Αίνοι Κυριακής πρό των Φώτων (3 Ιανουαρίου 2010)

Για όποιον θέλει να κατεβάσει τα προεόρτια των αίνων για αύριο πατήστε εδώ

Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή την δημοσίευση. Για να τα δείτε πρέπει να συνδεθείτε με τον κωδικό σας στο φόρουμ.

Δέν τά ἀνεβάζεις κι ἐδῶ νά τά δοῦμε· εἶμαι περίεργος.​
 
Δέν τά ἀνεβάζεις κι ἐδῶ νά τά δοῦμε· εἶμαι περίεργος.​

Θεωρούσα πως θα είστε εγγεγραμμένοι (αν όχι όλοι οι περισσότεροι) στο συγγενικό φόρουμ του Αναλόγιον.νετ αν και καλά θα ήταν πιστεύω να κάνετε μια εγγραφή τώρα, (και το λέω προς όλους τους φίλους εδώ) θεωρώ πως πρόκειται για ένα πολύ αξιόλογο και χρήσιμο φόρουμ όπως και η σελίδα γενικότερα έχει πολλά να προσφέρει σε όλους μας.
παρ΄όλα αυτά σας παραθέτω τα κείμενα που μου ζητήσατε.
 

Attachments

  • Στιχηρά των Αίνων της 3 Ιαν (ως προς το τυπικόν της ΕτΕ.pdf
    244.5 KB · Views: 236
Last edited:
Θεωρούσα πως θα είστε εγγεγραμμένοι (αν όχι όλοι οι περισσότεροι) στο συγγενικό φόρουμ του Αναλόγιον.νετ αν και καλά θα ήταν πιστεύω να κάνετε μια εγγραφή τώρα, (και το λέω προς όλους τους φίλους εδώ) θεωρώ πως πρόκειται για ένα πολύ αξιόλογο και χρήσιμο φόρουμ όπως και η σελίδα γενικότερα έχει πολλά να προσφέρει σε όλους μας.
παρ΄όλα αυτά σας παραθέτω τα κείμενα που μου ζητήσατε.
Τίς προσωπικές σου κρίσεις, «θεωρίες» καί τά περί «συγγενειῶν» τά προσπερνῶ, μᾶλλον τά ἀφήνω στή κρίση τῶν μελῶν αὐτοῦ τοῦ φόρουμ (analogion.com/forum ἤ psaltologion.com), πού διαθέτει τό καθένα ξεχωριστά.
Τό τυπικό τῶν Διπτύχων 2010 δέν προβλέπει αὐτά τά τροπάρια, ἀλλά τῆς 3ης Ἰανουαρίου, ὅπως φαίνεται καί στά ἀναρτηθέντα φυλλάδια.
Ἀναφορικά μέ τό μέλος οἱ γνῶμες διίστανται. Προσωπικῶς προτιμῶ/ἔμαθα αὐτό περίπου τό μέλος. Ἀλλά καί ἐκ τοῦ Πα μέ χρῶμα, μ᾿ ἀρέσει. Καί τά δύο λέω (ἄν ψάλλω).

Νά εἶσαι καλά!


 
Last edited:
π. Μάξιμος;59272 said:

Τό τυπικό τῶν Διπτύχων 2010 δέν προβλέπει αὐτά τά τροπάρια, ἀλλά τῆς 3ης Ἰανουαρίου....

Ναί.
Γιατί στο κάτω κάτω να επαναληφθούν τα της 2ας Ιανουαρίου;
 
Last edited:
π. Μάξιμος;59272 said:
Τίς προσωπικές σου κρίσεις, «θεωρίες» καί τά περί «συγγενειῶν» τά προσπερνῶ, μᾶλλον τά ἀφήνω στή κρίση τῶν μελῶν αὐτοῦ τοῦ φόρουμ (analogion.com/forum ἤ psaltologion.com), πού διαθέτει τό καθένα ξεχωριστά.
Τό τυπικό τῶν Διπτύχων 2010 δέν προβλέπει αὐτά τά τροπάρια, ἀλλά τῆς 3ης Ἰανουαρίου, ὅπως φαίνεται καί στά ἀναρτηθέντα φυλλάδια.
Ἀναφορικά μέ τό μέλος οἱ γνῶμες διίστανται. Προσωπικῶς προτιμῶ/ἔμαθα αὐτό περίπου τό μέλος. Ἀλλά καί ἐκ τοῦ Πα μέ χρῶμα, μ᾿ ἀρέσει. Καί τά δύο λέω (ἄν ψάλλω).

Νά εἶσαι καλά!


Παππούλη μου καταρχήν για την "αιχμηρή" να το πώ, παρατήρησή σας; (αν και με στεναχώρησε λίγο πάλι η στάση σας απέναντί μου:D) να ναι ευλογημένο!
Τώρα όσο αναφορά αυτό που λέω:Συγγενικών φόρουμ (φοβάμαι πως παρεξηγήσατε και ίσος το φταίξιμο το έχω εγώ) εννοώ ότι ασχολούνται και τα δυο (φόρουμ) με θέματα που σχετίζονται με την ορθόδοξη εκκλησία και την βυζαντινή μουσική, σίγουρα το καθένα θα έχει να προσφέρει και κάτι διαφορετικό, και παρακαλώ τους φίλους να μην παρεξηγήσουν, ούτε διαφήμιση ούτε δυσφήμηση γίνετε για το ένα ή για το άλλο φόρουμ ή πιο είναι το καλύτερο ή το λίγο καλύτερο, (όλοι έχουν κρίση και καταλαβαίνουν και θα τους υποδείξει κάποιος το ότι οτιδήποτε αλλά το να το προτείνει δεν θα πρέπει να το παρεξηγούμε) αλίμονο κάποια παιδιά ασχολήθηκαν και στα δύο φόρουμ ξοδεύοντας χρόνο, κόπο, χρήματα, στεναχώριες, και άλλα πολλά για να κάνουν κάτι πραγματικά πολύ αξιέπαινο και πολύ χρήσιμο για όλους εμάς να ναι καλά όπως και όλοι εδώ που συμμετέχουν και κάνουν το φόρουμ ακόμα καλύτερο μέσα από την προσφορά τα σχόλια ανταλλαγές απόψεων κλπ.
όσο για τα τροπάρια, τα έχει και στην φυλλάδα του ο CMKON αν είναι λάθος μην τα κατεβάζετε, (προς όλους) αγνοήστε τα, Σας ευχαριστώ πολύ πατέρα Μάξιμε που το προσέξατε και μου το είπατε, να σται καλά !
αν προλάβω θα προσπαθήσω να κάνω και αυτά που αναφέρονται στην φυλλάδα που επισυνάπτετε για τους φίλους που μπορεί να τα χρειάζονται

πατέρα Μάξιμε την ευχή σας!
Ευλογείτε!!
 
Last edited:
π. Μάξιμε αντικατέστησα (παραπάνω) τα παλιά στιχηρά με αυτά που μου υποδείξατε
 
Τό τυπικό τῶν Διπτύχων 2010 δέν προβλέπει αὐτά τά τροπάρια, ἀλλά τῆς 3ης Ἰανουαρίου, ὅπως φαίνεται καί στά ἀναρτηθέντα φυλλάδια.

Πατὴρ Μάξιμε,

Ευλογεῖτε!

Κατ' ἀρχὰς θὰ ἤθελα καὶ ἐγὼ μὲ τὴν σειρά μου νὰ ἐκφράσῳ, καὶ ἐκ μέρους τῆς συζήγου μου, Κρυστάλλως, σὲ ὄλα τὰ μέλη τοῦ Ψαλτολογίου τὶς εὐχές μου γιὰ τὸ Νέον Ἔτος. Εὔχομαι νὰ εἶναι γεμάτος ὑγεία, ἀγάπη καὶ εἰρήνη, καὶ σὲ ἐσᾶς, Πάτερ, ὁ Χριστὸς νὰ συνεχίζῃ νὰ σᾶς καθοδηγῇ εἰς τὸ ἔργον σας.

Σχετικὰ μὲ τοὺς Αἴνους τῆς 3ης Ἰανουαρίου, τὸ Τυπικὸ τῆς Μεγάλης τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας προβλέπει τὰ τῆς 2ας τοῦ μηνός (Αἰ Ἀγγελικαί), καθῶς καὶ τὸ Ἡμερολόγιον τοῦ Οἰκ. Πατριαρχεῖου. Ἴσως ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἐλλάδος ἔκανε μιὰ προσπάθεια διορθώσεως στὰ Δίπτυχά της μὲ τὸ νὰ προβλέψῃ τὰ τροπάρια τῆς 3ης.

Ὄσον ἀφορὰ τὴν πρόταση τοῦ κ. Καλπακίδη, ὁ ὁποῖος ρωτᾶ·

Γιατί στο κάτω κάτω να επαναληφθούν τα της 2ας Ιανουαρίου;

...τὸ μόνον που μπορώ νὰ πῷ ὡς ἀπάντηση εἶναι ὄτι ἴσως αὐτὰ τὰ τροπάρια νὰ εἶναι τὰ πιὸ «σημαντικότερα», δηλαδὴ τὰ λόγια τους νὰ εἶναι πιὸ σπουδαία καὶ πιὸ σοβαρὰ ὠς πρὸς τὴν προεορτίζουσα ἡμέρα. Τὸ Τυπικό μᾶς λέει ὄτι «Εἰ τύχοι ἡ Κυριακὴ πρὸ τῶν Φώτων τῇ Β', Γ', ἤ Δ' τοῦ μηνός...», εἰς τοὺς Αἴνους θὰ ψαλλοὺν αὐτὰ τὰ Προεόρτια (τῆς Β' τοῦ μηνός, δηλαδή, ὅπως γράφει ρητῶς ὁ Βιολάκης) μετὰ ἀπὸ τὰ δ' Ἀναστάσιμα.

Ἐὰν θὰ ἔπρεπε νὰ ψαλλοῦν τὰ Προεόρτια τροπάρια ἀναλόγως τὴν ἠμέρα ποὺ θὰ πέσῃ ἡ Κυριακή, δὲν νομίζεται ὄτι ὁ Βιολάκης τότε θὰ μᾶς ἔγραφε στὸ Τυπικὸ ἀπλῶς, «Εἰς τοὺς Αἴνους, Ἀναστάσιμα δ' καὶ δ' τὰ Προεόρτια» (μὲ τελεία), χωρίς, δηλαδή, νὰ διευκρινίσῃ τὸ Αἰ Ἀγγελικαί (Β'), Θρόνον οὐρανόν (Γ'), ἤ Ὅν περ ἡ φωνή (Δ'); Ἄραγε, γιὰ μένα, αὐτό σημαίνει ὄτι τὰ τῆς Β' τοῦ μηνὸς τροπάρια εἶναι πιὸ «σπουδαία» στὴν ἔννοια γιὰ τὴν Κυριακὴ πρὸ τῶν Φώτων.

ΕΚΤΟΣ, βέβαια, ἐὰν σκευτοῦμε τὴν πιθανότητα ὄτι ἴσως νὰ ἔκανε ἔνα μικρὸ λαθάκι ὁ Βιολάκης καὶ νὰ ἀμέλισε τελείως ὄτι ὑπάρχουν καὶ Προεόρτια τροπάρια γιὰ τὴν Γ' καὶ Δ' τοῦ μηνός. Αὐτὴ εἶναι ἄλλη περίπτωση (καὶ φυσικά, ἄλλη συζήτηση!) τὴν ὀποία δὲν νομίζω ὄτι εἶναι δυνατὸν νὰ ὑποθέσουμε.

Φυσικὰ, αὐτὴ εἶναι ἡ προσωπικὴ μου ἐρμηνεία καὶ ἀντίληψη τοῦ θέματος. Ὁ καθ' ἔνας ἄς κάνει αὐτὸ ποὺ νομίζει σωστό.

Ἀπόστολος
 
Επίσης το τυπικό που είναι γραμμένο πάνω στα μηναία αναφέρει τους Αίνους της 2ας Ιανουαρίου και το μεσώδιο κάθισμα
(μετά την γ΄ωδή) τής 2ας του μηνός Ιανουαρίου. Τα ίδια αναφέρει και το μικρό τυπικό που συντάσσεται από επιτροπή.
:rolleyes:
 


Πατὴρ Μάξιμε,

Ευλογεῖτε!

Κατ' ἀρχὰς θὰ ἤθελα καὶ ἐγὼ μὲ τὴν σειρά μου νὰ ἐκφράσῳ, καὶ ἐκ μέρους τῆς συζήγου μου, Κρυστάλλως, σὲ ὄλα τὰ μέλη τοῦ Ψαλτολογίου τὶς εὐχές μου γιὰ τὸ Νέον Ἔτος. Εὔχομαι νὰ εἶναι γεμάτος ὑγεία, ἀγάπη καὶ εἰρήνη, καὶ σὲ ἐσᾶς, Πάτερ, ὁ Χριστὸς νὰ συνεχίζῃ νὰ σᾶς καθοδηγῇ εἰς τὸ ἔργον σας.
Εὐχαριστοῦμε πάρα πολύ ἀγαπητέ Ἀπόστολε γιά τίς εὐχές σας. Προσωπικῶς ἀντεύχομαι σέ σένα καί τή σύζυγό σου πᾶσαν παρά Κυρίου ἐπιφανέντος ἀγαθοδωρίαν.
Τό θέμα αὐτό πού ξεκίνησε μέ μουσικά κείμενα γιά συγκεκριμένο ὄρθρο, πῆγε σέ θέμα ἑρμηνείας τοῦ προσομοίου Αἱ ἀγγελικαί, προχώρησε σέ θέμα τυπικοῦ καί κατέληξε σέ εὐχές εὐπρόσδεκετες καί χρήσιμες!
Κατ᾿ ἀρχήν θά ἤθελα νά σέ ρωτήσω γιά τό πῶς ψέλνεις ἐσύ αὐτό τό προσόμοιο. Ἀλλά δέν χρειάστηκε, ἀφοῦ σέ ἄκουσα live. Τά ἄρχισες 16:30 ὥρα Ἑλλάδος. Τό ἔψαλλες σύμφωνα μέ τό μέλος «σε καταγραφή του Άρχοντος Μουσικοδιδασκάλου Δημητρίου Σουρλαντζή» πού ἔδειξα στά προηγούμεα καί φυσικά εἶπες τῆς 2ας Ἰανουαρίου.
Ὡραία καί ἡ ἀργή δοξολογία πλ. α΄. Ἔχεις καί καλή βοήθεια· αὐτό εἶναι σημαντικό γιά νά παίρνεις μιά ἀνάσα. Τοῦ κάνεις καί ἰσοκράτημα ἀναγκαστικά. Τώρα ψάλλεις χερουβικό.


Σχετικὰ μὲ τοὺς Αἴνους τῆς 3ης Ἰανουαρίου, τὸ Τυπικὸ τῆς Μεγάλης τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας προβλέπει τὰ τῆς 2ας τοῦ μηνός (Αἰ Ἀγγελικαί), καθῶς καὶ τὸ Ἡμερολόγιον τοῦ Οἰκ. Πατριαρχεῖου. Ἴσως ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἐλλάδος ἔκανε μιὰ προσπάθεια διορθώσεως στὰ Δίπτυχά της μὲ τὸ νὰ προβλέψῃ τὰ τροπάρια τῆς 3ης.

Ὄσον ἀφορὰ τὴν πρόταση τοῦ κ. Καλπακίδη, ὁ ὁποῖος ρωτᾶ·
Ναί.
Γιατί στο κάτω κάτω να επαναληφθούν τα της 2ας Ιανουαρίου;




...τὸ μόνον που μπορώ νὰ πῷ ὡς ἀπάντηση εἶναι ὄτι ἴσως αὐτὰ τὰ τροπάρια νὰ εἶναι τὰ πιὸ «σημαντικότερα», δηλαδὴ τὰ λόγια τους νὰ εἶναι πιὸ σπουδαία καὶ πιὸ σοβαρὰ ὠς πρὸς τὴν προεορτίζουσα ἡμέρα. Τὸ Τυπικό μᾶς λέει ὄτι «Εἰ τύχοι ἡ Κυριακὴ πρὸ τῶν Φώτων τῇ Β', Γ', ἤ Δ' τοῦ μηνός...», εἰς τοὺς Αἴνους θὰ ψαλλοὺν αὐτὰ τὰ Προεόρτια (τῆς Β' τοῦ μηνός, δηλαδή, ὅπως γράφει ρητῶς ὁ Βιολάκης) μετὰ ἀπὸ τὰ δ' Ἀναστάσιμα.

Ἐὰν θὰ ἔπρεπε νὰ ψαλλοῦν τὰ Προεόρτια τροπάρια ἀναλόγως τὴν ἠμέρα ποὺ θὰ πέσῃ ἡ Κυριακή, δὲν νομίζεται ὄτι ὁ Βιολάκης τότε θὰ μᾶς ἔγραφε στὸ Τυπικὸ ἀπλῶς, «Εἰς τοὺς Αἴνους, Ἀναστάσιμα δ' καὶ δ' τὰ Προεόρτια» (μὲ τελεία), χωρίς, δηλαδή, νὰ διευκρινίσῃ τὸ Αἰ Ἀγγελικαί (Β'), Θρόνον οὐρανόν (Γ'), ἤ Ὅν περ ἡ φωνή (Δ'); Ἄραγε, γιὰ μένα, αὐτό σημαίνει ὄτι τὰ τῆς Β' τοῦ μηνὸς τροπάρια εἶναι πιὸ «σπουδαία» στὴν ἔννοια γιὰ τὴν Κυριακὴ πρὸ τῶν Φώτων.
Αὐτά πού γράφεις Ἀπόστολε δέν εἶναι ἀκριβῆ καί ἄλλα εἶναι ὑποθετικά.
Τό ΤΜΕ (Τυπικό τῆς Μεγάλης τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας ἤ τοῦ Βιολάκη) στή σελ. 140 γράφει: «καὶ δ΄ Προεόρτια Αἱ Ἀγγελικαὶ προπορεύεσθε δυνάμεις» καί τίποτε ἄλλο. Μή συγχέεις τό ΤΜΕ μέ τό ΗΟΠ. Εἶναι προφανές ἐδῶ ὅτι λείπει ἡ λέξη «πρός τό», ὅπως τό ἀναφέρει τό ΤΑΣ ἤ ἐννοεῖται τό «πρός». Δέν εἶναι δυνατόν ἀφοῦ κάθε μέρα κάνουμε ὄρθρο νά μήν ψάλλουμε τά τῆς ἡμέρας στιχηρά, πού μάλιστα ὅλα εἶναι ἐξ ἴσου σπουδαῖα καί σέ μιά συνέχεια μέ ἀκροστιχίδα. Ἄν δεῖς τό προηγούμενο Τυπικό τῆς Μεγάλης τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας, τό Κωνσταντίνου Πρωτοψάλτου (ΤΚΠ) τό γράφει καθαρά: «καὶ Προεόρ. δ΄. Αἱ Ἀγγελικαὶ προπορεύεσ. τῆς σειρᾶς». Τό ἴδιο γράφει τό ΤΜΕ καί γιά τόν κανόνα.
Γιά τά προεόρτια στό Κύριε ἐκέκραξα ὁρίζει τῆς 2ας τοῦ μηνός ἀναγκαστικά, ἐπειδή δέν ὑπάρχουν τίς ἄλλες μέρες (3, 4 καί 5) ὅπως βλέπεις στό Μηναῖο· ὑπάρχει λόγος δηλαδή. Ἀπό ἐκεῖ καί γιά εὐκολία ὁρίζει καί τά δοξαστικά. Βέβαια τό παράξενο εἶναι γιατί ὅταν «τύχοι ἡ Κυριακή πρὸ τῶν Φώτων τῇ Ε΄ τοῦ μηνός» δοξαστικό ἀποστίχων ὁρίζει τῆς 3ης τοῦ μηνός, ὅπως καί στούς αἴνους ἀντί τά πρός τό Ἀγγελικαί, τά πρός τό Οἶκος τοῦ Ἐφραθᾶ ἀπόστιχα «Ἴδε ὁ Βασιλεύς».
Ὅλα αὐτά καί ἄλλα τά ἔχει ἐπισημάνει καί ὁ π. Κων. Παπαγιάννης στό ΣΤ καί ἀπορῶ πῶς ὁ συντάκτης τοῦ ΗΟΠ, πού ἔχει φανεῖ ὅτι διαβάζει πολύ ΣΤ (καί ἀκολουθεῖ σέ ἄλλες περιπτώσεις) δέν τό πρόσεξε.
Ὁπότε ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος δέν ἔκανε καμμία διόρθωση. Εἶναι θέμα ἑρμηνείας, ὅπως ἔχουμε πεῖ πολλές φορές.


ΕΚΤΟΣ, βέβαια, ἐὰν σκευτοῦμε τὴν πιθανότητα ὄτι ἴσως νὰ ἔκανε ἔνα μικρὸ λαθάκι ὁ Βιολάκης καὶ νὰ ἀμέλισε τελείως ὄτι ὑπάρχουν καὶ Προεόρτια τροπάρια γιὰ τὴν Γ' καὶ Δ' τοῦ μηνός. Αὐτὴ εἶναι ἄλλη περίπτωση (καὶ φυσικά, ἄλλη συζήτηση!) τὴν ὀποία δὲν νομίζω ὄτι εἶναι δυνατὸν νὰ ὑποθέσουμε.
Δέν ἔκανε κανένα λαθάκι, λοιπόν, ὁ Βιολάκης, οὔτε ἀμέλησε, ἄν καί ὑπάρχουν κάποιες ἀσάφειες γενικά, ἀφοῦ εἶναι ἔργο ἀνθρώπινο καί ὄχι θεόσταλτο.

Φυσικὰ, αὐτὴ εἶναι ἡ προσωπικὴ μου ἐρμηνεία καὶ ἀντίληψη τοῦ θέματος. Ὁ καθ' ἔνας ἄς κάνει αὐτὸ ποὺ νομίζει σωστό.

Ἀπόστολος
Νά εἶσαι καλά!

Θωμάς;59307 said:
Επίσης το τυπικό που είναι γραμμένο πάνω στα μηναία αναφέρει τους Αίνους της 2ας Ιανουαρίου και το μεσώδιο κάθισμα
(μετά την γ΄ωδή) τής 2ας του μηνός Ιανουαρίου. Τα ίδια αναφέρει και το μικρό τυπικό που συντάσσεται από επιτροπή.
:rolleyes:
Τό τυπικό στό Μηναῖο ἔχει ἀντιγραφεῖ ἀπό τό ΤΜΕ. Ἁπλῶς ἀπό παρερμηνεία ἀναγράφεται ἐντός παρενθέσεως ἡ σελίδα, πού ὄντως παραπέμπει στά τῆς 2ας Ἰανουαρίου. Τό Μικρόν Τυπικόν 2010 ἔχει ὅμως μιά ὑποσημείωση πού λέει ὅτι «Κατ᾿ ἀπαίτησιν τοῦ ΤΜΕ, ἀντί τῶν κανονικῶς ψαλλομένων προσομοίων τῆς ἡμέρας· Θρόνον οὐρανόν...», ἄν καί ἐδῶ πάλι προσάπτουν στό ΤΜΕ αὐτό πού κατ᾿ ούσίαν δέν λέει. Καί κάτι ἄλλο μέ τήν εὐκαιρία. Οἱ συντάκτες τῶν ἐτησίων τυπικῶν βοηθημάτων καί τοῦ ΗΟΠ καί τῶν Διπτύχων εἶναι γνωστοί καί ἐπώνυμοι, ὅπως καί ὁ κ. Ἀπόστολος Παπαχρήστου γιά τήν «Τυπική Διάταξι», ὅπως καί παλαιότερον ὁ ἀείμνηστος Γ. Μπεκατῶρος. Τό «συντάσσεται από επιτροπή» δέν λέει τίποτε...

 
Last edited:
π. Μάξιμος;59334 said:
ΥΓ. Δέν ξέρω πῶς αὐτό τό θέμα θά μεταφερθεῖ καί θά γίνει θέμα τυπικοῦ...

Μεταφέρθηκε με διαφορετικό τίτλο αφήνοντας μόνιμο σύνδεσμο με τον παλαιό τίτλο από εκεί που πρωτοαναρτήθηκε.

Επίσης μια ενδιαφέρουσα υποσυζήτηση για τις καταλήξεις του προσομοίου μεταφέρθηκε στο θέμα Προσόμοιο «Αι αγγελικαί» Ήχος Πλ. Β'.
 
Last edited:
Μεταφέρθηκε με διαφορετικό τίτλο αφήνοντας μόνιμο σύνδεσμο με τον παλαιό τίτλο από εκεί που πρωτοαναρτήθηκε.
Εὐχαριστοῦμε Δημήτρη, γιά μιά ἀκόμη φορά γιά τό ἐνδιαφέρον σου γιά θέματα τυπικοῦ.
Ἀνακεφαλαιώνοντας παρατηροῦμε ὅτι ὅποια ἡμέρα κι ἄν συμπέσει ἡ Κυριακή πρό τῶν Φώτων (2 ἤ 3 ἤ 4 ἤ 5 Ἰανουαρίου) τά προεόρτια στιχηρά τῶν αἴνων ἐπιλέγονται ἀπό τά τῆς ἀντίστοιχης ἡμέρας. Αὐτό ὁρίζει ὁ ἀείμνηστος π. Γ. Ρήγας στή θεωρητική μελέτη του (ΤΓΡ) πού βασίζεται στό ΤΑΣ ἀλλά ἔχει ὑπόψει του καί τό ΤΜΕ, αὐτό ὁρίζει ὁ π. Κ. Παπαγιάννης στό ΣΤ, αὐτό ὁρίζει τό ΤΚΠ ἀλλά καί τό ΤΜΕ ἄν διαβαστεῖ μέ προϋποθέσεις γενικότερης μελέτης του.
Δέν εἶναι δυνατόν ὅταν καθημερινά τελοῦμε τόν ὄρθρο, νά παραλείψουμε τά τῆς ἡμέρας ἀντίστοιχα τῆς σειρᾶς προσόμοια καί νά ἐπαναλάβουμε προηγούμενης ἡμέρας.


 
Back
Top