Για όποιον θέλει να κατεβάσει τα προεόρτια των αίνων για αύριο πατήστε εδώ
Για όποιον θέλει να κατεβάσει τα προεόρτια των αίνων για αύριο πατήστε εδώ
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή την δημοσίευση. Για να τα δείτε πρέπει να συνδεθείτε με τον κωδικό σας στο φόρουμ.
Δέν τά ἀνεβάζεις κι ἐδῶ νά τά δοῦμε· εἶμαι περίεργος.
Τίς προσωπικές σου κρίσεις, «θεωρίες» καί τά περί «συγγενειῶν» τά προσπερνῶ, μᾶλλον τά ἀφήνω στή κρίση τῶν μελῶν αὐτοῦ τοῦ φόρουμ (analogion.com/forum ἤ psaltologion.com), πού διαθέτει τό καθένα ξεχωριστά.Θεωρούσα πως θα είστε εγγεγραμμένοι (αν όχι όλοι οι περισσότεροι) στο συγγενικό φόρουμ του Αναλόγιον.νετ αν και καλά θα ήταν πιστεύω να κάνετε μια εγγραφή τώρα, (και το λέω προς όλους τους φίλους εδώ) θεωρώ πως πρόκειται για ένα πολύ αξιόλογο και χρήσιμο φόρουμ όπως και η σελίδα γενικότερα έχει πολλά να προσφέρει σε όλους μας.
παρ΄όλα αυτά σας παραθέτω τα κείμενα που μου ζητήσατε.
π. Μάξιμος;59272 said:
Τό τυπικό τῶν Διπτύχων 2010 δέν προβλέπει αὐτά τά τροπάρια, ἀλλά τῆς 3ης Ἰανουαρίου....
Παππούλη μου καταρχήν για την "αιχμηρή" να το πώ, παρατήρησή σας; (αν και με στεναχώρησε λίγο πάλι η στάση σας απέναντί μου) να ναι ευλογημένο!π. Μάξιμος;59272 said:Τίς προσωπικές σου κρίσεις, «θεωρίες» καί τά περί «συγγενειῶν» τά προσπερνῶ, μᾶλλον τά ἀφήνω στή κρίση τῶν μελῶν αὐτοῦ τοῦ φόρουμ (analogion.com/forum ἤ psaltologion.com), πού διαθέτει τό καθένα ξεχωριστά.
Τό τυπικό τῶν Διπτύχων 2010 δέν προβλέπει αὐτά τά τροπάρια, ἀλλά τῆς 3ης Ἰανουαρίου, ὅπως φαίνεται καί στά ἀναρτηθέντα φυλλάδια.
Ἀναφορικά μέ τό μέλος οἱ γνῶμες διίστανται. Προσωπικῶς προτιμῶ/ἔμαθα αὐτό περίπου τό μέλος. Ἀλλά καί ἐκ τοῦ Πα μέ χρῶμα, μ᾿ ἀρέσει. Καί τά δύο λέω (ἄν ψάλλω).
Νά εἶσαι καλά!
Τό τυπικό τῶν Διπτύχων 2010 δέν προβλέπει αὐτά τά τροπάρια, ἀλλά τῆς 3ης Ἰανουαρίου, ὅπως φαίνεται καί στά ἀναρτηθέντα φυλλάδια.
Γιατί στο κάτω κάτω να επαναληφθούν τα της 2ας Ιανουαρίου;
Εὐχαριστοῦμε πάρα πολύ ἀγαπητέ Ἀπόστολε γιά τίς εὐχές σας. Προσωπικῶς ἀντεύχομαι σέ σένα καί τή σύζυγό σου πᾶσαν παρά Κυρίου ἐπιφανέντος ἀγαθοδωρίαν.
Πατὴρ Μάξιμε,
Ευλογεῖτε!
Κατ' ἀρχὰς θὰ ἤθελα καὶ ἐγὼ μὲ τὴν σειρά μου νὰ ἐκφράσῳ, καὶ ἐκ μέρους τῆς συζήγου μου, Κρυστάλλως, σὲ ὄλα τὰ μέλη τοῦ Ψαλτολογίου τὶς εὐχές μου γιὰ τὸ Νέον Ἔτος. Εὔχομαι νὰ εἶναι γεμάτος ὑγεία, ἀγάπη καὶ εἰρήνη, καὶ σὲ ἐσᾶς, Πάτερ, ὁ Χριστὸς νὰ συνεχίζῃ νὰ σᾶς καθοδηγῇ εἰς τὸ ἔργον σας.
Αὐτά πού γράφεις Ἀπόστολε δέν εἶναι ἀκριβῆ καί ἄλλα εἶναι ὑποθετικά.
Σχετικὰ μὲ τοὺς Αἴνους τῆς 3ης Ἰανουαρίου, τὸ Τυπικὸ τῆς Μεγάλης τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας προβλέπει τὰ τῆς 2ας τοῦ μηνός (Αἰ Ἀγγελικαί), καθῶς καὶ τὸ Ἡμερολόγιον τοῦ Οἰκ. Πατριαρχεῖου. Ἴσως ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἐλλάδος ἔκανε μιὰ προσπάθεια διορθώσεως στὰ Δίπτυχά της μὲ τὸ νὰ προβλέψῃ τὰ τροπάρια τῆς 3ης.
Ὄσον ἀφορὰ τὴν πρόταση τοῦ κ. Καλπακίδη, ὁ ὁποῖος ρωτᾶ·
Ναί.
Γιατί στο κάτω κάτω να επαναληφθούν τα της 2ας Ιανουαρίου;
...τὸ μόνον που μπορώ νὰ πῷ ὡς ἀπάντηση εἶναι ὄτι ἴσως αὐτὰ τὰ τροπάρια νὰ εἶναι τὰ πιὸ «σημαντικότερα», δηλαδὴ τὰ λόγια τους νὰ εἶναι πιὸ σπουδαία καὶ πιὸ σοβαρὰ ὠς πρὸς τὴν προεορτίζουσα ἡμέρα. Τὸ Τυπικό μᾶς λέει ὄτι «Εἰ τύχοι ἡ Κυριακὴ πρὸ τῶν Φώτων τῇ Β', Γ', ἤ Δ' τοῦ μηνός...», εἰς τοὺς Αἴνους θὰ ψαλλοὺν αὐτὰ τὰ Προεόρτια (τῆς Β' τοῦ μηνός, δηλαδή, ὅπως γράφει ρητῶς ὁ Βιολάκης) μετὰ ἀπὸ τὰ δ' Ἀναστάσιμα.
Ἐὰν θὰ ἔπρεπε νὰ ψαλλοῦν τὰ Προεόρτια τροπάρια ἀναλόγως τὴν ἠμέρα ποὺ θὰ πέσῃ ἡ Κυριακή, δὲν νομίζεται ὄτι ὁ Βιολάκης τότε θὰ μᾶς ἔγραφε στὸ Τυπικὸ ἀπλῶς, «Εἰς τοὺς Αἴνους, Ἀναστάσιμα δ' καὶ δ' τὰ Προεόρτια» (μὲ τελεία), χωρίς, δηλαδή, νὰ διευκρινίσῃ τὸ Αἰ Ἀγγελικαί (Β'), Θρόνον οὐρανόν (Γ'), ἤ Ὅν περ ἡ φωνή (Δ'); Ἄραγε, γιὰ μένα, αὐτό σημαίνει ὄτι τὰ τῆς Β' τοῦ μηνὸς τροπάρια εἶναι πιὸ «σπουδαία» στὴν ἔννοια γιὰ τὴν Κυριακὴ πρὸ τῶν Φώτων.
Δέν ἔκανε κανένα λαθάκι, λοιπόν, ὁ Βιολάκης, οὔτε ἀμέλησε, ἄν καί ὑπάρχουν κάποιες ἀσάφειες γενικά, ἀφοῦ εἶναι ἔργο ἀνθρώπινο καί ὄχι θεόσταλτο.
ΕΚΤΟΣ, βέβαια, ἐὰν σκευτοῦμε τὴν πιθανότητα ὄτι ἴσως νὰ ἔκανε ἔνα μικρὸ λαθάκι ὁ Βιολάκης καὶ νὰ ἀμέλισε τελείως ὄτι ὑπάρχουν καὶ Προεόρτια τροπάρια γιὰ τὴν Γ' καὶ Δ' τοῦ μηνός. Αὐτὴ εἶναι ἄλλη περίπτωση (καὶ φυσικά, ἄλλη συζήτηση!) τὴν ὀποία δὲν νομίζω ὄτι εἶναι δυνατὸν νὰ ὑποθέσουμε.
Νά εἶσαι καλά!Φυσικὰ, αὐτὴ εἶναι ἡ προσωπικὴ μου ἐρμηνεία καὶ ἀντίληψη τοῦ θέματος. Ὁ καθ' ἔνας ἄς κάνει αὐτὸ ποὺ νομίζει σωστό.
Ἀπόστολος
Τό τυπικό στό Μηναῖο ἔχει ἀντιγραφεῖ ἀπό τό ΤΜΕ. Ἁπλῶς ἀπό παρερμηνεία ἀναγράφεται ἐντός παρενθέσεως ἡ σελίδα, πού ὄντως παραπέμπει στά τῆς 2ας Ἰανουαρίου. Τό Μικρόν Τυπικόν 2010 ἔχει ὅμως μιά ὑποσημείωση πού λέει ὅτι «Κατ᾿ ἀπαίτησιν τοῦ ΤΜΕ, ἀντί τῶν κανονικῶς ψαλλομένων προσομοίων τῆς ἡμέρας· Θρόνον οὐρανόν...», ἄν καί ἐδῶ πάλι προσάπτουν στό ΤΜΕ αὐτό πού κατ᾿ ούσίαν δέν λέει. Καί κάτι ἄλλο μέ τήν εὐκαιρία. Οἱ συντάκτες τῶν ἐτησίων τυπικῶν βοηθημάτων καί τοῦ ΗΟΠ καί τῶν Διπτύχων εἶναι γνωστοί καί ἐπώνυμοι, ὅπως καί ὁ κ. Ἀπόστολος Παπαχρήστου γιά τήν «Τυπική Διάταξι», ὅπως καί παλαιότερον ὁ ἀείμνηστος Γ. Μπεκατῶρος. Τό «συντάσσεται από επιτροπή» δέν λέει τίποτε...Θωμάς;59307 said:Επίσης το τυπικό που είναι γραμμένο πάνω στα μηναία αναφέρει τους Αίνους της 2ας Ιανουαρίου και το μεσώδιο κάθισμα
(μετά την γ΄ωδή) τής 2ας του μηνός Ιανουαρίου. Τα ίδια αναφέρει και το μικρό τυπικό που συντάσσεται από επιτροπή.
π. Μάξιμος;59334 said:ΥΓ. Δέν ξέρω πῶς αὐτό τό θέμα θά μεταφερθεῖ καί θά γίνει θέμα τυπικοῦ...
Εὐχαριστοῦμε Δημήτρη, γιά μιά ἀκόμη φορά γιά τό ἐνδιαφέρον σου γιά θέματα τυπικοῦ.Μεταφέρθηκε με διαφορετικό τίτλο αφήνοντας μόνιμο σύνδεσμο με τον παλαιό τίτλο από εκεί που πρωτοαναρτήθηκε.