[Ανακοίνωση] Χερουβικός ύμνος ήχος πλ. δ΄

Άγγελος Πάπας

Μαθητευόμενος ψάλτης
#1
Ιδου και ένα ακόμη Χερουβικό από τον αγαπημένο μας Νεκτάριο Θάνο (από το βιβλίο της Σιμονόπετρας). Σε πλ δ αυτήν την φορά. Να δειλώσω ότι μόλις το διάβασα με εντιποσίασε η μεγαλοσίνη του μέσα στην απλότητα του ευχαριστούμε πολύ κ. Νεκτάριε
 

Attachments

#2
Ιδού και ένα ακόμη Χερουβικό από τον αγαπημένο μας Νεκτάριο Θάνο (από το βιβλίο της Σιμωνόπετρας). Σε πλ δ αυτήν την φορά. Να δηλώσω ότι μόλις το διάβασα με εντυπωσίασε η μεγαλοσύνη του μέσα στην απλότητα του ευχαριστούμε πολύ κ. Νεκτάριε
Άγγελε, Χριστός ανέστη!
"Η ηχητική ομορφιά" βρίσκεται στις απλές μελωδικές γραμμές.
Ανατρέχοντας στα κλασσικά μαθήματα, που ουσιαστικά αποτελούν τις ρίζες της ΕΒΜ, αισθανόμαστε να "εκπέμπουν" αρχοντιά & μεγαλοπρέπεια πλημμυρίζοντας τις ψυχές μας με συναισθήματα κατάνυξης, εγρήγορσης και ευχαριστίας!
Τα μουσικά μοτίβα - μελωδικές γραμμές των κλασσικών μαθημάτων, θα πρέπει να είναι τα βασικά μας "μουσικά δομικά υλικά" για τη σύνθεση νεώτερων μελωδιών!
Ικανή & αναγκαία συνθήκη ώστε να συνεχιστεί η παράδοση!
ΥΓ: Πρόσεξε την ορθογραφία σου! (φιλικά).
 
Last edited:

Άγγελος Πάπας

Μαθητευόμενος ψάλτης
#3
!Αληθώς ανέστη!
Συμφωνώ απόλυτα κ. Νεκτάριε οι απλές μελωδικές γραμμές μου φαίνονται σαν να κάνεις πατινάζ με μια γυναίκα παρτενέρ και ενώ σε καθοδηγεί κατάλληλα πάνω στον πάγο σε δίνει και την κατάλληλη ελευθερία άλλοτε από χαρά να την πετάξεις πάνω και άλλοτε από κατάνυξη να την αφήσεις να σε οδηγήσει με τον απλό της τρόπο στο σκοπό του αλθλήματος (της Ψαλτικής) την προσευχή.
Συγνώμη για τον συναισθηματισμό μου
Να είστε καλά.
 

Λάτρης Β.Μ.

Παράφωνος ερασιτέχνης!
#4
Το σημάδι κάτω από το ''και τη ζωοποιώ, αλλά και σε άλλα σημεία, πως λέγεται και πως εκτελείται;
Ποιοι το διδάσκουν;
Δεν το έχω συναντήσει ποτέ μου.
 
Last edited:
#5
Παλαιάς παρασημαντικής "λύγισμα" εγερθέν εκ του αιωνίου ύπνου του μεθ' ετέρων 5-6 κεκοιμημένων υποστάσεων, υπό τινος Σίμωνος διδόντος αυτοίς ερμηνείαν κατά φαντασίαν, τεθεν δ' εν τω παρόντι εις πέντε θέσεις κατά μίμησιν του εγείραντος αυτό, ελλείπον από το σημείον Βι-ο-τικήν...:wink:
 
#6
Το παρόν χερούβικο, φερόμενο ως Νεκταρίου Θάνου, είναι κολάζ συνθέσεων (γεγονός που δεν θα ήταν καθόλου κακό αν υπήρχε η ευαισθησία να δηλωθεί):
α) Από το Χερουβικό σε πλ.δ΄ (α΄ στάση) Πέτρου Λαμπαδαρίου (η φράση "Οι τα Χερουβίμ μυστικώς εικονίζοντες")
β) Από το Χερουβικό σε πλ.δ΄ Θεοδώρου Φωκαέως (η φράση "και τη ζωοποιώ")
γ) Από το Χερουβικό σε δ΄ άγια Πέτρου (η κατάληξη της λέξης "Τριάδι")
δ) Πρωτότυπη (η φράση "τον τρισάγιον υ")
ε) Από το Χερουβικό σε πλ.δ΄ Πέτρου (η φράση "ύμνον προσάδοντες")
στ) Από το Χερουβικό σε πλ.δ΄ Φωκαέως (η λέξη "πάσαν")
ζ) Πρωτότυπη (η λέξη "νυν")
η) Κοινή από τα Χερουβικό σε πλ.δ΄ Πέτρου και Φωκαέως ("την βιοτικήν")
θ) Από το Χερουβικό σε πλ.δ΄ Πέτρου (η λέξη "αποθώμεθα")
ι) Από το Χερουβικό σε πλ.δ΄ Φωκαέως (η κατάληξη της λέξης "μέριμναν")
ια) Από το Χερουβικό σε πλ.δ΄ Πέτρου (η φράση "Ταις αγγελικαίς")
ιβ) Από το Χερουβικό σε πλ.δ΄ Φωκαέως (το υπόλοιπο)
Τα σχόλια δικά σας

Υ.Γ. Το λύγισμα μας μάρανε
 
Last edited:
#7
Παλαιάς παρασημαντικής "λύγισμα" εγερθέν εκ του αιωνίου ύπνου του μεθ' ετέρων 5-6 κεκοιμημένων υποστάσεων, υπό τινος Σίμωνος διδόντος αυτοίς ερμηνείαν κατά φαντασίαν, τεθεν δ' εν τω παρόντι εις πέντε θέσεις κατά μίμησιν του εγείραντος αυτό, ελλείπον από το σημείον Βι-ο-τικήν...:wink:
Έχω την αίσθηση κ. Γιάννου ότι για το λύγισμα (τουλάχιστον) ο τις Σίμων διατήρησε την ενέργεια που είχε στην γραφή του Πέτρου. Αυτό μπορεί να το διακρίνει κάποιος εύκολα με την δια της συγκρίσεως μέθοδο σε ενα οποιοδήποτε κείμενο του Πέτρου με την μεταγραφή του από τους τρεις διδασκάλους.
Όχι ότι πρέπει να τα χρησιμοποιεί κάποιος, αφου έχουν καταργηθεί, όπως και το πολυτονικό στην γλώσσα, απλά για την ιστορία, για το πυροτέχνημα και τις εξυπνάδες που μπορεί να ακολουθήσουν το χιουμοριστικά διατυπωμένο μνμ σας.
Με όλον τον σεβασμό,
Ηλίας Π.
 
#8
Έχω την αίσθηση κ. Γιάννου ότι για το λύγισμα (τουλάχιστον) ο τις Σίμων διατήρησε την ενέργεια που είχε στην γραφή του Πέτρου. Αυτό μπορεί να το διακρίνει κάποιος εύκολα με την δια της συγκρίσεως μέθοδο σε ενα οποιοδήποτε κείμενο του Πέτρου με την μεταγραφή του από τους τρεις διδασκάλους.
Όχι ότι πρέπει να τα χρησιμοποιεί κάποιος, αφού έχουν καταργηθεί, όπως και το πολυτονικό στην γλώσσα,
Με όλον τον σεβασμό,
Ηλίας Π.
Συνάδελφε, Χριστός ανέστη!
Δεν είναι επίτευγμα το γεγονός ότι καταργήσαμε το πολυτονικό στη γλώσσα!
Κατά τη γνώμη μου, το επιχείρημά σας, μάλλον ενισχύει την "Παλαιά παρασημαντική" παρά την απορρίπτει!
Μ' απλά κι άλλα λόγια: "κάθε πέρυσι και καλύτερα, κάθε φέτος & χειρότερα"!
Η ανάκαμψη, σ' όλους του τομείς, θα γίνει με την επιστροφή στις ρίζες κι όχι με την ολική αποβολή & απόρριψή τους!
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
#9
Το παρόν χερούβικο, φερόμενο ως Νεκταρίου Θάνου, είναι κολάζ συνθέσεων (γεγονός που δεν θα ήταν καθόλου κακό αν υπήρχε η ευαισθησία να δηλωθεί):
α) Από το Χερουβικό σε πλ.δ΄ (α΄ στάση) Πέτρου Λαμπαδαρίου (η φράση "Οι τα Χερουβίμ μυστικώς εικονίζοντες")
β) Από το Χερουβικό σε πλ.δ΄ Θεοδώρου Φωκαέως (η φράση "και τη ζωοποιώ")
γ) Από το Χερουβικό σε δ΄ άγια Πέτρου (η κατάληξη της λέξης "Τριάδι")
δ) Πρωτότυπη (η φράση "τον τρισάγιον υ")
ε) Από το Χερουβικό σε πλ.δ΄ Πέτρου (η φράση "ύμνον προσάδοντες")
στ) Από το Χερουβικό σε πλ.δ΄ Φωκαέως (η λέξη "πάσαν")
ζ) Πρωτότυπη (η λέξη "νυν")
η) Κοινή από τα Χερουβικό σε πλ.δ΄ Πέτρου και Φωκαέως ("την βιοτικήν")
θ) Από το Χερουβικό σε πλ.δ΄ Πέτρου (η λέξη "αποθώμεθα")
ι) Από το Χερουβικό σε πλ.δ΄ Φωκαέως (η κατάληξη της λέξης "μέριμναν")
ια) Από το Χερουβικό σε πλ.δ΄ Πέτρου (η φράση "Ταις αγγελικαίς")
ιβ) Από το Χερουβικό σε πλ.δ΄ Φωκαέως (το υπόλοιπο)
Τα σχόλια δικά σας

Υ.Γ. Το λύγισμα μας μάρανε
μην πυροβολούμε τον κο Θάνο (δεν το ξέρω καν, για του λόγου το αληθές).
το ίδιο έκανα όλοι......
ακόμη κ οι μεγάλοι.... άλλαζαν κανα 2 θέσεις... έκαναν 2-3 αναλύσεις κ το σερβίριζαν με την υπογραφή τους.
 
#10
μην πυροβολούμε τον κο Θάνο (δεν το ξέρω καν, για του λόγου το αληθές).
το ίδιο έκανα όλοι......
ακόμη κ οι μεγάλοι.... άλλαζαν κανα 2 θέσεις... έκαναν 2-3 αναλύσεις κ το σερβίριζαν με την υπογραφή τους.
Δεν πυροβολώ κανέναν. Στοιχεία (αδιάψευστα) παρέθεσα.
Όσο για το τί έκαναν πραγματικά οι μεγάλοι, μπορείτε να πιστεύετε ότι σας αρέσει, δικαίωμά σας.
 

Κοσμάς Ν.

β' ψάλτης Ι.Ν.Αγίας Σκέπης Παπάγου
#11
Ιδου και ένα ακόμη Χερουβικό από τον αγαπημένο μας Νεκτάριο Θάνο (από το βιβλίο της Σιμονόπετρας). Σε πλ δ αυτήν την φορά. Να δειλώσω ότι μόλις το διάβασα με εντιποσίασε η μεγαλοσίνη του μέσα στην απλότητα του ευχαριστούμε πολύ κ. Νεκτάριε
Σ ευχαριστούμε Νεκτάριε !!
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#12

Πάντως εἶναι ἀπό ἔντυπη ἔκδοση τῆς Ἱ. Μ. Σίμωνος Πέτρας καί συγκαταλέγεται στά χερουβικά τά ΕΧΟΝΤΑ «ΠΑΣΑΝ ΝΥΝ».
Γιά τό τήν/νῦν γνωρίζουμε. Ἀλλά ὑπάρχει καί ἰδιαίτερη κατηγορία;
 

Attachments

Κοσμάς Ν.

β' ψάλτης Ι.Ν.Αγίας Σκέπης Παπάγου
#13

Πάντως εἶναι ἀπό ἔντυπη ἔκδοση τῆς Ἱ. Μ. Σίμωνος Πέτρας καί συγκαταλέγεται στά χερουβικά τά ΕΧΟΝΤΑ «ΠΑΣΑΝ ΝΥΝ».
Γιά τό τήν/νῦν γνωρίζουμε. Ἀλλά ὑπάρχει καί ἰδιαίτερη κατηγορία;
Ναι π. Μάξιμε, το παρατήρησα και εγώ και μου έκανε ευχάριστη εντύπωση:rolleyes:
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
#14
Δεν πυροβολώ κανέναν. Στοιχεία (αδιάψευστα) παρέθεσα.
Όσο για το τί έκαναν πραγματικά οι μεγάλοι, μπορείτε να πιστεύετε ότι σας αρέσει, δικαίωμά σας.
εσείς που κάνατε τόσο ενδελεχή έλεγχο στο εν λόγω χερουβικό κ βρήκατε απο πού πήρε, δεν κάνατε ποτέ το ίδιο για τους μεγάλους;;;;;; δεν ξέρετε απο πού πήραν τις θέσεις;;;;;;
 
#15
εσείς που κάνατε τόσο ενδελεχή έλεγχο στο εν λόγω χερουβικό κ βρήκατε απο πού πήρε, δεν κάνατε ποτέ το ίδιο για τους μεγάλους;;;;;; δεν ξέρετε απο πού πήραν τις θέσεις;;;;;;
Είστε σοβαρός; Δηλαδή μου λέτε ότι επειδή υπάρχει κακό προηγούμενο δικαιολογείται η επανάληψη του σφάλματος; Και αν θέλετε να αποδείξετε ότι τάχα οι μεγάλοι ήταν κοινοί κλέφτες, όπως τους κατηγορείτε, κάντε εσείς ενδελεχή έλεγχο για να το καταδείξετε. Ότι είχα να πω το είπα, αν θέλετε να συνεχίσετε να κάνετε το δικηγόρο, μονολογήστε
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
#17
Είστε σοβαρός; Δηλαδή μου λέτε ότι επειδή υπάρχει κακό προηγούμενο δικαιολογείται η επανάληψη του σφάλματος; Και αν θέλετε να αποδείξετε ότι τάχα οι μεγάλοι ήταν κοινοί κλέφτες, όπως τους κατηγορείτε, κάντε εσείς ενδελεχή έλεγχο για να το καταδείξετε. Ότι είχα να πω το είπα, αν θέλετε να συνεχίσετε να κάνετε το δικηγόρο, μονολογήστε
είμαι αρκετά σοβαρός για να διακρίνω τον εκνευρισμό σας!!!!!!!!
σας είπα ότι δεν τον ξέρω τον άνθρωπο, αλλά δεν καταλαβαίνω επίσης, τη δική σας ξαφνική ενασχόληση με το εν λόγω χερουβικό, τη στιγμή που έχουν αναρτηθεί άπειρα, κ δεν είδα πουθενα άλλη κριτική σας για άλλα χερουβικά ότι δήθεν είναι κολάζ....
ΥΓ: θα μπορούσατε να ανεβάσετε εσείς ένα με ΟΛΕΣ τις θέσεις ΠΡΩΤΟΤΥΠΕΣ να μη μοιάζει με κανένα;;;;;;;;;;;;;;;;;
ΥΓ2: όλοι κάπου πάτησαν, άλλος λιγότερο, άλλος περισσότερο....
 
Last edited:
#18
είμαι αρκετά σοβαρός για να διακρίνω τον εκνευρισμό σας!!!!!!!!
σας είπα ότι δεν τον ξέρω τον άνθρωπο, αλλά δεν καταλαβαίνω επίσης, τη δική σας ξαφνική ενασχόληση με το εν λόγω χερουβικό, τη στιγμή που έχουν αναρτηθεί άπειρα, κ δεν είδα πουθενα άλλη κριτική σας για άλλα χερουβικά ότι δήθεν είναι κολάζ....
ΥΓ: θα μπορούσατε να ανεβάσετε εσείς ένα με ΟΛΕΣ τις θέσεις ΠΡΩΤΟΤΥΠΕΣ να μη μοιάζει με κανένα;;;;;;;;;;;;;;;;;
ΥΓ2: όλοι κάπου πάτησαν, άλλος λιγότερο, άλλος περισσότερο....
Αγαπητέ εκνευρίζομαι όταν τα πράγματα βγάζουν μάτια και σεις μου λέτε γιατί δεν κοιτάω και τις άλλες συνθέσεις! Αυτήν έτυχε να δω, αυτήν σχολίασα.
Αν βρω και άλλη θα την σχολιάσω, διότι η αλήθεια είναι πάνω από συμφέροντα και δημόσιες σχέσεις.
Σας συνιστώ να επιλέξετε και εσείς αυτόν τον δύσκολο δρόμο, παρόλο που θα σας εγκαταλείψουν ευθύς αμέσως όλοι οι συναγωνιστές σας.
Υ.Γ. Αν θέλετε πρωτότυπη σύνθεση σε χερουβικό δείτε για παράδειγμα του Παναγιωτίδη.
Υ.Γ.2 Βεβαίως μπορεί να πατήσει κανείς πάνω σε προηγούμενη σύνθεση (και είναι υγιές αυτό για να μην ξεφεύγουμε από την Παράδοση), αλλά εδώ μιλάμε για copy paste και μάλιστα το οποίο δεν δηλώνεται.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
#19
Σας συνιστώ να επιλέξετε και εσείς αυτόν τον δύσκολο δρόμο, παρόλο που θα σας εγκαταλείψουν ευθύς αμέσως όλοι οι συναγωνιστές σας.
εγκαταλειφθείς προ πολλού.
 

alexchrys

Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος
#20
Ο κ. Νεκτάριος Θάνος είναι, αν δεν απατώμαι, μέλος του Ψαλτολογίου: http://analogion.com/forum/member.php?u=17
Οπότε θα μπορούσε ίσως να πει για αυτή τη σύνθεση. :)
Ευχαριστούμε πολύ για την ανάρτησή της.
 
Top