Χρῆστος Πανάγου
Χρῆστος Πανάγου
Εἶναι γνωστὸ σὲ ὅλους, ὅτι δὲν κάνω διάλογο μὲ ἀνωνύμους/ψευδωνύμους κλπ.
Κ.Πανάγου το ονοματεπώνυμό μου είναι γνωστό στο φόρουμ (και στον κ.διαχειριστή) από παλαιότερες συζητήσεις.Δεν το κρύβω ξέρετε.Χρῆστος Πανάγου;13862 said:Εἶναι γνωστὸ σὲ ὅλους, ὅτι δὲν κάνω διάλογο μὲ ἀνωνύμους/ψευδωνύμους κλπ.
[Σημείωμα συντονιστή] Αιμίλιε (και όλοι), το γεγονός που ανέφερε κάποιος κάποτε το όνομά σου σε κάποια συζήτηση (ή οτι το ξέρει ο διαχειριστής) δεν σημαίνει οτι είναι και γνωστό σε όλους εφόσον δεν υποχρεούται κανένας να έχει διαβάσει και να θυμάται όλα τα προηγούμενα μηνύματα του φόρουμ. Είναι κρίμα να "κολλήσει" αυτή η ενδιαφέρουσα συζήτηση για αυτό το (μη) θέμα (πλέον).
Χρῆστος Πανάγου;14223 said:Ἔδωσα ἀπάντηση ἐδῶ.
Νὰ σημειώσω ὅμως καὶ τὰ ἑξῆς: Ὁ M. Μαυροειδὴς ἦταν ἕνας ἄνθρωπος ποὺ "ἔφυγε" ἀπὸ τὴν ζωὴ πολὺ νέος. Τιμῶ καὶ σέβομαι τὴν προσφορά του. Ἀλλὰ δὲν μπορῶ νὰ καταλάβω ποὺ ἀποσκοπεῖ τὸ "μεγάλος" ποὺ ὑπάρχει στὴν παράθεση. Ἦταν ἕνας μουσικὸς μὲ Πανεπιστημιακὲς σπουδὲς (Θετικὲς ἐπιστῆμες), ὁ ὁποῖος μαθήτευσε καὶ στὸν Σ. Καρρᾶ. Ἐξέδωσε τὸ συγκεκριμένο βιβλίο στὸ ὁποῖο φαίνεται ἔντονα ἡ ἐπιρροὴ τῶν ἀπόψεων τοῦ Καρρᾶ. (καὶ καλὰ κάνει ἀφοῦ ὡς μαθητής του τιμᾶ τὸν διδάσκαλό του). Ὅμως οἱ σελίδες δὲν παραθέτουν κάτι καινούργιο γιὰ τὸ θέμα ποὺ συζητᾶμε ἐδῶ. Ἁπλῶς παραπέμπουν στὸ Θεωρητικὸ τοῦ Καρρᾶ.
Πρὸς ἀποφυγὴν παρεξηγήσεων διευκρινίζω ὅτι θεωρῶ τὸν Μ. Μαυροειδὴ ἕναν πολὺ καλὸ μουσικὸ ποὺ προσέφερε ἁρκετὰ στὰ μουσικὰ πράγματα τῆς χῶρας μας. Τώρα, ἂν θέλετε νὰ τὸν χαρακτηρίσουμε "μεγάλο"... τὶ νὰ πῶ! Ἐντάξει!
ΟΧΙ κ.Πανάγου ΟΧΙ διώξτε σας παρακαλώ τα "ταγκαλάκια" δεν κάνει...Χρῆστος Πανάγου;14223 said:Μήπως ὅμως αὐτὸ χρησιμοποιεῖται γιὰ νὰ προβληθεῖ ὡς αὐθεντία καὶ νὰ καλυφθεῖ ἔτσι ἡ μὴ τεκμηρίωση τῶν συγκεκριμένων θέσεῶν του, ἀφοῦ ὅπως προεῖπα δὲν εἰσάγει κάτι καινούργιο ἀλλὰ ἁπλῶς παραπέμπει στὸ Θεωρητικὸ τοῦ Καρρᾶ; Ἀπορῶ! (ἀλλά, δὲν ἐξίσταμαι)
...τι να πω...
Firfiris Μιας και το θέμα είναι και εδώ κάπως παρόμοιο, οφείλω να γράψω και εδώ ότι αναφέρω στο θέμα "Makam Acem Kürdi - Πλάγιος του πρώτου σκληρός διατονικός η εναρμόνιος"
Ας δούμε λοιπόν (προσεκτικότερα...) το βιβλίο του Κηλτζανιδη. Χωρίς δικά μου λόγια, αντιγράφω το συγγραφέα:
"...δεν εδίστασα να επισυνάψω ενταύθα και τινά έντεχνα οθωμανικά άσματα, αφειδήσας πάσης δαπάνης, ίνα το έργον μου πληρέστερον καταστή"
Αναφέρει ο Π.Κηλτζανίδης στην σελίδα 246 του βιβλίου του.
Ανοίξτε το συννημένο και δείτε ότι στην σελίδα 252 παραθέτει το "ΣΑΡΚΙ ΜΑΚΑΜ ΑΤΖΕΜ ΚΙΟΥΡΔΙ" αναγράφοντας από κάτω Ήχος πλ. α΄
"Ηλικίαν έχετε", κρίνατε αναλόγως...
Αγαπητέ Δημήτρη Καλπακίδη,Προσωπικά θεωρώ την συζήτηση αυτήν ανούσια.
Συζητάμε αν ένα μέρος της ακολουθίας που έπρεπε να λέγεται κανονικά σε κλιτόν μέλος λέγεται σε έναν τρόπο φρύγιο(, δώριο ( πλάγιο α( γ(
που είναι φανερό ότι "ξεφεύγει" από την οκταηχία.
Κανείς δεν είπε ότι η πρακτική αυτή είναι παραδοσιακή. Μη φέρνετε λοιπόν γραπτά "ντοκουμέντα" προς εκατοντάδων ετών. Είναι σύγχρονη πρακτική, όπως σύγχρονος είναι και ο ήχος στο στυλ των λειτουργικών του Χατζηαθανασίου (ως αυτόνομος εννοούμε και όχι ως αποσπασματικές φράσεις). Αυτά όμως συνάδελφοι πάνε μαζί. Δεν σας αρέσει ή αμφισβητείτε συνολικά τις σύγχρονες συνθέσεις; Κανένα πρόβλημα: μην τα λέτε τα συγκεκριμένα λειτουργικά (ή... μη λέτε και καθόλου λειτουργικά!). Αν όμως τα πείτε, σεβαστείτε και τον τρόπο που ήθελε να λέγονται ο συνθέτης τους, ο οποίος ΔΕΝ είναι ευρωπαϊκός, αλλά απλά μεταγενέστερος βυζαντινός.
Γιώργος Μ.;19890 said:...Συμφωνώ όμως μαζί σου ότι αναλωνόμαστε πολλές φορές σε θεωρητικές λεπτομέρειες με τέτοια εμμονή σαν να πρόκειται για την ουσία της μουσικής.
Υπάρχει και η σύνθεση "Άνωθεν οι προφήται"Γιώργος Μ.;19890 said:Κι ένα σχόλιο σχετικό, μεταξύ σοβαρού και αστείου:
αν ο άγιος Ιωάννης ο Κουκουζέλης γνώριζε τι θα γινόταν εδώ για το μέλος "Τον Δεσπότην", θα είχε γράψει σε άλλον ήχο το "Άνωθεν οι προφήται"...
Εδώ υπάρχουν Πτυχιούχοι και Διπλωματούχοι που δεν γνωρίζουν ούτε Προσόμοια, ούτε Ειρμούς (!), ούτε Τυπικόν...