dkalpakidis
Dimitrios Kalpakidis
Ένα θέμα που απασχολεί του Τυπικαριους είναι τα Καθίσματα των προεόρτων ή μεθεορτων Κυριακών.
Το ΤΜΕ τα επιβάλλει αντι θεοτοκίων αλλά όχι πάντα.
Η παράδοση όμως των Μηναιων και ιδιαιτέρως του Πεντηκοσταρίου τίποτα δεν αναφέρει περί "μείξεως" των Καθισμάτων.
Αντίθετα τις μεθέορτες Κυριακές του Πεντηκοσταρίου (Μεσοπεντηκοστής- Αναλήψεως) έχει τα καθίσματα αμιγή (μετά των θεοτοκίων) και μόνο το α' θεοτοκίο μεταφέρεται στην α' στιχολογία μάλλον για να μην χαθεί!
Η εντύπωσή μου είναι ότι αυτό είναι και το σωστό. Τα αναστάσιμα καθίσματα (όπως γίνεται και στα Ευλογητάρια, και στο "Υπερευλογημένη"...) πρέπει να ψάλλονται αμιγή.
Τα μεθέορτα ή προεόρτια ως μεσώδια μόνον...
Το ΤΜΕ τα επιβάλλει αντι θεοτοκίων αλλά όχι πάντα.
Η παράδοση όμως των Μηναιων και ιδιαιτέρως του Πεντηκοσταρίου τίποτα δεν αναφέρει περί "μείξεως" των Καθισμάτων.
Αντίθετα τις μεθέορτες Κυριακές του Πεντηκοσταρίου (Μεσοπεντηκοστής- Αναλήψεως) έχει τα καθίσματα αμιγή (μετά των θεοτοκίων) και μόνο το α' θεοτοκίο μεταφέρεται στην α' στιχολογία μάλλον για να μην χαθεί!
Η εντύπωσή μου είναι ότι αυτό είναι και το σωστό. Τα αναστάσιμα καθίσματα (όπως γίνεται και στα Ευλογητάρια, και στο "Υπερευλογημένη"...) πρέπει να ψάλλονται αμιγή.
Τα μεθέορτα ή προεόρτια ως μεσώδια μόνον...
Last edited: