30 Ιανουαρίου: Τριών Ιεραρχών σε Κυριακή ή καθημερινή

... αρχαιότερη και ορθότερη τάξη των Αναστασίμων Καθισμάτων τα οποία ψάλλονται αμιγή χωρίς αντικαταστάσεις από άλλα Καθίσματα.
Προβλέπονται και τα των Αγίων για την ψαλμωδία του Πολυελέου. ...

Αυτό προβλέπει και το Τυπικόν του Κωνσταντίνου πρωτοψάλτου.
 

Attachments

  • ΤΥΠΙΚΟΝ Κωνσταντίνου (1838).jpg
    851.4 KB · Views: 13
  • ΤΥΠΙΚΟΝ Κωνσταντίνου (1881).jpg
    690.5 KB · Views: 19
Και τα δύο βοηθήματα- Τυπικά το ΗΟΠ και τα Δίπτυχα 2011 συμφωνούν με την αρχαιότερη και ορθότερη τάξη των Αναστασίμων Καθισμάτων τα οποία ψάλλονται αμιγή χωρίς αντικαταστάσεις από άλλα Καθίσματα.
Προβλέπονται και τα των Αγίων για την ψαλμωδία του Πολυελέου.
Θέματα περί καθισμάτων υπάρχουν παρακάτω:
http://analogion.com/forum/showthread.php?t=220

http://analogion.com/forum/showthread.php?t=538

Κι άλλο σχετικό:
http://analogion.com/forum/showthread.php?t=13135

Νάναι ευλογημένο. Ευχαριστώ
 
Έχετε δίκαιο Πάτερ. Δεν πρόσεξα το
"Χρησιμοποίησα την μορφοποίηση από το ΗΟΠ και διόρθωσα τις διαφορές από τα περιεχόμενα στα «Δίπτυχα»"
και νόμιζα ότι ο Νεοκλής παραθέτει το ΗΟΠ.

Πάντως αναλύονται πολλά στα παρακάτω links και νομίζω καλύπτεται εκεί το θέμα:

http://analogion.com/forum/showthread.php?t=220

http://analogion.com/forum/showthread.php?t=538

http://analogion.com/forum/showthread.php?t=13135
 
Last edited:


Τὸ παλαιὸ κοινωνικὸ εἶναι «Εἰς μνημόσυνον αἰώνιον ἔσονται δίκαιοι . Ἀλληλούια, ἀλληλούια, ἀλληλούια»

(χφ. Σινὰ 1095 ΤΑΣ ιβ’ αἰ. φ. 78r, Ἐθνικῆς βιβλιοθήκης Βουλγαρίας 56 ΤΑΣ ιδ’ αἰ. φ. 98v, Λειμῶνος 88 ΤΑΣ ιδ’ αἰ. φ. 66r, 134 ΤΑΣ τοῦ ἔτους 1428-1429 φ. 65v, ΤΑΣ κεφ. ιθ’, Ἀνθολόγιον ἐκδ. 1617, 1776, Πανθέκτη ἔκδ. 1817 τ. 1, Μηναῖον Ἰανουαρίου ἐκδ. 1820, 1852, 1890, παλαιὸ ἐκδόσεων «Φῶς»).
 
Στίχοι λιτῆς

Εὐηγγελισάμην δικαιοσύνην ἐν ἐκκλησίᾳ μεγάλῃ· ἰδοὺ τὰ χείλη μου οὐ μὴ κωλύσω· Κύριε, σὺ ἔγνως.

Πορευόμενος ἄμωμος καὶ ἐργαζόμενος δικαιοσύνην, λαλῶν ἀλήθειαν ἐν καρδίᾳ αὐτοῦ.

Διηγήσομαι τὸ ὄνομά σου τοῖς ἀδελφοῖς μου, ἐν μέσῳ ἐκκλησίας ὑμνήσω σε.

Φῶς ἀνέτειλε τῷ δικαίῳ καὶ τοῖς εὐθέσι τῇ καρδίᾳ εὐφροσύνη.
 
Στὸν Ἀπόστολο τῶν ἐκδόσεων ΦΩΣ λείπει ἡ ἔντονη φράση

«Ἀδελφοί, μνημονεύετε τῶν ἡγουμένων ὑμῶν, οἵτινες ἐλάλησαν ὑμῖν τὸν λόγον τοῦ Θεοῦ, ὧν ἀναθεωροῦντες τὴν ἔκβασιν τῆς ἀναστροφῆς μιμεῖσθε τὴν πίστιν. ᾽Ιησοῦς Χριστὸς χθὲς καὶ σήμερον ὁ αὐτός, καὶ εἰς τοὺς αἰῶνας. Διδαχαῖς ποικίλαις καὶ ξέναις μὴ παραφέρεσθε· καλὸν γὰρ χάριτι βεβαιοῦσθαι τὴν καρδίαν, οὐ βρώμασιν, ἐν οἷς οὐκ ὠφελήθησαν οἱ περιπατοῦντες. Ἔχομεν θυσιαστήριον ἐξ οὗ φαγεῖν οὐκ ἔχουσιν ἐξουσίαν οἱ τῇ σκηνῇ λατρεύοντες΄ ὧν γὰρ εἰσφέρεται ζῴων τὸ αἷμα περὶ ἁμαρτίας εἰς τὰ ἅγια διὰ τοῦ ἀρχιερέως, τούτων τὰ σώματα κατακαίεται ἔξω τῆς παρεμβολῆς. Διὸ καὶ ᾽Ιησοῦς, ἵνα ἁγιάσῃ διὰ τοῦ ἰδίου αἵματος τὸν λαόν, ἔξω τῆς πύλης ἔπαθεν. Τοίνυν ἐξερχώμεθα πρὸς αὐτὸν ἔξω τῆς παρεμβολῆς, τὸν ὀνειδισμὸν αὐτοῦ φέροντες· οὐ γὰρ ἔχομεν ὧδε μένουσαν πόλιν, ἀλλὰ τὴν μέλλουσαν ἐπιζητοῦμεν. Δι᾽ αὐτοῦ οὖν ἀναφέρωμεν θυσίαν αἰνέσεως διὰ παντὸς τῷ Θεῷ, τοῦτ᾽ ἔστιν καρπὸν χειλέων ὁμολογούντων τῷ ὀνόματι αὐτοῦ. Τῆς δὲ εὐποιΐας καὶ κοινωνίας μὴ ἐπιλανθάνεσθε, τοιαύταις γὰρ θυσίαις εὐαρεστεῖται ὁ Θεός».
 
Back
Top