Την εκτέλεση των πατριαρχικών την έχετε ακούσει; Μόνο το «ομολόγει τον κρυπτόμενον» ψάλλουν διαφορετικά. Τα λοιπά είναι ανάπτυξη των θέσεων. Ανέφερα πριν τον Ψάχο. Η κριτική σας μου τον θυμίζει πολύ, διότι θεωρεί απαράδεκτη την ανάλυση του Κεκραγαρίου του α' από τον Ναυπλιώτη. Από πού έμαθε, όμως, ο Ψάχος την πατριαρχική παράδοση; Από πού ο Ναυπλιώτης; Τι αναλύσεις έχει στα βιβλία του ο Ραιδεστινός; Μην υιοθετούμε την αθηναϊκή νοοτροπία του πρώτου ημίσεως του 20ου αιώνος διότι ούτε στην Πόλη έψαλλαν ποτέ τόσο στεγνά.Επειδή φύγαμε από το θέμα, παραπέμπω καταρχήν εδώ, σε συνδυασμό με αυτή την ανάρτηση του ΟΦΕΛΠ. Σε όσα αναφέρω, προσθέτω ότι η εξήγηση του δοξαστικού από τον Βιολάκη πολύ λίγο διαφέρει από αυτήν της α΄ έκδοσης του Δοξασταρίου (1820). Ελάχιστες αναλύσεις προσθέτει, ενώ αλλού είναι και πιο συνοπτικός. Παραθέτω εδώ τις δύο εκδοχές μαζί προς διευκόλυνση.
Επίσης παραπέμπω σε αυτή τη συζήτηση, που (κακώς) είχε γίνει σε λίγο έντονο κλίμα.
Εάν υπάρχουν σχόλια, ας γίνουν στα οικεία threads.