Αν ισχύει κάτι τέτοιο, τί να πουνε οι ψάλτες στην υπόλοιπη Ελλάδα, που δεν είναι του διαμετρήματος του κ. Κώστα;;;
Αν ισχύει κάτι τέτοιο, τί να πουνε οι ψάλτες στην υπόλοιπη Ελλάδα, που δεν είναι του διαμετρήματος του κ. Κώστα;;;
Πάντως, αυτές οι χορωδίες ζούνε μόνο για τη Μ. Τρίτη κ Μ. Πέμπτη. Άντε και για καμια λειτουργία σε 3ο πλ 1 κ πλ 4ο ήχο, περιοδεύοντας σε πόλεις κ χωριά...σαν.....
Παιδιά, το λέτε για αστείο; Αυτές οι χορωδίες ΑΡΕΣΟΥΝ! Στους κληρικούς, στα συμβούλια, στον κόσμο, σε όλους. Αν βρεθεί και κανένας ψάλτης να αναλύει πεταστές κεντήματα και ψηφιστά τότε λένε μοιάζει με ιμάμη. Ενώ η χορωδία! Τι εκλεπτισμένη, τι πολιτισμένα που τα λέει, τι συντονισμός, τι αρμονία. Οι ψάλτες είναι είδος σπονδυλωτών εμβίων που φθείνει χρόνο με το χρόνο. Όσοι είστε νέοι θα πρέπει να παρακαλάτε να μη φτάσετε να δείτε εκείνη τη μέρα που θα παίζει ο Στανίτσας σε cd στη λειτουργία ή τέτοιες χορωδίες να ψάλλουν από την ώρα του Θεός Κύριος.
Υ.Γ. Σταύρο-Παναγιώτη, ακόμα γελάω με το "ελαφάκι" σου!
Ξέρεις γιατί αρέσουν;;;
είναι σα να πολεμά 1 διμοιρία με έναν μαχητή.
ποιός θα κουραστεί πρώτος;;;
ποιος θα αποδωσει καλυτερα;; ο ένας ή οι 10-20;;
φταιμε κι εμείς, γιατί δε δημιουργούμε χορωδίες ή βάσεις (όχι εξέδρα)για να μας πλαισιώσουν άτομα που θέλουν να ψάλλουν κ να βοηθήσουν. πόσες φορές λέμε λειτουργικά ή άλλα κομμάτια μόνοι μας, γιατί τάχα είναι δύσκολα, ή γιατί είναι του τάδε δασκάλου κ πρέπει να τα αποδώσουμε εμείς, κάνοντας τους διπλανούς ερασιτέχνες να σωπάσουν κ να φύγουν;;;
πόσο δε, μας αρέσει να μας κανουν ισοκράτημα κ να ψάλλουμε μόνο εμείς;;;
ψάλλουμε συχνά μαθήματα (δοξολογίες, χερουβικό, λειτουργικά, κοινωνικό, πχ)που να τα γνωρίζει η πλειοψηφία των βοηθών (αφιλοκερδώς) που μας πλαισιώνουν, ώστε να ακούγεται χορωδία κ όχι μονωδία;;;
πόσες φορές δε διώχνουμε με τη συμπεριφορά μας όλους αυτούς που προανέφερα;;;
Νά ένα μικρό δείγμα γιατί ο κόσμος προτιμά αυτού του είδους τις χορωδίες.
έχει βαρεθεί να ακούει ένα άτομο (όσο καλη φωνή κ να είναι, όσο καλά κ να ψάλλει) να ψάλλει μόνο του από το να γεμίζει ο ναός με τις φωνές πόλλων.
έχουμε κι εμείς μερίδιο ευθύνης, 'οχι μόνο οι κρατούντες.
Κάντε μια βόλτα στο τί ψάλλουμε-τί ψάλλαμε να δείτε πόσα κλασσικά κείμενα (γνωστά τοις πολλοίς) ψάλλονται κ πόσα σε διασκευές κ χειρογραφα του τάδε κ του τάδε με τους τάδε λαρυγγισμούς κ θέσεις κ πετάγματα από τον τάδε κ τον δείνα δάσκαλο...
μπορούν να πλαισιώσουν βοηθοί τέτοιο ψάλσιμο;;; όχι. τα επιλέγουμε κ τα λέμε μόνο για μας.
πού να βοηθήσει ο βοηθός σε χερουβικό του τάδε....;;;γι' αυτό ψάλλει ένας κ σε λίγο κανένας.
έτσι απλά κ ωμά!!!!!!
Από την άλλη, προσωπικά πάντα, δεν μου αρέσει αυτό το άκουσμα από το ieropsaltis.com (Χορωδία Μητρόπολης Αθηνών υπό τη διεύθυνση του μ. Σπύρου Περιστέρη στο Άξιον Εστί Κων/νου Ψάχου. Μου θυμίζει το του Γεωργίου Σαρανταεκκλησιώτου ξεγυμνωμένο και γραμμένο σαν σε πεντάγραμμο χωρίς ποιοτικά στοιχεία. Πώς θα πάμε από ένα Ναυπλιώτη, ένα Πρίγγο και ένα Στανίτσα σ’ αυτό; Δεν είναι το ίδιο σαν από δραχμή σε ευρώ!
Όπως νομίζεις, αν κ δεν είπα κάτι τέτοιο.
Ντε κ καλά να βάλεις Στανίτσα ή Ταλιαδώρο ή Καραμάνη για να δείξεις ότι είσαι καλός ψάλτης;;; όχι βέβαια.
απλά, είπα να ψάλλονται μαθήματα που να μπορούν να μετέχουν όσο το δυνατόν περισσότεροι και όχι μαθήματα μονωδίας όπως ίσως ΄των δασκάλων που αναφέρεις.
Μα δεν το είπα σε αντιδιαστολή με τα γραφόμενα σας. Το είπα εν είδει προβληματισμού. Από τη μια έχουμε μια μουσική παρακαταθήκη (και προς Θεού δεν λέω ότι επειδή διαβάζω από Καραμάνη ή Στανίτσα σημαίνει ότι είμαι και καλός ψάλτης ή τα λέω σαν εκείνους, ωχριώ και συντρίβομαι ενώπιον τέτοιων ογκόλιθων) την οποία οφείλουμε να διατηρήσουμε, διασώσουμε, εξαπλώσουμε, μεταλαμπαδεύσουμε (αν και το τελευταίο παίζει) και από την άλλη προβληματίζομαι πώς θα καταφέρουμε αυτό, για το οποίο συμφωνούμε, να φέρουμε κόσμο στο αναλόγιο χωρίς να χαθεί αυτό που περιέγραψα πιο πάνω. Ουδεμία αντιπαράθεσις μαζί σας αγαπητέ Νίκο.
Τα "solo" μαθήματα δεν είναι ἁπαγορευμένα", ακόμα και όταν υπάρχει χορωδία./ Να σας θυμίσω ότι στον Άγιο Δημήτριο Αμπελοκήπων τα άτομα που πλαισίωναν τον αείμνηστο Στανίτσα αποτελούσαν μια πολύ δυναμική χορωδία, η οποία όμως στο Χερουβικό σιγούσε. Δεν ήταν καθόλου κακή η εναλλαγή. Και ο Στανίτσας έψαλλε σαν Στανίτσας, και η χορωδία υπήρχε.
Προσωπικά πιστεύω ότι η κακώς νοούμενη απλοποίηση μαθημάτων προκειμένου να υπάρχει χορός στο ναό είναι κακό. Ακόμα, εάν έχεις έναν ψάλτη ο οποίος ψάλλει άνετα Καραμάνη/Στανίτσα/Πετρίδη κλπ νομίζω πως είναι άδικο και άτοπο να τον "ρίξεις" (μην με παρεξηγήσετε για τη χρήση της λέξης) στο επίπεδο των βιβλίων της "Ζωής" προκειμένου να υπάρχει χορωδία. Το καλό και το ΩΦΕΛΙΜΟ για όλους, θα ήταν σιγά σιγά η χορωδία να ανέβει σε εκτελεστικό επίπεδο, και όχι να πέσει ο επικεφαλής της.
Σωστή δουλειά σε μια χορωδία γίνεται όταν η χορωδία προοδεύει, όχι όταν αποτελεί τροχοπέδη για το τάλαντο και την εξέλιξη του επικεφαλής της.
Παναγιώτη, εντάξει, υπολόγισα ότι τους "πέταξαν έξω" γιατί δεν είναι ότι πιο φυσικό να βλέπεις άλλους να ψάλλουν στον όρθρο και άλλους στη λειτουργία, αλλά από τα γραφόμενά σου φαίνεται ότι είχα λάθος. Τους παραχώρησαν με ευγένια τη θέση τους κατά το πρόγραμμα είναι το σωστό που έπρεπε να πω. Αλλά μην ξεχνάς ότι κι εσύ μας ενίσχυσες αυτή την άποψη αν και γνώστης όπως λες της κατάστασης:
Το "χαβιαροφραγκοθεατρική" δεν είναι δική μου λέξη αλλά του Φωκίωνος Βάμβα. Και δεν πήγαινε στο είδος της μουσικής αλλά στον τόπο και χρόνο που χρησιμοποιήθηκε. Και θυμιζω ότι εγώ δεν τα έχω με τη συγκεκριμένη μουσική (κι εγώ μέχρι τα 20 μου αυτή διδασκόμουνα στα ωδεία με αρμονία, φούγκα και αντίστιξη), τα έχω με την περίληψη της συγκεκριμένης αρμονίας σε περιοχές όπου δεν ανήκει παραδοσιακά στα εκκλησιαστικά λατρευτικά δρώμενα.
Πάντως το ότι δεν είναι ο συγκεκριμένος ο μόνιμος ψάλτης του ναού είναι μια χρήσιμη πληροφορία. Λιθαράκι λιθαράκι το πάμε.
Παναγιώτη ετοιμάσου να ανοίξεις πυρ!
Τα "solo" μαθήματα δεν είναι ἁπαγορευμένα", ακόμα και όταν υπάρχει χορωδία./ Να σας θυμίσω ότι στον Άγιο Δημήτριο Αμπελοκήπων τα άτομα που πλαισίωναν τον αείμνηστο Στανίτσα αποτελούσαν μια πολύ δυναμική χορωδία, η οποία όμως στο Χερουβικό σιγούσε. Δεν ήταν καθόλου κακή η εναλλαγή. Και ο Στανίτσας έψαλλε σαν Στανίτσας, και η χορωδία υπήρχε.
Προσωπικά πιστεύω ότι η κακώς νοούμενη απλοποίηση μαθημάτων προκειμένου να υπάρχει χορός στο ναό είναι κακό. Ακόμα, εάν έχεις έναν ψάλτη ο οποίος ψάλλει άνετα Καραμάνη/Στανίτσα/Πετρίδη κλπ νομίζω πως είναι άδικο και άτοπο να τον "ρίξεις" (μην με παρεξηγήσετε για τη χρήση της λέξης) στο επίπεδο των βιβλίων της "Ζωής" προκειμένου να υπάρχει χορωδία. Το καλό και το ΩΦΕΛΙΜΟ για όλους, θα ήταν σιγά σιγά η χορωδία να ανέβει σε εκτελεστικό επίπεδο, και όχι να πέσει ο επικεφαλής της.
Σωστή δουλειά σε μια χορωδία γίνεται όταν η χορωδία προοδεύει, όχι όταν αποτελεί τροχοπέδη για το τάλαντο και την εξέλιξη του επικεφαλής της.
Συμφωνω αγαπητε Σταυρο με τα οσα γραφεις .
Και να πω επ' ευκαιρεια ,οτι ο αειμνηστος Αρχωντας Πρωτοψαλτης Χρυσανθος Θεοδοσοπουλος , στο βιβλιο του της Λειτουργιας εχει πχ. ωραιωτατα Χερουβικα χορωδιακα (εστω αν περιεχουν και καποια σολο) , τα οποια μπορει ανετα να ψαλλουν απο χορωδια με βασικες γνωσεις Β.Μ. . Το ιδιο και με ολα σχεδον τα λειτουργικα του κλπ . Το ιδιο και με τα βιβλια των Πριγγου , λοιπων Θεσσαλονικεων κλπ . Πολλα κομματια απο τα βιβλια αυτα , μπορουν να ψαλλουν ανετα απο σχετικα εμπειρη χορωδια . Μια απειρη χορωδια και απο τα βιβλια της Ζωης να ψαλλει , δεν θα αποδωσει σωστα .
Δεν είπα ποτέ να απλοποιήσει καποιος ένα μάθημα!!!
άλλο να βρεις απλά μαθήματα κ άλλο να απλοποιήσεις. το 2ο σημαίνει να του αλλάξεις τα φώτα, ή να πάρεις το σφυρί κ να αλλάξεις κάπως την εμφάνιση του αγαλματος της πλατείας, γιατί αλλιώς το φαντάστηκες κ σου άρεσε. είναι λογικό κ αποδεκτό;; όχι.
αν θέλει, απ' την άλλη, ο καλός ψάλτης μπορεί να ψάλλει σόλο το ΤΡΙΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΔΙ, που συνήθως αντί για χερουβικό με ιση κατανομή όλων των φράσεων, ακους κάτι πολυ σύντομο και ένα μεγάλο τριάδι.
στις σχολές μουσικής χερουβικά απο που μάθατε;;; μάλλον από τα χαμηλής ποιότητας κ επιπέδου βιβλία της ΖΩΗΣ.
Αν ήταν έτσι θα το είχα κάνει ήδη και θα έψαλλα Σακελλαρίδη και θα είχα 3-4 από τους "βοηθούς" του προκατόχου μου.