Ψαλτικά οφφίκια

Farlekas σοι είπας. Ο ερωτήσας αναφέρθηκε σε άλλες εποχές και ονόματα. Χρονικά ήμουν ξεκάθαρος και σ' ευχαριστώ που με στοιχεία σου το αποδεικνύεις, γνωρίζοντας άραγε ότι εκθέτεις όσους θεοποιείς(;). Κάτι σχετικό για τον Πέτρο και τον Ιάκωβο έχεις; Πέρα από το γενικό ερώτημα του από πότε ξεκινάει για σένα η ψαλτική...

Αnyway όποιος κατάλαβε κατάλαβε.
 
κυριοι συναδελφοι ελεος!!!!
μια απλη επισημανση εκανα στον κυριο καρασταματη με εμφανεστατα στοιχεια χιουμορ και απο εκει και περα ο καθενας λεει το μακρυ του και το κοντο του.
εχει καποιος στοιχεια για το επιθετο "αρχων" στα οφικια των ψαλτων του πατριαρχειου?
ας τα παραθεσει.
εγω δεν εχω δει σε κανενα χειρογραφο απο τα εκατονταδες που εχουν πεσει στα χερια μου την λεξη "αρχων".για του λογου το αληθες,δειτε τις φωτο που ανεβασε ο ευγενης κ.τσακιρογλου.
αν θυμαμαι καλα,πρωτη φορα το ειδα στον βιολακη η στον ραιδεστηνο.
αλλα δεν ειμαι σιγουρος και το λεω.
απο την αλλη ομως,οποιος δεν ειναι σιγουρος για πληροφοριες που παραθετει,να μη το κανει.
ας εχουμε εστω την στοιχειωδη σοβαροτητα.
 
Farlekas σοι είπας. Ο ερωτήσας αναφέρθηκε σε άλλες εποχές και ονόματα. Χρονικά ήμουν ξεκάθαρος και σ' ευχαριστώ που με στοιχεία σου το αποδεικνύεις, γνωρίζοντας άραγε ότι
εκθέτεις
όσους θεοποιείς(;). Κάτι σχετικό για τον Πέτρο και τον Ιάκωβο έχεις; Πέρα από το γενικό ερώτημα του από πότε ξεκινάει για σένα η ψαλτική...

Αnyway όποιος κατάλαβε κατάλαβε.

Φιλτατε , Αυτοι δεν εκτιθενται ουτε απο μενα , ουτε απο σενα , ουτε απο κανενα νανο του σημερα . Οσον αφορα τις "εποχες" και τοτε(παλια) και τωρα(σημερα) ειναι τεσσερις και μαλλον εκει (στο 4) θα παραμεινουν . Απο κει και περα οπως λεει και το ασμα που ανεβασα , οποιος πληρωνει τα τελη μπορει να λεει οτι θελει , ειτε ποσταροντας στο φορουμ , ειτε εκπονωντας διδακτορικες διατριβες .......
 
farlekas 1980,παρεκτρεπεσαι...

Καλε μου φιλε καποιο λαθακι κανεις :) ! Πιθανολογω οτι παρασυρθηκες απο καποιους χειροκροτητες - ευχαριστιολογους :rolleyes:...
Για δες πιο ψυχραιμα τα οσα εγραψα ως απαντησεις , στο μηνυμα που φωτογραφιζε τον Στανιτσα , τον Νικολαιδη κ.α , ως ενοχους τελεσης πραξεως , για την οποια θα επρεπε να ....ντρεπονται :eek: !!!!
Να εισαι καλα !
 
Καλε μου φιλε καποιο λαθακι κανεις :) ! Πιθανολογω οτι παρασυρθηκες απο καποιους χειροκροτητες - ευχαριστιολογους :rolleyes:...
Για δες πιο ψυχραιμα τα οσα εγραψα ως απαντησεις , στο μηνυμα που φωτογραφιζε τον Στανιτσα , τον Νικολαιδη κ.α , ως ενοχους τελεσης πραξεως , για την οποια θα επρεπε να ....ντρεπονται :eek: !!!!
Να εισαι καλα !

Xε χε σε ξεγελασα!
Ξεχασα απλα, να βαλω την σχετικη φατσουλα: :p
:wink::cool:
 
Last edited:
Η ΑΘΠ επισκέπτεται τακτικά την πατρίδα μας, αλλά και το εξωτερικό. Σε διάφορες εξωλατρευτικές εκδηλώσεις -κυρίως- χρειάζεται να γίνουν οι κατάλληλες προσφωνήσεις. Διερωτώμαι αν υπάρχει τυπικό ή σχετική εθιμοτυπία ως προς τη σειρά προσφωνήσεων, και ειδικά προκειμένου περί των ιεροψαλτών και των οφφικίων ή των θέσεων που καταλαμβάνουν, εφ᾽όσον παρίστανται. Αν αυτό ισχύει μια ενδεικτική σειρά θα μπορούσε να είναι η εξής:

'Aρχων Πρωτοψάλτης ΜΧΕ, Άρχων Λαμπαδάριος ΜΧΕ, Άρχων Δομέστιχος ΜΧΕ, Άρχων Πρωτοψάλτης της Αρχιεπισκοπής Κων/πολεως, Άρχων Μουσικοδιδάσκαλος, Άρχων Υμνωδὀς,λοιποί Άρχοντες Κων/πόλεως, Ἀρχων Πρωτοψάλτης τοπικής μητροπόλεως, συνδικαλιστικά όργανα: πρόεδρος και μέλη ομσιε, πρόεδρος κ μέλη τοπικού συλλόγου ιεροψαλτών, ιερείς, πολιτειακοί και τοπικοί άρχοντες.

Ευχαριστώ,

Δ.
 
Last edited:
Ωχ ! φωτιές που ανάβεις !
α) ο μαίστωρ τι θέση καταλαμβάνει ;
β) μεταξύ "ομοιοβάθμων", υπερισχύει ο αρχαιότερος , όπως στον στρατό ;:D
 
Κύριε, τὰ τελεώτατα φρονεῖν, τοὺς οἰκείους παιδεύων Μαθητάς, μὴ ὁμοιοῦσθαι τοῖς ἔθνεσιν ἔλεγες, εἰς τὸ κατάρχειν τῶν ἐλαχιστοτέρων· οὐχ οὕτω γὰρ ἔσται ὑμῖν τοῖς ἐμοῖς Μαθηταῖς, ὅτι πτωχὸς θέλων ὑπάρχω· ὁ πρῶτος οὖν ὑμῶν, ἔστω πάντων διάκονος, ὁ δὲ ἄρχων, ὡς ὁ ἀρχόμενος, ὁ προκριθεὶς δὲ ὡς ὁ ἔσχατος· καὶ γάρ ἐλήλυθα αὐτὸς τῷ πτωχεύσαντι Ἀδὰμ διακονῆσαι, καὶ λύτρον δοῦναι ἀντὶ πολλῶν, τὴν ψυχὴν τῶν βοώντων μοι· Δόξα σοι.

Τό τέλειο τροπάριο.
Ἄν γράψω ἀνάλυση ἴσως τό χαλάσω.
 
Κύριε, τὰ τελεώτατα φρονεῖν, τοὺς οἰκείους παιδεύων Μαθητάς, μὴ ὁμοιοῦσθαι τοῖς ἔθνεσιν ἔλεγες, εἰς τὸ κατάρχειν τῶν ἐλαχιστοτέρων· οὐχ οὕτω γὰρ ἔσται ὑμῖν τοῖς ἐμοῖς Μαθηταῖς, ὅτι πτωχὸς θέλων ὑπάρχω· ὁ πρῶτος οὖν ὑμῶν, ἔστω πάντων διάκονος, ὁ δὲ ἄρχων, ὡς ὁ ἀρχόμενος, ὁ προκριθεὶς δὲ ὡς ὁ ἔσχατος· καὶ γάρ ἐλήλυθα αὐτὸς τῷ πτωχεύσαντι Ἀδὰμ διακονῆσαι, καὶ λύτρον δοῦναι ἀντὶ πολλῶν, τὴν ψυχὴν τῶν βοώντων μοι· Δόξα σοι.

Τό τέλειο τροπάριο.
Ἄν γράψω ἀνάλυση ἴσως τό χαλάσω.

ΤΕΛΕΙΟ
 
Υπάρχουν και οι τιμητικές πλακέτες.......Νομίζω????
Η κάθε Μητρόπολη στα χωράφια της μπορεί να κάνει ότι θέλει, να δίνει οφίκκια, να στήνει ανδριάντες, να φτιάχνει πρωτομές, προσωπογραφίες, αφιερώματα σε περιοδικά κ.α. Ιδιαιτέρως δε εφόσον ο τίτλος του οφικκίου συνοδεύεται από το όνομα της οικείας Μητροπόλεως, δεν τίθεται θέμα παρεξηγήσεως, συγκρίσεως ή ότι άλλο φαντάζεστε. Πέραν του ότι όπως λέει ο δάσκαλός μου: "ο αθλητής τελικά φαίνεται στην αρένα", οπότε ότι κι αν φοράει στο κεφάλι άμα δεν τόχει... Εξάλλου, την "εξαγωγή" οφικκίων ξεκίνησε πρώτο το ίδιο το Οικουμενικό Πατριαρχείο, οπότε η πρώτη υποδοχή των παραπόνων σας μάλλον θα έπρεπε να γίνει πρώτα από το ίδιο.
 
Η κάθε Μητρόπολη στα χωράφια της μπορεί να κάνει ότι θέλει, να δίνει οφίκκια, να στήνει ανδριάντες, να φτιάχνει πρωτομές, προσωπογραφίες, αφιερώματα σε περιοδικά κ.α. Ιδιαιτέρως δε εφόσον ο τίτλος του οφικκίου συνοδεύεται από το όνομα της οικείας Μητροπόλεως, δεν τίθεται θέμα παρεξηγήσεως, συγκρίσεως ή ότι άλλο φαντάζεστε. Πέραν του ότι όπως λέει ο δάσκαλός μου: "ο αθλητής τελικά φαίνεται στην αρένα", οπότε ότι κι αν φοράει στο κεφάλι άμα δεν τόχει... Εξάλλου, την "εξαγωγή" οφικκίων ξεκίνησε πρώτο το ίδιο το Οικουμενικό Πατριαρχείο, οπότε η πρώτη υποδοχή των παραπόνων σας μάλλον θα έπρεπε να γίνει πρώτα από το ίδιο.

Ὅλα καλά, ἀρκεῖ νὰ γνωρίζουν ὅλοι καὶ τὰ γεωγραφικὰ ὅρια τῆς Μητροπόλεως καὶ φυσικὰ τοῦ ὀφικίου.
 
Μία ερώτηση σχετικά με την ιστορία του θέματος: Ο τίτλος «άρχοντας» δεν απονέμεται αποκλειστικά από το Οικουμενικό Πατριαρχείο; Απονέμεται και από άλλα Πατριαρχεία ή Μητροπόλεις;
 
Καὶ κάτι ἄλλο.

Μὲ τὴ νέα μόδα τῶν ὀφφικίων τῶν Μητροπόλεων σὲ ψάλτες ἔχω καὶ μιὰ ἁπορία.

Ὁ οφικιοῦχος ἑντὸς τῶν ὁρίων τῆς Μητροπόλεώς του προηγεῖται τῶν ἄλλων ψαλτῶν; Δηλαδὴ ἄν ἔλθει στο ἀναλόγιό μου εἶμαι ὑποχρεωμένος νὰ τοῦ παραχωρήσω τὴ θέση μου; Κι ἄν εἶναι δύο ὀφικιοῦχοι μαζί (γιατὶ ἐκεῖ ποὺ ἔγινε ὁ ἕνας θὰ γίνουν καὶ ἄλλοι, αὐτὸ εἶναι σίγουρο) ποιὸς προηγεῖται, αὐτὸς ποὺ ἔχει πρεσβεία ὀφικιοθεσίας:)rolleyes:) ἤ θὰ πλακωθοῦνε μεταξύ τους κι ὅποιος βγεῖ ... ζωντανός;:rolleyes::D

ΥΓ. Ἀπ' τὸ πολὺ ὀφίκιο θὰ μπερδέψουμε σὲ λίγο τὸ φύκι μὲ τὸ φιρίκι:rolleyes::eek::D
 
Καὶ κάτι ἄλλο.

Μὲ τὴ νέα μόδα τῶν ὀφφικίων τῶν Μητροπόλεων σὲ ψάλτες ἔχω καὶ μιὰ ἁπορία.

Ὁ οφικιοῦχος ἑντὸς τῶν ὁρίων τῆς Μητροπόλεώς του προηγεῖται τῶν ἄλλων ψαλτῶν; Δηλαδὴ ἄν ἔλθει στο ἀναλόγιό μου εἶμαι ὑποχρεωμένος νὰ τοῦ παραχωρήσω τὴ θέση μου; Κι ἄν εἶναι δύο ὀφικιοῦχοι μαζί (γιατὶ ἐκεῖ ποὺ ἔγινε ὁ ἕνας θὰ γίνουν καὶ ἄλλοι, αὐτὸ εἶναι σίγουρο) ποιὸς προηγεῖται, αὐτὸς ποὺ ἔχει πρεσβεία ὀφικιοθεσίας:)rolleyes:) ἤ θὰ πλακωθοῦνε μεταξύ τους κι ὅποιος βγεῖ ... ζωντανός;:rolleyes::D

ΥΓ. Ἀπ' τὸ πολὺ ὀφίκιο θὰ μπερδέψουμε σὲ λίγο τὸ φύκι μὲ τὸ φιρίκι:rolleyes::eek::D

Δεν θα τη παραχωρήσεις έτσι απλά... θα φάς και 2-3 στο πισινό έτσι, γιατί είσαι λύκος...κακός και μαύρος και πρέπει να τιμωρηθείς... και αφού λοιπόν τελειώσουνε με σένα, μετά θα γίνει μάτς μεταξύ τους για το ποιός θα πάει δεξιά....εννοείται ο χαμένος, θα πάει αριστερά...
 
Μία ερώτηση σχετικά με την ιστορία του θέματος: Ο τίτλος «άρχοντας» δεν απονέμεται αποκλειστικά από το Οικουμενικό Πατριαρχείο;
Μόνον τό Οἰκουμενικόν Πατριαρχεῖον εἶχε καί ἔχει προνόμιον ἀπονομῆς ὀφφικίων, εἶχε καί ἔχει Ἄρχοντες καί Ὀφφικιάλους.

Απονέμεται και από άλλα Πατριαρχεία ή Μητροπόλεις;
Τό Πατριαρχεῖον Ἀλεξανδρείας ἐπί τοῦ σημερινοῦ Πατριάρχου πρωτοφανῶς ἔδωσε, καί παρατηρεῖται μεμονωμένως σέ Μητροπόλεις τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος. Στήν Ἀρχιεπισκοπή Ἀθηνῶν οὐδέποτε ἔχει συμβεῖ μέχρι σήμερα.

Ὑπάρχει βέβαια ὁ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΥΠ' ΑΡΙΘ. 142/1999 (ΦΕΚ Α 300/30-12-1999): Περί απονομής Εκκλησιαστικών Οφφικίων εν τη Εκκλησία της Ελλάδος (βλ. κι ἐδῶ), ὁ ὁποῖος γενικῶς, χωρίς νά ὑπάρχει κανένα ἀναλυτικό στοιχεῖο παρακάτω —ἀλλά μόνον γιά τά ὀφφίκια τῶν κληρικῶν—, ἀναφέρεται σέ λαϊκούς. Οὔτε κἄν σέ ψάλτες. Αὐτό τό «λαϊκούς» δέν γνωρίζω πῶς ἑρμηνεύεται ἤ ἄν στηρίζονται κάποιοι Μητροπολῖτες σ᾿ αὐτό.

Πάντως, εἶναι ἀλήθεια, ὅτι κάθε Μητροπολίτης στά ὅρια τῆς Μητροπόλεώς του, μπορεῖ νά κάνει ὅ,τι θέλει, ὅπως συμβαίνει μέ τίς χειροτονίες τῶν κληρικῶν (γι᾿ αὐτό διέγραψα ἄσχετο προηγούμενο μήνυμα).


 
Back
Top