[Ερώτηση] Σε πόσα τμήματα να χωρίσουμε την κλίμακα;

Θα απαντούσαμε στο ερώτημα:

1)αν απεικονίζαμε τα διαστήματα με αριθμούς που συγκεράστηκαν στα 2 δεκαδικά ψηφία, προσθέταμε τα νούμερα και βρίσκαμε έναν αριθμό που θα είχε κι αυτός 2 δεκαδικά και τον κρατούσαμε (θα μπορούσαμε ίσως να κάνουμε συγκερασμό και σε 1 δεκαδικό ψηφίο, ανάλογα με το αποτέλεσμα);

ή

2)αν χρησιμοποιούμε ΜΟΝΟ λόγους και τίποτα άλλο;


Υ.Γ.1: τα δεκαδικά ψηφία και ειδικά τα 2, ΔΕΝ αποτελούν πρόβλημα κατανόησης, αφού, απ'την Γ δημοτικού, τα παιδιά μαθαίνουν τα δεκαδικά ψηφία

Υ.Γ.2: ξέρω ότι ο εγκέφαλος αντιλαμβάνεται καλύτερα τα νούμερα, έστω και ασυγκέραστα, παρά τους λόγους.....όμως οι λόγοι απεικονίζουν ΑΚΡΙΒΩΣ τα διαστήματα και ΔΕΝ υπάρχει το ΠΑΡΑΜΙΚΡΟ λάθος....

Ευχαριστώ. :)
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Θα απαντούσαμε στο ερώτημα:

1)αν απεικονίζαμε τα διαστήματα με αριθμούς που συγκεράστηκαν στα 2 δεκαδικά ψηφία, προσθέταμε τα νούμερα και βρίσκαμε έναν αριθμό που θα είχε κι αυτός 2 δεκαδικά και τον κρατούσαμε (θα μπορούσαμε ίσως να κάνουμε συγκερασμό και σε 1 δεκαδικό ψηφίο, ανάλογα με το αποτέλεσμα
Αυτό ακριβώς πιστεύω κι εγώ: η έκφραση με δεκαδικούς αριθμούς με στρογγυλοποίηση στα 2 δεκαδικά ψηφία δίνει στην ουσία ασυγκέραστο μέγεθος, καθώς διαφέρει ελάχιστα από το άκουσμα των λόγων (μιλάμε πάντα για διαφορά μη αντιληπτή στο ανθρώπινο αυτί). Γι' αυτό και όταν χρησιμοποίησα δεκαδικούς και έκανα λόγο για "ασυγκέραστα" μεγέθη στην εργασία μου για τα διαστήματα και ο κ. Μιχαλάκης μου είχε πει ότι αυτό δεν ήτανε σωστό, είχα απαντήσει τότε ότι είναι τόσο μηδαμινή η διαφορά από τους λόγους, ώστε δικαιούμαστε να μιλάμε, έστω καταχρηστικά, για ασυγκέραστο μέγεθος.
 
Last edited:
Top