[Ανακοίνωση] π. Αθ. Σιαμάκη: Το θεωρητικό του Χρυσάνθου μουσικοφιλολογικώς

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Φίλτατε Γεώργιε: έχεις ενίοτε ένα τετραγωνισμένο σκεπτικό σε θέματα που αφορούν κρίσεις για τρίτα πρόσωπα, το οποίο φτάνει μέχρι και σε... ποσοστά!

Νίκο, νομίζω ότι πρώτη φορά χρησιμοποιώ ποσοστά.

Δεν χαίρομαι καθόλου βέβαια που σε ένα εκτενές κείμενο ιδεολογικοποιείς τη στάση μου περί αγάπης, ούτε που μιλάς για εκκλησιαστικούς "κύκλους". (Αλήθεια, έχω "τετράγωνο" σκεπτικό, εκφράζομαι όπως άλλοι "κύκλοι"....τι στην ευχή, γεωμετρία έκανες το απόγευμα;).:D

Από την άλλη μπορεί και να κάνω λάθος ότι ιδεολογικοποιείς, άλλωστε το έπαθα για πολλοστή φορά σήμερα (μια από αυτές ήταν ότι στοιχημάτισα υπέρ της Αγγλίας) :(

Αφού πρέπει να το πω, βέβαια, μήπως και δεν έγινε κατανοητό ας το πω: φυσικά και δεν ψεύδεται, ούτε συκοφαντεί ο συγγραφέας. Τώρα, η έμφαση της δικής μου κριτικής δεν ήταν στην αγάπη ή μη αγάπη, Νίκο, όπως το παρουσιάζεις, γιατί σίγουρα αυτό δεν θα το κρίνω εγώ και σίγουρα δεν είμαι ο αναμάρτητος. Η έμφαση ήταν στη διαφοροποίηση του είδους "πολύ σοβαρή και τεκμηριωμένη ανάλυση-κριτική" (που είπε ο κ. Γιαννουκάκης) από αυτό που ονόμασα με μια λέξη για την οποία απολογήθηκα και που εσύ λες "αυθόρμητη λαϊκή εκδήλωση των συναισθημάτων, ακόμα και της αγανάκτησης".
 

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
Άσχετα με το αποτέλεσμα της δίκης, που σε κάποια στιγμή θα γίνει, η κριτική του π. Σιαμάκη μπορεί να χωριστεί σε δύο μέρη,

1) Επι της ουσίας, "καθαρισμέμη" απο τα συναισθήματα αγανάκτησης

2) Τα συναισθήματα αγανάκτησης

Εαν επανεκδοθεί η κριτική επι της ουσίας, sanitised απο τα συναισθηματικά (κατα τον κ. Κωνσταντίνου και άλλους δυσφημηστικά και απαξιωτικά) θα γινόταν ένας γόνιμος διάλογος χωρίς τον φόβο ασφαλιστικών μέτρων;

Υποθέτω......

ΝΓ
 
Last edited:

konstantinou

Γιώργος Ν. Κωνσταντίνου
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί έχουν αρχίσει "οι παιδικές ερωτήσεις" για μουσικά θέματα!!!!!
 

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
Αγαπητέ κ. Κωνσταντίνου,

Τί εννοείτε με το "οι παιδικές ερωτήσεις" για μουσικά θέματα!!!!! ;

1) Σείς ανοίξατε την οδὀ για την κριτική (καλή ή αρνητική) με την δημοσίευση του τόμου σας.

2) Δεν χρειάζεται να έχει τις περγαμηνές μουσικολόγου να κρίνει τον τόμο σας επι μουσικολογικής και ιστορικής βάσης

Εκτώς εάν για σας ισχύουν κανόνες διαφορετικοί απο αυτούς που είναι διεθνώς δεκτοί (ακαδημαικώς, επιστημωνικώς, λογοτεχνικώς) για την ανάλυση, μελέτη και κριτική "κριτικών εκδόσεων" πάσης φύσεως και ουσίας.

Δηλαδή, ΠΟΙΟΙ κατα σας είναι οι ΚΑΤΑΛΗΛΛΟΙ για να κρίνουν την εργασία σας;

NG
 

konstantinou

Γιώργος Ν. Κωνσταντίνου
Αγαπητέ κ. Κωνσταντίνου,

Τί εννοείτε με το "οι παιδικές ερωτήσεις" για μουσικά θέματα!!!!! ;

1) Σείς ανοίξατε την οδὀ για την κριτική (καλή ή αρνητική) με την δημοσίευση του τόμου σας.

2) Δεν χρειάζεται να έχει τις περγαμηνές μουσικολόγου να κρίνει τον τόμο σας επι μουσικολογικής και ιστορικής βάσης

Εκτώς εάν για σας ισχύουν κανόνες διαφορετικοί απο αυτούς που είναι διεθνώς δεκτοί (ακαδημαικώς, επιστημωνικώς, λογοτεχνικώς) για την ανάλυση, μελέτη και κριτική "κριτικών εκδόσεων" πάσης φύσεως και ουσίας.

Δηλαδή, ΠΟΙΟΙ κατα σας είναι οι ΚΑΤΑΛΗΛΛΟΙ για να κρίνουν την εργασία σας;

NG

Άπαντες, κύριε Γιαννουκάκη, άπαντες. Γι αυτό δεν χρειάζονται, επί μουσικού, τέτοιες ερωτήσεις.

Αλλά σας παρακαλώ, μη λειτουργείτε ως μεσάζων (προηγούμενο μήνυμά σας: Εαν επανεκδοθεί η κριτική......). Δεν είναι απαραίτητο. Στις μουσικές τοποθετήσεις δεν υπάρχει περιορισμός. Δεν είναι απαραίτητο να ξαναβγεί η "κριτική" για να πείτε πράγματα που ξέρετε και γνωρίζετε. Εκτός και αν ενεργείτε εκ μέρους του π. Αθανασίου. Η μουσικοφιλολογική κριτική δεν ενοχλεί. Τα ξαναγράψαμε αυτά. Μη γινόμαστε κουραστικοί. Ο π. Αθανάσιος έχει την άποψή του, σεβαστή μεν, επιλήψιμη, κατ' εμέ, δε. Ας κρατήσει τα μουσικοφιλολογικά, ας πετάξει τα άλλα, και εδώ είμαστε. Άλλωστε αυτό ειπώθηκε από τη μεριά μου στην επικοινωνία που είχα μαζί του. Και τότε σεβάστηκα την άποψή του να παραμείνει σ' αυτά που έγραψε. Τα πράγματα είναι πολύ απλά.

Τοποθετηθείτε λοιπόν εσείς μουσικά και εάν κάποιος έχει να προσθέσει ή να απαντήσει σε αυτά που γράφετε, θα το πράξει
(δεν βλέπω όμως να το κάνετε, να καταθέτετε δηλαδή τα συμπεράσματά σας, όπως έχετε γράψει, για να γίνει μουσικός διάλογος από τον οποιονδήποτε).

Να είστε καλά.

Υ.Γ. Θα σας απαλλάξω για λίγο από την παρουσία μου, λόγω υποχρεώσεων.
 
Last edited:

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
Καλώς λοιπόν, κ. Κωνσταντίνου. Ίσως δεν κατάλαβα το πνέυμα της φράσης σας, και γιαυτό με προβλημάτησε και σας ερώτησα.

Ο λόγος που με προβλημάτησε βασίζεται σε μια παλαιώτερη συζήτηση που είχα με έναν διακεκριμένο μουσικολόγο εξ Ελλάδος που ούτε λίγο ούτε πολύ μου είπε "κ. Γιαννουκάκη, δεν είστε του μουσικολογικού επιπέδου μου να μου κάνετε τέτοιες ερωτήσεις"....μάλλον δεν ήθελε, η δεν μπορούσε να απαντήσει.......

Δεν εκπροσωπεύω τον π. Σιαμάκη, ούτε είμαι συνήγορός του. Την κριτική του την αξιολόγησα επι αντικειμενική βάσει και επι της ουσίας.

1) Τον τόμο σας τον διάβασα στις αρχές του 2008. Κράτησα μερικά σημειώματα και προβληματισμούς επι της ουσίας και θα σας τα θέσω εντώς εκθέσεως που ασχολείται με το σημείο (2):

2) Επι τη μεθοδολογία σας είχα και έχω ενστάσεις. Ο όρος "κριτική έκδοση" είναι συγκεκριμένος. Εάν ενδιαφέρεστε, θα σας την στείλω (στα Αγγλικά δυστυχώς, διότι εκφράζομαι καλλίτερα, επιστημωνικώς στα Αγγλικά...όμως Σεις μπορείτε να μου απαντήσετε στα Ελληνικά. Όσο και περίπλοκα, τα καταλαβαίνω)

Εάν συμφωνείτε να ανοίξουμε έναν καλό και ωραίο διάλογο, θ' αναρτήσω την έκθεσή μου αύριο.

ΝΓ
 
Last edited:

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
Αγαπητοί, προς λύση τυχόν παρεξηγήσεων το Ψαλτολόγιον (ήτοι ο ιδιοκτήτης του) δεν εμπλέκεται στη συγκεκριμένη νομική διαδικασία για την οποία ενημερώθηκα ήδη πρίν από αρκετές μέρες μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από πρόσωπο άσχετο με το Γιώργο Κωνσταντίνου. Η απόσυρσή του ήταν εντελώς προληπτική προς αποφυγήν πιθανής εμπλοκής στο μέλλον και χωρίς τη θέλησή μας. Αυτά με τα νομικά. Πέρα όμως από τα νομικά και χωρίς να έχω διαβάσει το επίμαχο βιβλίο ακόμα, αποτελεί αρχή και κανόνα του Ψαλτολογίου να μην δημοσιεύεται υλικό που προσβάλει το πρόσωπο κάποιου μέλους ή μη μέλους του φόρουμ. Για το θέμα αυτό πέρα από τους κανόνες συμμετοχής έχουν γίνει επανειλλημένα παρατηρήσεις και διευκρινήσεις π.χ. Υπενθύμιση όρων συμμετοχής στο Ψαλτολόγιον. Για να φτάσει κάποιος (εδώ ο κ. Κωνσταντίνου) στο σημείο να κινήσει δικαστική διαδικασία σχετικά με προσβολή της προσωπικότητάς του σε σχέση με κάποιο υλικό (εδώ το συγκεκριμένο βιβλίο) προφανώς τίθεται θέμα δημοσίευσης του βιβλίου αυτού ώς έχει στο Ψαλτολόγιον. Οι συντονιστές εξέτασαν το θέμα και αποφάσισαν ομόφωνα όπως ήδη ανακοινώθηκε να αναμείνουμε τη δικαστική απόφαση και εφόσον διευθετηθεί το θέμα να πράξουμε ανάλογα.

Στο μεταξύ:

α) Το βιβλίο όπως αναφέρθηκε είναι διαθέσιμο δωρεάν (με άδεια του συγγραφέα) ιδιωτικά μέσω του αρχικώς αναρτήσαντος (μέλος priggos) ή αυτών που ήδη το έχουν σε ηλεκτρονική μορφή ή μέσω των βιβλιοπωλείων για όποιον ενδιαφέρεται να μορφώσει άποψη και να συζητήσει τα μουσικά θέματα που θίγονται. Ζητείτε και ευρήσετε.

β) Τα περί της δικαστικής διαμάχης αφορούν προσωπικά τους εμπλεκομένους σε αυτήν και επομένως ζητώ να μην συνεχιστεί η συζήτηση επ'αυτών.

γ) Θα ήταν ευχής έργον να γινόταν ένας πολιτισμένος και εποικοδομητικός διάλογος για τα μουσικά θέματα που συζητούνται στο βιβλίο χωρίς να καταντήσει σε αψιμαχία προσώπων με αφορισμούς, ειρωνίες, εγκλήσεις, αντεγκλήσεις, βιντεάκια κτλ. Όλοι θα είχαμε να ωφεληθούμε πιστεύω από κάτι τέτοιο. Καλό δε θα ήταν να άνοιγε νέο θέμα για κάθε υποσυζήτηση και όχι όλα μαζί να συζητούνται σε ένα θέμα δυσκολεύοντας την παρακολούθηση των συζητούμενων θεμάτων. Στο χέρι μας είναι να το προσπαθήσουμε. Ευχαριστώ.
 

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
Αγαπητέ κ. Συντονιστά Δημήτρη,

Συμφωνώ πως πρεπει να κλειδώσει η θεματική ενώτητα αυτή εδώ αναμένοντας την απόφαση του δικαστηρίου.

ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΔΕ, ν ανοίξει ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ θεματική ενώτητα με τίτλο

ΣΗΜΕΙΩΜΑΤΑ-ΜΕΛΕΤΗ του τόμου του κ. Γ. Κωνσταντίνου "Το ανέκδοτο αυτόγραφο του Χρυσάνθου του 1816. Κριτική έκδοση"

Έτσι το θέμα θα είναι συγκεκριμένο, και οι τοποθετήσεις, σημειώματα, και κριτικές θα βρίσκονται κάτω απο την ίδια θεματική ενότητα.

Εάν συμφωνείτε, θ αναρτήσω πρώτος μια έκθεση για την μεθοδολογία με θέματα ουσίας του εν λόγου τόμου.

Ο κ. Κωνσταντίνου μπορεί, εφ όσον θέλει ο ίδιος, να συμμετέχει....

ΝΓ
 

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
Ευχαρίστως να αναρτήσετε τη μελέτη σας κ. Γιαννουκάκη σε νέο θέμα και ας σχολιασθεί εκεί. Εάν είναι στα Αγγλικά, καλύτερα αναρτήστε την (και) στο Αγγλόφωνο μέρος του φόρουμ. Ευχαριστώ.
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Νίκο, νομίζω ότι πρώτη φορά χρησιμοποιώ ποσοστά.

Δεν χαίρομαι καθόλου βέβαια που σε ένα εκτενές κείμενο ιδεολογικοποιείς τη στάση μου περί αγάπης, ούτε που μιλάς για εκκλησιαστικούς "κύκλους". (Αλήθεια, έχω "τετράγωνο" σκεπτικό, εκφράζομαι όπως άλλοι "κύκλοι"....τι στην ευχή, γεωμετρία έκανες το απόγευμα;).:D

Από την άλλη μπορεί και να κάνω λάθος ότι ιδεολογικοποιείς, άλλωστε το έπαθα για πολλοστή φορά σήμερα (μια από αυτές ήταν ότι στοιχημάτισα υπέρ της Αγγλίας) :(
Γεώργιε η ιδεολογικοποίηση και οι εκκλησιαστικοί κύκλοι δεν απευθύνονταν σ' εσένα, σου το έγραψα άλλωστε και στο μήνυμά μου. Εσύ έχεις δώσει δείγματα γραφής στο forum αυτό και δίνεις καθημερινά σχεδόν με κάθε σου μήνυμα, δεν μπορεί να σε πειράξει κανένας Θεοτοκάτος! Εγώ απλώς λέω ότι δεν ασπάζομαι την τετράγωνη αυτή λογική, που, αν φτάσει στα άκρα (που εσύ δεν είσαι εκ φύσεως άνθρωπος των άκρων) μπορεί να οδηγήσει (και έχει οδηγήσει) σε τέτοιες καταστάσεις. Έχεις τη συγγνώμη μου λοιπόν για την παρεξήγηση αυτή.
Αφού πρέπει να το πω, βέβαια, μήπως και δεν έγινε κατανοητό ας το πω: φυσικά και δεν ψεύδεται, ούτε συκοφαντεί ο συγγραφέας. Τώρα, η έμφαση της δικής μου κριτικής δεν ήταν στην αγάπη ή μη αγάπη, Νίκο, όπως το παρουσιάζεις, γιατί σίγουρα αυτό δεν θα το κρίνω εγώ και σίγουρα δεν είμαι ο αναμάρτητος. Η έμφαση ήταν στη διαφοροποίηση του είδους "πολύ σοβαρή και τεκμηριωμένη ανάλυση-κριτική" (που είπε ο κ. Γιαννουκάκης) από αυτό που ονόμασα με μια λέξη για την οποία απολογήθηκα και που εσύ λες "αυθόρμητη λαϊκή εκδήλωση των συναισθημάτων, ακόμα και της αγανάκτησης".
Χμμμ.... Τότε δε βλέπω να διαφωνούμε σε κάτι επί της ουσίας. Εμένα, ένα "υπόδειγμα κριτικής" που έχει δομηθεί πάνω σε αυστηρώς "ακαδημαϊκά" κριτήρια, προσωπικά με αφήνει παντελώς αδιάφορο: αρκούμαι στο ότι η κριτική του π. Αθανασίου περιέχει οπωσδήποτε σοβαρά και τεκμηριωμένα επιστημονικά στοιχεία και ο αυθορμητισμός του δεν με ενοχλεί καθόλου, αφού δεν ξεπερνά τα όρια και φαίνεται ότι είναι πηγαίος και -κυρίως- απόλυτα δικαιολογημένος από τα προκλητικά μουσικοφιλολογικά σφάλματα του Αυτογράφου. Μάλιστα -για να είμαι και ακριβοδίκαιος- με αφήνουν αδιάφορο και τα ακαδημαϊκής φύσεως σφάλματα του Αυτογράφου (λ.χ. το εάν όντως είναι ή όχι κριτική η έκδοση κλπ.). Για μένα αυτό που έχει σημασία είναι τα μουσικά ατοπήματα των κρίσεων του φίλου Γιώργου Κωνσταντίνου, σε πολλά από τα οποία αναφέρθηκα και στην ανακοίνωσή μου στο Δ' συνέδριο του ΙΒΜ.

Κι αν απαριθμήσουμε, φίλτατε Γεώργιε, τα βιβλία που δεν πληρούν τα ακαδημαϊκά κριτήρια του "σοβαρού", θεωρούνται όμως σπουδαία και τρανά στη μουσική μας, μάλλον αυτά είναι και τα περισσότερα, θα έλεγα εγώ...
 
Μόλις τελείωσα λοιπόν την ανάγνωση του έργου του π.Αθανασίου και ακόμη περιμένω να βρω τα τόσο προσβλητικά και απαξιωτικά για τον Κωνσταντίνου σχόλια, μα και την έλλειψη αγάπης που υποτίθεται ότι χαρακτήριζε αυτό το βιβλίο.
Αντιθέτως, επιστημονικότητα και με βάση αυτό που δηλώνει ο τίτλος του ("Το Θεωρητικό του Χρυσάνθου" μουσικοφιλολογικώς) το πόνημα αυτό είναι μία καταπληκτική κριτική έκδοση. Είναι απορίας άξιον, να θεωρεί κάποιος ότι προσβάλλεται και να μηνύει δεξιά και αριστερά, όποιον δεν συμφωνεί με το έργο του και τις θεωρίες του. Για να μη μιλήσω για έλλειψη σεβασμού στο ιερατικό σχήμα του π. Αθανασίου. Ούτε καν για ελευθερία της έκφρασης, για το ότι είμαστε στο 2010 και ότι καύση βιβλίων έχει να γίνει πολλά χρόνια (αν δεν απατώμαι ούτε επί επταετίας έγινε).
Εν πάσει περιπτώσει πολλά ερωτήματα θα μπορούσα να απευθύνω για άλλη μια φορά στον Γιώργο Κωνσταντίνου, αλλά κλασσικά δεν θα απαντήσει οπότε μάταιος κόπος. Ο περιβόητος διάλογος που θέλουν πολλοί, μόνο με καθρέφτη θα μπορούσε να επιτευχθεί σε αυτή την περίπτωση.
Για να έχουν όλοι προσωπική άποψη μπορούν να διαβάσουν το βιβλίο, αλλά και τη μήνυση του καθ ου στην ιστοσελίδα του κ. Μιχαλάκη και συγκεκριμένα:
http://graeca.canto.ru/upload/MontrealPsaltiki/Hypermachoi_Anti_Simon_Karas/

Νικόλαος Μάννης
καθηγητής στα κρασιά
 

master_yianni

Αργός και μετά μέλους
Νικόλαος Μάννης
καθηγητής στα κρασιά

Μα μην τα αφηνεις ολα ανεξηγητα ρε Νικο, κανε μας τα λιανα!!! Παραγεις κρασια ή μονο διδασκεις;
 

master_yianni

Αργός και μετά μέλους
Τα δοκιμάζω:wink:
Και αν δε μου αρέσουν τα μηνύω:p

Περι κρασιου και οινοποσιας, εμαθα οτι εκλεκτο μελος του ψαλτολογιου νυμφευεται λιαν συντομως!!! Ο ιεροψαλτικος χορος θα ψαλλει εξω πεταστες και τρομικα μετα το πατροπαραδοτο "σε πατησε!!! σε πατησε!!!!" του Αποστολου!!!!! Ελπιζουμε να τσιμπησει και να μας πει και τα υπολοιπα! :D
 

master_yianni

Αργός και μετά μέλους
Προτεινω να αλλαξει ο τιτλος του θεματος σε "Κατι περι Χρυσανθου (δεν προλαβαμε να δουμε ακριβως τι), και βουκολικο δραμα σε πεντε πραξεις, "τα σταφυλια της οργης", αμπελοφιλοσοφικως" :D
 

π. Ρωμανός Καράνος

Παλαιό Μέλος
Έριξα μια γρήγορη ματιά και στο βιβλίο του π. Αθανασίου Σιαμάκη και στην αίτηση λήψεως ασφαλιστικών μέτρων από τον κ. Κωνσταντίνου. Δε θα μπω στη μουσικολογική ουσία του πράγματος, γιατί ούτε την έκδοση του Μεγάλου Θεωρητικού από τον κ. Κωνσταντίνου ούτε το σύγγραμμα του π. Σιαμάκη είχα χρόνο να μελετήσω ενδελεχώς. Με όλον όμως τον σεβασμό που τρέφω στο πρόσωπο και το έργο του κ. Κωνσταντίνου, καταθέτω την πικρία μου για την αίτηση να καταδικασθεί ο ιερεύς σε "προσωπική κράτηση ενός (1) έτους". Καλά η αίτηση απαγόρευσης κυκλοφορίας του βιβλίου, ακόμη και η χρηματική αποζημίωση, αλλά η αίτηση φυλάκισης ενός ιερέως ξενίζει κάπως. Ακόμη κι αν έχει δίκιο ο κ. Κωνσταντίνου ότι το σύγγραμμα του π. Σιαμάκη είναι προσβλητικό και μειωτικό της προσωπικότητας του ενάγοντος, κατά την ταπεινή μου γνώμη, η αίτηση είναι υπερβολική και απαξιωτική για το λειτούργημα του εναγομένου. Τέλος πάντων, δε θέλω να θίξω ή να πικράνω κανέναν, απλά πιστεύω ότι όλες αυτές οι "κόντρες", όταν μεταφέρονται στα δικαστήρια, δεν ωφελούν ούτε τους αμέσως ενδιαφερομένους ούτε την Ψαλτική Τέχνη που όλοι μας προσπαθούμε κατά το δοθέν ημίν τάλαντον να διακονήσουμε ούτε την Εκκλησία. Όλα αυτά με πολλή και ειλικρινή αγάπη και σεβασμό προς όλους.
 

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
Ο Θεός να βάλλει το χέρι του να ΜΗΝ ΕΡΘΟΥΝ ΕΠΙΣΗΜΩΣ στην Αμερική ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΕΡΙΔΕΣ αγαπητέ μου Μένιε.....

..τα έχουμε πεί και τηλεφωνικώς....

Τα αναλόγια δεν είναι χώρος πειραματισμού. Ή ΣΕΒΟΜΑΣΤΕ τις αποφάσεις και την παράδοση ΤΗΣ ΕΠΙΣΗΜΗΣ Εκκλησίας, ή δεν την λειτουργούμε. Τελεία και παύλα.

Και γιαυτούς, είτε εν Ελλάδι, είτε αλλού, που παρουσιάζουν νεοφανές Θεωρίες και τάσεις, πάντοτε θα υπάρχουν άνθρωποι (ναι, και με περγαμηνές ακαδημαικές και ΨΑΛΤΙΚΕΣ) που θα αποκαλύπτουν τις αιρέσεις, με επιστημονικό και μελετημένο τρόπο και ΣΤΟΙΧΕΙΑ.

Η Εκκλησία, σε κάποια στιγμή θα μιλήσει ΚΑΘΑΡΑ. Και θα ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΕΙ και τα πράγματα θα τα βάλλει στη θέση τους. Είμαι σίγουρος γιαυτο.

Καλή Αρχή στη Βοστώνη, και αναμένω την συνεργασία σου όπως κι εγώ σου προσφέρω την δική μου...

ΝΓ.
 
Last edited:

konstantinou

Γιώργος Ν. Κωνσταντίνου
Έριξα μια γρήγορη ματιά και στο βιβλίο του π. Αθανασίου Σιαμάκη και στην αίτηση λήψεως ασφαλιστικών μέτρων από τον κ. Κωνσταντίνου. Δε θα μπω στη μουσικολογική ουσία του πράγματος, γιατί ούτε την έκδοση του Μεγάλου Θεωρητικού από τον κ. Κωνσταντίνου ούτε το σύγγραμμα του π. Σιαμάκη είχα χρόνο να μελετήσω ενδελεχώς. Με όλον όμως τον σεβασμό που τρέφω στο πρόσωπο και το έργο του κ. Κωνσταντίνου, καταθέτω την πικρία μου για την αίτηση να καταδικασθεί ο ιερεύς σε "προσωπική κράτηση ενός (1) έτους". Καλά η αίτηση απαγόρευσης κυκλοφορίας του βιβλίου, ακόμη και η χρηματική αποζημίωση, αλλά η αίτηση φυλάκισης ενός ιερέως ξενίζει κάπως. Ακόμη κι αν έχει δίκιο ο κ. Κωνσταντίνου ότι το σύγγραμμα του π. Σιαμάκη είναι προσβλητικό και μειωτικό της προσωπικότητας του ενάγοντος, κατά την ταπεινή μου γνώμη, η αίτηση είναι υπερβολική και απαξιωτική για το λειτούργημα του εναγομένου. Τέλος πάντων, δε θέλω να θίξω ή να πικράνω κανέναν, απλά πιστεύω ότι όλες αυτές οι "κόντρες", όταν μεταφέρονται στα δικαστήρια, δεν ωφελούν ούτε τους αμέσως ενδιαφερομένους ούτε την Ψαλτική Τέχνη που όλοι μας προσπαθούμε κατά το δοθέν ημίν τάλαντον να διακονήσουμε ούτε την Εκκλησία. Όλα αυτά με πολλή και ειλικρινή αγάπη και σεβασμό προς όλους.

Αγαπητέ φίλε.

Σέβομαι την άποψή σου, αλλά άσε να έχω κι εγώ τη δική μου.
Δεν καταλαβαίνω γιατί όλα ανάγονται στη μουσική, και στο λειτούργημα του π. Αθανασίου.

Αν διάβασες αυτά στα όσα εγώ πιστεύω ότι μειώνομαι, μάλλον κάνεις λάθος. Εδώ νομίζω ότι πρέπει να απασχολεί τον καθένα (αν θέλει να τοποθετηθεί) το μουσικό του πράγματος ή το γεγονός αυτό καθαυτό.

Να ξαναπώ λοιπόν. Το θέμα δεν είναι μουσικό ούτε έχει να κάνει με το λειτούργημα του π. Αθανασίου.

Ευχαριστώ.
 
Top