giorgosgoudi
Νέο μέλος
Και πώς συνδέονται όλα αυτά με τον Πέτρο;
Διὰ τοῦ Χρυσάνθου, ὁ ὁποῖος περιγράφει τὴν ἐκκλ. μας μουσικὴ στὸ Θεωρητικόν του σὰν νὰ ἦταν οἰκουμενική, καὶ τοῦ ὁποίου ἡ μεταῥῥυθμιση μαζὶ μὲ τοὺς ἄλλους δύο Δασκάλους ἀνάγεται στοὺς "νεωτερισμοὺς" τοῦ Πελοποννησίου.Και πώς συνδέονται όλα αυτά με τον Πέτρο;
Ὅχι. Δὲν ἔγραψα ὅτι ὁ ἴδιος κανει τὴν ἀναγωγή. Ἁλλοῦ τὴν διάβασα. Ὁ Χρύσανθος ἀναφέρει τὸν Πελοποννήσιο ἐδῷ κ.ἑ. ὅπου γράφει ἐπὶ λέξει: γράφων [ὁ Πέτρος] ἡμέρας καὶ νυκτὸς καὶ ἐξηγῶν τὰ παλαιὰ μουσικά [...] σχεδὸν ἔφθασε νὰ γράφει τοὺς μουσικοὺς χαρακτῆρες ἀπὸ συμβόλων (*) εἰς γράμματα. Λίγες σελίδες μετὰ γράφει γιὰ τὸν Πέτρο τὸν Βυζάντιο ὡς μαθητὴ τοῦ Πελοποννησίου ("Λακεδαίμονος") καὶ μόνου γνώστη τοῦ τρόπου τῆς καταγραφῆς ποὺ ἐγκαινίασε ὁ προηγούμενος. Τοῦ ὁποίου Βυζαντίου (ΠολίτηΤην αναφορά του σε νεωτερισμούς του Πέτρου δεν την έχω προσέξει. Στείλε αν μπορείς τη σελίδα.