30 Ιανουαρίου: Τριών Ιεραρχών σε Κυριακή ή καθημερινή

#1
Αγαπητοί μου,

η εορτή των Τριών Ιεράρχων συμπίπτει τη Κυριακή. Επισυνάπτω το καταγράφηση του Βουδούρη περι του ιδίου περίπτωση (30-01-1938), δηλαδή η εορτή στη Κυριακή εκτός του Τριώδιου.

Σημειώσεις περι του Ορθρού (<<της ΕΟΡΤΗΣ>> σημειώνει: της εορτής των Τριών Ιεράρχων):

1, Απολυτικία:

Ευφραινέσθω τα ουράνια + Τους τρείς μεγίστους + Του Γαβριήλ

2, Καθίσματα:

Α΄: του Ηχου + της ΕΟΡΤΗΣ + Θεοτοκίον της ΕΟΡΤΗΣ
Β΄: του Ηχου + της ΕΟΡΤΗΣ + Θεοτοκίον της ΕΟΡΤΗΣ
Γ΄: της ΕΟΡΤΗΣ + της ΕΟΡΤΗΣ + Θεοτοκίον της ΕΟΡΤΗΣ

3, Κανόνες:

Α΄: του Ηχου
Β΄: της ΘΕΟΤΟΚΟΥ
Γ΄: των ΑΓΙΩΝ Β΄

Το νομίζω αυτά είναι εντάξει.

4, Αλλά δε είς το Την Θεοτόκον το Τιμιώτερα και Μεγαλυνάρια των ΑΓΙΩΝ άνευ του Θ΄ Ωδη του Ηχου, και το Τιμιώτερα είναι σε Β΄ Ηχο, αλλά τα Καταβάσια σε Γ΄ Ηχο είναι παράξενο για μένα.

Γιαυτή αυτή η μικτή πραξή;
 

Attachments

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
#2
Αγαπητέ Γαβριἠλ,
ποιο απὀ όλα είναι το παράξενο; η διαφορά στον ήχο τιμιωτέρας και καταβασἰας;
 
#3
Ναί. Καί οτι δεν έχει τα τροπάρια του Ηχου της Θ΄Ωδης (Γ΄Ηχος) - οι Ωδες Α΄- ΣΤ΄ έχουν τα αναστάσημα.

Γαβριήλ
 

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
#4
Ο Βουδούρης ακολουθεί το ΤΜΕ, το οποίο ομολογουμένως αντιμετωπίζει κάπως παράξενα το θέμα των κανόνων στην εορτή των Τριών Ιεραρχών. Φέτος στα δίπτυχα υπάρχει μία καλύτερη πρόταση: αναστάσιμος κανών και των αγίων, κάτι που είναι και η συνήθης πράξη σε περιπτώσεις εορτών αγίων την Κυριακή.
 

Fraristos ioannis

Παλαιό Μέλος
#5
Ο Βουδούρης ακολουθεί το ΤΜΕ, το οποίο ομολογουμένως αντιμετωπίζει κάπως παράξενα το θέμα των κανόνων στην εορτή των Τριών Ιεραρχών. Φέτος στα δίπτυχα υπάρχει μία καλύτερη πρόταση: αναστάσιμος κανών και των αγίων, κάτι που είναι και η συνήθης πράξη σε περιπτώσεις εορτών αγίων την Κυριακή.
Νομίζω ότι τα πάντα είναι αναλυμένα και προβλεπόμενα στο ΤΜΕ του Βιολάκη για την εορτή των Τριών Ιεραρχών.
http://analogion.com/psaltologion/TypikonMXE_Violaki_1888.pdf
 
Last edited by a moderator:

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#6
... τα πάντα είναι αναλυμένα και προβλεπόμενα στο ΤΜΕ του Βιολάκη ...
και ολίγον ... μπερδεμένα όμως, ήτοι :

Για τους κανόνες παραπέμπει στην αντίστοιχη διάταξη του Αγ. Γρηγορίου (25 Ιαν.), όπου όμως προβλέπεται κανών αναστάσιμος και του αγίου και όχι της Θεοτόκου. Εκτός αν το «του αγίου» σημαίνει ό,τι υπάρχει στο Μηναίο, όπου υπάρχει μόνο του Αγ. Γρηγορίου, ενώ αντίστοιχα την 30 Ιαν. υπάρχει και της Θεοτόκου και δύο των αγίων. Μόνο για μετά την τιμιωτέραν (που μπορεί και να παραλειφθεί) αναφέρει ρητά τον κανόνα της Θεοτόκου και μετά τον των αγίων (στον ενικό, ενώ είναι δύο κανόνες) χωρίς να αναφέρει τίποτε για τον αναστάσιμο, όπως σημειώθηκε και πιο πάνω.
Η διάταξη σύμφωνα με τα δίπτυχα βγάζει περισσότερο νόημα.
 
Last edited:

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#7
Η διαφοροποίηση ως προς το ποιοί κανόνες ψάλλονται, κατά το ΤΜΕ, υπάρχει και στην περίπτωση που η εορτή συμπέσει με Κυριακή Τριωδίου. Αρχικά ψάλλονται οι κανόνες : αναστάσιμος, του Τριωδίου και ένας των αγίων, ενώ μετά την «τιμιωτέραν» μόνο οι τρεις του Μηναίου (ένας της Θεοτόκου και δύο των αγίων).
 
Last edited:
#8
Η διαφοροποίηση ως προς το ποιοι κανόνες ψάλλονται, κατά το ΤΜΕ, υπάρχει και στην περίπτωση που η εορτή συμπέσει με Κυριακή Τριωδίου. Αρχικά ψάλλονται οι κανόνες : αναστάσιμος, του Τριωδίου και ένας των αγίων, ενώ μετά την «τιμιωτέραν» μόνο οι τρεις του Μηναίου (ένας της Θεοτόκου και δύο των αγίων).
Το φαινόμενο αυτό αλλαγής κανόνων είναι λιγάκι "σόλοικο" από ωδή σε ωδή... (προς Θεού δεν προτείνω αλλαγές στο ΤΜΕ)
Στα μοναστήρια το 12 + 2 (τροπάρια + ειρμός) τηρείται σ' όλες τις ωδές και στους ίδιους κανόνες πάντα.
Στον "κόσμο" συνηθίζουμε την πιο "πομπώδη" εκφορά-ψάλσιμο στην ενάτη και το αλλάζουμε προς περισσοτέραν τέρψιν των "ακροατών".
Ισως ...
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#9
Η διαφοροποίηση ως προς το ποιοί κανόνες ψάλλονται, κατά το ΤΜΕ, υπάρχει και στην περίπτωση που η εορτή συμπέσει με Κυριακή Τριωδίου. Αρχικά ψάλλονται οι κανόνες : αναστάσιμος, του Τριωδίου και ένας των αγίων, ενώ μετά την «τιμιωτέραν» μόνο οι τρεις του Μηναίου (ένας της Θεοτόκου και δύο των αγίων).
Αὐτή εἶναι μιά διαφορετική «φιλοσοφία» τοῦ ΤΜΕ, πού συναντᾶμε καί σέ ἄλλες περιπτώσεις, ὅπως σέ θεομητορικές ἑορτές σέ Κυριακή, σέ δεύτερη μέρα δεσποτικῶν σέ Κυριακή καί σέ ἀποδόσεις δεσποτοθεομητορικῶν ἑορτῶν σέ Κυριακή. Θέλει τήν θ΄ ὡς κάτι ξεχωριστό ἀπό τήν τάξη τῶν κανόνων τῶν προηγουμένων ᾠδῶν. Στήν περίπτωση τῆς 30ης Ἰανουαρίου διατηρεῖ καί τόν κανόνα τῆς Θεοτόκου μετά τήν (προαιρετική σέ ὑποσημείωση) ψαλμωδία τῆς Τιμιωτέρας, ὡς κάτι «οἰκεῖο» γιά τήν ᾠδή τήν ἀφιερωμένη στή Θεοτόκο.


 
#10
Περι των κανόνων:

Ναί, εδώ το ΤΜΕ παραπέμπει στην αντίστοιχη διάταξη του Αγ. Γρηγορίου. Στην εορτή του Αγ. Γρηγορίου δεν έχει ΙΔΙΟΣ κανόν της Θεοτόκου και δεν έχει ΔΥΟ κανόνες του Αγίου.

1, Αν αυτός ο ίδιος κανόν της Θεοτόκου είναι ΑΠΛΩΣ σαν ο κοινός κανόν της Θεοτόκου (δηλ. ΜΟΝΟ αντί του <<Υγράν διοδεύσας>> της καθημερίνης) ή μάλλον είναι ΕΠΙΣΗΜΟΣ κανόν λόγω της εορτής ή της Υπαπαντής;

Αν ναί η απάντηση είναι για το δεύτερο, τότε είναι ορθότερος να τον ψάλλουμε καί στην Κυριακή. Ο Βουδούρης έγραψε ετσί ακριβώς. Το ΤΜΕ <<σιοπά>>, αλλά περι της Θ΄ Ωδης γράφει οτι πρέπει να ψάλλουμε τον κανόνον της Θεοτόκου.

2, Αν ψάλλουμε τους κανόνας του Ηχου καί της Θεοτόκου, ποιός κανόν των Αγίων να είναι ο τρίτος; Ο πρώτος κανόν – διότι αυτός είναι ο διάδοχος; Ο δεύτερος – διότι και η διάταξη είναι σημαντική (η εορτή έχει τρείς κανόνες και στην Κυριακή ο αναστάσιμος εξαλείφει το πρώτο, o ίδιος της Θεοτόκου το δεύτερο, ο τρίτος <<μένει>>);

Αν ναί η απάντηση είναι για το δεύτερο, τότε είναι ορθότερος να ψάλλουμε τον ΔΕΥΤΕΡΟΝ κανόνον των Αγίων στην Κυριακή. Ο Βουδούρης έγραψε ετσί ακριβώς. Το ΤΜΕ << σιοπά >>, περι της Θ΄ Ωδης μόνο το γράφει οτι <<... του κανόνος της Θεοτόκου καί του κανόνος των Αγίων μετά των μεγαλυναρίων>> (ένας κανόν).

;;;

3, Κατα την τάξην του Μ.τ.Χ.Ε. πρέπει να ψάλλουμε την Τιμιώτερα σε ήχο των Καταβασιών. Kατα το Βουδούρη και το ΤΜΕ ο ήχος των Καταβασιών είναι ο Γ΄, ο ήχος της Τιμιώτερας είναι ο Β΄. Γιατί;



Γαβριήλ
 
Last edited:

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#11
Περι των κανόνων:

Ναί, εδώ το ΤΜΕ παραπέμπει στην αντίστοιχη διάταξη του Αγ. Γρηγορίου. Στην εορτή του Αγ. Γρηγορίου δεν έχει ΙΔΙΟΣ κανόν της Θεοτόκου και δεν έχει ΔΥΟ κανόνες του Αγίου.

1, Αν αυτός ο ίδιος κανόν της Θεοτόκου είναι ΑΠΛΩΣ σαν ο κοινός κανόν της Θεοτόκου (δηλ. ΜΟΝΟ αντί του <<Υγράν διοδεύσας>> της καθημερίνης) ή μάλλον είναι ΕΠΙΣΗΜΟΣ κανόν λόγω της εορτής ή της Υπαπαντής;

Αν ναί η απάντηση είναι για το δεύτερο, τότε είναι ορθότερος να τον ψάλλουμε καί στην Κυριακή. Ο Βουδούρης έγραψε ετσί ακριβώς. Το ΤΜΕ <<σιοπά>>, αλλά περι της Θ΄ Ωδης γράφει οτι πρέπει να ψάλλουμε τον κανόνον της Θεοτόκου.

2, Αν ψάλλουμε τους κανόνας του Ηχου καί της Θεοτόκου, ποιός κανόν των Αγίων να είναι ο τρίτος; Ο πρώτος κανόν – διότι αυτός είναι ο διάδοχος; Ο δεύτερος – διότι και η διάταξη είναι σημαντική (η εορτή έχει τρείς κανόνες και στην Κυριακή ο αναστάσιμος εξαλείφει το πρώτο, o ίδιος της Θεοτόκου το δεύτερο, ο τρίτος <<μένει>>);

Αν ναί η απάντηση είναι για το δεύτερο, τότε είναι ορθότερος να ψάλλουμε τον ΔΕΥΤΕΡΟΝ κανόνον των Αγίων στην Κυριακή. Ο Βουδούρης έγραψε ετσί ακριβώς. Το ΤΜΕ << σιοπά >>, περι της Θ΄ Ωδης μόνο το γράφει οτι <<... του κανόνος της Θεοτόκου καί του κανόνος των Αγίων μετά των μεγαλυναρίων>> (ένας κανόν).

;;;

3, Κατα την τάξην του Μ.τ.Χ.Ε. πρέπει να ψάλλουμε την Τιμιώτερα σε ήχο των Καταβασιών. Kατα το Βουδούρη και το ΤΜΕ ο ήχος των Καταβασιών είναι ο Γ΄, ο ήχος της Τιμιώτερας είναι ο Β΄. Γιατί;



Γαβριήλ
Ἡ ἀκολουθία τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν εἶναι μιά μεταγενέστερη ἀκολουθία (φαίνεται στό Μηναῖο καί τό γνωρίζουμε ἱστορικά) μέ πολύ ἐμπλουτισμό καί ὑπερβολή, μιμουμένη μάλιστα στήν θ΄ ᾠδή τίς δεσποτοθεομητορικές ἑορτές μέ τά μεγαλυνάρια.
Ὁ κανών τῆς Θεοτόκου, ἀπαραίτητος γιά τίς καθημερινές, εἶναι ἰδιαίτερος.
Αὐτές οἱ ὑπερβολές «κατά παράβασιν» θά λέγαμε τῶν συνήθων διατάξεων τοῦ ΤΜΕ γιά μνῆμες ἁγίων σέ Κυριακή, πέρασαν καί στίς διατάξεις γιά Κυριακή ἄνευ ἤ μετά Τριῳδίου.
Ἄς τό δοῦμε ἔτσι, ὡς μιά ξεχωριστή διάταξη καί κυρίως (καί γενικά) μή συγκρίνουμε πάντα τίς μοναχικές διατάξεις τοῦ ΤΑΣ μέ τό ΤΜΕ (ὅπως ἔχουμε ξαναπεῖ), γιατί τό ΤΜΕ διασώζει καί διατάξεις ᾀσματικοῦ τυπικοῦ ἤ στουδιτικῶν καί κωνσταντινουπολίτικων τυπικῶν.
Στήν περίπτωση πού τό ΤΜΕ προβλέπει κανόνα ἤ κανόνες στήν θ΄ ᾠδή μετά τήν Τιμιωτέρα, ἡ Τιμιωτέρα ψάλλεται στόν ἦχο τοῦ πρώτου προβλεπόμενου κανόνα καί ὄχι στόν ἦχο τῶν καταβασιῶν. Στόν ἦχο τῶν καταβασιῶν ψάλλεται ἡ Τιμιωτέρα ὅταν δέν γίνεται ψαλμωδία κανόνα ἤ κανόνων στήν θ᾿ ᾠδή, κάτι πού εἶναι σύνηθες.

Ἀναφορικά μέ τούς δύο κανόνες τῶν ἁγίων, στήν περίπτωση τῆς Κυριακῶν μετά ἤ ἄνευ Τριῳδίου θέλει στήν θ΄ ᾠδή καί τούς δύο κανόνες «μετά τοῦ κανόνος τῆς Θεοτόκου», ὅπως τίς καθημερινές.
Γιά τούς κανόνες ὅμως ἐκτός τῆς θ΄ ᾠδῆς, στήν Κυριακή ἄνευ Τρῳδίου θέλει τόν ἀναστάσιμο τοῦ ἤχου καί τούς δύο τῶν ἁγίων καί γιά Κυριακή μετά Τριῳδίου θέλει τόν ἀναστάσιμο, τοῦ Τριῳδίου καί ἕνα τῶν ἁγίων.


 
#12
Ευχαριστώ πολύ, Πάτερ.

<<Ο κανών της Θεοτόκου, απαραίτητος γιά τίς καθημερινές, είναι ιδιαίτερος.>>

Απο πού ξέρουμε οτι αυτός ο κανών της Θεοτόκου είναι γιά τίς καθημερηνές; Κατά του Βουδούρη ο Πρωτοψάλτης τότε (1938) έψαλλε το αναστάσιμο, το της Θεοτόκου και το δεύτερο των Αγίων. Δηλαδή αυτός το νόμισε οτι ο κανών της Θεοτόκου είναι γιά την εορτή.

<<Γιά τούς κανόνες όμως εκτός της θ΄ ώδης, στήν Κυριακή άνευ Τρωδίου θέλει τόν αναστάσιμο του ηχου καί τούς δύο των Αγίων καί γιά Κυριακή μετά Τριωδίου θέλει τόν Αναστάσιμο, του Τριωδίου καί ένα των Αγίων.>>

Ποιός κανόν απο τους δύο (αν υπάρχει Κυριακή μετά Τριωδίου);
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#13
Ἀναφορικά μέ τούς δύο κανόνες τῶν ἁγίων, στήν περίπτωση τῆς Κυριακῶν μετά ἤ ἄνευ Τριῳδίου θέλει στήν θ΄ ᾠδή καί τούς δύο κανόνες «μετά τοῦ κανόνος τῆς Θεοτόκου», ὅπως τίς καθημερινές.
... Φέτος στα δίπτυχα υπάρχει μία καλύτερη πρόταση: αναστάσιμος κανών και των αγίων, κάτι που είναι και η συνήθης πράξη σε περιπτώσεις εορτών αγίων την Κυριακή.
Αν το πρώτο είναι θέληση/απαίτηση του ΤΜΕ, από πού πηγάζει η προτεινόμενη από τα Δίπτυχα φετινή διάταξη;
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#14
Ευχαριστώ πολύ, Πάτερ.

<<Ο κανών της Θεοτόκου, απαραίτητος γιά τίς καθημερινές, είναι ιδιαίτερος.>>

Απο πού ξέρουμε οτι αυτός ο κανών της Θεοτόκου είναι γιά τίς καθημερινές; Κατά τον Βουδούρη ο Πρωτοψάλτης τότε (1938) έψαλλε το αναστάσιμο, το της Θεοτόκου και το δεύτερο των Αγίων. Δηλαδή αυτός το νόμισε οτι ο κανών της Θεοτόκου είναι γιά την εορτή.
Ἐννοῶ τήν τάξη ἑορταζομένου ἁγίου σέ καθημερινή, πού προηγεῖται κανών τῆς Θεοτόκου. Συνήθως ὁρίζεται ὁ τῆς μικρᾶς παρακλήσεως ἄν δέν ὑπάρχει ἰδιαίτερος, ὅπως ἐδῶ καί σέ ἄλλες περιπτώσεις.
Ἡ διάταξη τοῦ Βουδούρη ἐνδεχομένως νά προέρχεται ἀπό προσωπική βούληση ἤ ἀρέσκεια. Ἴσως καί ἐπειδή ὑπάρχει καί σταθερός στήν ἀκολουθία. Μᾶλλον ὅμως τόν θέλει γιατί θά ψαλλεῖ καί στήν θ΄, ἄνευ τοῦ ἀναστασίμου βέβαια. Καί μήν ξεχνᾶμε ὅτι σύμφωνα μέ τό ΤΑΣ (καί τήν Παρακλητική) τίς Κυριακές δέν ἔχουμε μόνον τόν ἀναστάσιμο κανόνα ἀλλά καί σταυροαναστάσιμο καί τῆς Θεοτόκου. Ἄν γνωρίζεις εἰς βάθος τό τυπικό ἔχεις τή δυνατότητα νά ἐλίσσεσαι.

<<Γιά τούς κανόνες όμως εκτός της θ΄ ώδης, στήν Κυριακή άνευ Τρωδίου θέλει τόν αναστάσιμο του ηχου καί τούς δύο των Αγίων καί γιά Κυριακή μετά Τριωδίου θέλει τόν Αναστάσιμο, του Τριωδίου καί ένα των Αγίων.>>

Ποιός κανόνα απο τους δύο (αν υπάρχει Κυριακή μετά Τριωδίου);
Ὅποιον θέλει ὁ προεστώς τοῦ χοροῦ τῶν ψαλτῶν. Ὁ Βουδούρης ἐπιλέγει τόν δεύτερο.


 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#15
Αν το πρώτο είναι θέληση/απαίτηση του ΤΜΕ, από πού πηγάζει η προτεινόμενη από τα Δίπτυχα φετινή διάταξη;
Λησμονήσατε καί τό δικό σας μήνυμα:
Η διάταξη σύμφωνα με τα δίπτυχα βγάζει περισσότερο νόημα.
Ἐγώ ἐξήγησα τή «φιλοσοφία» τοῦ ΤΜΕ. Δέν ἔκρινα τίς διατάξεις.
Οἱ ἐπί τοῦ τυπικοῦ γνώσεις τοῦ συντάκτου τοῦ ἐτησίου τυπικοῦ τῶν Διπτύχων, ἐγκριθέντος ὑπό τῆς Ἱερᾶς Συνόδου, σέ συνάρτηση μέ τίς διατάξεις τοῦ ὑπό τοῦ πολιοῦ π. Κων. Παπαγιάννη ΣΤ (σ. 313), ἐγκριθέντος πάλιν ὑπό τῆς Ἱ. Σ., ἔφεραν αὐτό τό ἀποτέλεσμα γιά τήν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος.


 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#16
Ετοίμασα τη συνημμένη τυπική διάταξη για την ερχόμενη Κυριακή, θέτοντας σε εφαρμογή τον προβληματισμό και τις σκέψεις που εξέφρασα εδώ. Το έκανα για χρήση δική μου και του λαμπαδαρίου του ναού μας, που δυσκολεύεται αρκετά με το τυπικό, για χρήση στο αναλόγιο, προς αποφυγήν του ογκωδέστατου τόμου των Διπτύχων. Δεν ξέρω αν θα φανεί χρήσιμο και σε άλλους. Μπορεί να τυπωθεί μπρος-πίσω σε σελίδα Α4 ή Α5. Χρησιμοποίησα την μορφοποίηση από το ΗΟΠ και διόρθωσα τις διαφορές από τα περιεχόμενα στα «Δίπτυχα». Αν υπάρχει κάποιο λάθος, ας επισημανθεί για να το διορθώσω.

Ας θεωρηθεί ως συμπλήρωμα της ανωτέρω συντεταγμένης ακολουθίας για την Κυριακή αυτή.
 

Attachments

Doryforos

<Αραιός πελάτης>
#17

Στήν περίπτωση πού τό ΤΜΕ προβλέπει κανόνα ἤ κανόνες στήν θ΄ ᾠδή μετά τήν Τιμιωτέρα, ἡ Τιμιωτέρα ψάλλεται στόν ἦχο τοῦ πρώτου προβλεπόμενου κανόνα καί ὄχι στόν ἦχο τῶν καταβασιῶν. Στόν ἦχο τῶν καταβασιῶν ψάλλεται ἡ Τιμιωτέρα ὅταν δέν γίνεται ψαλμωδία κανόνα ἤ κανόνων στήν θ᾿ ᾠδή, κάτι πού εἶναι σύνηθες.

Ἀναφορικά μέ τούς δύο κανόνες τῶν ἁγίων, στήν περίπτωση τῆς Κυριακῶν μετά ἤ ἄνευ Τριῳδίου θέλει στήν θ΄ ᾠδή καί τούς δύο κανόνες «μετά τοῦ κανόνος τῆς Θεοτόκου», ὅπως τίς καθημερινές.
Γιά τούς κανόνες ὅμως ἐκτός τῆς θ΄ ᾠδῆς, στήν Κυριακή ἄνευ Τρῳδίου θέλει τόν ἀναστάσιμο τοῦ ἤχου καί τούς δύο τῶν ἁγίων καί γιά Κυριακή μετά Τριῳδίου θέλει τόν ἀναστάσιμο, τοῦ Τριῳδίου καί ἕνα τῶν ἁγίων.

Γιατί δε λέγεται στην αυριανή περίπτωση ο αναστάσιμος κανόνας στην θ' ωδή;
Μήπως τον αντικαθιστά η Τιμιωτέρα; Γιατί;
Μήπως θα έπρεπε να ειπωθεί κι αυτός οπότε η Τιμιώτερα να είναι σε γ' ήχο;;
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#18
Γιατί δε λέγεται στην αυριανή περίπτωση ο αναστάσιμος κανόνας στην θ' ωδή;
Μήπως τον αντικαθιστά η Τιμιωτέρα; Γιατί;
Μήπως θα έπρεπε να ειπωθεί κι αυτός οπότε η Τιμιώτερα να είναι σε γ' ήχο;;
...
 

Attachments

#19
Ενδεικτικά αναφέρεται , την προηγούμενη Κυριακή των Τριών Ιεραρχών , στην Α΄ και Β΄ στιχολογία στο Δόξα , Και νυν ήταν τα Αναστάσιμα και όχι των Τριών Ιεραρχών ως έπρεπε κατά την γνώμη μου,
Ποιό ήταν το σωστό; Ευχαριστώ
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
#20
Ενδεικτικά αναφέρεται , την προηγούμενη Κυριακή των Τριών Ιεραρχών , στην Α΄ και Β΄ στιχολογία στο Δόξα , Και νυν ήταν τα Αναστάσιμα και όχι των Τριών Ιεραρχών ως έπρεπε κατά την γνώμη μου,
Ποιό ήταν το σωστό; Ευχαριστώ
Και τα δύο βοηθήματα- Τυπικά το ΗΟΠ και τα Δίπτυχα 2011 συμφωνούν με την αρχαιότερη και ορθότερη τάξη των Αναστασίμων Καθισμάτων τα οποία ψάλλονται αμιγή χωρίς αντικαταστάσεις από άλλα Καθίσματα.
Προβλέπονται και τα των Αγίων για την ψαλμωδία του Πολυελέου.
Θέματα περί καθισμάτων υπάρχουν παρακάτω:
http://analogion.com/forum/showthread.php?t=220

http://analogion.com/forum/showthread.php?t=538

Κι άλλο σχετικό:
http://analogion.com/forum/showthread.php?t=13135
 
Last edited:
Top