέ ψυχές, ανθρώπινες προσωπικότητες".

Να λέμε δηλαδή, "Όταν ψέλνεις, είναι σαν να γκαρίζει γαϊδαρος. Δεν μιλάω για σένα προσωπικά. Γιατί παρεξηγήθηκες? Απλά κριτικάρω το ψαλσιμό σου για να διορθωθεις."

Ωχ αμάν!


. . .
 
Top